Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Karoq 1.0 TSI vs. 1.5 TSI: Hledá se správná míra

Dvě, nebo tři piva? To až takové dilema nebývá, ale v případě objemu motoru už je co řešit. Soudě podle vašich četných dotazů často váháte u Škody Karoq. Stačí tříválec 1.0 TSI, nebo je lepší připlatit za čtyřválec 1.5 TSI?
Zpět na článek
9. 3. 2018 17:14
9. 3. 2018 11:19
9. 3. 2018 17:26
9. 3. 2018 10:45
9. 3. 2018 10:56
9. 3. 2018 11:03
9. 3. 2018 11:49
9. 3. 2018 12:37
9. 3. 2018 18:22
9. 3. 2018 10:55
9. 3. 2018 10:59
9. 3. 2018 11:44
9. 3. 2018 11:06
9. 3. 2018 11:46
9. 3. 2018 13:31
9. 3. 2018 14:03
9. 3. 2018 17:12
9. 3. 2018 18:47
9. 3. 2018 21:20
10. 3. 2018 16:18
10. 3. 2018 16:21
10. 3. 2018 10:45
10. 3. 2018 10:43
10. 3. 2018 16:15
9. 3. 2018 15:13
10. 3. 2018 21:19
12. 3. 2018 08:33
12. 3. 2018 15:12
9. 3. 2018 12:53
9. 3. 2018 14:13
9. 3. 2018 18:51
10. 3. 2018 10:09
9. 3. 2018 14:45
11. 3. 2018 11:34
12. 3. 2018 09:34
10. 3. 2018 13:01
10. 3. 2018 08:36
Avatar - Jenik3
9. 3. 2018 08:24
Re: zadani testu
Hosi, test udelejte po 7letech a najetych150tis km.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - kari.laz
9. 3. 2018 08:32
Re: zadani testu
Já bych prosil po třech letech a 150tis. Já bych na sedm let a 150tis jinak potřeboval dvě >:D
Avatar - Jenik3
9. 3. 2018 08:44
Re: zadani testu
Zivot straveny v aute? To musi byt peklo :-(
Avatar - Hittman
9. 3. 2018 09:06
Re: zadani testu
Jak v kterém autě... ;-)
9. 3. 2018 09:20
Re: zadani testu
Život strávený na dálnici je peklo v každém autě. Ani kdybych vyfasoval Bentley, tak bych se na to netěšil. Možná tak první týden. Já jsem strašně rád, že jsem změnil práci a už tolik nejezdím. A to jsem měl nájezd do 40 tis., ale po dvou letech mi to začalo strašně vadit. Ale každej jsme z jinýho těsta >:-[]
Avatar - Blue Sun
9. 3. 2018 09:33
Re: zadani testu
V žádném autě to nestojí za to. To není život, jen přežívání.
Avatar - _Karel_
9. 3. 2018 09:37
Re: zadani testu
Průměrně dvě hodiny denně strávený v autě není přežívání. Leda pokud nesnášíš řízení.
Avatar - Blue Sun
9. 3. 2018 10:28
Re: zadani testu
Je to přežívání. A následky vidím na lidech, kteří přesně tohle denně dojíždí do práce. Únava, vyčerpání, ztráta pozornosti... to pro mě fakt není život.
Už radši ani neuvažuju o tom, že bych měl dojíždět do práce a ještě v práci jezdit autem.
9. 3. 2018 10:52
Re: zadani testu
2 h denne strávim za volantom a stále ma to baví, o nejakém prežívaní ani reč, na jazdu sa vždy teším. Prečo som asi nalepený na autoserver? Každý to má inak, tiež registrujem z okolia, že niektorí by to nedali (verím tomu), ale to neznamená, že to vadí aj mne. A nemám teplý vodičák, mám najazdený milión.
9. 3. 2018 11:14
Re: zadani testu
Já se za volant taky těším, ale ne v případě takové té rutinní cesty do práce, která v mém případě spočívá v najetí na dálnici, kde člověk zapne tempomat a 40 minut čumí do blba, přičemž ho každou chvíli probudí v levém pruhu ploužící se osobáky nebo v horším případě kamiony, aby nakonec přijel do metropole, kde stráví další půl hodinu v zácpě. Takže když si spočítám, kolik km najedu celkem a odečtu km strávené na dálnici a v zácpách či městech, kde si jízdu opravdu neužívám, tak těch vyloženě užitých si cest, na které se těším, je minimum. A když jedu někam dál na služebku a na dálnici koukám do blba několik hodin, tak opravdu nerozumím tomu, jak si to někdo může užívat, ale ve své podstatě takovým lidem závidím >:D >:D
9. 3. 2018 17:14
Re: zadani testu
Možná to bude tím, že člověk nekouká do blba. ;-) Jinak je pro mne dojíždění také ztráta času, nezáleží na módu (když neřídím, mohu něco dělat, ale ne všechno, co doma, a není to tak pohodlné). Už jako zaměstnanec jsem se snažil, abych do kanceláře nemusel. Jednou týdně na schůzi bylo maximum. A to jsem to měl jen kousek po městě. Když chci zabít hodinu, tak si mohu střihnout třeba 12 kiláků.
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2018 18:52
Re: zadani testu
To záleží... 2h denně za volantem v rámci pracovní doby dejme tomu. Ale 2h denně, abych mohl strávit v práci 8,5h+přesčas, je opravdu jen přežívání, peklo, bída ... nazývej si to jak chceš :-!
Avatar - 3_diamanty
9. 3. 2018 10:55
Re: zadani testu
suhlas :yes:

v aute stravim tak 30 minut denne a bohate to staci .. ;-)

zivot nie je o vozeni sa v uzavretych priestoroch.. clovek ma tendenciu v aute sa uzatvorit o "vlastneho sveta" mysliac si aky je uzasny.... ale opak je pravda.... cim menej som v aute tym viac "zijem"
9. 3. 2018 11:19
Re: zadani testu
Služební auto, neomezený používání. Když nemusím nejedu. Přes den to stejně není žádný ježdění, ale jízda/brzda v kolonách. Takže souhlas.
Avatar - kari.laz
9. 3. 2018 11:03
Re: zadani testu
Proč? Baví mě to. Řídím rád a pořád se na to těším, obzvláště v zimě na sněhu jsem vždy jak malý kluk. Užívám si to. V létě k tomu nájezdu ještě přidám tak 10-15000 na motorce.
Mě by to snad i chybělo, kdyby jsem tolik nejezdil >:D
A to není "jízda" mým povoláním, jen se dopravuji do práce a dost projezdím i za sportem a zábavou.
9. 3. 2018 17:26
Re: zadani testu
Tohle bude dost záležet na tom, kde bydlíš a kde máš práci. Mám do kanceláře cestu, která sice není zrovna nejkratší, ale je celkem zajímavá. Takže se dá pobavit. Dobré hlavně na cestu zpět (člověk se může trochu zatoulat). Ale třeba poskakování ve městě je (pro mne) o ničem. Jsou však i lepší silnice.
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2018 18:55
Re: zadani testu
kde bydlí, v jakém provozu se pohybuje, jak přesný časový harmonogram musí dodržet... Řídit a řídit dokáže být neskutečný rozdíl. Třeba D1 směr Praha je katastrofa, D1 směr Ostrava pohoda, D1 směr Kroměříž pustina >:D >:-[]
Avatar - speedfred
9. 3. 2018 10:03
Re: zadani testu
tak u mňa za rok a pol :-)
9. 3. 2018 10:58
Re: zadani testu
tak to môžeš kúpiť aj 0,2 l s tromi turbami :-)
9. 3. 2018 16:19
Re: zadani testu
Jeniku, ten test uz udelali s plynovym taxikem 1.2TSI s myslim, ze 300tisic km a pozor, ne jen, ze byl v poradku, ale mel dokonce vyssi vykon na brzde, nez v TP.
Ala jasne, vsichni ho uz davno odepsali, lezel v bazaru a nesel nastartovat - jiste spatna komprese a blok se odparil a pritom stacilo jenom vymenit svicky (LPG) a motor hned nastartoval.
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 08:48
Re: Dokonalý motor
Asi jsem skeptik, nebo nevím, ale čím více se na nějaký produkt Škodovky diskuzně "plive", tím více je obhajován v testech, nebo se podařilo vyrobit dokonalý motor ?

Možné jsou při zachování chladné hlavy 3 možnosti.

1. 1.0TSI je zázrak, deklasuje silnější motory
2. 1.5TSI je šmejd, co se nepovedl, což může být v kombinaci s možností č.1
3. Je to PR >:D

Test je ale vcelku vyčerpávající, nicméně bych tyto dva Karoqy postavil buď staršímu Tigimu s 1.4 TSI, nebo třeba konkurenčnímu Fordu Kuga s 1.5 EB, což je papírově obdobný motor. Pak by se zjistilo, která z možností výše je pravdivá >:D

Hodně nemile mne 1.5TSI překvapuje, bohužel jsem nejel, ale dost podobnou trasu jsem před dvěma týdny jel právě s Fordem Kuga, se starší 110Kw 1.6EB a ten motor, pominu-li příšernou spotřebu, s autem hýbe nadstandartně dobře, právě začíná být už trochu zajetý (ten druhý motor, co tam je >:D už bude mít 15 tisíc) a auto akceleruje jak v kopci na Ještěd, tak i na dálnici i s plně naloženým autem tak, že za sebou nechá i leckteré ostřílené křižníky s dvoulitrovým turbodízlem, včetně toho mého :D. Syrový motor jsem si díky výrobci vyzkoušel dvakrát a rozdíl syrového motoru a lehce zajetého je velmi znatelný. Díky Ford ČR za tuto zkušenost >:-[]

A dostávám se tím právě k možnému rozuzlení testu, nebude tento problém způsoben syrovým motorem v případě 1.5TSI ? Kolik mají testovaná auta najeto ?

P.s. Jak už Karoq jezdí, ten zadek je ohyzdný, zlatý Kodiaq.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Emel
9. 3. 2018 09:06
Re: Dokonalý motor
Na první dobrou bych tipoval 2. 1.5TSI výrazně zaostal za papírovými údaji a trošku se potvrzují náznaky, že upsizing v tomto případě znamená krok zpět od povedené 1.4TSI.

Když o tom chvíli přemýšlím, tak je ale potřeba dodat, že se tady vesměs zajíždějí výrazně horší časy než je tabulka, takže naměřených 10.8s vs. papírových 10.6s u 1.0TSI na zimákách je možná lepší výsledek, než se zdá... a litr taky zaslouží nějakou pochvalu.

PR - i kdybych v tom chtěl hledat spiknutí tak mi to nedává smysl. Škodovka nestíhá Karoq vyrábět, v prodejích převažují silnější motory... nevím proč by se měli snažit tlačit litr... leda že by 1.5TSI nestíhali... no, mně to přijde už trošku přitažené za vlasy, ale možné je asi všechno.

PS: pro redakci - je to důkladně provedené a zdokumentované, pár zajímavých čísel (podíl motorizací)... :yes:
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 09:15
Re: Dokonalý motor
Já taky nechci věřit žádné konspiraci, proto bych příště vzal tyto dvě auta a postavil je buď 1.4TSI či konkurenci, pak by se ukázalo, jestli je pravda o špatném 1.5TSI a jak ten litr doopravdy stíhá.

Osobně si myslím, že i syrovost motoru hraje nemalou roli, pár lidí, co tyto motory (slabší TSI) mělo od nova říkají, jak po zajetí výrazně ožívají - stejná zkušenost i u jiných turbomotorů od konkurence.

Takový srovnávací test by se měl dělat častěji, tohle je konečně pořádná práce :-)
9. 3. 2018 10:51
Re: Dokonalý motor
Nemusis chodit daleko - kukni video od Chvalu na test 5008. postavil 2.0HDi proti 1.2eTHP. Tie rozdiely su tam priblizne rovnake, pri nezatazenom aute rozdiely menej ako sekundu, pri zatazenom je to uz logicky citelnejsie kvoli krutaku v prospech dizlu, ale aj tak velmi dobry podnet na to, ze ten maly benzin sa nestrati.
Avatar - iudex
9. 3. 2018 10:15
Re: Dokonalý motor
Tak hoci SM a jeho vzťah k domácej automobilke všetci dobre poznáme, tu by som naozaj nehľadal žiadne konšpirácie a presadzovanie niečoho (ak už, logické by naopak bolo pretláčať drahší motor).
Aj britské weby sa vyjadrujú o vzťahu 1,0TSI a 1,5TSI obdobne, napr. pri Ibize si pamätám zhodný názor, že 1,0 ide prekvapivo živo a naopak 1,5ka neprináša očakávanú výrazne lepšiu dynamiku, skrátka subjektívne rozdiely v dynamike sú vraj prekvapivo malé a preto nemá zmysel priplácať za 1,5ku. Ale to je Ibiza, malý hatchback, kde ešte trojvalec akceptujem. Ale pri SUV s väčšou hmotnosťou a čelnou plochou mi ani najvydarenejší R3 proste nesedí, takže tam by som napriek kritike volil ten väčší motor.
Avatar - _Karel_
9. 3. 2018 09:26
Re: Dokonalý motor
Auta mají najeto cca 9tkm a 10tkm. Tam to nebude. Stejně jako Emel to vidím na možnost 2. Jak jsem považoval 1,5TSI za naprostý ideál do Karoqa, tak teď už ne. Žere to jak prokoplý (dálnici ještě beru) a moc nejede.
Avatar - iudex
9. 3. 2018 09:42
Re: Dokonalý motor
Presne, 1,5 a 110 kW sa mi javili ako optimum nielen do Karoqa, ale aj do mnohých iných obdobne veľkých koncernových áut (od Golfa po Octaviu, s trochou skromnosti si to viem predstaviť aj v strednej triede). Akceptoval by som, že subjektívna (ale i objektívna) dynamika nie je taká, ako by človek čakal, keďže motor je od počiatku robený na spotrebu a emisie, ale ani v tomto smere sa očakávania nenapĺňajú. Takže to asi naozaj nebude úplne vydarený motor (na rozdiel od rovnako výkonnej 1,4TSI), čo je dosť škoda, nakoľko ho dostane komplet celé spektrum áut od malých, cez nižšiu strednú až po strednú a tiež v podstate všetky SUV s výnimkou najväčších. 8-s
Avatar - _Karel_
9. 3. 2018 10:02
Re: Dokonalý motor
Jestli myslíš těmi největšími SUV Touarega, tak jo. Jinak ty pod ním (Allspace, Kodiaq) ho mají/dostanou taky. A vzhledem k váze větší o 4 metráky to bude bída.
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 09:51
Re: Dokonalý motor
Tak u takového nájezdu by už motory mohly být zajetější. Potom to bude bohužel špatným 1.5 TSI, souhlas.
Avatar - kaa
9. 3. 2018 11:42
Re: Dokonalý motor
Je jasné že 1.5 Tsi není zázrak a hlavní důvod je to, že při nižším zatížení motoru vypnou dva válce. To je největší handicap.
Na druhou stranu, když válce nebudou vypínat, bude to žrát jako prokopnutý .
9. 3. 2018 09:28
Re: Dokonalý motor
podla mna je to uplne jasne :-) ...pisu to aj v clanku.. ine sprevodovanie ...tym padom v nizkych rychlostiach je ten motor porovnatelny..

ja mam doma presne rovnaku kombinaciu 1.0 vo fieste s dvojspojkou a 1.5 vo focuse s HDM automatom..
nizsia hmotnost fiesty a rozdiel v automatoch plus akusticky ine prejavy R3 vs R4 mi davaju pocit ze fiesta je rychlejsia/dynamickejsia :-)
Avatar - iudex
9. 3. 2018 09:42
Re: Dokonalý motor
No ale ťažšie "eko" sprevodovanie by sa malo pozitívne prejaviť na spotrebe a to sa v nijakom režime neprejavilo.
Avatar - Emel
9. 3. 2018 09:44
Re: Dokonalý motor
Možná pocitově, protože tam ty kvalty rychleji nasázíš... ale u foukaných motorů s placatým vrškem by těch cca. 10% rozdílu v převodovém poměru na měřené dynamice moc velkou roli hrát nemuselo.
Avatar - twistedTSD
9. 3. 2018 10:01
Re: Dokonalý motor
Teprve se do čtení testu pustím, ale nebylo by to poprvé, co v testu 1.5 TSI nezaujalo svým projevem, zatímco 1.0 TSI zejména v nejsilnější variantě bývá považováno za jeden z nejlepších motorů svého objemu. I zmínku, že rozdíl mezi 1.0 a 1.5 v Karoqu tak velký subjektivně není, jsem někde četl. Mám pocit, že ani reálná spotřeba 1.5 nebývá tak zázračná ve srovnání s 1.4.
9. 3. 2018 20:09
Re: Dokonalý motor
Ad 1 a 2. On slabší motor silnější nedeklasuje. Jen překvapivě není o tolik dynamicky horší, o kolik by se papírově čekalo. Což může být třeba tím, že 1.0 není tak softwarově seškrcená a reálně má třeba 96kW a 220Nm (což jí někde na brzdě naměřili). A pokud by k tomu byl 1.5 softwarem striktně držen na svých 110kW a 250Nm, tak už by to s tou dynamikou tak nějak odpovídalo (rozdíl 14kW a 30Nm).
A že má nižší spotřebu? No proč by neměl. Má nižší vnitřní ztráty a termodynamická účinnost motorů bude podobná. Tedy pokud jedou stejnou trasu se stejnými auty, tak by měl mít nižší spotřebu.
9. 3. 2018 21:05
Re: Dokonalý motor
Vždycky platilo, že spotřeba motoru při stejné jízdě je závislá na hmotnosti, kterou táhne a ne na objemu. U turba to platí dvojnásob. Takže pokud chtějí u VW podobnou spotřebu v podobném autě, pojede prostě podobně.
Avatar - vabis
9. 3. 2018 08:55
Re: dychat pres modre nebo cervene brcko?
O omylane maximalni hodnoty nejde, ale kdyz skodovacky magazin napise, ze se ve Skodovce musi poustet spojka na 2x. Tak to uz musi byt horsi nez navrat do predrevolucnich dob, kdy se mi na Lade 1500 pokazil pritlacak ;-\

Abych motory spravedlive rozsoudil - chce to normalni sestivalec. Pro male mestske holky staci jako zaklad treba 2.0TSI. Toto je dychani pres modre brcko nebo cervene brcko ;-)

Doufam, ze bude srovnavaci test i po 400tkm. Nadpis muze byt, LDN na vylete. :*)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 08:58
Re: dychat pres modre nebo cervene brcko?
Takhle to fungovalo i s 1.2HTP, takže žádná změna >:D Když si byl moc rychlej na spojku, tak to chcíplo.... moje máma by mohla vyprávět, co se s tim natrápila, hlavně po přechodu z Felicie >:D Je pravda, že jsem zkoušel i tříválce jiné, koknrétně mne napadá Fordí litr a BMW 1.5 a ani u jednoho auta se mi tohle nestalo.
Avatar - Emel
9. 3. 2018 09:09
Re: dychat pres modre nebo cervene brcko?
No třeba u Swifta musíš bejt na spojku taky dost opatrnej, jinak to zdechne... i s prázdným autem na rovince. Nevím co se přesně myslí pouštěním "nadvakrát", ale je prostě potřeba buď víc plynu do začátku, nebo pomalejší pouštění s postupným přidáváním.
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 09:16
Re: dychat pres modre nebo cervene brcko?
Taky nechápu, co to je nadvakrát, ale hned jsem si vzpoměl na HTP, kdy bylo nutné hodně plynu a přidržet >:D
Avatar - vabis
9. 3. 2018 09:51
Re: dychat pres modre nebo cervene brcko?
Taky jsem nad tim chvili premyslel co znamena na 2x. Muj osobni nazor je, ze asi do 60% zdvihu poustis spojku normalne. Pak zastavis a jen podle citu a situace pozvolna obcas povoli. Tam milimetr, ted milimetr, hrbol na ceste tak ted zas ne. Az se s spocenym celem dostane do stavu, ze je spojka pustena uplne. Huraaa.

To jsou prave ty veci, ktere cisla nepoberou. Take jsme s kolegou resili zda do Ecka w212 benzin sestivalec nebo osmivalec. Parametry sesivalce na papire bohate staci. Paradoxne je to udelane uplne stejne jako popisuji rozdil zde mezi 1.0 a 1.5, rozdil neni v praxi tak velky, jak by se na napire mohlo zdat. Nakonec vyhrala silnejsi varianta a to pouze z duvodu, ze tolik neradi a taha vse odspodu bez vyraznejsich problemu a tim je jizda prijemnejsi. S tim mi to prijde podobne.

Nevite prosim nekdo, kdo je u Skodovky dodavatelem lozisek kol do prvovyroby? Mame tu 3x O3 z 2015 v male nafte, z toho na dvou autech se menila. Sice v ramci zaruky, ale i tak mi to z technickeho hlediska prijde trapne a jsem zvedavy na ty firmy.

HTP neznam, jak jsem videl nakresy toho motoru, tak jsem usoudil ze toto me zajimat nebude. Spis jako chodec po meste se bojim toho zvuku. Mladik s vytocenym HTP, trojka plny, snazici se stihnout prejet zebru jeste pred chodcema iiiii tktktktktkt iiiii. Z toho jde strach tak nejak podprahove.

Ale aby jsme jen nekritizovali. Pochvala za srovnavaci test, ty jsou vetsinou vystiznejsi.
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 09:59
Re: dychat pres modre nebo cervene brcko?
Já zase neznám W212 >:D Ale HTP není špatný motor, v porovnání s chcíplými litry, co Fabie předvádí dnes, byl silnější 51KW HTP docela obstojnou motorizací :-)
Avatar - vabis
9. 3. 2018 11:04
Re: dychat pres modre nebo cervene brcko?
Ano, dvojka, trojka. Nekde mezi mezi cca 3000-4000 zatahuje opravdu srdnate, o tom zadna :-! Jenze co dalsi parametry...

Moderni atmo motory byvaji tupejsi kvuli emisim. Treba jako kdysi daaavno Jamz pro Moskvic Aleko. Tady zral 7 litru supru 96ky, ale pres 53 kW to predjela petirychlostni Skoda 125 jak by nic. V domovine jezdil kolem 9L specialu, ale bylo to skoro jak utzene z retezu. Nastaveni dela hodne.
9. 3. 2018 17:52
Re: dychat pres modre nebo cervene brcko?
Mně to přijde celkem normální. Ne žádoucí, ale je to podle mne průvodní znak vysoko zabírající spojky. Na začátku můžeš pouštět, protože se nic moc neděje. A pak někde nahoře začne zabírat, takže musíš zpomalit. S manuálními převodovkami moc v běžných autech nejezdím, ale setkal jsem se s tím.
9. 3. 2018 17:47
Re: dychat pres modre nebo cervene brcko?
S HTP jsem najel jen pár desítek kilometrů, v FI, a s chcípáním jsem tedy problém neměl. Kvůli tomu neskutečně lehkému akcelerátoru, který mě pořádně štval, jsem se rozjížděl snad ze tří tisíc. >:D Byl to kontrast se spojkou, která nebyla zrovna nejlehčí. Ale na akcelerátoru má noha zvyklá na tužší pedály vždy při rozjezdu zahučela.
Avatar - _Karel_
9. 3. 2018 09:29
Re: Svět motorů
I když nepředpokládám, že by si pánové od SM četli diskuze, tak dnes výrazně :yes: :yes: :yes:
Tady bych zase jednou (asi po dlouhých letech) viděl peníze za jejich časopis jako dobře utracené, a tohle je přesně to, co by měli dělat pravidelně. Zdá se to objektivní, v rámci českých možností profesionální a rozhodně užitečné.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
9. 3. 2018 10:30
Re: Svět motorů
Souhlas, kéž by bylo více takových testů. Líbí se mi, že argument hospodských kydalů o tom, jak půjde dynamika tříválce se zatížením do kopru, se ukázal jako lichý. To samé platí pro spotřebu.
9. 3. 2018 09:52
Re: Jsem hrozně otravná a jsem všude.
Jsem hrozně otravná a jsem všude.
Rozbalit vlákno
0
9. 3. 2018 10:31
Re: Proc tento test?
Draha redakce. Rozhodne nepatrim mezi velke kritiky, kteri vam vycitaji kazdou i dobre myslenou vec. Ale opravdu nechapu testy, kde porovnavate stejny model stejneho vyrobce jen s jinym motorem...
Samozrejme chapu, ze je potreba zvolit ve skale motoru ten nej, ale zadne peridoikum na svete nema dostatecny prostor a zaber, aby toto zvladli pro vsechny modely a znacky, tak proc tohle? Navic by to nikdo necetl, srovnavat stejna auta drobne odlisena. Ted jsem cetl, ze Audi A4 treba se prodava v asi 40 kombinacich motoru prevodovky a pohonu....jeden model, jedno auto 20 testu??!
Nehlede na fakt, ze pridavate do ohne vsem VW haters, zatim jsem tady videl testy stejnych modelu jen od VW group.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - twistedTSD
9. 3. 2018 10:47
Re: Proc tento test?
Tak asi všichni víme, že SM je periodikem zatíženým na domácí značku, přesto má test informační hodnotu pro všechny. Když už nic, pomůže posoudit dostatečnost dříve nemyslitelného tříválce v kompaktním SUV, a z druhé strany poskytuje hlubší pohled na 1.5 TSI než subjektivní líbí/nelíbí ve většině jiných testů.
9. 3. 2018 12:28
Re: Proc tento test?
Tak z urciteho pohledu ma informacni hodnotu vse a pro vsechny , ale jinak nesouhlasim - pro me zadnou nema, ani jsem jej necetl. neresim SUV, uz vubec ne 3-valec nebo motor 1.5 tsi. Takze informacni hodnotu ma jen pro cilovou skupinu, ktera zvazuje / zajima se o suv Karoq s malym motorem...a auto fandy.

Zkratka myslim, ze srovnani Karoq s cimkoliv jinym podobnym ma vypovidaci hodnotu o dost vyssi.
Avatar - twistedTSD
9. 3. 2018 13:06
Re: Proc tento test?
Dobře, tak pro tebe ne. Pak ale nevím, proč se obtěžovat s diskusí. :-) Nás autofandů je tu, doufám, docela dost.
9. 3. 2018 18:03
Re: Proc tento test?
Vzhledem k postavení Škody na domácím trhu to není zase tak překvapivé. Vzpomínám si, jak např. Rasťo Chvála dělal video v reakci na dotaz, jestli vzít do Yetiho 1,8 TSI, nebo 2,0 TDI (za nějakých daných podmínek). Ano, takový test je určený hlavně pro lidi, kteří zvažují koupi tohoto modelu, ale nejsou si jistí, který motor vybrat/ jestli se vyplatí připlatit si. Na tu otázku získáš odpověď jen zkušenostmi a pokud auta neměníš jak ponožky, nechceš udělat chybu.

Tyhle testy se typicky omezují na to populární. Ať už jde o model, nebo motor.
Avatar - 3_diamanty
9. 3. 2018 10:51
Re: Proc tento test?
pritom vedel by som o zmysluplnejsom piatkovom teste... eclipse cross 1,5 turbo vs karoq 1,5tsi ... ale tak snad v lete dakedy.. ved to zbehne jak voda ....
9. 3. 2018 11:07
Re: Proc tento test?
Ja naopak tento test vítam. Sme českom serveri, ďaleko najpredávanejšou značkou je škoda, veľa ľudí sa rozhoduje medzi motormi v rámci značky, pre mnohých je to užitočné. Nechápem sťažnosť
9. 3. 2018 12:31
Re: Proc tento test?
Lidi, kteri se opravdu mezi temito vozy a motory rozhoduji, testy prilis nectou... A ja si mimochodem nestezuji, jen pochybuji o smyslu.
Avatar - Jenik3
9. 3. 2018 12:04
Re: Proc tento test?
Osobně považuji za povedený test tří Octavií z roku 2012 ([odkaz] s motory 1.2, 1.4 a 1.8.
Jen podotýkám, že kolem roku 2015 doznaly motory vylepšení techniky a jediný kdo je drží při životě do konce května tohoto roku je Seat.
Avatar - 3_diamanty
9. 3. 2018 10:45
Re: 1,5tsi
urcite 4 valec do takehoto auta..... aj ked samozrejme cena je inde ako u 1,0tsi .... chapem ze skoda tu frci ale radsej by som tu videl test karoq 1,5tsi vs eclipse cross 1,5 turbo ako 3 valec karoq vs 4 valec... to je o com preboha..... inak v com je problem... u nas sa eclipse cros predava uz 7 tyzdnov a sam som ho uz 3 krat videl v premavke ( test niektorych aut sa tu clovek skratka nedocka ) .... novinku T-roc ste uz predsa testovali ( ved sa na nu uz aj zabudlo ) a predavat sa zacal podobne ako eclipse cross ... alebo vam niektori predajovia auta skratka nedavaju .. vid hyundai.. mitsu a pod...
Rozbalit vlákno
5
9. 3. 2018 10:56
Re: 1,5tsi
To je o tom, ze predsudky su svina bezohladu o tom, kto si co mysli o "spravnom" objeme, "spravnom" pocte valcov a podobne, ze nakoniec je to uplne o niecom inom.
9. 3. 2018 11:03
Re: 1,5tsi
jestlize prvni funguje uz od 1300ot a druhej az od 1800ot, a prvni ma 250Nm, zatimco ten druhej 200Nm, tak ten rozdil pro bezny jezdeni nebude nepodstatnej
Avatar - kaa
9. 3. 2018 11:49
Re: 1,5tsi
S vypnutými dvěma válci (1.5 ) při nizké zátěži, čožje 80% provozu, rozhodně.
Avatar - Emel
9. 3. 2018 12:37
Re: 1,5tsi
To jsou papírové údaje... jenže test je úplně nepotvrzuje a není to první takový test.
9. 3. 2018 18:22
Re: 1,5tsi
Test a namerané hodnoty hovoria o niečom inom ;)
9. 3. 2018 10:55
Re: No,
tak si to shrňme: Tříválcový jednolitr je povedený motor, což spousta místních antikoncernistů ne a ne překousnout. O 50% větší motor není rozhodně o 50% lepší, výkonnější. Tvrzení místních teoretiků, že malomotor bude při zatížení žrát více než ten větší se nepotvrdilo. Naopak! Z testu vyplývá, že při zatížení roste spotřeba více u velkého motoru! >:D . Tedy rozdíl 45tis. není konečný rozdíl mezi vozy, je nutno počítat s výrazně vyšší spotřebou při reálném provozu plně obsazeného vozu u 1.5ky, jak se tu vždy zdůrazňuje /Protože v dnešní době přeci jezdíme vždy plně obsazeni >:D
Rozbalit vlákno
4
9. 3. 2018 10:59
Re: No,
+ pripocitaj pripadne vyssiu cenu pri registracii za vykon (neviem ako v CR) + vyssia poistka.
Avatar - twistedTSD
9. 3. 2018 11:44
Re: No,
Do ČR tahle socialistická vymoženost dosud nedorazila.
9. 3. 2018 11:06
Re: No,
1.5 je kazdopadne hodne priskrcenej, protoze kdyby mela mit takovy objemovy parametry jako 1.0, tak ma 170k/300Nm
ten trivalec urcite neni spatnej motor, ale s 1.5 se bude jezdit kazdopadne lip
Avatar - 3_diamanty
9. 3. 2018 11:46
Re: No,
urcite 1,5tka pojde s vacsou rezervou... nie je to o tom ze musi byt 3krat silnejsia a rychlejsia ako 1,0ka.... takto to predsa nefunguje..... je to o inom.... suhlas :-)
9. 3. 2018 11:01
Re: primy srovnani
skoda, ze jste jeste nepribrali odpovidajici naftaky, tedy 1.6tdi/85kW a 2.0tdi/110kW
Rozbalit vlákno
21
Avatar - 3_diamanty
9. 3. 2018 11:07
Re: primy srovnani
nestras.... uz tej nafty bolo dost ... tak nechajme ju odpocivat uz

za mna to skor chcelo porovnat dva rozne benzinove 4x4 modely... ale tak niektore vozy tu zda sa zasadne netestuju .... skoda
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 11:54
Re: primy srovnani
Ukázalo by se, že nafta je ve všem lepší >:D To se v dnešní ekodobě nesmí >:D
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2018 12:11
Re: primy srovnani
Přesně naopak = naftový verze sou jízdně horší = snad díky vyšší hmotnosti?

A česka se ekodoba stejně jako uprchlíci netýká = kdy už to lidem dojde? >:-[]
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 12:13
Re: primy srovnani
Jízdně ? Myslíš při ostré jízdě v zatáčkách? Tak určitě ano.. ale jestli sis nevšiml, tohle jsou SUV >:D Takže při běžné jízdě i v zátěži budou mít auta nižší spotřebu a ten dvoulitr oba dva benziny rozebere v pružnosti >:D
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2018 12:17
Re: primy srovnani
Ne na zatáčky je hybrid >:-[]

No v zatáčkách možná taky = ale horší komfort odpružení a reakce na nerovnosti atd. = proto sem psal že to bude asi ta hmotnost. Proto doteď vypadal jako nej možnost benzín 1.5 = no tak ani ten ne

Tak holt jiný auto = to je možnost = koho by to napadlo :-)
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 12:29
Re: primy srovnani
Jo, proto je taky samozřejmé, že okruhové závody jezdí pouze Aurisy hybrid a možná sem tam nějaký Prius, Italské supersporty nemají šanci.

Horší odpružení není, možná kdyby si se někdy svezl s naftovou a benzinovou verzí stejného auta, tak to taky budeš vědět. Mohu to rovnou demostrovat na svém vozidle, kdy kamarád má také dvoulitr, ale benzinový a rozdíl tam není. Že to nějaké automobilky takto dělají, za to nemůže naftový motor.

Ne jiné auto, 1.6 Tdi pro rodinu, kdo víc jezdí, tak dvoulitr. Proč sem tahat benzín, když je chcíplý, nebo mu chybí noha v druhém případě >:D
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2018 12:34
Re: primy srovnani
Tos nepochopil = u Kaďáku je prostě citelně horší odpružení = u naftovejch verzí ;-)

Okruh a zatáčka = maj společnýho že sou = oba do zatáčky >:D
Ale to sem teď nepatří = narážel sem na diskuzi [odkaz] :-)

Myslim že trochu jiný naladění SW 1,5 by to pořešilo = podle Honzy Koubka se s tim nejezdilo špatně. Podle všech s naftovejma verzema topornějš než benzínovejma

Pro někoho nemyslitelný = ale je tu ta možnost = jiná značka jiný auto? :-)
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 13:14
Re: primy srovnani
Tvrdší = horší? Né vždycky... Je to Škodovka, ta není etalonem komfortní jízdy, takže bych to přežil výměnou za silný a úsporný motor :-)

Někdo jinou možnost nemá, holt firemní politika....
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2018 13:41
Re: primy srovnani
No = jo vždycky ;-)

To neni až tak firemní politika = jako ruka v ruce Škodovka s nákupčim >:D

Aktuálně se skoro 90% škodovek prodává firmám a u VW je to eště o fous víc >:-[]

A nafta jako taková ani dneska neni problém = slušná je nová od Hondy, velmi slušný eště furt nový 1,5 HDi

R4 i R6 od Mercedesu sou hodně povedený = dá se

I když [odkaz] ;-)
Avatar - _Karel_
9. 3. 2018 12:24
Re: primy srovnani
Nemůžeš se vzpírat někomu, kdo má s oběma motory tolik.... načteno. ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2018 12:27
Re: primy srovnani
Správně :yes: >:D

Nebo žeby mnohem lepší bylo = nečíst? :-)

Vtipný je že tý diskuze kde se tohle probíralo = a samozřejmě se o horších jízdních vlastnostech v nafta verzích psalo skoro všude = tý diskuze tady na ACZ = ste se myslim oba zúčastnili ;-)

Rozhodně se dá dohledat = odstavec KOMFORT dokonce začal nějakej Karel >:-[]
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 12:34
Re: primy srovnani
Sakro, někdo, kdo si myslí, že díky pneu, co má rychlostní index vyšší, může o tolik rychleji projíždět zatáčky, než jiné auto, asi nikdy nepochopí, že ten rozdíl v jízdě je zanedbatelný, ale naftový motor ti v takovém vozidle dá jiné výhody.
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2018 12:35
Re: primy srovnani
Fakt? Neuvěřitelný = co některý lidi nepochopěj >:D >:-[]

Vim že chápat psanej text je problém = jen sem netušil že až takovej ;-)

Široká špičková pneu = hodně nadstandardní závěs + nižší těžiště = zanedbatelný :yes: :-)

Zato naftový motor ti v takovém vozidle dá jiné výhody :yes: :yes: :yes: >:-[]

A to je teprve chvilka po poledni :-)
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 13:13
Re: primy srovnani
Ano dá >:D Tak kdy dáme ten závod ? Nebo se bojíš, že zůstaneš v dýmu sazí? >:D

Ano, na silnici v běžném provozu zanedbatelné. Nejsi to ty, kdo mi tady říká, že ten rozdíl ve výkonu v provozu nepoznám, protože stejně nemohu jet někde rychleji? :D:D Ale těch pár milisekund v zatáčce je rozhodujcích, co? >:D

Takovej ten pocit, když si sám naběhneš na vidle co? >:D
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2018 13:45
Re: primy srovnani
Tak to je bez diskuzí = co dělá dým sazí z aut jako máš ty víme = lišíme se jen v tom že někdo to nechce vidět vědět ;-)

Možná nevíš co to je milisekunda >:-[]

Rozdíl v každý zatáčce je velkej = jak z pocitu jak se auto ovládá = tak v metrech rozdílu

Ale pro denní provoz = když bysme teoreticky celej den projezdili vedle sebe = je to trochu fuk. U mě bude víc klid, pohodovější průjezd zatáčkama a míň sraček z vejfuku = proč teda nutně naftu? ;-)

Podle toho závěru = cítím = že nemáš ani páru = asi by sis měl někam zaskočit něco pučit = párkrát projet stejný místo se svym naftovym žebřiňákem a pak.. nebo obráceně = zkusit s tim žebřiňákem projet stejnou rychlostí >:-[]
Avatar - wakantanka
9. 3. 2018 12:48
Re: primy srovnani
Pri ostrejsej jazde v zatackach sa predsa SUV zaradom prevracaju nabok ! Take nevies ? :-)
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 13:17
Re: primy srovnani
Jo, na to jsem zapoměl >:D Až zas naprší, budou se všechny SUV válet na zádech v každé druhé zatáčce >:D To zase bude šrotu >:D

Vždy si vybavim tohle >:D

[odkaz]
Avatar - wakantanka
12. 3. 2018 11:42
Re: primy srovnani
:-) :-) :-) :yes:
9. 3. 2018 13:31
Re: primy srovnani
kdyz se podivam na realnou spotrebu na spritmonitoru, tak karoq tam vpodstate neni, takze obdobna nova oct od 2017, 110kW ma v benzinu prumer 6.72, v nafte 6.04. rozdil je danej jenom vyssi energetickou hustotou nafty a obe auta vypustej +- stejne CO2, naftova vypusti az radove vic NOx nez benzinak.
vyhodnost naftaku pokud jde o palivo je jen diky vyssimu zdaneni spotrebni dane benzinu proti nafte, ktery u nas dela 30%. a presto se benzinaku kupuje vic nez naftaku. byt zdaneni obracene, naftak v osobnim aute se nevyplati vubec.
u oktavky srovnatelnej benzin vs nafta 110kW zrychluje proti nafte o 0.3sec lip, u karoqa obdobny verze zatim nejsou (bud obe dvojkolky nebo obe ctyrkolky), ale z udaju odvodis, ze u karoqa to nebude jinak.
u pruznyho zrychleni zalezi jak ses linej zaradit
9. 3. 2018 18:19
Re: primy srovnani
U Škody mívají diesely hůř naladěné podvozky (nevím, co tomu provádí, jestli jsou to jen tužší stabilizátory). To je alespoň můj dojem.
9. 3. 2018 18:16
Re: primy srovnani
Když upustíme od popichování, důvod bude prostý: tímhle testem nemíří na fleet manažery. Nemluvě o tom, že srovnávačky více aut nedělají. Před časem se k tomu v diskuzi vyjadřoval šéfredaktor.
9. 3. 2018 11:26
Re: kto má na príplatok, nech si priplatí
zdá sa, že ten liter väčšinu fakt uspokojí. 1,5 neprináša raketu, ale zvláda to s väčšou gráciou a s menším vypätím a pravdepodobne sa to pozitívne prejaví na menšom opotrebení motora, spojky, prevodovky a pod. Kto chce rezervu aj vo výkone aj v životnosti a kľud na duši, že tam nemá nazúreného ratlíka, berie 1,5.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
9. 3. 2018 11:33
Re: kto má na príplatok, nech si priplatí
trosku je skoda ze 1,5tsi v karoqu aj v mensom T-rocu nema 4x4 .... pritom to mohla byt dokonala kombinacia.... taka toyota C-HR pritom 4x4 ponuka uz s 1,2T ... rovnako vitara 1,4Turbo ma v poho 4kolku alebo eclipse cross 1,5T .. ale aj atmo bezna mala CX-3 2.0 110kw ... tym sa ale koncern sam obera o zakaznikov lebo ten kto chce stvorkolku ale skoro-melon uz na auto proste nema tak automaticky pojde mimo koncern uz .. a zase komu treba maly T-roc za 800 tisic s 2.0tsi len aby tam bol pohon 4x4... ked za podobne peniaze mas uz predsa ine 4kolky... vw toto uz prekaucoval.. pritom on vzdy vedel spravit sikovne 4x4 kombinacie .. ale tentokrat to uz nezvladol

( nezabudajme ze uz predosly tigi mal 1,4 tsi 92kw s 4x4 .. a tu zrazu mensi silnejsi 1,5tsi 110KW T-roc je bez 4x4 .. logika tu nefunguje ale tka co uz ... proste pos.rali to ... ale aspon sa viac preda konkurencie.... japonci, korejci :-) .. vw uz dnes sikovne kombinacie skratka nevie )
Avatar - twistedTSD
9. 3. 2018 11:54
Re: kto má na príplatok, nech si priplatí
Benzín s 4x4 už měl určitě být, a taky bude, ale zase jen DSG. Je to škoda, ale co už. Zase 2.0 TDI dává v 4x4 Karoqu docela smysl.
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2018 12:11
Re: kto má na príplatok, nech si priplatí
Vzledem k horšim jízdnim vlastnostem = nedává :-!
9. 3. 2018 11:41
Re: kto má na príplatok, nech si priplatí
Ciastocne sa da suhlasit, akurat, ked sa nepotvrdia ocakavane dogmy - ako sa pekne v clanku ukazalo, tak sa argumentuje "spolahlivostou" alebo "mensim" opotrebenim. Kdezto to sa overit neda - a to je posledna barlicka. Inak 1.5tsi vypina 2 valce, co moc tejto teorii nenahrava.
9. 3. 2018 12:50
Re: kto má na príplatok, nech si priplatí
ja som už písal, že mám skúsenosť s malým 3valcovým turbom na smarte a po 150 odišiel motor. Naopak žiadnu atmo som kvôli motoru nemenil ani po vyšších nájazdoch. Nechcem generalizovať a jasné, že smart nebol dimenzovaný na nájazdy, ale nefantazírujem. Jeden fakt treba zohľadniť, len málo 3 valcových túrb má za sebou nájazdy 200+, takže dôkazy poruchovosti nie sú, ale ešte nie sú ani dôkazy dlhej životnosti. Vypínanie valcov nemusím, lebo úspora je minimálna, ale ak sa vypínajú len pri nízkej záťaži, tak to asi neva. Ja som si aj naposledy vybral atmo, ale nehysterčím pri myšlienke na turbo.
Avatar - iudex
9. 3. 2018 13:41
Re: kto má na príplatok, nech si priplatí
Poukázal by som ešte na jednu vec: v teste je silnejšia 1,5TSI 110 kW, časom príde (neviem, či aj do Karoqu) aj avizovaná slabšia verzia s 96 kW. Tá má byť ladená hlavne na spotrebu ((označenie Bluemotion, Millerov cyklus). No a tam by som sa celkom bál, že ten rozdiel oproti 1,0TSI 85 kW bude marginálny.
9. 3. 2018 17:08
Re: kto má na príplatok, nech si priplatí
Az bude uvidime. Ale nech ju porovnaju s Bluemotion, Millerov cyklus 1.0 TSI
Avatar - Missouri
9. 3. 2018 12:01
Re: Spotřeba
Tento srovnávací test motorů je jistě zajímavý i z jiného úhlu pohledu. U tříválce totiž udává výrobce modelu Karoq kombinovanou spotřebu 5,3 respektive 5,2 litru (podle typu převodovky. Čtyřválec 1.5 L TSI má papírově vykazovat kombinovanou spotřebu 5,4 - 5,5 l/100 km. V testu byla tříválci jen s řidičem naměřena spotřeba v "klidové zóně", tedy při slabé zátěži 6,1 a čtyřválci 6,5 l/100 km. Všechny ostatní režimy zatížení vykazují dramaticky vyšší reálnou spotřebu. V zásadě se dá říct, že moderní atmosférický dvoulitr by "žral" (a emitoval jedy) asi tak stejně. Proto se ptám, jaký má vlastně downsizing v podání koncernu praktický smysl? Já to tuším - naměřit v laboratoři minimální spotřebu, aby se to dalo homologovat podle posledních EU norem. Pojmenujme si tento přístup výrobce každý po svém, nechci budit zbytečné vášně...

P. S. Toyota představila nový atmosférický dvoulitr: [odkaz]

;-)
Rozbalit vlákno
26
9. 3. 2018 12:39
Re: Spotřeba
Zral by stejne jen v pripade, ze by jel hur. Vzdyt ty "moderni", atmosfery jsou jednim z hlavnich duvodu, proc se Mazda prodava tak mizerne. Protoze to nejede.
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2018 12:43
Re: Spotřeba
Jako majitel 2 atmosfér potvzuju = vůbec to nejede >:-[]

A proto bych chtěl = zase atmosféru [odkaz] :yes: :-)
Avatar - Missouri
9. 3. 2018 13:09
Re: Spotřeba
Souhlasím, že turbo dovede nakopnout agilitu auta velmi výrazně. Přešel jsem z koncernového motoru 1.2 l TSI na 1.6 l VVTI od toyoty. Na přímé přesednutí to je šok. Ta atmosféra prostě nejede! Jenže je zapotřebí vnímat to auto komplexně. A naučit se s ním zacházet, to platí pro všechna auta. Toyotě se prostě nesmíš bát dupnout na plyn. Těch 97 kW tam je a umí za to vzít. Jinak u mého auta uvádí výrobce kombinovanou spotřebu 6 l/100 km. "V klidové zóně" s prázdným autem po jízdě trvající cca půl hodiny mi palubní jednotka ukázala půměr 5,3 l/100 km. Včera při venkovní teplotě 4 stupně Celestýna :-)
A o tom mluvím. Koncern nepřestal lhát a to mi vadí. 8-s
Avatar - Emel
9. 3. 2018 13:31
Re: Spotřeba
Když vezmu Corollu v benzínu, dostanu ze spritmonitor výsledek 6,66.
[odkaz]
Když proti tomu postavím silnější 1.2TSI / 1.0TSI v o něco větší Octavii, dostanu 5,92
[odkaz]

Mně osobně je ten půlitr úplně fuk, ale pokud k tomu mám něco napsat, tak asi to, že turbodownsizing reálně funguje - 1.2TSI je uživatelsky přívětivější a přitom úspornější. Třeba náročnější na údržbu...

Že Toyota nemá potřebu tolik šponovat papírovou spotřebu je možná pravda... jednak mají trošku prostoru díky nízké papírové spotřebě hybridů, za druhé pro ně Evropa není až tak důležitá. Ale jak říkám... normovaná spotřeba tu není od toho, aby z ní zákazník něco vyčetl, takže já se o to ani nijak nepokouším a je mi celkem jedno, co si tam kdo napíše.
Avatar - Missouri
9. 3. 2018 13:42
Re: Spotřeba
Fakt je, že s 1.2 l TSI o 105 koních jsem se při ustálené jízdě na delší vzdálenost mimo dálnice dostal na průměr 4,7 l/100 km. To byla nejnižší hodnota, na kterou jsem se mimoděk dostal. Mimoděk, neboť jsem se o nízkou spotřebu nijak nesnažil. S autem jsem najel celkem 105 000 km. Pak jsem ho pro obavy z další spolehlivosti raději vyměnil za zmíněnou Corollu. Ovšem dlouhodobá kombinovaná spotřeba byla mým odhadem kolem šesti, šesti a půl litru na sto. Takže jsem na tom s jedna šestkou bez turba asi tak stejně. Ovšem s bonusem nenáročného a spolehlivého motoru. I když není tak agilní. Vždy je něco za něco.
Avatar - Emel
9. 3. 2018 14:03
Re: Spotřeba
Určitě, a auto je potřeba brát jako celek. Corolla stojí cenou spíš proti Rapidu než proti Octavii... a z těch dvou bych asi tíhnul taky spíš k té Corolle... ale musel bych si to projet a osahat. Za ty peníze je to dobrá koupě, což se v poslední době (po posledním zdražení) už o Škodovce úplně říct nedá. Ještě ten Karoq vychází překvapivě dobře.
9. 3. 2018 17:12
Re: Spotřeba
Problem byl v tom, ze tenhle motor mel maly katalyzator alespon ve Fabii a na dalnici ochlazoval obohacenim smesy - ktereho skodovackeho konstruktera tohle napadlo, mel by viset za koule. To potom zral i neco na 9L
9. 3. 2018 18:47
Re: Spotřeba
To je celkem nesmysl, že, když bude katalyzátor až za turbodmychadlem. U přeplňovaných motorů se typicky snižuje teplota výfukových plynů kvůli turbíně a budou to dělat i tyhle nejnovější, jen později.
9. 3. 2018 21:20
Re: Spotřeba
Ja jsem to nevymyslel.
9. 3. 2018 22:37
Re: Spotřeba
Problém malého katalyzátoru a jeho přehřívání se netýkal 1.2 TSI (tam se musí kontrolovat teplota plynů, která jde do turba jak píše _MT_) ale motoru 1.2 HTP, tedy atmosféry, která měla malý kat a ten když se začal přehřívat, tak elektronika musela zvednout bohatost směsi a tím spotřebu.
10. 3. 2018 16:18
Re: Spotřeba
Vazne bych si tipnul, ze ty motory delal ten samy clovek.
10. 3. 2018 16:21