Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
comper
Motory okej, ale ta cena, ta bude musiet ist dole, inak pojdu dole predaje. Ved fiesta stoji skoro ako A2ka...
Motory ok nejsou , někomu bude chybět ta klasická atmosfera , lépe na to jde třeba Toyota a Mazda.
No, jak se to vezme. Prodejní statistiky hovoří jinak.
Jo, lidi nekupují atmosféry.. protože se moc nenabízejí... o agresivní masáži ani nemluvě.
Atmosféra prostě chybí. Jako možnost na výběr.
Atmosféra prostě chybí. Jako možnost na výběr.
Ludia nekupuju atmosfery, lebo ich nechcu. Preco by som si mal kupit nejaku zdochnutu 1.6, ked si mozem kupit hoc mensi objem ale s turbom, kde parametrovo aj realne je auto sviznejsie? Spotreba +/- rovnaka, dostupnost vykonu v prospech turba neporovnatelna. Ja som si kupil dobrovolne maloobjemovy trojvalec - lebo ma po skusobnej jazde presvedcil, ze je to presne to, co chcem, na co mam a co mi postacuje. Ziadnu medialnu masaz som nepodstupil - rozhodoval som sa na zaklade vlastneho usudku a vlastnych skusenosti.
Žena má v Opelu Corsa 10 let atmosferu 1.2 16v 80k , na město naprosto dostačující motor , závady nula , servis jen mění olej , brzdové desky a kotouče , loni po 9 letech odešla originál baterie..a jedna žárovka. ;-)
Motor je super , naprosto bezproblémový...žádná kurvítka jako mají TSI a podobný blbosti.
Motor je super , naprosto bezproblémový...žádná kurvítka jako mají TSI a podobný blbosti.
a hlavne to nie je len do mesta, s lahkou corsou tych 80k cvici aj mimo mesto...este to je aj zabava lebo si ich treba vypytat a ma to aspon trochu gule, nie ako utrapene vytacanie dnesnych malych turb ktorym sa uz hore nechce
AD1 - vravis, tvoja zena a jazdi v tom po meste. Je to vase jedine rodinne auto? Druhe mas asi svoje a zrejme nieco aj vykonejsie, resp corsa je ako druhe auto.
AD2 - preco nikto nechce v dnesnej dobe hladky dizel? Sen polovice cechoslovakov je predsa octavi TDI a kupuju sa aj 8 a viac rocne. Kto riesi to, ci tam moze alebo nemoze odist turbo? Asi skoro nikto, inak by sa predsa podla tvojej logiky mali viac predavat atmosfericke benziny - vsak "sekundarny" trh si to pyta nie?
AD2 - preco nikto nechce v dnesnej dobe hladky dizel? Sen polovice cechoslovakov je predsa octavi TDI a kupuju sa aj 8 a viac rocne. Kto riesi to, ci tam moze alebo nemoze odist turbo? Asi skoro nikto, inak by sa predsa podla tvojej logiky mali viac predavat atmosfericke benziny - vsak "sekundarny" trh si to pyta nie?
Jasně že to není jediné auto , Corsa jako Fiesta je ideální druhé auto do rodiny..
Mám služební nový VW Touran 2.0 TDI.
Trošku jiný svět prostorově i motoricky...a taky cenově. :-)
Ale po městě je Corsa skvělé přibližovadlo..a na rozvoz dětí či nákup zcela postačí.
Mám služební nový VW Touran 2.0 TDI.
Trošku jiný svět prostorově i motoricky...a taky cenově. :-)
Ale po městě je Corsa skvělé přibližovadlo..a na rozvoz dětí či nákup zcela postačí.
tomu sa vravi zufalost, chlapec zrovnava hladky diesel vs turbo diesel v kontexte atmo benzinu a turbo benalu >:D 8-s
Nie, prave naopak. Zufalci sa prejavuju ako ty - kde mala atmosfera predci male turbo. Situacia s dizlami bola podobna a boli aj vtedy podobni mudrlanti. Nikto dnes nesmuti za hladkym dizlom a nikto by si ho dobrovolne nekupil aj keby ta moznost bola. Dnes je rovnaka situacia pri benzinoch.
pocuvaj ty trapko, diesel bez turba je nepouzitelny a nikto v tej dobe neoplakaval hladke diesle, ak diesel tak turbo to je proste jasna vec, ty trt vies o tom aky vtedy boli mudrlanti lebo ti este tecie mlieko po brade tak si nevymyslaj kraviny
dnes nie je rovnaka situacia, jedine pre teba teda tych jednoduhsich ktory miesaju dojmy s pojmami.. mysli co chces kup si co chces aj ospevuj, ale nezovseobecnuj svoj retardovany nazor ako vseobecnu uber pravdu ohanajuc sa pri tom nezmyslami
dnes nie je rovnaka situacia, jedine pre teba teda tych jednoduhsich ktory miesaju dojmy s pojmami.. mysli co chces kup si co chces aj ospevuj, ale nezovseobecnuj svoj retardovany nazor ako vseobecnu uber pravdu ohanajuc sa pri tom nezmyslami
Ked dojdu argumenty, nasleduju silne slova spoza monitora. Takych expertov, co vsetci vedia trt, len oni su lietadlo poznam na kvanta. Male turba nahradzaju male atmosfery z uplne praktickych dovodov , predajne cisla hovoria jasne vyhody prevazia nevyhody a prave taki "experti" ako ty, aj ked vykrikuju nieco ine, na veci nic nemenia, lebo netahaju predaje.
Mimochodom ak chces pocut retardovany nazor, staci ked si ho povies nahlas - par si uz napisal vyssie.
Mimochodom ak chces pocut retardovany nazor, staci ked si ho povies nahlas - par si uz napisal vyssie.
Na DIESEL bez turba bych reagoval...souhlas. Diesel bez turba nejede , to je jasné..
Jenže diesel má většinou vyšší obsah , min. 1.5 nebo 1.6 , ideálně nad 2.0..s turbem pak motor jede úplně jinak než udýchané pidi motůrky turbo benzín obsah 0.9 či 1.0.. :-)
Navíc ty tříválce... 8-s fuj..
Osobně mám špatnou zkušennost i s 1.4 TSI..OPRAVY A NÁKLADY DĚSIVÉ!
Sice jede slušně , ale spotřeba při 140 km/h na dálnici je o 2 litry vyšší než 2.0 TDI.
A za 90 tis km u 1.4 TSI odešlo turbo , a DVAKRÁT řetěz..rozvody atd..vše po záruce!
(nyní již dávají zpátky řemen , ale k TSI a podobným motůrkům dál důvěru nemám)
Cena za opravy po 5 letech provozu se blíží 100 tis. KČ.
Osobně jsem rád za návrat k TDI !
Jinak do malého auta do města bych vždy zvolil bezproblémovou atmosferu.
Jenže diesel má většinou vyšší obsah , min. 1.5 nebo 1.6 , ideálně nad 2.0..s turbem pak motor jede úplně jinak než udýchané pidi motůrky turbo benzín obsah 0.9 či 1.0.. :-)
Navíc ty tříválce... 8-s fuj..
Osobně mám špatnou zkušennost i s 1.4 TSI..OPRAVY A NÁKLADY DĚSIVÉ!
Sice jede slušně , ale spotřeba při 140 km/h na dálnici je o 2 litry vyšší než 2.0 TDI.
A za 90 tis km u 1.4 TSI odešlo turbo , a DVAKRÁT řetěz..rozvody atd..vše po záruce!
(nyní již dávají zpátky řemen , ale k TSI a podobným motůrkům dál důvěru nemám)
Cena za opravy po 5 letech provozu se blíží 100 tis. KČ.
Osobně jsem rád za návrat k TDI !
Jinak do malého auta do města bych vždy zvolil bezproblémovou atmosferu.
kalousek
Test jsem jen prolít ale zaujala mě část o mizerně nastaveném automatu. A rád bych věděl jestli Ford vůbec dělá nějaké provozní zkoušky před zahájením výroby, protože snad není možné že by na takovou chybu nikdo nepřišel.
Nebo jestli by neměli nakonec lepší auto půjčit několika novinářům, kteří denně přeskakují mezi různými modely a hned proto poznají co je na novém autě špatně.
Nebo jestli by neměli nakonec lepší auto půjčit několika novinářům, kteří denně přeskakují mezi různými modely a hned proto poznají co je na novém autě špatně.
Fiesta se kompletně řídí strategií One Ford, takže primárně cílí na USA, to dokládá měničový automat, víčko nádrže vlevo atp.. Za nějaký čas až se ceny sníží, může být 1.0EB s manuálem vhodné auto pro lidi, kteří nehledají co nejvíce prostoru, ale teď je zajímavější Ibiza, Polo...
Ja myslel, ze One Ford uz je minulosti.
Mondeo, Edge nebo Mustang jsou jasně americké modely, které se časem dostaly do prodeje i v Evropě, Fiesta nese jasné znaky vývoje zaměřeného na USA, za evropský se dá označit dosluhující Focus. Jestli někdo váhal, zda je Ford více německý, anglický nebo americký, tak teď je jasno, evropská odnož tahá za kratší konec.
Dosluhující fokus je už právě globálním modelem.
Ale na Focusu před faceliftem není nic zjevně amerického, teď už má také měniče, ale ten základ vcelku odpovídá evropsky zaměřeným vozům - není přerostlý (zdravím Astru, Octu), víčko vpravo...
A teď si představ, že jsme takoví, co tvrdíme, že měničový automat je mnohem lepší volba...
Dvouspojka patří do supersportu... v normálním autě ji nechci.
Dvouspojka patří do supersportu... v normálním autě ji nechci.
Dobrý měničový automat proč ne - 8° od ZF, ale když 100k autu užírá 20% výkonu, to není dobré. Dvouspojka s mokrými spojkami je skoro ideál, kromě téměř trvalého popojíždění a nemožnosti kdykoliv zařadit jakýkoliv stupeň. Vem si Leona Cupru s DSG, to je paráda! :-)
Ja myslim, ze dnes uz to neuzira nic. Ja mam 9st menic a kazdy kw co tam ma byt tam je znat, clovek by tipoval i vic. Porovnani s podobne vykonym DSG auto vedle auta mam a i pres vyssi hmotnost jsem lehounce ujizdel.
Však jsem ti psal, že tomu tak neni. Zřejmě se fordu tato strategie osvědčila, takže zatim neni duvod ji opouštět.
Proč by auto pro USA mělo mít víčko nádrže vlevo? Nikdy jsem tam osobně netankoval, ale co si vybavuju, byly benzínky jako u nás...
KANKUNEN
A stejně mi nikdo nevymluví, že se čtyřválcem 1,2 by to jezdilo za stejnou spotřebu, ale s větším komfortem.
Tak sa skus previezt. Turbeny trojvalec je ovela pruznejsi v nizsich otackach, co je velmi pohodlne pre vodicku ktorej sa nechce casto radit (a tomu ver ze sa to nechce takmer ziadnej :-) za to sa da ozeliet aj trochu tych vibracii navyse. Auta B segmentu mieria prave na takychto zakaznikov.
Tříválec je fajn jen do sekačky...a životnost má nižší , na opravy náchylnější..super motůrek pro servisy Fordu...jako to podělané 1.0 TSI.
1.0 EB nemá zatím moc stížností a pár let už se vyrábí, 1.0TSI zatím také žádná kauza nezastihla... co k tomu máš dál? :-)
Prosim, klidne se rozepis o konkretnich problemech na ktere 1.0 ecoboost trpi, co se tam sype, na co si dat pozor u ojetiny treba a tak.
Jop, preto sa umiestnuje v rebrickoch spolahlivosti na prvych prieckach, lebo zivotnost ma nizsiu. Rovnako vyrobca dava na auto zaruku 7 rokov, lebo ma ten motor nizsiu zivotnost - vsak lebo vyrobca je charita a rad vymeni zakaznikovy na svoje naklady 3-4 motory v dobe zaruky. Tak nejako presne ako tvoje bohate skusenosti s novym 1.0tsi.
Presne, o nespolahlivosti malych turbomotorov podla mojej skusenosti vyplakavaju len ludia co jazdia na minimalne 10 rocnych srotoch a myslia si o sebe aky su fajnsmekri ked maju atmosferu. Od ludi co kupili nove auto s turbom som este staznosti nepocul (neratam tsi remene, ale to je iny problem) a ja sa k nim tiez radim.
nekric hop... to ze su ludia co menia auto po 5-7 r spokojni este nie je koniec story... presne tak to je nastavene, ale ked pride cas jazdeniek po 10r a nad 150tisic km tak to bude zabava :-)
To je ovšem jejich boj.
preco by bol? s atmo motormi bol engine to posledne co vykapalo na jazdenke max nejake casovanie ventilov cidla a nejaky ten olej navyse vsetko zhruba veci do 10 000kc a potom pokoj... aj to len pre tie poruchovejsie
dnesne fukacky budu na srot a nie len turbo, ale aj vstreky + vysokotlake cerpadla priamych vstrekov, kopec lambd a catov ochvilu aj DPF...povrchy s nizkym trenim - nebudu vecne hlavne pri tych servisnych intervaloch oleja za 30 000km...aj samotna mechanika, maly objem vysoky krutiak nizke otacky podtacanie atd bude to super
takze sa budu kupovat len nove auta, alebo sypat velke ciastky na servis alebo cele nove motory = vyrobca si pomasti vacek o nic ine tu nejde a zkazanik bude calovat
dnesne fukacky budu na srot a nie len turbo, ale aj vstreky + vysokotlake cerpadla priamych vstrekov, kopec lambd a catov ochvilu aj DPF...povrchy s nizkym trenim - nebudu vecne hlavne pri tych servisnych intervaloch oleja za 30 000km...aj samotna mechanika, maly objem vysoky krutiak nizke otacky podtacanie atd bude to super
takze sa budu kupovat len nove auta, alebo sypat velke ciastky na servis alebo cele nove motory = vyrobca si pomasti vacek o nic ine tu nejde a zkazanik bude calovat
Přemýšlím, jak to napsat co nejjasněji.
Asi začnu tím, že automobilka prostě prodává nová auta. Jistě ji okrajově zajímá i to, jak o jejích vozech mluví kupci ojetin... na druhou stranu dělá slušný obrat z náhradních dílů :-)
Prostě - jsou to kupci nových aut co rozhodují o tom, co se bude vyrábět. Kupci ojetin berou co je.
Asi začnu tím, že automobilka prostě prodává nová auta. Jistě ji okrajově zajímá i to, jak o jejích vozech mluví kupci ojetin... na druhou stranu dělá slušný obrat z náhradních dílů :-)
Prostě - jsou to kupci nových aut co rozhodují o tom, co se bude vyrábět. Kupci ojetin berou co je.
ja som to predsa napisal co je v zaujme automobilky, preco si to pleties s tym co je v zaujme ludi ?
za to, ze ty a mozno tvoje okolie ma na nove auta, tak ti to je ukradnute, tomu sa vravi dost alibisticky postoj voci ostatnim
za to, ze ty a mozno tvoje okolie ma na nove auta, tak ti to je ukradnute, tomu sa vravi dost alibisticky postoj voci ostatnim
Ale ne, já kupuju taky ojetiny... ale s vědomím toho, že tím pádem jsem pro automobilku vzduch.
Zájom ludí, veřejné blaho - to jsou prázdné pojmy. Když bych vybíral nové auto, tak ho vybírám pro sebe, okrajově mě zajímá zůstatková hodnota, ale kdo a jak to bude provozovat za 10 let mě netrápí.
Zájom ludí, veřejné blaho - to jsou prázdné pojmy. Když bych vybíral nové auto, tak ho vybírám pro sebe, okrajově mě zajímá zůstatková hodnota, ale kdo a jak to bude provozovat za 10 let mě netrápí.
tak to suhlasim... je to tak
ale i tak si neodpustim kritiku nad tymi recami typu : ´´Presne, o nespolahlivosti malych turbomotorov podla mojej skusenosti vyplakavaju len ludia co jazdia na minimalne 10 rocnych srotoch a myslia si o sebe aky su fajnsmekri ked maju atmosferu. Od ludi co kupili nove auto s turbom som este staznosti nepocul (neratam tsi remene, ale to je iny problem) a ja sa k nim tiez radim.´´
to je proste hrube zrno pre mna
ale i tak si neodpustim kritiku nad tymi recami typu : ´´Presne, o nespolahlivosti malych turbomotorov podla mojej skusenosti vyplakavaju len ludia co jazdia na minimalne 10 rocnych srotoch a myslia si o sebe aky su fajnsmekri ked maju atmosferu. Od ludi co kupili nove auto s turbom som este staznosti nepocul (neratam tsi remene, ale to je iny problem) a ja sa k nim tiez radim.´´
to je proste hrube zrno pre mna
Já bych něco takového nenapsal... ale když už to tu vytahuješ, tak mi to nedá, abych nevzpomenul jednoho diskusního kolegu - to je přesně ten příběh co píšeš.
Taky to byla pořád samá poctivá atmosféra, progresivní korejci, ktorí už dnes sú pred ostatnými... a podobně. A pak jde koupit auto za vlastní a vrátí se s Polem 1.2TSI. A to je možná přesně to, co se někteří snaží říct - dokud to auto skutečně nekupuješ, nové... tak nejdeš úplně do hloubky, uděláš si nějaký obrázek na základě testů a ceníků a rad od kamarádů... ale položení peněz na dřevo za nové auto má přece jen trošku jinou váhu.
PS: a to se vůbec nechci navážet do Toppera - zažil jsem to taky, že představy založené na internetových znalostech vzaly částečně za své.
Taky to byla pořád samá poctivá atmosféra, progresivní korejci, ktorí už dnes sú pred ostatnými... a podobně. A pak jde koupit auto za vlastní a vrátí se s Polem 1.2TSI. A to je možná přesně to, co se někteří snaží říct - dokud to auto skutečně nekupuješ, nové... tak nejdeš úplně do hloubky, uděláš si nějaký obrázek na základě testů a ceníků a rad od kamarádů... ale položení peněz na dřevo za nové auto má přece jen trošku jinou váhu.
PS: a to se vůbec nechci navážet do Toppera - zažil jsem to taky, že představy založené na internetových znalostech vzaly částečně za své.
ja som si tych malych turb uz nieco vyskusal, aj zmienene ci uz 1,2 alebo 1,4tsi act a nevravim, ze z hladiska beznej vyuzitelnosti su to zle motory, prave naopak az na ten turbolag s ktorym sa da zit to je prijemne vozenie... na vlne krutiaku ? preco nie..
to ze ja mam ine preferencie a potrebujem aj vykon v spicke je vec ina, casom tieto male fukacky unudia ... aspon mna
kazdopadne som komentoval dlhodobejsiu zivotnost, nie ich vlastnosti a najsilnejsie stranky
to ze ja mam ine preferencie a potrebujem aj vykon v spicke je vec ina, casom tieto male fukacky unudia ... aspon mna
kazdopadne som komentoval dlhodobejsiu zivotnost, nie ich vlastnosti a najsilnejsie stranky
Tříválce v litrové kubatuře jsou přirozená věc, horší je to u 1,5 viz. BMW/Mini, chystaný 1.5EB, 1.4TDi. S tím 140k ecoboostem může být zajímavé svezení. ;-)
Samozřejmě myslím čtyřválec méně foukaný.
A co by si este nechcel, fukany osemvalec? Cenovo vychadza hladky r4 zhruba ako turbo r3, takze jedno alebo druhe. Nie aj turbo, aj styri valce, to pochopitelne bude o dost drahsie.
Osobně bych do malého auta oturbený motor nechtěl. Nebojím se životnosti turbomotoru (i když ježdění stylem "nasednu a honem jedu" turbu moc nesvědčí) a uznávám, že atmosféra je pomalejší. Spotřeba je +- stejná, turbo jen umí vypadat lépe na papíře. Co je ale bezkonkurenční výhodou městského používání atmosféry je plynulost, neboli absence prodlevy a následného kopance turba. Jak člověk šlape na plyn, tak to auto i jede.
Nedávno jsem jel s novým Swiftem s 90k 1.2 (čtyřválcová atmosféra) a nemohl jsem si stěžovat. Žádné vibrace v nízkých otáčkách a krásně plynulý nástup, při jízdě po městě i bohatě odspoda. Vzhledem k pohotovostní hmotnosti okolo 850 kg se vůbec nedá mluvit o nějaké lenosti. Jen člověk musí být schopný při předjíždění (jízdě do prudkého kopce, při naloženém autě...) v mimoměstských rychlostech podřadit. A není to na pravidelné ježdění po dálnicích, tam už patří to turbo. Otázka však je, jestli se malá auta kupují jako polykače dálničních kilometrů.
Nedávno jsem jel s novým Swiftem s 90k 1.2 (čtyřválcová atmosféra) a nemohl jsem si stěžovat. Žádné vibrace v nízkých otáčkách a krásně plynulý nástup, při jízdě po městě i bohatě odspoda. Vzhledem k pohotovostní hmotnosti okolo 850 kg se vůbec nedá mluvit o nějaké lenosti. Jen člověk musí být schopný při předjíždění (jízdě do prudkého kopce, při naloženém autě...) v mimoměstských rychlostech podřadit. A není to na pravidelné ježdění po dálnicích, tam už patří to turbo. Otázka však je, jestli se malá auta kupují jako polykače dálničních kilometrů.
Jenźe malé benzínové turbomotory se nechovají jako 1,9 TDi. Turbodíru v běžném provozu nemáš šanci poznat.
Presne, navic prave v mestskem provozu, kde otacky porad rostou a klesaji a to i pod hranici, kde je motor ochoten spolupracovat, clovek spise oceni siroke spektrum vyuzitelnych otacek u turba.
Jaká je ta hranice, kde je motor ještě ochotný spolupracovat? Po městě není problém auto vytahovat na trojku z tisíce otáček (pokud tedy nezrychluji prudce, to dá rozum) a tam turbo ještě nic nedělá (a litrový tříválec je na tom hůř než o čtvrtinu objemnější čtyřválec). A z takových patnácti set a více otáček už ti při městských rychlostech jede i malá atmosféra svižně. Na trhání asfaltu to není, ale o tom se tu snad nebavíme.
To mi teda ukaz, jak nejakou atmo 1.6 roztahujes z tisice otacek na trojku. Litr to umi takhle [odkaz]
A to ma jeste trojku dlouhou, jako atmosfery ctyrku.
Ale abych odpovedel - hranice pro beznou jizdu byva nekde kolem dvou tisic otacek. Takze treba pri 1700 bude atmosfera protestovat, zatimco turbo poskytuje plny kroutak.
Edit: Tady je pro srovnani 1.6 atmo [odkaz] Litr je rychlejsi, i kdyz se rozjizdi z vyssi rychlosti (1000 otacek toci az pri triceti, zatimco atmosfera uz pri dvaceti). Navic ten utrapeny rykot ctyrvalce...
A to ma jeste trojku dlouhou, jako atmosfery ctyrku.
Ale abych odpovedel - hranice pro beznou jizdu byva nekde kolem dvou tisic otacek. Takze treba pri 1700 bude atmosfera protestovat, zatimco turbo poskytuje plny kroutak.
Edit: Tady je pro srovnani 1.6 atmo [odkaz] Litr je rychlejsi, i kdyz se rozjizdi z vyssi rychlosti (1000 otacek toci az pri triceti, zatimco atmosfera uz pri dvaceti). Navic ten utrapeny rykot ctyrvalce...
Díky za videa. Co jsem viděl:
1) Turbo je celkově rychlejší.
2) Atmosféra se z tisíci na patnáct set otáček rozjela rychleji. Jasně, bylo to při nižší rychlosti, ale od litrového tříválce se v otáčkách, kde ještě nejede turbo, fakt nedají čekat zázraky.
3) Atmosféra graduje a graduje a nejrychleji jela opravdu až kolem 6 000 otáček. Zatímco turbo po 5 500 vadlo. Buď je turbo nastaveno na normální jízdu, nebo na plnou hltnost. Ale mít maximální krouťák ve dvou i v šesti tisících nejde.
4) Z té počáteční rychlosti začaly oba motory zrychlovat stále ještě docela v pohodě. Jestli jsi četl, tak jsem psal, že z tisíce otáček to tahám v případě, že nepotřebuju zrychlit prudce.
Neboli nemám pocit, že by tam bylo cokoli v rozporu s tím, co jsem předtím psal. K rykotu asi jen to, že čtyřválec mi připadal mnohem tišší. Tříválec měl sportovnější zvuk, ale to má i dvouválcová motorka. Jo a jestli při ustálené rychlosti po městě vytáčíš motor nejméně na 2 tisíce, nechtěl bych s tebou sedět v autě. 50 jezdím na cca 1 300 otáček s turbodieselem a cca 1 500 otáček s benzínovou atmosférou. Žádné vibrace nebo trápení motoru nepozoruju. Proč ti asi rádce řazení doporučuje už kolem 1 600 odřazovat (pokud tomu nenakládáš hodně plynu)...
1) Turbo je celkově rychlejší.
2) Atmosféra se z tisíci na patnáct set otáček rozjela rychleji. Jasně, bylo to při nižší rychlosti, ale od litrového tříválce se v otáčkách, kde ještě nejede turbo, fakt nedají čekat zázraky.
3) Atmosféra graduje a graduje a nejrychleji jela opravdu až kolem 6 000 otáček. Zatímco turbo po 5 500 vadlo. Buď je turbo nastaveno na normální jízdu, nebo na plnou hltnost. Ale mít maximální krouťák ve dvou i v šesti tisících nejde.
4) Z té počáteční rychlosti začaly oba motory zrychlovat stále ještě docela v pohodě. Jestli jsi četl, tak jsem psal, že z tisíce otáček to tahám v případě, že nepotřebuju zrychlit prudce.
Neboli nemám pocit, že by tam bylo cokoli v rozporu s tím, co jsem předtím psal. K rykotu asi jen to, že čtyřválec mi připadal mnohem tišší. Tříválec měl sportovnější zvuk, ale to má i dvouválcová motorka. Jo a jestli při ustálené rychlosti po městě vytáčíš motor nejméně na 2 tisíce, nechtěl bych s tebou sedět v autě. 50 jezdím na cca 1 300 otáček s turbodieselem a cca 1 500 otáček s benzínovou atmosférou. Žádné vibrace nebo trápení motoru nepozoruju. Proč ti asi rádce řazení doporučuje už kolem 1 600 odřazovat (pokud tomu nenakládáš hodně plynu)...
Uplne nejlepsi jsou teoretici co maji zkusenost pouze s atmosferou. Mam bohatou zkusenost s hodne toocivou atmosferou a aktualne s mensim oturbenym moturkem a doufam, ze dalsi motor bude take v turbu. Jasne takova atmosfera kolem 7000 otacek zni uzasne, ale zatah turba od 1700 - 6000 to se proste musi zazit. S atmosferou jsem mnohdy musel o dva kvalty dolu, s turbem staci prislapnout resp. s nalozenym autem staci o kvalt dolu.
Po rovince s prazdnym autem neni problem jezdit kolem 1500 otacek, to nicemu neublizi.
Po rovince s prazdnym autem neni problem jezdit kolem 1500 otacek, to nicemu neublizi.
Ale vždyť jo, když chceš, aby to OPRAVDU zrychlovalo, musíš s atmosférou podřadit klidně až někam na 4 000 otáček (takže klidně ty dva kvalty). Uznávám to v příspěvku výše (pokud tím teoretikem myslíš mě). Já se ale celou dobu bavím o ježdění po městě, kde bohatě jede z nižších otáček i atmosféra. S tím, že má čitelnější a plynulejší reakce na sešlápnutí plynu. Když tady čtu ty nářky, jak se to po městě musí ždímat, musím se smát. No, jestli po tom městě někdo jezdí s naloženým autem stovkou a závodí s vytuněnými audinami na semaforech, tak se to ždímat musí. To zase jo.
A hlavně, píšu tu svůj názor a svoje preference, nic víc. Zkrátka pro mě je do městského auta nejlepší atmosférický čtyřválec, protože jde za plynem plynuleji než turbo a má kultivovanější chod než tříválec. Pokud někdo chce turbo, aby při předjíždění mimo město nemusel podřazovat a je to pro něj hlavní argument, neberu mu to. Mně nutnost občas podřadit nevadí, vytočený motor během předjíždění přežiju a zbytek výhod už je pro mě na straně atmosféry.
A hlavně, píšu tu svůj názor a svoje preference, nic víc. Zkrátka pro mě je do městského auta nejlepší atmosférický čtyřválec, protože jde za plynem plynuleji než turbo a má kultivovanější chod než tříválec. Pokud někdo chce turbo, aby při předjíždění mimo město nemusel podřazovat a je to pro něj hlavní argument, neberu mu to. Mně nutnost občas podřadit nevadí, vytočený motor během předjíždění přežiju a zbytek výhod už je pro mě na straně atmosféry.
Do města je čtyřválec atmosfera v malém autě jasná výhra.. :yes:
Jen v klidu jezdíš i kratší trasy a nic se nepodělá..
Jen v klidu jezdíš i kratší trasy a nic se nepodělá..
Kolik toho máš naježděno s turbem?
Víš, proč s nástupem turbomotorů přišly vícestupňové převodovky?
Protože mají výrazně užší spektrum využitelných otáček... jo, je nízko a na začátku má rychlý nárůst... takže máš pocit, že jseš king...
Víš, proč s nástupem turbomotorů přišly vícestupňové převodovky?
Protože mají výrazně užší spektrum využitelných otáček... jo, je nízko a na začátku má rychlý nárůst... takže máš pocit, že jseš king...
Mám na nich najeto celkem 30 000, v různých režimech a spokojenost. A předtím daleko víc na atmosférách, teď nové i kompresor. Do města je malý turbomotor pro mně ideál. Tuhle debatu jsme už kdysi vedli. U auta, které nemám na zábavu, mi vyhovuje, źe ho nemusím ždímat a točit, aby bylo pouźitelné v normálním provozu. Mimochodem, kdy jsi naposled jel s malým turbem Ty? To úzké spektrum otáček atd - jasně beru, ale nelze paušalizovat. Jsou i turbomotory, kde to spektrum tak úzké není. A jsou i atmosféry, které jsou prostě ploché a nevýrazné v celém průběhu. Takže takhle obecně to smysl nemá řešit.
Za mně - auto do města - chci malé turbo.
Za mně - auto do města - chci malé turbo.
Uzke spektrum ? Mam 1.6 Turbo a to uzke spektrum je od 1700 - 6000.
A i kdyby to bylo jen do 5000ot. - neřekl bych, že je nějakou zvláštní radostí vytáčet atmo čtyřválec v malém městském vozítku nad tuto hodnotu. Jediný akceptovatelný argument je podle mě cena turba coby potencionální servisní náklad v nejlevnějších (malých) autech.
Ja mam tu 1.6 Turbo v SMaxu a to ma do maleho auta celkem daleko.
A radost to vytacet je, me to zatim bavi.
A radost to vytacet je, me to zatim bavi.
Já vím, co máš za auto. Ale reagoval jsi na "úzké spektrum využitelných otáček" do malého auta. A já to psal coby souhlas s tebou, ne polemiku.
Nemyslím, že je radost vytáčet nějakou Fabii, Fiestu a pod. se zdechlou atmosférou na 7000ot., pokud to vůbec jde.
Nemyslím, že je radost vytáčet nějakou Fabii, Fiestu a pod. se zdechlou atmosférou na 7000ot., pokud to vůbec jde.
Jo takhle, ano to mas pravdu.
Pamatuju na dobu, kdy jsem mel Fiestu r.v. 1990 motor 1.1i a to nemelo smysl vytacet :-)
Pamatuju na dobu, kdy jsem mel Fiestu r.v. 1990 motor 1.1i a to nemelo smysl vytacet :-)
Ano, turbo v běžném osobním autě umí lépe "prodat" svou rychlost někomu, kdo není zvyklý řadit a točit motor. Protože ve dvou tisících už je tam maximum krouťáku a táhne to jako kráva. A přes nějaké 4 000 otáček už se běžný "uživatel" nepodívá, protože to tam nezdravě řve.
Ja třeba nejsem běžny uživatel a asi jako většina zde zna atmo motory a to i ty s nizkym EURO čislem. A mysliš si, že dnešni atmo motory jak pišeš jinde maji plynovy pedal přes lanko ? A jinak, je to motor od motoru a hazet všechny TB do jednoho pytle, stejně tak atmo motory je hloupost. Jsou TB, ktere jsou charakterem tam, co by jim mohla většina atmosfer jen zavidět, stejně tak např. v reakcich na sešlapnuti plynoveho pedalu. A co tak čtu, tak dnešni atmo jsou pěkně udušene s nic moc reakcemi na sešlapnuti plyn. pedalu, ale opět jak jsem psal, určitě se ještě nějake slušnějši atmosfery dělaji.
Čo to znamenená viacstupňová prevodovka. Ak sa na to pozrieš cez manuálne prevodovky , tak aj obyčajné 1,6 16v mali možnosť 6st manuálu. Nástupcovia v podobe steroidovaných 1,2 alebo 1,0 majú tiež 6 st manuál ;-)
Vím proč přišly vícestupňové převodovky - protože prostě pokročil vývoj. S tím úzkým spektrem je to přesně obráceně...
Hele, poradím ti ještě jednu stejně významnou souvislost - víš, proč mají základní motorizace u spousty aut pětikvalt a ty lepší šestikvalt? Asi taky proto, že ty základní líp jedou, ne?
Hele, poradím ti ještě jednu stejně významnou souvislost - víš, proč mají základní motorizace u spousty aut pětikvalt a ty lepší šestikvalt? Asi taky proto, že ty základní líp jedou, ne?
Ano i ne. Kombinace tříválce a turba dle mé zkušenosti neexceluje v chování hlouběji pod 2 tisíce otáček, zato v tom nejběžnějším rozsahu (2-3 tisíce) se chová lépe než atmosféra. Ta ale přece nemusí být pod 4 tísíce otáček mrtvá.
Můj 1.2 atmo je využitelný prakticky od tisíce až do omezovače. Ne ve smyslu, že bych v patnácti stech mohl předjíždět kamion v dlouhém táhlém, ale nevadí mu se pod tuto hranici dostat. Teď je otázka, jaká vlastnost je do města lepší.
Můj 1.2 atmo je využitelný prakticky od tisíce až do omezovače. Ne ve smyslu, že bych v patnácti stech mohl předjíždět kamion v dlouhém táhlém, ale nevadí mu se pod tuto hranici dostat. Teď je otázka, jaká vlastnost je do města lepší.
Na to mám stejnou odpověď jako výše- není motor jako motor. Jsou naprd turba i naprd atmosféry a naopak. Obecné bych ale v malém turbu neviděl tragédii.
Zrovna v nedeli jsem 1.2 TSI vytocil na dvojku kousek pres 6000 a jak mu to chutnalo.
Hmm..ono to malé turbo jede , dokud se neposere.. ;-)
Radost z jízdy jistě benzín turba přinášejí ..ale životnosti atmosfery nemohou dosáhnout.
Jsou to malé motůrky na kratší dobu životnosti aut , a dobře živí servisy.
V malém autě do města je atmosfera čtyřválec lepší a bezproblémová volba.
Radost z jízdy jistě benzín turba přinášejí ..ale životnosti atmosfery nemohou dosáhnout.
Jsou to malé motůrky na kratší dobu životnosti aut , a dobře živí servisy.
V malém autě do města je atmosfera čtyřválec lepší a bezproblémová volba.
Z mé aktuální zkušenosti sice má 1.9 TDI 96 kW turbodíru pod 1500 ot., ale na rozdíl od oturbených tříválců v nízkých otáčkách nevibruje a nedusí se, navíc reakce na chod pedálu mi přijde bezprostřednější (pokud to tak lze říct, protože prodleva tam je). Z toho důvodu rozumím aliasovým argumentům.
Jo, fakt mi jde o tu čitelnou souvislost mezi sešlápnutím plynu do určité polohy a odezvy motoru. Že turbomotor má maximální krouťák vyšší a v širším spektru, tudíž prostě lépe táhne a navíc bez nutnosti tolik řadit, nezpochybňuju.
Blue Sun
jsem jediný, kdo má test nějak divně rozhozený? Třeba část o kufru najednou v půlce věty přeskočí do hodnocení spotřeby... Občas chybí slova či dokončení vět.
Ne zase to po sobě ani nepřečetli :no:
Citace:
při klidném stylu mimo město jsme jezdili za 6,2 l/100 km, na dálnici ty vzadu, kam lze umístit velkou láhev, což je unikum ;-\
Jen na nákup
Skromné poměry panují ve velikosti zavazadelníku, který je především velmi krátký – 64 cm stačí akorát na velikost za 7,3 l/100 km. Celkový průměr 7,4 l/100 km je podle našich zkušeností asi o litr a půl horší než se stejným motorem a manuální převodovkou. :-O
Citace:
při klidném stylu mimo město jsme jezdili za 6,2 l/100 km, na dálnici ty vzadu, kam lze umístit velkou láhev, což je unikum ;-\
Jen na nákup
Skromné poměry panují ve velikosti zavazadelníku, který je především velmi krátký – 64 cm stačí akorát na velikost za 7,3 l/100 km. Celkový průměr 7,4 l/100 km je podle našich zkušeností asi o litr a půl horší než se stejným motorem a manuální převodovkou. :-O
dobry den, mate pravdu, neco se mi zatoulalo kam nemelo, uz je to opravene, moc dekuju za upozorneni!
V klidu, tohle tady už nemůže nikoho překvapit.
Ale zkuste třeba soutěž o ceny, takovou tipovací anketu s otázkou, "co myslíte, podaří se redakci acz uveřejnit do konce roku článek bez chyb"? Ano, ne, výherce obdrží pozvání šéfredaktora do paddocku při imaginárním závodě octavia cupu. ;-)
Ale zkuste třeba soutěž o ceny, takovou tipovací anketu s otázkou, "co myslíte, podaří se redakci acz uveřejnit do konce roku článek bez chyb"? Ano, ne, výherce obdrží pozvání šéfredaktora do paddocku při imaginárním závodě octavia cupu. ;-)
Octavia Cup? To se jezdí na D1 ne? >:D Akorát mne vždy mate, že 2/3 závodníku nemá na autech čísla >:D
Že jim to není blbé, článek co článek chyby. Možná kdyby dali zase odkaz na video z Ruska bez popisu, tam by chybu nemuseli udělat. >:-[]
Já bych víc uvítal jako první cenu školení u Machaly na téma "jak vymyslet nejde.bilnější nadpis, a nejlépe ještě nekorespondující s obsahem článku"
d_arrow
Spotreba je šialená - s takou spotrebou jazdím so svojim 12 ročným benzínovým atmo 2.0, 101KW, (10 mesto, 6.4/6.6 mimo mesto - lahkou nohou). Zas aktuálna Honda Jazz s 1.33 CVT 74KW po meste jazdí max za 6.5 a mimo mesto 4.6-4.8, u tak malého auta by som očakával skôr nejaké také hodnoty, 10/6 je absurdné.
Spotřeba nezajetého automatu po městě jízdou redaktorů, to nemužeš brát zas tak vážně... Ecoboost potřebuje alespoň 10 tisíc na zajetí.
S dvoulitrem, cha, za tohle tu jezdí po městě jeden běžně s osmihrnkem a ještě si dá každého na světlech k obědu. ;-)
Ten co pije vodku ze samovaru?
Ten nemá V8 >:D A ten jezdí za tuhle spotřebu jen teoreticky, kdyby ty jeho ameriky neměly tak vše zastaralé, tak by pak jezdil >:D
Toho jsem myslel, on nemá V8? To jezdí nějakým downsizovaným *? >:D
Už i k Barikovi to dorazilo.... pokud vím, tak jezdí "jen" s V6.. .což je do Prahy samozřejmě ideální volba... hlavně v rodinném autě, jako je Camaro z 90tek >:-[] >:D Taky nechápu, kdo si místo toho může koupit třeba Oktavii kombi...
Když to tak čtu, napadlo mne, jestli ten Mustang V8, kterého místní taxikář Andy naháněl Superbem 1.6TDI na Radlické, nebyl ten Cherokeeho >:-[] >:D Na tom něco bude
Spotřeba je skutečně vysoká. S manželkou po městě s Fiestou ST 1,6 ecoboost jezdíme za 7,1 litru. Malé tříválcové motory nejsou žádná výhra.
S hdm automatom?
Samozřejmě s manuálem. Ale dnešní automat by měl spotřebu snižovat, o to je to horší.
Ozzman
Jezdí dobře, interiér ve své třídě top.... ach ta cena, ale věřím, že po chvíli spadne.. je to dobře prodávané auto, tak to Ford zkouší...
ta farba jej susi aj elektrony.. co mi kusok nesedi je tvar zadnych svetiel.... ale asi je to len o zvyku.. aj ked na tej predoslej fieste mi tie svetla na vysku sedeli viac.. bolo to take dynamickejsie.... ale ved ok... kazdy to vidi inak.... paci sa mi aj volant a palubka ako taka.. co sa mi ale nepaci su tie budiky samotne... nejake pekne 3D tubusy by mi tam pasovali viac ako tieto "ploche" budiky ... ale ok... aj tu je to vec pohladu... o motoroch vlastne ani nemusime moc pisat.. trend je jasny... navyse doterajsia fiesta uz tych stvorvalcov tiez moc nemala a nevadilo to zakaznikom... takze suma sumarum... superseller menom fiesta je opat v plnej zbroji aj ked porekonat predchodcu podla mna nebude vobec lahke... lebo konkurencia je stale silnejsia a sirsia v tejto triede ...
Já myslím, že konkurence je dvojího typu. Na trzích, jako je náš, či váš a obdobně od Německé hranice na východ, většinou takové auto kupujeme s jiným cílem, než na západě.
U nás takové auto musí sloužit i jako rodinnél, nebo jako auto jediné. Takže hledám i prostor, praktičnost, jdu po ceně, spotřebě a tak podobně. Tady prostě nemá konkurenci Fabie, která nabízí i kombik. (popřípadě Clio, ale u nás Renault nemá valnou pověst i když za tu cenu, co se dá sehnat, bych mu dal přednost před Fabií).
Na západě takové auta jezdí po městě pro 1-2 lidi a nákup. Koukají spíše na vzhled, výbavu, možná někdo i jízdní vlastnosti. Nebo mají v rodině aut více. Nepotřebují největší, nejpraktičtější a nejlevnější auto. Fiesta dobře vypadá i jezdí... a to je rozhodující :-)
U nás takové auto musí sloužit i jako rodinnél, nebo jako auto jediné. Takže hledám i prostor, praktičnost, jdu po ceně, spotřebě a tak podobně. Tady prostě nemá konkurenci Fabie, která nabízí i kombik. (popřípadě Clio, ale u nás Renault nemá valnou pověst i když za tu cenu, co se dá sehnat, bych mu dal přednost před Fabií).
Na západě takové auta jezdí po městě pro 1-2 lidi a nákup. Koukají spíše na vzhled, výbavu, možná někdo i jízdní vlastnosti. Nebo mají v rodině aut více. Nepotřebují největší, nejpraktičtější a nejlevnější auto. Fiesta dobře vypadá i jezdí... a to je rozhodující :-)
On už bude dosť veľký rozdiel veľkomesto vs. malomesto/vidiek. Ono to pomaly prichádza už aj k nám vzhľadom k nedostatku parkovacích miest, že mnoho ľudí na jazdy po centrách miest kupujú autá kategórie B, resp. supermini. Myslím si, že Pražákom (a nielen im) nemusím vysvetľovať. >:D
No, je pravda, že kolikrát proklínám velikost svého auta v Praze, ale protože mám pouze jedno, nechci dělat kompromis a kupovat B segment :-)
Tak jasne, kým si sám mať dve autá je nezmysel. Keď založíš rodinu a nebudeš chcieť robiť svojej polovičke či ratolestiam taxikára, kúpiš ďalšie, možno menšie do mesta vhodnejšie. A potom si ho budeš ešte od mangelky požičiavať >:D
Jo ta cena je opravdu hodně sebevědoma, až nezdravě. U Fiesty mě spiš mrzi to, že po tolika letech přišel ford pouze s evoluci, předevšim co se designu tyče.Je to vlastně poprve, pokud se nepletu co ford nepředstavil odlišnost oproti předchudci.
Možná je interiér výborný co do kvality, ale designem je to (pro mě) těžká bída, ač se mi vůbec nelíbil ani ten minulý, tohle je kupodivu ještě horší. ;-\
Faktorem by tu také mohl být přeshraniční prodej. Alespoň na tom začátku možná nechtějí příliš lákat Němce a spol.
Taky si myslím, že půjde o jeden z důvodů. Dalším by mohla být naivní představa, že když pro "socky" nabídnou Ka+ s jedním motorem a výbavou za 2xx xxx, tak mohou Fiestu osolit (páč je to taková fordí prémie).
webpaja
Asi se to dalo očekávat, bylo jen otázkou času kdy k tomu dojde. Testy byly v poslední době stále více irelevantní, teď už nebude mít smysl je číst at all.
No... je to docela síla, ale hlavně, ten test je brutálně chaotický a skáčí tam a zpět... a to jsme tu nadávali na testy ACZ >:D
Neskutečná bída potvrzující, že SM je nejhorší tištěné periodikum v ČR s břídilskými redaktory.
To je tak kdyz napises clanek do tisteneho periodika, tedy nejakou logikou, sledujic nejakou osnovu a pak se to snazis napasovat na kapitolovy system ACZ. Pod vysledkem takto promysleneho cinu diskutujeme.
Kazdopadne nevim co vam vadi, me test nadchnul, doufam ze to takto ACZ povede dal. :yes:
A taky ze konkurence brzo prijde s tou diskusni platformou a ctenarskym/blogerskym obsahem, co je to posledni krom zvyku co tu lidi drzi. :yes: :yes:
Kazdopadne nevim co vam vadi, me test nadchnul, doufam ze to takto ACZ povede dal. :yes:
A taky ze konkurence brzo prijde s tou diskusni platformou a ctenarskym/blogerskym obsahem, co je to posledni krom zvyku co tu lidi drzi. :yes: :yes:
webpaja
Shodou okolností jsem potřeboval koupit auto pro kolegyně do města, Fiesta to projela okamžitě a to parametrem CENA. Je šílená, odstrašující a snad ani ne tak sebevědomá, jako drzá. Za supermini dát ve slušné výbavě 450k je nesmysl. ;-\
Kdyby si četl pořádně diskuze, tak víš, že do města je nejlepší Alero, nebo Sebring. Pořádný motor a kdyby nebylo tak velké a těžké a zastaralé se zastaralou převodovkou, žralo by možná 7 litrů ! >:-[]
Mustang V8!
Já bych si na základě situace před cca hodinkou dovolil tvrdit, že do města je rozhodně nejlepší předchozí Q7. Ani ne tak pro majitele, ale spíš pro ty ostatní řidiče. Majitel ti totiž svým manévrováním při parkování do řady zablokuje cestu na dostatečně dlouhý čas, abys mohl bez nebezpečí z auta okouknout, co mají nového v obchodech, v kolik jezdí autobus z nejbližší zastávky, jestli se i na sklonku srpna nosí minisukně, jaká je provozní doba kanceláře nejbližšího notáře nebo jak se snoubí reliéfy na opravené fasádě prvorepublikového činžáku s polystyrenem 140 mm, který právě plácají hned vedle na jakousi bolševickou kulturněstřediskovou kostku. ;-)
Tohle ti prostě žádný B-segment neposkytne. >:-[]
Tohle ti prostě žádný B-segment neposkytne. >:-[]
Okres na severu? >:D ;-)
Jj, a ještě totálně rozkopanej. >:-[]
Vím, že tu většinou taky rýpu do severu, ale uklidním tě, i okres ve středu je rozkopanej, jako všechny touhle dobou >:-[]
Projel jsem minulý týden střed naší říše po okreskách, a zas mě to dostalo, pár desítek km od Prahy to vypadá tak, jako obecně v ČR v roce 93, tady se prostě zastavil čas. Nějak to nechápu, těžko to svádět na chudobu, práci mají všichni, Praha za rohem, ale polorozpadlé vesnice, bordel... :-!
Ano... kolem Prahy jsou koridory, kde do vzkvétá a pak jsou tu ta stinná místa, kde se zastavil čas. Většinou je to špatnou infrastrukturou a napojením na větší dopravní tahy (dálnice, silnice I. tř, železnice). Obecně tady už desítky let chybí nějaká koncepce propojení Středočeského kraje s Prahou..
Pak jsou výsledkem vesnice, kde je mrtvo, cena nemovitostí je skoro desetinová, než 10km vedle, autobus jede 2x denně a není tam ani večerka, ani hospoda.. a to vše pár km od Prahy >:D
Pak jsou výsledkem vesnice, kde je mrtvo, cena nemovitostí je skoro desetinová, než 10km vedle, autobus jede 2x denně a není tam ani večerka, ani hospoda.. a to vše pár km od Prahy >:D
Kolem Prahy jsou koridory, kde to vzkvétá...... ;-)
Doufám, že nemyslíš ty králíkárny (jinak řečeno "resorty"), naflákaný téměř bez pozemku na sebe tak, že se střechama málem dotýkaj, který rostou od Prahy na Kladno, na Kralupy atd. Vždycky když jedu na západ Prahy a beru to od Nový Vsi po okreskách, říkám si spolu se Spejblem - kouzelný, kouzelný. >:-[]
Doufám, že nemyslíš ty králíkárny (jinak řečeno "resorty"), naflákaný téměř bez pozemku na sebe tak, že se střechama málem dotýkaj, který rostou od Prahy na Kladno, na Kralupy atd. Vždycky když jedu na západ Prahy a beru to od Nový Vsi po okreskách, říkám si spolu se Spejblem - kouzelný, kouzelný. >:-[]
To už je druhá otázka, jestli je to hezké a jestli je to přínosné. Ale obecně v takových městech jsou alespoň opravené silnice, školy, školky, obchody.
Pak máš vedle vesnici, kde není vubec nic, ani skoro silnice >:D Ideální to není ani v jednom případě...
Pak máš vedle vesnici, kde není vubec nic, ani skoro silnice >:D Ideální to není ani v jednom případě...
Jj, žijem v jednej z tých obcí, kde rastú satelitné štvrte ako huby po daždi (a to skoro doslova, včera som sa bol previesť po ulici, kde na jar bola roľa a dnes tam stojí asi 30 domov, väčšinou typových a vždy 3-4 rovnaké vedľa seba). Ako píšeš, pozemky minimálne, max. tak na záhradné sedenie a meter trávnika, o garáži nechyrovať, maximálne tak prístrešok na 1 auto (nevadí, že priemerná rodina má 2 autá, príp. ešte jedno služobné). Aby si susedia nečumeli do taniera, tak sa spravia 2,5 metrové ploty. Infraštruktúra žiadna, veď to by developer prišiel o vzácne metre štvorcové, ktoré predá do jedného ako stavebné pozemky. O zeleni ani nehovoriac, tá bude (možno) spočívať v polmetrovom páse sterilného trávnika pred domom. Skrátka také bytovky naležato.
Ale ako píše Ozzman, potom sú tu vymierajúce dediny, kde zostávajú len dôchodcovia a všetko odtiaľ uteká. Otázka je, čo je lepšie/horšie.
Ale ako píše Ozzman, potom sú tu vymierajúce dediny, kde zostávajú len dôchodcovia a všetko odtiaľ uteká. Otázka je, čo je lepšie/horšie.
Já bych woodymu zase rád nenásilnou formou připoměl, jak to může vypadat u nich v kraji
[odkaz]
>:-[] >:D Tím neříkám, že u nás ve Středočeském kraji, konkrétně na Kladensku nemáme podobné stavby >:-[] >:D
[odkaz]
>:-[] >:D Tím neříkám, že u nás ve Středočeském kraji, konkrétně na Kladensku nemáme podobné stavby >:-[] >:D
Tady to není problém vymírání atp., lidí je tam dost, vesnice žijí, jen si ti lidé nebyli schopni za třicet let nahodit barák, udělat rovný plot, uklidit na dvoře, typicky, za plotem stojí mercedes v kopřivách. Není to chudý region, přitom ty vesnice vypadají strašně, je to jen otázka přístupu místních lidí.
To také není uplně pravda. Když ta vesnice žije, je tam dobré napojení na infrastrukturu, tak lidé rekonstruují, zůstavají a dojíždí za prací, vznikají obchody, služby v místě bydliště ( někdy je to pak až takový extrém, že je město násobně větší díky imigraci.. viz. Rathovy Hostivice, které jsou za poslední dobou tak extrémním případem suburbanizace Prahy, že se dostal i do učebnic >:D ) .... Pak máš takové kouty, kde je to, jak popisuje Woody. Tam se nikdo nestěhuje a přežívají akorát místní a starousedlíci. Práce není a ten kdo ji má, se odstěhoval, klidně pár km vedle, kde se dostane lépe za prací MHD či autem = do té Prahy. Spíše nechápu, jak po Praze druhý nejbohatší kraj může mít tak žalostné silnice.... :/ To je ostuda a vidíš to pokaždé, kdy přejedeš ceduli, co ohraničuje okresy...
P.S s tím Mercedesem v kopřivách mi to tak strašně sedí na jednoho místního diskutéra (který právě bydlí v zázemí Phy), akorát olítanou německou Prémii už nejezdí, tou nyní pohrdá >:D >:D Nechci ho soudit, ale.... víš asi koho myslím, co? >:D
P.S s tím Mercedesem v kopřivách mi to tak strašně sedí na jednoho místního diskutéra (který právě bydlí v zázemí Phy), akorát olítanou německou Prémii už nejezdí, tou nyní pohrdá >:D >:D Nechci ho soudit, ale.... víš asi koho myslím, co? >:D
V mém přímém okolí (ty budeš vědět minimálně z jedné fotky ve fotosoutěži - Mondeo a vlak) tenhle problém kupodivu není. Města s prací jsou dost blízko, a tak lidi z měst, co chtějí barák ale na novostavbu nemají, kupují zanedbané domy v podobných vesnicích a vzhled se radikálně zlepšuje. Nicméně samozřejmě zadele, kde není vůbec nic a poslední auto tam viděli v pětačtyřicátým, kde vrchol výstavby je skleník z třílitrových zavařovaček a vítaj tě psi, co nedostali tejden nažrat....pořád ještě existují.
Sudety se v posledních letech úžasně zvedly, moji rodiče mají chalupu (na důchod se tam přestěhovali nastálo) ve vesnici, na kterou, když jsme tam na zač. osmdesátých let přijeli, jsem čučel jak na skanzen, od pětačtyřicátého se tam nic nezměnilo, poválečné osídlení Rumun, rumunský Slovák atp., když na mně sousedka promluvila, nerozuměl jsem. Po revoluci se to začalo měnit, nejdřív to zvedli chalupáři, v posl. době se tam stěhují i lidé v produktivním věku, agroturistika atp., nová kanalizace, silnice, všechny domy opravené, rovné ploty, posekaná tráva. Přitom kraj, který je v rámci republiky jeden z nejchudších. Proto mně vždycky zaráží, jak se na tom Kolínsku, Kutnohorsku atp. zastavil čas, všecko rozbitý, bordel. A to srovnávám se Sudety, porovnání s nějakou výstavní východočeskou, jihočeskou, středo nebo jihomoravskou vesnicí to vůbec nesnese, to je jiný svět. Ano, prd-ele v pohraničních okresech furt existují, státními statky postavené paneláky, před kterými sedí neandrtálci s lahváči, jenomže Středočeský kraj jsou starousedlíci, tam není na co se vymlouvat. ;-)
Kolínsko a Kutnohorsko - to už jsi od Prahy dál a dojíždění denně z této strany je peklo. Věčně ucpané tahy přes příměstské obce, jako Úvaly, Uhříněves, Počernice, Běchovice a podobně, kde vyrosostla satelitní města jako houby po dešti. Tam popojíždíš i v sobotu odpoledne..
Dálnice je tam vlastně jen D11 s napojením na Černý Most, v poslední době pořád nějak omezenou dopravou v okolí.... osobně bych na tuto stranu Prahy nešel bydlet >:D
Dálnice je tam vlastně jen D11 s napojením na Černý Most, v poslední době pořád nějak omezenou dopravou v okolí.... osobně bych na tuto stranu Prahy nešel bydlet >:D
Tak Kolín má ale slušné spojení vlakem - když jsem mrknul teď, tak během 30min jedou čtyři rychlíky, 40min do centra Prahy - to není zlý. D11 je dálnice jako každá jiná. Co v poslední době jezdím do Prahy, tak mi přijde nejhorší situace u napojení D8.
Jelikož má partnerka bydlí na této trase a dojíždí vlakem (ještě pár týdnu, než už to nebude muset absolvovat), tak jsem si párkrát zkusil také a ten vlak není nikdy nikde včas... 10-30 minut, někdy i déle zpoždění....A není to uplně nejlevnější, hlavně rychlíkem ne, tam neplatí pražská lítačka.
NA D8 jezdím z druhé strany, než ty, takže za mne v pohodě, ale obecně tam hrozně chybí pořádný obchvat...
NA D8 jezdím z druhé strany, než ty, takže za mne v pohodě, ale obecně tam hrozně chybí pořádný obchvat...
To není podstatné, je to centrální část republiky, starousedlíci, žádná chudoba a vypadá to tam hůř než v pohraničních regionech, kam přišlo nové obyvatelstvo (a to žádní lumeni) až po válce. V čem to je? Podle mně žádný "objektivní" důvod není, je to v lidech, vždycky v diskusích s Němci, Rakušáky držím pozice, ale pak se stačí projet relat. pár km od Prahy a ten jejich "Tschechische Elend" najednou začne dávat smysl. Děsně mě to sejří...
Máš pravdu, že je to v lidech, tím můžeme začít, ale i skončit, ale proč máš vedle sebe jednu obec, kde se lidi snaží, renovují, rekonstruují jak na pozici obce, tak na pozici občanů/vlastníků nemovitostí a v druhé to vypadá, tak jak popisuješ? Nechce se mi věřit, že v jedné vesnici se rodí jen flákači a v druhé cílevědomí občané, co chtějí mít hezčí životní prostředí kolem sebe >:D To tady asi nerozhřešíme, ale s tím co říkáš nelze než souhlasit :-) .
To co se povedlo vedení města u vás se vidí opravdu zřídka, nechtěl bych přijíždět na sever se zažívacími problémy, nutně by to znamenalo náročné čištění perforovaných potahů ;-)
Tak ale uznej i výhody. Coby fanoušek aut určitě oceníš, že když zmerčíš v Děčíně nějakou pěknou káru z jiného kraje, určitě ti jen tak nezmizí. Aniž by ses musel snažit, potkáš ji ještě minimálně šestkrát a z různých směrů, jak tam chudák bloudí a nemůže se dostat přes Labe. >:D :yes:
Do Děčína se chystám příští týden na ferratu, tak dám vědět jak jsem si pojezdil :-)
Ty lezeš ? Vidíš, to bych do tebe neřekl. ;-)
No, řeknu ti, že někdy je to náročný i pro mě. S postupem prací se průjezdy a uzavírky neustále mění. Takový schodiště v Bradavicích. >:-[]
Kde si jel včera, dnes už je zákaz. Znám svý cesty, ale i tak se občas dostanu do pasti. Hlavně když jedu rutinně a přemýšlím si o něčem jiném. Ke skále se dostaneš snadno, zpátky si holt trochu zakličkuješ. Jinak vždycky při městských slavnostech z Pastýřské stěny natáhnou lano přes Labe na věž zámku. A můžeš si to sjet...prý je to ještě intenzivnější zážitek než v Aurisu Hybrid. :-)
No, řeknu ti, že někdy je to náročný i pro mě. S postupem prací se průjezdy a uzavírky neustále mění. Takový schodiště v Bradavicích. >:-[]
Kde si jel včera, dnes už je zákaz. Znám svý cesty, ale i tak se občas dostanu do pasti. Hlavně když jedu rutinně a přemýšlím si o něčem jiném. Ke skále se dostaneš snadno, zpátky si holt trochu zakličkuješ. Jinak vždycky při městských slavnostech z Pastýřské stěny natáhnou lano přes Labe na věž zámku. A můžeš si to sjet...prý je to ještě intenzivnější zážitek než v Aurisu Hybrid. :-)
Neřídil to náhodou nějaký autonomní systém, který se teprve učí parkovat?
Řidič v tom byl a kroutil volantem. Jestli to mělo nějakej parkovací systém, nevím, je to možný....ale podle mě se prostě cpal do nedostatečné mezery, nebo ještě jinak - mezery dostatečné pouze stylem nárazník na nárazník. A to se holt musí umět, jinak tam budeš pojíždět dopředu a dozadu x-krát jako on.
cena ja kusok optimisticka ale je to este novinka.. casom iste padne do unosnych medzi .... aj ked pamatam ze v casoch ked bracha kupoval lancera v r 2011 tak ten stal 14 tisic eur s 1,6mivec a to uz v tej ciernej metalize... a focus 1,6 durateq stal u nas na predajni 16 tisic a k tomu mal este ten starsi motor s euro 4 ... navyse priestornost focusu a lanceru ani nesla zrovnavat... voci lanceru je predosly focus kabinou male a zastarale auto ... ale tak ford musi sam vediet ake ceny si moze dovolit aby zakaznikov neodradil ku konkurencii
Kúsok? Sorry, cena je úděsná a nerealistická!
A i tento článek to potvrzuje.
Při svých 182 cm si v Ibize sednu sám za sebe, v Fiestě ne.
A cenou...
Toyota Yaris zase nabízí motoricky zajímavou novou atmosféru 1.5..
Ford se zbláznil , cena je šílená , tablet uvnitř hnusný , kaplička budíků nemá ani sportovní tubusy , je jak z koreje.. :no:
Celkem povedený má Fiesta zadek , ta světla nevypadají zle.
Za tyto peníze si lidé vyberou o třídu větší auto u konkurence.
zadne svetla sa mi pacili na starsej fieste viac... aj ich umiestnene.. tej kasni to podla mna sedelo viac.. ale tak nakoniec je vsetko vec zvyku a casom si kazdy zvykne na tieto nove svetla ... aspon ze nie su nejake obrovske ako tie na "novom" yarise na ktory sa uz neda zozadu ani pozerat.. :-(
Jinak souhlas.