Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Záchranáři budou jezdit v BMW i3. S omezeným dojezdem se netrápí

České zastoupení automobilky BMW znova poskytlo své vozy státnímu sektoru. S elektromobily i3 nyní budou jezdit záchranáři.
Zpět na článek
1. 11. 2017 07:48
1. 11. 2017 08:07
1. 11. 2017 08:32
1. 11. 2017 11:38
1. 11. 2017 13:15
1. 11. 2017 18:07
1. 11. 2017 14:50
1. 11. 2017 16:14
1. 11. 2017 11:54
1. 11. 2017 14:59
1. 11. 2017 09:17
1. 11. 2017 10:29
1. 11. 2017 11:49
1. 11. 2017 13:11
Avatar - pallas
1. 11. 2017 02:01
Zapožičané do najazdenia 9000 km?
Tak to ich budú musieť vrátiť tak po mesiaci, nie?
Rozbalit vlákno
0
1. 11. 2017 03:53
Proč zrovna na 9000 km,
že by to byla celá reálná životnost auta? ;-)
BMW i3 považuji dnes za nejlepší elektromobil - drahá a lehká karbonová karoserie, žádná přestavba auta se spalovacím motorem na elektromobil. Až budou trochu levnější ty speciální pneumatiky, jdu do toho :-)
Rozbalit vlákno
0
1. 11. 2017 07:48
Nic
Marně čekám na nějakou ohromující informaci, a ono zas nic: Jezdím v Golfu z r. 1996, a najedu na jedno nabití 200km. S dalším paklem baterek, který si můžu, nebo nemusím naložit, pak najedu asi 300km. Naftové vodní topení poskytuje v mizivé spotřebě nafty (okolo 10l za zimu) komfort a regulaci stejnou popř lepší než obyč spalovák. (topí okamžitě, lze ovládat a programovat na dálku) a má minimální spotřebu elektřiny.
Kde je ten pětadvacetiletej rozdíl ve vývoji? Že se v tom v mrazu nedá jezdit, stojí to přes mega, a na jakoukoli závadu se domlouvá a a schází team ve Stutgartu? Jedinej posun je ve výkonu, ale jinak prakticky nic k lepšímu.
Rozbalit vlákno
9
1. 11. 2017 08:07
Re: Nic
Kúreniu elektrikou u súčasných elektromobilov, ktorá sa brutálne ťažko uskladňuje a v tomto prípade zbytočne míňa, doteraz nerozumiem. Akýkoľvek nezávislý bufík, je jedno či naftový, by popri minimálnej spotrebe vyprodukoval tepla na rozdávanie a zároveň by v zime "nezmizla" 1/3 alebo 1/2 energie z batérií len tak >:D . V tomto prípade je golf nadčasový ;)
1. 11. 2017 08:32
Re: Nic
naftovej bufik pro elektromobil? proc naftovej, vzdyt naftovej bufik se mnohem dele dostava do stadia vyhrevu nez ten benzinovej (v mrazech rozdil i 5 minut), navic spotreba bufiku je v takovych radech, ze rozdil treba ctrvt deci na hodinu opravdu moc nepoznas, navic kdys bufik jede treba jen 20 minut, nehlede na to ze ten benzinovej to rychleji vytopi a tedy drive muze prejit do stavu udrzovaciho :-) naftove bufiky patri jen do naftovejch aut kde se nemontuje pridavna nadrzka a palivo pro bufik jde primo z nadrze auta, pro elektromobily jsou primo spesl bufiky ktere jedou bud na benzin a nebo biopaliva typu E85, lepsi je ale ten ciste benzinovej kterej je zaprve podstatne levnejsi, zadruhe rychleji vyjriva a zatreti ma delsi servisni interval a vseobecne delsi zivotnost :-) (se spotrebou bufiku aby se zaplatil cenovej rozdil mezi benzinovym vs naftovej/biopaliva, tak by bufik musel fungovat asi 2 tisice hodin >:D takze se to vyplati jen treba do obytnaku do mist kde neni napojeni na elektrinu nebo pro nekoho kdo denne nekolikrat absolvuje trasy tak daleko od sebe ze auto vychladne a nema opet moznost nikde auto pichnout na zasuvku )

mimochodem vetsina BEV a ty dnes prodavane nove jiz asi vsechny, maj predehrev i predklimatizovani (coz u spalovaku neni uplne obvikle, musel by se pustit motor, neb klimoska jede na kompresor ktery je na remenu/retezu a z hlavi asi neznam zadne auto ktere by melo kompresol klimosky na elektrinu a nebyl to BEV) jak prednostne z kabelu, tak i z baterie, a vyhrat auto treba z -15 na 15 vezme za tech 20 minut zhruba 3kWh, zalezi pak tedy na tom jakou ma dane auto baterku a jaky je pozadovany dojezd
Avatar - wakantanka
1. 11. 2017 11:38
Re: Nic
No ja ti neviem. Benzinove bufiky v T613 sa museli snazit dost dlho aby to auto vytopili. Naproti tomu naftove co mas napr.v nakladakoch kuria v podstate do par sekund a kabinu vyhreju velmi rychlo. Jasne rozdiel medzi nimi 20 - 30 rokov ale aj tak. :-)
1. 11. 2017 13:15
Re: Nic
mel jsem v aute benzinove Webasto a kolega ma v Q7 naftove Webasto, rozdil celkem velkej presne tak jak popusiju, stari tech aut 5-6 let, tedy i topeni bylo +- tak stare :-)

mimochodem naftovych bufiku se bude tykat restrikce dieselu ve mestech taky, minimalne tedy v nekterych mestech a s dost velkejma pokutama, teda pokud to ty mesta protlacej tak jak to nyni hlasaj ze zakazou diesely do roku 20XX
Avatar - wakantanka
1. 11. 2017 18:07
Re: Nic
Nechcem zbytocne odporovat, pretoze sucasne benzinove bufiky nepoznam. Ale predpokladam ze plus minus budu rovnake ako tie naftove a veru v ziadnom nakladaku som nezazil aby mu to trvalo nejak dlho aby vykuril znacne velku kabinu. Mal ten kolega ten bufik spravne nadimenzovany? Ked tak lovim v pamati tak LPG Trumatic sa zahrieval o dost dlhsie ako naftovy Eberspeacher.
1. 11. 2017 14:50
Re: Nic
Některé full hybridy mají elektrický kompresor klimatizace. Není problém do auta strčit elektrický kompresor. Problém je, z čeho ho napájet, pokud neběží motor a není to hybrid, tedy nemá rozumnou baterii. V USA některé automobilky nabízí klimatizaci ovládanou na dálku; prostě se na dálku nastartuje motor (takhle řeší i topení místo instalace nezávislého). V EU tahle řešení z továrny vidět nejsou a bude asi problém s předpisy. Tady jsem viděl leda nezávislou ventilaci, kdy se jen udržuje proudění vzduchu v kabině (v některých autech to bylo napájené ze solárního panelu ve střešním okně - měl to myslím i Superb).

U elektrického topení záleží, jak je udělané. Odporové je primitivní. Tepelné čerpadlo je efektivnější.
1. 11. 2017 16:14
Re: Nic
jo sak jsem psal ze se pousti motor, a nabizej to ofiko i nektere premiova evropska auta, treba Mercedes a BMW to maj v nabydkach tusim pro S a 7ku

sak jo, zalezi na spouste reseni a co vyrobce pouzije, ale vytapet nebo klimatizovat BEV dneska jiz proste problem neni, naopak casto je to snazsi nez u toho spalovaku
1. 11. 2017 11:54
Re: Nic
Rozdil je tam ten, ze dnes nepotrebujes naftu na vytopeni interieru. Jinak takovy extrem pohledat - elektromobil na naftu >:D
1. 11. 2017 14:59
Re: Nic
Nepoužívá Renault anebo Nissan také nějaké nezávislé topení? Možná na E85/ E100. Je to jednoduché a hlavně funkční řešení. S malou baterií je pitomost plýtvat elektřinou na vytápění. Tím spíš, pokud nemáš tepelné čerpadlo (což v levnějším autě mít nebudeš). To je úplná ptákovina.
Avatar - praděda7
1. 11. 2017 09:17
Korupce
v přímém přenosu! A že zrovna BMW je to potřeba........... :-!
Rozbalit vlákno
3
1. 11. 2017 10:29
Re: Korupce
co je na tom korupcniho? muzes to nejak rozepsat?
Avatar - praděda7
1. 11. 2017 11:49
Re: Korupce
Namáhej si trochu mozeček...za doučování se platí... >:-[]
1. 11. 2017 13:11
Re: Korupce
auta pujcili na pul roku nebo 9000km zdarma, cims si delaj reklamu a nasledne je prodaji jako lehce jete referencni vozy, zajimava korupce? zadny prislib nebo dokonce neco podepsane, ze nasledne nejaky z uradu koupi i3 nikde neni ;-) ty urady naopak zvazuji nakup BEV od jinych automobilek :-!