Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda odhaluje techniku budoucnosti, nabídne vznětový motor na benzin

Nový unikátní motor s označením Skyactiv-X dorazí na trh v roce 2019. Vedle něho Mazda počítá i s modely na elektřinu.
Zpět na článek
8. 8. 2017 10:18
8. 8. 2017 10:36
8. 8. 2017 10:48
8. 8. 2017 10:44
8. 8. 2017 13:22
8. 8. 2017 10:45
8. 8. 2017 10:56
9. 8. 2017 10:30
8. 8. 2017 11:01
8. 8. 2017 13:37
8. 8. 2017 10:22
8. 8. 2017 11:49
9. 8. 2017 09:38
8. 8. 2017 23:21
9. 8. 2017 09:40
8. 8. 2017 13:41
8. 8. 2017 14:02
8. 8. 2017 14:36
8. 8. 2017 11:01
8. 8. 2017 14:45
8. 8. 2017 12:44
8. 8. 2017 13:35
8. 8. 2017 10:18
spotreba
když se podivam na spritmonitor na realnou spotrebu mazdy 6 od r.v. 2015, tak
benzin 192koni prumer 7.84
naftak 175 koni prumer 6.88

kdyby mela spotřeba benzinaku klesnout o 20 resp. 30%, spotřeba benzinu by byla 6.27 resp. 5.49.
protože benzin ma o 10% nižší vyhrevnost nez nafta a vypusti o 10% min CO2, odpovídalo by to naftovym 5.64 resp. 4.94.
jestli to je realny, uvidíme mozna za 2 roky
Rozbalit vlákno
14
8. 8. 2017 10:29
Re: spotreba
Mazdu si nekupuju ludia, ktori chcu primarne setrit na palive. Mazda ani nema v ponuke motory (ako 1,6TDi), ktore by sa v takom velkom aute nahanali za nizkou spotrebou...
8. 8. 2017 10:36
Re: spotreba
a on se snad takovej superb, coz je velikost mazdy 6, nabízí s 1.6tdi ??
8. 8. 2017 10:48
Re: spotreba
v ceniku ji nevidim, nejslabsiho chrochta vidim 2.0tdi 110kW
8. 8. 2017 10:44
Re: spotreba
Ano, na Slovensku. U nás byl stažen z nabídky, protože ho tu nikdo nechtěl.
8. 8. 2017 10:52
Re: spotreba
Nerob si iluzie, skor to bolo opacne. V CZ by si to kupil skoro kazdy. Preto Vam ho vyradili z ponuky aby sa predavali drahsie verzie.
Ved 1,6TDi sa predava v DE,AT,SK,PL...
8. 8. 2017 13:22
Re: spotreba
Proto třeba v ČR základní 1,4 TSI ani nezkoušeli nabízet - lidé by jim utrhali ruce a to prostě nejde, mít bezruké prodejce. >:-[]
Avatar - woody-alien
8. 8. 2017 15:23
Re: spotreba
>:-[]
Zřejmě ze stejného důvodu Ford v ČR nenabízí 1.0 EB v Mondeu. To by byl ve Ford Storech šrumec jak u Turnerů a reexportéři by si prožili svůj černý čtvrtek. >:D
Re: spotreba
Blbost. S dieselem se mnohem lépe jezdí! Srovnej krouťáky. Navíc diesel necuká!
8. 8. 2017 10:56
Re: spotreba
Měl jsem několik nafťáků teď mám benzíňáka a už bych do nafty znovu nešel.
Avatar - PepaJ
9. 8. 2017 10:30
Re: spotreba
nevim o tom, ze by benziny cukaly..a pokud mas na mysli trba vozy vw..tak tam cukani zpusobuje prevodovka:) a jiste nejen u VW. U mazdy jsem se s timto problemem nesetkal..HDM prevodovky timto neduhem rozhodne netrpi
8. 8. 2017 11:01
Re: spotreba
V reálu je ten rozdíl ještě menší, protože pokud se nepletu, tak 2.5 litrový benzín (se aspoň u nás) prodává jedině s automatem. Takže benzín vs. nafta v automatu je 7,86 vs. 7,15.
8. 8. 2017 13:37
Re: spotreba
Jo, jo, 2,5 s manuální převodovkou ti prodají třeba v USA (i v trojce), ale tady ne.

To je tak, když pro ně bylo prioritou vyhnout se SCR a dali tomu motoru velmi nízký kompresní poměr (na diesel).
8. 8. 2017 10:20
Dokázali to!!!!
Tohle mě hodně zajímá.
Časem se to ještě zdokonalí, např.přeplňování a mildhybrid.
Potom by reálka 3l/100km u malýho auta s lehkou nohou nebyla nemožná.
Uvidíme
kdo by potřeboval lektromobil?
Rozbalit vlákno
4
8. 8. 2017 10:22
Re: Dokázali to!!!!
ja bych elektromobil s dosahem 200km jako druhy auto uzil
Avatar - WinDiesel
8. 8. 2017 10:56
Re: Dokázali to!!!!
zatím ne. až to uvidíme v praxi potom můžeme jásat. zatím je brzy - a je jisté že na tom motoru bude spousta kompromisů a HCCI režim bude používán spíše výjimečně, při ustálené jízdě což u nás snad ani nelze dosáhnout
Avatar - PepaJ
9. 8. 2017 10:34
Re: Dokázali to!!!!
to Win Diesel: ono je jasne ze to upsory prinese, nova M3 jiste pojede za 4,5L mozna i za 4,0L prumeru.. kdyz stavajici umi 5,5L bezne. Opravdovym oriskem vsak bude slazeni vseho aby to fungovalo, tak jak ma. Ja spise vidim jako extremni riziko dlouhodoba spolehlivost teto nove technologie. Dle meho jim par let potrva nez se poradne odladi a pokud to vyjde bude velmi poztivni nejen pro mazdu, ale hlavne pro nas. Motor testuji uz skoro 4roky. Snad to neskonci jako s Wankely, kdy se to skvele reseni nedokazalo odladit ani za desitky let.
Avatar - N6600
8. 8. 2017 11:31
Re: Dokázali to!!!!
Uz to zrazu nie je blby rejzokastrol?
Avatar - michal.t
8. 8. 2017 10:22
Odvaha
Něco takového už bylo myslím na čase – zkostnatělost motorářských vývojových oddělení a strach pustit se do pořádného vývoje a ne jen do úzkoprsé nákladové/emisní optimalizace stávajících typů motorů, mě docela bije do očí… snad Mazda ukáže ostatním, že to prostě jde, když se chce.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Uživatel_5340709
8. 8. 2017 10:27
Re: Odvaha
Jj, v evropě, respektive u některých koncernů si vrchol motorářství představují jen jako zvyšování tlaku truba. Na zbytek totálně kašlou a pak to tak vypadá. >:-[]
8. 8. 2017 11:49
Re: Odvaha
"...jen jako zvyšování tlaku truba." >:D >:D
ten se povedl. :yes: Trúba . třeba tato: [odkaz] ?
Avatar - Uživatel_5340709
8. 8. 2017 14:00
Re: Odvaha
Moc nesejčkuj, nebo nám ji Němci seberou na dvouválec 0,5 TFSI 333 Kw ;-) .
9. 8. 2017 09:38
Re: Odvaha
Není co sebrat, je to jejich, čR je 17. spolková země, anyway. >:-[]
Avatar - praděda7
8. 8. 2017 23:21
Re: Odvaha
Odvaha? Kdy je odvaha už hazard? Nebylo by to poprvé kdy se Mazda vydala cestou na jejímž konci nad ní visel krach. Ale bacha! Přeji Mazdě aby ji to vyšlo, jen si myslím, že na takovou "odvahu" nemají momentálně peníze a ani tak honem mít nebudou. Doba je zlá a bude hůř! ;-\
9. 8. 2017 09:40
Re: Odvaha
"Kdy je odvaha už hazard?" kontrolovat stav benzínu v nádrži benzinového auta zapálenou sirkou...třeba. >:D
"Přeji Mazdě aby ji to vyšlo,...." připojuji se k přání.. :-!
Avatar - Uživatel_5340709
8. 8. 2017 10:24
Škoda že,
v článku není info jak to bude s produkcí mikročástic u tak vysokého kompresního poměru, jestli to půjde bez filtru, nebo jen s filtrem.
Rozbalit vlákno
24
8. 8. 2017 10:25
Re: Škoda že,
ja bych vychazel z toho, ze primej vstrik = filtr
spis bude zajimava produkce jedovatého NOx, když to bude nejspis spalovat chudou smes
Avatar - Uživatel_5340709
8. 8. 2017 10:29
Re: Škoda že,
To je právě ten problém, že tím benzín ztratí svoji velkou výhodu a nabalí na sebe pytel problémů, které otravují uživatele dieselů.
8. 8. 2017 10:33
Re: Škoda že,
ja mam pocit, ze to co leze z vejfuku dyzlu je vetsine uzivatelu dyzlu uplne jedno a ty emise otravuji (doslova) hlavne ty okolo...
Avatar - Beefcake
8. 8. 2017 10:36
Re: Škoda že,
Ti to mozno ani netusia. Kolkokrat rozmyslam, ako im dat zozadu najavo, ze im ide z vyfuku dym (tym metacom cierneho dymu pri akceleracii) a smrad. Musim si nacvicit nejaku pantomimu.
8. 8. 2017 13:41
Re: Škoda že,
tmave mlhovky, aby bylo skrz tu tmavou mlhu videt >:D neco jako baterka na tmu
Avatar - Uživatel_5340709
8. 8. 2017 10:40
Re: Škoda že,
To že je jim jedno co leze z výfuku je jasné, ale není jim jedno, že se ten filtr časem může zanést, ucpat, snižovat výkon auta, ředit olej palivem, zvýšené náklady .... atd..
8. 8. 2017 11:51
Re: Škoda že,
Možná, že bude zapotřebí se poohlédnout po starších autech a nekupovat ty komplexity? :-!
Avatar - Beefcake
8. 8. 2017 13:03
Re: Škoda že,
Ano a dymit este viac... To je presne to zmyslanie.
9. 8. 2017 09:43
Re: Škoda že,
Od nahražení karburátoru vstřikováním a přidáním katalyzátoru vývoj redukování smogu (a nejen toho) už není skokový, ale kosmetický. :-! Budoucnost je ve vodíku. ;-)
9. 8. 2017 13:03
Re: Škoda že,
Ani omylom.
[odkaz]
Avatar - Beefcake
8. 8. 2017 10:35
Re: Škoda že,
By som sa velmi cudoval, keby to napadlo niekho tu a nie vyvojarov z Mazdy.
Konecne nieco revolucnejsie medzi motormi.
8. 8. 2017 10:38
Re: Škoda že,
je jasny, ze je to napadlo a nejak to vyresi, klidne podobne jako u naftaku, tedy i tou močovinou.
ale jestliže je osobní naftak v USA nepruchodnej, benzinovej "naftak" by tam mozna prosel ...
Avatar - WinDiesel
8. 8. 2017 11:00
Re: Škoda že,
chlapci chlapci co takhle si toho více přečíst???
HCCI motor funguje při nízkých teplotách, produkuje minimum NOx
N2 + O2 + vysoké teploty spalování = NOx
částice možná ale NOx určitě ne, proto do toho Mazda jde, proto si tak věří
tento článek princip HCCI motoru vůbec nepopisuje, zkuste jinde třeba na Autoforu tam to vyšlo včera a předevčírem
8. 8. 2017 11:13
Re: Škoda že,
o nižší teplote jsem se tam nedocet, jen, ze je teplota regulovana
ale jinde sem se docet, ze výhodou jsou velmi nizke emise NOx a PM, takze tady jsou obavy asi zbytecny
Avatar - WinDiesel
8. 8. 2017 11:04
Re: Škoda že,
neztratí - NOx produkované HCCI motorem jsou velmi nízké díky nízkým teplotám spalování (v určitých režimech)
na druhou stranu díky vysoké kompresy hrozí TDI-PD efekt - nýtování
ale kdyby byla spotřeba jako u vznětového motoru na naftu, lidi by to jistě zkousli a Mazda by mohla vyrábět místo 2 druhů motorů jen jeden ... :-)
8. 8. 2017 11:05
Re: Škoda že,
Priamovstrekove benziny maju tuto "vyhodu" len vdaka tomu, ze vyrobcovia si vydupali 3-rocnu vynimku v Euro6, ktora im povoluje 10x viac pevnych castich, ako naftovym motorom. Ked tato vynimka skonci, kazdy priamovstrekovy benzin bude musiet mat filter. Bez neho sa ten limit splnit neda...
8. 8. 2017 11:16
Re: Škoda že,
ta vyjimka konci letos v zari pro nove homologovany a od pristiho zari pro všechny.
naftaky zas maj vyjimku v o 25% vyssim laboratornim limitu NOx, který v realu v prumeru prekracuji vic jak 6x
10x vic PM u primovstriku se tyka poctu, ne hmotnosti.
dyzlum bez filtru se v dymovitosti nemůžou rovnat ani ty nejhorsi primovstrikovy benziny
8. 8. 2017 12:37
Re: Škoda že,
Trochu to pleties. Naftaky nemaju vynimku, ale vyssi limit. Euro6 stanovuje 0.08 pre naftak (vs 0.06 pre benzin).

Priamovstrekove benziny maju naozaj vynimku, pretoze aj ked Euro6 stanovuje rovnaku hodnotu pre benzin aj naftu (6e11), prve tri roky platnosti Euro6 maju benziny vynimku az na 6e12, t.j. 10x vyssi pocet.
8. 8. 2017 12:58
Re: Škoda že,
primovstrikovej benzin euro 6b ma limit PM 6E12, nastupujici euro 6c ma limit 6E11. zadna výjimka nebo vyhoda, jen změna limitu.

a od pristiho roku by mela vstoupit v platnost euro 6d-temp, který zveda limit NOx v realu na skoro 170 mg/km, tedy na uroven skoro 20 letych benzinaku s euro 3 a za dalsi 2-3 roky euro 6d, která stanovuje limit NOx na 120mg/km, tedy o něco lepsi nez benzinove euro 4 z roku 2005.
opet změna limitu (tentokrát k horšímu), zadna vyhoda nebo vyjimka
8. 8. 2017 14:02
Re: Škoda že,
Ale kdeže. Teddy má pravdu. Limit pro Euro6 byl 6e11. Jen se rozhodli o jeho odložení až do Euro 6c a do té doby nastavili dočasný limit 6e12, o kterém se vědělo, že ho tehdejší motory zvládnou. Byl to výsledek lobby automobilek, aby oddálily nutnost použít filtry, což by je stálo nějaké to euro. A také si tím koupily čas, ve kterém se samozřejmě snažily přijít na to, jak to udělat, aby filtr použít nemusely.
8. 8. 2017 14:09
Re: Škoda že,
zadna euro 6 není
je stavajici euro 6b a nastupujici euro 6c, která u primovstrikovych benzinu snizuje počet PM
8. 8. 2017 14:36
Re: Škoda že,
Ale je. Označení 6c shrnuje emisní limity, OBD standard, metodiku atp. V normě je tabulka pro Euro 5 a pak tabulka pro Euro 6 emisní limity. Najdeš tam také formulace jako full Euro 6 emission requirements. V 6b jsou preliminary values pro pevné částice u zážehových motorů, v 6c final. V podstatě jde o to, že nástup rozdělí do několika fází a to představují ta písmenka.

Proto se tenkrát mluvilo o tom, že s Euro 6 (tedy 6b) přijdou filtry pro zážehové motory. A nakonec je nikdo neměl, ani jedna automobilka. Protože politici povolili a odsunuli tuhle část až do 6c (a přišli s těmi předběžnými [nebo úvodními] 6e12, což byla dle tehdejších studií zvládnutelná hodnota). Podobná situace, jako když zvolili u NOx faktor 2,1 (i když tam je to jen na požádání, tohle platilo pro všechny; ale také by mělo jít o limit, který splní současné motory).
8. 8. 2017 14:51
Re: Škoda že,
Naozaj? A co je potom smernica EU 459/2012?
[odkaz]
9. 8. 2017 13:08
Re: Škoda že,
Až na to, že filter pevných častí pre benzín je, oproti dieslu, výrazne lacnejší a jednoduchší. Žiadna aktívna regenerácia, stále vypaľovanie pri bežnej teplote spalín, žiadna obmedzená životnosť....
proč?
..."podobně úsporný jako dnešní turbodiesely"... proč tedy raději rovnou nezůstat u osvědčeného TDI? :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Uživatel_5340709
8. 8. 2017 11:00
Re: proč?
Pokud tomu motoru neztvrdne chod motoru na úroveň tdi, tak hlavně proto. ;-)
Avatar - WinDiesel
8. 8. 2017 11:01
Re: proč?
ale Ádo klid ........... vždyť je to vznětový motor !!!!!!!!!!!!!! Akorát že palivem bude benzín.
mám pro Tebe dobrou zprávu - motor z principu musí a bude mít extrémně vysokou kompresi :-) :-) :-)
8. 8. 2017 14:45
Re: proč?
Na poměry zážehových motorů určitě, ale že by byla extrémně vysoká na poměry vznětových? Vznětové byly i přes 20.
Avatar - Blue Sun
8. 8. 2017 12:44
Re: proč?
A které je to "osvědčené TDI"? Takový motor ve výrobě neexistuje...
8. 8. 2017 11:11
Palec hore pre Mazdu, palec dole pre autora!
Neviem ci realny prinos bude az tak skvely ako to dnes v Mazde odhaduju, ale kazdopadne za snahu ist mimo hlavneho prudu im davam palec hore! Je to velmi sympaticke, ze takato (pomerne) mala automobilka si trufa na nieco nove a ine.

Pre autora, toto je samozrejme nezmysel:
"...K zapálení směsi totiž místo přeskokového napětí na svíčce využívá stlačení, tedy řízené detonační spalování..."
O ziadne riadene detonacne (sic!) spalovanie sa nejedna. Ide o zapalenie zmesi ktore sposobi zohriatie adiabatickou kompresiou. A to sa prave musi nastavit tak citlivo, aby sa zmes zapalila, ale nedetonovala. Rozdiel medzi "horenim" a "detonaciou" je zbytocne vysvetlovat, lebo diskuteri to vedia, a redaktori ACZ v tom maju ocividne hokej...
Rozbalit vlákno
7
8. 8. 2017 11:15
Re: Palec hore pre Mazdu, palec dole pre autora!
Nedovedu si moc dobře představit, jak by se měla směs adiabatickou kompresí zapálit jen v jednom místě aby se pak plamen následně mohl šířit plynule.
Podle mě to taky bude řachat ve větším objemu najednou
8. 8. 2017 12:42
Re: Palec hore pre Mazdu, palec dole pre autora!
Zapali sa rovnakym sposobom, ako zmes s naftou: v pripade priamovstrekovych motorov sa benzin vstrekne do horuceho stlaceneho vzduchu, a zapali teplotou. Rozdiel je len v tom, ze zatial co nafta vybuchovat nechce, benzin zmiesany so vzduchom vybuchne ochotne, takze treba dat velky pozor na teplotu. Tipujem ze do toho motora sa bude musiet pouzivat naozaj vysokooktanovy benzin, pripadne vhodne aditiva...
8. 8. 2017 14:34
Re: Palec hore pre Mazdu, palec dole pre autora!
Myslím že takhle to fungovat nebude

nepasuje mi to s pojmem HCCI - Homogeneous Charge Compression Ignition. Vstříknutí benzínu do vzduchu těsně před vznícením nemůže vytvořit homogenní směs
8. 8. 2017 14:54
Re: Palec hore pre Mazdu, palec dole pre autora!
To zalezi na tvare spalovacieho priestoru a vstrekovani. Ono to palivo sa samozrejme vstrekne predtym, nez sa dosiahne kompresia potrebna k zapaleniu. Povedal by som, ze toto je u benzinu asi este jednoduchsie, kedze sa odparuje...
8. 8. 2017 14:54
Re: Palec hore pre Mazdu, palec dole pre autora!
To těžko. Benzín má příliš nízké cetanové číslo, abys ho prostě vstříkl do horkého stlačeného vzduchu (oktanové tu nehraje roli). Nemluvě o tom, že se takovému procesu říká SCCI, ne HCCI. Homogenní směs takhle jaksi nevytvoříš.

U HCCI je problém načasování. U dieselu (SCCI) řídíš načasování vstřikem. U HCCI jde o samovznícení. A je třeba zajistit, že se to stane ve vhodný okamžik.
Avatar - Hammunasakra
9. 8. 2017 10:56
Re: Palec hore pre Mazdu, palec dole pre autora!
:yes: :yes: :-)

[odkaz]
Avatar - PepaJ
9. 8. 2017 13:12
Re: Palec hore pre Mazdu, palec dole pre autora!
jen doplneni z tiskove zpravy:

2. SKYACTIV-X next-generation engine

Technological innovations

SKYACTIV-X is the world's first commercial gasoline engine to use compression ignition, in which the fuel-air mixture ignites spontaneously when compressed by the piston
A proprietary combustion method called Spark Controlled Compression Ignition overcomes two issues that had impeded commercialization of compression ignition gasoline engines: maximizing the zone in which compression ignition is possible and achieving a seamless transition between compression ignition and spark ignition.

Features

This new proprietary combustion engine combines the advantages of gasoline and diesel engines to achieve outstanding environmental performance, power and acceleration performance.
Compression ignition and a supercharger fitted to improve fuel economy together deliver unprecedented engine response and increase torque 10-30 percent over the current SKYACTIV-G gasoline engine.*3
Compression ignition makes possible a super lean burn*4 that improves engine efficiency up to 20-30 percent over the current SKYACTIV-G, and from 35-45 percent over Mazda's 2008 gasoline engine of the same displacement. SKYACTIV-X even equals or exceeds the latest SKYACTIV-D diesel engine in fuel efficiency.
With high efficiency across a wide range of rpms and engine loads, the engine allows much more latitude in the selection of gear ratios, providing both superior fuel economy and driving performance.

Moving forward Mazda hopes to help create a future in which people, the earth and society can coexist with cars, to enrich people's lives through a car ownership experience that celebrates driving, and to become a brand with which customers feel a strong emotional connection.

*1 As of August 2017. According to in-house investigations.
*2 Mazda's human-centered self-driving technology development concept. People enjoy driving while being revitalized mentally and physically. Meanwhile the car is driving "virtually" with a firm grasp of the movements of the driver and the car. In unexpected situations, such as a sudden loss of consciousness, the car will override the driver, automatically contact emergency services and drive safely to the most appropriate location.
*3 Engine is still under development and figures are subject to change.
*4 A condition in which the ratio of gasoline to air is reduced to a level that would not ignite in a spark-ignition engine.
8. 8. 2017 11:12
vysoká účinnost v široké škále otáček
Pokud bude mít motor vysokou účinnost v široké škále otáček, snad to povede opět k jednodušším převodovkám
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Beefcake
8. 8. 2017 13:11
Re: vysoká účinnost v široké škále otáček
Ako zaujimave vidim toto: " Benefitem pak podle všeho bude i vyšší výkon, až o 30 % proti dnešním jednotkám značky, tomu ale podle všeho napomůže i zástavba kompresoru" - ten kompresor.
10. 8. 2017 16:41
Re: vysoká účinnost v široké škále otáček
Krásná účinnost 50% platí určitě pro zatížený motor. Při částečném zatížení - které je většinou - to bude horší. Aby se udržela ona účinnost téměř stále, musela by pomoci elektrika: místo převodovky dva el. stroje a místo části nádrže menší aku. Spotřeba by ještě dále klesla.
10. 8. 2017 16:42
Re: vysoká účinnost v široké škále otáček
... v široké škále otáček a zatížení - viz příspěvek zde.
8. 8. 2017 13:35
veta stoleti
"Vedle postupného vylepšování spalovacího motoru, který dle Mazdy bude v následujících letech stále pohánět naprostou většinu aut na světě,"

tahle veta nema chybu, je to asi jako kdybych ja ted vestil, ze za mesic bude moje auto stale jezdit na benzin a ne na krevety >:D
Rozbalit vlákno
1
9. 8. 2017 13:13
Re: veta stoleti
narozdiel od ostatných, čo tvrdia, že za 5 (10,15,20...) rokov už budú iba elektromobily, Mazda má rozum a vidí, že spalováky tu budú ešte veľmi, veľmi dlho. Elektromobily sú už 100 rokov slepá ulička a tak to aj zostane.
Kvapalné palivá sú proste výhodnejšie. A nemusia byť nutne "fosílne".
[odkaz]
8. 8. 2017 17:26
To jsem přesně čekal
Poslední roky jsem četl spoustu optimistických zpráv o vznětových motorech na benzín. A hned jsem pesimisticky/nrealisticky předpokládal, že vznítit dnešní vysokooktanový benzín není nic jednoduchého. A vida, reálná aplikace se neobejde bez zážehového systému. Takže motor bude mít vznětové (vysokotlaké čerpadlo, víceotvorové vysokotlaké vstřikovače, filtr pevných částic, přeplňování) i zážehové (svíčky, cívky. lambda sondy) součásti a tudíž bude poměrně drahý a jeho dlouhodobá údržba bude taká poměrně drahá. Otázkou jsou také emise škodlivých látek v případě, že motor bude využívat chudou směs. Dle mého názoru vsadila Mazda na dost riskantní kartu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Wolfsteen
8. 8. 2017 21:02
Snad to vyjde
a bude to tak dobré, jak nám Mazda slibuje. Stávající Skyactive funguje skvěle. Doufám, že svojí stávající trojku vyměním za tu novou. Prasátko už krmím :-)
Rozbalit vlákno
0