Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - narona
Modrofuk
| 28. 11. 2017 20:13
>:D to je dobrý to slyším prvně. Spíš umělý prostředek dýmotvorný... Což je výhoda nikdo se mi nelepí na zadek, alespoň do doby než se vypálí výfuk (po 30 dálničních kilometrech >:D )
podivnosti a chyby
| 28. 11. 2017 20:37
"...a volnoběžkou na posledním stupni, která zabraňovala zadření motoru i tehdy, když řidič sundal nohu z plynu..."
Myslím že té větě nerozumí ani autor článku, ale kromě toho volnoběžka zadření nezabráníla, ,jen snižovala riziko. Trabant se uměl zadřít přestože měl volnoběžku

"...Odnášely to hydraulické bubny..."
fakt dobrá formulace :-( ,

"..V roce 1974 se ojnice dočkaly jehlového ložiska, což mělo za následek úpravu mísení směsi benzinu s olejem v poměru 1:50..."
Velmi nepřesné, ojniční ložiska byly a jsou na dvoutaktech vždy jehlové, resp. valivé. To o čem je řeč je uložení pístního čepu v horním oku, kde původní kluzné bronzové pouzdro vyžadovalo více oleje v benzínu. To bylo následně změněné na jehlové ložisko a umožnílo ubrat olej

"...K mání byla i samočinná elektromagnetická spojka Hycomat (601H), ale pouze pro invalidy, kteří buď o levou nohu zcela přišli, nebo ji měli nefunkční..."
Za prvé Hycomat nebyla elektromagnetická spojka ale elektrohydraulická, a za druhé provedení Hycomat se dalo běžně koupit, teda aspoň v ČSSR. Ale článek asi vznikl nedokonalým překladem německého textu
Avatar - Đawson
podivnosti a chyby
| 28. 11. 2017 21:06
Slusne znalosti, me utkvelo v hlave kozenkove polstrovani u zadnich sedacek a mereni benzinu merkou >:D a taky prulez z kufru do interieru, to sem jako decko miloval.
podivnosti a chyby
| 29. 11. 2017 21:04
Dosti trefné poznámky. Mně ještě pobavilo: "Sezóna 1977 znamenala zavedení elektrických stěračů a ostřikovačů čelního skla" - fakt si nevzpomínám, že by měl Trabant někdy stěrače na kliku... S těma ostřikovačema to ale byla pravda - před elektrickými (nad bandaskou byl motůrek) byl velmi zajímavý systém mechanického podtlakového čerpadla. Na přístrojové desce byl čudlík, který se asi 10 cm vytáhnul (tím se natáhla voda do nádobky takové větší stříkačky) a zároveň se natáhla pružina. Pak se to pustilo a něco málo kapének se dostalo na přední sklo...
Měl jsem postupně celkem 7 Trabantů a v tom tak 13 motorů - po revoluci to byl jeden z nejoblíbenějších vozíčků pro podnikatele. Skoro to nic nestálo a nadělalo to práce... Znal jsem tak 20 začínajících podnikatelů, kteří ho provozovali - většinou majitelé hospod a nebo pekaři.
Avatar - Well-being
Lidé jsou nevyzpytatelní.
| 28. 11. 2017 20:58
Smradlavé, malé nebezpečné auto se stalo kultem ... ;-)
Lidé jsou nevyzpytatelní.
| 29. 11. 2017 16:22
Na 60 léta a země socialistického bloku vypadá design parádně! Pak hmotnost něco nad 600kg. Vybízí se lehce "Paroubkovská" otázka - kdo z dnešních aut to má? (myšleno tu nízkou hmotnost)
Lidé jsou nevyzpytatelní.
| 29. 11. 2017 23:31
Na svoji dobu ten crashtest byl celkem cajk [odkaz]

A hlavně duroplastové panely karoserie mají po celou dobu stejné mechanické vlastnosti...ne jako plech který podléhá korozi. Oproti autům která vzikla v šedesátých letech byl Trabant s ohledem na to,že to byl malý vůz, vcelku bezpečný...to potvrdil i crashtest ojetin profesora Dannera pro pojišťovnu Allianz v devadesátých letech.
Avatar - holden2
nevim jestli mi to neuniklo
| 28. 11. 2017 21:31
ale nezaznamenal jsem bombasticky titulek ze boleslavskej hnuj nepostoupil mezi finalisty wcoty
Obsáhlý a důkladný článek, který....
| 28. 11. 2017 22:09
dal autorovi jistě dost práce, ale to auto je novinářsky tak strašně "ohrané", že fakt pochybuju, že tento materiál ještě někoho opravdu zaujme (nebo takových čtenářů bude fakt málo)... :'-(
Obsáhlý a důkladný článek, který....
| 29. 11. 2017 06:42
V dnešnej dobe je to skôr ctrl+c ctrl+v cez transkátor z nejakého zahraničného média
Spíš recese než kult....
| 28. 11. 2017 22:29
.... přecejen, na tu dobu s nostalgií vzpomínají asi jen lidi s alzheimrem.....

Nebezpečné, katastrofálně neekologické, totálně zastaralé.... prostě klasický příklad kam reálný socialismus vede....

beru že se v tom jde někdo projet a tlemí se jak je to primitivní.... ale jestli to někdo považuje za dobré auto, no.... :*)
Spíš recese než kult....
| 28. 11. 2017 23:06
Tak to pozor, trabant byl na svou dobu moderní, měl motor vepředu a poháněnou přední nápravu. Jen ten motor byl trošku zastaralý. Problem byl spíš v tom, že se tak dlouho vyráběl, jak bylo v socialistických zemích zvykem, nač měnit něco co je dokonale od začátku, viz. Lada 2105 a Niva
Spíš recese než kult....
| 29. 11. 2017 02:46
"Tak to pozor, Trabant byl na svou dobu moderní, měl motor vepředu a poháněnou přední nápravu." >:D

Ano.

Zrovna jako Aero Minor v roce 1946, Aero 30 v roce 1934, Adler Trumpf v roce 1932, Austin Mini v roce 1958, Citroën 2 CV v roce 1949, Citroën Traction Avant 11CV v roce 1934, Citroën DS v roce 1955, DKW F5 v roce 1935 ................. a to nemám náladu pokračovat dalšíma písmenama abecedy. Jako třeba namátkou Jawa Minor v roce 1937 nebo Saab 92 v roce 1949. Všichni na svojí dobu moderní, motor vepředu a poháněnou přední nápravu.

Tak to pozor ! >:D >:D Nač měnit něco co je dokonalé od začátku >:D >:D Sorry jako.
Avatar - traveldrive
Spíš recese než kult....
| 29. 11. 2017 07:20
Tak potom sa divím, že škodováci trvali na zadnom náhone s odôvodnením, že homokineťáky nie sú. A dederóni zatiaľ vpohode bastlili autá s predným pohonom akoby sa v RVHP nechumelilo... ;-)
Spíš recese než kult....
| 29. 11. 2017 07:29
V socialismu nebyly ani potřebnější věci jako třeba hajzlák nebo dámské vložky, o banánech a pomerančích nemluvě. Na výrobu nějakých homokineťáků si nikdo z našich soudruhů ani nevzpomněl, možná to dokonce i považovali za sprosté slovo
Avatar - traveldrive
Spíš recese než kult....
| 29. 11. 2017 07:39
Nevieš, Nemci si ich vyrábali sami?
Spíš recese než kult....
| 29. 11. 2017 08:01
Určitě ano, i do Wartburgů

Dokonce je později měli dodávat i nám do připravovaných nových škodovek s motorem vpředu, ale jednání selhala takže v Boleslavi museli ty nové modely (tedy Š105-120) dělat opět s motorem vzadu
Spíš recese než kult....
| 29. 11. 2017 14:39
To byl ten komoušskej plánovanej svět. Snaha naplánovat věci na rok dva dopředu je nesmysl. Výsledkem byl nedostatek kde čeho. Ovšem my to už víme, ale západní Evropa jsa za námi v tomto pozadu přichází se stejnou koko-tinou teď, ale nazývá to "demand management" Setkávám se s tím v práci. Naplánujeme co budeme potřebovat na rok dva dopředu a podle toho budeme vyrábět. Čechům je to k smíchu a kolegové na západě to vidí jako supr nápad. Západní Evropě chybí, že nezažila socialismus. >:D
Spíš recese než kult....
| 29. 11. 2017 09:52
Asi proto, že ne každý přední pohon měl nutně homokinetické klouby.
Vždyť je to napsané i v tomhle článku, že Trabant dostal homokineťáky až v roce 1983.
Spíš recese než kult....
| 30. 11. 2017 00:56
homokineťáky u Trabanta tzv. tripo převodovka a tříkamenné poloosy byly licencí od Citroenu,dostala je i Lada Samara. Oproti tomu Wartburg používal klasické kříže i u 4taktů. Původní klouby měly výhodu,že se daly vyměnit bez nutnosti sundavání poloos.
Avatar - narona
Spíš recese než kult....
| 29. 11. 2017 14:59
Já se spíš ptám proč soudruzi v ČSR trvali na těch homokineťákách... můj trabant je taky nemá a jede :-) akorát trochu menší rejd.
Spíš recese než kult....
| 29. 11. 2017 03:49
>:D Asi mám možná i alzheimera, na tu dobu i možná někdy zavzpomínám, ale nikdy s nostalgií k Trabantům a to ani v kontextu s dobou jejich největší "slávy". V mých očích vždy absolutní dno. Tehdy i dnes.

Přestože byl relativně dostupný a provozovatelný bylo moje první auto, jen co mi dali řidičák, dvoulitrovej Citroën 11 BL r.v. 1934. Jel asi 8x líp, 5x rychlejc, bylo to kus poctivýho auta a udržet ho při životě chtělo sakra charakter. Autentickou fotku nemám, ale tenhle je mu nejvíc podobnej, akorát má lepší lak. [odkaz] :-) Prostě mám rád auta od mala.

Je Trabant auto ?
Spíš recese než kult....
| 29. 11. 2017 07:19
.... ten Citroen.... :yes: :yes: :yes:
Avatar - wakantanka
Spíš recese než kult....
| 29. 11. 2017 08:53
niežeby som sa v týchto predvojnových Citroenoch orientoval ale pripadá mi ako Traction Avant.
Spíš recese než kult....
| 29. 11. 2017 10:05
No vždyť jo. Oficiální označení modelu 11 BL. To je, já nevím, třeba jako když se řekne embéčko. A pak máš MB 1000, MBX 1100, MBG 1100 nebo když zůstaneme u Citroëna tak původní řada DS, Také bylo mraky modelů a provedení.

Traction Avant je označení koncepce, vývojové řady. Existoval typ 7, 11, 15 v mnoha provedeních a velikostech. (BL nebo B, u jedenáctky, označovalo různý rozvor.)
Avatar - wakantanka
Spíš recese než kult....
| 29. 11. 2017 10:56
jj, dík, zas som sa niečo nové dozvedel >:D :yes:
Avatar - narona
Spíš recese než kult....
| 29. 11. 2017 15:01
Takovým citroušem jezdila moje chorvatská prateta ještě v 90. letech, akorát to byla myslím sedmička >:D
Spíš recese než kult....
| 29. 11. 2017 14:31
Koukáš na to optikou dnešní doby. To si nedokážeš představit svět v 60-70 letech?
Kult?
| 29. 11. 2017 06:36
Muzu vedet co je na tyhle komoussky sragore v dnesni dobe kultovniho ?
Kult?
| 29. 11. 2017 07:31
Komoušský kult vznikl tak že v tom lidi museli radostně jezdit i když nechtěli
Avatar - traveldrive
Kult?
| 29. 11. 2017 07:43
Vieš čo nakoniec kto toho Trabanta mal, bol zaňho rád. Za vtedajšej situácie s autami veľa možností nebolo, a tí, čo mali platy z tých nižších riadkov v tabuľkách, mali tých možností ešte menej. Vzhľadom na svoju veľkosť a jednoduchosť to bolo vcelku spoľahlivé auto a zvládlo možno viac, ako niektoré dnešné.
Kult?
| 29. 11. 2017 08:07
Já to vím tu dobu dobře pamatuju. Ale že by trabi zvládl více než dnešní auta to určitě ne, zvládl akorá žrát daleko víc benzínu. Životnost motoru cca 50 tis.km, jediná výhoda že se tehdy jezdilo mnohem míň tak ty kilometry vydržely na mnoho let
Kult?
| 30. 11. 2017 00:58
ale notak..životnost 50tkm >:D >:D >:D S ojetým Trábem (nevím kolik měl motor natočeno) jsem zvládnul 50tkm za rok....Dan Přibáň za 5 měsiců najel přes 20tkm v extrémních podmínkách. Teď můžeš zkusit tu o Červené Karkulce :-)
Kult?
| 30. 11. 2017 08:34
Není podstatné kolik jsi zvládnul za rok, ale kolik jsi zvládnul celkem

O kratší životnosti se zmiňujou i tady: :-)
[odkaz]

a na netu najdeš spoustu diskuzí které potvrzují reálnou životnost hodně pod 100 tis.km (výjimky se vždy najdou), určitě hodně pod životností Š1000MB-Š120 které leckdy kolem stovky už taky měly na kahánku
a pár zcela zadřených trabantů při nájezdu kolem 50 tis. km jsem viděl osobně

Mimochodem 2 kusy T601 jsem vlastnil taky a kdysi jsme měli i toho předchůdce P70 a projezdili s ním několikrát půlku socialistické evropy
Kult?
| 30. 11. 2017 23:06
Podpásovka >:D V porovnání se čtyřdobým motorem ta životnost byla nižší. Už i v příručce se psalo,že se nedoporučuje dlouhodobá jízda maximální rychlostí. Přeci jen v obsazení dva dospělí,dvě děti,plný zavazadelník a za sebou karavan QEK Junior se na životnosti podepsal,ale v té době existovala pomoc řidičům a s opravou/výměnou motoru nebyl v rámci spřátelených zemí problém. Dnes jsou problém repase, někdy motor najede 50,jindy jen 15tisíc. Ale nedávno se objevil jeden velmi dobrý repas, zatím najeto 90tisíc a motor je OK. Oproti vozům z AZNP byly servisní úkony minimální,takřka jen dodržování mazacího plánu a výměna oleje v převodovce. Doladění předstihu a výměna kladívek. Pořád se ale bavíme o v té době nejlevnějším automobilu. A jeho užitná hodnota a servisní nenáročnost v této cenové kategorii neměla konkurenci.
Avatar - KANKUNEN
Kult?
| 29. 11. 2017 08:05
Ber to jako upomínku na komoušské hospodaření, na západě měli i dvanáctiválce a na východě nebylo dost ani trabantů. Byl to neskutečný vergl a šunt a na to jak byl jednoduchý se stejně furt kazil.
Avatar - Barrichello
Kult?
| 30. 11. 2017 00:12
Na východě měli taky V8. Volha 24 "KGB", GAZ M-13 a M14 Čajka, všechny ZILy a většina ZISů >:D

Krom toho měli ty V8 a V12 i v nákladákách >:D
Avatar - 3_diamanty
Kult?
| 29. 11. 2017 08:36
raz este aj 105L-ka bude kultove auto storocia... len vydrz... tu na acz je vsetko mozne ;-)
Avatar - Blue Sun
Kult?
| 29. 11. 2017 11:41
Jak jinak chceš popsat něco, co sdružuje lidi celosvětově i přesto, že ve své době to nebyl žádný zázrak? Stejně jako VW Brouk a Citroën 2CV. Auta, která motorizovala svou dobu, měla svůj význam a byla určitým symbolem nějaké doby nebo události.
Jo, i přes svou hloupou antikomunistickou rétoriku se smiř zkrátka s tím, že z Trabantu vznikl určitý kult...
Kult?
| 30. 11. 2017 06:14
Jsem rad za svou antikomunistickou retoriku a nechapu jako i skoro 30 let pote nekdo porad muze jet na vlne toho jak oto vlastne bylo prima a OK - nostalgie po detstvi/mladi je holt mrcha.

Rodil mezi temi dvema zminovanymi a timhle vychodonemeckym zverstvem je ta ze s kachnou a broukem lidi meli volbu a byly to chytre postaveny auta s ohledem na porizovaci naklady. Trabant byl jen srot a dusledek ekonomicky mizerie.

BTW - nechtej vedet co vsechno lidi umi sdruzovat
Avatar - Blue Sun
Kult?
| 30. 11. 2017 07:26
No vidíš.. .a ten šrot si dokázal získat oblibu mezi moderními lidmi. Tím pádem to je kult.
A tak na okraj - VW a Kachna byly taky pěkné šroty a byly dělané hodně jednoduše, stejně jako Trabant. Jen to hloupí antikomunisté nechtějí vidět.
Kult?
| 30. 11. 2017 23:47
jsi sakra mimo >:D Překvapivě mezi Trabanťákama nenajdeš mnoho kovaných komoušů.... příkladem za všechny je Dan Přibáň :-) Politiku sem tahají joudové tvého typu. To jako kdybych napsal,že všichni co dneska jezdí Škodofkama jsou nostalgicky vzpomínající komunisti >:D >:D Jen idiot se i 30 let po převratu pořád vrací k politice,bolševikům a podobným exkrementům. Prostě bez narážky na politiku nenapíšeš nic? Asi jako expert Pepa z Autosalonu >:D Řekni třeba ing. Hrdličkovi,že je komoušská loutka.... v Německu je to prostě o něčem úplně jiným...nostalgicky si zavzpomíná děda v nový S-klasse když se pokochá Trábem... Je to auto...auto který nemůže za svoji dobu a pokud se podíváš na historii vývoje,tak uvidíš kolik věcí vymýšleli komoušům navzdory. Pokud se pořád budeme rejpat v minulosti,nikam se neposuneme. To že se ikony revoluce jak Havel apod rázně s komunisty nevypořádaly už dneska nedohoníme.
Avatar - 3_diamanty
kult?
| 29. 11. 2017 08:31
boze moj.. to vazne? ... skor sa mi tu hodi pojem nostalgia .. ale kult isto nie ...

ani 10 eur by dnes uz nikto za tento udajny "kult" nedal...
Avatar - wakantanka
kult?
| 29. 11. 2017 13:16
Na druhej strane ak moze byt kultom chrobak z ktoreho sa vyrobilo 28? milionov ... :-)
Avatar - Barrichello
kult?
| 30. 11. 2017 00:13
sou lidi co za to v klidu vysolí i 150 litrů >:D
Nejlepší škola
| 29. 11. 2017 09:49
Já vzpomínám strašně ráda na trabantíka. Tatínek mě na něm učil jezdit a pak ještě pár let jsem s ním drandila. Nejlepší škola řízení :-) Fakt super.
Nejlepší škola
| 29. 11. 2017 10:00
Já se učil jezdit na šlapací tříkolce. Bylo to něco podobného jako ten trabant
Skôr trápny...
neregistrovaný "SR20"
| 29. 11. 2017 13:36
Bolo skôr trápne, že si inžinier po 5 rokoch čakania v poradovníku kúpil takéto vozidlo.
Ten socializmus naozaj nebol bohviečo.
Avatar - Bubáq
Je mi líto
| 29. 11. 2017 20:43
Líto všech, kteří pociťují nostalgii při spatření fotografie tohoto automobilu. Jeho konstrukce, jeho provedení je zavrženíhodnou kapitolou ekonomiky NDR. Protože tehdejší vedení státu proklamovalo, že tento stroj měl sloužit k motorizaci společnosti, protože se jednalo o jeden z velmi omezené "nabídky", která byla k dispozici výměnou za vydělané peníze; protože tenhle klumpr s dvoudobým motorem byl výsměchem všemu, co se dá nazývat technologií. Protože tehdejší vedoucí síla společnosti tímhle "odměňovala" lidi, kteří dřeli jako koně s nadějí na lepší budoucnost. Protože se jedná jen a pouze o hmotný důkaz neschopnosti ekonomiky stvořit něco, co by bylo kvalitním konstrukčním a materiálovým počinem. Protože se tahle hrůza za celou dobu své nesmyslné existence prakticky vůbec nevyvíjela. Protože je jenom důkazem toho, že tehdejší společnost se musela spokojit s tím, že téměř všechny vygenerované prostředky byly směřovány do zbrojení a na lidi se nedostávalo. Organizovaně a bez možnosti úniku. Tak tohle všechno je Trabant. Sputnik. Sra.čka a hanba inženýrství. Nedůstojný důkaz pohrdání člověkem a jeho potřebami.
Je mi líto
| 29. 11. 2017 23:41
narodil ses po roce 1989? Jestli něčemu říkáš hanba inženýrství...jsi ing? strojař? Třeba doktor Lang si zaslouží poklonu,stejně jako ing. Hrdlička u nás. Oba dokázali vyvíjet auto,komoušům navzdory. Byl to sračkoidní systém,ale lidi kteří stáli za tehdejším vývojem si zaslouží úctu. Miluju tyhle politický kecy...
Co v tý době dokázal VW? Vykrást nápad Tatry a i po válce vyrábět "dědictví Hitlera" ? Byl v šedesátých letech Brouk moderní a bezpečný? >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
Je mi líto
| 30. 11. 2017 00:17
oni všichni němci nejezdili v Trabantu a Wartasu, spousta jich mělo škodovky, lady, moskviče. A ještě jeden stroj který sme u nás neznali se v NDR vyskytoval masivně - byl to Záporožec 968 s kterým dederoni krásně předjížděli místní čecháčky v 1000MB a šáde 100, neb ten V4 1,2 v Zazu drandil lepší.
Je mi líto
| 30. 11. 2017 00:31
jak říkají moji němečtí přátelé SAPO...taková sovětská verze NSU >:D Na Ukrajině se potom soudruzi zmohli jen na ZAZ Tavrija ... sice s motorem 1.1 odladěným od Porsche a porevoluční cenou v ČSFR 109.900,- ale byl to ukrutnej střep >:D i když se vyrábí snad dodnes jako Slavuta >:D
Avatar - Barrichello
Je mi líto
| 30. 11. 2017 10:57
Už nevyrábí, ZAZ dělá jen bývalé Daewoo + licenční Cherry.
[odkaz]
Zastaralý modrofuk a nepřesnosti
| 30. 11. 2017 00:28
Zastaralý modrofuk? Já si podle titulku naivně myslel,že jde o vůz z AZNP Mladá Boleslav >:D
Jak už tu někdo zmínil...hycomat byla elektrohydraulická spojka,naprosto jednoduchý a spolehlivý systém,kdy se kliková hřídel u aut vybavených Hycomatem lišila perodrážkou na výstupu u převodovky a hydraulické čerpadlo bylo poháněno od klikové hřídele. Řadící páka (trubka) měla na svém konci mikrospínač a další koncovku. Pouhým lehkým dotykem řadící páky se sepnula spojka,zvolil se převodový stupeň a při sešlápnutí plynu začala spojka plynule zabírat. To vše před mnoha a mnoha lety. Dnes se tato vychytávka montuje do vozů s mechanickou převodovkou pro lidi s amputací dolních končetin, mikrospínač je nahrazen čidlem na řadící páce a hydrauliku nahradil elektromotor a řetízek ovládající spojkový pedál. (kdysi tato úprava stála kolem 50.000 Kč). Hycomat nesloužil jen hendikepovaným. Hycomat měl i nouzový pedál spojky,který byl zaaretován na podlaze a v případě poruchy se dalo normálně řadit. Jediná spojitost s Trabantem a hendikepovanými řidiči v ČSSR byla ta,že na začátku osmdesátých let se Trabanty do ČSSR oficiálně přestaly dovážet kvůli emisním normám,vyjímku měly právě hendikepované osoby,které si Trabanta s hycomatem mohly koupit i po ukončení oficiálního dovozu.

Další nepřesnost je umístění znaku...u staršího modelu byl znak s křídly pouze v přední masce,po modernizaci se znak přesunul na kapotu. Znak v masce i kapotě je dílem kutila,ne fabriky.

Polička pod palubní deskou nebyla na přání,ale součástí výbavy "S" nebo "S de-luxe" a byla spojená s modernější palubní deskou,výbava standart měla starší verzi celoplechové palubní desky s malou přihrádkou u spolujezdce.

Výbava na přání se během osmdesátých let označovala písmenem X místo obvyklého označení 601,601 S nebo 601S de-luxe. Takříkajíc TOPmodel s výbavou na přání v té době mohl být kombík s dvoubarevnou kombinací (papyrus+modrá střecha), nezávislé topení, ekonoměr , odrušení zapalovacích cívek , střešní okno , vyhřívání zadního okna a stěrač zadního okna s ostřikovačem. Přední mlhovky nebo přídavná dálková světla a zadní mlhovky a zpětný světlomet. Autorádio RFT Micros.

AZW P70... spíš AWZ P70 (Automobil Werke Zwickau)

Chybí mi zmínka,že na konci roku 1988 se i kvůli budoucí výrobě 4taktních Trabantů změnilo pružení zadní nápravy z listových per,na vinuté pružiny s teleskopickými tlumiči.

Další věc je ta,že prototyp Trabantu P603 zamítlo politbiro kvůli vysokým nákladům, tento vůz byl vyvinut už v roce 1967 ! Malý třídveřový hatchback který předběhl VW Golf o několik let (nebudu se rozepisovat o vztahu s VW a modelem Golf mk1). V té době byla investice do takového vozu pro komunisty z NDR zbytečná a model 601 jim pro další dekády stačil....zajímavé je to,že v roce 1984 velmi podobná investice straníkům nevadila a automobilky ve Zwickau i Eisenachu se dohodly s koncernem VW o nákupu licence a technologie pro výrobu zastaralých pohonných jednotek EAA111 1.1 a 1.3 . Tato transakce byla posledním hřebíčkem do rakve obou automobilek a jediný kdo na tomto obchodu vydělal byl koncern VW. Který následně získal výrobu ve Zwickau a nedalekém Moselu.

Chybí mi tu zmínka o spolupráci s NSU na Wankel motorech ( jednorotorový Wankel pro Trabant,dvourotorový Wankel pro Wartburg) , vývoj malého tříválcového naftového motoru pro Trabant (rok 1985).

Doporučil bych panu Dragounovi návštěvu nově otevřené trabantí expozice v August Horch Muzeu ve Zwickau,kde na ploše 7000 čtverečních metrů je kompletní historie výroby Trabantů,včetně skic prototypů atd.

A jako malý námět pro Váš další článek o čtyřtaktních Trabantech doporučím i návštěvu Trabant muzea v Praze-Motol... Jelikož překvapivě,poslední 444 kusová série čtyřtaktních Trabantů nese i českou stopu. V té době (rok 1995) se jedna slečna z Brna podílela na odkupu Trabantů které zůstaly v tureckém celním skladu. A vůz který tato slečna dostala jako odměnu za úspěšný obchod se nyní nachází právě v muzeu v Praze. Pro bližší info stačí napsat soukromou zprávu,nebo mě kontaktovat přes Dana Přibáně.
Tímto se omlouvám za přílišnou kritiku,ale někdy mě ty "články" o Trabantech docela zvedají ze židle >:D

A k úpravám (tuningu) , montáž tříválcového dvoutaktu z Wartburga přes přírubu na trabantí převodovku je taková klasika. V Maďarsku byla schválena i zástavba motoru Fiat 903ccm, případně tříválcového motoru ze Suzuki Swift. V ČR běžně jezdí 4taktní Trabanty s motory 1.3 ze čtyřtaktních Wartburgů,případně s motory 1.6 AEE ze Škody Felicia 1.6 , dokonce tu jezdí jeden s motorem 1.3 G40 z Pola G40 nebo naftový 1.4 D [odkaz] . Díky vstřícnosti německé STK (TÜV) lze v Německu potkat Trabanty s motory 1.6 z Lupa GTi, 1.2 TDi z Lupa 3L ( www.unicates.de ) v Německu i Polsku jezdí Trabant s motorem 1.8 T z produkce VW , dokonce i jedna předělávka Trabant Tramp na podvozku Golfu mk3 s motorem 2.8 VR6 . A zmiňovanou přestavbovou sadu na Trabant Tramp / Kübel vyrábí Stefan Sparka ze Sparka-mobile.de který jezdí Trabantem Tramp 1.8 20v Turbo
Zastaralý modrofuk a nepřesnosti
| 30. 11. 2017 12:28
Skvělý příspěvek, za mně minimálně nejlepší listopadový. Opět diskutéři poráží redakci v prvním kole K.O.
Zastaralý modrofuk a nepřesnosti
| 30. 11. 2017 23:15
to si nemyslím,jen mi to nedalo nereagovat >:D A ještě jedna věc mě rozesmála,riziko požáru při nehodě....to je taková "urban legend" podobná tomu,že při nárazu volantová tyč propíchne řidiči plíce >:D Viděl jsem desítky záběrů z nehod Trabantů a ani v jednom případě vůz nezačal hořet. Na druhou stranu existuje mnoho a mnoho případů vznícení Volkswagenů s boxer motory vzadu (Brouk..T1, T2) při netěsnosti palivového vedení nebo karburátoru. Něco podobného i u Škodovek s motory vzadu.

Většinou beru ty všeobecné články pro zajímavost...kdy se napíše pár vět o Trabantu když je okurková sezóna. Ale přeci jen tohle je trochu obsáhlejší článek a čekal jsem větší preciznost. I když se nepovažuju za absolutního znalce,tak některé věci znám díky osobnímu setkání s lidmi z fabriky,navštěvování srazů v Německu a kontaktu s lidmi z muzeí. Dneska už nikdo nebude analyzovat vztah koncernu VW k východoněmeckému automobilovému průmyslu, i když by to mohlo být zajímavé jak z hlediska automobilového tak i ekonomického.
Oni jsou teď ty fábije stejný jako trabant 601
| 7. 9. 2018 04:31
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Fábie je vylepšený trabant 601 a vypadá už skoro 20 let stej
| 7. 9. 2018 04:36
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku