Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Pojďme se na příkladu Seatu Ateca, dvojčete karoqu, podívat, kam se vlastnosti menšího škodováckého SUV posunou.
Zpět na článek
27. 5. 2017 09:27
27. 5. 2017 09:32
27. 5. 2017 12:49
27. 5. 2017 13:58
27. 5. 2017 22:03
27. 5. 2017 15:19
27. 5. 2017 19:00
29. 5. 2017 10:37
Avatar - zaplosak
27. 5. 2017 08:24
Yeti byl sportovně tuhý
>:D >:D >:D - i tak lze nazvat žebřiňák, já měl roomstera a to byl taky kostitřas...
Rozbalit vlákno
7
27. 5. 2017 08:53
Re: Yeti byl sportovně tuhý
Yetiho jsem měl 2 roky a bylo to skvělé auto. Jediné co mě omezovalo byl kufr
.Neustále jsem pendloval se zadními sedadly.
27. 5. 2017 08:57
Re: Yeti byl sportovně tuhý
Když jsem kdysi po osobní zkušenosti se škodováckým zázrakem napsal, že to auto doslova poskakuje po silnici, dostalo se mi spousty tvrzení o údajně bezpříkladném pohodlí.. Rovněž do papírově obřího kufru jsem nenaložil skoro nic, což mě udivilo. O spotřebě vyšší oproti Oktávce minimálně o litr, spíš o dva ani nemluvě.
Nu což, Yeti končí a i pan Vaculík o něm může psát kriticky. Na to jsem si ale už taky zvykl.
27. 5. 2017 09:54
Re: Yeti byl sportovně tuhý
Přesně při tomhle jsem se článku taky bavil... Dokonce jsem měl chvíli chuť si ty pár let starý testy zase přečíst a zlepšit si náladu. No ale ten čas dokážu strávit líp. ;-)
27. 5. 2017 17:57
Re: Yeti byl sportovně tuhý
Obřího? Vždyť to auto bylo dlouhé jak Golf. A rozvor měl stejný. Podvozek bude tradičně záviset na motoru, možná výbavě. A vyšší stavba plus světlá výška si určitě o něco řeknou, i tvar byl pravděpodobně méně aerodynamický. Podle spritmonitoru je u 1,8 TSI rozdíl 0,8 litru, což je méně, než jsem čekal (Yeti s 1,8 byl snad výhradně čtyřkolka, Octavia ne).
Avatar - twistedTSD
27. 5. 2017 10:11
Re: Yeti byl sportovně tuhý
Roomster je ovšem úplně jiná technika.
27. 5. 2017 19:59
Re: Yeti byl sportovně tuhý
Iný a lepší sú rozdielne pojmy.
28. 5. 2017 08:53
Re: Yeti byl sportovně tuhý
Bohuzel tento pocit mam ze vsech modelu Skody Auto - krome aktualniho SuperB, toho projeteho nemam.
27. 5. 2017 09:27
To byly nervy
Z toho titulku jsem byl vysloveně napnutej, jestli se tu náhodou nedočtu, že ten Karoq je vlastně horší.....
Rozbalit vlákno
12
27. 5. 2017 09:56
Re: To byly nervy
No není lehký postavit lepší auto, když před sebou máš jedno z nejlepších SUV minimálně v Evropě. :-)
Avatar - JiRkA997CZ
27. 5. 2017 10:58
Re: To byly nervy
Jestli chce někdo postavit něco do terénu, má to mít malý rozvor, velkou výšku, vysokoprofilový gumy, vysoký zdvih propérování a měkký podvozek, malou hmotnost, atd. Tohle je jen další silniční nahaněč ega
27. 5. 2017 14:58
Re: To byly nervy
Jenže tohle není určený do terénu. Je to SUV. Tak trochu návrat k normální velikosti automobilu. Psát něco o nahánění ega je blbost.
Avatar - JiRkA997CZ
27. 5. 2017 16:26
Re: To byly nervy
Definice SUV z Wikipedie :
SUV je zkratka pro Sport utility vehicle, tedy sportovní užitkové vozidlo. SUV kombinují výhody terénních vozidel, tedy schopnost pohybu i mimo silnice
27. 5. 2017 20:54
Re: To byly nervy
Jasně. Otázkou je, jestli tato auta ještě té definici odpovídají. Podle mne už ne. Navíc v té definici o terénu žádná zmínka není. Jsou to normální pohodlný osobáky s trochu větší průchodností terénem. Ale to neznamená, že jsou do terénu. A k tomu egu. Myslíš, že např. majitel Dustera to tak cítí?
Avatar - JiRkA997CZ
28. 5. 2017 00:30
Re: To byly nervy
Majitel Dustera, si děláte srandu ne? To snad nemůžete myslet vážně chlape >:D
I když nechám svůj odpor k Daciím stranou, tak jejich majitelé jsou, když to tak vemu z průměru, méně silničně zdatní. Něco jinýho je někdo v BMW apod, ale když porovnáte běžného majitele Octavie a Dacie, je v tom rozdíl. Samozřejmě tím nechci nikoho odsuzovat a neházet nikoho do jednoho pytle, ale říkám, co jsem vypozoroval. Ono i dost připadů bude spadat do kategorie použij a zahoď, což bývají řidiči, kteří radši mají při řízení hlavu plnou přemýšlení o pytlech s cementem.

Otázka, jestli té definici SUV odpovídají je na místě, a samozřejmě že ne. Sakra i můj skoro plně naložený Favorit byl v blátě ovladatelnější než otcův Forester, kde jsme seděli sami dva, a to je Forester ještě dost SUVčkový. Je to celkově o dnešní době, stačí se podívat do Ameriky. Nejčastější auto je RAM 1500 nebo Ford F250 a podobná (a běda tomu kdo mě o tom bude chtít poučovat, v US jsem byl cca před rokem). Přitom většina lidí s tím jen jezdí po městě a mimo města a popojíždějí na nákupy. Vždyť co bych si kupoval nějaký malý hatchback, když se můžu amiciózně vozit v nějaký velký krávě, co má ráfky větší než gumy a hmotnost jako dva hatchbacky. Je to dost o psychice, podvědomí a hlavně o chtíči člověka být na veřejnosti viděn v lepším světle. Navíc větší auto budí dojem větší robustnosti a zpravidla je i bezpečnější, výjimek je ale dost.
SUV je dnes už dávno jen pojem, který redefinoval marketing.
Avatar - _Karel_
28. 5. 2017 08:45
Re: To byly nervy
>:D :yes:
Do bláta a pod. je lepší Favorit než Forester. Dneska už nemusím nic jinýho číst!
Super!
Avatar - JiRkA997CZ
28. 5. 2017 10:40
Re: To byly nervy
Nenapsal jsem že je lepší, jen že v bahně se ovládá líp, takže prr
Vím že jsem tím rejpnul do hnízda, ale Forester, i když hrabal všemi 4, tak strašně ucukával a měl tendence si jet svoji cestou. Taky měl dost velký momentum, takže když jel z kopce nešel moc dobře korigovat. Favorit ačkoliv se chvílemi už sunul po břiše (zkoušel jsem ho ve větší břečce) neucukával a zatočil relativně přesně, i když trochu víc otupěle, směr většinou změnil hned a bez tendencí si jet jinam.
Na hrabání se do kopce by ale prohrál, protože Forester má stalý náhon na 4.
Vím že je to trochu divný, ale sám jsem tehdy obě auta řídil, tak vím moc dobře o čem mluvím. V Subaru jsme tehdy byli dva lidi a pár lyží, ve Favoritu 4 lidi a kufr plný bagáže.
28. 5. 2017 11:12
Re: To byly nervy
Srandu? Proč? Vždyť tady všichni odpůrci SUV tvrdíte, že si majitelé SUV zvyšují ego nebo kompenzují malého pindíka. Tak kde je ta hranice? Já mám sice o něco dražší, ale teď nevím, jestli jsem ještě normální jako majitel Dustera, nebo už si kompenzuji nějaké to mínus.
Avatar - JiRkA997CZ
28. 5. 2017 11:38
Re: To byly nervy
Odpůrci SUV, hmm, to budou ty pražáci podle kterých je SUV neekologický velký žrout paliva. Možná by to byl ještě Áda, ten je takovej nevypočitatelnej. Já proti SUV nic nemám, jen proti tomu, aby se za SUV považovala silniční obluda. K lidem - dost lidí si koupí SUV i když ho nepotřebuje a do "terénu" se podívá max když sjede kolem z krajnice nebo projede hlubší louží, takže asi tak.
28. 5. 2017 19:57
Re: To byly nervy
".. SUV je zkratka pro Sport utility vehicle, tedy sportovní užitkové vozidlo.."
Např. Cadillac ESCALADE, Chevy TAHOE...eh? :-!
29. 5. 2017 10:26
Re: To byly nervy
Když už, tak dodejte i zbytek. "V českém prostředí bývají vozidla kategorie SUV s těmi terénními často mylně zaměňována. U SUV zcela nepřevládá ani ryze terénní ani ryze sportovní či užitná složka jejich použití - jsou navrženy tak, aby se mohly pohodlně pohybovat jak v městském prostředí tak mimo pozemní komunikace."
27. 5. 2017 09:32
Díky
Pro mě konečně technicky zajímavý článek v dlouhé sérii Karoq/Ateca. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
27. 5. 2017 10:35
Vývoj aut už několik let má za úkoly vyvinout auto s levnějš
To je odpověď na otázku.

A vlastně nejen aut - ale tady se bavíme o nich.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2017 21:56
Re: Vývoj aut už několik let má za úkoly vyvinout auto s lev
yeti mi pride ze bol este docela "terenny" a ozaj co to este v terene aj zvladol ... karoq na mna uz ale tak "drsne" neposobi.... ako chapem ze SUVecka su dnes uz hlavne o style a nie o brodeni ani nejakom tom jazdeni v terene .. ale yetina mi prisla dizajnovo viac "expedicna" a outdooracka co mi k SUV pasuje ... zatial co karoq uz posobi docela mestsky urbanisticky a tak nejak splyva v dave uz .... ale co uz no... ;-)
Avatar - Atlis
27. 5. 2017 12:49
Takže
Takže sme sa vlastne dočítali, že Yeti bola búda. Škoda, že podobný článok nevyšiel keď Yetiho Škodovka začala predávať.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - aproximus
27. 5. 2017 13:58
Re: Takže
ono z článku vychází yeti jako kočkopes a znouzectnost >:-[]
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2017 22:03
Re: Takže
ono u skodovky to je vzdycky tak ze tu skutocnu pravdu o dizajne daneho modelu sa dozvies az s prichodom jeho nastupcu ;-) .. smutne ale je to tak... na druhej strane ale musim povedat ze mne sa yetina fakt pacila.. ale este ta pred faceliftom... mala caro.. mala prijemne drsny look.. a akusi adventuracku dobrodruznu vizaz... hrany tu v tomto pripade nie su na skodu ... naopak.. k SUV skatulovity dizajn sedi... ;-)
27. 5. 2017 15:19
Rozměry
Musím se Yetiho trochu zastat. Mluvit o větších rozměrech v Karoqu jako o zlepšení mi přijde poněkud zavádějící. Pro někoho ano, pro jiného ne.

Víc místa ocením při dlouhých trasách, ale na ty SUV díky aerodynamice nezní jako logická volba. Skončí to zase hlavně ve městech jako Yeti. Karoq je o 16 cm delší a skoro 5 cm širší. Každé auto má svou limitní délku, do jaké mezery s ním jde ještě zaparkovat a Karoq ji má podélně o 16 cm dál než Yeti. Stejně tak šířka. Parkoviště u obchoďáku mají místa na stání jako dobách Škody Favorit a nastupuje se tam blbě. Ve chvíli, kdy místo dvou Yeti vedle sebe budou stát dva Karoqy, tak tam zase mezi auty ubude dalších skoro 10 cm. Více špinavého oblečení a omláceného laku na bocích.

No a pak motor. Minimálně psychologicky na mě čtyřválcová motorizace v základu působila líp, než ten tříválec, i když už to je dnes dál, než u HTP.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2017 22:22
Re: Rozměry
presne tak... ta kompaktnost yetiny bola sikovnejsia :yes: ... karoq je ale uz docela natiahnuty a pride mi uz skor takym akoby zvysenym kombikom ... a je uz aj hodne siroky ( celkovo mi pride ze auta sa v poslednej dobe uz hodne az nepomerne k inym rozmerom rozsiruju ) ... v meste s takymto niecim masivnym jazdit jazdit musi byt sem tam aj obmedzujuce.. naprklad pri parkovani suhlas... mat co najvacsie auto nie je vzdy teda vyhra ... naopak yeitna bola v mnohych veciach sikovnejsia.. aj jej kratsi zadny previs bude v terene vhodneji ako ten dlhsi na karoqu... takisto s motorom suhlas trojvalec v SUV si moze kupit ozaj len nejaky laik ktory do aut nejak hlbsie uz nevidi a tak ho to teda netrapi .. alebo nejaka ta firma ktorej to samozrejme vlastne tiez moze byt jedno... celkovo na mna karoq posobi proste uz tak nejak "zzenstilejsie" ako yetina... ale inak uznavam ze karoq je pekne auto a uspech ho neminie... ale take originalne caro ako mala yetina uz proste nema.. uz posobo kusok masovejsie a tak nejak "beznejsie" a klasickejsie ....
27. 5. 2017 19:00
vw v krizi
co na to říct,podle reklamy auto jede dopředu po normální cestě...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
28. 5. 2017 00:55
Technika?
Mezi techniku lze také zařadit zařízení, že nová karotka je pomocí GSM gatewaye připojená k serveru velkého bratra, který má online k dispozici údaje, kde se vůz pohybuje a jakou rychlostí. Nevylučuji, že rozhraní umožňuje i další fíčurky... Yeti tohle neměl. Lze instalaci bonzovacího SW + HW považovat za zlepšení techniky??? :no:
Rozbalit vlákno
0
29. 5. 2017 10:37
Rozvor
Rozvor není u Karoqu o 37 mm kratší, když Octavia má rozvor 2680 nebo 2686.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud