Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prohlédněte si do detailu raritně zachovalou Škodu Octavia. Za 20 let najela jenom 17.534 km!

O Škodě Octavii první generace z let 1996 až 2010 už jsme napsali asi vše. Byť i její třetí generace už má za sebou facelift, tak ta první je stále jedním z nejrozšířenějších vozů na našich silnicích.
Zpět na článek
28. 8. 2017 19:10
28. 8. 2017 19:19
28. 8. 2017 19:18
28. 8. 2017 19:38
28. 8. 2017 19:54
28. 8. 2017 20:18
28. 8. 2017 20:25
28. 8. 2017 20:33
28. 8. 2017 21:54
28. 8. 2017 22:14
29. 8. 2017 09:22
29. 8. 2017 07:54
29. 8. 2017 08:08
29. 8. 2017 00:05
28. 8. 2017 21:20
28. 8. 2017 21:30
28. 8. 2017 21:55
28. 8. 2017 22:25
28. 8. 2017 21:57
28. 8. 2017 23:07
29. 8. 2017 08:01
29. 8. 2017 08:14
29. 8. 2017 11:28
29. 8. 2017 14:38
30. 8. 2017 10:26
29. 8. 2017 11:36
29. 8. 2017 14:29
28. 8. 2017 23:25
29. 8. 2017 09:16
29. 8. 2017 13:58
29. 8. 2017 14:05
30. 8. 2017 10:18
30. 8. 2017 11:19
Avatar - Beefcake
28. 8. 2017 19:10
videa
[odkaz]
Tesite sa ? :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - fostek
28. 8. 2017 19:18
Proboha
co dělá redaktůrek v ˇAčkách? Pětikorunovou reklamu?
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Jenik3
28. 8. 2017 19:38
Re: Proboha
Zrovna tenhle bazar Basel archivni karu...
Jsem zvedav na tu zakladni vybavu a 14kola. Takova mira se dnes moc nevidi u teto velikosti vozu.
28. 8. 2017 19:54
Re: Proboha
14"kola nebyla kdysi nic divného. Fiat Marea nebo Mitsubishi Carisma, auta podobně koncipovaná jako Octavia, taky měly v základu 14" kola, stejně jako běžná auta nižší středí třídy. Ale u Octavie je to fakt rarita, verzi LX člověk potká málokdy.
28. 8. 2017 20:18
Re: Proboha
Těch 14" je asi trošku extrém, ale obecně moc nechápu tu dnešní módu mít co největší disky a nejtenčí pneumatiky. Ano, vypadá to fakt dobře, ale auto mám na ježdění, ne na kochání se a zrovna ty vyšší boky pneumatik toho odfiltrují docela hodně.
Avatar - Jenik3
28. 8. 2017 20:25
Re: Proboha
205/55/16 je dnes standardní mira na octavii a ji podobné káry. Ale tehdy byl rok 9x a základ mohl mít 14.
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2017 20:32
Re: Proboha
Dneska nejsou problém 18" na autě segmentu B [odkaz] [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2017 20:28
Re: Proboha
Je to 21 let = ty 14 kola extrém nebyly ani náhodou = dodnes nejlepší auto v losim testu Xantia Activa V6 tehdejší typický auto střední třídy mělo 15"

Trošku extrém sou některý současný velikosti ;-)
28. 8. 2017 20:33
Re: Proboha
Ono to bývá často součástí nějakých paketů a nejde to vyměnit za menší. Takovou mám zkušenost, 17" "zdarma", i když jsem je nechtěl, nešlo.
28. 8. 2017 21:54
Re: Proboha
Co by třeba zajímalo mě, když na Fabii 3 dají 16 palcové disky o šířce 205 na 1,0MPI 55KW o kolik stoupne spotřeba ve srovnání se základním rozměrem 14 palců a šířce 175. V 90 letech na Octávii 195/65 R15 na litých discích byl pomalu luxus.
Avatar - fostek
28. 8. 2017 22:14
Re: Proboha
1.O MPI nemů sloužit, ale u 1.2TSI 81kW je o poznání horší akcelerace a spotřeba tak 0.5 litru. Mezi zimníma 15 a letníma 17
29. 8. 2017 09:22
Re: Proboha
Zhoršení akcelerace mohu potvrdit. U slabších motorů je to znát. Což je asi hlavní důvod zvýšené spotřeby.
29. 8. 2017 07:54
Re: Proboha
Měl jsem na VW POLu 1.0MPi z roku 2000 letní 16'' 195/40(nízkoprofil) a zimní 14'' 185/55 a rozdíl ve spotřebě nebyl žádný. V létě bez klimatizace a v zimě s topením. Lze tedy usoudit, že ta letní guma díky tomu rozměru, dohnala na spotřebě tu zimní s vyšším valivým odporem.
Avatar - fOE
29. 8. 2017 08:08
Re: Proboha
Zvetsuji se obvody kol. To co byl pred dekadou-dvemi obvod bezny pro stredni tridu dnes sedla trida nizsi stredni. Takze si dnes muzes doprat to "vypada to fakt dobre" a nebyt pritom ochuzen na komfortu. Dokonce si muzes doprat jeste o palec vic, protoze pokrok v podvozich. Vysledkem toho vseho je ze tam kde bylo OK ve smyslu komfortni, neprehnany rozmer R16 na prelomu milenia mas dnes R18 a na nicem (krom ceny pneu) netratis. ;-)
Avatar - twistedTSD
29. 8. 2017 00:05
Re: Proboha
Neměl dobový Mégane v základu 13"?
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2017 20:11
Re: Proboha
Bacha redaktůrek je automobilovej žurnalista s asi největšíma znalostma o autech u nás ;-)
Avatar - fostek
28. 8. 2017 21:20
Re: Proboha
Tak pročšaškuje v áčkách?
V každý druhý větě a nejen tady se naváží do bazarů a ahochštaplerů, leštění aut atd atd. Sám smrdí v největší žumpě, co je.
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2017 21:24
Re: Proboha
Jak to mám vědět? >:D

Asi tuhle docela výjímečnou Oktu maj zrovna tam no :-)
Avatar - fostek
28. 8. 2017 21:30
Re: Proboha
Díval ses na to?
"představte si, že jsme při naší práci v Áčkách narazili..."
TWL?
A větu před tím mekotá o bazaristickejch povídačkách
Nejvyje...anější bazaristická povídačka této země "5000 kvalitních a prověřených vozů"
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2017 22:16
Re: Proboha
Na áčka máme všichni stejnej názor = stejný podvodníci jako většina bazarů = jen větší >:-[]

Jinak furt platí to co sem napsal 20:11 :-)
28. 8. 2017 21:55
Re: Proboha
Tak s tema hochštaplerama ma celkem pravdu..
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2017 22:18
Re: Proboha
To bez diskuzí = třeba by auta do rubriky Bazar mohli chodit fotit do Auto ESA = tam chvíli pracoval kámoš, taky dobrý >:D

Nebo ty u nás znáš autobazar kterej = je jinej? ;-)
28. 8. 2017 22:25
Re: Proboha
Neznam, je teda pravda, ze jsem nikdy nekupoval auto z "opravdickyho" bazaru.. >:D
Avatar - Ronault.
28. 8. 2017 21:19
Prohlédněte si...
[odkaz]

.... obrubník...asi tak zajímavá věc jako červená Oktávka... 8-s
Rozbalit vlákno
4
Avatar - fostek
28. 8. 2017 21:23
Re: Prohlédněte si...
>:D >:D >:D >:D
Avatar - woody-alien
28. 8. 2017 21:25
Re: Prohlédněte si...
Aspoň jsi tam mohl dát [odkaz]
;-)
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2017 21:26
Re: Prohlédněte si...
Takovýhle auta [odkaz] sou prostě výjímečný = i když je to červená Okta >:-[]
Avatar - Googlit
28. 8. 2017 21:41
Re: Prohlédněte si...
Nepodceňujte dokonalost zahradního obrubníku. Jeho design a funčnost za ty roky co existuje alespoň nabývá na hodnotě. Jedničková oktávka v holobytu je na rozdíl od něj čím dál tím víc pro smích.
28. 8. 2017 21:57
AAA béééé
"V AAA Auto jsme totiž narazili na kus z roku 1997, který za celých dvacet let najezdil jen málo přes 17.000 km. A snad nikdy nejel v dešti."

jojo nejprv mela tak kilco, ale majitel se asi hodne staral, tak si rekli ze ju stocijou a udelaj si dobrej den z nejakych tupounu...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - JirkaV8
29. 8. 2017 16:42
Re: AAA béééé
AAA = s. h. i. t :-|
Avatar - pumpkin
28. 8. 2017 23:07
Smutné
Vidieť zachovalé auto, ale v základnej výbave je vždy smutné. Je to taká ukážka zúfalosti. Verím, že sa postupne ukážu aj zachovalé Fabie Junior, ktoré ale začnú mať hodnotu tak o 80 rokov. >:D

Inak neviem či ste si všimli taký fenomén, ale na dedinách dodnes človek stretne pekné Felicie vo vyššej výbave GLX. Svedčí to o tom, že tí ľudia si boli ochotní za auto priplatiť, pretože vedeli, že ho kupujú na dlhšie obdobie. To mi príde ako správne uvažovanie. Hoci aj na 20 rokov, ale v plnej výbave. To sa samozrejme netýka len Felicii.
Rozbalit vlákno
7
29. 8. 2017 08:01
Re: Smutné
Mám to tak stejně. Po 15 letech šlo do světa POLO ve výbavě Comfort line. Jako auto pro začínajícího šoféra ve městě ideální. No a teď se v garáži objevilo MPV, v plný palbě s výhledem na minimálně 15 let služby.
Zajímavost s tím POLem, stálo 140.000 a za poslední tři roky, co jsem poctivě evidoval spotřebu a náklady jenom na palivu sežralo 140.000,-, 76.600,- na opravách a údržbě a 21.000 na pojištění.
Avatar - F127
29. 8. 2017 08:14
Re: Smutné
Jako starý bazarový kovboj kupující pouze zachovalá auta po jednom majiteli to vidím přesně opačně. Opravdu zachovalá auta s nízkým nájezdem jsou většinou holobity, výjimky samozřejmě existují. Rozdíl u Felicie LX a GLX nebyl moc velký ani v ceně ani ve výbavě. Rozdíl mezi Juniorem a vybavenou Fabií byl už obrovský.
29. 8. 2017 11:28
Re: Smutné
Přesně tak.
Ve výsledku to pak za pár korun koupí někdo, kdo to totálně zrube během pár let.
Fabky junior si kupovali lidi po zrezlých feliciích.
Avatar - pumpkin
29. 8. 2017 14:38
Re: Smutné
Ak to berieš, že autá, ktoré boli kúpené ako nové v SK alebo CZ, tak áno, Octavia v článku je toho dôkazom. Lenže jednak sa človek trýzni už len tým, že siahne po základe, ktorý sa dá ďalej predať už len za symbolickú cenu.

To s tými výbavami Felicie súhlasím, ale ide o princíp, že radšej dlhšie šetriť a kúpiť si hoci aj menšie auto, ale v dobrej výbave.
30. 8. 2017 10:26
Re: Smutné
A když je takovejch aut osm, tak je z toho holobajt. :-)
Avatar - žlababa
29. 8. 2017 11:36
Re: Smutné
v plné výbavě bývají auta z Německa. U nás se naopak vždy prodávaly nižší výbavy.
Avatar - pumpkin
29. 8. 2017 14:29
Re: Smutné
Vždy nie, ale boli tu bežné, to áno.
Avatar - holden2
28. 8. 2017 23:25
a to
ten mag*or dal v tom roce 97 za tu sr*acku 40 prumernejch vejplat
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
28. 8. 2017 23:30
když to nemá normální motor
tak není divu, že s tím majitel nevydržel najezdit víc, než jen těch pár kilometrů. Octavia bez TDI :no:
Rozbalit vlákno
1
30. 8. 2017 07:44
Re: když to nemá normální motor
Zajímavé, já sem s motorem 1.0MPi (atmosférický BENZINOVÝ čtyčválec z roku 2000) nalítal v pohodě 220.000 km. Ale je pravda, to je NORMÁLNÍ motor :-!

Sjezdili jsme s ním Evropu a nikde nás nenechal.
Avatar - vabis
29. 8. 2017 09:16
BBB auto
Auto muze byt tak na prvni pohled hezke nebo zajimave. Ale jak je v tom namocene AAA, tak jde tusit nejake "ale". Takze bud bylo zaplavene, exekucne zabavene, nebo neslo po dobu tech 20 let nastartovat atd.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JDM
29. 8. 2017 13:58
Nic moc
Mladí touží po tomhle [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - bystron
29. 8. 2017 14:05
Re: Nic moc
Tak to je hustý >:-[] Já ty lidi fakt nechápu. Lepší je ta původní červená :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku