Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku
starý_kluk
| 26. 10. 2017 17:45
Je-li účinnost menší, tak spolu s dalšími potížemi to přeci není přínos vůči klasickému písťáku. A prodlužovač dojezdu, kdy se začne dobíjet až když je aku na dně, je přeci také nedobrý (až hloupý) přístup. Bude-li klasický písťák dobíjet stále, ve stejném a nejlepším svém režimu - jak co do účinnosti, tak i co do hluku a pečlivého vyvážení - bude jak tichý, tak úsporný, prostý nevýhod Wankela.
Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku
BRoy
| 26. 10. 2017 18:47
Pokud pojede wankel trvale v otáčkách, kdy dává nejvyšší výkon (obecně vyšší otáčky nežli u pístového motoru), musí být jeho účinnost vyšší (menší počet pohyblivých součástí, píst neobrací pohyb o 180 stupňů atd). Nižší účinnost wankelu, jako hnacího motoru vozu v běžném provozu, je dána proměnnými otáčkami. Wankel má nižší krouťák, protože síla expanze působí na píst pod určitým úhlem a ne kolmo. Proto se musí pro rozjezd více vytáčet => zvyšuje se spotřeba. Takže varianta malý wankel, který trvale dobíjí elektromobil, je IMHO dobrý nápad.
Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku
removed
| 27. 10. 2017 11:44
StarKluk ma pravdu. Trochu mi prijde, ze ten wankel je spise mazdi posedlost. Racionalne / realne totiz nedava moc smysl. Mozna jen pro zoho, komu nevadi mit ruce od smiru...
Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku
starý_kluk
| 27. 10. 2017 12:25
Jo, jo. Wankel je názorný příklad toho, jak původně geniální nápad s řešením (zde krouživý píst) na sebe váže spoustu "plevele", jehož vyřešení je stejně geniální, jak nápad sám (většinou ještě geniálnější a pracnější).

Mazda se přeci ujala Wankela potom, co ho všichni v Evropě a Americe odložili jako slepou uličku, a svou pílí a houževnatostí, která je vlastní Japoncům, Korejcům, Číňanům, ... , s nimi nakonec vyhrála Le Mans. Konec té slepé uličky tím ale jen posunula dál.
Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku
gil54
| 27. 10. 2017 17:06
Máš, samozřejmě ve všem pravdu. Vítězství v Le Mans však zdaleka neznamená, že je motor použitelný pro běžný provoz v dnešních měřítkách. (Emise, spotřeba oleje a paliva, životnost.........)

To, že Mazda tvrdohlavě nechce zcela opustit tuto koncepci, chápu. Do vývoje a doladění až na současnou vrcholnou úroveň - jako jediní na světě - investovali tolik peněz a času, že svůj dílčí poloúspěch by rádi prodali alespoň jako "nositelé pokroku". Najdou se stále ostrůvky nadšenců - a stále se rodí noví, ne zcela prozření - kteří jsou ochotni si to nejen zkusit a koupit, ale i bezhlavě, neobjektivně obhajovat.

Všichni to zde víme, pokud není co psát je Wankel klasika. Akceptuji informaci o návratu do sériové výroby. Nic víc. Důvody Mazdy proč jsem popsal výše, žádná díra do světa to však být nemůže.
Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku
chudela.pipa
| 26. 10. 2017 19:27
trochu studia než něco plácneš,účinnost je podstatně u wankela vyšší,z litrového motoru bez turba běžně vydoluješ 150 koní bez turba
Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku
Šimpanz
| 26. 10. 2017 21:11
Ano, je potřeba studovat, toho se drž než něco napíšeš. Účinnost motoru není o tom, kolik koní vytáhneš z litru objemu motoru, ale o tom, kolik energie v palivu proměníš na mechanickou práci. Takže motor může mít klidně 3 litry objemu a když při ustáleném výkonu třeba 30 kW bude žrát 6 litrů benzínu, tak je účinnější než wankel s objemem komor 0,9 litru ale spotřebou 7 litrů při stejném trvalém výkonu 30 kW.
Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku
starý_kluk
| 27. 10. 2017 08:51
Účinnost Wankela proti klasickému písťáku je nižší zejména proto, že ochlazovací plocha spalovacího prostoru je velká.

Pozn.:
Výhoda kouživého pístu je zatím osamělá. Na tuto výhodu jsou "nalepeny" težkosti, jejichž vyřešení není zatím dobré.
Avatar - J@...
Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku
J@...
| 27. 10. 2017 09:24
No sice mě to jako fandu do těchto motorů mrzí, kde nyní končí wankel. Ale jako čistě minimotůrek, který bude někde v malém prostoru v elektromobilu, který se aktivuje čistě na dojetí když selžou baterky by mohl fungovat.
Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku
starý_kluk
| 27. 10. 2017 10:18
To jo, jako technická hračka je to bezesporu zajímavé.

Ale jinak - jak jsem psal nahoře - je prodlužovač dojezdu vlastně hloupost.
Avatar - J@...
Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku
J@...
| 27. 10. 2017 10:22
Spořílek to není, to všichni víme.