Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt 2017

Autosalon Frankfurt 2017

Starší ročníky

Autosalon Ženeva

Autosalon Paříž

Další autosalony

„Future now“ je heslem pro 67. ročník mezinárodní motor show ve Frankfurtu na Mohanem. Rok 2017 bude na výstavě patřit novým technologiím, digitalizaci a inteligenci automobilů. Možnost komunikace, většího komfortu a také bezpečnosti mají být zásadním a největším digitálním tématem v historii autosalonu.

Kdy: 14. – 24. 9. 2017

Kde: Frankfurt nad Mohanem, Německo, z Prahy 510 km

VSTUPENKY http://www.iaa.de/en/tickets/tickets-and-prices/

Zpět na článek

Hyundai Kona poprvé naživo: Hodně excentrické SUV!

18 komentářů

augustin
Velmi ma prekvapilo, ze si budu oba modeli technicky az tak odlisne. Naopak, prave som si myslel, ze budu mat rovnake motory a rovnake moznosti ohladne pohonu. Ze Kia nebude nebude s 4x4 a ani sa nebude ponukat s 1,6 TGDI, zatial co Kona bude tuto moznost mat, ma dost sokovalo :😉

Inac prvy cennik Kia Stinger, ktory som objavil (v Rakusku)😒br /> [odkaz] (rolovat dole)

Najlacnejsie: Platin 2,0 TGDI: 43000
Najdrahsie: GT 3,3: 62800 eur....bohuzial pri tomto modeli v Rakusku "ekologicka dan" sialenych 31%
Avatar - iudex
iudex
Jj, tá 1,6turbo je celkom prekvapivá, jednk je to dosť dramatický rozdiel oproti základu, jednak tým celkom predbieha konkurenciu.
Inak tomu Stingeru to dlho trvá, som zvedavý na domáce ceny. Rakúske sú vysoké, chcelo by to ale porovnať v kontexte rakúskeho trhu.
comper
Hej ta 1.6tgdi je vcelku nasup do tak maleho auta, s tym to bude mat az sportove ambicie, samozrejme s prihliadnutim k typu auta. Som zvedavy ako to nacenia, predsa len taky motor, dvojspojka aj stvorkolka, aby to nebolo prilis na imidz hyundaiu.
ericn
Tak viděl bych to určitě nad 500tis Kč, ambice jsou příliš vysoké. Jinak výbět motorů jsem čekal stejný jako Stonic, ale s 1.6T-GDI překvapili 😐

Btw Stonic je o dost hezčí, ale chybí mu silnější motor. Stačila by tam i 1.4T-GDI 103kW...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Stinger aj Stonic uz v oktobri. Prve kusy mozno aj trosku skor.
Avatar - iudex
iudex
Tak som pozrel ten cenník a hoci je to na prvý pohľad silná káva, pri porovnaní s konkurenčným Arteonom to nie je zlé: Stinger 2,0T 255k stojí 43290 eur, čo je o dosť menej, ako Arteon 2,0TSI so 190k (46640 eur). Pričom Stinger je zadokolka, navias s o dosť výkonnejším motorom (+65 k). Stinger V6 je už mastných 62790 eur, ale opäť, najvýkonnejší Arteon je za 59110 eur a to je stále plebejský štvorvalec, naviac výkonovo úplne inde (280 vs. 370k). A keďže Arteon u nás stojí o dosť menej, ako v Rakúsku (TSI 190k: 41580eur), tipujem aj ten Stinger na nižšie ceny.
augustin
Samozrejme, ze na Slovensku budu nizsie ceny. Ved i samotny Sportage je na Slovensku lacnejsi okolo o 6000 eur. Stinger zabija v Rakusku ekologicka dan (tzv. Nova), ktora je u GT sialene vysoka: 31%. Samozrejme, ze okrem ekologickej dane sa plati za auto "normalna dan" a ta je v Rakuska (ak sa nemylim) 20%, takze 51% z hodnoty auta ide rovno do rakuskej kasicky bez tooho, zeby stat co i len prstom pohol 8-s ...sialeneeeee!!!!
Mino 1
Tak ono Stonic je postaveny na platforme Ria, kym Kona ma inu platformu. Takze nie su to technicki surodenci. Preto aj 4x4 a 1.6 T-GDI.
augustin
Mas pravdu, len stale neviem pochopit, preco aj Stonic nedostal rovnaku platformu ako Kona. Urcite by zvlast pohonom 4x4, ktory konkurencia v tejto triede nema casto, ziskal nemalo zakaznikov navyse. Okrem toho je to v porovnani s Hyundai prave Kia, ktora sa prezentuje ako znacka so sportovejsim duchom ale silny 16 TGDI bude len v Kona. :-!
Mino 1
Lebo Stonic je len ine Rio a Kona je skratka auto nad touto triedou. Okrem toho Hyundai je v koncernovej hierarchii o polstupienok nad Kiou, tak to lepsie sa snazia davat tam a Kia to dostane az s odstupom, resp. vobec nie.
augustin
To s "inou triedou" suhlasim s tebou ale s tym, ze by bol Hyunadi v ramci koncernu nadradenym nesuhlasim (tym nepopieram, ze prave Hyundai kupil Kiu). Nespominam si ani na jediny doterajsi model, kde by Hyundai nedal Kia nieco z ponuky motorov alebo vybavy a je jedno ci sa pozres na i30/Ceed; Sportage/Tucson; Santa Fe/Sorento.
Mino 1
Ale hej, Kia tie motory aj vybavy dostane, ale vzdy s oneskorenim. Prvy je Hyundai az potom Kia. Napr. sa povrava, ze kym nova i30 bude mat 250 k, resp. 275 k dvojliter, tak novy Ceed si bude musiet vystacit maximalne s 1.6 T-GDI 200 k. Aj chystane technicke dvojca ku Kii Stinger by vraj malo dostat viac vykonu ako top model Kie s 370 konmi, atd... Kia sice ma sportovejsi design, ale Hyu chce byt trosku viac. Aj ked uznavam, ze zatial sa im to v tomto smere az tak velmi nedari a ta Kia vyzera vzdy lepsie ako sestersky model Hyu 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
A nie je Kona ina i20 ? Mal som doteraz za to ze ano.
Mino 1
Nie. Kona je nad i20-kou a je na inej platforme.
tomas247
Moze si to podat ruku s Nissan Juke. Rovnaky hnus... 8-s
Mino 1
Ale predavat so tu bude aj tak celkom dobre myslim.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
naopak. Já třeba nemůžu říct že by se mi Kona nelíbila. Naopak mi ten asijský vzhled přijde v mnohém upřímnější než nová i30 a další.

Ano, Kona je asiat a tváří se jako asiat. A vůbec nevypadá zle. Že evropský střih je poněkud jiného ražení, je jinou věcí.

Za mě ale :yes: :yes:
Avatar - Jaros71
Jaros71
Tak to má být vždy... :yes😒br />
Design je divný , asi si musíme na tyto kreace zvyknout. 😄