První pokus korejské automobilky Kia o luxusní liftback pro sportovně orientované řidiče dopadl na výbornou. Překážkou tak pro mnohé bude skutečně jen to logo na kapotě.
Videl som toto auto podvečer jedného krásneho dňa, bolo nádherné počasie, slnko pomaly nám dávalo pá pá a tento Stinger tam stál, úplne nový, červený, ako čakajúca šelma.
Jel si v tom už, že takto odsuzuješ? Nebo jsi takovej machr, že jen koukneš na fotku a víš jaký to auto je? Pokud ano, tak bych se rád od tebe něčemu přiučil, protože já nejsem v oboru aut kovaný, ale ty zjevně asi ano.
A´t jsou nadpisy sebeoptimističtější a houfy fanatických "BY"kupců sebepočetnější.
Pár jich bude přihlášenejch na dealery a ti budou žebrat, aby to někdo pod cenou odvezl.
To je postrach jako hrom :-)
btw popisuju situaci,jaká bude. Nehaním auto.
To je teda hodně málo, z toho bude asi 20 naftovejch a těch 3,3 jen pár. Ale chápu, v ČR kde má VW ošéfované fleety se prodá násobně víc Arteonů i kdyby měly za příplatek i volant...
Situace je jasná, na sklonku éry spalovacích motorů si Kia udělala prostor pro ještě jednu generaci slušného auta.
Mám obavu, že nikdo jiný v mainstreamu ji následovat nebude. Někdo se rozhodl, že budou prezentovat, čeho všeho jsou schopni a těží z toho zákazník.
Celý Arteon se může jít zahrabat, tohle je to, na co ani ve Vlkohradu nemají koule.
Nejsem rozhodně příznivcem H/K...ale za tohle mají můj obdiv! :yes:
Ode mě má Kia :yes: už několik posledních let za svoje modely, ale zrovna Arteon aby se šel zahrabat? Já jsem z něj unešenej. Ale jako srovnávací test to bude zajímavý.
Problém je, že by VW takové auto neudělal. Že měl Piëch koule dost velké, snad netřeba diskutovat. Jakou dobu dělal inženýra u Audi. To tu značku pozicovali proti BMW. Opravdu si myslíš, že tohle je auto, které by chtěl dělat? Po něm je to s koulemi otázka. I se směřováním. Jediná automobilka skupiny, která by něco takového mohla realisticky udělat, je Porsche. Za odpovídající cenu.
Stinger nebyl dělaný pro EU. Ten projekt klidně může být ziskový. Ostatně to není první zadokolka značky Kia. H/K dělá řadu aut, které sem nevozí. A má zadokolky, na kterých může stavět. Je to určitě zajímavý počin, ale podle mne bude racionálnější, než si myslíš. Za dovoz do EU můžeme být vděční. Tady nelze čekat zázraky.
Pokud mainstreamem myslíš evropské značky, které nemají silnou pozici na trzích jako USA, tak nikdo následovat nebude. Ani Kia by to pro EU nedělala. Pravděpodobně by nebyl žádný Genesis, nic takového.
Že to nědělá nikdo pro Evropu neznamená že to nedělá vůbec v mainstreamu. A že se to sem nedá dovézt resp. to tady koupit. Chrysler 300C a Dodge Charger hned dva zástupci mainstreamu s motory V6 a dokonce i V8 :-)
Zatím teda nežebrají... že prý slevu 100t z těch 1,1 by si museli rozmyslet. To spíš VW a Opel se snaží s cenou něco dělat (taky nehodnotím jestli to je dobře).
Ve spoustě případů jsou evropské modely měřítkem pro ostatní. Přijdeš s HH a musíš vědět, že se alespoň vyrovnáš Mégane nebo GTI. Chceš SS a musíš být lepší než Ferrari či Lambo. Nabízíš luxus a víš, že musíš být cenově sakra pod S-Klasse. Chceš prémiový sedan a testuješ/rozebíráš do mrtě BMW3er/5er.
Prémiová D3 má široký rozsah, od R3 po V12. Však víme.
Pořád jsou evropská auta výkladní skříní a benchmarkem v určitých kategoriích. Samosebou díky infrastruktuře a obecně evropskému uspořádání jsou páteří prodejů menší automobily, ale zase je potřeba vidět velké prodeje prémie.
Nemůžeme se měřit s pickupovým královstvím, obecná hustota osídlení to neumožňuje. Podívej se třeba na JPN a kei-cars. jsou prostě potřeba v rámci daných možností.
Že se tu vyrábí i V12 je super ale o tom nemluvim. Nemluvim ani o obřích pick-upech. Mluvim o tom že běžný auto typu Stinger V6, nebo Accord Coupe V6 atd. si běžnej australan atd. koupí = a proto ho tam nabízej. A evropan ne
Japonsko je díky počtu lidí a prostoru specifický = v Tokiu zas tolik kei-cars nevidíš. Tady by ty Accordy a Stingery jezdit mohly = no místo nic..
Takaž ať tu tahle Kia zůstane v nabídce co nejdýl = přál bych jí i český auto roku = to ale asi neni moc reálný přání :-)
Mno v trapnom 100 tisicovom Presove sa uz predali Stingre dva. Jeden diesel a jeden slabsi benzin. Takze to NIKTO ocividne minimalne ti dvaja necitali. :-)
Tak samozřejmě máš pravdu. Ale nějak se začít musí a tohle je dobrý začátek. Jde o to aby Kia vydržela a navázala dalšími modely a vybudovala si skutečnou prémii. To se nedělá jedním, byť sebelepším modelem, ale usilovnou prací na desítkách modelů po dobu desítek let a navíc pod samostatnou značkou. Jeden model prémii nedělá i kdyby to byl supersport. Už jenom to, že postaví prémiový model a fláknou jej mezi své ostatní mainstreamové modely v šourumech kam se chodí pro ta nejlevnější auta není dobré řešení a všichni kdo se o to pokusili nakonec skončili u samostatné prémiové značky (naposledy sesterský Hyundai vyčleněním Genesisu po vzoru Lexusu atd.). Korejci mi přijdou dost zarputilí a mohli by vydržet, takže za 15-20 let bych se nedivil, kdyby vedle německé prémie působila v Evropě i nějaká LuxKia a měla lepší výsledky třeba něž Lexus nebo Infiniti. Takže Stinger dobrý, ovšem jako absolutní začátek, který musí následovat hromada dalších modelů, budování samostatného brandu etc.
Na druhou stranu, vyčlenění luxusního brandu možná není to, co Kia chce. Pak totiž skončí tam kde už byla, bude tu Ceed proti Golfu (a Stinger proti A7 nebo s trochou fantazie Panameře, ale to tomu Ceedu nepomůže). Zatímco takhle se může srovnávat s Arteonem a to pro ni vyznívá lépe. Podle mě jde Kie opravdu o to, pozvednout brand Kia jako takový... něco jako zkoušel Piech s Phaetonem. Což tedy samozřejmě taky není žádná success story.
Jestli vyjde Hyundai tah s Genesisem si nejsem jistý, spíš tipuju že (minimálně v Evropě) ne. A jsem dost přesvědčený, že tah Citroënu s DS byl chyba. Takže ani tahle cesta není úplně jednoduchá... a třeba samostatnou značku Cupra bych SEATu taky nedoporučil, protože podobný tah zákonitě oslabuje tu hlavní značku.
No, překonat A8 v US podle mě nestačí. G90 je 370 aut za měsíc, G80 je 1400 a k tomu 5 v Evropě... to jsi pod 2000 aut měsíčně. Z toho těžko zaplatíš existenci samostatného brandu... marketing, salony...
No jenze ten brand existuje jeden rok a uz porazi A8 a LS. Coz ja za uspech povazuju. :yes:
Nehlede na vysledky v JD Power.
Genesis prijde kazdy rok s jednou novinkou, bude mit SUV i nejaky hybrid atd.
Jde o to, za jaké peníze to prodávají. G90 neznám, ale Equus byl mnohem levnější než A8. O S-Klasse nemluvě. A nikdo se na Genesis nedívá jako na novou automobilku. Prostě navazují na Hyundai.
Neviem preco vela ludi posuva KIU kvoli jednemu modelu smerom k premii. Jasne, vrcholna motorizacia a RWD k tomu zvadzaju, ale utcite to nebolo cielom tvorcov.
Jak může KIA posílit svou image jakožto sportovnější značky ze dvojice KIA - Hyundai/Genesis jak napsal wakantanka, když Hyundai/Genesis vyrábí defacto dvojče Stingeru, které je technicky absolutně to samé a liší se pouze designem. Nechávám na každém soudruhovi, který model je hezčí a ani nekritizuji skutečnost, že takovou dvojičku tento koncern vyrábí, dělají to všechny koncerny napříč automotive. Ale tím že oba dělají to stejné, tak těžko muže jeden vůči druhém díky stejným modelům získat jakousi výhodu sportovního image.
Kdyby Hyundai/Genesis nic takového nevyráběl, tak prosím, pak by to posílení image KIA jako sportovnější značky v rámci koncernu bylo, takto ani omylem, takto v rámci koncernu vyrábějí obě značky totéž a image sportovnosti díky tomuto modelu/modelům mají tudíž plus mínus milimetr absolutně stejné.
A kdybych chtěl být absolutní hnidopich, tak řeknu, že G70 je ještě o něco "sportovnější" model díky karosérii sedan, kdežto Stinger díky karoserii fastback/liftback je o něco kompromisnější provedení zaměřené více na stěhování ledniček než na nekompromisnější/tužší provedení karoserie jaké má G70.
Tak BMW chce mít 4GC o něco výš. Ale to nic nemění na tom, že je karoserie sedanu pevnější. Obzvláště, pokud se vyprdneš na sklápění opěradel. Nakonec, M4 se dělá i jako kabriolet s pevnou střechou. To také nenahrává tuhosti.
4GC je těžko liftbackem, aby lépe jezdila. 6GC je sedan a při uvedení jsem říkal, že vidím trochu problém v odlišení. U CLS jsem ten problém neměl, E nevypadalo nic moc. Ale u BMW vedle pěkné pětky... A říkal jsem, že v tomhle to má Audi udělané lépe. Možná proto u 4er přešli na liftback - větší odlišení od 3er.
Z technického hlediska jednoznačně 3er, karoserie sedan je o nějakých 20-40% lepší v torzní tuhosti než liftback, který má nad tlumiči volné nebe (otevírací dveře).
[odkaz]
A z hlediska designu se mi zrovna 3er líbí asi tak o 300% víc než 4GC. A že je 3er sportovnější o tom svědčí i to, že M-model se dělá jenom jako M3 nebo M4 (tedy coupé nikoliv GC).
S tuhosťou karosérie máš samozrejme pravdu. Z hľadiska dizajnu a vnímania je to subjektívne, mne napr. príde športovejšie práve to GranCoupé, pôsobí tak širšie a nižšie, sedan je taký konvenčnejší, rodinnejší a 4GC sa mi páči "asi tak o 300% viac, ako 3er". ;-)
Ono sa to môže (a aj musí) vnímať lokálne, t.zn. zo (stredo)európskeho pohľadu. Je fajn, že Hyundai (Genesis) vyrába sesterský model Stingeru (btw. tipujem, že túto info nevedelo 90% z tunajších, vrátane mňa), ale pre Európana je to figu platné, keďže sa tu nepredáva. Preto vnímanie značky na určitom trhu vytvára najmä ponuka na danom trhu, nie to, aké auto sa predáva na opačnom konci zemegule. A keďže Hyundai k nám svoj luxusný brand nedováža, ale Kia tu Stinger ponúka, tak logicky by to mohlo posilniť image Kie nad úroveň Hyundai.
Tak riešime Stinger v Európe a "určený" Európanom, tak akými očami sa na neho má človek pozerať? Veď jeden trebárs globálny model môže mať v portfóliu danej značky rôzne "úlohy" na jednotlivých častiach globálneho trhu.
To je samozřejmě v pořádku. Ale nedává to smysl ve chvíli, kdy dojde řeč na motivy automobilky. Motivem k importu do EU klidně může být vylepšení image. Ale těžko to bude důvod ke vzniku v první řadě. To si nemyslím.
Tak čtyřka je taková, jakou ji BMW chce mít. To nic nemění na tom, že je liftback horší karoserií pro tuhle aplikaci, protože buď bude méně tuhá, anebo bude těžší. Že se BMW například rozhodlo dát 4GC větší rozchod kol, s tím nemá nic společného. A nejde tady přeci o BMW. Začalo to u G70 vs. Stinger. 4GC není žádný argument pro to, že by snad liftback byl "sportovnější" karoserií.
Tak jasne, ale v trhovej ekonomike je prioritné pre každú firmu uspieť na trhu a teda dosiahnuť zisk. Cesty k tomuto cieľu občas bývajú krivoľaké a marketingové stratégie zamotané. :-)
To ano. Pointou hlavně bylo, že Kia má těžší kalibr než Stinger. To není jejich ani první zadokolka, ani největší, ani nejdražší, ani neluxusnější. Je to další krok v tomhle směru. Možná bude nejsportovnější (nejtalentovanější) zadokolkou od Kie. Projeté je nemám.
Myslím, že to bude dobré auto za výbornou cenu. A šestiválec by mohl automobilový fanda ocenit. Auto určitě nebylo primárně vyvíjeno s ohledem na náš trh a prodeje zde určitě nebudou rekordní. Musíme se smířit s tím, že nejsme automobilovým pupkem světa. Zatím nám to občas nejde. Vypadá to na výborný motor i jízdní vlastnosti.
Fandové do aut nejsou zvyklí kupovat Kie, stejně jako jejich servisy a prodejci nejsou zvyklí na fandy aut. Moc tomu šanci nedávám. Němci rozhodně svoji prémii kupovat nepřesatnou. Nepřestali ani kvůli nové Alfě Romeo. Každopádně je to od Kie sympatický počin.
...článek je od prvního odstavce podstrčený bullshit. Blá blá blá a lup čtyři a půl hvězdy. Honda apod. by dostali s těží 3apůl, že prostě na prémii nestačí a najednou tenhle plastovej kepl je zázrak a ještě frajer ve vedlejším pruhu bude povídat, jak je to hustá kára. :-) fakt hustý. Ve sněmovně komunistický prase, co mlátilo obuškem studenty a tady zase prodejnej demagog, kterej bez výčitek prohlásí, že korejský nudle spolu s českým knedlem jsou nejlepší baštou ke středeční podívané, jak klucí z Wolfsburgu porážej Juventus... Za deset let si nikdo kromě bývalých majitelů na toto unikátní vozítko ani nevzpomene...
Vidim to jinak = Evropa nemá zájem o takovýhle auta. Líběj se ale jen teoreticky = v praxi to pořeší pašík v naftě. Po dieselgate 1.5 TSI = s vypínánim válců :-)
Možná časem zabijem i Stinger = nebo tu zůstane v naftový verzi a možná s benzínem R4 = asi by to chtělo změnit kontinent [odkaz]
Accord dle všeho neni zas taková katastrofa = s V6 si můžeš koupit kupé. Popravdě je načase se s menšim počtem válců smířit [odkaz] teda aspoň v těch menších výkonech = řekněme do 400 koní
Podívej se na Cayman a Boxster = taky už jen 4 válce = a zní to šíleně ale jednou to dorazí i do 911. A možná dřív než..
Pamatuju předchůdce = ale ta doba bohužel skončila. Lidi to v reálu nekupovali a viz předchozí odstavec a Saleen. Už ve starejch sci-fi knížkách nebo třeba v restartovanym [odkaz] to máš = auta s víc válcema a vůbec spalovacim motorem = budou jen pro pár vyvolenejch. No a ta doba nastala
Zatím v nabídce tato auta jsou. Možná přijde doba na to si pořídit chatu v zemi s větší svobodou, ale jsem přízemní Evropan, Čechomoravák a přes všechny nářky (i moje) se dnes máme tak, jako nikdy.
Pokud mi někdo zásadním způsobem neomezí současnou svobodu, nesáhne na majetek, jsem doma tady ;-)
A pokud Evropa se všemi možnými restrikcemi stála zrovna Kii za uvedení Stingeru na trh, pak opak slovutné Hondy může mrzet její příznivce. Notabene žádný R4 s výkonem 400HP ti nedá to samé co stejně výkonný V6/R6 nebo V8. ;-)
Evropa nema zajem o takovyhle auta a proto novy accord zacina na 1.5 turbo a konci na dvoulitru. To vypinani valcu ma mozna taky, nevim. Coupe se sestivalcem je akorat dozvuk minule generace. Nedivil bych se, kdyby zadneho nastupce nedostalo. Jinak amici zkouseli zmerit vykon stareho sestivalce a noveho turba. Turbo prohralo a nasledne se rozbilo. [odkaz]
Už jsem ti to psal. Nástupcem našeho Accordu je Acura TLX. Ta šestiválec má. A není ošklivá. A kdy měla naposledy Honda sedan s RWD? Pokud se nepletu, i Acury mají typicky motor napříč. I Legend měl motor napříč (opět, v USA Acura Legend [později Acura RL a RLX], u nás Honda Legend).
Tohle je osmá generace Accordu, jak ji znají Američané: [odkaz]
A tohle je nástupce našeho Accordu osmé generace: [odkaz]
Nejde o nezájem. Honda tu nezvládá něco takového prodat. V takovém množství, aby to pro ni bylo zajímavé. Navíc ji celkem tlačí evropské limity spotřeby, pokud si dobře vzpomínám.
Jenže já, stejně jako ty kupujeme v Evropě. Chci auto, které mám kde servisovat, se kterým nebude problém po tom, co budu chtít vyměnit díl s lišejníkem z veřejného parkoviště atd...
Také neříkám, že si ho máš dovézt. Holt utřeme nos. Ani americký Accord tu nekoupíš. Jen nevidím smysl v tom, aby byl vypichován jako ukázka, jak Accord dopadl. Náš Accord bylo jiné auto, i před jeho odchodem. A ta Acura je jeho nástupce. Byť se sem nedostane a nese jiné jméno. O to víc mě to může mrzet vzhledem k tomu, co jinak Honda předváděla a jak celkem střídmý vzhled tohle auto má.
Kdyz i v nemecku v clancich porazil Kia Stinger VW Arteon, tak na tom neco bude (a to byl casopis, ktery vetsinou spise fandi VW group ;). To auto je kvalita na dnesni dobu a jeslti zapadne zapomneni je uz podruzne.
Casto se to tady nevida, ale konecne pekny clanek bez blbosti, proc je VW group lepsi atd nebo sepsout nemyslne cokoliv mimo VW group. Pekne se to cetlo.
A tahle veta, je tady celkem nevidany vykon :-)
"Za 1,4 milionu je to skvělá nabídka, skutečně. Výčet standardní výbavy nebere konce, takže po dorovnání výbav vyjde stinger o tučný balík levněji než třeba Volkswagen Arteon"
Stinger bude podle me auto roku, protoze proste na to ma.
Svěží vítr v redakci asi :-) Hlavní trh vidím taky spíš US...tam vůči korejcům nemají tolik předsudků. Možná je to troufalost...ale tou siluetou je to taková Panamera pro chudé
Auto je to krásné a věřím, že má potenciál i u nás. Mnohdy vyšší manažeři mohou ovlivnit co si vezmou za služebáka. Problém je spíše na straně Kia importu. Ten totiž nechá nabízet Stinger jen určitým "vybraným" prodejcům a to za podmínek, že navíc vezmou XY kusů Nira v hybridu a Optim v Plug-inu, což jsou velmi těžce prodejný auta. Navíc se po nich chce, aby to vzali na sklad +nějaký ty Stingery, takže takovej lidovej balíček za 12-18 mega. To si to pak každej 2x rozmyslí, jestli je vůbec bude chtít prodávat a to je podle mě veliká škoda...
Jasně, Kiáci na tohle auto potřebujou někoho na akvizici, ale prostor tam je. Obecně se Kia trochu v rámci fleetu zvedá a Stinger jim otevírá dveře do kanceláří ředitelů, majitelů, manažerů, kteří můžou výrazně ovlivnit skladbu celého fleetu.
Takže nakonec to dopadne tak, že některý auta si přihlásí na sebe import, pak pár předváděček u pár vybraných dealerů. Po několika kusech se prodají koncákům a na konci roku 2018 zbytek z aut import vyveze do Německa...
No nic, mohlo to bejt fajn ty Stingery potkávat na silnicích a třeba Arteonů už jezdí mraky a to oproti Stingeru je jen naleštěnej Passat, takže kupní síla tu je... :-!
To je to, oč tu běží. Fostek má nahoře pravdu...smutnou, ale pravdu. Kdo vezme téměř jeden a půl míče, poběží do šourůmu a tam je položí za Stinger?
Při vší úctě ke Kii (kvůli Stingeru), to o sobě říct nemůžu.
Kdybych toho 1,5M byl ochoten dát, tak teoreticky ano. Z mého pohledu je škoda, že se neumí dostat se základním benzínem po slevě někam pod 900... klidně s lehce oholenou výbavou, manuálem...
Vím, že je to bychaření, ale kdyby mi nebylo líto živit benzínem šestiválec a mít pár set tisíc navíc - jo, dokázal bych tomu dát přednost před D3. :-)
Vsetko je to pekne, ale ak sa na to vacsina pozera tvojou optikou, tak si to nekupi. Lebo je to ekonomicke neobhajitelne, ak vynechas rozum a ides po citoch s tym, ze tieto peniaze mas, nekupis to. Nechem stavat Kiu do zleho svetla, ale ci das 1.5, alebo 2.5, ked sa riadis srdcom, je takmer jedno ...., bohuzial, pre Kiu je to tak. U mna nepochodila, ani Alfa, a to je, povedzme ina kava.
Tak jednak konkurentom je 4GranCoupé, nie klasické kupé a GC je drahšie, to na 55600 eurách len začína, aj to zadokolka, pre porovnanie tam musíš dať xDrive, čo je cez 58t. Pre športovejšie BMW je nevyhnutný M paket, čo je 61500 a keď si naklikáš veci, ktoré má Stinger v základe, tak si na cene cez 65t. Ale beriem, že pre väčšinu ten príplatok niekoľko tísíc už za ten image stojí a zoberú BMW. Sám by som tak asi uvažoval.
Každopádne aj keď si toho Stingera u nás nik nekúpi, už len samotný fakt, že vážne porovnávaš Kiu a BMW plní ten účel, ktorý Stinger má, skrátka imagemaker na pozdvihnutie celej značky a jej vnímania.
Ten xDrive bych neprihazoval, to ze ti ho Kia vnuti je jeji problem, BMW jde ke cti ze nabizi i jen RWD (samozrejme, byt zakaznik co chce AWD, pak si tu castku pripoctu). U BMW nemusis prihazovat mpaket, ale musis prihodit sportline, kvuli vnitrku (sedadlum), podvozku a par cinkrlatkam to dava smysl. Takze zaklad kia a zaklad bawo nebude delit ani tech 10tis E, ale podstatne mensi castka. Jen ta vybava pak u premie, no, ta to zase vystreli uplne jinam. To uz sme ale resili X krat, stejne jako to kde se to bude lamat. A chleba se dle me bude lamat na tom co prodejce bude umet udelat s cenou. Pokud Kia nebude stridma minimalne tak jako premie a nepusti nekolik statisicu dolu, nebude mit sanci vubec zadnou (protoze premie je na top motorizace s vybavou pusti rada). A ikdyby tech par set tisic pustila, jedine co si za to koupi je "fair fighting chance", nic vic, jen ta sance. Pak se ukaze kolik petrohledu mezi nama je, kolik lidi da treba 1,2mio za Kiu s V6 a kolik za stejne penize veme radeji 2.0tdi arteon.
Role imagemakeru bude splnena tak jako tak, jen ja bych to auto rad potkal i v provozu, tak doufam ze to nekdo vedle toho arteonu veme. Ten uz btw. potkavam, nejcasteji v cerne a musim rict ze velke vystrizliveni. Tak jak na promofotkach a v promo barve(!) pusobi prenadherne, tak v beznejsi barve a na beznych kolech je to proste jen passat. Ty penize co za to chcou, inu, leda omylem... 8-s
Máš pravdu, pri prémii si síce naklikáš nehoráznu cenu, čo Ťa posadí na zadok, ale potom Ti vedia aj veľa spustiť; a veľkú zľavu, to ľudia radi. :-) U Kie asi nejaké dvojciferné zľavy čakať nemožno a málokto z nás je taký hrdina, aby dal 50-60t za Kiu.
Inak to, že to pri Arteone funguje, teda ľudia dajú tie nehorázne prachy za krajší Passat, čistý mainstream, ma fascinuje, pritom tam ani nie je tá pridaná hodnota techniky ani imidžu. A ako píšeš, ak nekúpiš nápadnú kurkuma gelb, mnohí ani nezistia, že nemáš Passat.
Slevy nic extra, 100t z toho dvoulitru by si prý museli rozmyslet, pokud bych vzal nějaké financování, tak by možná cena pod mega v základ mohla klapnout, ale slíbit mi to nemůžou.
Ta cena je pochopitelně po slevě na konfiguraci, která mi vyhovovala. Proto ji uvádím pro kupé. GC jsem nikdy nepoptával. Mně by proti Stingeru nevadilo postavit 3er sedan. Mně to žíly netrhá, že je to sedan vs. liftback. Ať si každý vybere dle chuti. Mou volbou je kupé (dvoudveřový sedan), protože u BMW tu možnost mám.
A to to bereme V6 vs. R6. BMW má i slabší motory, výrazně levnější (v ceníku). Pak se ukáže, jak moc člověk chce šestiválec. Jak moc chce třeba BMW. Jinak bych 4er nenazýval konkurentem. Jedinou šancí Stingeru je, že bude mít dostatečný odstup. Jinak to bude jen exot pro lidi, co se chtějí odlišit. To by musel být citelně lepší. A i pak bychom se bavili o malém trhu nadšenců, z kterých prémie živá není. Bez pochyb by to byl velký úspěch, jen ne z komerčního hlediska. Do toho srovnání ho strkáme právě my, protože je to zadokolka, má šestiválec, manuální převodovku, je to auto pro nadšence. Ups. :-) Z toho seznamu vlastně platí jen ten šestiválec, že? Pro běžného člověka, nedotčeného těmito věcmi, těžko bude konkurentem. Bude na tebe koukat jako puk. Nechápal by, proč sis koupil Kiu místo BMW za cenu v rajonu BMW.
Pokud by to auto na mě udělalo dobrý dojem - jo. Sice nevěřím, že by po slevě mohla být krásně vybavená 340i za 1,3, ale i kdyby byla - u Stingeru bych dostal navíc exkluzivitu, takže asi BYCH jo. :-)
A přiznám se, že mám ničím nepodložený pocit, že u BMW se moc šetří a tohle auto bude fungovat spolehlivěji. Ale to je opravdu jen subjektivní pocit.
Tak kdyby byl opravdu dobrý. Nicméně já jsem na kupé, preferuji zadokolku a Stinger je celkem buřtík (váhově si to může rozdat s Panamerou, pokud si dobře vybavuji čísla, i když to je ošemetné téma). U BMW pochopitelně záleží na výbavě, ale z hraček toho moc nepotřebuji, takže je to hlavně o tom základu - sedadla, čalounění (což je u BMW problém), klimatizace atp. Jen se rozhodnout, jestli manuální převodovku, nebo 8HP.