Novinky
Asi by se delnici nemeli chlubit ze delaji 12 hod nocni sichty jelikoz to zakonik prace zakazuje. Mohou max 10 hod. V Belgii, Francii jsem kolikrat prekvapen prutrz mracen nebo dele trvajici deste normalne se pracuje delnici obleceni do reflexnich nepromoku.
Pamatuji se kdyz modernizovali autostradu pred Zimnimi olympijskymi hrami 2006 Milano - Turin snad 145 km stihly to tusim za rok a aby se to vyplatilo hned vedle staveli soucasne dvojkolejnou rychlodrahu pro vlaky ale kdyz jsem jel okolo stal v noci bagr vedle bagru jerab vedle jerabu svitily halogeny a makali vrazednym tempem.
Ťok sliboval, že urychlí stavbu dálnic. Výsledkem jeho práce v této oblasti (jiné hrůzy pominu) je zpoždění a rekordní počet rozkopaných míst a tedy asi nejhorší dopravní situace na dálnicích vůbec (a zároveň nejdržší dálniční známka).
Mnozí z nás musí pracovat v noci a pochybuji, že za deště si dává tady někdo voraz. Neskutečné. V 8 ráno na D1 si dávají kafe a křijíždějí, ve 2 odpoledne už uklízí nebo jsou pryč. A to je na mnohých úsecích. A to není jediná "chyba". Doteď nechápu, proč se všude nepřidává pruh. Už dnes dálnice nestačí, 4 pruhy je málo. Možná proto, aby se po mnohaleté "rekonstrukci" mohlo začít na novo.
Co se ceny týká.... udělají soutěž, Eurovia nabídne nejnižší cenu. Sama ale žádné dělníky a stroje nemá, najme místní firmy, aby dělaly pro ni v jejich barvách a dá jim poloviční rozpočet. A pak se to flikuje..viz zvlněná dálnice u Ostravy...no bodejť, když se tam svážel bordel ze staveb...od pneumatik, přes dřevo po betonový šrot místo strusky apod. To tady není žádné tajemství a vědělo se i, kde udělat kontrolní vrty a bude to v pořádku. No a půlka peněz Eurovii zbyde...výdělek + na úplatky. Jo a taky na soudy se státem, který ji vesele zadává další zakázky...a to i po tom spadlém mostu a vlakovém neštěstí u Studénky.
Mnozí z nás musí pracovat v noci a pochybuji, že za deště si dává tady někdo voraz. Neskutečné. V 8 ráno na D1 si dávají kafe a křijíždějí, ve 2 odpoledne už uklízí nebo jsou pryč. A to je na mnohých úsecích. A to není jediná "chyba". Doteď nechápu, proč se všude nepřidává pruh. Už dnes dálnice nestačí, 4 pruhy je málo. Možná proto, aby se po mnohaleté "rekonstrukci" mohlo začít na novo.
Co se ceny týká.... udělají soutěž, Eurovia nabídne nejnižší cenu. Sama ale žádné dělníky a stroje nemá, najme místní firmy, aby dělaly pro ni v jejich barvách a dá jim poloviční rozpočet. A pak se to flikuje..viz zvlněná dálnice u Ostravy...no bodejť, když se tam svážel bordel ze staveb...od pneumatik, přes dřevo po betonový šrot místo strusky apod. To tady není žádné tajemství a vědělo se i, kde udělat kontrolní vrty a bude to v pořádku. No a půlka peněz Eurovii zbyde...výdělek + na úplatky. Jo a taky na soudy se státem, který ji vesele zadává další zakázky...a to i po tom spadlém mostu a vlakovém neštěstí u Studénky.
Cez víkendy tam nie je ani noha! Ale trvalé obmedzenia, že výstavba, že výjazd vozidiel zo stavby, ... to štát, ani polícia neriešia. Takže kolóny, smrad a nervy sú tam permanentne 24/7!!!
To je jen hromada kecu.
Pry ze cena nema byt hlavni rozhodujici faktor.
A pritom staci rict: Udelejte to za 2 tydny.
A kdyz bude potreba pracovat v noci, bude se pracovat v noci.
A je to.
To si uplne zive dovedu predstavit, jak by se politikum a korporacim hodilo do kramu, kdyby cena nebyla tim hlavnim.
Treba kdyby se hlavnim kriteriem stalo co nejmene zamestnancu na stavbe a delat to misto jednoho mesice 4 roky... nebo co nejekologictejsi provedeni, kde by bagry musely byt pohaneny slunecni energii ... nebo treba ... mam pokracovat?
NEZKOUSEJTE nam tady vymejvat mozky!
Proste udelejte normalni projekt, ktery nebude na miru Metrostavu nebo Skansce nebo Eurovii, dejte tam podminky KTERY JSOU DOBRY PRO LIDI a pockejte, kdo to za kolik zmakne a jestli bude makat i v noci nebo ne.
Kdyz to bude moc drahy, slevte ze svych pozadavku (stanovit delsi termin apod) a provedte vyberove rizeni znovu.
Proste tak, jak se to dela v kazdem jinem businessu na svete.
Pry ze cena nema byt hlavni rozhodujici faktor.
A pritom staci rict: Udelejte to za 2 tydny.
A kdyz bude potreba pracovat v noci, bude se pracovat v noci.
A je to.
To si uplne zive dovedu predstavit, jak by se politikum a korporacim hodilo do kramu, kdyby cena nebyla tim hlavnim.
Treba kdyby se hlavnim kriteriem stalo co nejmene zamestnancu na stavbe a delat to misto jednoho mesice 4 roky... nebo co nejekologictejsi provedeni, kde by bagry musely byt pohaneny slunecni energii ... nebo treba ... mam pokracovat?
NEZKOUSEJTE nam tady vymejvat mozky!
Proste udelejte normalni projekt, ktery nebude na miru Metrostavu nebo Skansce nebo Eurovii, dejte tam podminky KTERY JSOU DOBRY PRO LIDI a pockejte, kdo to za kolik zmakne a jestli bude makat i v noci nebo ne.
Kdyz to bude moc drahy, slevte ze svych pozadavku (stanovit delsi termin apod) a provedte vyberove rizeni znovu.
Proste tak, jak se to dela v kazdem jinem businessu na svete.
Jo kamaráde, kdyby stát řekl firmám, že si můžou postavit a provozovat 30 roků dálnici a pak ji zrekonstruovat a předat státu, tak bys vyděl ten fofr a kvalitu práce. Stavění dálnic dnešním způsobem nahrává jen politikům a jejich kámošům ve spřátelených firmách. A daňový poplatník to všechno zacouluje, sem tam si pak zanadává, ale u voleb to zase hodí stejným darebákům. Ach jo... ;-\
Přesně to stát s D47v roce 1999 řek a domluvil = asi by to fungovalo = proto to následující ministr dopravy a místopředseda vlady Šimonovský zarazil a v Ťok módu jedeme až dodneška 😐
A taky bychom mohli nechat soukromym firmam cele zdravotnictvi a skolstvi. Nepopiram,ze bude asi kvalitnejsi(snad),ale pak se nemala cast naroda nedoplati. Kolik bude v pripade PPP stat cesta praha-ostrava a kolik nechas na dalnici rocne? Je potreba,aby stat delal co ma delat poradne, na aby vsechno predal soukromnikum.
aby stat delal co ma delat poradne,.............stát něco dělat pořádně je oxymoron! Školství i zdravotnictví je z velké části v Austrálii v soukromých rukách a ze zkušeností vím, že ty soukromé instituce fungují daleko lépe než ty státní a lidé si rádi připlatí za lepší službu.
Jsme v cechach, s ceskymi platy.i u nas muzes mit placeneho doktora a soukromou skolu. Ale to neni bezna alternativa pro vetsinu s prumernymi prijmy.
A proč by to měla být běžná alternativa? Ani v Austrálii to není běžná alternativa. Je to otázka priorit. Zásadní rozdíl mezi Austrálií a Českem je v tom, že v Austrálii doktor v soukromé praxi funguje plně jako OSVČ a nemá se zdravotními pojišťovnami žádnou smlouvu o odměně za pacienta nebo za úkon. Pacient platí u doktora přímo a náhradu za zaplacenou částku pak řeší pacient se svojí pojišťovnou. Výhodou je, že špatní doktoři tam nejsou, protože by k nim nikdo nechodil a pacient, pojištěnec si hlídá vše za co platí.
… na dálnici se nepracuje za deště? Souvislé přeháňky totiž narušují technologie oprav, jak vysvětluje ŘSD.
To je zajímavé, že když jsem jel v lijáku po R6, tak před Chebem pokládali asfaltový koberec doslova do louží a nikomu to evidentně nevadilo.
To je zajímavé, že když jsem jel v lijáku po R6, tak před Chebem pokládali asfaltový koberec doslova do louží a nikomu to evidentně nevadilo.
Taky jsem zažil pokládání asfaltu do kaluží za slejváku (silnice 1. třídy). Na přímý dotaz dělníci odpověděli, že to přece ničemu nevadí. Dost by mě zajímalo co ta odpařující voda udělá v asfaltu za bordel a mikrotrhlinky.
Mimochodem o stavbách na našich silnicích vypovídá aktuální otevření úseku D11. Nejde ani snad o to že se těch pár kilometrů stavělo X let. Ale na otevřeném úseku je cca 50m v jednou proudu, kde byl dočasný sjezd. Těchto pár metrů je nutné vybourat a udělat nové těleso dálnice. Mluvší ŘSD řekl že se to určitě do Vánoc stihne. Říkal jsem si co tam proboha budou dělat 4 měsíce. Když jsem druhý den po otevření někdy navečer tím místem projížděl a tam ne že se nepracovalo, tam nebyl ani jeden bagr, dokonce na silnici byly ještě kuželky, tak jsem pochopil kde je problém. V británii jsou schopni za víkend vyměnit most na železniční trati, u nás za dva dny ani ten bagr nepřivezou.
Mimochodem o stavbách na našich silnicích vypovídá aktuální otevření úseku D11. Nejde ani snad o to že se těch pár kilometrů stavělo X let. Ale na otevřeném úseku je cca 50m v jednou proudu, kde byl dočasný sjezd. Těchto pár metrů je nutné vybourat a udělat nové těleso dálnice. Mluvší ŘSD řekl že se to určitě do Vánoc stihne. Říkal jsem si co tam proboha budou dělat 4 měsíce. Když jsem druhý den po otevření někdy navečer tím místem projížděl a tam ne že se nepracovalo, tam nebyl ani jeden bagr, dokonce na silnici byly ještě kuželky, tak jsem pochopil kde je problém. V británii jsou schopni za víkend vyměnit most na železniční trati, u nás za dva dny ani ten bagr nepřivezou.
Pane Barták, když o věci nic nevíte, tak prosím raději nic nepište. V zákoně o zadávání veřejných zakázek je již dnes možnost hodnotit podle ekonomické výhodnosti a nikoliv jen podle nabídkové ceny.
Jak z toho ven je úplně jednoduché - nastavit takové termíny, že se bez 24h směn práce nedají stihnout. Firmy by pak automaticky musely počítat /a nacenit/ i práci za noční směny.
Nicméně je otázkou, jestli skutečně chceme dálnice stavět/opravovat za vyšší cenu a zda jsme schopni zaplatit si ten "luxus" kratší doby uzavírky. Já osobně jsem přesvědčený, že v situaci, kdy stát nemá dost peněz ani na údržbu stávajících cest, je cesta nočních směn nebetyčný přepych.
Jak z toho ven je úplně jednoduché - nastavit takové termíny, že se bez 24h směn práce nedají stihnout. Firmy by pak automaticky musely počítat /a nacenit/ i práci za noční směny.
Nicméně je otázkou, jestli skutečně chceme dálnice stavět/opravovat za vyšší cenu a zda jsme schopni zaplatit si ten "luxus" kratší doby uzavírky. Já osobně jsem přesvědčený, že v situaci, kdy stát nemá dost peněz ani na údržbu stávajících cest, je cesta nočních směn nebetyčný přepych.
zas tak jednoduché to není, že by stačilo nastavit krátké termíny..Byla by otázka co na to NKÚ...plýtvání veřejnými prostředky? On ten veřejný zájem je každou chvilku jiný.
Navíc ŘSD nestanoví dobu uzávěrek silnic - to dělají správní úřady pro dálnice MD ČR, pro silnice I. třídy krajské úřady.
Celý systém ovšem nefunguje uspokojivě ani pro daňového poplatníka a ani pro uživatele silnic.
Navíc ŘSD nestanoví dobu uzávěrek silnic - to dělají správní úřady pro dálnice MD ČR, pro silnice I. třídy krajské úřady.
Celý systém ovšem nefunguje uspokojivě ani pro daňového poplatníka a ani pro uživatele silnic.
Práce přes noc není jediným řešením. Kolikrát je možné využít většího paralelismu - pracovat souběžně na více místech. Což vyžaduje víc lidí, víc strojů. Možná by bylo třeba tu zakázku rozdělit, což by mohlo umožnit soutěžit i menším firmám. Základem je pracovat celý den. Někdy to vypadá, že firmy dělají na státních zakázkách, když nemají do čeho píchnout, aby jim nestála pracovní síla.
Po pravdě jim moc nežeru, že za ty peníze, co to stojí, není na příplatky pro dělníky.
Po pravdě jim moc nežeru, že za ty peníze, co to stojí, není na příplatky pro dělníky.
Skutečnost ohledně noční práce je taková, že ŘSD zvysoka kálí na to, kolik set tisíc hodin se prostojí v kolonách. Loni byla měsíce zavřená D1 okolo Rohlenky. Letos nový úsek rozbili a opravují pod ním most. Omezení je pro oba směry cca na půl roku. Byl bych pro obnovení trestů jako je lámání v kole.
U nás v jednej obci, kde je obrovská premávka, rekonštruovali križovatku 2 mesiace!!! V ďalšej stavajú malý kruháč už 3 mesiace!!!
Eště smutnější je jet třeba z Mnichova = je tam poslední dobou dost uzavírek = ale i když se vracíš pozdě v noci = v 11 v noci tam pracujou
Nejsmutnější je že na tohle se tady nadává co pamatuju = a nic. Ťok ví proč sem odmítaj pustit zahraniční firmy
Velká velká škoda že po revoluci dobře rozjetou výstavbu dálnic a rychle navazující PPP projekt co podepsal Zeman jako předseda vlády = následující ministr dopravy [odkaz] [odkaz] stopnul a nastavil tenhle na ho... stav :no: 8-s
Pro ty, kteří o této stránce ještě neví......[odkaz] (Jo, a že jde o opravu mostu, tak o tom ani ťuk...ťok? 😉 )
Teď jsem se vrátil z dovolené z Francie. V Německu taky dost předělávají dálnice, ale skoro na všech úsecích s omezením se svítilo a pracovalo. Na D1 Praha - Brno všude tma jak v pytli. >😒]