Současné postavení, prestiž i význam značky Tatra a společnosti Tatra Trucks podtrhují nejen hospodářské výsledky, vývoj nových vozů, stoupající prodeje a podpora různých projektů, ale i společenská ocenění.
Podíval jsem se na webové stránky sdružení a zjistil jsem, že se nejedná o nějaké odborné hodnocení objektivní parametrů. Samotné sdružení na stránkách uvádí, že v oblasti výroby aut je tradiční českou značko Škoda (patrně neaktualizované stránky),
Přísně vzato, tradiční ČESKÁ značka by měla mít svůj vlatní technický vývoj (jako má Škodovka), což je oblast, která byla v tatře silně redukována. To ale nezmiňuji proto, abych tvrdil, že je to jen špatně. Pokud bude Tatra i nadále produkovat do 3 tisíc náklaďáků do roka, těžko uvažovat o např. vývoji nového moderního vlastního motoru. nebo kabiny pro Ternno či Tactic. Ale nějaká další integrace by se Tatře stejně hodila, bez ohledu na to, zda bude i nadále držitelem "amatérského" označení Tradiční česká značka.