Na menší motocykly nebo skútry vám stačí řidičský průkaz skupiny B na osobní auto. U velkých dodávek s více než osmi místy je však už potřeba řidičák skupiny D na autobus.
Citace:"...Pro automobily těžší je tu skupina C. V obou případech platí, že za takovým vozidlem lze táhnout přípojné vozidlo o nejvyšší povolené hmotnosti 750 kilogramů, pro možnost tažení delšího návěsu je potřeba si udělat oprávnění skupiny C1+E, respektive C+E. Právě C+E je určeno pro tahače s návěsem...."
Není to nějaké splácané ? Jednou přívěs, pak návěs, napřed hmotnost a pak zase délka ... co teda rozhoduje ? Od jaké délky musím mít +E ??
Neviem ako je to v Čechách a na Morave ale na Slovensku pokiaľ dobre viem je možné s vodičákom B jazdiť aj na motorkách do 125cm3. Tuším je tu obmedzenie, že tá motorka ale nemôže mať manuálnu prevodovku. Čiže skútre do 125 s variátorom s B v pohode.
Auta do 3,5 tuny (ridicak B) muzou vozit prives v nekolika omezenich (hmotnost privesu, hmotnost cele soupravy...) pricemz existuje B, B+rozsireny rozsah, B+E ... co z toho plyne? Ze v tom vasem popisu to nemate komplet, respektive to mate spatne.
Stejne tak Traktory... existuji verze, ktere lze ridit take jen s ridicakem B, respektive B+.... pokud splnite hmotnostni limity stanovene pro B.
Tak si to tu opravte a doplnte. Takto jen pletete lidi.
Redaktoři by udělali nejlíp, kdyby články před zveřejněním nechávali zkontrolovat někomu odborně zdatnějšímu. Například uklízečce, vrátnému apod. .. :no:
Když sem dělal B tak už se Am nedávalo k autu a když jsem si po pár letech dělal C tak sem dostal i Am. Při vydání nového řidičáku 2 roky zpět jsem dostal i T. A teď se v tom vyznejte.
To jsou ty radosti. Je totiž možné, že se úředník spletl a to oprávnění nemáš (vystavili ti tedy špatně průkaz). :-) V systému by tě měli mít správně a měli by ti být schopni oprávnění vyjet. Kolem AM to byla dobrá šaškárna.
Úředník se splést mohl, ale já ten průkaz mám už několik let takže to bude určitě už promlčené. A navíc jak víme, "sdělení ředitele školy jsou vždy platná" >:D
Nj, stejně tak nevím, jestli při nějakém přerozdělování skupin třeba něco podle tajných pravidel nesloučili a nedali mi to nakonec oprávněně. Klidně si to můžu myslet :-)
Tady je dle mého nazoru popletena legislativa. Například tříkolky lze u nás řídít s oprávněním B. (například Piaggio MP3, které má 29 kW i TRIKE), podmínkou je však věk 21 let. ([odkaz]
Co se týče přívěsů, existují také různé výklady.
Na B můžeš od 18 let řídit tříkolky se samočinnou převodovkou do 15 kW a od 21 let pak jakoukoli tříkolku. Tady je nutné si dávat pozor na to, že není tříkolka jako tříkolka. Klasické Piaggio MP3 není z pohledu legislativy tříkolkou, ale motocyklem (bude homologované jako L3e). Až verze LT je tříkolkou (bude homologovaná jako L5e). Na první pohled vypadají prakticky stejně, ale LT má větší rozchod předních kol (právě díky malému rozchodu se přední kola klasického MP3 počítají jako jedno, nikoli jako dvě) a nožní brzdu.
Ty různé výklady by mě zajímaly. Já tedy znám jen jeden. Jeden čas v tom byl bordel, ale dnes snad ne.
Prodejce bude vědět. Pokud vím, původní Tricity je motorka. Můžeš ho na B řídit díky samočinné převodovce, jako jiné 125 skútry. Pokud jinak nic nezměnili (je to tedy motorka a ne tříkolka), tak 155 řídit nemůžeš. Kdyby to byla tříkolka (L5e), tak bys mohl. A to rovnou od 18, jelikož se vejde do 15 kW a samočinnou převodovku má.