Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Noční práce na dálnici: Probíhat mají všude, ale neděje se tak. Proč tomu tak je?

Ministr dopravy do médií vícekrát hřímal, že se bude všude na dálnicích pracovat 24 hodin. Najít však alespoň jedno místo, kde se opravuje i přes noc, není jednoduché.
Zpět na článek
2. 9. 2017 08:22
2. 9. 2017 09:04
2. 9. 2017 09:19
2. 9. 2017 09:25
2. 9. 2017 10:30
2. 9. 2017 10:57
2. 9. 2017 11:38
2. 9. 2017 14:13
Avatar - _Karel_
2. 9. 2017 08:22
Dobrý!
"V praxi to vypadá tak, že cena je stlačena až na hranici únosnosti" - a já myslel, že nemáte smysl pro humor.
Skutečnost ohledně noční práce je taková, že ŘSD zvysoka kálí na to, kolik set tisíc hodin se prostojí v kolonách. Loni byla měsíce zavřená D1 okolo Rohlenky. Letos nový úsek rozbili a opravují pod ním most. Omezení je pro oba směry cca na půl roku. Byl bych pro obnovení trestů jako je lámání v kole.
Rozbalit vlákno
7
2. 9. 2017 09:04
Re: Dobrý!
Presne! Hlavne, že majitelia firmy sa napakujú vždy!
U nás v jednej obci, kde je obrovská premávka, rekonštruovali križovatku 2 mesiace!!! V ďalšej stavajú malý kruháč už 3 mesiace!!!
2. 9. 2017 09:19
Re: Dobrý!
To samý Jižní spojka, podělanou montovanou protihlukovou stěnu tam dělají 4 měsíce, dokupy asi 1,2 km. Vůbec plánování je silnou stránkou dopravních staveb v ČR a je jedno, kdo to dělá. Vrcholem bylo, když cca 2 roky zpátky zavřeli pruh na Jižní spojce kvůli omývání protihlukové stěny. OK, asi se to udělat muselo. Ale proč sakra začít v pátek ve dvě odpoledne?!
Avatar - _Karel_
2. 9. 2017 09:25
Re: Dobrý!
Jo, to je taky dobrý. U nás - D1 směr Brno před Brnem v pondělí ráno (nejsilnější provoz z celého týdne) zůžení a přemalovávali pruhy, zdály se jim málo bílý. O víkendu by to bylo zcela bez problému, takto několika km kolona. ;-\
Avatar - Hammunasakra
2. 9. 2017 09:52
Re: Dobrý!
V Benešově směr Praha bejvá fronta ale tuhle v pondělí ráno sem zažil naprosto šílenou začínající už před městem a pokračovala dál i po nový 3 proudý náhražce dálnice = střídání pruhů = ušetřilo to náklady urychlilo stavbu ale ve většim provozu = okamžitě od otevření = tam bejvá stejně těsno. Ale takovejhle kilometery poskakující štrůdl sem tam snad nikdy nezažil. Z Benešova sme doskákali až někam do úrovně Borový Lhoty = asi 8 km popojíždění = a tam parta v oranžovym zabranej jízdní pruh a v klídku malovala bílý pruhy = co teda už moc bílý nebyly, ale v pondělí ráno ve špičce? :no: ;-\

Eště smutnější je jet třeba z Mnichova = je tam poslední dobou dost uzavírek = ale i když se vracíš pozdě v noci = v 11 v noci tam pracujou

Nejsmutnější je že na tohle se tady nadává co pamatuju = a nic. Ťok ví proč sem odmítaj pustit zahraniční firmy

Velká velká škoda že po revoluci dobře rozjetou výstavbu dálnic a rychle navazující PPP projekt co podepsal Zeman jako předseda vlády = následující ministr dopravy [odkaz] [odkaz] stopnul a nastavil tenhle na ho... stav :no: 8-s
Avatar - praděda7
2. 9. 2017 10:30
Re: Dobrý!
Karel. Chtěl jsem zde přidat ten úsek u Rohlenky, ale byl jsem předběhnut. Jestli tam někde dole něco (zase) spravují, tak ok. Protože na vozovce je již několik měsíců cca 200m šikana a žádná viditelná pracovní aktivita se nekoná.
Pro ty, kteří o této stránce ještě neví......[odkaz] (Jo, a že jde o opravu mostu, tak o tom ani ťuk...ťok? ;-) )
Avatar - Uživatel_5340709
2. 9. 2017 10:53
Re: Dobrý!
:yes: :yes: :yes:
Teď jsem se vrátil z dovolené z Francie. V Německu taky dost předělávají dálnice, ale skoro na všech úsecích s omezením se svítilo a pracovalo. Na D1 Praha - Brno všude tma jak v pytli. >:-[]
2. 9. 2017 09:38
Prejze rejze...
Asi by se delnici nemeli chlubit ze delaji 12 hod nocni sichty jelikoz to zakonik prace zakazuje. Mohou max 10 hod. V Belgii, Francii jsem kolikrat prekvapen prutrz mracen nebo dele trvajici deste normalne se pracuje delnici obleceni do reflexnich nepromoku.
Rozbalit vlákno
0
2. 9. 2017 10:54
Prace na dalnici
Pamatuji se kdyz modernizovali autostradu pred Zimnimi olympijskymi hrami 2006 Milano - Turin snad 145 km stihly to tusim za rok a aby se to vyplatilo hned vedle staveli soucasne dvojkolejnou rychlodrahu pro vlaky ale kdyz jsem jel okolo stal v noci bagr vedle bagru jerab vedle jerabu svitily halogeny a makali vrazednym tempem.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - CHerokee
2. 9. 2017 10:57
Neskutečné
Ťok sliboval, že urychlí stavbu dálnic. Výsledkem jeho práce v této oblasti (jiné hrůzy pominu) je zpoždění a rekordní počet rozkopaných míst a tedy asi nejhorší dopravní situace na dálnicích vůbec (a zároveň nejdržší dálniční známka).
Mnozí z nás musí pracovat v noci a pochybuji, že za deště si dává tady někdo voraz. Neskutečné. V 8 ráno na D1 si dávají kafe a křijíždějí, ve 2 odpoledne už uklízí nebo jsou pryč. A to je na mnohých úsecích. A to není jediná "chyba". Doteď nechápu, proč se všude nepřidává pruh. Už dnes dálnice nestačí, 4 pruhy je málo. Možná proto, aby se po mnohaleté "rekonstrukci" mohlo začít na novo.

Co se ceny týká.... udělají soutěž, Eurovia nabídne nejnižší cenu. Sama ale žádné dělníky a stroje nemá, najme místní firmy, aby dělaly pro ni v jejich barvách a dá jim poloviční rozpočet. A pak se to flikuje..viz zvlněná dálnice u Ostravy...no bodejť, když se tam svážel bordel ze staveb...od pneumatik, přes dřevo po betonový šrot místo strusky apod. To tady není žádné tajemství a vědělo se i, kde udělat kontrolní vrty a bude to v pořádku. No a půlka peněz Eurovii zbyde...výdělek + na úplatky. Jo a taky na soudy se státem, který ji vesele zadává další zakázky...a to i po tom spadlém mostu a vlakovém neštěstí u Studénky.
Rozbalit vlákno
0
2. 9. 2017 11:27
U nás na Liptove lepia diaľničnú sieť ...
Cez víkendy tam nie je ani noha! Ale trvalé obmedzenia, že výstavba, že výjazd vozidiel zo stavby, ... to štát, ani polícia neriešia. Takže kolóny, smrad a nervy sú tam permanentne 24/7!!!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - JohnyRnR
2. 9. 2017 18:09
Re: U nás na Liptove lepia diaľničnú sieť ...
A když to v tu chvíli bezdůvodný omezení projedeš normálně, tak seš pyrát silnic a patří ti sešrotovat auto a vůbec nejlíp na místě zastřelit >:D
2. 9. 2017 11:38
To jsou kecy
To je jen hromada kecu.
Pry ze cena nema byt hlavni rozhodujici faktor.

A pritom staci rict: Udelejte to za 2 tydny.
A kdyz bude potreba pracovat v noci, bude se pracovat v noci.

A je to.

To si uplne zive dovedu predstavit, jak by se politikum a korporacim hodilo do kramu, kdyby cena nebyla tim hlavnim.

Treba kdyby se hlavnim kriteriem stalo co nejmene zamestnancu na stavbe a delat to misto jednoho mesice 4 roky... nebo co nejekologictejsi provedeni, kde by bagry musely byt pohaneny slunecni energii ... nebo treba ... mam pokracovat?

NEZKOUSEJTE nam tady vymejvat mozky!

Proste udelejte normalni projekt, ktery nebude na miru Metrostavu nebo Skansce nebo Eurovii, dejte tam podminky KTERY JSOU DOBRY PRO LIDI a pockejte, kdo to za kolik zmakne a jestli bude makat i v noci nebo ne.

Kdyz to bude moc drahy, slevte ze svych pozadavku (stanovit delsi termin apod) a provedte vyberove rizeni znovu.
Proste tak, jak se to dela v kazdem jinem businessu na svete.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - praděda7
2. 9. 2017 13:27
Re: To jsou kecy
Jo kamaráde, kdyby stát řekl firmám, že si můžou postavit a provozovat 30 roků dálnici a pak ji zrekonstruovat a předat státu, tak bys vyděl ten fofr a kvalitu práce. Stavění dálnic dnešním způsobem nahrává jen politikům a jejich kámošům ve spřátelených firmách. A daňový poplatník to všechno zacouluje, sem tam si pak zanadává, ale u voleb to zase hodí stejným darebákům. Ach jo... ;-\
Avatar - Hammunasakra
2. 9. 2017 14:22
Re: To jsou kecy
Přesně to stát s D47v roce 1999 řek a domluvil = asi by to fungovalo = proto to následující ministr dopravy a místopředseda vlady Šimonovský zarazil a v Ťok módu jedeme až dodneška :-|
Avatar - praděda7
2. 9. 2017 14:28
Re: To jsou kecy
No a není se čemu divit, když víme z čí helikoptéry pan ministr Ťok vypadl, že? :-!
Avatar - _Karel_
2. 9. 2017 14:39
Re: To jsou kecy
A taky bychom mohli nechat soukromym firmam cele zdravotnictvi a skolstvi. Nepopiram,ze bude asi kvalitnejsi(snad),ale pak se nemala cast naroda nedoplati. Kolik bude v pripade PPP stat cesta praha-ostrava a kolik nechas na dalnici rocne? Je potreba,aby stat delal co ma delat poradne, na aby vsechno predal soukromnikum.
Avatar - praděda7
2. 9. 2017 14:49
Re: To jsou kecy
aby stat delal co ma delat poradne,.............stát něco dělat pořádně je oxymoron! Školství i zdravotnictví je z velké části v Austrálii v soukromých rukách a ze zkušeností vím, že ty soukromé instituce fungují daleko lépe než ty státní a lidé si rádi připlatí za lepší službu.
Avatar - _Karel_
2. 9. 2017 14:54
Re: To jsou kecy
Jsme v cechach, s ceskymi platy.i u nas muzes mit placeneho doktora a soukromou skolu. Ale to neni bezna alternativa pro vetsinu s prumernymi prijmy.
Avatar - praděda7
2. 9. 2017 15:12
Re: To jsou kecy
A proč by to měla být běžná alternativa? Ani v Austrálii to není běžná alternativa. Je to otázka priorit. Zásadní rozdíl mezi Austrálií a Českem je v tom, že v Austrálii doktor v soukromé praxi funguje plně jako OSVČ a nemá se zdravotními pojišťovnami žádnou smlouvu o odměně za pacienta nebo za úkon. Pacient platí u doktora přímo a náhradu za zaplacenou částku pak řeší pacient se svojí pojišťovnou. Výhodou je, že špatní doktoři tam nejsou, protože by k nim nikdo nechodil a pacient, pojištěnec si hlídá vše za co platí.
Avatar - _Karel_
2. 9. 2017 15:23
Re: To jsou kecy
Tak i u nas mas soukrome doktory. Ja u zubare taky platim za vsechno.ale pokud by D1 mela byt "soukroma" pak muzu bud jezdit do prahy nasobne dlouho po okreskach nebo platit nasobnou cenu za pouziti dalnice. Ani jedno se mi nelibi.
2. 9. 2017 14:13
Víte, že…
… na dálnici se nepracuje za deště? Souvislé přeháňky totiž narušují technologie oprav, jak vysvětluje ŘSD.

To je zajímavé, že když jsem jel v lijáku po R6, tak před Chebem pokládali asfaltový koberec doslova do louží a nikomu to evidentně nevadilo.
Rozbalit vlákno
1
3. 9. 2017 08:18
Re: Víte, že…
Taky jsem zažil pokládání asfaltu do kaluží za slejváku (silnice 1. třídy). Na přímý dotaz dělníci odpověděli, že to přece ničemu nevadí. Dost by mě zajímalo co ta odpařující voda udělá v asfaltu za bordel a mikrotrhlinky.
Mimochodem o stavbách na našich silnicích vypovídá aktuální otevření úseku D11. Nejde ani snad o to že se těch pár kilometrů stavělo X let. Ale na otevřeném úseku je cca 50m v jednou proudu, kde byl dočasný sjezd. Těchto pár metrů je nutné vybourat a udělat nové těleso dálnice. Mluvší ŘSD řekl že se to určitě do Vánoc stihne. Říkal jsem si co tam proboha budou dělat 4 měsíce. Když jsem druhý den po otevření někdy navečer tím místem projížděl a tam ne že se nepracovalo, tam nebyl ani jeden bagr, dokonce na silnici byly ještě kuželky, tak jsem pochopil kde je problém. V británii jsou schopni za víkend vyměnit most na železniční trati, u nás za dva dny ani ten bagr nepřivezou.
Avatar - rohYpnol
2. 9. 2017 14:24
Když o věci nic nevíte, tak prosím nepište!!!!
Pane Barták, když o věci nic nevíte, tak prosím raději nic nepište. V zákoně o zadávání veřejných zakázek je již dnes možnost hodnotit podle ekonomické výhodnosti a nikoliv jen podle nabídkové ceny.

Jak z toho ven je úplně jednoduché - nastavit takové termíny, že se bez 24h směn práce nedají stihnout. Firmy by pak automaticky musely počítat /a nacenit/ i práci za noční směny.

Nicméně je otázkou, jestli skutečně chceme dálnice stavět/opravovat za vyšší cenu a zda jsme schopni zaplatit si ten "luxus" kratší doby uzavírky. Já osobně jsem přesvědčený, že v situaci, kdy stát nemá dost peněz ani na údržbu stávajících cest, je cesta nočních směn nebetyčný přepych.
Rozbalit vlákno
4
2. 9. 2017 16:25
Re: Když o věci nic nevíte, tak prosím nepište!!!!
zas tak jednoduché to není, že by stačilo nastavit krátké termíny..Byla by otázka co na to NKÚ...plýtvání veřejnými prostředky? On ten veřejný zájem je každou chvilku jiný.

Navíc ŘSD nestanoví dobu uzávěrek silnic - to dělají správní úřady pro dálnice MD ČR, pro silnice I. třídy krajské úřady.

Celý systém ovšem nefunguje uspokojivě ani pro daňového poplatníka a ani pro uživatele silnic.
2. 9. 2017 21:27
Re: Když o věci nic nevíte, tak prosím nepište!!!!
Jenže tyto úřady to dělají na základě projektu opravy dálnice či silnice, který vytvořila stavební firma, která vyhrála VŘ a odsouhlasila vláda nebo ŘSD... :-)
3. 9. 2017 17:02
Re: Když o věci nic nevíte, tak prosím nepište!!!!
Práce přes noc není jediným řešením. Kolikrát je možné využít většího paralelismu - pracovat souběžně na více místech. Což vyžaduje víc lidí, víc strojů. Možná by bylo třeba tu zakázku rozdělit, což by mohlo umožnit soutěžit i menším firmám. Základem je pracovat celý den. Někdy to vypadá, že firmy dělají na státních zakázkách, když nemají do čeho píchnout, aby jim nestála pracovní síla.

Po pravdě jim moc nežeru, že za ty peníze, co to stojí, není na příplatky pro dělníky.
4. 9. 2017 20:23
Re: Když o věci nic nevíte, tak prosím nepište!!!!
tak nejdriv mercedesy, potom az priplatky, zejo ... :-)