Známe kapalinové chlazení buď termosifonové (samočinné, samotížné), které funguje na základě změny hustoty kapaliny, která se mění při změnách teploty kapaliny a je bez jakéhokoliv čerpadla nebo s nuceným oběhem, kdy je kapalina hnána oběhovým čerpadlem.
V textu uvedený termín ".....konstruktéři použili termosifonové chlazení s nuceným oběhem a čerpadlem, ...." je hloupost.
Šmouha na jinak pěkném a poměrně obsáhlém článku s bohatou a popsanou :yes: fotogalerií.
Sleeper
0
Díky, opravím.
gil54
0
ok.
Přiznám se, že nevím, jak to u áčka doopravdy s chlazením přesně bylo. Obecně však je obvyklé, že první a starší varianty různých automobilů bývaly vybaveny prvotně jednodušším termosifonovým chlazením. S postupem vývoje modelu, se zvyšováním výkonu a modernizací se přecházelo na chlazení s nuceným oběhem, méně náročným na objem chladící kapaliny, s vyšším chladícím výkonem, s nižší hmotností, s přínosem rychlejšího ohřevu a s menšími nároky na "stavební výšku" celého systému, nehledě na zhoršenou funkci chlazení při stojícím automobilu s běžícím motorem u termosifonu. Proto je mi divné, že by to zde bylo obráceně. Možné to je, ale divil bych se.
Nakonec ze všech fotografií motorů v galerii mám pocit, že vodní pumpa byla vždy stejně realizována na společné hřídeli jako vrtule chladiče. Pumpa je, podle mě, umístěná pod přírubou v hlavě válců, s přímým odvodem horké kapaliny hadicí rovnou do chladiče a to na všech poskytnutých snímcích. Tak nevím, mrkněte se ještě na to. 😉
(Ano, vím, že jsem tak trochu blázen. 😄 )
Bubáq
0
ale tento článek z Vás nálepku koncernové hlásné trouby nesejme!
😉
ryccardo
0
Milá redakce jste si jistý tímhle číslem? Já jen že Škodovka aktuálně bouchá asi 3000 aut denně a to je panečku fabrika jako kráva. Že by ve 20 letech bez robotů a automatizace dělal Ford skoro 3x tolik? To se mi moc nezdá.
V textu uvedený termín ".....konstruktéři použili termosifonové chlazení s nuceným oběhem a čerpadlem, ...." je hloupost.
Šmouha na jinak pěkném a poměrně obsáhlém článku s bohatou a popsanou :yes: fotogalerií.
Přiznám se, že nevím, jak to u áčka doopravdy s chlazením přesně bylo. Obecně však je obvyklé, že první a starší varianty různých automobilů bývaly vybaveny prvotně jednodušším termosifonovým chlazením. S postupem vývoje modelu, se zvyšováním výkonu a modernizací se přecházelo na chlazení s nuceným oběhem, méně náročným na objem chladící kapaliny, s vyšším chladícím výkonem, s nižší hmotností, s přínosem rychlejšího ohřevu a s menšími nároky na "stavební výšku" celého systému, nehledě na zhoršenou funkci chlazení při stojícím automobilu s běžícím motorem u termosifonu. Proto je mi divné, že by to zde bylo obráceně. Možné to je, ale divil bych se.
Nakonec ze všech fotografií motorů v galerii mám pocit, že vodní pumpa byla vždy stejně realizována na společné hřídeli jako vrtule chladiče. Pumpa je, podle mě, umístěná pod přírubou v hlavě válců, s přímým odvodem horké kapaliny hadicí rovnou do chladiče a to na všech poskytnutých snímcích. Tak nevím, mrkněte se ještě na to. 😉
(Ano, vím, že jsem tak trochu blázen. 😄 )