Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD – Postrach prémie

První pokus korejské automobilky Kia o luxusní liftback pro sportovně orientované řidiče dopadl na výbornou. Překážkou tak pro mnohé bude skutečně jen to logo na kapotě.
Zpět na článek
4. 12. 2017 15:25
4. 12. 2017 19:22
4. 12. 2017 19:28
4. 12. 2017 19:34
4. 12. 2017 19:42
4. 12. 2017 19:57
5. 12. 2017 14:09
5. 12. 2017 23:01
29. 4. 2019 12:19
4. 12. 2017 20:58
4. 12. 2017 15:28
5. 12. 2017 17:14
4. 12. 2017 15:45
4. 12. 2017 16:57
5. 12. 2017 00:20
5. 12. 2017 10:43
4. 12. 2017 21:15
4. 12. 2017 16:36
4. 12. 2017 16:42
5. 12. 2017 14:37
5. 12. 2017 09:21
5. 12. 2017 10:24
5. 12. 2017 10:51
5. 12. 2017 14:47
5. 12. 2017 15:07
5. 12. 2017 21:46
5. 12. 2017 19:59
5. 12. 2017 19:35
4. 12. 2017 16:47
4. 12. 2017 17:08
5. 12. 2017 07:46
5. 12. 2017 08:35
5. 12. 2017 22:04
5. 12. 2017 21:47
4. 12. 2017 17:47
4. 12. 2017 18:07
5. 12. 2017 17:37
4. 12. 2017 18:53
4. 12. 2017 19:18
4. 12. 2017 21:17
4. 12. 2017 21:34
4. 12. 2017 22:02
4. 12. 2017 22:44
4. 12. 2017 23:15
5. 12. 2017 08:40
5. 12. 2017 09:09
5. 12. 2017 10:39
5. 12. 2017 11:19
5. 12. 2017 19:19
6. 12. 2017 09:08
7. 12. 2017 11:53
4. 12. 2017 23:58
4. 12. 2017 23:56
9. 12. 2017 03:31
10. 12. 2017 21:01
29. 4. 2019 12:19
29. 4. 2019 12:43
29. 4. 2019 12:26
4. 12. 2017 15:25
Re: Nádhera
Videl som toto auto podvečer jedného krásneho dňa, bolo nádherné počasie, slnko pomaly nám dávalo pá pá a tento Stinger tam stál, úplne nový, červený, ako čakajúca šelma.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - bystron
4. 12. 2017 19:22
Re: Nádhera
Nic moc i to Mondeo ST je jinde o Audi A6 s V8 nemluvě. Ale pro jezdce od Loganu nebo Punta asi orgasmus >:D
Avatar - bystron
4. 12. 2017 19:34
Re: Nádhera
jako třeba Karel? :*)
Avatar - _Karel_
4. 12. 2017 19:42
Re: Nádhera
To byla pochvala. Tvůj nick napovídá, že jsi bystrý, a tvoje poznámka o Mondeu ST to jen potvrzuje. A A6 s V8 je pak třešinka na dortu. ;-)
Avatar - bystron
4. 12. 2017 19:57
Re: Nádhera
Pochválíme i Káju, ale až si opravdu zaslouží ;-)
Avatar - rokyta.p
5. 12. 2017 23:01
Re: Nádhera
obludná a trochu zklamání na tak velký hunbuk :no:
Avatar - Floyd
4. 12. 2017 20:58
Re: Nádhera
Jel si v tom už, že takto odsuzuješ? Nebo jsi takovej machr, že jen koukneš na fotku a víš jaký to auto je? Pokud ano, tak bych se rád od tebe něčemu přiučil, protože já nejsem v oboru aut kovaný, ale ty zjevně asi ano.
Avatar - fostek
4. 12. 2017 15:25
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
A´t jsou nadpisy sebeoptimističtější a houfy fanatických "BY"kupců sebepočetnější.
Pár jich bude přihlášenejch na dealery a ti budou žebrat, aby to někdo pod cenou odvezl.
To je postrach jako hrom :-)
btw popisuju situaci,jaká bude. Nehaním auto.
Rozbalit vlákno
52
4. 12. 2017 15:42
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Pro ČR je pro MY2018 prý vyhrazeno 30 kusů. :-)
Avatar - Dzakobo
4. 12. 2017 15:46
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
To je teda hodně málo, z toho bude asi 20 naftovejch a těch 3,3 jen pár. Ale chápu, v ČR kde má VW ošéfované fleety se prodá násobně víc Arteonů i kdyby měly za příplatek i volant...
Avatar - Emel
4. 12. 2017 16:00
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Všichni dealeři mají povinně jako předváděčku V6... tedy ti, kteří vůbec Stinger dělají.
4. 12. 2017 17:46
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Myšleno mimo ty předváděčky, co tu jsou. Prostě na zákaznické objednávky. Ale kdoví jak to je, třeba si prodejce jen vymýšlel, aby zvýšil atraktivitu.
4. 12. 2017 15:58
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Situace je jasná, na sklonku éry spalovacích motorů si Kia udělala prostor pro ještě jednu generaci slušného auta.
Mám obavu, že nikdo jiný v mainstreamu ji následovat nebude. Někdo se rozhodl, že budou prezentovat, čeho všeho jsou schopni a těží z toho zákazník.

Celý Arteon se může jít zahrabat, tohle je to, na co ani ve Vlkohradu nemají koule.

Nejsem rozhodně příznivcem H/K...ale za tohle mají můj obdiv! :yes:
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 16:12
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
:yes: :yes: :-!
4. 12. 2017 16:23
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
A Toyota má zadokolkovou platformu taky, dejte nám konečně zpátky IS s V6!
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 16:29
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
To už nikdy nebude = viz já 16:11
Avatar - Verny_2013
4. 12. 2017 17:08
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Souhlasím, konečně někdo v éře downsizingu a zženštilého designu postavil pořádnej kočár, který má koule!
Avatar - lamal
4. 12. 2017 18:57
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
noo ale ked ten arteon je krajsi... inak suhlas a hlavne tam nema max 4val 2.0 co je za tie ceny arteonu fakt na zahrabanie
Avatar - Floyd
4. 12. 2017 21:01
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Ode mě má Kia :yes: už několik posledních let za svoje modely, ale zrovna Arteon aby se šel zahrabat? Já jsem z něj unešenej. Ale jako srovnávací test to bude zajímavý.
5. 12. 2017 08:35
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Problém je, že by VW takové auto neudělal. Že měl Piëch koule dost velké, snad netřeba diskutovat. Jakou dobu dělal inženýra u Audi. To tu značku pozicovali proti BMW. Opravdu si myslíš, že tohle je auto, které by chtěl dělat? Po něm je to s koulemi otázka. I se směřováním. Jediná automobilka skupiny, která by něco takového mohla realisticky udělat, je Porsche. Za odpovídající cenu.

Stinger nebyl dělaný pro EU. Ten projekt klidně může být ziskový. Ostatně to není první zadokolka značky Kia. H/K dělá řadu aut, které sem nevozí. A má zadokolky, na kterých může stavět. Je to určitě zajímavý počin, ale podle mne bude racionálnější, než si myslíš. Za dovoz do EU můžeme být vděční. Tady nelze čekat zázraky.

Pokud mainstreamem myslíš evropské značky, které nemají silnou pozici na trzích jako USA, tak nikdo následovat nebude. Ani Kia by to pro EU nedělala. Pravděpodobně by nebyl žádný Genesis, nic takového.
Avatar - Barrichello
5. 12. 2017 10:11
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Že to nědělá nikdo pro Evropu neznamená že to nedělá vůbec v mainstreamu. A že se to sem nedá dovézt resp. to tady koupit. Chrysler 300C a Dodge Charger hned dva zástupci mainstreamu s motory V6 a dokonce i V8 :-)

Další třeba Chevrolet Impala či SS
Avatar - Emel
4. 12. 2017 16:03
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Zatím teda nežebrají... že prý slevu 100t z těch 1,1 by si museli rozmyslet. To spíš VW a Opel se snaží s cenou něco dělat (taky nehodnotím jestli to je dobře).
4. 12. 2017 16:05
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Ale CR se svoji kupni silou neni cilova skupina.

Kia ma urcite na parku, kolik tady prodaji kusu. Primarne to chteji prodavat v USA a pak v Evrope v zapadnich zemich s opravdovou kupni silou.
4. 12. 2017 16:13
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Žádná!!! automobilka nemá na párku, kolik prodá v Evropě kusů! Evropský trh je svým způsobem nejnáročnější ze všech, uspět na něm je věc prestiže.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 16:17
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
No právě = jen svým způsobem ;-\
4. 12. 2017 16:21
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Ve spoustě případů jsou evropské modely měřítkem pro ostatní. Přijdeš s HH a musíš vědět, že se alespoň vyrovnáš Mégane nebo GTI. Chceš SS a musíš být lepší než Ferrari či Lambo. Nabízíš luxus a víš, že musíš být cenově sakra pod S-Klasse. Chceš prémiový sedan a testuješ/rozebíráš do mrtě BMW3er/5er.

To jsem vybral jen špičku ledovce. ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 16:32
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Ve většině případů je evropský auto něco malýho s 4válcem a dneska spíš už R3

Nej sme jak si napsal = jen svym způsobem. Spíš teoreticky než prakticky

Pořádnejch aut s pořádnym motorem = se prodá víc na jinejch kontinentech

I u prémiový D3 začínaj převažovat ne-motory ale motůrky ;-)
4. 12. 2017 16:43
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Prémiová D3 má široký rozsah, od R3 po V12. Však víme.

Pořád jsou evropská auta výkladní skříní a benchmarkem v určitých kategoriích. Samosebou díky infrastruktuře a obecně evropskému uspořádání jsou páteří prodejů menší automobily, ale zase je potřeba vidět velké prodeje prémie.

Nemůžeme se měřit s pickupovým královstvím, obecná hustota osídlení to neumožňuje. Podívej se třeba na JPN a kei-cars. jsou prostě potřeba v rámci daných možností.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 18:21
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Že se tu vyrábí i V12 je super ale o tom nemluvim. Nemluvim ani o obřích pick-upech. Mluvim o tom že běžný auto typu Stinger V6, nebo Accord Coupe V6 atd. si běžnej australan atd. koupí = a proto ho tam nabízej. A evropan ne

Japonsko je díky počtu lidí a prostoru specifický = v Tokiu zas tolik kei-cars nevidíš. Tady by ty Accordy a Stingery jezdit mohly = no místo nic..

Takaž ať tu tahle Kia zůstane v nabídce co nejdýl = přál bych jí i český auto roku = to ale asi neni moc reálný přání :-)
4. 12. 2017 20:28
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Než se zase hecneš tak si přečti pořádně co napsal.
Avatar - wakantanka
4. 12. 2017 16:46
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Mno v trapnom 100 tisicovom Presove sa uz predali Stingre dva. Jeden diesel a jeden slabsi benzin. Takze to NIKTO ocividne minimalne ti dvaja necitali. :-)
Avatar - Floyd
4. 12. 2017 21:02
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
>:D >:D >:D
4. 12. 2017 16:51
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Tak ještě že tě máme a osvětlil jsi nám situaci.
Avatar - Ham.
4. 12. 2017 17:09
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Tak samozřejmě máš pravdu. Ale nějak se začít musí a tohle je dobrý začátek. Jde o to aby Kia vydržela a navázala dalšími modely a vybudovala si skutečnou prémii. To se nedělá jedním, byť sebelepším modelem, ale usilovnou prací na desítkách modelů po dobu desítek let a navíc pod samostatnou značkou. Jeden model prémii nedělá i kdyby to byl supersport. Už jenom to, že postaví prémiový model a fláknou jej mezi své ostatní mainstreamové modely v šourumech kam se chodí pro ta nejlevnější auta není dobré řešení a všichni kdo se o to pokusili nakonec skončili u samostatné prémiové značky (naposledy sesterský Hyundai vyčleněním Genesisu po vzoru Lexusu atd.). Korejci mi přijdou dost zarputilí a mohli by vydržet, takže za 15-20 let bych se nedivil, kdyby vedle německé prémie působila v Evropě i nějaká LuxKia a měla lepší výsledky třeba něž Lexus nebo Infiniti. Takže Stinger dobrý, ovšem jako absolutní začátek, který musí následovat hromada dalších modelů, budování samostatného brandu etc.
Avatar - Emel
4. 12. 2017 17:25
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Na druhou stranu, vyčlenění luxusního brandu možná není to, co Kia chce. Pak totiž skončí tam kde už byla, bude tu Ceed proti Golfu (a Stinger proti A7 nebo s trochou fantazie Panameře, ale to tomu Ceedu nepomůže). Zatímco takhle se může srovnávat s Arteonem a to pro ni vyznívá lépe. Podle mě jde Kie opravdu o to, pozvednout brand Kia jako takový... něco jako zkoušel Piech s Phaetonem. Což tedy samozřejmě taky není žádná success story.

Jestli vyjde Hyundai tah s Genesisem si nejsem jistý, spíš tipuju že (minimálně v Evropě) ne. A jsem dost přesvědčený, že tah Citroënu s DS byl chyba. Takže ani tahle cesta není úplně jednoduchá... a třeba samostatnou značku Cupra bych SEATu taky nedoporučil, protože podobný tah zákonitě oslabuje tu hlavní značku.
4. 12. 2017 18:47
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Ahoj Emele,

To, jestli to vyjde Hyundai s Genesisem si mozna ty nejsi jisty.

Ale ono mu to uz vyslo :-)
[odkaz]
Year-to-date, the G90 has also out-performed the Audi A8, the BMW 6-Series and the Lexus LS. ;-)

Jinak take souhlasim s pozvednutim image KIA. Luxusni znackou uz je prave Genesis, jedine ze by chteli jeste jednu sportovni.
Avatar - Emel
4. 12. 2017 18:55
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
No, překonat A8 v US podle mě nestačí. G90 je 370 aut za měsíc, G80 je 1400 a k tomu 5 v Evropě... to jsi pod 2000 aut měsíčně. Z toho těžko zaplatíš existenci samostatného brandu... marketing, salony...
4. 12. 2017 19:35
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
No jenze ten brand existuje jeden rok a uz porazi A8 a LS. Coz ja za uspech povazuju.
:yes:
Nehlede na vysledky v JD Power.
Genesis prijde kazdy rok s jednou novinkou, bude mit SUV i nejaky hybrid atd.
Avatar - Sumi2000
5. 12. 2017 00:18
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Genesis bude propadák..dávám mu tak max. 5 let existence.
Možná úchylná amerika mu bude chvíli stačit , v EU to nikdo nechce. >:D
Avatar - Barrichello
5. 12. 2017 10:14
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Nikdo to nechce a jen u nás se jich za 11 měsíců letošního roku prodalo 21, loni za celý rok 30.

>:D >:D >:D
5. 12. 2017 08:56
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Jde o to, za jaké peníze to prodávají. G90 neznám, ale Equus byl mnohem levnější než A8. O S-Klasse nemluvě. A nikdo se na Genesis nedívá jako na novou automobilku. Prostě navazují na Hyundai.
5. 12. 2017 08:51
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Slyšel jsi někdy o Kia K9? Kia nedělala Stinger, aby si vylepšila image v EU. S tímhle ho sem možná dováží, ale těžko to byl důvod vzniku.
Avatar - wakantanka
4. 12. 2017 18:13
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Neviem preco vela ludi posuva KIU kvoli jednemu modelu smerom k premii. Jasne, vrcholna motorizacia a RWD k tomu zvadzaju, ale utcite to nebolo cielom tvorcov.
Avatar - Ham.
4. 12. 2017 18:35
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
A co tedy jiného bylo cílem tvůrců, když jak tvrdíš posunout se směrem k prémii to určitě nebylo?
Avatar - wakantanka
4. 12. 2017 20:24
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Ako spomenul niekto vyssie, imagemaker a posilenie znacky KIA ako tej sportovejsej v koncerne.
Avatar - Ham.
4. 12. 2017 21:47
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
No to dost těžko, když používá lautr stejnou platformu i motory jako podobně do sportovna střižený sesterský Genesis G70.
[odkaz]
4. 12. 2017 22:35
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Muzes mne vysvetlit, proc by se to melo vylucovat?

Ja to sam nevim, ale zatim o zadne nove znacce nikdo nemluvi.
A dava mne smysl posileni image KIA..

Btw. Pekny odkaz, G70 vypada taky opravdu dobre.
Avatar - Ham.
5. 12. 2017 00:58
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Jak může KIA posílit svou image jakožto sportovnější značky ze dvojice KIA - Hyundai/Genesis jak napsal wakantanka, když Hyundai/Genesis vyrábí defacto dvojče Stingeru, které je technicky absolutně to samé a liší se pouze designem. Nechávám na každém soudruhovi, který model je hezčí a ani nekritizuji skutečnost, že takovou dvojičku tento koncern vyrábí, dělají to všechny koncerny napříč automotive. Ale tím že oba dělají to stejné, tak těžko muže jeden vůči druhém díky stejným modelům získat jakousi výhodu sportovního image.
Kdyby Hyundai/Genesis nic takového nevyráběl, tak prosím, pak by to posílení image KIA jako sportovnější značky v rámci koncernu bylo, takto ani omylem, takto v rámci koncernu vyrábějí obě značky totéž a image sportovnosti díky tomuto modelu/modelům mají tudíž plus mínus milimetr absolutně stejné.
A kdybych chtěl být absolutní hnidopich, tak řeknu, že G70 je ještě o něco "sportovnější" model díky karosérii sedan, kdežto Stinger díky karoserii fastback/liftback je o něco kompromisnější provedení zaměřené více na stěhování ledniček než na nekompromisnější/tužší provedení karoserie jaké má G70.
5. 12. 2017 06:09
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Ahoj Hame.

Ja chapu jak to myslis, ale mam odlisny nazor :-)

Snad jen poznamka ke sportovnosti karoserii: Jake BMW ma byt sportovnejsi, 3 nebo 4 (Grand Coupe)?
5. 12. 2017 09:07
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Tak BMW chce mít 4GC o něco výš. Ale to nic nemění na tom, že je karoserie sedanu pevnější. Obzvláště, pokud se vyprdneš na sklápění opěradel. Nakonec, M4 se dělá i jako kabriolet s pevnou střechou. To také nenahrává tuhosti.

4GC je těžko liftbackem, aby lépe jezdila. 6GC je sedan a při uvedení jsem říkal, že vidím trochu problém v odlišení. U CLS jsem ten problém neměl, E nevypadalo nic moc. Ale u BMW vedle pěkné pětky... A říkal jsem, že v tomhle to má Audi udělané lépe. Možná proto u 4er přešli na liftback - větší odlišení od 3er.
Avatar - Ham.
5. 12. 2017 09:20
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Tak by stálo zato umět jej vyargumentovat.

Z technického hlediska jednoznačně 3er, karoserie sedan je o nějakých 20-40% lepší v torzní tuhosti než liftback, který má nad tlumiči volné nebe (otevírací dveře).
[odkaz]
A z hlediska designu se mi zrovna 3er líbí asi tak o 300% víc než 4GC. A že je 3er sportovnější o tom svědčí i to, že M-model se dělá jenom jako M3 nebo M4 (tedy coupé nikoliv GC).
Avatar - iudex
5. 12. 2017 10:38
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
S tuhosťou karosérie máš samozrejme pravdu. Z hľadiska dizajnu a vnímania je to subjektívne, mne napr. príde športovejšie práve to GranCoupé, pôsobí tak širšie a nižšie, sedan je taký konvenčnejší, rodinnejší a 4GC sa mi páči "asi tak o 300% viac, ako 3er". ;-)
Avatar - iudex
5. 12. 2017 08:35
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Ono sa to môže (a aj musí) vnímať lokálne, t.zn. zo (stredo)európskeho pohľadu. Je fajn, že Hyundai (Genesis) vyrába sesterský model Stingeru (btw. tipujem, že túto info nevedelo 90% z tunajších, vrátane mňa), ale pre Európana je to figu platné, keďže sa tu nepredáva. Preto vnímanie značky na určitom trhu vytvára najmä ponuka na danom trhu, nie to, aké auto sa predáva na opačnom konci zemegule. A keďže Hyundai k nám svoj luxusný brand nedováža, ale Kia tu Stinger ponúka, tak logicky by to mohlo posilniť image Kie nad úroveň Hyundai.
5. 12. 2017 09:01
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Problém je, že se na image Kia díváš evropskýma očima, přičemž tohle auto nevzniklo pro EU.
Avatar - wakantanka
5. 12. 2017 12:50
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Tak riešime Stinger v Európe a "určený" Európanom, tak akými očami sa na neho má človek pozerať? Veď jeden trebárs globálny model môže mať v portfóliu danej značky rôzne "úlohy" na jednotlivých častiach globálneho trhu.
5. 12. 2017 20:14
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
To je samozřejmě v pořádku. Ale nedává to smysl ve chvíli, kdy dojde řeč na motivy automobilky. Motivem k importu do EU klidně může být vylepšení image. Ale těžko to bude důvod ke vzniku v první řadě. To si nemyslím.
5. 12. 2017 22:05
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Tak tahle diskuze pro me zacina byt prilis akademicka :-)

Nechce se me presvedcovat nekoho, ze 4 je sportovnejsi nez 3 apod.
Je jasne, ze 3 bude mit vetsi torzni tuhost, ale iudex to okomentoval pekne.

Naopak neni uplne jednoznacne, jake umysly Kia.
6. 12. 2017 09:10
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Tak čtyřka je taková, jakou ji BMW chce mít. To nic nemění na tom, že je liftback horší karoserií pro tuhle aplikaci, protože buď bude méně tuhá, anebo bude těžší. Že se BMW například rozhodlo dát 4GC větší rozchod kol, s tím nemá nic společného. A nejde tady přeci o BMW. Začalo to u G70 vs. Stinger. 4GC není žádný argument pro to, že by snad liftback byl "sportovnější" karoserií.
Avatar - wakantanka
6. 12. 2017 08:29
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
Tak jasne, ale v trhovej ekonomike je prioritné pre každú firmu uspieť na trhu a teda dosiahnuť zisk. Cesty k tomuto cieľu občas bývajú krivoľaké a marketingové stratégie zamotané. :-)
6. 12. 2017 09:21
Re: NIKDO SI TO U NÁS NEKOUPÍ
To ano. Pointou hlavně bylo, že Kia má těžší kalibr než Stinger. To není jejich ani první zadokolka, ani největší, ani nejdražší, ani neluxusnější. Je to další krok v tomhle směru. Možná bude nejsportovnější (nejtalentovanější) zadokolkou od Kie. Projeté je nemám.
Avatar - Blue Sun
4. 12. 2017 15:28
Re: No
Hm, že by přeci jen horký kanditát na auto roku?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KubikCv
5. 12. 2017 17:14
Re: No
Radši bych tam viděl Alfu...i když Stinger se opravdu povedl
4. 12. 2017 15:45
Re: Prodeje
Myslím, že to bude dobré auto za výbornou cenu. A šestiválec by mohl automobilový fanda ocenit. Auto určitě nebylo primárně vyvíjeno s ohledem na náš trh a prodeje zde určitě nebudou rekordní. Musíme se smířit s tím, že nejsme automobilovým pupkem světa. Zatím nám to občas nejde. Vypadá to na výborný motor i jízdní vlastnosti.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - CHerokee
4. 12. 2017 16:57
Re: Prodeje
Fandové do aut nejsou zvyklí kupovat Kie, stejně jako jejich servisy a prodejci nejsou zvyklí na fandy aut. Moc tomu šanci nedávám. Němci rozhodně svoji prémii kupovat nepřesatnou. Nepřestali ani kvůli nové Alfě Romeo. Každopádně je to od Kie sympatický počin.
Avatar - Sumi2000
5. 12. 2017 00:20
Re: Prodeje
Souhlas...a KIA není ani zdaleka Alfa..
Přesto je mi narozdíl od Hjondaje KIA sympatická.
Pěkné auto..škoda , že ho na silnici moc nepotkáme.
5. 12. 2017 10:43
Re: Prodeje
Jenom si rýpnu - A v roce 1995 nebyli fandové mobilních telefonů zvyklí kupovat si iPhony.
4. 12. 2017 15:45
Re: nezlobte se na mě, ale...
...článek je od prvního odstavce podstrčený bullshit. Blá blá blá a lup čtyři a půl hvězdy. Honda apod. by dostali s těží 3apůl, že prostě na prémii nestačí a najednou tenhle plastovej kepl je zázrak a ještě frajer ve vedlejším pruhu bude povídat, jak je to hustá kára. :-) fakt hustý. Ve sněmovně komunistický prase, co mlátilo obuškem studenty a tady zase prodejnej demagog, kterej bez výčitek prohlásí, že korejský nudle spolu s českým knedlem jsou nejlepší baštou ke středeční podívané, jak klucí z Wolfsburgu porážej Juventus... Za deset let si nikdo kromě bývalých majitelů na toto unikátní vozítko ani nevzpomene...
Rozbalit vlákno
16
4. 12. 2017 15:55
Re: nezlobte se na mě, ale...
Kde má Honda ve střední třídě šestiválec? Kde má prémiovou zadokolkovou platformu? Kdy naposled něco podobného dělal mainstream?
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 15:58
Re: nezlobte se na mě, ale...
Jasně že má [odkaz] že my evropani nemáme zájem je jiná věc
4. 12. 2017 16:01
Re: nezlobte se na mě, ale...
Jinak, Honda nemá zájem o evropský trh. Ne, že by tomu bylo naopak.

Btw: tohle by měla být konkurence a je to ošklivá obluda s max R4 a FWD: [odkaz]

Pamatuješ na předchůdce? Sice ani v nich nebyl pro Evropu V6/R6 a RWD, ale aspoň vypadaly úžasně.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 16:11
Re: nezlobte se na mě, ale...
Vidim to jinak = Evropa nemá zájem o takovýhle auta. Líběj se ale jen teoreticky = v praxi to pořeší pašík v naftě. Po dieselgate 1.5 TSI = s vypínánim válců :-)

Možná časem zabijem i Stinger = nebo tu zůstane v naftový verzi a možná s benzínem R4 = asi by to chtělo změnit kontinent [odkaz]

Accord dle všeho neni zas taková katastrofa = s V6 si můžeš koupit kupé. Popravdě je načase se s menšim počtem válců smířit [odkaz] teda aspoň v těch menších výkonech = řekněme do 400 koní

Podívej se na Cayman a Boxster = taky už jen 4 válce = a zní to šíleně ale jednou to dorazí i do 911. A možná dřív než..

Pamatuju předchůdce = ale ta doba bohužel skončila. Lidi to v reálu nekupovali a viz předchozí odstavec a Saleen. Už ve starejch sci-fi knížkách nebo třeba v restartovanym [odkaz] to máš = auta s víc válcema a vůbec spalovacim motorem = budou jen pro pár vyvolenejch. No a ta doba nastala
4. 12. 2017 16:17
Re: nezlobte se na mě, ale...
Zatím v nabídce tato auta jsou. Možná přijde doba na to si pořídit chatu v zemi s větší svobodou, ale jsem přízemní Evropan, Čechomoravák a přes všechny nářky (i moje) se dnes máme tak, jako nikdy.
Pokud mi někdo zásadním způsobem neomezí současnou svobodu, nesáhne na majetek, jsem doma tady ;-)

A pokud Evropa se všemi možnými restrikcemi stála zrovna Kii za uvedení Stingeru na trh, pak opak slovutné Hondy může mrzet její příznivce. Notabene žádný R4 s výkonem 400HP ti nedá to samé co stejně výkonný V6/R6 nebo V8. ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 16:34
Re: nezlobte se na mě, ale...
Jasně že sou a i když se tu něco pro nedostatečnej zájem nenabízí = furt to de dovézt

Nedá = ale s tim se budeš muset smířit. Sem rád že třeba Lex nabízí atmo V8 [odkaz] ale to sou poslední záblesky
4. 12. 2017 17:04
Re: nezlobte se na mě, ale...
LC se povedlo, Lexus ukázal Infiniti jak má vypadat japonské GT. :yes:

Naživo je ještě impozantnější ;-)
4. 12. 2017 16:28
Re: nezlobte se na mě, ale...
Evropa nema zajem o takovyhle auta a proto novy accord zacina na 1.5 turbo a konci na dvoulitru. To vypinani valcu ma mozna taky, nevim. Coupe se sestivalcem je akorat dozvuk minule generace. Nedivil bych se, kdyby zadneho nastupce nedostalo. Jinak amici zkouseli zmerit vykon stareho sestivalce a noveho turba. Turbo prohralo a nasledne se rozbilo. [odkaz]
Avatar - wikinko
5. 12. 2017 23:07
Re: nezlobte se na mě, ale...
veru... predcila tvoje ocakavania... ale keby si si ju mal kupit... tak si kupis...arteon :-)
a ked mi neveris tak sa pozri do garaze.
5. 12. 2017 09:31
Re: nezlobte se na mě, ale...
Už jsem ti to psal. Nástupcem našeho Accordu je Acura TLX. Ta šestiválec má. A není ošklivá. A kdy měla naposledy Honda sedan s RWD? Pokud se nepletu, i Acury mají typicky motor napříč. I Legend měl motor napříč (opět, v USA Acura Legend [později Acura RL a RLX], u nás Honda Legend).

Tohle je osmá generace Accordu, jak ji znají Američané: [odkaz]
A tohle je nástupce našeho Accordu osmé generace: [odkaz]

Nejde o nezájem. Honda tu nezvládá něco takového prodat. V takovém množství, aby to pro ni bylo zajímavé. Navíc ji celkem tlačí evropské limity spotřeby, pokud si dobře vzpomínám.
5. 12. 2017 17:50
Re: nezlobte se na mě, ale...
Jenže já, stejně jako ty kupujeme v Evropě. Chci auto, které mám kde servisovat, se kterým nebude problém po tom, co budu chtít vyměnit díl s lišejníkem z veřejného parkoviště atd...
5. 12. 2017 20:05
Re: nezlobte se na mě, ale...
Také neříkám, že si ho máš dovézt. Holt utřeme nos. Ani americký Accord tu nekoupíš. Jen nevidím smysl v tom, aby byl vypichován jako ukázka, jak Accord dopadl. Náš Accord bylo jiné auto, i před jeho odchodem. A ta Acura je jeho nástupce. Byť se sem nedostane a nese jiné jméno. O to víc mě to může mrzet vzhledem k tomu, co jinak Honda předváděla a jak celkem střídmý vzhled tohle auto má.
4. 12. 2017 16:11
Re: nezlobte se na mě, ale...
Honda ma sice NSX, ale souhlas.
4. 12. 2017 16:18
Re: nezlobte se na mě, ale...
Honda má GT/SS NSX, to souhlas. Ale v Evropě končí na Civicu a CR-V.
Avatar - Hammunasakra
4. 12. 2017 16:36
Re: nezlobte se na mě, ale...
Přesně = a proč v Evropě tak málo? Protože Evropa: Jen svym způsobem ;-)
4. 12. 2017 16:09
Re: nezlobte se na mě, ale...
Kdyz i v nemecku v clancich porazil Kia Stinger VW Arteon, tak na tom neco bude (a to byl casopis, ktery vetsinou spise fandi VW group ;). To auto je kvalita na dnesni dobu a jeslti zapadne zapomneni je uz podruzne.
4. 12. 2017 16:08
Re: Konecne pekny clanek
Casto se to tady nevida, ale konecne pekny clanek bez blbosti, proc je VW group lepsi atd nebo sepsout nemyslne cokoliv mimo VW group. Pekne se to cetlo.

A tahle veta, je tady celkem nevidany vykon :-)

"Za 1,4 milionu je to skvělá nabídka, skutečně. Výčet standardní výbavy nebere konce, takže po dorovnání výbav vyjde stinger o tučný balík levněji než třeba Volkswagen Arteon"

Stinger bude podle me auto roku, protoze proste na to ma.
Rozbalit vlákno
2
4. 12. 2017 23:50
Re: Konecne pekny clanek
Faktem zůstává, že na Evropu a speciálně na naše silničky je to kurrevvsky velký a těžký vůz. Ale pro júesej ok...... :-!
Avatar - KubikCv
5. 12. 2017 17:27
Re: Konecne pekny clanek
Svěží vítr v redakci asi :-) Hlavní trh vidím taky spíš US...tam vůči korejcům nemají tolik předsudků. Možná je to troufalost...ale tou siluetou je to taková Panamera pro chudé
4. 12. 2017 16:19
Re: kia rešpekt
v dnešnej dobe daunsajzingu a ekomeko, si značka, ktorá sa len snaží usadiť v plnohodnotnom mejnstríme lajstne takýto kúsok. Poklona.
Rozbalit vlákno
1
4. 12. 2017 16:26
Re: Dealeři a jejich těžké časy
Auto je to krásné a věřím, že má potenciál i u nás. Mnohdy vyšší manažeři mohou ovlivnit co si vezmou za služebáka. Problém je spíše na straně Kia importu. Ten totiž nechá nabízet Stinger jen určitým "vybraným" prodejcům a to za podmínek, že navíc vezmou XY kusů Nira v hybridu a Optim v Plug-inu, což jsou velmi těžce prodejný auta. Navíc se po nich chce, aby to vzali na sklad +nějaký ty Stingery, takže takovej lidovej balíček za 12-18 mega. To si to pak každej 2x rozmyslí, jestli je vůbec bude chtít prodávat a to je podle mě veliká škoda...

Jasně, Kiáci na tohle auto potřebujou někoho na akvizici, ale prostor tam je. Obecně se Kia trochu v rámci fleetu zvedá a Stinger jim otevírá dveře do kanceláří ředitelů, majitelů, manažerů, kteří můžou výrazně ovlivnit skladbu celého fleetu.

Takže nakonec to dopadne tak, že některý auta si přihlásí na sebe import, pak pár předváděček u pár vybraných dealerů. Po několika kusech se prodají koncákům a na konci roku 2018 zbytek z aut import vyveze do Německa...

No nic, mohlo to bejt fajn ty Stingery potkávat na silnicích a třeba Arteonů už jezdí mraky a to oproti Stingeru je jen naleštěnej Passat, takže kupní síla tu je... :-!
Rozbalit vlákno
1
4. 12. 2017 17:49
Re: Dealeři a jejich těžké časy
Velmi kvalitně shrnuto...
4. 12. 2017 16:27
Re: Bravo Kia...
...bude se dát také zvolat "Bravo kupci"?

To je to, oč tu běží. Fostek má nahoře pravdu...smutnou, ale pravdu. Kdo vezme téměř jeden a půl míče, poběží do šourůmu a tam je položí za Stinger?
Při vší úctě ke Kii (kvůli Stingeru), to o sobě říct nemůžu.
Rozbalit vlákno
31
4. 12. 2017 16:34
Re: Bravo Kia...
Stinger GT je za ty prachy pěkná nabídka, ale čtyřválce mi přijdou cenově trochu přestřelené, když ani v základu nejdou pod 1M.
Avatar - Emel
4. 12. 2017 16:36
Re: Bravo Kia...
Kdybych toho 1,5M byl ochoten dát, tak teoreticky ano. Z mého pohledu je škoda, že se neumí dostat se základním benzínem po slevě někam pod 900... klidně s lehce oholenou výbavou, manuálem...
Avatar - Emel
4. 12. 2017 16:42
Re: Bravo Kia...
PS: klidně by si v rámci úspor mohli nechat i ty "výdechy" na kapotě... :-)
Avatar - fOE
5. 12. 2017 14:37
Re: Bravo Kia...
:yes: Jedna z mala veci co me na tom aute vylozene vadi, a pritom podobna cinkrlatka to GTcko vubec nepotrebuje.
Avatar - _Karel_
4. 12. 2017 16:44
Re: Bravo Kia...
Vím, že je to bychaření, ale kdyby mi nebylo líto živit benzínem šestiválec a mít pár set tisíc navíc - jo, dokázal bych tomu dát přednost před D3. :-)
Avatar - Vrrrr
5. 12. 2017 09:21
Re: Bravo Kia...
Vsetko je to pekne, ale ak sa na to vacsina pozera tvojou optikou, tak si to nekupi. Lebo je to ekonomicke neobhajitelne, ak vynechas rozum a ides po citoch s tym, ze tieto peniaze mas, nekupis to. Nechem stavat Kiu do zleho svetla, ale ci das 1.5, alebo 2.5, ked sa riadis srdcom, je takmer jedno ...., bohuzial, pre Kiu je to tak. U mna nepochodila, ani Alfa, a to je, povedzme ina kava.
5. 12. 2017 10:24
Re: Bravo Kia...
Opravdu bys tomu dal přednost před řekněme 340i/ 440i? Naposledy jsem koukal na ceny před faceliftem, ale do €55k jsem se vešel (s Coupé).
Avatar - iudex
5. 12. 2017 10:51
Re: Bravo Kia...
Tak jednak konkurentom je 4GranCoupé, nie klasické kupé a GC je drahšie, to na 55600 eurách len začína, aj to zadokolka, pre porovnanie tam musíš dať xDrive, čo je cez 58t. Pre športovejšie BMW je nevyhnutný M paket, čo je 61500 a keď si naklikáš veci, ktoré má Stinger v základe, tak si na cene cez 65t. Ale beriem, že pre väčšinu ten príplatok niekoľko tísíc už za ten image stojí a zoberú BMW. Sám by som tak asi uvažoval.
Každopádne aj keď si toho Stingera u nás nik nekúpi, už len samotný fakt, že vážne porovnávaš Kiu a BMW plní ten účel, ktorý Stinger má, skrátka imagemaker na pozdvihnutie celej značky a jej vnímania.
Avatar - fOE
5. 12. 2017 14:47
Re: Bravo Kia...
Ten xDrive bych neprihazoval, to ze ti ho Kia vnuti je jeji problem, BMW jde ke cti ze nabizi i jen RWD (samozrejme, byt zakaznik co chce AWD, pak si tu castku pripoctu). U BMW nemusis prihazovat mpaket, ale musis prihodit sportline, kvuli vnitrku (sedadlum), podvozku a par cinkrlatkam to dava smysl. Takze zaklad kia a zaklad bawo nebude delit ani tech 10tis E, ale podstatne mensi castka. Jen ta vybava pak u premie, no, ta to zase vystreli uplne jinam. To uz sme ale resili X krat, stejne jako to kde se to bude lamat. A chleba se dle me bude lamat na tom co prodejce bude umet udelat s cenou. Pokud Kia nebude stridma minimalne tak jako premie a nepusti nekolik statisicu dolu, nebude mit sanci vubec zadnou (protoze premie je na top motorizace s vybavou pusti rada). A ikdyby tech par set tisic pustila, jedine co si za to koupi je "fair fighting chance", nic vic, jen ta sance. Pak se ukaze kolik petrohledu mezi nama je, kolik lidi da treba 1,2mio za Kiu s V6 a kolik za stejne penize veme radeji 2.0tdi arteon.

Role imagemakeru bude splnena tak jako tak, jen ja bych to auto rad potkal i v provozu, tak doufam ze to nekdo vedle toho arteonu veme. Ten uz btw. potkavam, nejcasteji v cerne a musim rict ze velke vystrizliveni. Tak jak na promofotkach a v promo barve(!) pusobi prenadherne, tak v beznejsi barve a na beznych kolech je to proste jen passat. Ty penize co za to chcou, inu, leda omylem... 8-s
Avatar - iudex
5. 12. 2017 15:07
Re: Bravo Kia...
Máš pravdu, pri prémii si síce naklikáš nehoráznu cenu, čo Ťa posadí na zadok, ale potom Ti vedia aj veľa spustiť; a veľkú zľavu, to ľudia radi. :-) U Kie asi nejaké dvojciferné zľavy čakať nemožno a málokto z nás je taký hrdina, aby dal 50-60t za Kiu.
Inak to, že to pri Arteone funguje, teda ľudia dajú tie nehorázne prachy za krajší Passat, čistý mainstream, ma fascinuje, pritom tam ani nie je tá pridaná hodnota techniky ani imidžu. A ako píšeš, ak nekúpiš nápadnú kurkuma gelb, mnohí ani nezistia, že nemáš Passat.
Avatar - Emel
5. 12. 2017 21:46
Re: Bravo Kia...
Slevy nic extra, 100t z toho dvoulitru by si prý museli rozmyslet, pokud bych vzal nějaké financování, tak by možná cena pod mega v základ mohla klapnout, ale slíbit mi to nemůžou.
Avatar - speedfred
6. 12. 2017 11:48
Re: Bravo Kia...
tak ja si myslím že u bmw je m-paket povinnosť
5. 12. 2017 19:59
Re: Bravo Kia...
Ta cena je pochopitelně po slevě na konfiguraci, která mi vyhovovala. Proto ji uvádím pro kupé. GC jsem nikdy nepoptával. Mně by proti Stingeru nevadilo postavit 3er sedan. Mně to žíly netrhá, že je to sedan vs. liftback. Ať si každý vybere dle chuti. Mou volbou je kupé (dvoudveřový sedan), protože u BMW tu možnost mám.

A to to bereme V6 vs. R6. BMW má i slabší motory, výrazně levnější (v ceníku). Pak se ukáže, jak moc člověk chce šestiválec. Jak moc chce třeba BMW. Jinak bych 4er nenazýval konkurentem. Jedinou šancí Stingeru je, že bude mít dostatečný odstup. Jinak to bude jen exot pro lidi, co se chtějí odlišit. To by musel být citelně lepší. A i pak bychom se bavili o malém trhu nadšenců, z kterých prémie živá není. Bez pochyb by to byl velký úspěch, jen ne z komerčního hlediska. Do toho srovnání ho strkáme právě my, protože je to zadokolka, má šestiválec, manuální převodovku, je to auto pro nadšence. Ups. :-) Z toho seznamu vlastně platí jen ten šestiválec, že? Pro běžného člověka, nedotčeného těmito věcmi, těžko bude konkurentem. Bude na tebe koukat jako puk. Nechápal by, proč sis koupil Kiu místo BMW za cenu v rajonu BMW.
Avatar - _Karel_
5. 12. 2017 16:49
Re: Bravo Kia...
Pokud by to auto na mě udělalo dobrý dojem - jo. Sice nevěřím, že by po slevě mohla být krásně vybavená 340i za 1,3, ale i kdyby byla - u Stingeru bych dostal navíc exkluzivitu, takže asi BYCH jo. :-)
A přiznám se, že mám ničím nepodložený pocit, že u BMW se moc šetří a tohle auto bude fungovat spolehlivěji. Ale to je opravdu jen subjektivní pocit.
Avatar - white label
5. 12. 2017 17:43
Re: Bravo Kia...
Po slevě za 1,3 nevím nevím, nejdřív definuj "krásně vybavená"... >:-[]
Avatar - _Karel_
5. 12. 2017 17:56
Re: Bravo Kia...
Řekněme, že Stinger v této specifikaci považuji za nadstandardně vybavený. ;-)
5. 12. 2017 19:35
Re: Bravo Kia...
Tak kdyby byl opravdu dobrý. Nicméně já jsem na kupé, preferuji zadokolku a Stinger je celkem buřtík (váhově si to může rozdat s Panamerou, pokud si dobře vybavuji čísla, i když to je ošemetné téma). U BMW pochopitelně záleží na výbavě, ale z hraček toho moc nepotřebuji, takže je to hlavně o tom základu - sedadla, čalounění (což je u BMW problém), klimatizace atp. Jen se rozhodnout, jestli manuální převodovku, nebo 8HP.
Avatar - _Karel_
5. 12. 2017 20:02
Re: Bravo Kia...
Původní odpovědí jsem spíš myslel, že bych nezatratil Kiu jen kvůli image. Jinak Stinger a 3er jsou opravdu dost rozdílný auta. :-)
4. 12. 2017 16:47