Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Moskvič 412 slaví 50 let. Připomeňte si úsměvné propagační snímky

Také Moskvič 412 patří mezi dlouhověké vozy z Ruska. Ve formě pick-upu se vůz z šedesátých let vyráběl ještě v třetím tisíciletí.
Zpět na článek
20. 8. 2017 12:24
20. 8. 2017 12:46
20. 8. 2017 16:21
20. 8. 2017 16:49
20. 8. 2017 19:01
21. 8. 2017 04:38
20. 8. 2017 20:09
20. 8. 2017 20:21
20. 8. 2017 23:41
21. 8. 2017 04:41
21. 8. 2017 08:08
21. 8. 2017 16:56
21. 8. 2017 16:57
21. 8. 2017 18:35
20. 8. 2017 13:52
21. 8. 2017 17:00
20. 8. 2017 15:29
20. 8. 2017 15:49
20. 8. 2017 21:51
20. 8. 2017 22:12
20. 8. 2017 19:22
20. 8. 2017 20:08
21. 8. 2017 11:01
21. 8. 2017 13:50
21. 8. 2017 17:08
21. 8. 2017 18:53
21. 8. 2017 20:46
Avatar - holden2
20. 8. 2017 12:24
dnesek
se obejde bez usmevnych PR snimku boleslavskyho hnoje?
Rozbalit vlákno
13
Avatar - CHerokee
20. 8. 2017 12:46
Re: dnesek
Hnůj je spíše kampaň nošovického Korejce, který je stále kvalitativně za Škodou.
Avatar - JDM
20. 8. 2017 16:21
Re: dnesek
Myslis za Škodou tou montovnou koncernovych dílů která dokázal za posledních 10let vyvinout škrabku na led ve víčku nádrže?
Avatar - chetoos
20. 8. 2017 16:49
Re: dnesek
Hyundai už škodovku předběhl. Dnes škoda je smontovává koncernové díly. A zajímavé je, že škodovku většinou hájí ti. Co ani nedělají v žádném autorizovaném servisu škoda, ale jen si v garáži hřejí svou octavii ve stříbrné barvě a kombíku.
Avatar - Đawson
20. 8. 2017 19:01
Re: dnesek
Nevím, proč zase holden dobytek tahá všude škodovku, ale trolit se musí i v neděli, co ?:D Ano, škoda smontovává koncernové díly, jako lambo, audi, seat...ale také je vyvíjí a sama vyrábí, taktéž pro koncern, proto se tomu také říká koncern. Hyundai už škodovku vážně předběhl, mám v garáži jejich mikrovlnku a funguje >:D
Avatar - JDM
21. 8. 2017 04:38
Re: dnesek
A co že škodovka vyvinula? Třeba nějaký hybrid? Nebo vodikovy pohon? Nebo automatickou převodovku? Pohon všech kol?... No nejsem fanda ani jedny značky ale pokud to mám srovnávat tak Hyundai auta vyrábí škodovka jen montuje tak to je.
20. 8. 2017 20:09
Re: dnesek
Preco kupovat kopiu z Nosovic, ked mozes mat kvalitny original ci uz z koncernu, alebo Opel, Renault, Peugeot, Ford....

Hyundai urobil kus dobrej prace, ale prakticky stale dobieha konkurenciu. Co nova rada, to novy design. Aj to ukazuje, ze Hyundai stale nieco hlada a jeho designove prvky su len docasne. Proste je to znacka, ktora neudava trend. Len sa ho snazi chytit.

Dokonca aj ked porovnavali fungl novy Hyundai z odchadzajucim Golfom nepochodil.

A ta odpudiva primitivna reklama Hyundaiu len skodi. Na Skodovku jednoducho nema ani s tym ich kombikom a Golf je uz uplne mimo. Aj keby davali hned plnu vybavu do zakladu, neviem, preco by som si mal kupovat kopiu >:D
Avatar - CHerokee
20. 8. 2017 20:21
Re: dnesek
Trefně vystiženo :yes:
20. 8. 2017 23:41
Re: dnesek
A ty si čia kópia, vieš?
Avatar - JDM
21. 8. 2017 04:41
Re: dnesek
A co že kopírují? Nějak jsem si nevšiml že by škodovka měla hybrid nebo vodikovej pohon,nebo coupe s pohonem zadní nápravy. Celej koncern jen čeká s čím se konkurence vytasi a pak to o kopírují. Třeba ty slavný SUV nechceš mi tvrdit že škodovka vyráběla suv dřív než Hyundai? Ten má tuscona nebo santa Fe už hezky dlouho na trhu.
Avatar - wakantanka
21. 8. 2017 08:08
Re: dnesek
No jasne, lebo taky Focus ci Megane sa len zvacsuju ako Golf nie? :-) To si dost mimo s tym designom.
21. 8. 2017 16:56
Re: dnesek
Zajdi si někdy, až bude den otevřených dveří, do boleslavské Česany. Možná ve své ubohosti a omezenosti pochopíš, že se ve zdejším obrovském a špičkově vybaveném areálu vyvinula (a vyvíjí) celá řada velmi dobrých aut a že zde vznikají i leckteré díly do koncernové skládačky. ;-)
21. 8. 2017 16:57
Re: dnesek
Jestli je tady něco "hnůj", tak jsou to tvoje ubohé fekální příspěvky! >:-[]
Avatar - Hotwire
21. 8. 2017 18:35
Re: dnesek
Dnesok sa hlavne obide bez tvojich prispevkov, Holdenko. >:D
20. 8. 2017 13:52
Krásne auto
Na svoju dobu to bol krásny a dobrý kus auta. Vyrábal sa aj Moskvič Aleko, ktorý bol hrubo opajcovaná SIMCA 1307, ale ten mal problémy s kvalitou. DNes však Moskvič 408 predstavuje zaujímavého veterána. A klobúk dole, v rokoch 60 tych sa líšil od konkurencie na západe naozaj len maličkosťami ... Na rozdiel od nich, to bol nezmer, ktorému nevadila ani poľná cesta....
Rozbalit vlákno
6
Avatar - idam.i
20. 8. 2017 14:22
Re: Krásne auto
To myslíš vážne ? Krásu auta ti neberiem.No v roku 1966 bolo auto roka Renault 16 a v roku 1967 Fiat 124.Tie auta boli technický úplne iný level.Asi si ten typ,čo trdí,že v minulosti bolo všetko lepšie.No nie vždy to je pravda. ;-)
20. 8. 2017 15:39
Re: Krásne auto
Vieš, čím sa líšili Moskvič 408 a 412?
Avatar - Barrichello
20. 8. 2017 15:44
Re: Krásne auto
Aleka dodnes jezdí, tuhle sem zas jedno potkal. Dokonce ho řídila žena.
20. 8. 2017 20:11
Re: Krásne auto
asi tavarisc ucitelnica, alebo manzelka nejakeho byvaleho potentata.

Ano, Aleko bolo dobre auto, len trocha neskoro.
Avatar - 3_diamanty
20. 8. 2017 19:37
Re: Krásne auto
tento dizajn bude vyzerat stale dobre.. aj o dalsich 50 rokov... klasika skratka nestarne... to auto ma stale vyborne proporcie a skvele rozlozenie hmoty ... a ma aj pekne vyrazne crty kasne .. hrany nestarnu ... zatial co gycovy dizajn cactusu za 10 rokov bude vieme kde... ale tak pokrok nezastavime... tento moskvic ma dodnes lepsi dizajn ako vacsina dnesnych citronov alebo levov ... neskutocne ...
21. 8. 2017 17:00
Re: Krásne auto
Pane bože, říct o Moskviči 412, že to byl "na svou dobu krásný a dobrý kus auta, to už vyžaduje fakt chorobné nadšení pro tuto značku! >:D >:D >:D
20. 8. 2017 13:55
Nějak z článku vypadla informace o motoru BMW M10.
nebo lépe označený jako M115. To byla silná stránka tohoto vozu. Slabá pak byla v zadní nápravě a jízdních vlastnostech vůbec.
Rozbalit vlákno
9
20. 8. 2017 18:02
Re: Nějak z článku vypadla informace o motoru BMW M10.
No, ako sa to vezme. Motor je pôvodne BMW, ale ruskí konštruktéri ho postupne upravovali, niektoré periférie postupne menili za pôvodné ruské produkty, hlavne čo sa týka elektriky. Slabší Moskvič 408 mal motor pôvodom z Opla Kadett.
Jazdné vlastnosti boli poplatné dobe aj miestu vzniku, ťažko na ne pozerať dnešným pohľadom. V Rusku by si v tých rokoch márne hľadal nejakú slušnú cestnú sieť, v civilizovanejších krajoch zväčša šotolina, asfalt alebo betón len v mestách a najbližšom okolí, inak si svetlú výšku a mäkké pérovanie využil naplno, a aj zadná tuhá náprava bola tým najlepším možným riešením. ;-)
20. 8. 2017 21:23
Re: Nějak z článku vypadla informace o motoru BMW M10.
zrovna náhrada rozdělovače bosch ruským byl opravdu problém. Nepřesnost vačky, vůle v uložení hřídele, to bylo horší než Pal.
Motor 1360ccm byl naprostý nesmysl. Měl podstatně horší parametry než 1500, menší výkon, větší spotřeba, odlitek z litiny. Tvar spalovacího prostoru a kanálů byl hrozivý. Ten motor byl zastaralý už v tom Kadetu.
1500 byla velmi moderní a tlakové lití hliníku byla technologická špička.
Motory na základě M10 potom jezdily ve Formuli 1 s výkony až 1500 koní ve slavné éře přeplnovaných motorů. Má první titul mistra světa F1 s přeplňovaným motorem, Nelson Piquet 1983.
Jizdní vlastnosti 412 měly problém v motoru rychlejším než podvozek. Samotné listové pružiny moc nápravu neustavovaly, kdyby tam byla alespoň nějaká ramena. Lada byla už postatně dále. I s tuhou nápravou.
Zase je pravda, že lidé v Rusku si Moskvič 412 cenili více než Ladu.
412 měl i verzi, která by se dnes označovala jako crossover. Byl vyšší o, tuším, 8 cm. Měla nižší kompresi, pro spalování horšího benzínu a na rozdělovači korektor předstihu. Na nastavení předstihu podle oktanového čísla. To měli i vozy dovážené do ČSSR, ale ne všechny. Prostě to byl vůz do ještě těžších podmínek, než normální Moskvič.
20. 8. 2017 21:33
Re: Nějak z článku vypadla informace o motoru BMW M10.
S Moskvičom 412 som niečo najazdil. Bol to môj rovesník, otec ho kúpil ako jazdenku, keď som mal 12 rokov, za 12 tisíc Kčs. Najťažšie sa na ňom nastavovali brzdy - jednookruhové, všetky bubnové - rovnomerný účinok na všetkých štyroch kolesách by nenastavil ani kúzelník. Nesúmerné brzdy vraj boli problémom aj u nových áut. Tiež boli tie autá ťažšie, ako bolo písané v papieroch. Do výroby šli plechy horšej kvality ako bolo predpísané (iné neboli), tak vraj mnohé diely lisovali z hrubšieho plechu.
20. 8. 2017 22:00
Re: Nějak z článku vypadla informace o motoru BMW M10.
měl jsem 407, se souměrností brzdného účinku jsem si nedělal hlavu. Buď brzdil nebo ne. Hlavně když netekla kapalina a nebylo zavzdušněno a brzdila tak nějak všechna kola. A nehřála se.
Naštěstí moc rychle nejel a já přežil mladost.
20. 8. 2017 23:41
Re: Nějak z článku vypadla informace o motoru BMW M10.
:yes:
Avatar - wakantanka
21. 8. 2017 11:52
Re: Nějak z článku vypadla informace o motoru BMW M10.
Nikdy som Moskviča nijakého nemal, pár krát ma niekto zviezol, ale už za komančov kolovala taká skazka, že chceš sa voziť? kúpiš LADU. Chceš furt niečo opravovať? Kúp si Moskviča ! :-) A čo tak čítam, on je ten Moskvič spoľahlivosť sama... :-)
21. 8. 2017 14:04
Re: Nějak z článku vypadla informace o motoru BMW M10.
Tak to nebola, ale každý si ho dokázal doma na kolene opraviť sám. ;-)
21. 8. 2017 14:35
Re: Nějak z článku vypadla informace o motoru BMW M10.
tehdy bylo hlavně třeba štěstí při koupi. Pak byla nutná údržba a případné domácí vychytávky, zásahy do konstrukce.
Nevzpomínám si, že by 1500 Moskvič byl významě méně spolehlivý proti Žigulu. 1360 byla jiná píseň.
Můj 407 vzorem spolehlivosti nebyl, problém byl ten, že už byl po smrti, jen já, ani on jsme to nevěděli.
Avatar - wakantanka
21. 8. 2017 20:49
Re: Nějak z článku vypadla informace o motoru BMW M10.
:-) :yes:
20. 8. 2017 14:05
Tak s týmto autom som sa učil jazdiť.
Pekné spomienky. Rýchlosti bolo treba trošku hľadať, prepínač diaľkových svetiel bol na podlahe vľavo vedľa spojky a ručná brzda vyzerala ako kľučka z dverí a trčala spod palubky... :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jopino
20. 8. 2017 15:29
Nostalgie
Vzpomínám, jak (tuším v roce 86) rodiče kupovali jeho nástupce - ojetý model 2140. Potřebovali tahouna na stavbu a tohle byla dobrá volba, navozilo to tuny materiálu. Jasně, žralo to téměř jak tank, ale to tenrát až takové trápení nebylo. Trochu to sice kvetlo (předchozí Fiat 125P ale o něco víc), "hučela trojka" v převodovce, vysypalo se zadní levé ložisko, ale krom toho, bylo tohle auto na svou dobu v pohodě.
Rozbalit vlákno
15
20. 8. 2017 15:31
Re: Nostalgie
Aký tank máš na mysli? Spotreba 9-10 litrov. V meste a v zime do 12. Veľa? Do stúpaní žrala viac aj Škoda 1000 MB... ;-) :-)
Avatar - Barrichello
20. 8. 2017 15:42
Re: Nostalgie
tehdá jezdila skoro všechna auta někde v rozmezí 8-10 litrů.

Dneska za to nikdo nechce jezdit a tak lítaj v sazometech a litrovejch tříválcích >:D
20. 8. 2017 18:03
Re: Nostalgie
Dneska jazdia mnohí aj podstatne za viac...
Avatar - Barrichello
21. 8. 2017 19:40
Re: Nostalgie
akorát pár nadšenců (nepočítám-li pár zbohatlíků v supersportech) a ti co jezdí 90 po vensici a 200 po okreskách.
Avatar - Jopino
20. 8. 2017 15:49
Re: Nostalgie
1.5L, 75PS a spotřeba 10 l/100 km. Tahle data mi zůstala v paměti (byl jsem ještě děcko). Ale asi máš pravdu, tehdy to byl zřejmě standard.
Edit:
Nedalo mi to a podíval jsem se ještě na stránky Cortina club. Měli jsme v té době jestě Cortinu MK2 1600 a tam uvádějí spotřebu 10.5 l/100.Takže beru zpět, Moskvič byl na svou dobu eko :-)
20. 8. 2017 17:57
Re: Nostalgie
Na svoju dobu celkom O.K. Aj keď motory boli ešte predvojnovej konštrukcie, ale zas nemecká kvalita... ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
20. 8. 2017 21:26
Re: Nostalgie
:-)
No, jo.. skoro jo.
Cortina byla sice větší auto..a když se s Cortinou jezdilo důrazně, jezdila i lehce přes 10...

Když se s Moskvanem jezdilo hodně na spotřebu, tak uměl jezdit i za 10.
:-)

Je třeba to brát optikou země, kde vzniknul a převážně jezdil! Bylo to nesmrtetlný auto, opravovalo se "kladivem" a topilo v první minutě... a dokázalo "přetopit" i 30 pod nulou.
Kdo řešil chování zadní nápravy při rychleji projížděné zatáčce.. nebo spotřebu?
20. 8. 2017 21:36
Re: Nostalgie
Nepíš hlúposti. S Moskvičom 412 som jazdil bežne za 9-10 litrov, a nebolo treba nijak zvlášť šetriť. Kladivo stačilo na opravy, na plynový pedál počas jazdy ho nebolo treba. ;-)
Avatar - Jopino
20. 8. 2017 21:51
Re: Nostalgie
Nevím, už si nevzpomínám, jak sem psal, byl jsem školák. Cortina 1200 (MK1) byla fajn, dokonce jsme s ní byli v DDR :-) MK2 byla o poznání svižnější. Venkovní design se mi líbil víc u MK1, uvnitř zase MK2 (dřevo) takový old school. Nicméně obě auta byla na svou dobu "všude samé škodovky a dacie" nejen jako zjevení, ale dynamicky o světelné roky dál. Fajn auta.
20. 8. 2017 22:00
Re: Nostalgie
Tak bol to "závan Západu" na Východe. Dali sa kúpiť asi len v Tuzexe, neviem, či šli nejaké kusy aj cez Mototechnu. Cenovo samozrejme o kus vyššie ako autá z východného bloku.
Avatar - Jopino
20. 8. 2017 22:12
Re: Nostalgie
Měli jsme známého v Tatře, který ta auta "uměl dovézt do ČSSR" a když je ojel, koupil je otčím. Už si nevzpomínam, kolik za ně dával, ale byla jsme "normální" dělnická rodina, tak zřejmě žádný extrém. Problém byl s karosařinou, tam se muselo hodně experimentovat, ještě, že byl v rodině klempíř. Po motorické stránce v pohodě, akorát si vzpomínám, že blbnul u MK1 rozdělovač a časem se těžce sháněl nějaký váleček na jeho tělese.
20. 8. 2017 23:43
Re: Nostalgie
Tak bežná rodina, kde si nikto neprivyrábal bokom, ani inú možnosť nemala. Nové stálo priveľa a staré za dobrú cenu a v slušnom stave po známosti.
20. 8. 2017 19:22
Re: Nostalgie
spotřeba se dala vyladit karburátorem ze Š1203 a něco udělat s rozdělovačem, nejlepší byl originál bosch. Hučení v převodovce vylepšil hustší olej nebo pak vazelína a piliny. Rez byla horší.
Avatar - Jopino
20. 8. 2017 20:08
Re: Nostalgie
Jo jo, potvrzuji, chlapi z garáží radili otčímovi nasypat do převodovky dřevěné piliny. Už si nevzpomínám, jestli na to došlo. Na funkčnost to ale vliv nemělo, jen to tak hučelo. Zato výměnu ložiska v zadní tuhé nápravě mám živě v paměti. Otčím ležel v nemocnici a auto nutně potřebovala máti. Bylo "fajn" měnit ložisko před panelákem ;-\ Na druhou stranu nebylo zapotřebí žádného spešl nářadí, jen jsem musel za sousedem, co měl autogen, aby mi nahřál vnitřní kroužek vysypaného ložiska z poloosy, abych ho mohl sklepnout. Fakt auto, které se dalo opravit doslova na koleně.
Avatar - 3_diamanty
20. 8. 2017 19:48
Re: Nostalgie
podobny moskvic mala kedysi aj moja triedna na zakladke.. zhodou okolnosti susedka z vedlajsieho vchodu .. my sme v r 86 kupovali 105L-ku bezovu... za 60 tisic korun... sakra cloveku sa ani nechce verit ze je to uz tak davno a pritom akoby to bolo vcera...
Avatar - Zetti
20. 8. 2017 16:37
3 moskvice jsem mel za bolsevika
2x 408/1 a jeden 412. Vsecko ojetiny. Vsecko na dojeti. Neni na co si stezovat, ale vymenit spojkove lozisko......vi nekdo jak vypadalo spojkove lozisko u moskvice?
edit: Spis tipuju ze ne...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
20. 8. 2017 21:17
Re: 3 moskvice jsem mel za bolsevika
No, to bylo stejný jako na Oplovi, ne?
A řešení poplatné té době... většina aut to měla podobně.

Ale nehádám se, už si to moc nepamatuju. Mám Moskviče v paměti jako jednoduchý, ale vlastně docela dobrý auto... takový napůl užitkový.
Ale hodně vydrželo. Jo, rezlo... ale při té síle plechu to zas tak moc nevadilo... a jediná nevýhoda byla spotřeba.
20. 8. 2017 21:55
Na mosviče jen dobré vzpomínky.
a mosviče jen dobré vzpomínky.Já jsem dostal tento stroj někdy kolem roku 1997 zdarma.Byl to kombík 412 už novější model s plastovou maskou a kulatými budíky.Upozorňuji že už jsem měl za sebou daleko lepší vozy-simka 1301,renault 8,dvě lady 1200,austin allegro a další.Moskvič mě lákal tím že to byl kombík a já do té doby kombíka nikdy neměl.Auto bylo v stavu-na opravu-takže jsem vše potřebné udělal a začal jezdit.Motor byl opravdu brus a byl tam ze starší generální opravy osazen již karburátor jikov-naprostá spokojenost-starty,reakce na plyn,spotřeba osm litrů na sto.Přesto že měl kombík pomalejší diferák a měl psanou maximálku 130,lítal jsem s ním 150 snadno.A to topení v zimě-dodnes na to v mercedesu vzpomínám :-).Žaluzie před chladičem-to byla vychytávka!Takže když to schrnu za dva roky jsem vyměnil jen uhlíky v alternátoru a termostat.Dělník neskutečnej,pohodlnej a hlavně-to auto nemělo žádný memoci jako ty dnešní-žádný karbonující se sání,žádný natahující se rozvodový řetězy,žádný filtry pevných částic ktrým není souzeno fungovat.Moskvič nikomu peněženku nevyluxoval-jen sloužil. ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bazalt
21. 8. 2017 11:01
Jó moskvič
Jó moskvič, v polovině devadesátých let když mi bylo kolem osmnácti tak to ještě platil za lepší auto. Š 105-120 jezdil každý, moskviče stály víc a na ladu jsem neměl. za ojetou 2104/2105/2107 bych dal dva roční platy, moskvič jen rok a půl ;-) Taková byla realita. Dnes jsou mladí v pohodě, za letní brigádu si můžou koupit olítané ale mnohem kvalitnější "západní" auta, co mají taky tak 10-15 let jako ty škodovky, moskviče, lada, wartburgy atd. po kterých jsou koukal jako kluk.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - chetoos
21. 8. 2017 13:50
Moskvič
Moskvič byl na svou dobu skvěle stavěné auto. Oproti škodovkách a žigulíkům se jednalo o limuzímu. Listová pera poskytovala plavnou jízdu, interiér byl prostorný. A motor 1.5l to natřel i favoritu či felicii. Teta jej měla dlouhé roky a nedala na něj dopustit. nevýhoda byla jen v kolísavé kvalitě. Všechny části se dělaly ručně na starých strojích a často jste koupili Moskvič, který měl velké spáry v přístrojové desce.
Rozbalit vlákno
6
21. 8. 2017 17:08
Re: Moskvič
Sorry, ale jízdní vlastnosti Lady byly minimálně o třídu lepší než u Moskviče, a to samé platí o prostornosti - Moškvič byl totiž uvnitř extrémně úzký. :-O
21. 8. 2017 18:53
Re: Moskvič
Nojo je třeba brát v úvahu že lada byla ital.Oproti tomu Mosvič byl ryze sovětskej výrobek dělanej jim na míru-lada jen upravená.Slyšel jsem že nejen motor,ale i kastle byla kořist-akorát že rusove auto zůžili tak,aby se tam vešli i dva urostlejší soudruzi,ale zůstala výhoda že se s ním dalo dobře protáhnout při jízdě po lese.Takže kdybyste rozřízli moskviče svisle odpředu až dozadu a vložili tam řekněme patnácticentimetrový pás plechu,dostali byste to původní německý auto-zřejmě mělo být i delší.Vypadalo by to hned mnohem líp-najednou by to byla docela pohledná limuzína.Dalším plusem bylo že z materiálu ušetřeném na třeba deseti autech byl jedenáctej moskvič jakože zdarma.No kufr se samozřejmě s žigulíkem nedá srovnávat a jízdní vlastnosti souvisely především s tím na jakých gumách bylo auto obuté.Pamatuju si že když koupil táta v roce 77 šestnáctku žigulíka,byl origo na diagonálkách a žádná velká sláva to nebyla-gumy kvílely v každý zatáčce ani se člověk nemusel moc snažit. :-)
21. 8. 2017 19:28
Re: Moskvič
Ty tak neskutočne trepeš... Baví ťa vymýšľať také sprostosti?
Avatar - Barrichello
21. 8. 2017 19:39
Re: Moskvič
Poslední moskvič kterej měl kastli stejnou s německým autem byl ten z roku 1958 >:D >:D >:D
21. 8. 2017 20:46
Re: Moskvič
Jasně že to zúžení myslím na tom starým-však na tom novějším je ta karoserie až na pár detailů stejná-vychází z toho starého typu-zrovna jak ten 1300 motor.Nebylo to nic zcela nového.Tímto zdravím brata :-)
21. 8. 2017 19:27
Re: Moskvič
Ty si v ňom v živote nesedel, že nie? Nesmieš veriť všetkému, čo sa píše.