Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Jaguar I-Pace se srovnání nebojí. Rozdal si to s Teslou Model X

53 komentářů

Anonym
i když tohle je jenom srandička...
Že až se do toho vložej seriózní automobilky (a to Jago je pěkně down), že Tesla pujde do kopru, i kdyby elektrifikace byla rychlejší, než se předpokládá.
Btw četli jste u konkurence (ne Kolmane, fakt nejsem jenom tady) jak poslali čekatelům na Model 3 ten model auta?
To je hotovo.
>:D >:D >:D
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak dalo sa cakat ze ked elektrovozy postavia seriozne znacka tak "kuzlo" tesly bude razom prec ... a uz to dlho nepotrva a tesle skonci ta skutocna sranda
Anonym
A mě sranda začne!
>:-[]
Ale podle mě Teslu někdo koupí. Jako ty názvy pro e-divize jako I.D. e a já evím co ještě.
Představ si, mít tam "Tesla" Mělo by to svou cenu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tesle chyba niekto ako bol Steve Jobs.... ten by auta vedel predat a vyrabat presne to co sa predava ... "Elan" totit vyraba len same nezmysly v domneni ze prave toto ludia chcu... ale houby... takto obojstranne to nefunguje
Anonym
A ten někdo, kdo je koupí...
Má prachy
vyrábí všechno
V autech se mu nedaří prorazit ven
Skupuje všechno....
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
boze jaka velka vlajka ;-) ... az jsem se lekl

ten Jag aj vyzera famozne... jaky to rozdiel voci tej beztvarej tesle ... :yes:
IPace
tak to snad jen poprat tomu kupci hodne nadutou penezenku, Tesla jiz byla na prodej v dobe kdy malem krachovala a nemela temer zadne CF, i tak stala tehdy 3x tolik co Opel nedavno prodany PSA, dnes ma na uctech prez $3 miliardy CF a trzni kapitalizaci ma od te doby 8x vetsi a stale roste, kdyz se podivam na obchody s podobnyma firmama za posledni 2 roky, tak se vetsinou prodavali o 20-25% draz nez byla jejich trzni kapitalizace, baj voko si by si tedy takovej kupec musel pripravit tak $65-70 miliard a zaroven by musel presvedcit 5 hlavnich drzitelu akcii Tesly aby prodali, no hodene stesti :-)

jen pro poradek, jen sit SC se odhaduje na sumu 2x vetsi nez co stal ten Opel :yes: a za mensi nabijeci sit v USA se loni utratilo 1.6x tolik co je odhad hodnoty prave site SC
spaleny6
To co ty chválíš je vlastně jen bublina založená na víře investorů, nepodložená reálnými výsledky. O to horší pude pád a procitnutí.
IPace
tech padu Tesly tu jiz bylo "predpovezeno" , a furt nic, skoro jak rok 2000 kdy mel bejt konec moderni civilizace, pak 2012 kdy mel skoncit svet uplne, a furt se nedari a nedari >:D
spaleny6
Až padne, tak tu stejně budeš psát že za to nemuže a že vlastně nepadla.
Majkl1
Pokud se nepletu, Musk říkal už před rokem, že těm, kdo si zarezervovali první dny Model 3, dostanou nějaký dárek.
spaleny6
To co ty chválíš je vlastně jen bublina založená na víře investorů, nepodložená reálnými výsledky. O to horší pude pád a procitnutí.
Majkl1
Jen říkám, že autoforum (minimálně dle nadpisu, články od nich se snažím nečíst) to pojalo způsobem, že Tesla nestíhá, tak jim poslali takovou drobnost. Ale tohle je něco, co Musk slíbil hned po představení.
frite
U tesly jde o verzy 100D ktera ma 400koni, jenze Tesla ma i verzi P100D co ma 700k a ta by si ten Jaguar namazala na chleba (to neni nic proti jagu,bezpochyby jde o slusne auto)
A to nemluvim o tom ze je Tesla podstatne vetsi (a tezsi) a sedmimistna...
Anonym
Ale zase myslím, že to tam řešili a že P100D tam nedali, že stojí 2x víc než jago. Mluvili tam o tom. Přímo v tom vidku. Neumíš anglicky?
webpaja
A proč by ji neporovnali? Těch konkurentů moc není a I-Pace je první na ráně. Ten kdo nutně nepotřebuje 7místného racka může za nižší cenu jezdit v Jagu.
Todie
Doted jsem myslel, že je v pořádku srovnávat porovnatelné verze co se týče výkonu a ceny. Ale u Tesly, to podle diskusí nejen zde, nejsou schopni tesla fans zkousnout ...
Josef 1
Jak je vidět na ceně toho Jaguaru, je velice levný, takže cena baterek musela žuchnout.

Již brzy budou ty baterky i pro mě.
IPace
sli zase o neco dolu, jsou tam baterky od LG ktere se prodavaj pri vetsich objemech od cca $140 za kWh, do roku 2020 jsou prozatim odhady ze cena pujde pod $100 za kWh, neb budou zase dalsi konkurencni kapacity
Avatar - Machýrek
Machýrek
Konecne tradicni automobilky zacinaji na trh uvadet elektroauta.
Ktera vypadaji, jako normalni auta a ne nejake “jako ze z budoucnosti” kreatury.
Uz se tesim na Mercedes EQC.
Tady uz ma smysl o tom uvazovat. Tesla je pro me skareda, predrazena a s tou komunitou fanatickych mimoidu nechci mit nic.
Anonym
:yes: >:-[]
traveldrive
Donedávna bola elektrina pasé, výstrelok pre bláznov, neschopný bežného použitia, neekologický, nezmyselný, nevhodný, predražený, nežiadúci, nebezpečný, nezaujímavý, bez emócií, neponúkajúci pôžitok z jazdy, s krátkym dojazdom...
A zrazu je v pohode, super Jaguár, tešíme sa na Mercedes... Len Tesla, čo to celé vlastne rozbehla a vdýchla elektrickému pohonu životnú miazgu, je tá najhoršia.
Ale čo vlastne čakám? Žiadne prekvapenie sa nekoná, ako vždy je v diskusii pod článkom o elektromobiloch len veľká kopa chujov (česť výnimkám). Že som sem vôbec liezol. Je mi z vás zle, ľudia.
P.S. Pán Kolman, "článok" je síce kratučký, ale nezaujatý a nestranný. Palec hore. :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tenhle Jag je technicky zajímavý, ale často diskutované nevýhody EV zatím určitě nemaže.
webpaja
Elektřina není v pohodě. Být v provozu o pár procent víc elektroaut během minulého týdne, celá síť zkolabuje.
Ani Jag nesmazal nevýhody EA, hoď se do klidu pionýre ;-)
Lovap
Chudáci Nóri ... podľa podobných pakov ako ty by im už mala sieť skolabovať niekoľko desiatok krát >:D
Mino21
Nebo treba Islandani. Tam se tezi kryptomeny v takovem objemu, ze to zacina brat jako 100% elektromobilita, vlastne vic. Tezba kryptomen tam ma spotrebu jako by kazdy Islandan mel a provozoval (nabijel) minimalne jeden elektromobil. Zatim funguji.
webpaja
Ty žiješ v Norsku? Co to je za argumenty? Mimochodem, už i v Norsku problém je.

[odkaz]

Jak to je vyřešeno třeba na sídlištích?
Avatar - Gasoline
Gasoline
Jednoduše. Hodíš si prodlužku z okna. :-)
webpaja
Vtipné, ale nefunkční... ;-)
spaleny6
Z desátého patra. To bude chtít dlouhou prodlužku. :-)
webpaja
U vícepatrového paneláku je to legrační představa, jak z každého bytu visí prodlužovací kabel a dole se hádá Novák s Pokorným, čí je který.
Makovnik
Az si vsetci hodia prodluzku, bude p.r.d.e.l [odkaz] >:D
IPace
no a docti ten odkaz do konce, v te pulce kde se pise o Nemecku je to zase spise pozitivni a o rozvodne siti se tam pise vesmes ze nebude traba se obavat BEV

ano infrastruktura je problem, ale totez zazivali motoriste i v 1 polovine minuleho stoleti protoze proste bilo malo benzinek a daleko od sebe, a nasledne pak obcas zazivaji ruzne po svete dodnes pri nahlych situacich, nebo ze by ty zpravy ruzne ze sveta kdy nebyl dostupny benzin/nafta kvuli necemu byli fake?

pred 5 lety stal dobijeci AC sloupek okolo 80 tisic + nutnost upravy daneho mista, coz treba v CR kostovalo i 150 tisic, dnes se podobna nabijecna da poridit za 15-20 tisic a uprava daneho mist apak do 30 tisic, takze Nory chapu ze maj problemy v Oslu, porad je to jeste docela drahe to stavet, ale az cena klesne na uroven postaveni bezneho sloupku treba osvetleni, tak se to jiste bude stavet rychleji, treba pri kazde rekonstrukci ulice, nelze cekat ze tohle se bude budovat na duroven poptavky, tak jako mesto nikdy neopravi silnici jen proto, ze je na ni 1 dira, ale pocka az je to neunosne a pka to opravej cele najednou (zaplatovani nepocitam, to je holt neduh setreni kdy se vlastne nic neusetri)
webpaja
Neřeš sloupky, řeš nedostatečnou kapacitu rozvodné sítě obecně. Řeš nabíjení na sídlištích atd...
Pokud se do rozvoje šlápne, tak se za 10 let můžeme bavit o masivnějším přechodu na EV.
Zatím je to stejná utopie jako komunismus.
IPace
kapacita site je dostatecna, a psal jsem ti to tu mnohokrat ;-) treba ten tvuj vylev nahore o par BEV navic a kolapsu je hoax jak hrom >:D pleste dohromady VVN kterou ma nastarosti Ceps a lokalni rozvody od trafacek, ta infrastruktura VVN je nadimenzovana natolik ze ikdyby dnes byli vsechny auta v CR na elektrinu, tak se nestane vubec nic, a ta lokalni od trafacek se modernizuje a dimenzuje presne podle pozadavku napojeni v miste ;-) proste pokud si nekdo rekne ze chce do ulice 50 nabijecich sloupku, tak se k tomu privede od trafacky nova sit ;-) pokud by byl pozadavek nejak velkej, stavi se zaroven i dalsi trafacka a dalsi rovozd k ni, tohle CEZ, EOn a dalsi resi kazdy den presne podle pozadavku zakazniku na pripoj a je to hlidane prez rezervovany vykon ;-)

vsech 26 blackoutu ktere mohli nastat za poslednich 5 let, byli vsechny z nadbitku elektriny, nikoliv z jejiho nedostatku nebo ze by nekde nestihala prenosova soustava ;-)

hodlas ty nesmysly o nedostatecne siti sirit dal? pak jsi u me troll a clovek co siri hoaxy :-!
webpaja
Uklidni se ty elektronku. Infrastruktura není připravena na nabíjení ani 10% z celkového počtu aut, které jsou v provozu.
IPace
pokud myslis tu infrastrukturu z pohledu bodu pro nabijeni, tak s tebou souhlasim
webpaja
Která jiná? nastavět chargery opravdu není problém, na co napojit ty už mnohem větší.
IPace
prave zastavet ty chargery je prozatim nejvetsi problem, od stavebniho povoleni az po samotnou stavebni praci ;-) pripojit to na rozvod je to nejmensi, na to staci zajit k pripadnemu distributorovy v dane lokalite, podat zadost o rezervaci vykonu a do 14 dnu tam mas vse potrebne ;-) jenze ty dalsi instituce statu jaksi rozhodujou krapet dlouho a nez se vubec kopne na miste dobijeciho bodu kvuli betponove podstave tak ubehnou i 2 roky a jen tam jsou zapeceteny kabely nebo elektrobox co tam CEZ natahnul 14 dni po podani zadosti ;-) a tohle je moje vlastni zkusenost s realnou vystavbou takoveho bodu na verejnem parkovosti mezi panelaky, CEZ to tam mel rozkopany behem 3 dnu po podani zadosti s dolozenim o zadost o stavebni povoleni a za 14 dnu tam bylo vse hotovo vcetne noveho rozvodneho boxu, jenze urady jaksi rozhodujou s 3 mesicnim spozdenim a nez se vyjadrej vsichni s okolnim pozemkem tak to zabere, nejvtipnejsi je ze jeden z tech pozamku vlastni samo mesto a na nem se i kopal ten rozvod CEZem, ale vyjadreni o tom ze souhlasi s instalaci nabijeciho bodu jim trvalo 8 mesicu a pak dalsi 3 mesice nez se vubec rozhodlo ze se muze stavet >:D takze povoleni ze tam muzou natahnout kabely a postavit malou kioskovou trafacku 22/0.4kV jim zabralo 2 dny, ale povoleni ze se smi stavet nabijeci bod zabralo 11 mesicu, trafacka tam stala funkcni do 2 mesicu, nabijeci bod tam nestoji doted (temer 12 mesicu), protoze se odvolal nejaky deta z prilehle zahradky ktera je 50m daleko ale travnaty pozemek saha az k uzemi parkoviste kde se bude stavet

to co brani rychle vystavbe cehokoliv je birokracie, v kancelari mame v ruznych fazich schvalovani hned 25 takovych nabijecek, takze vim moc dobre jakej voser s birokracii to je, a ze dotahnout tam kabely a pripadne postavit novou kioskovou trafacku je to nejsnazsi a nejrychlejsi, i ta nova mala trafacka stoji bezne do 2 mesicu ;-)

na vlastnim pozemku bych to resil jednoduse, a tyhle prudice co se odvolavaj kvuli kazdemu novemu obrubniku bych obesel snadno roparcelovanim a umistenim stavby vne tech parcel, takze bych pak mel stanovisko souhlasu od majitele navaznych pozemku, tedy me, ale na mestskem pozemku to holt rozparcelovat nejde, takze se vse jede pekne postaru na pololetky a v lepsim pripade se zacne stavet po 12-18 mesicich, k takove stavbe se pak muze vyjadrovat a odvolavat o nekdo kdo ma navazujici pozemek na druhe strane toho parkoviste treba 100 metru daleko
spaleny6
Kdo toho rozvoje šlápne? Stát který nezvládne ani opravit a stavět silnice?
IPace
proc resis sidliste? tohle neni sprint na 1 noc, ale beh na nekolik desetileti ;-) za 20-30 let bude zcela bezne ze na sidlistich bude u kazdeho parkovaciho mista nabijeci sloupek nebo bude to stani vybaveno indukci, a neplanuji to mesta, ale energeticke spolecnosti ;-) cena tech zarizeni klesa a od urcite ceny se to bude vyplacet i pausalove, takze neco jako dnes mobilni telefon kdy spousta lidi prechazi na pausaly ;-) a ver ze mesto stezi odmitne treba modernizaci ulice kdys bude vedet ze ji zaplati nejaka energeticka firma co si tam rovnou frkne nabijeci body, ostatne dnes tak funguje treba praha s parkovanim na zonach ;-) jedinej rozdil bude, ze krom te zony tam bude i ta infrastruktura pro nabijeni

jen pro zajimavost, ty automaty v Praze na parkovani, tak za jeden se da poridit dnes asi 12 sloupku pro 22kW nabijeni ;-) a to jeste porad stoji ty dobijeci body docela dost , za 10-20 let to bude tak levne, ze to ve mestech bude stavene ve stovkach za den
webpaja
Jen pro zajímavost...za kolik Pha nakupuje parkovací automaty je irelevantní. Reálně je to co píšeš nesmysl.

Obecně to máš celé napsáno jako od Jakeše. Žádná energetická firma nic nezaplatí. Zaplatí to jen a pouze její zákazníci.
Ti co dnes EV mají jako modlu, ti co budou remcat, až je 1km jen v nákladech na pohon vozu bude stát násobek toho co dnes.

Opakuji, je potřeba vše vnímat v širším spektru než jen idealizovat si tu hezčí výseč z celého kruhu.
spaleny6
Bude to slepá kolej jako solární panely? Jejich zastánci měli tenrktá podobné argumenty.
IPace
zastanci solarnich panelu v CR meli spise za argumenty prilis vysoke vykupni ceny, celosvetove se fotovoltaika ujala velice dobre a celosvetove dokonce snizuje prumernou cenu elektriny ;-) to ze v CR se to ho chytli lide s kontakty na politiky nebo primo politici kteri o tom rozhodovali a co v tom uvideli obri diru na penize do jejich kapes z kapes lidi je bohuzel problem CR, nebejt technesmyslnejch vykupnich cen, a toho ze to nakonec bylo schvaleno i pro instalace na polich, tak by tu tak negativne fotovoltaika vnimana nebyla ;-)
Lovap
Prosím ťa, nezosmiešňuj sa viac než si sa doteraz. Čo si písal? Že by boli problémy so sieťou - že by skolabovala. To, že sieť nabíjacích staníc nie je dostatočná ani v Nórsku je pravda - ale ani pri niekoľkonásobnom počte elektromobilov v Nórsku im sieť, kupodivu, nekolabuje. Tak nepíš koniny ... >:D
traveldrive
Ešte keby si si trošku potrápil hlavičku a uvedomil si, že píšem o ľuďoch, nie o autách. :-!
Avatar - Gasoline
Gasoline
No pomalu mě to začíná zajímat. Do práce dojíždím 30km. V práci máme dvorek dokonce s el. rozvodnou, doma kryté parkovací stání s přívodem elektřiny. V případě delší cesty není problém si služebák vyměnit za jiný. Asi kouknu jak je to u nás s tou podporou elektromobility.
Jinak u služebního malého městského přibližovadla jsme přešli na Yaris hybrid a docela mě to s ním baví. Soutěžíme s kolegy, kdo dá míň. Zatím držím rekord s 3,5l/100km.
IPace
postupne je to nejlepsi, zacit s hybridem tak jako jste to zkusili s Yarisem, pak zkusit plugin a nakonec BEV
spaleny6
Tak vám nevím, doteď fanoušci Tesly napadali automobilky že vyrábějí jen ty zastaralé spalovací motory a podél cest vše umírá. A teď když Jaguar vyrobil něco srovnatelného s Teslou, tak se jim to nelíbí zase. Kouknul jsem na pár webů co se zabývají elektrickými auty a tak zavládlo doslova zděšení. Jaguár prý kopíruje a Tesla jako průkopník nese všechny náklady. Jaguar je příliš pomalý a video je nechutné.
IPace
muzes ty weby treba sem nazdilet, co ja ctu ty nejvetsi weby i elektromobilite, tak tam prevladaji pozitiva ohledne tohoto elektrickejo Jagu

me osobne se to auto libi, a cokoliv o nem pronesu az si ho vyskousim, snad to bude jeste letos
spaleny6
V tvém případě by nějaké sdílení byla ztráta času. Nemám tě rád, nedá se s tebou diskutovat. Kopa smajlíků a přesvědčení o sobě samém.
traveldrive
Netrep, si trápny.
Frantizsekk
Za chvili si chlapi budou chodit k milenkam pichat elektromobil.