Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!
68 komentářů
3_diamanty
ved ja si spominam ako sme rozmyslali aj nad fabiou v r 2001 ale s 1,4 mpi 50kw uz stala cez 300 tisic a to v tom case a moznostiach uz bolo moc.... navyse 1,4 50kw verzia zrala viac ako 1,3 50kw felda... a mala aj mensi kufor... takze otec ako stary skodovak to videl jedine na feldu ( ktora v r 2001 sa stale este vyrabala az do maja/kvetna ).... ja som vtedy velmi chcel punto ( fabiu ani nie ) ... a viem ze sa dalo kupit za nieco cez 300 a malo sikovnu 1,2ku 16v 59kw.. a kufor este vacsi ako felda.... ale tie ceny aut vtedy ozaj neboli az take ruzove ako dnes :'-( ...
kamarat kupil uz v r 2000 1,4 50kw fabiu v nejakej lepsej vybave a stala cez 360 tisic.. nakoniec ju ale stejne po dvoch rokoch predal lebo jazdit za 8 litrov proste nechcel.. takze kupil yarisa s 50kw a ma ho dodnes ... ale inak fabia nebola zle auto.... len mne prislo kusok drahe uz ( uz to proste nebola taka ta klasicka lacna a vyhodna skoda ) ... ono to vlastne bolo prve auto od skody s ktorym skoncili tie zlate ceny skodoviek ...
kamarat kupil uz v r 2000 1,4 50kw fabiu v nejakej lepsej vybave a stala cez 360 tisic.. nakoniec ju ale stejne po dvoch rokoch predal lebo jazdit za 8 litrov proste nechcel.. takze kupil yarisa s 50kw a ma ho dodnes ... ale inak fabia nebola zle auto.... len mne prislo kusok drahe uz ( uz to proste nebola taka ta klasicka lacna a vyhodna skoda ) ... ono to vlastne bolo prve auto od skody s ktorym skoncili tie zlate ceny skodoviek ...
Na fabii kombi som v tej dobe jazdil, bolo to firmené auto. V TP mala písanú kombinovanú spotrebu 7,2, čo je v dnešnej dobe až strašidelné číslo, ale bola reálna aj bez nejakého odriekania si. Vtedy nám firma striktne zosobňovala nadspotrebu a za toto auto som nikdy nedoplácal, teda ja ani za iné :-) ....
ta spotreba bola skutocne vysoka ... 7,2L je na papieri este o pol litra viac ako mala 1,3 50Kw felda .. a ta uz tiez nebola zrovna usporna to vieme vsetci ... lebo take 1,2 59kw punto jazdilo hadam aj do 6L v pohode... ale vtedy sa az tak spotreba neriesila to viem.. auta tak nejak obecne na vahe este dokonca z generacie na generaciu priberali.. takisto objemy aj vykony sli stale hore ( pojem downsizing este ani nejestvoval ) ... to boli este take tie stare zlate casy ked nikoho netankovali este tieto veci... ale bolo jasne ze donekonecna to ist nemohlo ...
Skutečně úsporné benzinové motory přinesla až současná generace Fabie. Minulá začínala na 1.4 MPI a 1.6 MPI - oba motory byly užrané a jely citelně líněji než TSI. Buďme rádi, že máme TSI - tiché, silné, úsporné.
Tý brďo... a ty jseš zaměstnanej v PR Škodovky, nebo jsi s tím litrem ještě nejel?
Jestli jste jel s 1.0 TSI, tak napište zkušenosti, to mě zajímá. 1.2 TSI obou generací jede báječně.
Píšu to dole mnoha slovy.
Stručně: použitelné jen úzké spektrum otáček.. dole vibrace, nahoře divnej zvuk... a k tomu nereálná spotřeba.
Spolu s nejistou životností jsou tahle auta z mého pohledu použitelná jen na operativní leasing = lepší než chodit pěšky, ale vlastnit to nechci / netroufám si.
;-)
Stručně: použitelné jen úzké spektrum otáček.. dole vibrace, nahoře divnej zvuk... a k tomu nereálná spotřeba.
Spolu s nejistou životností jsou tahle auta z mého pohledu použitelná jen na operativní leasing = lepší než chodit pěšky, ale vlastnit to nechci / netroufám si.
;-)
My kupovali Fabii 1,4 44 kw classic v září 2001, tehdy byl ještě doprodej posledních kousků Felicií. Kupovali jsme ji protože Felicie lidem tehdy rezli po 3-4 letech a u Fabií dávali záruku těch 10 let :-) . Byla tišší, zdála se útulnější, měla už posilovač řízení což fakt holky ocenily, ochrana podběhů v předu i vzadu, plastová ochrana podlahy a dokonce měla i airbag řidiče, přípravu pro rádio, tónované skla. Auto už tehdy splňovalo EURO4. Cena tehdy 276 200, metalízu a nakonec i autorádio dali u Samohýla grátis. :-)
No, proti Felicii byla Fábka fakt pokrokem... primárně bezpečnostně.
A Fábka s 1.4 atmosférou přes těch 50kW, vlastně jedno která z těch verzí, by se dala koupit ještě dnes.
Kdyby do nové Fábie dávali tenhle motor, tak ji mám na seznamu nástupce Punta II, co má devět let a asi by ho chtělo vyměnit.
S těma litrovýma mixérama sorry jako... to nejde.
Trochu mi to komplikuje fakt, že Punto pořád jezdí jako za mlada... ale jak mu bude 10 let, tak už je lepší ho neprodávat a nechat si ho navěky.
:-)
Poctivě se snařím projít celou evropskou konkurenci... Punto je těsně před uvedením nástupce... ale pořád "by šlo". To Clio mě příjemně překvapilo. Fabka naopak zklamala.
A Fábka s 1.4 atmosférou přes těch 50kW, vlastně jedno která z těch verzí, by se dala koupit ještě dnes.
Kdyby do nové Fábie dávali tenhle motor, tak ji mám na seznamu nástupce Punta II, co má devět let a asi by ho chtělo vyměnit.
S těma litrovýma mixérama sorry jako... to nejde.
Trochu mi to komplikuje fakt, že Punto pořád jezdí jako za mlada... ale jak mu bude 10 let, tak už je lepší ho neprodávat a nechat si ho navěky.
:-)
Poctivě se snařím projít celou evropskou konkurenci... Punto je těsně před uvedením nástupce... ale pořád "by šlo". To Clio mě příjemně překvapilo. Fabka naopak zklamala.
Ač skutečné nejsem fanda pidimotůrklů, tak po osobní zkušenosti musím říct, že ten 1,0 prostě JEDE. Ať se mi to líbí, nebo ne. Projev je věc jiná, ale ve Fabii by mi rozhodné nevadil. V Octavii už jo.
:yes:
je to tak.. fabia uz mala 10 rocnu zaruku na kasnu .. samozrejme komplet to uz bolo nove auto na urovni doby... bezpecnost .. jedovate brzdy.. celkove know-how uz bolo inde ako na felde ale tak v nasom pripade dost zavazila cena... :-( ... ja som chcel punto s 59kw ... ale tak radej feldu ako ziadne... pripadne cakat dalsie 2-3 roky zvlast ked bolo nam uz jasne ze felda konci a tak nastala akasi panika a nahanacka za nou aby sme ju nakoniec este stihli ... nasa bola kupovana v juli 2001... a to vtedy uz ozaj ani neboli... mali sme stastie ze sme jednu 50kw sete v lete nasli inak uz bolo treba ist najblizsie az kdesi do popradu alebo liptovskeho mikulasa ked si chcel ako tak vhodnu farbu aj 50kw motor .. proste uz fakt neboli... vtedy o par tyzdnov kupoval feldu aj otcov kolega a siel po nu az kdesi na zapadne slovensko ... zrazu bola nedostatkovy tovar ...
kamarat co kupoval v r 2000 fabiu tak som sa v nej povozil hodne lebo som s nim chodili na jeho chalupu v lete mu kusok pomahat ... a viem ze mala fakt ostre brzdy.. bola ticha... tak ono to zu bolo auto na urovni doby... kym felda bola zastarala uz v dobe vzniku to je fakt... nasa z r 2001 uz tak nehrdzavela ... uz mala lepsiu ochranu kasne... jasne dnes uz kvitne ale po 6-7 rokoch este bola ok ... dodnes mame povodne piate dvere kufra a nijako hrozne nevyzeraju... je tam hrdza to ano ale ziadne prezrate plechy ani diery.. nic ..len par hnedych flekov velkosti nejakej tej euro mince
je to tak.. fabia uz mala 10 rocnu zaruku na kasnu .. samozrejme komplet to uz bolo nove auto na urovni doby... bezpecnost .. jedovate brzdy.. celkove know-how uz bolo inde ako na felde ale tak v nasom pripade dost zavazila cena... :-( ... ja som chcel punto s 59kw ... ale tak radej feldu ako ziadne... pripadne cakat dalsie 2-3 roky zvlast ked bolo nam uz jasne ze felda konci a tak nastala akasi panika a nahanacka za nou aby sme ju nakoniec este stihli ... nasa bola kupovana v juli 2001... a to vtedy uz ozaj ani neboli... mali sme stastie ze sme jednu 50kw sete v lete nasli inak uz bolo treba ist najblizsie az kdesi do popradu alebo liptovskeho mikulasa ked si chcel ako tak vhodnu farbu aj 50kw motor .. proste uz fakt neboli... vtedy o par tyzdnov kupoval feldu aj otcov kolega a siel po nu az kdesi na zapadne slovensko ... zrazu bola nedostatkovy tovar ...
kamarat co kupoval v r 2000 fabiu tak som sa v nej povozil hodne lebo som s nim chodili na jeho chalupu v lete mu kusok pomahat ... a viem ze mala fakt ostre brzdy.. bola ticha... tak ono to zu bolo auto na urovni doby... kym felda bola zastarala uz v dobe vzniku to je fakt... nasa z r 2001 uz tak nehrdzavela ... uz mala lepsiu ochranu kasne... jasne dnes uz kvitne ale po 6-7 rokoch este bola ok ... dodnes mame povodne piate dvere kufra a nijako hrozne nevyzeraju... je tam hrdza to ano ale ziadne prezrate plechy ani diery.. nic ..len par hnedych flekov velkosti nejakej tej euro mince
Jestli první Fabia něco neměla, byly to ostré brzdy, to jen pro pořádek :-). Jinak to bylo na svou dobu a na svou třídu opravdu vyspělé auto, někteří konkurenti v tu chvili vypadali jako hračky, až v dalších generacich se začali dotahovat (např. Fiesta)
tak zrovna kamaratova fabia ostre brzdy mala... voci felde boli ako ziletka ostre.... to neslo zrovanat... skusal som ju... sice len kusok a v mensej rychlosti ale mala dobre brzdy... tak skoda fabia v tom case uz mala aj makcene plasty v kabine... bola fakt taka akoby robustnejsia .. ved si len zoberme aku 206tku z tych rokov.. vedla fabie posobila ozaj ako hracka a to aj v kabine kde si ten jej hrackarsky volant mal kdesi na kolenach... ja som siel v 206tke kombi ale len ako spolujazdec ale fabia je voci 206tke proste ina liga.. posobila ovela dospelejsie kvalitnejsie a dotiahnutejsie po kazdej stranke to je pravda... a mozno este aj lepsie ako polo z tych rokov to je ta najvacsia sranda.. ale vw si toto pri druhej generacii fabii uz potom postrazil a fabiu upratal tam kde ju chcel mat..
Ještě ta převodovka, ta byla opravdu přesnější, alespoň mi to tak připadalo. K tomu tichému motoru, já do Fabie přesedal ze Š120, když mi to ze začátku zdechnul, tak jsem to tehdy poznal jen díky svítící ikonce na palubce. Tak se mi zdál tichý :-):-):-):-):-)
ja som pred feldou este rok jazdil s nasou 105L-kou... u skody 105L bolo zaujimavostou to ze vzdy nastartovala az na druhykrat ;-) .. neviem ci to bolo nejake know-how vtedajsich skodoviek alebo len naseho kusu ale na prvy sup ta nasa hadam nikdy nenastartovala ... pamatam ze v jeden pekny horuci letny den sme s nou nedosli z KE ani do Roznavy ( cca 100km )... normalne sa v kopcovitom terene vkuse prehrievala... vzadu v motorovom preistore si ale mohol nechat kludne aj flase piva.. alebo nejake tie gumene cizmy na rybacku... bolo tam toko miesta ako keby si mal dva kufre.. jeden vpredu a jeden vzadu priamo pri motore :-)
Pepa_007
A to jsou jen ceny Fabie. Vemte si kolik ve své době stál třeb Ford T či obyčejnej Favorit. A výbava byla taky spartánská. Bez klimatizace, jednotónová houkačka, plechová či dřevěná kola, ve předu švihadla a nebo dokonce ani to..... .
Oktávka 2017 se taky dostane lehce pře milion Kč.
V roce 2000 byla jiná doba. Auta byla poctivější, méně výbavy, a méně byly svázány regulacemi EU.
Oktávka 2017 se taky dostane lehce pře milion Kč.
V roce 2000 byla jiná doba. Auta byla poctivější, méně výbavy, a méně byly svázány regulacemi EU.
Disponent
Fabia první generace se prodávala současně s Feldou jen proto, že růstová cenová tendence koncernu byla bez zpětné vazby. Zákazníci Fabii nechtěli a nesouhlasili s cenou. Výrobci proto nezbývalo, než dělat "atraktivity" typu Junior 1,0 apod. a dostával se tímto okleštěným modelem do úzkých. Nejen, že se Fabia, jako taková, po dezignu nelíbila, ale Junior 1,0 tomu dal tečku. Ženy nemohly zvládnout auto bez posilovače, když jste náhodou zatoužili, po opravdu dlouhé době, předjíždět, zastavil vás náraz protivětru a auto s tímto motorem, jestli se tomu dá tak vůbec říkat, bylo průšvih vyrábět. Proto bylo nutno tento nenabízet, protože by se Češi pomalu vyvražďovali na silnicích. Udělali dobře. Bohužel cenová tendence zvyšovat ceny u koncernu pokračuje nadále. Nejlépe se udělá, když levné auto si zákazník vybere u jiné značky než Škoda a to i za cenu, že nebude mít koncernovou prémiovou kvalitu, což např. proti Renaultu a podobným, má.
V čem vidíš prémiovou kvalitu?
Jestli v rozlišení obrazovky, tak asi nemá smysl dál diskutovat.
Fabia je takové normální auto, vlastně se mi i docela líbí... jen nemá použitelnej motor. To počtem barev na obrazovce nenahradí...
A má i mizernou sedačku. Jako zpracování dobrý.. ale blbě se v ní sedí.
Celej VW neumí malá auta... a neumí ani velká auta.
:-)
Takže jediný, co asi umí je Golf... u něj mu chybí jen ten dobrej motor.
Jestli v rozlišení obrazovky, tak asi nemá smysl dál diskutovat.
Fabia je takové normální auto, vlastně se mi i docela líbí... jen nemá použitelnej motor. To počtem barev na obrazovce nenahradí...
A má i mizernou sedačku. Jako zpracování dobrý.. ale blbě se v ní sedí.
Celej VW neumí malá auta... a neumí ani velká auta.
:-)
Takže jediný, co asi umí je Golf... u něj mu chybí jen ten dobrej motor.
VW neumí dělat auta.. Jasně, stačí se podívat na prodeje, hned jde vidět, jak je VW strašný...
Jinak co bys teda prosím chtěl za ten motor? V podstatě jsi řekl že všechny motory od VW jsou špatný.. V čem jsou motory konkurence tak zázračný?
Jinak co bys teda prosím chtěl za ten motor? V podstatě jsi řekl že všechny motory od VW jsou špatný.. V čem jsou motory konkurence tak zázračný?
No, už poměrně hodně lidí tady připustilo, že prodané počty o kvalitě auta nevypovídají...
A neříkám, že motory konkurence jsou zázračné! Říkám, že ty od VW jsou mizerný... a primárně mluvím o benzínech, protože tady mluvíme o malých autech.
Ani diesely nestojí za moc,i když pominu podvody. Je to hlučný, hluboce to duní až z toho zaléhají uši... a spotřeba nic moc - s Passatem jsem jezdil v podstatě úsporně - za 7.5 litru nafty... sorry, to je na naftovej dvoulitr nepřijatelný.
Pro mě.
Benzínový motory jsou postavený tak, aby napodobovaly ty nafty. Tohle VW v podstatě zasil do hlavy uživatelů... ale je to nemoc.
Když pominu mizernou životnost - až katastrofickou u 111 - tak jsou uživatelsky nanicovatý.
Fungují v relativně úzkém pásmu otáček... dole nic, nahoře rychle "odcházejí". Ale poskytnou "kopanec" skoro jako TDíčka... a to je pocit!
Reálná spotřeba je vysoká. Mimořádně citlivé na způsob jízdy,ale i profil tratě... a ten neovlivníš.
Takže když jedeš s 1.0 TSI z Vysočiny do polabské nížiny, tak jedeš skutečně o něco levněji, než s atmosferickou 1.2.
Ale když jedeš zpátky, nahoru, tak jedeš asi 2x tak draho... a já fakt občas potřebuju jezdit i do kopce.
A motor je postavenej tak, aby splňoval potřeby výrobce = dost drahej servis během životnosti a životnost omezená tak, aby lidi kupovali stále nová auta.
Proč se stal moderním "operativní leasing"? Protože je lepší? Ne. Protože auta prostě déle nevydrží = je lepší je nevlastnit.
Já mám třeba auta rád dlouho... vlastně je obecně nerad prodávám! Proto mám 22 let starou Alfu... a 9 let Fiátka... a už je mi jasný, že asi ani iXko neprodám. Časem koupím nový na denní ježdění... a doma bude o auto víc.
Ale obecně VW, včetně škodovky, bych jinak, než na operativní leasing nebyl ochoten opatřit. Fatální závada během těch tří let je problém poskytovatele, a co bude po 3 letech vůbec neřeším.
No a abych to dořekl - tříválce to celé okořeňují vibracemi dole a hodně podivným zvukem nahoře...
Nebrat.
Ano, druhá generace čtyřválcové 1.2 se vydržet dala - tam platilo jen to, že při zatížení prostě chlastala.
První diskvalifikovaly hrubé chyby konstruktérů... ale i to VW marketing dokázal okecat tak, že se ty motory prodávaly roky.
A neříkám, že motory konkurence jsou zázračné! Říkám, že ty od VW jsou mizerný... a primárně mluvím o benzínech, protože tady mluvíme o malých autech.
Ani diesely nestojí za moc,i když pominu podvody. Je to hlučný, hluboce to duní až z toho zaléhají uši... a spotřeba nic moc - s Passatem jsem jezdil v podstatě úsporně - za 7.5 litru nafty... sorry, to je na naftovej dvoulitr nepřijatelný.
Pro mě.
Benzínový motory jsou postavený tak, aby napodobovaly ty nafty. Tohle VW v podstatě zasil do hlavy uživatelů... ale je to nemoc.
Když pominu mizernou životnost - až katastrofickou u 111 - tak jsou uživatelsky nanicovatý.
Fungují v relativně úzkém pásmu otáček... dole nic, nahoře rychle "odcházejí". Ale poskytnou "kopanec" skoro jako TDíčka... a to je pocit!
Reálná spotřeba je vysoká. Mimořádně citlivé na způsob jízdy,ale i profil tratě... a ten neovlivníš.
Takže když jedeš s 1.0 TSI z Vysočiny do polabské nížiny, tak jedeš skutečně o něco levněji, než s atmosferickou 1.2.
Ale když jedeš zpátky, nahoru, tak jedeš asi 2x tak draho... a já fakt občas potřebuju jezdit i do kopce.
A motor je postavenej tak, aby splňoval potřeby výrobce = dost drahej servis během životnosti a životnost omezená tak, aby lidi kupovali stále nová auta.
Proč se stal moderním "operativní leasing"? Protože je lepší? Ne. Protože auta prostě déle nevydrží = je lepší je nevlastnit.
Já mám třeba auta rád dlouho... vlastně je obecně nerad prodávám! Proto mám 22 let starou Alfu... a 9 let Fiátka... a už je mi jasný, že asi ani iXko neprodám. Časem koupím nový na denní ježdění... a doma bude o auto víc.
Ale obecně VW, včetně škodovky, bych jinak, než na operativní leasing nebyl ochoten opatřit. Fatální závada během těch tří let je problém poskytovatele, a co bude po 3 letech vůbec neřeším.
No a abych to dořekl - tříválce to celé okořeňují vibracemi dole a hodně podivným zvukem nahoře...
Nebrat.
Ano, druhá generace čtyřválcové 1.2 se vydržet dala - tam platilo jen to, že při zatížení prostě chlastala.
První diskvalifikovaly hrubé chyby konstruktérů... ale i to VW marketing dokázal okecat tak, že se ty motory prodávaly roky.
ja ti neviem ale ja mam teraz za tepla a po nejakych 4300km za sebou uz celkom dobru spotrebu... mimo mesto do 5,5L sa vojdem a to si jazdu uzivam a nejazdim len dole kopcom ... je pravda ze auto zvacsa jazdi dost prazdne ale tak ako vravim... nejazdim nijako defenzivne.. naopak v podstate ten motor uz ani neajko moc nesetrim ale bavi ma to ked to frci... a nejako zbierat auta alebo ani teda mat ho dalsich 16rokov ako feldu uz neplanujem... z aut sa stali uz spotrebaky na par rokov ... 10 maximalne.. a potom uz stejne kupis dalsie nove ved to sam dobre poznas ;-)
Je to zbytečný, to je zamindrákovanej trotl. Copak můžeš brát vážně někoho, kdo nadává neustále na nespolehlivost koncernu a přitom adoruje Alfu a Fiat? ;-)
Mimo město do pěti a půl? A tím se chlubíš? To je spotřeba, kterou dokážu jezdit průměrně, ne mimo město. S autem větším a těžším, s atmosférickým motorem...
podla mna prave male vozy koncern vie asi najlepsie z toho co robi ;-) ...
len smutne je ze zrovna fiat ktory vzdy male vozy vedel uz dnes ani na fabiu s polom nestiha v tomto segmente ... a ja by som bol kludne schopny ist do punta ale veterana som uz proste nechcel :*) chapes ma ... inak vzdy drzim palce pande, F500, F500L aj F500X su to krasne vozy ... ale to punto a brava fiatu hodne chybaju :-(
len smutne je ze zrovna fiat ktory vzdy male vozy vedel uz dnes ani na fabiu s polom nestiha v tomto segmente ... a ja by som bol kludne schopny ist do punta ale veterana som uz proste nechcel :*) chapes ma ... inak vzdy drzim palce pande, F500, F500L aj F500X su to krasne vozy ... ale to punto a brava fiatu hodne chybaju :-(
Nezpochybňuju, že Fiat měl "depresi". Dokonce jsem to dneska někde tady psal - chystám se na nástupce toho Punta a hledám poctivě přes všechny evropské výrobce. Aspoň trochu evropské - počítám do toho i Forda.
:-)
Popravdě ale dnešní Punto nediskvalifikuje nic. Ano, má omezenou nabídku vlastně ve všech směrech... ale díky tomu, že se trefuje do potřeb, tak mi to nevadí.
Pořád je krásné a funkční... zastaralé je jen pocitově. A je pořád jedno z nejprostornějších, a přitom s očekávatelnou opravdu téměř nekonečnou životností... ale jsou to moje peníze, tak hledám všude.
Kromě Forda a Renaulta jsem ale nic opravdu použitelného nenašel.
:-)
Popravdě ale dnešní Punto nediskvalifikuje nic. Ano, má omezenou nabídku vlastně ve všech směrech... ale díky tomu, že se trefuje do potřeb, tak mi to nevadí.
Pořád je krásné a funkční... zastaralé je jen pocitově. A je pořád jedno z nejprostornějších, a přitom s očekávatelnou opravdu téměř nekonečnou životností... ale jsou to moje peníze, tak hledám všude.
Kromě Forda a Renaulta jsem ale nic opravdu použitelného nenašel.
chapem tvoj fandovky pohlad na punto ale realita je taka ze nefrci uz ani v domacej italii ;-) .. s nastupcom punta proste fiat zaspal dobu... uz tu aspon 3 roky malo byt ... ono funkcna je aj felda... takze to su vsetko take "dristy" s prepacenim co pises ;-) ale chapem ze ako fanda fiatu tu tienistu stranku veci uz moc nevnimas alebo si ju nepripustas ;-) ... nic prekvapujuce... keby polo dopadlo ako punto asi by si pisal inak a pekne by si si to vychutnal a vw poriadne skritizoval ale kedze ide o punto .. tak o nom vzdy len v dobrom a zrazu je vlastne stale dokonale a nema chybu .. ale tieto basnicky vzdy len v dobrom platia nielen o fiate ale aj alfe ... uz dlhsie si vsimam ze o tychto znackach sa tu musi pisat vzdy len v dobrom.. lebo akonahle napise clovek pravdu a poukaze na nejaky problem ktory zjavne maju tak je zle ;-) ... tu ich nekonecnu zivotnost si mozes pozriet v bazaroch.. je tam kopec takychto uzasnych nesmrtelnych punt ktore cuduj sa svete dnes uz nikto nechce
este napis ze tipo kvalitou aj podvozkom drti golfa ... nech sa zasmejeme ;-)
este napis ze tipo kvalitou aj podvozkom drti golfa ... nech sa zasmejeme ;-)
Dristy předvádíš ty... došels k závěrům na základě předpokladů - a jseš úplně spokojenej.
Tak si to užij.
Vím, že od té doby, co máš Polo, tak je VW nejlepší z korejských výrobců... a ani tě nechci přesvědčovat.
Je mi to jedno.
Někdo se tady zeptal na chování 1.0 TSI a tak jsem mu slušně odpověděl. Pochopitelně za sebe - já nejsem placený novinář, který je povinován objektivitou. A kašle na to.
Pokud bude to auto zkoušet a hledat odpovědi na tyto otázky, tak pak je to úplně v pořádku. Dokonce i v tom případě, že dojde k závěru, že mu to nevadí a takové auto chce.
Howgh.
Tak si to užij.
Vím, že od té doby, co máš Polo, tak je VW nejlepší z korejských výrobců... a ani tě nechci přesvědčovat.
Je mi to jedno.
Někdo se tady zeptal na chování 1.0 TSI a tak jsem mu slušně odpověděl. Pochopitelně za sebe - já nejsem placený novinář, který je povinován objektivitou. A kašle na to.
Pokud bude to auto zkoušet a hledat odpovědi na tyto otázky, tak pak je to úplně v pořádku. Dokonce i v tom případě, že dojde k závěru, že mu to nevadí a takové auto chce.
Howgh.
som nevedel ze polo je korejsky voz ... no ale ok... nebudem prudit :-) ...
a ako to vidis s tym novym juhoamerickym "puntom"... ja verim ze casom pride z brazilie aj do europy... paci sa mi .. len zatial stale akosi kde nic tu nic pritom uz fakt nie je na co cakat kedze uz pred rokom bolo neskoro ... ale hlavne nech pride .. lebo radsej neskor ako nikdy
a ako to vidis s tym novym juhoamerickym "puntom"... ja verim ze casom pride z brazilie aj do europy... paci sa mi .. len zatial stale akosi kde nic tu nic pritom uz fakt nie je na co cakat kedze uz pred rokom bolo neskoro ... ale hlavne nech pride .. lebo radsej neskor ako nikdy
vw ze neumi male auta? sa pozri kolko predava polo rocne v europe ( a to aj v domovine fiatu v italii ) a kolko tvoje uzasne punto ( ktore je mimo italii vlastne uplne mrtve a nepredajne )... alebo si pozri kolko predava tipo v eu a kolko golf aby si mal jasnejsie v tychto veciach .. neviem ale dnes teda moc nesuhlasim s tvojimi divnymi nazormi .. inak pises vcelku rozumne co viem ale dnes len teda cumim co tu citam od teba ;-\ ... sila
Tycoon
Ze začátku to neměla jednoduché. Design hatchbacku byl takový mdlý (mně osobně se tehdy více líbila Felicia), pohled do technických údajů byl zklamáním (slabá dynamika, vysoká spotřeba) a prostorově na tom byla hůře než Felicie. V roce 2000 tak u nás Felicia v prodejích Fabii jasně porážela a kdo ví, jak by to bylo, kdyby se Felicia souběžně prodávala i v dalších letech.
Fabii hodně pomohlo, když přišla verze Combi s tehdy netradičním zakulaceným "nevagonovitým" tvarem zádě a později RS, když se rozšířila nabídka metalíz a když přišel povedený facelift, kdy se i mírně snížily ceny. Fabia se stala králem. Kupříkladu v roce 2004 se u nás prodalo přes 42 tisíc Fabií, což znamenalo podíl ve své třídě 64 % a podíl 25 % na celém trhu nových aut.
Co se týče cen, tak Fabie stály i přes půl milionu, když přibyly dražší kombíky a pak další příplatkové prvky jako xenony, ESP, kožené čalounění, sportovní sedačky apod. Viděl jsem i skladovku, která stála přes 600 tisíc. Nejdražším příplatkovým prvkem mohla integrovaná navigace (její součástí byl i maxidot v přístrojové desce) za 77 tisíc, to by se pak teoreticky mohla Fabka podívat někam k 700 tisícům, ale v praxi je ta navigace vyloženě rarita i u Fabií dovezených ze Západu.
A když pak přišla ošklivá druhá generace, tak se teprve ukázalo, že design jedničkové Fabie byl velmi nadčasový. Mohla by se klidně prodávat i dnes. Ani technicky by za dnešními malými auty nezaostávala.
Fabii hodně pomohlo, když přišla verze Combi s tehdy netradičním zakulaceným "nevagonovitým" tvarem zádě a později RS, když se rozšířila nabídka metalíz a když přišel povedený facelift, kdy se i mírně snížily ceny. Fabia se stala králem. Kupříkladu v roce 2004 se u nás prodalo přes 42 tisíc Fabií, což znamenalo podíl ve své třídě 64 % a podíl 25 % na celém trhu nových aut.
Co se týče cen, tak Fabie stály i přes půl milionu, když přibyly dražší kombíky a pak další příplatkové prvky jako xenony, ESP, kožené čalounění, sportovní sedačky apod. Viděl jsem i skladovku, která stála přes 600 tisíc. Nejdražším příplatkovým prvkem mohla integrovaná navigace (její součástí byl i maxidot v přístrojové desce) za 77 tisíc, to by se pak teoreticky mohla Fabka podívat někam k 700 tisícům, ale v praxi je ta navigace vyloženě rarita i u Fabií dovezených ze Západu.
A když pak přišla ošklivá druhá generace, tak se teprve ukázalo, že design jedničkové Fabie byl velmi nadčasový. Mohla by se klidně prodávat i dnes. Ani technicky by za dnešními malými auty nezaostávala.
v r 2000 si pamatam ze fabie boli u nas v predajoch este za feliciou ale v r 2001 uz fabia feliciu predbehla... ale aj vdaka tomu ze felicie sa uz v podstate predavali len pol roka... a uz v lete 2001 boli na skladoch posledne kusy... napriek tomu sa v r 2001 u nas predalo stale este okolo 8000 felicii ;-) ( par rokov pred tym to ale bolo aj cez 20 tisic za rok ) ... jestli se nepletu...
najdrahsie kusky boli tie cierne verzie Laurin a Klement s bezovym interierom a neskor sportova dizlova RS-ka ... tie ozaj vedeli stat aj vyse pol miliona
najdrahsie kusky boli tie cierne verzie Laurin a Klement s bezovym interierom a neskor sportova dizlova RS-ka ... tie ozaj vedeli stat aj vyse pol miliona
Fabia nikdy verzi L&K neměla, nebo ano?
Taky čumím. Myslím si ale, že to špatně napsal, přehodil. Fabka nikdy L&K nebyla a ani Felda nebyla RS. Roli L&K po Feldě převzala Octavia.
Bývalka měla na firmě v 98 právě Feldu Combi L&K a když jsem viděl fakturu, omylo mě. I když to byla 1.6 s šedozelenou kůží, cena 500.000 Kč byla v té době šílená. Jo a ta barva nebyla černá, ale tmavě modrá. Chameleon, který házel odlesky do fialovo-zeleno-hnědých odstínů. Když to křápla, lakoš měl radost uchytit odstín té perly.
Bývalka měla na firmě v 98 právě Feldu Combi L&K a když jsem viděl fakturu, omylo mě. I když to byla 1.6 s šedozelenou kůží, cena 500.000 Kč byla v té době šílená. Jo a ta barva nebyla černá, ale tmavě modrá. Chameleon, který házel odlesky do fialovo-zeleno-hnědých odstínů. Když to křápla, lakoš měl radost uchytit odstín té perly.
Zetti
Snad az III gen ma neco do sebe, i kdyz bych si to urcite nekoupil. Komu se fabka I nebo II libi at mi da minus.
Felicii r.v. 2000 jsem mel od nova, to bylo na svou dobu moc elegantni auto
Felicii r.v. 2000 jsem mel od nova, to bylo na svou dobu moc elegantni auto
mne sa prva generacie fabie v podstate dodnes najviac paci z tych vsetkych troch generacii fabii... lenze v r 2001 bola nejaka ta poouzitelnejsia verzia pre nas financne nedostupna ( podobne ako punto ktore som vtedy chcel asi najviac ) ... inak by sme feldu asi nemali kedze uz v case vzniku bola defakto zastarala.. ale nakoniec ked mam tak zhodnotit tych 16 rokov zivota s nou ... nie je co lutovat... nesklamala nikdy... nabalili sme sa tam aj 4osoby.. plus dva bajky na streche.. a dosla aj na kraj sveta na dovolenku... sice pomalsie a bez klimy s hlucnejsou kabinou ale dosla ... servis doslova za babku.. za tie dlhe roky fakticky len bezna udrzba a vymena nejaych tych opotrebovanych dielov ale nic nakladne... ziadne neocakavane megavydavky nic... len takujeme a jazdime .. zlate auto... pritom tie iste srandy na fabiu uz stoja niekedy aj dvojnasobok v servise .. v tomto to bolo dobre auto ze za par korun si si ho vedel servisovat a tym ze nemalo takmer ziadnu vybavu tak sa ti ani nemalo co pokazit... feldy boli pekne tie kdejake color alebo magic kusky s peknymi diskami ktore mali aj take pekne potahy v kabine... plus nejaky ten kozeny paket ... ale felda mala aj tak jednu velku vyhodu voci beznym inym vozom... tam stacilo dat nejake 14tky elektrony.... hmlovky.... zobrat tu peknu relly cervenu farbu a uz vyzerala sexy a frajersky ;-) ... co taka fabia neskor uz v cervenej na 14tkach s hmlovkami uz tak sexy zdaleka nedokazala posobit... naopak bolo to uz take vyssie a zaoblenejsie vajicko s kratkym tucnym predkom a kusok akoby useknutym zadkom napriek dodnes prave prva generacia fabie je stale jasne najkrajsou fabiou pre mna....
PS: druha generacie fabie bola uzka a vysoka.. s podivnym kukucom.. celkovo proste disproporcna
PS: tretia generacia fabie pre zmenu vyzera ako kockovita skatula .. je siroka vysoka kratka... napriklad v bielej na 15tkach v kombiku posobi pomaly ako dodavka alebo nejaky maly nakladak . fakt ziadna kraska .. tu clio kombi je uplne ina dimeznia ... takisto aj pri tejto fabii vidim opat podivne megasvetla vpredu a zase pre zmenu este divnejsie minisvetielka vzadu ...
PS: druha generacie fabie bola uzka a vysoka.. s podivnym kukucom.. celkovo proste disproporcna
PS: tretia generacia fabie pre zmenu vyzera ako kockovita skatula .. je siroka vysoka kratka... napriklad v bielej na 15tkach v kombiku posobi pomaly ako dodavka alebo nejaky maly nakladak . fakt ziadna kraska .. tu clio kombi je uplne ina dimeznia ... takisto aj pri tejto fabii vidim opat podivne megasvetla vpredu a zase pre zmenu este divnejsie minisvetielka vzadu ...
×
Sdílení komentáře
×
Otázka je, proč lépe udelanej a vybavenej třeba Renault je levnější, než dnešní Fabka...
je to tak.... dnes uz kupis viac ako kedysi ale budme len radi ze technika takto pada na cene ;-)
dnes uz dokonca hadam aj prevazuje nzisia stredna trieda ako male auta... zrazu je to tu samy ceed auris i30tky... pritom kedysi to boli skor fabie punta pola... je vidiet ten posun suhlas.. male auta uz nedominuju
ale az ked skonci fabia combi tak az vtedy sa fabia moze tesit na skutocny odliv zakaznikov... lebo podla mna kombik od fabie uspech mal a zaroven sikovne konkuroval cliu ako koncernovy super... ale je dost mozne ze aj buduce clio uz o kombik pride ked vidim kam to vsetko smeruje ( crossy )
Tak to já asi nerozeznám korejce od škodovky.. Jinak v čem je to Polo kvalitnější v interiéru?
Dražší může být taky Fabia proto, že je novější než Polo
Nejprodávanější malé vozy
Poř. Model Prodeje v 3/2017 ks
1. Škoda Fabia 1901
2. Ford Fiesta 748
3. Volkswagen Polo 309
4. Renault Clio 294
5. Hyundai i20 274
6. Seat Ibiza 222
7. Kia Rio 219
8. Dacia Sandero 212
9. Toyota Yaris 161
10. Peugeot 208 135
Byla to otázka na ty lidi.. proč jsou ochotní platit víc za horší auto. A i to jen řečnická... asi mi na to nikdo neodpoví.
Pro mě je třeba současná fábie nekoupitelná kvůli motorům... benzíny se smrskly výhradně na litrové tříválce...
Shánět auto této velikosti, klidně jdu pro Fabii jen proto, že na každodenní trase mám dva servisy.
A ty slevy na skladovky má každej...
0.9 tCe a TSI srovnávám proto, že je předpokládám jako nejprodávanější motorizace, zlatý střed nabídky. 1.2 tCe se váže k vyšší výbavě a na skladě ho nenajdeš...Nevím, proč z toho děláš poměřování pindíků, kdo končí výše.
Já vím právě docela dobře, kde se pohybují skladovky Clia a Fabie, a proto je srovnávám.
Ale jo, když je u Fabie k dispozici jen tříválec, pak je stejně určitě lepší, než všechno, co má na výběr konkurence.
A u tebe už se tomu nikdo ani nediví. >:D
Já První se ptal, proč je Clio levnější (a proč přesto Fabii v prodejích neválcuje). Já mu z pohledu člověka, který má nabídku v této kategorii docela zmapovanou, odpovídal, proč je Clio ve zcela běžné konfiguraci (0.9 tCe a některá z nižších výbav) levnější než Fabia ve zcela běžné konfiguraci (slabší 1.0/.1.2 TSI Trumf nebo Ambition). Protože - deal with it - proti Fabii TSI 66/70 kW nabízí Clio motor 0.9 tCe, ne 1.2...Naprosto nechápu, proč sem furt taháš nějaké Mégany, Octavie, Clia RS a Talismany, které s tím nemají co dělat. Opakuji, že mě nezajímá, zda má větší "pindík" koncern nebo Renault.
A mimochodem, 1.0 TSI není žádný třídní hendikep, obdobně završuje paletu motorizací v tomto segmentu i velká část konkurentů. A jo, Clio 1.2 tCe má tedy z pohledu vrcholné motorizace navrch.
A zbavilo se problému se sedačkou... ty dnešní už jsou ok.
Plasty kolem displaye jsem nemačkal... a dveře jsou mizerný na obou.