Ojetiny
Přiznám se, že když na silnici potkám Fluence (anebo Thalii), tak se snažím co nejrychlejc ztratit z dohledu, jejich řidiči uměj vyrobit snad ještě větší perly než obchoďáci v Oktách. Asi je to cílovkou zmíněnou v články.
Každopádně to nic nemění na tom, že Fluence je skvělý, parádně pohodlný auto se spolehlivostí na úrovni Lexusů. Mezi taxiřidiči se nám jich otočilo několik desítek a i ta nejhorší verze 1.5dCi natočí kvanta kilometrů bez zaváhání.
Když už, tak bych chtěl ten dvoulitr, na něj mám pěkné vzpomínky z výletu na Balkán...
Každopádně to nic nemění na tom, že Fluence je skvělý, parádně pohodlný auto se spolehlivostí na úrovni Lexusů. Mezi taxiřidiči se nám jich otočilo několik desítek a i ta nejhorší verze 1.5dCi natočí kvanta kilometrů bez zaváhání.
Když už, tak bych chtěl ten dvoulitr, na něj mám pěkné vzpomínky z výletu na Balkán...
první odstaverc...nechci paušalizovat, ale máš pravdu. V cca 70% to řídí...divní řidiči, se kterýma je třeba mít více trpělivosti.... ale taková ta malá Daewoo, to je teprvá nadělení 😄
Daewoo Tico ! Mor na silnici !
Tico bylo auto rozvozu pizza, to naopak patrilo vzdy k tomu rychlejsimu v provozu. Kdyz nebezpecne daewoo, tak Matiz, tam za volantem potkavam "divne ridice" s zeleznou pravidelnosti (a zdravim sousedku).
auto to fakt pekne nie je... nedaleko kde byvam parkuje jeden biely kusok s ciernymi diskami.. no fakt akoze skor to vyzera usmevne ako pekne ale chapem ze majitel chcel za malo penazi asi hodne muziky a sportoveho stylu ale potom to vizualne fakt nefunguje a auto potom vyzera ako vyzera... viem si za podobnu cenu predstavit napriklad rapid /spaceback s normalnymi kolesami... navyse ten bude dobre vyzerat aj za dalsich 10 rokov.. zatial co fluence bol uz od nova proste divny... ale je to len moj pohlad ... komu sa fluence paci tak ok nema problema... svoju ulohu priestranneho rodinne premiestnovadla urcite dobre splni.... ved keby sa nikomu nepacil tak by ich u nas tolko asi nejazdilo 😉 a zase.... paci a mi ked je trh pestry a nema kazdy to iste... to zase asi tiez nikto nechceme 😉
Zajimalo by me, proc ma navodit clanek na zacatku, ze Fluence krome jinych vozu Renault byl sveren Turecku kvuli setreni na kvalite nebo neco podbneho.
Jak dvojkovy, tak ctrykovy sedan se vzdy vyrabel v Turecku. Je to kvuli strategii prodeju, kde vetsina techto sedanu se prodavalo ve stredni a vychodni evrope. Auta z Turecke tovarny byly stejne kvalitni jako ty z francouzkych. Jen Fluence byl postaveny co se tyka techniky na levnejsim Megane generation.
Spotreba 1.6 je taky mimo kdyz se pise kolem 7.5-8 litry. Naopak ty auta jezdi bezne kolem 6.5-.7.5 i prumer na sprint vychazi na 6.92.Ten motor umi jet pri normalni jizde na okresce i pod 6 litru.
Nevim, proc je zase clanek tak nekde napul cesty s informacemi, ktere jsou zavadejici ci u spotreby nepravdive a pritom je zbytek clanku tak dobre napsany.Pripada mi to, ze v posledni dobe se tady clankum nevenuje moc pozornostl, kdyz se pisou, protoze casto obsahuji spoustu chyb, a to ani nemluvi o gramatickych. To je takovy problem mit nekoho na korektury nebo nechat precist kolegu aspon nez to jde na svet?
Jak dvojkovy, tak ctrykovy sedan se vzdy vyrabel v Turecku. Je to kvuli strategii prodeju, kde vetsina techto sedanu se prodavalo ve stredni a vychodni evrope. Auta z Turecke tovarny byly stejne kvalitni jako ty z francouzkych. Jen Fluence byl postaveny co se tyka techniky na levnejsim Megane generation.
Spotreba 1.6 je taky mimo kdyz se pise kolem 7.5-8 litry. Naopak ty auta jezdi bezne kolem 6.5-.7.5 i prumer na sprint vychazi na 6.92.Ten motor umi jet pri normalni jizde na okresce i pod 6 litru.
Nevim, proc je zase clanek tak nekde napul cesty s informacemi, ktere jsou zavadejici ci u spotreby nepravdive a pritom je zbytek clanku tak dobre napsany.Pripada mi to, ze v posledni dobe se tady clankum nevenuje moc pozornostl, kdyz se pisou, protoze casto obsahuji spoustu chyb, a to ani nemluvi o gramatickych. To je takovy problem mit nekoho na korektury nebo nechat precist kolegu aspon nez to jde na svet?
Spotřeba v článku je "novinářská", tedy když se tomu šlape na krk a peníze nejdou z vlastní kapsy.
Taky by neskodilo napsat, ze i kdyz se tomu vylozene slape po krku, tak se clovek pres 8 nedostane. Narozdil od dnesnich turbo benzinu s podobnym vykonem a mensim objemem.
Popravde receno nevim, jak moc bych musel slapat Rapidu s 1.2 TSI (s remenem) na krk, aby zral pres 8. Jezdim svizne, vetsinou ve dvou, mest👋okresky/dalnice v pomeru cca 20/40/40 a dlouhodoba spotreba 6.
Tak škodovky v diskuzích obecně žerou o hóódně míň než všechny ostatní značky. Jak benzínové tak naftové motory mají podle jejich majitelů cca o 25 až 30% lepší účinnost. Koupě škodovky je sázka na jistotu a nechápu proč lidi kupují i jiné auta když jim to žere o 25% víc PHM. >😁 >😁
Jsem asi vyjimka... Superb 2.0tdi 125kw jezdim za 6,5 a Octa kombi 1.9 tdi 77kw taky prumer 6.5.... zazrak bude v noze na plynu....moje noha je asi tezka
A Mondeo taky 6,5? Co Kuga? Nemyslím motorů na sto, taky v litrech...
Hele, se Swiftem jezdím taky 6,5... nějaká magie či co.
Hele, se Swiftem jezdím taky 6,5... nějaká magie či co.
Mondeo 6-7 dle stylu jízdy (ale na dlouhodobém mi fakt svítí 6.5 +/- jak to zresetuju) >😁 Tam je to za svoje, tak se občas na dovču držím >😁
Kuga? 2/30 000 ... jo spotřeba... >😁 Ha ! Táta prej 8/100... já spíš 9.... někdy 10 >😁 Ta zakletá magickou formulí "6.5/100" není >😁 Ta si s tím hlavu neláme >😁
Kuga? 2/30 000 ... jo spotřeba... >😁 Ha ! Táta prej 8/100... já spíš 9.... někdy 10 >😁 Ta zakletá magickou formulí "6.5/100" není >😁 Ta si s tím hlavu neláme >😁
Bavili jsem se o benzinu a ty tady das naftu....porovnas jabka s hruskami. Samozrejme ze diesl bude mit o cca 15-20 procent mensi spotrebu oproti benzinu.
A spotreba je samozrejme o stylu jidzy, kdyz nekdo jede tezce mensi prevodovy stupen, plny plyn, brzda, plny plyn atd, tak spotreba rapidne stoupa. Hlavne u turbo motoru benzinoveho, to je znamy fakt.
A spotreba je samozrejme o stylu jidzy, kdyz nekdo jede tezce mensi prevodovy stupen, plny plyn, brzda, plny plyn atd, tak spotreba rapidne stoupa. Hlavne u turbo motoru benzinoveho, to je znamy fakt.
Záleží, co si představíš pod pojmem kvalita. Turecké modely prostě používaly lacinější technologie výroby a jednodušší techniku než francouzské verze.
Ve své době byl Fluence cenová bomba, ale nyní je mnohem atraktivnější volbou designově nesrovnatelně přitažlivější a mnohem lépe jezdící Fiat Tipo! 😄 :yes: Jeom je obrovská škoda, že k té atmosférické šestnáctistovce nabízí jen automat, ta čtrnáctka je přece jen poněkud slabá. Ale alespoň je její potenciál maximálně využitelný díky 6st. převodovce. :-!
Ale to srovnáváš pořád s Fluencem, ne? Renault už má přece nástupce...
[odkaz]
[odkaz]
To jistě má, jen se jaksi pohybuje v jiných cenových relacích (Megane CgrandCoupé cena od 349 900 Kč, Fiat Tipo cena od 269 900 Kč) 😉
Jj, je trošku líp vybavený a má 1.6 místo 1.4, ale kdo chce úplně to nejlevnější, tak tam je dost velký rozdíl.
Hmm, Megane GrandCoupé (mimochodem šílený název..) má sice šestnáctistovku s větším výkonem i krouťákem, ale ve srovnání s Tipem 1.4 o 0,3 s horší zrychlení z 0 na 100 km/h (vyšší hmotnost) a jen pětistupňovou převodovku! 😢
Je to niečo za niečo, GC je v exteriéry aj interiéry o galaxiu ďalej, zároveň troch väčší motor zmaže chýbajúci jeden kvalt. Zrýchlenie z nuly na sto skúšame asi málokedy 😉 . Zároveň do neho môžeš nacpať aj výkonnejšie motory, tá 1,6 je základ...
tipo v zaklade dnes uz zdaleka nestoji 10 tisic eur ako stal kedysi fluence... naopak.. ak chces slusne tipo razom si na cene golfu ani nevies ako .. 😉 ... ale asi aj preto ma tipo take uzasne predaje u nas ... stale ho nikde nevidim ( ozvlast hatch akoby stale ani nejestoval )
ked ches seriozny sedan tak odporucam elantru... za 15 tisic mas fakt auto kde uz nic neriesis ... a fakt je dost priestranne a aj dobre vyzera ... lenze co viem tak na vasom trhu nie je
ked ches seriozny sedan tak odporucam elantru... za 15 tisic mas fakt auto kde uz nic neriesis ... a fakt je dost priestranne a aj dobre vyzera ... lenze co viem tak na vasom trhu nie je
Málo asi vychádzaš z Košíc, skús občas nejaký vidiek, ja už som postretal Tipo vo všetkých karosárskych variantách nielen u nás v Prešove, ale aj kade tade po Slovensku. Jasne predajný trhák to nie je, ale počkaj keď trošku spadnú ceny 😄
Tak to v ČR je Tipo na silnicích k vidění docela často. A moc mu to sluší! 😄
Ale k 10 tisicom sa ten Fluence dostal tak v druhej polovici svojho modeloveho zivota. 😄 Z tohto pohladu tu je Tipo este len kratko. 😄
2016 3.862
2015 5.081
2014 5.465
2013 6.681
2012 10.526
2011 13.755
2010 15.623
2009 1.584
pres 62 tisic celkove v Evrope. Nicmene se prodaval i na trzich mimo evropu a tam to budou dalsi desetitisice.
2015 5.081
2014 5.465
2013 6.681
2012 10.526
2011 13.755
2010 15.623
2009 1.584
pres 62 tisic celkove v Evrope. Nicmene se prodaval i na trzich mimo evropu a tam to budou dalsi desetitisice.
Umím si představit že tento článek čte někdo kdo by o vůz mohl mít zájem, takže pár postřehů od někoho kdo měl přes 4 roky Megane III 1,6 74kW v kombíku😒br />
- vykašlete se na Fluence, MIII koupíte za podobné peníze a rozdíl tam je veliký, hlavně ten podvozek 😉
- MIII se dělal (pokud vím téměř celou dobu výroby) s motorem 1.6 74kW, který neměl přesuvník (to je to v článku zmiňované proměnné časování ventilů). Tato verze motoru je věčná, výměny oleje 2roky/30tkm, nežere ani deci. Jo, kam se v tomto hrabe moje dnešní turbo primadona.
- 1.6 žere mezi 7-7,5 (reálných), údaj v článku je při vší úctě blbost. A to byl režim našeho auta 45% město, 45% dálnice (obvykle tacho 140) a ten zbytek mimo město.
Zajímavost - na německých dálnicích při cca 150-160 to žere do 8.5, fakt. Má tehdejší služební Astra 1.6 twinport ve stejném režimu brala 11. Byl to hb a jezdil výrazně líněji.
- Pokud je ten motor dobře zajetý, v horních otačkách "to" tam stále je.
Jeho jediná nevýhoda - při dálničních 130 opravdu točí 4000 a pokud neposloucháte rádio (i základní má funkci zvyšování hlasitosti v závislosti na rychlosti) je to hlučné.
Na drohou stranu už v těchto otáčkách auto slušně táhne, takže je na nevyšší rychlostní stupeň zrychlovat i v dálničních stoupáních - což na základ tehdy rozhodně nebylo běžné, kdo někdy měl Golfa nebo Oktávku 1.4, jistě mi dá za pravdu.
- zmínka o tom, že klima nejde ve voze sladit je hloupost - pane Dusile, doporučuji dlouze stisknout knoflík "AUTO" - to je ten úplně největší. Stane se zázrak
- minimálně do prvního faceliftu měli všechny verze kombi v základu paket "modularita". Krom pár praktických přihrádek v kufru obsahoval úžasně praktickou věc - sklopné sedadlo spolujezdce. Převoz předmětů o délce přes 2m žádný problém. Před koupí doporučuji ověřit - páčka pro sklopení je vpravo dole
- auto jsem kupoval nové, najel přes 120tkm. Nikdy mě nenachalo ve štychu, nikde nic v interiéru, mimochodem nesmírně odolném proti jakémukoli upatlání, nevrzalo. Jediný problém přední žárovky, vydržely vždy cca 30tkm. Výměna dětsky snadná, kusy po 2. Fl ten problém nemají.
Jo a jistou dobu problém při teplých startech - napravila nová verze SW řídící jednotky.
- a poslední poznámka k článku - "vyšší verze startovací karty" + jeden celý odstavec o ní - neříká se tomu prostě "handsfree"? 😉
- vykašlete se na Fluence, MIII koupíte za podobné peníze a rozdíl tam je veliký, hlavně ten podvozek 😉
- MIII se dělal (pokud vím téměř celou dobu výroby) s motorem 1.6 74kW, který neměl přesuvník (to je to v článku zmiňované proměnné časování ventilů). Tato verze motoru je věčná, výměny oleje 2roky/30tkm, nežere ani deci. Jo, kam se v tomto hrabe moje dnešní turbo primadona.
- 1.6 žere mezi 7-7,5 (reálných), údaj v článku je při vší úctě blbost. A to byl režim našeho auta 45% město, 45% dálnice (obvykle tacho 140) a ten zbytek mimo město.
Zajímavost - na německých dálnicích při cca 150-160 to žere do 8.5, fakt. Má tehdejší služební Astra 1.6 twinport ve stejném režimu brala 11. Byl to hb a jezdil výrazně líněji.
- Pokud je ten motor dobře zajetý, v horních otačkách "to" tam stále je.
Jeho jediná nevýhoda - při dálničních 130 opravdu točí 4000 a pokud neposloucháte rádio (i základní má funkci zvyšování hlasitosti v závislosti na rychlosti) je to hlučné.
Na drohou stranu už v těchto otáčkách auto slušně táhne, takže je na nevyšší rychlostní stupeň zrychlovat i v dálničních stoupáních - což na základ tehdy rozhodně nebylo běžné, kdo někdy měl Golfa nebo Oktávku 1.4, jistě mi dá za pravdu.
- zmínka o tom, že klima nejde ve voze sladit je hloupost - pane Dusile, doporučuji dlouze stisknout knoflík "AUTO" - to je ten úplně největší. Stane se zázrak
- minimálně do prvního faceliftu měli všechny verze kombi v základu paket "modularita". Krom pár praktických přihrádek v kufru obsahoval úžasně praktickou věc - sklopné sedadlo spolujezdce. Převoz předmětů o délce přes 2m žádný problém. Před koupí doporučuji ověřit - páčka pro sklopení je vpravo dole
- auto jsem kupoval nové, najel přes 120tkm. Nikdy mě nenachalo ve štychu, nikde nic v interiéru, mimochodem nesmírně odolném proti jakémukoli upatlání, nevrzalo. Jediný problém přední žárovky, vydržely vždy cca 30tkm. Výměna dětsky snadná, kusy po 2. Fl ten problém nemají.
Jo a jistou dobu problém při teplých startech - napravila nová verze SW řídící jednotky.
- a poslední poznámka k článku - "vyšší verze startovací karty" + jeden celý odstavec o ní - neříká se tomu prostě "handsfree"? 😉
No najet 120 tkm a dělat z toho majstrštyk, no nevím....jó kdyby 350 tkm, ale 120, to najela i 120dvacítka. >😁
Jinak jasně, není to špatný auto.Poměr cena výkon cajk....
Jinak jasně, není to špatný auto.Poměr cena výkon cajk....
Žádný majstrštyk z toho nedělám, probůh! Problém pojmout psaný text?
Nicméně znám vozy C i D segmentu, kde například interiér povrzával mnohem, mnohem dříve. Včetně jednoho Forestera za trojnásobek a jednoho etalonu z Vlkohradu.
Jinak tahle klasická 1.6 těch 350 v pohodě dá, dost jich tady i reálně bude jezdit.
Já 350 s jedním autem nedám, protože prostě nemusím. A když nějakou sisinku chci, tak si ji pořídím.
Nicméně znám vozy C i D segmentu, kde například interiér povrzával mnohem, mnohem dříve. Včetně jednoho Forestera za trojnásobek a jednoho etalonu z Vlkohradu.
Jinak tahle klasická 1.6 těch 350 v pohodě dá, dost jich tady i reálně bude jezdit.
Já 350 s jedním autem nedám, protože prostě nemusím. A když nějakou sisinku chci, tak si ji pořídím.
Ono dneska dá 350 kde co....jen otázka udržby a výběru motoru, dle toho jak kdo jezdí.Samo jsou vyjimky, kde se něco nepovedlo.Ale se spoustou TSI najedeš ranec a není to tak, jak se všude traduje.Holt občas vyměníš cinkající řetěz.>😁
Tak jasně, i mě občas něco v Passatu zavrže, ale zase to má jiné výhody,je to pohodlné, vše funguje na 1, aspon tedy mě, je to "dotažené", ale nelze srovnávat, jiná třída.Žadné auto není dokonalé, ono na rovinu, dneska už špatná auta nejsou.Jsou jen hodně dobrá a pak ještě lepší.Tož tak... :-!
Tak jasně, i mě občas něco v Passatu zavrže, ale zase to má jiné výhody,je to pohodlné, vše funguje na 1, aspon tedy mě, je to "dotažené", ale nelze srovnávat, jiná třída.Žadné auto není dokonalé, ono na rovinu, dneska už špatná auta nejsou.Jsou jen hodně dobrá a pak ještě lepší.Tož tak... :-!
No je potřeba si říct, že pokud s autem chceš najet 350, tak to dneska pravděpodobně vyjde na údržbě dráž, než u aut třeba před 20 lety. Když mluvíš o VW, tak tam je typický příklad Transporter... jasně že i ta T5 a novější dá 350tkm, ale stojí to víc peněz než u T4.
Zdravim,
díky za tip s tím Auto, až budu mít zase nějaký Renault, tak to hned vyzkouším. je fakt, že by bylo divné, kdyby to Renault neuměl nabídnout u té jinak vyspělé klimatizace. K té spotřebě. Však píši mezi 7 a 8 litry na 100 km, což koresponduje s vaším údajem. Taky asi záleží jak kdo jezdí. To samé platí o té dynamice. Zkuste si někdy přeplňovaný motor, klidně novou 1.2 TCe (tu s rozvodem DOHC, ne tu původní D4Ft). Ve středních otáčkách to jede citelně lépe, než tahle 1.6. Ano, souhlasím, nahoře to stále graduje, ale už ne zdaleka ne tak výrazně jako před lety. Tehdy to byl skoro sportovní motor (na Scénicu I po fce.). K těm kartám. Smyslem bylo je odlišit. Ono každá automobilka tomu říká jinak. Takhle je to jasné a jednotné. Prostě dvě verze karty. Třeba pan Matušek tomu říká "hloupá karta" a chytrá karta.
díky za tip s tím Auto, až budu mít zase nějaký Renault, tak to hned vyzkouším. je fakt, že by bylo divné, kdyby to Renault neuměl nabídnout u té jinak vyspělé klimatizace. K té spotřebě. Však píši mezi 7 a 8 litry na 100 km, což koresponduje s vaším údajem. Taky asi záleží jak kdo jezdí. To samé platí o té dynamice. Zkuste si někdy přeplňovaný motor, klidně novou 1.2 TCe (tu s rozvodem DOHC, ne tu původní D4Ft). Ve středních otáčkách to jede citelně lépe, než tahle 1.6. Ano, souhlasím, nahoře to stále graduje, ale už ne zdaleka ne tak výrazně jako před lety. Tehdy to byl skoro sportovní motor (na Scénicu I po fce.). K těm kartám. Smyslem bylo je odlišit. Ono každá automobilka tomu říká jinak. Takhle je to jasné a jednotné. Prostě dvě verze karty. Třeba pan Matušek tomu říká "hloupá karta" a chytrá karta.
Fluence mám, popsal jste ho celkem přesně. Jako jeho největší chybu považuji tu 5 stupňovou převodovku. Na dálnici je to zoufalý. Chtěl jsem ten bezínovej 2litr ale už nebyl v nabídce, to by asi bylo perfektní auto. Ještě je zvláštní ten houpavě-skákavý podvozek ale jinak jsem s nim celkem spokojenej. A co se týče vzhledu, mám vůz po FL, světle béžovej interiér a vždycky, když vezu nějakou kočku tak se jí auto líbí a to je pro mě důležitější než názory pantátů-mudrců v ojetejch šedejch myškách.
Není zač. Funguje to skutečně u všech Renaultů. A je to i v návodu 😉
Popvrvé to zde řešil již před mnoha lety Ronault s panem Vaverkou.
Novou 1.2 TCe mám (130), a jede lépe, o tom žádná. Kultivovanost o vesmír jinde a šestistupňovápřevodovka kvalitou řazení též. Spotřeba většinou lepší, o fous tedy, cca 0,5l, jen při německých dálničních přesunech se to láme výrazně ve prospěch atmosféry.
V nižšších a středních otáčkách to samozřejmě jede lépe - to ale plyne z použité techniky - atmo vs. turbo - a z principu to ani nemůže být jinak. Skvělému a zápavnému Mazďáckému atmo dvoulitru bych to také nevyčítal (a 165Hp verze v Mazdě 3 by mě pěkně vyklepla, turbo neturbo, jen by řidič musel častěji řadit).
Já tím jen chtěl říci, že se s tím dá celkem v pohodě předjíždět, jen to chce prostě o dva stupně podřadit (což ovšem s tím turbem dělám taky, jako (alespoň doufám) každý rozumný řidič. A ano, nové Euro normy to asi přidusily, nicméně já měl patrně štěstí na kus (+ pečlivě zajeto) a i při prodeji výkupce tvrdil, že to jede skoro jako v Laguně II a přihodil navíc desítku 😉
Ohledně karet - chápu, ono to nebylo fakticky špatně a ještě se do toho pletl klasický klíč...
Popvrvé to zde řešil již před mnoha lety Ronault s panem Vaverkou.
Novou 1.2 TCe mám (130), a jede lépe, o tom žádná. Kultivovanost o vesmír jinde a šestistupňovápřevodovka kvalitou řazení též. Spotřeba většinou lepší, o fous tedy, cca 0,5l, jen při německých dálničních přesunech se to láme výrazně ve prospěch atmosféry.
V nižšších a středních otáčkách to samozřejmě jede lépe - to ale plyne z použité techniky - atmo vs. turbo - a z principu to ani nemůže být jinak. Skvělému a zápavnému Mazďáckému atmo dvoulitru bych to také nevyčítal (a 165Hp verze v Mazdě 3 by mě pěkně vyklepla, turbo neturbo, jen by řidič musel častěji řadit).
Já tím jen chtěl říci, že se s tím dá celkem v pohodě předjíždět, jen to chce prostě o dva stupně podřadit (což ovšem s tím turbem dělám taky, jako (alespoň doufám) každý rozumný řidič. A ano, nové Euro normy to asi přidusily, nicméně já měl patrně štěstí na kus (+ pečlivě zajeto) a i při prodeji výkupce tvrdil, že to jede skoro jako v Laguně II a přihodil navíc desítku 😉
Ohledně karet - chápu, ono to nebylo fakticky špatně a ještě se do toho pletl klasický klíč...
To bych, ale pak mohl tvrdi, ze kessy u Skody je taky hloupe, protoze musite mackat pri otvirani a zavirani na klice a to se treba u Megane 4, Talismanu s kartou nemusi, takze je chytrejsi?
Jinak dostat se spotrebou u toho motoru na 8 l, to musite vylozene tomu slapat po krku v jednom kuse a to urcite neni spotreba vetsiny ridicu. Stojim si za tim, ze ten motor bere realne pri jizde, kdy nejste brzdou provozu mezi 6.5-7.5.
Jinak dostat se spotrebou u toho motoru na 8 l, to musite vylozene tomu slapat po krku v jednom kuse a to urcite neni spotreba vetsiny ridicu. Stojim si za tim, ze ten motor bere realne pri jizde, kdy nejste brzdou provozu mezi 6.5-7.5.
jsou navzájem se vylučující slovní spojení >😁
[odkaz]
Nechcem byť zlý, ale výpovedná hodnota podobných ankiet ako J.D. Power je povedzme diskutabilná. 😄 Skôr by sa patrilo nič nehovorí o spoľahlivosti či nespoľahlivosti jednotlivých modelov áut, ale skôr ako daná značka naplnila očakávania zákazníkov vzhľadom k jej všeobecne vnímanému image či vynaloženým prostriedkkom. 😄
já ho znám, já ho mám. Nesnáším ho. Koupil jsem ho v lakotě a spořivosti před lety - 2010. Na dálnici hlučné, točí 4000 ve 130. Masochistická cesta z Brna do Karlových Varů mě ničí, nepochybně jsem z toho nahluchlý. Ostatní řidiči se mě bojí, očekávají klobouka a já vyrážím za řevu motoru vpřed, abych v 6500 přeřazoval a za pekelného řevu předjížděl a jsem za nebezpečného pyráta silnic. Nelíbí se mi. Někomu jo, mně ne. Toužím po jiných, hezčích, smějí se mi, že mám na kapotě oooobrovský diamant, A co s tím zmetkem mám dělat,když po překročení 150000 km má původní zachovalé přední kotouče a desky, tlumiče, všechno funguje, bliká a svítí, nic se nekazí. Jezdí šmejd za korunu na km - Foukám do toho plyn, jednou za 20 -30 000 vyměním olej a nechce se pokazit, abych měl důvod se ho zbavit. Fluence mi nechce dát záminku, abych se ho zbavil. Ventily se měly dávno podpálit - nevím co to je, ale prý mě to čeká. A jak mě baví každé tankování. Navalím tam 56 l LPG a dalších 600km a víc nic neřeším. ZA KORUNU km. Možná korunu dvacet. Je to jedno. Je mi to úplně jedno za kolik a kolik najedu. Za málo. Je jedno jak se k němu chováš. Všechno snese a unese a nezradí. Pojede furt. FLUENCE je osud, stejně jako má p. Paroubek Zuzanu, já mám Fluence. Nezdolný, spolehlivý, nezničitelný. Až ho jednoho dne vyměním za nějakou krásku, budu na něj vzpomínat. A nebo ho raději nevyměním? Raději si to spočítám.
Před lety jsem měl možnost se s tímto autem svézt, tuším že to byla 1.6. Výhodou byla fajn cena, dlouhá kabina a poddajné odpružení, ale kvůli nemyslné "kupé-střeše" se na zadním sedadle nemůže žádná vyšší osoba, design je nic moc a jízdní vlastnosti jsou fakt hodně slabé, stejně jako dynamika motoru 1.6. Mohu potvrdit, že Megane III (ne Generation) je má fakt o parník lepší. Ovšem kdo tehdy šel hlavně po nízké ceně, pro toho byl Fluence bezkonkurenční nabídka, to je fakt!
Autor píše, že jsou dvě verze benzínový 1.6. 81 a 84 kw. Já mám v techničáku 82 kw a nad 2800 ot. přijde výrazný nárůst výkonu. Holt atmosféra . S tou se musí člověk naučit jezdit. Uvažoval jsem o Mazdě 3. Papírově jsou výkony a spotřeba jejího benzínového motoru velmi zajímavé. Četl jsem ale v diskusi zkušenosti někoho kdo jí má a v reálu se ten motor chová podobně jako Fluence, co se týče výkonu a spotřeby.
Jen prispeji k diskuzi. Aktualni Mazda 2.0 i s 88kw i 121kw umi jezdit za 6,0 a 6,5L a opravdu nejste brzdou provozu.Testovano oboje s manualem.
Doma ted mame take aktualni M3 S 88kw a HDM automatem a da se jezdit do 6,5L tudiz pod uvadenou tovarni spotrebu. Co me ale tesi mnohem vice, ze i kdyz jedu zcela na hrane schopnosti vozu (na klikatych okrskach) nejsem schopen se dostat ani k 8,5L/km. Dalnicni provoz je GPS 130km okolo 6,7L..na dlouhych strekach 1000+km to pada az na 6,3L. To vse pri najezdu cca 10tkm, takze ocekavam jeste male snizeni spotreby, jakmile si vse sedne.
Jinak mam zkusenost i s Meganem sedanem 1,6 16V s manualem rokm 2006. Okolo sedmi na sto. Okresky lehce nad sest litru. Dalnice 130 okolo 7,5L.
Jinak vozy nelze porovnavat, proste Mazda je vuz, ktery zabavy i pri malych rychlostech a vse v ni funguje jak ma. Nadruhou stranu zadny louda ten Megan take neni, ale musite do otacek a tam u je trochu vice slyset a zadna gradace vykonu tu take nehledejte. Moje mineni take muze byt ovlivneno tim, ze drive jsem mel po delsi dobu znacne silnejsi vozy.
Jinak pred vice jak deseti lety jsem jezdil mnoho let Golf IV s 1,6i 16V 77kw a ten jezdil lepe, nez Megane za podobnou spotrebu do 8L na sto. V te dobe jsem jeste cas od casu jezdil rodinou Toyotou Corollou 1,4 VVTI s automatem a tak jezdila jeste lepe, ale kolem 8,5L na sto..ale umela se pekne hybat az k 7tisicum.
Doma ted mame take aktualni M3 S 88kw a HDM automatem a da se jezdit do 6,5L tudiz pod uvadenou tovarni spotrebu. Co me ale tesi mnohem vice, ze i kdyz jedu zcela na hrane schopnosti vozu (na klikatych okrskach) nejsem schopen se dostat ani k 8,5L/km. Dalnicni provoz je GPS 130km okolo 6,7L..na dlouhych strekach 1000+km to pada az na 6,3L. To vse pri najezdu cca 10tkm, takze ocekavam jeste male snizeni spotreby, jakmile si vse sedne.
Jinak mam zkusenost i s Meganem sedanem 1,6 16V s manualem rokm 2006. Okolo sedmi na sto. Okresky lehce nad sest litru. Dalnice 130 okolo 7,5L.
Jinak vozy nelze porovnavat, proste Mazda je vuz, ktery zabavy i pri malych rychlostech a vse v ni funguje jak ma. Nadruhou stranu zadny louda ten Megan take neni, ale musite do otacek a tam u je trochu vice slyset a zadna gradace vykonu tu take nehledejte. Moje mineni take muze byt ovlivneno tim, ze drive jsem mel po delsi dobu znacne silnejsi vozy.
Jinak pred vice jak deseti lety jsem jezdil mnoho let Golf IV s 1,6i 16V 77kw a ten jezdil lepe, nez Megane za podobnou spotrebu do 8L na sto. V te dobe jsem jeste cas od casu jezdil rodinou Toyotou Corollou 1,4 VVTI s automatem a tak jezdila jeste lepe, ale kolem 8,5L na sto..ale umela se pekne hybat az k 7tisicum.
Mně osobně se Renault Fluence moc líbí, i když teď mám v garáži Captur od [odkaz] , tak budu zvažovat přechod na Fluence 😄 Líbí se mi hlavně vzhled, který je takový trošičku křiklavý, vystupuje z řady - to je přesně auto dle mých představ! Jinak určitě budu kupovat Renaulta, protože je to spolehlivý výrobce, kterému za tu řadu let už prostě a jednoduše věřím.
Od té doby co mělo tohle auto v televizi reklamu, když se prodávalo jako nové, tak jsem byl rozhodnutý, že si ho koupím. Včera jsem narazil na pěkný kousek v autobazaru AAA auto v Brně, kde jsem na auto dokázal rovnou vyřídit i výhodný úvěr.
Sám jsem asi před rokem pořídil Fleunce spíše jako nouzovku. Protože jsem hledal něco co by moc nestálo a zároveň to nebyl průšvih do budoucna ohledně údržby. Koupil jsem 1.6 16V. Dnes můžu s klidem říct, že uživatelsky bych to přiřadil ke starším Francouzům (pohodlí, jen běžná údržba a prostor jak v kabině tak i v kufru). Pro mě lepší jak koncernové šunky, ale na hbité japonce to rozhodně nemá. Je to velice příjemný překvapení pro mě a vím, že je to asi první vůz, který vřele doporučuji každému, kdo chce pohodlí a nechce vysypat jmění za nákup auta.
V měřítku těchto kladů je mi asi jedno, že nemá super přesné řízení v zatáčkách, nebo že nedá stovku pod 8 vteřin... Auto, které odveze do práce, na nákup i k moři a nebudete ostudou ani brzdou provozu. Nebo se mýlím?
Po faceliftu je hezčí, nová generace se mi líbí hodně a rozhodně bych se s ní nestyděl jezdit.
Fabie - Rapi😜 Menší auta, Fluence je pohdlnější
Octavia - Za tyhle peníze je hodně velký risk kupovat, pokud není od známého. Navíc o tolik líp ty staré Oktávky zas nejezdí. Navíc problémové motory až na 1.9TDi.
Chápu, že někdo Fluence koupí jako alternativu.
Škodovka snad není jediná značka v bazarech, ne? Jestli jsou problémové třeba 1.6MPI nechme teď stranou, podle mě by se zajímavých motorů našlo víc.
Kdykoli bych dal přednost třeba Focusu... nebo Golfu, nebo aspoň normálnímu Meganu, nebo Ceedu, whatever, klidně o pár let starším. Ale jak píše Sky, proti gustu...
A vzít ve stejné cenové relaci Focus či Golf znamená v bazaru jít o tři, čtyři roky více do historie nebo o pár desítek tisíc kilometrů výš. Nedostaneš ani lepší auto, ani v lepším stavu. A hlavně nedostaneš ten vnitřní prostor, který je fakt velkorysý vůči hatchbackům.
Když chci prostor, tak prostě koupím kombík...
Snazis se ozzmana dotlacit nekam kam podle tebe nepujde, bo ani ty bys tam nasel, uprimne ani ja... na to je ale jednoducha odpoved, proste nejsme cilovka. Kdyz ale zacnu mluvit o svych rodicich, duchodovy vek, auto z A do B, na miste zalezi stejne jako na cene, ocekavanych nakladech, stari atd. a tam se Thalii nebo Fluence budes s klasickym HB z nizsi stredni rovnat tezko. Tohle jsou auta pro lidi co rezignovali na vse ostatni >😁 zadny zazitek za volantem, zadny za srdce popadajici vzhled, ale v tech meritelnych vecech, tam to s beznym mainstreamovym modelem ala focus vs. fluence proste projedes.
Ozzman ale přímo mluví o rodinném autě, což ho třeba časem taky čeká...
Auto pro důchodce ok, to jsme v jiné rovině... já osobně bych spíš čekal posun k levnějším vyšším autům typu Ford Fusion, Suzuki S-Cross... ale jinak nic proti.
Každé auto má svého kupce za tu správnou cenu...
Takze tak jak bys to nekoupil ty, ja, tak tipuju, ze by to ve skutecnosti nekoupil ani ozzman. Coz neznamena, ze nesdilim jeho nazor, ve kterem nakup takoveho auta nekym jinym chape, nebo primo doporucuje.
Jinak bych to za sebe rozseknul jako ty a radeji si priplatil za min vyklestujiciho a nelowcostoveho zastupce nizsi stredni.
PS: ted jsem zvedavy jestli to Ozzman v tomto duchu taky potvrdi. 😄
Co je typické auto oblíbené v této cenové kategorii? Oktavia kombi, Fabie Kombi.... pak nějaký Megane a Fokus. Fluence stojí přesně v této cenové a je novější a méně najetý. Pro takového kupce, který má hluboko do kapsy se odvděčí i nenáročným provozem. Proto "ideál na východ od Němec".
Ale tohle není o mne, mne taky řízení baví a dám radši přednost Fokusu třeba... ale pro lidi, kteří chtějí nenáročné, prostorné a levné auto s opravdu solidní spolehlivostí, tak ten Fluence tohle nabídne. Jak jsem psal, odveze na nákup i k moři.
Víš co? Prostě mi to auto k tobě nesedí, to je vše. 😉
Možná by tě nakonec vyšlo levněji objednat si ty ***my, co to vozej >😁
Resp. asi jen tu karoserii. Já o něm dřív uvažoval jako o levném autě pro manželku, moc se jí líbil, ale nakonec z toho sešlo. Prostě na kočárek a hromadu bagáže to není no..
mne sa fluence ako tak zda kukatelny az ten po facelifte... ta predfaceliftovanna verzia je ozaj nepekna a pripomina mi skor nejaky obojzivelny stroj ako rodinne auto.. ten ponton kasne mi tam nesedi.. vyzera to ako nejaka nafukovacia zaba... facelift uz tie proporcie kusok zlepsil ale aj tak podobne ako linea alebo rio sedan to nie je ziadny krasavec... akoze fakt pekne auto to nie je.... ale uz novy megane grandcoupe ale aj elantra su fakt pekne sedany.... tie fakt uznavam.... tam uz vidno ze tie vozy boli robene inak a necitit tam ziadne kompromisy ...
Sedan jako negativum... tady s tím zkrátka nesouhlasím. Sedan má naopak proti HB výrazně větší kufr, což je pro běžnou přepravu jednoznačně naopak klad.
Nevím, proč u nás má sedan punc toho nepraktického vozu, proč se u nás prezentuje jen to negativní. Ano, větší předměty jsou problém. Ale doba je snad jinde a nábytek nebo pračku či lednici vám každý doveze přímo ke dveřím domu :-! A televize už jsou nějaký ten pátek ploché >😁 >😒]
Ako casto vsak taketo nakupy robis? Par krat za zivot auta? Je trochu absurdne tomu podriadovat nakup auta, specialne ak rozdiel v cene bude vyssi ako cena nabytku co mozno odvezies 😄
Netusim ci sa vo Fluenci daju sklopit sedacky, ale ak hej, tak tam vacsinu veci prevezies. Ved lacny nabytok sa predava v demonte a ide o placate dlhe krabice co budu vacsine aut trcat z kufra, ale sucasne ich pojde vopchat do sedanu.