Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nezávislá topení: Jak funguje? A co obnáší jeho instalace?

Možnost, jak nemrznout v autě, neškrábat skla, a ještě prospět motoru, představuje instalace nezávislého topení. Co to obnáší? Zjistili jsme to pro vás.
Zpět na článek
25. 2. 2018 12:31
25. 2. 2018 12:56
25. 2. 2018 13:15
25. 2. 2018 14:52
25. 2. 2018 15:21
25. 2. 2018 15:25
25. 2. 2018 15:38
25. 2. 2018 15:52
25. 2. 2018 16:01
25. 2. 2018 16:06
25. 2. 2018 16:10
25. 2. 2018 16:13
25. 2. 2018 16:20
25. 2. 2018 13:18
26. 2. 2018 15:17
21. 11. 2020 18:55
Avatar - Googlit
25. 2. 2018 12:31
Škodovky
"Navíc díky vytápění jsou emise škodlivin po nastartování nižší než u studeného agregátu,“ uvádí Škoda Auto s tím, že start studeného motoru představuje pro pohonnou jednotku přibližně takovou zátěž, která se vyrovná zhruba 70 kilometrům jízdy po dálnici. "

Vím, že škodovka je hnůj pro dobytek co se fasuje a nikdo z fóra by si jí za svoje peníze nekoupil, ale to jako fakt? Když člověk nastartuje studenou škodovku tak je to jakoby jel 70 kilometrů po dálnici? A to dělají vsechny modely Škoda? Máte s tím někdo z těch co jste jí nafasovali zkušenost?
Rozbalit vlákno
13
25. 2. 2018 12:56
Re: Škodovky
dokonce bych řek že se to netýká jen značky Škoda ale všech aut obecně. Konstrukce motorů jsou velmi podobné napříč značkami (spalovací motory všech výrobců obvykle obsahují písty, válce, ojnice, klikovou hřídel a další díly které po sobě vzájemně kloužou) a studený start přináší citelně větší opotřebení než provoz zahřátého motoru.

Nebo jsi chtěl slyšet něco jiného ?
25. 2. 2018 13:15
Re: Škodovky
Taky nevím, čemu se diví, dokonce mi to přirovnání přijde ještě málo. Zvlášť v případě, kdy je každej "šroub" v motoru z jinýho materiálu s jinýma vlastnostma (hliník/litina) a do toho se ještě před prohřátím motoru aktivuje start-stop...
Pro pístový motor je pochopitelně ideální režim zaoceánský parník, kdy motor jede celou svojí životnost v jedněch otáčkách a bez chcípnutí..
Každopádně přídavný vodní topení je velký plus jak pro komfort tak pro životnost motoru. Krom toho topení může fungovat i v režimu příhřevu vody po startu, takže ikdyž ho neaktivuješ na dálku, tak se motor stejně zahřeje během pár set metrů.
Avatar - Googlit
25. 2. 2018 14:52
Re: Škodovky
Všiml sis vůbec, že článek řeší zimní provoz? Průměrná teplota v ČR je tuším někde kolem 8°C, teplotní extrém, který nastane tak týden v roce je někde kolem -15°C. To je vůči provozní teplotě motoru tak zanedbatelná delta, že to nemá a nemůže mít žádný vliv.

Každý start = studený start a konstatování škody nedává v kontextu zimního období ani nezávislého topení smysl.
25. 2. 2018 15:21
Re: Škodovky
No to je právě nesmysl. Nezávislé vodní topení zahřívá chladící kapalinu, takže hned po nastartování máš vodu na 90 stupních a po řekněme 500m jízdy i olej na více než 50 stupních. Bez toho to může trvat taky deset kilometrů.
Krom toho, že nezávislé topení lze nastavit na automatický režim, kdy přihřívá vodu při každým startu jak jsem psal výše.
Avatar - Googlit
25. 2. 2018 15:25
Re: Škodovky
Jako že si nezávislé topení pouštíš v létě aby si měl motor připravený na 90°C? A nebo si motor ničíš a motor si v létě na 90°C nepředehříváš? >:D

Celé je to absurdní, protože nízká teplota je v dnešní době úplně to poslední co ti zničí motor. Pokud je řeč o teplotě, tak to už se spíš přehřeje
z důvodu špatně navrženého chlazení ;-)
25. 2. 2018 15:38
Re: Škodovky
Motoru škodí nejvíc to, když musí běžet v režimu, kdy není každá jeho část rovnoměrně zahřátá. V takovém režimu dochází k většímu opotřebení pohyblivých částí, které v závislosti na teplotě mění jinak své rozměry nebo jsou jinak prohřáté.
S ohledem na to pochopitelně není jedno, jestli ohříváš motor v létě z 25 stupňů na řekněme 90 nebo z mínus 10 na stejných 90. Krom toho je to taky vidět na době ohřevu.
Nízká teplota je naopak dnes velmi důležitá věc a spíš bych i řekl důležitější než v minulosti, kdy se na účinnost tolik nehledělo a vůbec mohly mít motory větší provozní vůle. Jestli tohle nechápeš, pak je to těžký.

Špatně navržený chlazení má dneska máloco. Nemám teda žádnou zkušenost s dnešními supersporty, ale čím starší auto tím horší chlazení. Sice tu koluje různý množství legend o tom co ukazuje a neukazuje teploměr vody, ale zrovna u tvojí oblíbený škodovky naměřím infra teploměrem na hadici chlazení do chladiče +/- pár stupňů totéž co na budíku a je to "přesně" tam, kde má být.
Avatar - Googlit
25. 2. 2018 15:52
Re: Škodovky
Skvělá teorie, stejně jako ta o chemtrails a 11. září. Fakticky budeš ale opravdu marně pátrat (mezi majiteli vozů bez nezávislého topení) po tom komu kdy odešel motor kvůli zimních startů.
25. 2. 2018 16:01
Re: Škodovky
A tohle pak přesně vede k tomu, že tu kde kdo kritizuje jak musí dolejvat olej, jak ty dnešní motory nic nevydrží a já nevím co ještě.
Přitom se k tomu stačí chovat za studena slušně a nebo si za to topení připlatit.

Tím nechci tvrdit, že je to nějaká já nevím jaká spása, je to prostě prvek výbavy za cenu skleněný střechy. A kupovat si auto na delší dobu, tak bych si prostě vzal radši topení.
Avatar - Googlit
25. 2. 2018 16:06
Re: Škodovky
Jak už jsem psal výše. Jako konspirační teorie to hraje, ve skutečnosti je to ale hromadal hebel, které vedou spíše k závadě a se kterýma kolikrát ani nebylo při návrhu motoru počítáno.

Pokud by si mluvil o komfortu tak tam s tebou plně souhlasím a místo skleněné střechy bych si za nezávislé topení, podotýkám z výroby připlatil.
25. 2. 2018 16:10
Re: Škodovky
Tak vodní topení není až tak složitá věc, přidává to vodní pumpu a povětšinou jiné řešení baterie a nabíjení. Ale když to srovnáš zrovna s tou skleněnou střechou...
Avatar - Googlit
25. 2. 2018 16:13
Re: Škodovky
A teď zpátky k tématu. Podle mě to je prostě nesmysl. 70km cesty na naši dálnici ti auto poškodí mnohem víc než jeden studený start >:D
25. 2. 2018 16:20
Re: Škodovky
Řeč nebyla o poškození auta ale motoru
Avatar - JDM
25. 2. 2018 13:18
Re: Škodovky
Vsak funkce katalizatoru je zavisla na jeho teplote ...
25. 2. 2018 13:07
A čím se teda topí v obytňácích?
Článek napřed tvrdí že plynová kamínka se používají častěji, a hned nato že jsou na ústupu. Ale už neříká, co je nahrazuje.
A proč by mělo být nevýhodou nutnost zabudování nádoby na plyn, když ta je v autě stejně už kvůli vaření a provozu ledničky ?
Rozbalit vlákno
9
25. 2. 2018 14:08
Re: A čím se teda topí v obytňácích?
co sem si vsimal, tak PB byla vzdycky v lahvich a manipuilce s 15kg lahvi nemusi byt pro kazdyho uplne jednoducha.
nejspis jsou i takovy obytnaky, kde plyn natankujes do nadrze u benzinky, ale zase nejspis budes potrebovat daleko castejsi revize nez u nadrze na naftu, ktera ty nafty pojme i daleko vic.
takze do kuchyne plyn je OK, tam zas takova spotreba neni, ale na topeni je podle me lepsi volba nafta i pres vyssi cenu, a jedina otazka co by me trapila, jak ta nafta pri topeni smrdi
jinak v civilizaci se pripojis k elektrice a topis elektrikou
25. 2. 2018 14:37
Re: A čím se teda topí v obytňácích?
Trochu představu o obytňácích mám taky, sám s nimi jezdím přes dvacet let. Takže vím že pevné nádrže na plyn jsou v nich taky a vím že při použití naftového topení plyn vydrží hrozně dlouho, Sporák, lednička nebo bojler mají minimální spotřebu. Ale naftové topení žere dost proudu a je hlučnější, smrad není problém.

Ale myslel jsem že nám ústup plynových kamínek vysvětlí autor článku, nafta je podle mě určitě nevytlačuje
25. 2. 2018 14:37
Re: A čím se teda topí v obytňácích?
Klasická plná PB fľaša má tých kíl skoro 25 ;-) Spotreba plynu v kuchyni je nízka a kým minieš jednu fľašu, tak to potrvá, alebo toho hodne navaríš. V civilizácií sa pripojíš k elektrike a kúriš elektrikou - -ak túto vetu mieriš na obytňáky, tak evidentne netušíš o čom píšeš. Nezávislé kúrenie v prckoch má od 3,5k (menšie kúsky) do 6kW (väčšie prívesy a klasické autá. Mimochodom, nafta v bufíkoch nesmrdí, problémom je energetická náročnosť - vyššia spotreba el.energie na zapálenie, voči klasickému propán butánu samozrejme. Zároveň na ten propán (bután) frčí aj absorbčná chladnička, jej výmena za kompresor znamená zase len zvýšenú náročnosť na skladovanie elektrickej energie, ktorá sa skladuje horšie ako plyn. Každé má svoje pre a proti ;-)
26. 2. 2018 08:33
Re: A čím se teda topí v obytňácích?
když spocitam tepelny ztraty tepelne mizerne zateplenyho obytnaku o rozmerech obytny casti 5.0x2,5x2,5m, tak mit to vychazi na 50W/K, tedy při venkovni teplote 0C a vnitrni 20C vykon topeni 1kW, takze 3.5kW z bezny zásuvky s prehledem staci i na teplotu -20C, navíc predpokladam, pouziti tepelny izolace s aspoň 2x nižší tepelnou vodivosti nez sem pocital, tedy polovicni tepelny ztraty i pozadovany prikon.
a navic v pripade tepelnyho cerpadla jsi pri rozumnych teplotach na tretine az polovine a mas k tomu v podstate nezbytnou klimatizaci.

klasicka PB bomba s naplni 10kg, to me prekvapuje celkove dohromady 25kg, fakt je, ze ja ji kupuju 2x do roka do grilu, tak sem to nikdy nezkoumal, ale něco to vazi
26. 2. 2018 18:58
Re: A čím se teda topí v obytňácích?
Na základě reálných zkušeností s obytňáky jsem přesvědčený, že 1kW nestačí na vytopení ani náhodou. 1kW je málo i na pouhé udržení teploty při zmíněném spádu 20°/0°C, natož pro ohřev prochladlého auta
26. 2. 2018 19:31
Re: A čím se teda topí v obytňácích?
1kW stačí na malý 6,5m príves a to len na udržiavanie. Schválne vyskúšam, čo sa stane dnes vecer keď pri -12C zapnem ultraheat na 1kW a pustím rozfuk naplno (predpokladám, že skoro nič a jediným efektom bude spálenie pár kg uhlia na výrobu tej elwktrickej energie :-) ) .
26. 2. 2018 19:25
Re: A čím se teda topí v obytňácích?
Obytky sa vykurujú z nulových, alebo mínusových teplôt a to by ti pri 1kW trvalo večne ;). Tepelné čerpadlo v klíme je fajn, to pouzívam spolu s plynovým kúrením, aby som si predkúril auto, kým sa odpojím od elektrickej prípojky a odídem. Zároveň pokiaľ máš strešnú klímu, tak nie si schopný fúkať teplý vzduch do všetkých rohov, do garáže, alebo ohrievať nádrže pod autom. Teóriu más zmáknutú, ešte namiesto teoretizovania aj nieco vyskúšať. PS: v jednom z obytnom prívese mám elektrický príhrev s výkonom max 2000w a aj tak je najľahsie zapnúť plynový bufík(alebo oboje naraz) ktorý má o cca 1400w viac a rozdiel v rýchlosti vykúrenia z terajších -10, -15 na nejakých 20 stupňov je galaktický. Zároven nie kazdý kemp má k dispozícií 10 -16 A ističe
26. 2. 2018 19:28
Re: A čím se teda topí v obytňácích?
Ešte jedna zásadná vec, u obytných aut sa ráta aj s nejakou sebestacnosťou a tá si odporuje s 10-16A el. prípojkou. ;)
25. 2. 2018 14:43
Re: A čím se teda topí v obytňácích?
Tiež som čítal článok až do konca a odpovede som sa nedočkal >:-[] .
Nejako som si ústup plynového kúrenia nevšimol, na strane druhej sa viac tlačí dopredu naftové kúrenie a 1ks plynovej fľaše na ostatné :-)
26. 2. 2018 15:17
zbytocne
ked som mal dieslovu Rav4 mojim snom bolo mat nezavisle kurenie, po cca 10min prve naznaky tepla z kurenia, proste tvrda realita zima
Potom som kupil Auris kombi benzin 1.6 a tam teply vzduch (nie horuci) ako napr. dnes pri -11 ide uz za nejake 3 minuty. K tomu vyhrievanie sedaciek. Chyba uz iba vyhrievany volant.
Ma tam totizto standardne extra spiraly. Kto potrebuje extra vyhrievanie? A motor? Vsak to je toyota atmosfera benzin, to 300tis da ako nic.
PS: ak budem este na volnobehu odhrnat pol minuty sneh z auta, tak auto bude takmer nachystane
Rozbalit vlákno
0
21. 11. 2020 18:55
Vytápění
Tak třeba mne nebo nás doma zas až tolik nezajímá vytápění v autě, jako vytápění v domě. Přeci jen daleko více času trávíme doma a ne v autě, takže to se na těch pár minut dá přežít, nebo ne? :) Jinak jsem narazil na fakt hustou věc. Tou je tahle kalkulačka úspor za vytápění - https://mastertherm.cz/…cerpadlo/uspory/ a diky ní jsem zjistil, že třeba vůbec nemá smysl topit plynem ale správnou cestou je vytápění tepelným čerpadlem :)
Rozbalit vlákno
0