Ještě před pár lety se mnozí renomovaní výrobci bránili celoročním gumám s tím, že univerzál nikdy správně nefunguje. Jenže na ně tlačí zákazníci, kteří to tak zkrátka chtějí.
Jsem zvědav, zda bude z posledního SM zveřejněn i srovnávací test, ve kterém Octavia zcela deklasovala nejlepší české kombi zapůjčené z Mototechny. Za tu diskusi by to stálo. >:D
Domnivam se, ze bude >:D:yes: Ceske kombi? Avia nebo Tatra nemaji kombi. Pokud myslis sikmou habaduru z Mototechny vlastnene Acky, co se neblizi ani Tipu kombi, tak to bude teprve Legrace >:D
Celoročky nejsou nejlepší zimní ani nejlepší letní pneumatiky. Na druhou stranu pokud člověk najede málo (a tím pádem mu nevadí rychlejší opotřebení a vyšší spotřeba) tak třeba Michelin CrossClimate jsou jednoznačně lepší než většina levných, dedikovaných typů pneumatik a to i zvučných značek.
Člověk, který nechce kupovat 2 sady pneumatik si nepůjde v 90% případů koupit Michelin, ale spíš něco co stojí tak 800,-/kus takže je to v létě horší jak nejhorší letní a v zimě to samé...
No to je právě ta chyba [odkaz] špičkový celoročky nestojej o moc víc = v zimě se krom nejextrémnějších extrémů vyrovnaj zimnim, v létě sou prostě lepší
Dřív sem byl toho názoru že celoročky jsou nesmysl, ale teď když vývoj pokročil, tak říkám, že pro lidi co maj malej nájezd, je lepší jednou za 4-5 let koupit novou sadu kvalitních celoročních gum, než točit zimní a letní sadu 10 let....
Je to jako s 4x4 = obecně spíš nesmyslný rozšíření = kdo bydlí v horách, jezdí přes polňačky atd. = tam smysl jasně má
Dnešní celoroční = speciálně Goodyear Vector 4seasons 2 generace nebo Michelin CrossClimate sou už použitelná volba. Ve většině případů lepší než přes léto jezdit na zimních = což prej dělá neuvěřitelnejch 65% lidí
jenze celorocni ti v tech nejhorsich podminkach zimni nenahradi, takze bud s celorocnima zustanes doma, nebo pak pod kopcem zustanes stat a delat psi oci...
kdyz ale nemusis vyrazit za kazdyho pocasi a bydlis na rovine, celorocni bude asi lepsi volba.
ja si u nas troufnu za urcitych podminek jet jeden usek jen se zimaka s min 7mm, jinak to objizdim. neverim, ze bych to s dal s novejma celorocnima
Není nic vyjímečnýho, že člověk bydlí klidně v nížině, ale od domu mu vede kopec. A dobré zimní gumy potom můžou být o tom, jestli ráno odjedu do práce, event. jestli sednu, nastartuju a odjedu nebo se tam budu půl hodiny trápit. Tohle jsem měl já u posledních tří domů, kde jsem bydlel. To jen ty si pořád myslíš, že tohle člověk zažije jen na horách.
Ale pokud trochu něco víš čet si viděl si o současnejch kvalitních celoročkách = nějakej ten zasněženej kopec vyjedou s prstem v nose. Je to dokonce výrazně menší problém = než ty zimní v létě
Rozdíl je v tom že když v zimě narazíš na extrémní extrém = tak nevyjedeš. V létě kvůli tomu nedobrzdíš = na letních stojíš na zimních jedeš rychlostí přes 40 km/h ;-)
kdysi davno jsem jezdival zimaky barum a jak se oteplilo, tak opravdu mizely před očima. na zimu vždycky novy, po zime uz zadna slava a před prazdninama uz byly holy.
od ty doby jezdim standardni GY nebo nokian a ty docela drzej i v lete. u auta s najezdem 10tis rocne a nejezdenim v největších vedrech zadny velky ubytek přes leto není. to vic ubyvaj v zime tim vecnym prohrabavanim a podkluzovanim při brzdeni a v zatackach
no ma to svoje specifikum - ja pri svem najezdu (35000+) a potrebe jezdit prakticky bez ohledu na pocasi samozrejme musim prehazovat. zimni plaste v horkych letech opravdu dobre nejsou (chapu, ze jezdis malo a nemusis vzdy a tedy toto nemusis nutne resit), o letnich na sneholedu ani nemluve. i tak mame v rodine adepta na celorocni gumy - viz. nize ;-)
10tis najedu s hnojakem, tam hobluju zimaky celorocne
dohromady 30-35tis rocne s obouma autama
takze u jednoho taky poctive prehazuju letni a zimni.
letos výjimka, i u hnojaku přes leto letni, pristi tyden prezouvam na zimni
obe auta jezdi každý den, pricemz jedno musí byt schopny vyjet vzdy, abych dostal deti do skoly...
v zime jezdim v prumeru 2x tydne na dopoledne na hory na sjezdovku a 1x tydne s detma odpoledne nebo vecer, takze celorocni neprichazej v úvahu, navíc když toho s hnojakem najedu vic v zime nez v lete
V tých najhorších podmienkach nepomôže ani štvorkola na špičkových zimných, ale len reťaze, prípadne navijak(to už je vážne extrém).
Ja som prvý krát vyskúšal celoročné na Impreze, teraz ich už dávam všade(nebývam v horách) a v aute s ktorým chodím na lyžovačky mám pre najhoršie situácie kvalitné reťaze.
V davnej dobe sme nechavali zimne gumy po poslednej zime kedy este boli pouzitelnenako zimne na dojazdenie a v lete to nebola ziadna parada. Rozdiel sa prejavi az horsiej situacii, nie za bezneho jazdenia. Pre x ludi je celorocna guma riesenim, napriklad v miestach kde su miernejsie zimy, alebo pri nizsiom najazde.
ja zimni jezdim celorocne na hnojaku, tedy na aute, ktery mam jen na kratky popojizdecky, do lesa, nebo na bordel. s timhle autem najedu tak 10tis rocne.
letos byla vyjimka, protoze zimaky pred lonskou zimou byly nepouzitelny, tak sem koupil novy a v lete se mi nechtely hoblovat skoro novy zimaky, tak sem tam hodil puvodni letnaky stary tak 6-8 roku. a ted jak je chladneji a mokro, tak ty stary letnaky klouzou tak, ze uz sem se parkrat malem nevesel do zatacky nebo nedobrzdil, pritom s cerstvyma letnakama na jinym aute nemam zadny problem. takze podle me vetsi problem v lete je stara letni guma nez zimni v rozumnym stavu.
V zasade suhlasim, pri mensich najazdoch v tom problem nevidim. S tym smykanim tiez suhlas, na x firemnych autach kde prezuvame hromadne je vidno pri mixe pocasia ako je chlad a vlhko, resp dazd ze zimna guma kapituluje hodne daleko pred letnou. Neratam pripady kedy je jedna nova druha ohoblovana az do hladka. Preto mi je divna aj masaz okolo magickej teploty 7 st celzia ako dovod na prezuvnie ;)
zalezi na co to mas
se zimnima se vyhrabu na kopec kde mam les i kdyz zaprsi
s letnima na to muzu rovnou zapomenout
a 140 ani 200 po dalnici ve 35C s tim autem nejezdim, na to mam jiny
pochybuju, ze to co jeste vyjedu se zimnima, tak ze vyjedu i s celorocnima.
takze jestli jen jedny gumy na aute, ktery toho moc nenajede, tak za me rozhodne zimni
ja neverim, ze celorocni jsou v zime na urovni zimnich.
a kdyz jsem se zimnima v zime uz na hrane toho, ze to vyjedu nebo sjedu, pochybuju, ze bych to dal s celorocnima
... mas velmi specificky pohled. co bys doporucil moji matce (60+), ktera uz je v duchodu, zije ve zvlnenem nizko polozenem terenu cr (okresni mesto), kde najezdi cca 5000 km rocne (zejmena po meste) a neni nucena vyjizdet, kdyz nasnezi nebo je ledovka? k tomu jeste dodam, ze tak 4000 km najede v letnim obdobi. hm? troufam si tvrdit, ze je ukazkovym adeptem na pouziti celorocnich gum. zimni jsou v jejim pripade kravina, letni zase v zimnim obdobi nesou vetsi miru rizika (mimo to, ze by policajti jeste mohli drzkovat) a tocit letni a zimni pri jejim najezdu je hola pitomost (zejmena s ohledem na degradaci tech zimnich vlivem stari).
edit: a propos, skupina takovychto pilotu neni vubec mala.
bingo... a protoze kdyz kupovala nove auto, tak ji tam celorocni plaste obout odmitli, koupil jsem ji pak jeste na zimu cela zimni kola a ted to jako blbec prehazuju >:-[]. no nic, uvidim, jak to bude pokracovat a casem to treba zredukuju na ty celorocni.
V tomto prípade to vyzerá byť rozumná voľba. Keď som doma prevádzkoval dve autá, tak jedno malo tiež relatívne malý nájazd , cca 10k km ročne , ale k nemu som mal oboje sady. Ak by to pokračovalo, tak by som tam hodil celoročné a hotovo...Nakoniec to všetko dopadlo inak. :-) V rodine na tom bol podobne pred nejako dobou aj môj starý otec a otec. Dôchodcovia, nízky nájazd, veľmi umiernený štýl jazdy (nezamieňaj s brzdou premávky) a tiež by po zodratí pôvodnej sady leto zima skončili pri celoročných gumách. V prípade zlého počasia nemuseli sadať za volant.
No vypadá to = že tak jezdí většina lidí ve státě ;-)
Pochybuju že by většina z těch 65% co vůbec nepřezouvaj a jezděj furt jen na zimních = se letní dálnicí ploužila třeba 80 km/h = aby měla podobnou brzdnou dráhu jako spoluobčani na kvalitních letních :-)
Na FWD co jezdí míň nechávám zimní vzadu i přes léto, 140 kmh po dálnici v horku jezdím úplně běžně a ještě jsem nezpozoroval že by bylo něco špatně přestože to praktikuju už mnoho let
V zimě jezdím na zímních, tvoje příklady nejsou úplně k věci
Psal jsem v létě s letníma vpředu a zimníma vzadu. Asi bych si třeba všimnul kdyby auto bylo v horku přetáčivé, tj. že ty zimálky kloužou citelně víc. Ale nevšiml a myslím že jezdím dost svižně, takže to úplná tragédie s těma zimákama nebude. Dopředu bych je samozřejmě nedával
Taky je fakt že není guma jako guma. U některých to může být poznat víc, u jiných míň a určitě taky záleží na jakém autě jsou a tisíc dalších vlivů ...
A jak jsi to poznal ty? Kolik máš najeto na zimních v létě?
Brzdnou dráhu ovlivní nejen gumy, ale taky brzdy, reakce řidiče.Klidně ve stejné míře jako gumy.
Když si vezmu test letních gum, tam třeba Barumky, Klebery, Nexeny, Nokiany a desítky no name letních mají brzdnou dráhu o 5-15m delší, než vítěz. Takže řeči o tom, jak je nebezpečný jet po dálnici 140 v teple ........ [odkaz]
Nic proti kvalitním gumám na kvalitním autě v dobrém technickém stavu, ale pro rozumného soudného člověka není žádná tragédie dojet zimáky v létě, aniž by přitom zabil sebe a všechny okolo.
No přes to jak sám sebe hodnotíš = je to nejspíš přesně obráceně = myslim s pneumatikama ;-)
Něco takovýhleho [odkaz] si za svuj život určitě čet i slyšel 100x = nebo? :-)
Včetně měření atd. atp. = jen já pamatuju mraky měření a srovnávání = autoklubů různej motoristickej médií atd.
Většina lidí = zhruba těch 65% letní vůbec nekupuje = jezdí furt jen na zimních. Dělá to většina = je to normální = i když je to spíš blbě
Bohužel je to fakt asi obráceně = lidi si i na drahý auto koupěj často levný zimní = přitom tě na silnici drží jen ten kousek pneu. Tragedie to bejt nemusí = ale může. To je celý = je to v reálu nebezpečnější než ty kvalitní celoroční = to je všechno
Jezdit na oježděnejch nebo zimních uprostřed léta = je blbost. Jestli z toho bude průser nebo ne = je prostě náhoda
Lidi dělaj miliony blbostí a nic se nestane = většinou ;-)
Tie merania ani testy nikto nespochybnuje. Ako som pisal vyssie, odjazdil som s tym dost, pricom na rozdiel dojde az ked pritlacis intenzivnejsie plynovy, alebo brzdovy pedal. Su ludia, ktory tak nejazdia za ziadnych okolnosti, naprikad moj dedo za cias ked este soferoval a on by mozno okrem hlucnosti rozdiel nenasiel nikdy. Relevantne data nikto nespochybnuje
Karel psal, že dřív několikrát jezdil, ne že pořád jezdí. Měl by sis k sobě pořídit editora nebo překladatele.
Pokud musíš na dálnici brzdit 140-0, pak asi nedáváš moc pozor, co se děje před tebou.
Tak já zase zvažuju pořádně vyztužit střechu auta, páč občas padají letadla. Úplně nejhorší pak je, když letadlo padne na koně, co zrovna vběhl na dálnici.
O čem tu vlastně debatujeme? Já se nehádám, že ideální není mít co nejlepší gumy, a nejlépe i správné zimní/letní. Jen říkám, že ani zimní v létě nejsou za určitých okolností taková tragédie, jak tady ty opět teoretizuješ.
Keď ti vbehne na diaľnicu kôň, tak to nebude o tej pneu , ale o správnej reakcii a nespanikarení. Možmo poznáš u nás úsek na R1 medzi Novou Baňou a Banskou Bystricou, ktorý je dosť kľukatý. Na tom úseku som sa dávno vyhýbal vo vysokej rýchlosti v nočných hodinách exotovi, ktorému nefungovalo osvetlenie prívesu. Obehol som ho cez odstavný pruh. Ja som mal pod plynom tých cca 140, on asi polovicu. Horšioa reakcia, alebo o chlp neskoršie zbadanie prekážky by znamenalo, že nestihnem bez ohľadu na to, čo mám na aute obuté ;-)
To je dobrej příklad = a v takovejch je to samozřejmě o reakci a dál o 4 malejch ploškách který určujou jak brzdnou dráhu tak trakci tak ten vyhýbací manévr
Fotřík řiká že většina věcí je naopak = lidi kupujou na drahý auta levný pneu = místo naopak což by bylo roumnější :-)
Viz i tahle diskuze = řek bych že hodně lidí důležitost těch 4 malejch plošek hodně podceňuje :-!;-)
asi nekomu vyskocil z podkapoty. dnes to při tech stovkách koni ani nepoznáš >:D
ja zas brzdil, nebo spis nebrzdil z kraje tydne. dojel sem vetsi SUV co jelo tak 70 a když sem ho s tim rozejtym hnojakem predjizdel, nechtel se nechat zahanbit a slapnul na plyn. musel sem to rozjet na 130 abych ho bezpecne predjel a poodjel, aby si nemyslel, ze ho znad vybrzduju az před zatáčkou slapnu na brzdy. jenze sem to nejak neodhad a na ty mokry silnici ty 6-8 lety letnaky moc nefungovaly, ale nakonec sem se tam vesel. zlaty zimaky, ty by to podrzely mnohem lip...
v tomhle miste se mi to letos stalo uz podruhy ze pri predjizdeni zacal zrychlovat a vzdy bezmozek v SUV a vzdy to v ty zatacce na tech 6-8 letych letnich bylo hodne knopovy...
v tom prvnim pripade me ale bezmozek v prvni obci predej a slapnul na brzdu, tak sem do nej tim hnojakem stouchnul, me na nejakym sramu nesejde. ale kvicel jak podriznuty podsvince. nakonec byl rad, ze sem nevolal policajty...
Tri roky naspäť som si šiel po našich dedinách za Nitrou smer Šahy s prívesom "na chrbte" (ten bol skoro tak ťažký ako to auto čo ho ťahalo) a pako ma predbehol na to, aby len pár metrov na to dupol na brzdy a odbočil z hlavnej. Oči som mal ako lesná včela, ale vydalo to. Počasie žiadna hitparáda, na kraji cesty udupaný kašovitý sneh. Byť rozdiel jednej sekundy hore dole, tak je jedno čo mám na aute obuté, ja som len stihol položiť nohu na brzdu. Tento rok počas letnej dovolenky detto. Silný dážď (viditeľnosť len pár metrov za kapotu, rýchlosť sotva 30km/h a auto s prívesom som skoro rozbil 500m od domu počas odjazdu >:D >:D . Ujo si povedal, že nič nejde, alebo nepôjde a on môže vycúvať z dvora na cestu.
tyhle taky miluju
a kdyz odbocuje doleva a jede proti strudl, tak si jeste pockas ....
anebo - sem jediny auto siroko daleko, ale von se tam z ty vedlejsi prede me musi nacpat, takze musim brzdit a pak se za nim tahnout kdyz nejde predjet. a to si jeste predstav kdyz se mi tam nacpe nejakej cipnutej dyzl, jak zacnu vyvadet ...
Ten trt to rezol predo mno doprava. Nechápem prečo vlastne nepočkal, lebo predbiehal ma na neprehľadnom úseku, kde nemohol vidieť normálne , nie to ešte cez karavan a zároveň týmto manévrom získal asi 1,5s . V niektorých prípadoch platí, že radšej mŕtvy ako druhý. Mne by sa v extrémnom prípade viac oplatilo zabrzdiť na ňom ako skončiť stiahnutý prívesom vedľa krajnice. Jj, načiopovaný dízel bez časticového filtra, to ti robia naschvál >:D
cet sem takovy pojednani, jak se duchodci prali o maslo.
byl to podany tak, ze kazdy ke spokojenymu zivotu potrebuje nejaky vitezstvi. nekteri duchodci to svoje vitezstvi vidi ve svych detech a vnucich a jsou spokojeni, jini ve svych detech a vnucich zadny vitezstvi nevidi a tak se pak perou treba o to maslo...
a kdyz te takhle nekdo predjede a hned zahne, tak to je mozna takovy jeho maly vitezstvi ....
Nejde ani tak o najezd, ale o to, ve kterych koncinach clovek jezdi. Na vysocine jednoznacne zimni, ale u Breclavi? Chce to k pneu pristupovat s chladnou hlavou. Navic jedna vymena pneu 400 Kc, tedy 800 Kc za sezonu nevydam, kdyz si necham all year.
Mám na Lanceru už skoro 5 let (53 tis km) v textu zmíněné Goodyear Vector 4Seasons a pořád mají přes 5 mm. Ještě tuhle zimu je určitě nechám, mám doma Pajero na terénních Dunlop Grandtrek, které by zaskočilo za Lancera, kdyby napadlo nějak hodně sněhu. Gumy jsou na moje klidné ježdění fajn, ale trochu více kloužou na mokru, což mě vede k tomu, že asi vyzkouším něco jiného a zatím uvažuju od Vraníků po Crossclimate :-)
Horšie:
1. V lete horšie ako letné
2. V zime horšie ako zimné
Lepšie:
1. Lepšie ako v lete zimné
2. Lepšie ako v zime letné
Čiže vo všetkých prípadoch to nie je nič moc, vždy to je kompromis. Riskantné pre konkrétne auto s týmito gumami, neohľaduplné voči ostatným na ceste. Ovšem a chlp menej riskantné a neohľaduplné ako celoročné používanie či už letných alebo zimných gúm, poprípade ojazdených či prestarnutých. Podmienečne použiteľné pri minimálnych nájazdoch na krátke a pomalšie trasy (po meste). Na svojich autách neriskujem ani to. Pneumatiky kupujem po 3-5 rokoch, podľa potreby, a nie je to až taká tragicky vysoká investícia.
Nemôžeš generalizovať. V testoch nemiešajú náročky. Dokonca ADAC pri letných robil mokré brzdenie z 80 a pri celoročných zo 100. Aby to nešlo jednoducho porovnať. Ale napríklad Crossclimate ako prvé dostali za brzdenie za mokra A.
Okrem toho špičkové univerzálny spravidla dokážu poraziť priemerne špecializovane gumy. Len špičkové zimná porazí špičkovú univerzálku. Ak maš matodor/barum a podobné, tak s univerzálkou si nepohoršís.
A teraz si prečítajte debaty na najčítanejších denníkoch pod podobnými testami.
Väčšina ľudí je presvedčená, že je to všetko podplatené a žiadne lepšie gumy nie sú. Lebo oni na svojej Š120 s OR6 jazdili na hory....
Uvažuju o celoročních pneu, do hor nejezdím, nájezd pod 10tis./rok a když extrémně nasněží, vyjet nemusím. Když musím, máme druhé auto na zimákách. Mě k tomu vede mj. i skladování kol s pneu. Teď máme dvě starší auta, na každé dvě sady a kola zabírají skoro celý sklep v paneláku. Kola na obou autech měním sám a už mě to taky fyzicky zmáhá, každý rok jsou nějak těžší. Kdyby je jednou za 5 let vyměnili i s gumama v servisu, dost by mi to pomohlo.
Co má společného běžná jízda s kvalitními/nekvalitními pneu? Potřeba kvalitních sezonních pneumatik není o závodění. Ale máš pravdu, že nevhodně zvolená pneu dokáže naprosto zkazit jakýkoliv zážitek z jízdy.
Ve mě taky ne. GY na mokru zastaví až o překážku takže nevím co je na ní lepší a Michelin sice zastaví asi ještě před překážkou, ale potřeboval bych je na 1 zimáky koupit odhadem 2x což je v mém rozměru tak o 4 tisíce dražší než letní/zimní...
Pokud jsou k tomu podmínky, pak není problém. Technicky zdatný jsem myslel naprosto upřímně, bez toho by jsi ve svém oboru zajisté fungovat nemohl :yes:
Jde mi jen o to, aby nedošlo k úsuzu, že dobrá celoroční bude na úrovni nejlepších letních i zimních. To jednoduše nezafunguje, ani s neoprénem se nedá moc příjemně lyžovat ;-)
Tak eště jednou dík = myslim že tady je to hlavně obrovskym posunem chemie = v čemž se teda moc nevyznám.
Viz dneska tady zveřejněnej test zimních [odkaz] špičkový celoroční se nejlepšim nerovnaj a to asi nebude nikdy nebo eště hodně dlouho ne = ale na velmi rozumnou úroveň se už dostaly
Časť vozidiel je ale podobne ako pražská grand tour používaná, písal som vyššie o pár autách z najbližšiej rodiny. Tí ľudia boli zvyknutý a odchovaný na Š105 a Š120 na jedny gumy na celý život, takže pre nich je moderná celoročná guma vstupenkou do raja ;-)