Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Aktivní pérování: V čem spočívá a jaký je rozdíl mezi pérováním a tlumením?

Naprostá většina aut používá takzvané pružinové pérování. Co když ale ocelové pružiny nahradíme stlačeným vzduchem či kapalinou v kombinaci s plynem? Jaké to přinese výhody a v čem se obě uvedená řešení liší?
Zpět na článek
11. 7. 2017 08:31
11. 7. 2017 19:23
11. 7. 2017 10:36
11. 7. 2017 19:30
11. 7. 2017 08:31
Uff
Nj, klasická splácanina. Dozvídáme s že tlumič v Airmaticu je dodáván jako náhradní díl, že tlak v kapalině se šíří rovnoměrně všemi směry (jako by to u plynů mělo být jinak ??), že dusík nad membránou se vyznačuje konstantní hmotností a podobné hluboké pravdy

Ale nedozvíme ze vůbec, že hlavní odlišností plynového pérování proti klasickým pružinám je progresivita účinku, že síla při propružení plynu roste mnohem strměji než u lineární pružiny.

A to už přehlížím takové perly jako například že "...stlačení pružin zvýšeným zatížením vozidla se vyrovná změnou hmotnosti vzduchu při jeho stálém objemu..."

Uff ..musím konstatovat že články pana Dusila jsou pro mě velmi špatně stravitelné
Rozbalit vlákno
1
11. 7. 2017 19:23
Re: Uff
Smutné je, že spousta lidí (nejvíce lituji nadšených mladých) tento článek přečte a budou mu věřit. Pak má být veřejnost v obraze, když na "největším webu o autech" se co chvíli objeví článek, který se snaží vrtat do strojařiny, nedej bože fyziky a je plný základních chyb. Když už chce web uveřejňovat články z o technice, ať je nechá napsat, nebo opravit někoho, kdo má komplexní znalosti techniky. Tyhle pokusy typu "přečtu pár článku a mezery vyplním tím, jak by to asi mohlo být" jsou skutečně nehoráznost vůči všem čtenářům.

Nás "remcaly" vem čert, ale přece nejde takto pravidelně krmit veřejnost články se zcela jednoznačnými omyly.
11. 7. 2017 10:36
pochopil autor
článku téma?? Já se obávám, že moc ne. Souhlasím s názorem, že je splanáno vše bez ladu a skladu. ;-\
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
11. 7. 2017 11:09
Re: pochopil autor
Protože tohle je trochu moje profese troufnu si tipnout: Nejde o nepochopení ale neznalost. Dusil se snaží = za to :yes: = a občas mu to vyjde líp, občas prostě takhle. Je to relativně odborná věc a zřejmě dal dohromady všechno co našel a vytvořil z toho článek. Na to jak bohatej je tenhle web by měli zlomeček peněz [odkaz] taky investovat = do znalostí svejch zaměstnanců :-!
11. 7. 2017 11:21
Re: pochopil autor
Tak v prvé řadě bych čekal, že se zaměstanci budou vzdělávat aspoň trochu sami. Třeba už jen pro vlastní poučení, protože jejich mezery byť jen v základní technické orientaci jsou občas dost tristní. Já osobně bych se za takové články docela styděl
Avatar - Hammunasakra
11. 7. 2017 11:27
Re: pochopil autor
Souhlasim + takhle se holt stydíme my za ně ;-)

Nicméně nějakej přístup bohatýho nakladatelství by moh a měl bejt. Vzdělávání zaměstnanců je běžná věc ve všech oborech

I malej chudej web [odkaz] dokáže občas ke spolupráci ukecat největší špičky oboru [odkaz] = tady by jistě zvládli zaplatit nějakýho Vaculíka, nebo třeba tebe :-)
11. 7. 2017 19:30
Re: pochopil autor
Přesně tak, chci napsat článek na téma převodovka, za pár peněz mi to napíše spousta lidí z univerzity (nebo i leckdo ze studentů). Chápu, že komplexní pochopení technických a fyzikálních souvislostí na úrovní absolventa vš vyžaduje spoustu práce, ale tak píšu o tom novinkách, zajímavostech, testy, nebo (moje oblíbené) články o hystorii modelů, nebo čehokoli, ale NE o technice a fyzice. O tom prostě může rozumně psát jen ten kdo tomu rozumí.
12. 7. 2017 17:07
Re: pochopil autor
Jo, jo. Názor, že není potřeba nic vědět, protože si všechno najdu, je dneska umocněn internetem a takhle se projevuje.

Internet ale není špatný, naopak !
16. 7. 2017 08:55
Re: pochopil autor
Bohužiaľ, nikde nikde neinvestuje - a pritom je konjunktúra. Iba sa rozdeľujú akcionárom tantiémy.
Je to vidieť a cítiť všade. Namiesto toho, aby si zaplatili externistov podkutých v odbore, tak to smolia snaživí, ctižiadostiví, ... zamestnanci ;-\
Avatar - Ja Prvni 123
11. 7. 2017 12:46
a coz teprve srovnani s britskym systemem...
Austin dělal taky plynokapalinove podvozky... a přesto zcela jine.
;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
12. 7. 2017 00:14
když s tím jedu
je mi špatně od žaludku. Pohodlí jako na těhotenském balónu... :no:
Rozbalit vlákno
0