Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Ada je zase tady
4
vždy funguje lépe 😄
Bubáq
1
Já chápu, že jste to Ádo myslel v nadsázce. Záleží totiž na osobních preferencích. Já např.. nemám problém s benzínovým motorem, pokud je turbo, a má více než 1500 kubíků. Pak preferuji tichý a kultivovaný chod motoru.
Hittman
bych standardní verzi s BiCDTi v lepší výbavě a podvozkem Flex Ride. Oproti supu lepší interiér, ergo sedadla, lepší cena, spousta výhod.
Insignia je fajn, ale stejně jako Insignia má spoustu výhod i Superb.
Např.?
Například motory. K čemu ti je 191 kW, když Superb je se 162 kW s přehledem pružnější? A než začneš s tím, že udávají nereálný časy, tak ty časy se dosáhnout dají, stačí se podívat na Youtube.. Navíc i kdyby byl Sup v reálu o něco pomalejší, pořád to nebude 1,5 vteřiny.
Dále větší prostor jak v interiéru, tak v kufru.
Taky infotainment má Škoda lépe zpracovaný a interiér mají obě auta na stejné úrovni.
A subjektivně, byť jsem asi výjimka, tak mi sedačky v L&K vyhovují víc, a to nejsem nijak zavalitá postava. AGR sedačky v Opelu mi vůbec nevyhovovali. Ale každej máme jiný pozadí >😁
Dále větší prostor jak v interiéru, tak v kufru.
Taky infotainment má Škoda lépe zpracovaný a interiér mají obě auta na stejné úrovni.
A subjektivně, byť jsem asi výjimka, tak mi sedačky v L&K vyhovují víc, a to nejsem nijak zavalitá postava. AGR sedačky v Opelu mi vůbec nevyhovovali. Ale každej máme jiný pozadí >😁
a) bavil jsem se o naftě
b) nejde mi o vteřinu sem, vteřinu tam
c) sedačky superbu jsou bez jakékoliv boční opory, v zatáčkám lítám jak č... v gumáku
d) interiér je tedy příjemnější v Insignii oproti bezduchému, strohému, oplastovanému supu
e) v max výbavě s hnědou kůží a černým obložením je to slast nejen na oko (insignie)
f) insignie je levnější
g) nesouměrná větší a natáhlejší karoserie duní, podvozek je nejistý, v nižších rychlostech tvrdý, ve vyšších plave.
b) nejde mi o vteřinu sem, vteřinu tam
c) sedačky superbu jsou bez jakékoliv boční opory, v zatáčkám lítám jak č... v gumáku
d) interiér je tedy příjemnější v Insignii oproti bezduchému, strohému, oplastovanému supu
e) v max výbavě s hnědou kůží a černým obložením je to slast nejen na oko (insignie)
f) insignie je levnější
g) nesouměrná větší a natáhlejší karoserie duní, podvozek je nejistý, v nižších rychlostech tvrdý, ve vyšších plave.
Vyjádřil jste se naprosto exaktně a velmi korektně. Rád s Vámi souhlasím. On je totiž (a musí být) rozdíl, pokud použijete platformu s rozvorem cca 2.500 mm a na ní postavíte auto s rozvorem přes 2.800 mm a váhou o 29% vyšší.
Mercedes a BMW to dělají obráceně (postaví E nebo 5 na platformových dílech větších modelů) a nadále kralují kvalitou svým segmentům.
Pokud by chtěl Superb na MQB dohonit tuhost a hlukovou kvalitu Insignie, vyšel by z toho váhově jako Metráček. A to prostě nejde, spotřeba by vyrostla. Takže: principiální nevýhoda na straně Superbu je každému, kdo není jen srdcař, zcela zřejmá.
Mercedes a BMW to dělají obráceně (postaví E nebo 5 na platformových dílech větších modelů) a nadále kralují kvalitou svým segmentům.
Pokud by chtěl Superb na MQB dohonit tuhost a hlukovou kvalitu Insignie, vyšel by z toho váhově jako Metráček. A to prostě nejde, spotřeba by vyrostla. Takže: principiální nevýhoda na straně Superbu je každému, kdo není jen srdcař, zcela zřejmá.
Supa jezdím a je to tak. To auto na mě působí tak, že ta platforma už je prostě hraniční (respektive si myslím, že se na takhle velký a i rychlý auto už prostě nehodí a naladit na to nejde) a projevuje se to různejma neduhama (když je to moc tvrdý, tak to duní a když měkký tak se to zase žvejká). Ale je to pořád auto střední třídy, který svým vnitřním prostorem cílí na taxikáře a ne na řidiče. Ostatně stejně v testech vychází i Arteon, ale s tím nemám osobní zkušenost.
Zase na druhou stranu s 2,0 tsi jsem docela spokojenej, převodovka je k tomu naladěná velmi slušně a co se týká vnitřního hluku problém v tom není. Sedačky (LK) jsou nadprůměrný v rámci kategorie a problém s nima nemám.
Prostě to není auto pro řidiče a už vůbec ne sportovní. Ale zase se do toho vejde hromada krámů, na dálnici je to docela tichý a vysloveně mi na tom nic nevadí. A sám nevím, jestli bych si vzal plně vybavenýho supa nebo Ečko v základu.
Zase na druhou stranu s 2,0 tsi jsem docela spokojenej, převodovka je k tomu naladěná velmi slušně a co se týká vnitřního hluku problém v tom není. Sedačky (LK) jsou nadprůměrný v rámci kategorie a problém s nima nemám.
Prostě to není auto pro řidiče a už vůbec ne sportovní. Ale zase se do toho vejde hromada krámů, na dálnici je to docela tichý a vysloveně mi na tom nic nevadí. A sám nevím, jestli bych si vzal plně vybavenýho supa nebo Ečko v základu.
a) u nafty platí to samé, 2.0 TDI 140 kW bude taky rychlejší
b) to nic nemění na tom, že je motor v Supu pružnější >😁
c) to jsem říkal, že je subjektivní...
d) oplastovaný sup? A co je pak teda Insignie? jo, promiň... Zapomněl jsem, že je v ní plastová palubka s fake prošitím, aby to vypadalo jako kůže >😁
e) subjektivní
f) tady máš pravdu
g) neřekl bych, že je tvrdý... A ve sportu je adaptivní podvozek na dálnici ideální.. Samozřejmě to není a ani nemá být sporťák
b) to nic nemění na tom, že je motor v Supu pružnější >😁
c) to jsem říkal, že je subjektivní...
d) oplastovaný sup? A co je pak teda Insignie? jo, promiň... Zapomněl jsem, že je v ní plastová palubka s fake prošitím, aby to vypadalo jako kůže >😁
e) subjektivní
f) tady máš pravdu
g) neřekl bych, že je tvrdý... A ve sportu je adaptivní podvozek na dálnici ideální.. Samozřejmě to není a ani nemá být sporťák
g) pro TSI to neplatí, žádný dunění tam není. Ve vysokých rychlostech na dálnici je to úplně na pohodu. Karoserie je nesouměrná úplně stejně jako u každýho auta s motorem napříč před přední nápravou. Prostě to nemůže mít takový profil jako mají auta s klasickou koncepcí (vyjma audi). Díky tomu je v tom ale zase neuvěřitelně místa. Podvozek při sportovní jízdě nejistý je, to je fakt. Na 280 koní to ani náhodou nemá. Golf ten proglém ale vůbec nemá.
Prosím neplést zrychlení a pružnost. Můžete si být zcela jistý, že Superb se 162 kW není pružnější.
Co se týče zrychlení 0-100, ta hodnota je postupem času čím dál irelevantnější. Obrovskou roli hraje nejen rychlost řazení, ale především zpřevodování, potažmo kombinace obého. A to je i případ vašeho srovnání, kdy je možné, že se Super se 162 kW dostane na 100 km/h o ten chloupek rychleji. Zároveň je ovšem možné, že např. na 90 km/h je Insignia dřív a jisté, že hned po překročení 100 km/h Superbu ujede. Pro reálný život je hodnota zrychlení na 100 vhodná k porovnání, ale nepodstatná.
(A tím neomlouvám Insignii, i pokud řadí na 100 o jednou víc, než Superb, měla by se více blížit 206 kW verzi)
Co se týče zrychlení 0-100, ta hodnota je postupem času čím dál irelevantnější. Obrovskou roli hraje nejen rychlost řazení, ale především zpřevodování, potažmo kombinace obého. A to je i případ vašeho srovnání, kdy je možné, že se Super se 162 kW dostane na 100 km/h o ten chloupek rychleji. Zároveň je ovšem možné, že např. na 90 km/h je Insignia dřív a jisté, že hned po překročení 100 km/h Superbu ujede. Pro reálný život je hodnota zrychlení na 100 vhodná k porovnání, ale nepodstatná.
(A tím neomlouvám Insignii, i pokud řadí na 100 o jednou víc, než Superb, měla by se více blížit 206 kW verzi)
Ten motor jsem sice nejel, ale papírově by měl být pružnější.. maximální výkon i točivý moment dosahuje v nižších otáčkách a v širším rozmezí.
Zaujimal by ma ako funguje ten 8st automat v insignie s dieslom. Tiez sa mi ta insignia celkom pozdava. Superb je priestrannejsi ale myslim ze insignia je v interieri natom lepsie. Led Matrix svetla + AGR sedacky by sa mi tiez pacili. Otazna je spolahlivost. Vybrat medzi Superbom a Insigniou da zabrat.
KANKUNEN
zvláště to vyzní při pohledu na nový Peugeot 508, který dokázal najít v této třídě novou dynamiku. A mám ještě jednu dobrou správu, ty obrovské digitální přístroje, které se rozšiřují z prémie do mainstreamu nebude moct Peugeot použít pro svoji výšku a bude muset vše vrátit kam patří.
Souhlasím s Vaším hodnocením designu Insignie. Ale ten její komfort a izolace od hluků, ty jsou v téhle velikostní a cenové třídě vážně super! takže na rozdíl od Kobliha nahoře, pro mě je Insignia jasnou volbou proti Superbu.
Nicco
Nevim jak to Skodovka a VW delaji, ale u vetsiny srovnani maji lepsi zrychleni z 0-100. Mozna je to v hmotnosti aut, kde im Opel ani Ford nemuzou konkurovat. Celkem lehke platformy ma PSA, tak snad dalsi Insignie bude jeste lepsi a lehci.
No, párkrát tu bylo, že papírové zrychlení u Škodovky neodpovídá reálu..
Naposledy britská srovnávačka VW 7,8 naměřeno 8,6. CX 5 9,0 naměřeno 8,4
To je jak v hifi = taky máš firmy co uváděj parametry který platěj za jakejchkoli podmínek a pro jistotu je uváděj eště s rezervou = a naopak typu: "jednou se nám v laboratorních podmínkách podařilo naměřit" 😄
uz som to tu chcel rozhorcene naplacat, ze 0-100 za 7,7s u 140kw TDi v superB je blabola VW grupy, ale som rad, ze to tu uz je napisane...
hlavne, ze redaktor posahane od stola okomentoval, ze superB v TDi mu da v reale neskutocnu kladu... hnus
hlavne, ze redaktor posahane od stola okomentoval, ze superB v TDi mu da v reale neskutocnu kladu... hnus
To je možné, ale v tomto případě 280k TSI v Superbu, Passatu či Arteonu jede vážně výrazně líp než Insignia, navíc i za míň.
tiez si myslim, ze co sa tyka benzinov je 2.0TSi lepsi motor dynamicky aj spotrebou, len komentare od stola napr pri tych diesloch su trapas... myslim, ze to oplacke CDTi bi-turbo by to 140kw superBu dalo v pohode... urcite by som si to nedovolil hodnoti podla porovnavania tabulkoveho zrychlenia hlavne ked fauvé fejkuje vsetko co sa da
Podle mě je to přesně tak, jak se píše v článku. Problém Insignie je pomalý/líný/přemýšlející HDM automat, který sráží výkonný motor dolů a hromadu jeho výkonu utápí v prokluzu měniče. Hmotnost (tu reálně naměřenou) má Superb o 40 kg vyšší.
[odkaz]
[odkaz]
Reálné zrychlení biturba: [odkaz]
I u toho naftového biturba je vidět, že HDM je líné, Passat dsg biturbo tam kilo nasází za 6 sec.
[odkaz]
[odkaz]
Budu to už psát poněkolikáté, automatem to není, celkově dlouhé převody a omezený výkon na prvních 5 stupňů cca na 220 k.
A proč je omezený výkon motoru na prvních 5 stupňů na 220 hp? Není to náhodou právě kvůli automatu, který by větší výkon nedokázal přenést?
Převodovky jsou limitované hlavně krouťákem, a ten má diesel ještě o 80Nm vyšší, přičemž je údajně s (předpokládám stejným) automatem sladěný lépe. Pokud by šlo u dieselu o jiný automat, pak by to možné bylo.
Otázkou je, proč musí mít zrovna 8st.! automat celkově dlouhé převody. Prostě je to s tím nejsilnějším benzínem špatně sladěné, bez ohledu na "detaily".
Bohužel, není to tak. Redakce v testech musí vždy najít nějaký bod, ve kterém vypíchne výhodu škodováckých produktů oproti testovanému vozu jiné značky. A nebo nemusí, a pak je na místě kritika testerů: neumí být dostatečně objektivní. Mám značné zkušenosti s oběma zmíněnými vozy a ROZHODNĚ neplatí, že by automat v Insignii byl jakkoliv pomalý nebo dokonce váhající! Naprostý nesmysl, s jeho funkcí jsem naprosto spokojen, na rozdíl od váhající a cukající dvojspojky u Superbu (a Octavie). A to mám už třetí insignii za sebou, a vždy jsem se rozhodl až po přímém a dostatečně dlouhém srovnání se Superbem.
Mas ten 8st automat? Mas diesel? Lebo tato kombinacia by ma velmi zaujimala?
Bohužel, je to tak, co se týče trestuhodného naladění automatu v Insignii s nejsilnějším benzínem, je to přesně tak, jak píše Šimpanz. Na to, že se píše rok 2018, je to něco neuvěřitelného, reakce jak u 5st, automatů z minulého století. A to, že k tomu teď ještě dali nálepku GSi, tak tím to zabili úplně, taková pověstná "třešnička na dortu".
A případná obhajoba vlastní garáže s tímto faktem taky nic nenadělá.
A případná obhajoba vlastní garáže s tímto faktem taky nic nenadělá.
Pritom vo mne vzbudil fakt, že silnejšie Insignie majú 8° automat vcelku nadšenie, že konečne moderná prevodovka, kde nebudú výhrady ako proti automatom z minulosti, človek tajne čakal kvalitu bavoráckych 8° automatov. Zjavne sa ale nepodarilo. Je ešte otázka, ako naladili tie 6° automaty pre slabšie motorizácie, ale tam by som bol tiež skeptický.
Jakub Rejlek ma tiez video na jazdne dojmy z GSi a na prevodovku si nastazoval, pochvalil ze GSi ma na benzine kratsie prevody... tak myslim, ze keby to bolo este horsie ako 140 KW TDI+DSG tak si urcite postazuje... to ze je benal vlazny, ale suhlasi...
Tak to buď rád, žes neslyšel jak si stěžoval na naladění toho automatu (s nejsilnějším benzínem) jeho kolega Ondra Chamila. Sám jsem mu to úplně nevěřil, ale po vyzkoušení jsem mu musel dát zcela za pravdu.
je to mozne, nemam lepsie skusenosti, kazdopadne skoda ... ked to zratas prevodovka+ vlazny a uzrany benzin /relativne/ tak to pre benzinove GSi nevyzera moc dobre... oplik asi nema moc na vyber, nic lepsie asi nema pre EU
kari.laz
Dobrý manuál je prostě dobrý manuál. Asi jsem staromódní, ale i s mým nájezdem a profilem trati nedám na manuál dopustit a i firemní auto volím s manuálem. Dělá to přesně co chci, jak chci a zábavně.
Ve spoustě testech se dozvíme, že automat má tu či onu chybu, tu podtáčí, tu zase váhá s přeřazením, tu veje jak vlk na měsíc (CVT), tu dává autu mdlý projev...
Jasný že jsou auta, kde funguje lépe, kde hůře, ale prostě.... Ale každý člověk má právo na názor a na to co mu vyhovuje, tak i já jsem svůj názor publikoval zde >😁
Ve spoustě testech se dozvíme, že automat má tu či onu chybu, tu podtáčí, tu zase váhá s přeřazením, tu veje jak vlk na měsíc (CVT), tu dává autu mdlý projev...
Jasný že jsou auta, kde funguje lépe, kde hůře, ale prostě.... Ale každý člověk má právo na názor a na to co mu vyhovuje, tak i já jsem svůj názor publikoval zde >😁
Nebude to správanie automatu spôsobené aj tým, že (pokiaľ sa nemýlim) väčšina nových automatov sa akoby učí a prispôsobuje vodičovi a jeho zvyklostiam? Teda ak sa vymenia vodiči, chvíľu to tomu automatu trvá, kým sa preorientuje na nové požiadavky. Tým samozrejme nechcem povedať, že manuál je zlá voľba, len by som to takto nezovšeobecnil. 😄
Než špatný automat raději manuál, ale správně je vybrat do rodinného kombíku dobrý automat a do MX5 či BMW M2 manuál. Můžeš jet pijanko a pak jen na rychlo projet pár známých zatáček a to ti automat do hlavy nevidí co chceš. I s padlama ztratíš ten mechanický kontakt s autem, protože podvědomě nevíš jaký tam máš kvalt.
Dneska na vyloženě špatnej automat už skoro nenarazíš = aut kde má jednoznačně smysl manuál je už pomálu = čest výjímkám typu Toybaru a třeba [odkaz]
No tak niekomu, kto šoféruje auto s CVT sa všetky ostatné automaty zdajú dobré >😒]
Chapu kam tim miris a tu 100% konrtrolu manualu neupru, ale co je tak zabavneho na kvedlani? Pokud najezdis hodne, jezdis nejspis dalky / dalnice, coz je rezim "zarazeno 6 a jede se", takze nekvedlas, nebo kolona a to si clovek zakvedla a proslapne spojku az az, ale jen otravne, marne v tom hledam nejakou zalibu. Pak vjedes do mesta a... zase to kvedlani spis otravuje. Nakonec je clovek rad za ty tri az pet prerazeni, ktere jsou fakt zabavne a motoristu naplni nekde na okrsce, teda kdyz je nahodou volno. Jenze i tu mu zkazi chut nafta (pises o firemnim, takze nejspis mluvime o nafte), nepatris-li mezi ty co se vyzivaji v tom ze maji k dispozici 1500ot kde to trochu jede, nelinearne.
Ja se myslenkove posouvam k manualu uz jen u mensiho najezdu, ktery sebou taky automaticky prinese benzin, kde ma ten manual zase trosicku vetsi smysl.
Ja se myslenkove posouvam k manualu uz jen u mensiho najezdu, ktery sebou taky automaticky prinese benzin, kde ma ten manual zase trosicku vetsi smysl.
Jezdil jsem s manuálem dvacet let, posledních deset s automatem, myšleno v autě (autech) pro denní ježdění. Naprosto s tebou souhlasím, jakkoliv si pamatuju doby, kdy jízda s manuálem v běžném provozu mohla být (a byla) zábavná, ty doby jsou dávno pryč a na věčném šlapání spojky při poskakování v zácpách, nic zábavného nevidím. Ruku v ruce s preferencí automatu jde také jejich vývoj, automat model 2018 (ale i 2010) je prostě jinde než automat z roku 2000, jsou to naprosto bez problému použitelné a ovladatelnost auta nijak nesnižující převodovky. Manuál dává aktuálně smysl v autě pořízeném čistě pro zábavu, nějaké víkendovce, se kterou se jde člověk cíleně projet. 😉
Dinar, je vidiet ze jazdis iba premiovkami, v takej octavke je DSGcko pre sofera ktory chce mat trochu aj radost z jazdy zufalo katastrofalne. cukave rozjazdy, podtacanie a dunenie a vibrovanie pri jazde pomaly, vzbrkle podradenie v strede zakruty atd.
DSG mava aj rezim sport - vtedy to ide ako tak normalne, inak podtaca, ale ja mam v konkurencnom aute voci octavii Aisin a rozhodne by som ho za manual nemenil. Nie je to o "premiovke".
No ale primárne dieslová firemná Octavia (možno okrem RS) nebude tak celkom stavaná na nejakú radosť z jazdy či?
Jel jsem teď nějakých 300 km tchánovou atecou 1,4tsi dsg a ničeho z toho, co popisuješ, jsem si nevšiml, přišlo mi to, právě s ohledem na stesky, které na dsg čtu, lepší než jsem čekal. Jezdím standardně ZF8, resp. teď 9Gtronic a musím říct, že mi toto konkrétní dsg nepřišlo horší o tolik, že bych si toho všiml, resp. mě ničím neotravovalo, prostě převodovka, o které nevím, stejně jako u těch jmenovaných špičkových. 😉
Protože je to benzín, pak většina nevýhod DSG odpadne.
Já už jel s tolika dsgéčky (i když, většinou s benzínem) a taky ty tradiční extrémní diskusní nářky nechápu. 😄
9G-tronic? Ty si opustil Mníchov a prešiel k štutgartským? 😲
Ano, zkouška bojem. 😉
No, ten tvůj konkrétní přechod nemohl být úplně snadný... 😉
E na zeleze bez vzduchu?
řekl bych, že GLE coupe
Nie, Dinar je sedanista. Tiež tipujem Éčko, naftové, automatové, zrejme šesťvalcové. Trafil som?
Když už má novou 530D? Já pamatuju, že nedávno "čekal" na GLE, coupé si nejsem úplně jistej. 😄
GLE coupe 350d má teď manželka, RR Sport šel do světa, já jsem opravdu sedanista, takže E, a jak říká Iudex, naftové automatové, ale bohužel jen čtyřválcové, páč se čeká na fl éčka a nový R6, tak teď už na operák V6d nedávají. Ale ten nový R6 je taky důvod (kromě lepších fin. podmínek), proč jsem vůbec k MB šel, protože ten motor je akt. nejlepší dýzl, opravdu lahůdka a v příštím kole ho vezmu, buď v E nebo CLS, obojí bude (na operák) dostupné koncem roku. Takže momentálně mám očistec, R4 dýzl je obecně v mých očích nejhorší motorizace, a jakkoliv je 2,0 dýzl MB motor opravdu povedený, tak zatím kleju. 😄 😉
Aj jaj, štvorvalcová nafta vo vyššej strednej prémii, to Ťa celkom ľutujem, notabene keď posledné roky si jazdil R6. >😁 A prečo si nevydržal v 530d, spomínam si, že si si veľmi pochvaľoval? Skončil operák? Nebola možnosť ho odkúpiť?
Ano, skončil operák, odkupovat nic nechci, tohle je z mého pohledu naprosto bezva systém, mám dobré podmínky, tak jen platím nájem, za půl roku jim auto vrátím, vezmu fungl nové a tak pořád dokola, žádné starosti se servisem u MB ani se zimními gumami. U bmw už s tím bohužel končí, půlročních aut je příliš a kvůli posílení koruny (vozí se to ven) už nejdou násl. prodeje tak, jak šly. U MB to zatím funguje, a jsou i finančně o fous výhodnější, tak jedu MB. Dokud to bude fungovat, budu brát operáky, tipuju to na ještě dva tři roky, až bublina splaskne a ceny za operáky se vrátí ke standardu, tj. zhruba dvojnásobek akt. nájemného, pak si auto zase koupím, bude to výhodnější. 😉
MB s tim take konci, zdrazil a pulrocni skoncily, zavedl rocni. Mluvim o nabidce pro taxisluzbu, kde se tocilo rocne desitky aut, je mozne ze jinak to individualne sehnat jde a pujde ale kdyz se to nevyplati BMW a jinym znackam, Mercedesu take ne a je jen otazkou casu, kdy na to prijdou.
Jinak zdrazili fest i obyc nabidku, asi pred rokem za 19 tis/mes bez DPH na rok/30 tis, ted 28 tis bez DPH. Ale je to 4x4, ta driv nebyla.
Jinak zdrazili fest i obyc nabidku, asi pred rokem za 19 tis/mes bez DPH na rok/30 tis, ted 28 tis bez DPH. Ale je to 4x4, ta driv nebyla.
Ale zo samotného článku vyplýva, že ani v tom 2018 nie sú všetky automaty bez výhrad, keď práve pri 8° Aisine čo je v Insignii sa unisono všetkými recenziami nesie kritika, že automat je pomalý, váhavý a zabíja dynamiku inak nominálne výkonného motora. Takže práve pri Insignii, notabene pri športovo ladenej verzii GSi je namieste otázka, či by manuál nebol lepšou voľbou.
Skrátka a dobre nie je všetko 8° ZF (proti ktorému nemožno mať najmenšie výhrady) a tiež platí, že jedna prevodovka môže byť naladená v odlišných modeloch rôzne. A i tak by som do strednej triedy uprednostnil manuál pred špičkovým A/T ZF.
Skrátka a dobre nie je všetko 8° ZF (proti ktorému nemožno mať najmenšie výhrady) a tiež platí, že jedna prevodovka môže byť naladená v odlišných modeloch rôzne. A i tak by som do strednej triedy uprednostnil manuál pred špičkovým A/T ZF.
Není ten 8st aisin i u předokolkových bmw? Protože tam mi přišel projevem se ZF8 velmi srovnatelný, může být, že opel prostě jen neumí sladit převodovku s motorem, jinými slovy, myslím, že klidně můžu obecně prohlásit převodovky z roku 2018 za bezproblémové z hlediska ovladatelnosti auta. 😄 😉
No a to len potvrdzuje, že nemôžeme paušálne povedať, že všetky automaty z r 2018 sú dobré, keďže to nie je len o tom železe, čo dodá externý výrobca (ZF, Aisin, Getrag...), ale aj o software a ako si to automobilka zladí s konkrétnym modelom. Ostatne máme to tu v prípade DSG pomaly v každom texte, že kvalita sa líši nielen od modelu k modelu, ale aj v rámci jedného modelu od motoru k motoru. Plus zrejme platí aj to, že prémia to stále vie lepšie, ako mainstream.
Celkovo z môjho pohľadu je aktuálna špička 8° ZF pre pozdĺžnu zástavbu (naposledy som skúšal v 340i), ale i tam by (a nielen by) som až do úrovne strednej triedy uprednostnil manuál (ak to ešte ide). Dodávam ale, že na mňa platí to, čo si písal nižšie, t.j. kratšie trasy hlavne mimomesto, bez ustavičného trčania v zápchach, čo má tiež svoj vplyv.
Celkovo z môjho pohľadu je aktuálna špička 8° ZF pre pozdĺžnu zástavbu (naposledy som skúšal v 340i), ale i tam by (a nielen by) som až do úrovne strednej triedy uprednostnil manuál (ak to ešte ide). Dodávam ale, že na mňa platí to, čo si písal nižšie, t.j. kratšie trasy hlavne mimomesto, bez ustavičného trčania v zápchach, čo má tiež svoj vplyv.
Ale právě, že jde říct, že všechny (já jsem říkal většina, proto si troufám zobecnit) automaty v r. 2018 jsou dobré, že je neumí každá automobilka bezchybně sladit s motorem, je věc jiná. V tomto kontextu si tu můžeme psát o autech, kterých je proto dobré se vyhnout, ale neodsuzovat na základě toho automat jako takový. 😉
Hm hm... hele, zase... jaké sladění? Jaký problém může být sladit relativně silný motor (400Nm 190kW) v ne až tak strašně těžkém a slušně aerodynamickém autě s osmikvaltovou převodovkou? Myslím, že při každé rychlosti bys měl najít tři kvalty, na které to slušně pojede.
Podle mě to musí být kombinace faktorů, i ten motor bude mít o pár koní míň, nebo je z mě nepochopitelného důvodu ořezaný na prvních pět kvaltů jak říká Shr3k... na těch 220k už to dejme tomu jede.
Podle mě to musí být kombinace faktorů, i ten motor bude mít o pár koní míň, nebo je z mě nepochopitelného důvodu ořezaný na prvních pět kvaltů jak říká Shr3k... na těch 220k už to dejme tomu jede.
Naprosto přesně napsáno od člověka, který má za sebou 3x tolik za volantem co já. Já jezdím něco kolem deseti let, s manuálem a byť jsem byl vždycky odpůrcem AT, tak z těch důvodů, co popisuješ jsem si prošel zrychleně stejným vývojem a už vážně uvažuji, že automat už nebudu odmítat. Všude jen zácpa, nebo ploužení se a na nějakou zábavu to opravdu je jen zřídka kdy... a stejně v kontextu naftového kombi mi ten omezený příděl srandy automat nezabije >😁
P.s. automat z roku 2000 byl lepší, než kdejaké nové DSG... hlavně ten v Aleru >😒]
P.s. automat z roku 2000 byl lepší, než kdejaké nové DSG... hlavně ten v Aleru >😒]
Hele ja 9st automat v MB E vymenil za 6 rych manual v Octe CNG pote, co skoncil operak a jezdi se mi s tim lip. Proste vzdy vis, co tam mas a jake mas otacky a jak to pojede, u automatu to neplati. Zadny stesky o tom, ze je otravne radit nechapu. A to jsem taxikar.
Na automat si jiste jde zvyknout, ale celkove mi vic sedi manual.
Jedine, co mi po Ecku chybelo a trvalo nez jsem si zvyknul byla couvaco kamera a 360st pohled.
Navic ten 9g, jak jsem psal uz drive to podtacel, drzel bezne otacky kolem 1200 a jezdit s tim pres den v provozu byla otrava.
Na automat si jiste jde zvyknout, ale celkove mi vic sedi manual.
Jedine, co mi po Ecku chybelo a trvalo nez jsem si zvyknul byla couvaco kamera a 360st pohled.
Navic ten 9g, jak jsem psal uz drive to podtacel, drzel bezne otacky kolem 1200 a jezdit s tim pres den v provozu byla otrava.
To musí být i výkonový skok, což? >😁 To už asi Mustanga nenaháníš >😁
Ale jo, ja jsem také trochu na vážkách, hlavně auta neprovozuji jen tak krátkou dobu a třeba výměny automatu bych se bál, i když mi Barik tvrdil, že je to levnější, než výměna manuálu, tak nevim nevim, teď jsem si zanedbanou péčí oddělal i převodovku a stála 10, automat je za 30.
Jsem zvyklý si řadit a na běžné trase mi to nevadí, když jedu někam dál, zařadim 6 a zapnu tempomat, ale to věčné rozjíždění je únavné 😄 Uvidím, nejsem rozhodlý, jen Dinara naprosto chápu a nebo bych třeba také po autě s AT zase skočil zpět do MT a říkal si, že jsem se mýlil 😄
Ale jo, ja jsem také trochu na vážkách, hlavně auta neprovozuji jen tak krátkou dobu a třeba výměny automatu bych se bál, i když mi Barik tvrdil, že je to levnější, než výměna manuálu, tak nevim nevim, teď jsem si zanedbanou péčí oddělal i převodovku a stála 10, automat je za 30.
Jsem zvyklý si řadit a na běžné trase mi to nevadí, když jedu někam dál, zařadim 6 a zapnu tempomat, ale to věčné rozjíždění je únavné 😄 Uvidím, nejsem rozhodlý, jen Dinara naprosto chápu a nebo bych třeba také po autě s AT zase skočil zpět do MT a říkal si, že jsem se mýlil 😄
Pokud kupuješ ojetinu, a pokud je pro tebe rozdíl/problém jestli oprava stojí 10 nebo 30, pak bych zůstal u manuálu. Podle mě je repase automatu za 40-70tkč. u ojetiny jen otázkou času (200tkm+ dle péče předchozího majitele?) . Pro mě je to přijatelná daň za pohodlí, ale počítat by se s tím mělo. 😄
Nenahanal toho Mustanga s nejakym 1,6 dieslom? 😄
No, prekvapili me to mile, CNG diky lahvim vzadu, zatizeni a viceprvku je velice pohodlna a ma i dobre jizdni vlastnosti. Motor je - benzin je benzin a ta 1.4 spolu s prevodovanim, kdy se bezne jezdi v rezimu 1000-2000 ot a vys jem pri vytaceni pri zrychleni je hodne prijemny na bezne jezdeni. Jedine negativum je horsi trakce predku kvuli zatizeni zadku. Vykon - holt takova lepsi 1.6mpi z o2. Do mesta staci a diky mensim rozmerum a prave manualu je v provozu i sviznejsi
vcelku máš aj pravdu,ale ja sa napr. po rokoch s dobrými automatmi (ZF,Aisin) vraciam späť k manuálu. Automat je super,ale aj na tú moju občasnú okreskovú či okruhovú svižnejšiu jazdu chcem manuál.
Tá zábavná jazda tvorí malé percento celkového nájazdu,ale aj tak ho chcem.
Tá zábavná jazda tvorí malé percento celkového nájazdu,ale aj tak ho chcem.
Jeden z mála co sdílí podobný názor
Automat mi k srdci nepřirostl v žádné režimu. Ani po městě mi nechybí. Pro mě je prostě jízda autem zábava, baví mě to a nemám to jako nutnou otravnou věc, jako ti co píší o tom, jak je otravné zařadit ručně více než 5x. Ten pocit, když jedu, musím předvídat, jestli bude zpomalení, nebo zrychlení a podle toho si rozmyslet, co tam hodím za kvalt, práce se spojkou...to je prostě nádhera, koncert, výsostná věc, kterou mi auto dovolí. A to jak na okresce, ve městě i na dálnici. Vždy jsem to já, kdo si užívá, kdo rozhoduje, kdo je pánem auta.
Jsem zkrátka ve velké menšině, mám jiný názor, ale jsem rád, že pořád tu možnost mám a ještě chvíli mít budu.
Automat mi k srdci nepřirostl v žádné režimu. Ani po městě mi nechybí. Pro mě je prostě jízda autem zábava, baví mě to a nemám to jako nutnou otravnou věc, jako ti co píší o tom, jak je otravné zařadit ručně více než 5x. Ten pocit, když jedu, musím předvídat, jestli bude zpomalení, nebo zrychlení a podle toho si rozmyslet, co tam hodím za kvalt, práce se spojkou...to je prostě nádhera, koncert, výsostná věc, kterou mi auto dovolí. A to jak na okresce, ve městě i na dálnici. Vždy jsem to já, kdo si užívá, kdo rozhoduje, kdo je pánem auta.
Jsem zkrátka ve velké menšině, mám jiný názor, ale jsem rád, že pořád tu možnost mám a ještě chvíli mít budu.
Ja ti rozumiem a aby nedošlo k omylu dodám, že sám jazdím s manuálom a vyhovuje mi. Ale napr. taký 7g či 9g tronic mi nevadil a plus mínus radil tak akoby som to urobil sám. Preto som písal už aj vyššie, že by som to nehrotil a nezovšeobecňoval. 😄
Neboj je nas dost co by si za manual klidně i připlatili a auta si radi sami obsloužime. Automat mi prostě do auta nesmi dokud mam všechny udy schopne a zdrave.
Já toho s automatem mnoho nenajel, ale zatím to vidím podobně. Místo pověstného "manuál už nikdy více" jsem po vysednutí z AT doufal, že zase rychle přesednu do manuálu, protože mě iritovaly prodlevy při dynamické jízdě, odtažení od děje a svéhlavost převodovky. Poslední pokus už byl lepší, možná jsem tolik netlačil na pilu a umožnil autu předvídat, nicméně jízda s manuálem mě nebaví o nic méně. A nevadí mi ani ve městě či v koloně.
Jízda, pokud jde o to, jet co nejzábavněji, bude s manuálem zajímavější vždycky, ona je to spíše otázka toho, co píše f0E v původním příspěvku, tedy, kolik jsi toho schopen reálně v aktuálním provozu zábavně najet, většina z těch, co jezdí denně a najedou řádově desítky tisíc ročně, nejspíš potvrdí, že moc ne. Pokud jezdíš denně třicet km do práce a 30 z práce někde po okreskách, plus dvakrát ročně dovolená, pak tě levé lýtko od poskakování v zácpách netrápí. Ale pokud by pro tebe byla jízda v obousměrném štrůdlu po silnicích první třídy nebo v levém pruhu dálnice, tj. osmdesátkou resp. stotřicítkou byla denním chlebem (a to je realita provozu v ČR) pak se ti otázka převodovky v daliy caru časem zredukuje na to, jestli o ní při jízdě víš nebo ne, a to "ne" je přesně to, co dnešní automaty už umějí dokonale. 😉
Jo, to zní rozumně. Zas tak vysoký nájezd nemám (zatím), nejezdím denně, a tak výhody manuálu docením více.
Jediná vec čo mňa doteraz štvala u každého automatu bolo paradoxne práve popocukovanie v pomaly sa hýbajúcej kolóne, kde síce odpadla starosť o plyn, ale človek v podstate v jednom kuse stál na brzde a sem-tam povolil a pohol sa vpred o pár metrov. Ale je pravda, že s o generáciu novším 7g tronicom som toto nezaznamenal, alebo to je len sila zvyku a cviku >😁
Ono hodně záleží, kde jezdíš... když poskakuješ v centru Prahy 30 minut od křižovatky ke křižovatce, tak zmáčkneš spojku a zařadíš třeba 20x za krátkou dobu... to není moc zážitek z jízdy... a to jsem vždy taky fandil MT (teda tomu taky >😁 )
Do Prahy jezdím skoro denně, do centra tak jednou dvakrát týdně. Nevidím v tom žádný problém 😉
Kdyz budes mit auto s dobrou prevodovkou, tak ani nevnimas, ze radis.
Netrep blbosti = je řeč o průjezdu velkoměstem = kdy šlapeš na spojku a řadíš tisíckrát = jen tak pro nic za nic. Nevim jestli si nikdy nejel manuál = nebo eště nebyl ve městě >😒]
Manuál mám v autě celkem přesný, jezdím i s tvou modlou Škodou Superb, ta také nemá zrovna špatnou převodovku a stejně mi to občas štve >😁
Z automatů mam akorát zkušenost s variátorem na skútru a je to docela pohodlné, i když na nějaké sprinty to není 😄 Ale tam to s ohledem na váhu je dostatečně živé po městě a okolí 😄
Z automatů mam akorát zkušenost s variátorem na skútru a je to docela pohodlné, i když na nějaké sprinty to není 😄 Ale tam to s ohledem na váhu je dostatečně živé po městě a okolí 😄
V tomto som lepší, kým sa ráno dopracujem na kruháč, ktorý mám cca 200m od vylezenia z ulice, tak tú spojku zošlápnem 50 a viac x. Podobný scenár sa opakuje cestou z práce, ale na inom mieste. S tým automatom je to skrátka tak ako píše dinar. Manuál si práve týmto spôsobom "vychutnávam" vo firemnom aute, v súkromnom je automat.
Bral jsem supa v nanuálu, jelikož DSG je takový automatický manuál než klasický automat, se všemi nectnostmi (škube, auto nejen za studena drží v nepřirozeně nízkých otáčkách, atd.) V A6 mám měnič, který je teda sladěn s motorem jedna báseň. Je to i tom, že ten motor je V6 a má síly na rozdávání, takže měnič ten motor neomezuje. V A6 je to prostě božská pohodová jízda. Velmi vyladěné auto.
Zdejší komunita Vás rozhodně nebude kamenovat za názor na manuál! Já jsem přesedlal na automat v okamžiku, kdy jsem začal ztrácet body za rychlou jízdu příliš vysokým tempem... Automat ze mě udělal menšího dravce a závodníka. A platí to pořá😜 pokud přesednu do auta s manuálem, pravá ruka je rychlá jako blesk, levá noha pracuje pohotově a měkce, a spotřeba stoupá do krásně vysokých výšek :-!
Takže jsem vlastně ekolog, v práci i doma nechám řadit automat.
Takže jsem vlastně ekolog, v práci i doma nechám řadit automat.
Tak to skoro vyzerá, že Tvoj problém bol príliš výkonný motor a nie automat. 😉 >😁 Ale nie, chápem, že automat prirodzene obrusuje dynamické sklony ako vodiča, tak i auta. Čo ostatne dokazuje najlepšie táto Insignia GSi.
To já jezdím rychleji s automatem, protože u manuálu 2x přeřadím a pak podle zvuku vím, že mám správnou rychlost kdežto automat pořád řadí a řadí a když mu dojdou rychlostní stupně a má to tedy stejný zvuk tak to jede o dost rychleji >😁
I z toho, co píšeš níže, bych si tipnul, že zkušenosti, které popisuješ, jsou s nějakou převodovkou z devadesátých let, resp. něco vyráběné do půlky minulé dekády.
Souhlas, některé automaty jsou použitelné pokud neřešíte, že vy by jste řadili jinak, ovšem pouze do chvíle než dojde k následujícím situacím
1. jedete za kamionem a víte, že za chvíli ho budete moci předjet, u manuálu si v ten okamžik zařadíte požadovanou rychlost natlakujete turbo a pak jenom sešlápnete plyn a auto vyrazí. S automatem jedete za kamionem sešlápnete plyn ve stejný okamžik jako u manuálu a čekáte až dojde k přeřazení, natlakování turba a... šlapete na brzdu, protože to nestihnete nebo vás už předjíždí někdo s manuálem >😁
2. Chcete se rozjet na sněhu do kopce. U manuálu si dáte spojku do maximálního záběru a pomalu se rozjedete. Automat to neumí tak přidáte plyn a zůstanete stát jak trotlové a objíždějící řidič zadokolky si klepe na čelo co je to za nemehlo >😁
3. stojíte z kopce u manuálu necháte neutrál pustíte brzdu a až chcete tak si zařadíte požadovaný rychlostní stupen. U automatu musíte použít plynový pedál a máte tam zařazenou nějakou rychlost
4. Jedete po dálnici a chcete z ní sjet zvolíte tedy rychlostní stupen podle toho jak moc chcete brzdit. U automatu musíte šlápnout na brzdu a nebo pokud máte chytřejší tak taky podřadí, ale jelikož si nemůžete vybrat vhodný rychlostní stupen podle aktuální situace tak se stejně nevyhnete použití některého pedálu...
5. z nějakého důvodu se potřebujete rozjet na 2. rychlostní stupen u automatu (pokud nejste v kamionu) se o to ani nemusíte snažit, protože to neumí
1. jedete za kamionem a víte, že za chvíli ho budete moci předjet, u manuálu si v ten okamžik zařadíte požadovanou rychlost natlakujete turbo a pak jenom sešlápnete plyn a auto vyrazí. S automatem jedete za kamionem sešlápnete plyn ve stejný okamžik jako u manuálu a čekáte až dojde k přeřazení, natlakování turba a... šlapete na brzdu, protože to nestihnete nebo vás už předjíždí někdo s manuálem >😁
2. Chcete se rozjet na sněhu do kopce. U manuálu si dáte spojku do maximálního záběru a pomalu se rozjedete. Automat to neumí tak přidáte plyn a zůstanete stát jak trotlové a objíždějící řidič zadokolky si klepe na čelo co je to za nemehlo >😁
3. stojíte z kopce u manuálu necháte neutrál pustíte brzdu a až chcete tak si zařadíte požadovaný rychlostní stupen. U automatu musíte použít plynový pedál a máte tam zařazenou nějakou rychlost
4. Jedete po dálnici a chcete z ní sjet zvolíte tedy rychlostní stupen podle toho jak moc chcete brzdit. U automatu musíte šlápnout na brzdu a nebo pokud máte chytřejší tak taky podřadí, ale jelikož si nemůžete vybrat vhodný rychlostní stupen podle aktuální situace tak se stejně nevyhnete použití některého pedálu...
5. z nějakého důvodu se potřebujete rozjet na 2. rychlostní stupen u automatu (pokud nejste v kamionu) se o to ani nemusíte snažit, protože to neumí
Drtivá většina automatů v roce 2018 umožňuje řazení v manuálním modu, co chceš, to si zařadíš, tj. všechny výtky, které máš, jsou irelevantní. 😉
Ale o tom, že převodovky mají manuální režim, kde máš stejnou kontrolu nad zařazeným stupněm jako v manuálu, už jsi slyšel, ne? Níže uvedené se týká ZF 8HP70 v BMW řady tři.
ad 1) V manuálním režimu si tam dám, co chci a můžu točit až do omezovače.
ad 2) Automat udělá to samé - sám se ti rozjede i bez plynu přesně tak, jak by to udělal manuál jen povolením spojky (bez plynu). Na první tři kvalty umí měnič prokluzovat, aby simuloval prokluz spojky, takže s dávkováním není problém.
ad 3) Nemusím, viz bod 2. Automat jede do cca 10 km/h sám i bez plynu.
ad 4) V manuálním režimu brzdím motorem pořád tak, jak chci, protože si tam nakopu, jakou rychlost chci (do max. otáček). Jediný rozdíl je v tom, že nemůžu manuálně skočit z 8ky na 2ku jedním přeřazením jako by to šlo u manuálu (s odpovídajícím meziplynem), ale musím projít kvalty postupně jako u motorky. Jak často ale potřebuješ přeskočit několik kvaltů?
ad 5) Na dvojku se rozjet dá. I když auto stojí, tak se tam dá dát 2ka a rozjet se na ni. Trojka ne, ale kdo by se s manuálem rozjížděl na trojku.
Jinak souhlas, že logika automatů ať už v běžném nebo sportovním režimu je "hloupá" (do hlavy nikomu nevidí). Od toho tady je ale manuální režim. Máš manuál, když chceš. Máš automat, když chceš. Pro mne nejlepší z obou světů. I s šaltpákou si můžeš v manuálním režimu kvedlat a řadit, když tě to baví. 😄
ad 1) V manuálním režimu si tam dám, co chci a můžu točit až do omezovače.
ad 2) Automat udělá to samé - sám se ti rozjede i bez plynu přesně tak, jak by to udělal manuál jen povolením spojky (bez plynu). Na první tři kvalty umí měnič prokluzovat, aby simuloval prokluz spojky, takže s dávkováním není problém.
ad 3) Nemusím, viz bod 2. Automat jede do cca 10 km/h sám i bez plynu.
ad 4) V manuálním režimu brzdím motorem pořád tak, jak chci, protože si tam nakopu, jakou rychlost chci (do max. otáček). Jediný rozdíl je v tom, že nemůžu manuálně skočit z 8ky na 2ku jedním přeřazením jako by to šlo u manuálu (s odpovídajícím meziplynem), ale musím projít kvalty postupně jako u motorky. Jak často ale potřebuješ přeskočit několik kvaltů?
ad 5) Na dvojku se rozjet dá. I když auto stojí, tak se tam dá dát 2ka a rozjet se na ni. Trojka ne, ale kdo by se s manuálem rozjížděl na trojku.
Jinak souhlas, že logika automatů ať už v běžném nebo sportovním režimu je "hloupá" (do hlavy nikomu nevidí). Od toho tady je ale manuální režim. Máš manuál, když chceš. Máš automat, když chceš. Pro mne nejlepší z obou světů. I s šaltpákou si můžeš v manuálním režimu kvedlat a řadit, když tě to baví. 😄
1) to je pravda a vím o tom, ale to si můžu vzít rovnou manuál navíc pokud auto nemá pádla tak to není zrovna ono...
2) já jsem nepsal, že se automat neumí rozjet jenom na spojku, ale že ji neumí dát do stejného záběru jako řidič
3) a pak co? U manuálu se můžu rozjet z kopce na 120 a pak tam hodit rovnou to co potřebuji což může být různé. Lepší automat to zvládne, ale už neví jestli tam chci dát 6 nebo 4...
4) viz. 1)
5) to jsem ještě u žádného automatu neviděl a u některých si to raději ani nechci představovat
2) já jsem nepsal, že se automat neumí rozjet jenom na spojku, ale že ji neumí dát do stejného záběru jako řidič
3) a pak co? U manuálu se můžu rozjet z kopce na 120 a pak tam hodit rovnou to co potřebuji což může být různé. Lepší automat to zvládne, ale už neví jestli tam chci dát 6 nebo 4...
4) viz. 1)
5) to jsem ještě u žádného automatu neviděl a u některých si to raději ani nechci představovat
ad5) u silnějšího dýzlu například, naprosto běžná věc, pokud někde na frekventovaném místě dávám přednost a potřebuju v mezeře rychle vypálit, řadím při stání dvojku, protože kvalty jsou dost krátké a vím, že 630 Nm krouťáku na dvojku vytáhne auto rychleji, než když se vytočí jednička a násl. řadí dvojka. Ale je to hračičkovství, většinu lidí něco takového ani nenapadne, ona si ta převodovka poradí dobře i bez toho.
A pádla? Asi hodně záleží, jaký motor je pod kapotou, se silným dýzlem jsou pádla prakticky nepotřebná, jen pokud člověk chce někde vyloženě brousit okresku, tak si prostě před zatáčkou podřadí jak potřebuje, aby měl okamžitou reakci na plyn při výjezdu. Ale jinak používám pádla paradoxně jen na to, abych motor zbytečně netočil, když jedu se studeným motorem a potřebuju být svižný, tak prostě pádly odřazuju u 2 tis. otáček a jedu na krouťák, zrychlím, a přitom studený netočím.
Jinými slovy, nebavíme-li se o zábavě za volantem, tak moderní automat nemá z hlediska ovladatelnosti auta, žádnou slabinu.
A pádla? Asi hodně záleží, jaký motor je pod kapotou, se silným dýzlem jsou pádla prakticky nepotřebná, jen pokud člověk chce někde vyloženě brousit okresku, tak si prostě před zatáčkou podřadí jak potřebuje, aby měl okamžitou reakci na plyn při výjezdu. Ale jinak používám pádla paradoxně jen na to, abych motor zbytečně netočil, když jedu se studeným motorem a potřebuju být svižný, tak prostě pádly odřazuju u 2 tis. otáček a jedu na krouťák, zrychlím, a přitom studený netočím.
Jinými slovy, nebavíme-li se o zábavě za volantem, tak moderní automat nemá z hlediska ovladatelnosti auta, žádnou slabinu.
ad 1) Ten argument platí spíš obráceně. Proč by sis bral manuál, když to bude jen manuál, když můžeš mít automat, co umí být i manuál? Není lepší dva v jednom? Pádla (tlačítka) jsou samozřejmě základ, ale můžeš použít i řadičku, když chceš.
ad 2) To sice neumí, ale lehkou prací s plynem dosáhneš v automatu téhož.
ad 3) Ano, v automatu budeš mít vždy zařazenou rychlost a proč to vadí? Že to bude brzdit motorem? Když by ti to hodně vadilo, můžeš dát i automat na neutrál a "kvalt" si tam hodit, až budeš chtít, aby to začalo brzdit motorem. Ale je to praktické? Mně přijde lepší brzdit z kopce motorem a šetřit brzdy.
ad 5) Jak jsem psal - ZF 8HP70 s tím nemá problém a to je převodovka hojně rozšířená po prémii.
ad 2) To sice neumí, ale lehkou prací s plynem dosáhneš v automatu téhož.
ad 3) Ano, v automatu budeš mít vždy zařazenou rychlost a proč to vadí? Že to bude brzdit motorem? Když by ti to hodně vadilo, můžeš dát i automat na neutrál a "kvalt" si tam hodit, až budeš chtít, aby to začalo brzdit motorem. Ale je to praktické? Mně přijde lepší brzdit z kopce motorem a šetřit brzdy.
ad 5) Jak jsem psal - ZF 8HP70 s tím nemá problém a to je převodovka hojně rozšířená po prémii.
Vyssie to stihli predomnou. Ale vratim sa k bodu 1 - tesne pred momentom ako by som chcel vyrazit, naznacim autu plynom nech podradi a mam tam o 1-2 kvalty nizsi stupen a ziaden "manualista" ma nepredbehne, lebo ten este nestihol ani podradit. Nemusim sa vobec obtazovat zaradenim cez manualny mod.
Samočinné převodovky běžně umí manuální sekvenční řazení. Ať zrychluješ, nebo brzdíš. Ani nemusíš nic přepínat, pokud máš pádla. V některých autech to jde řídit přes akcelerátor. Některé se ti klidně rozjedou na dvojku (to by snad měla umět každá, ale kdo ví; zase tak často to nepotřebuji), některé to dělají i samy od sebe. Některé umí skočit na nejnižší stupeň pro danou rychlost, takže ani nemusíš procházet po jednotlivých stupních (dobré pro brzdění motorem). S rozjezdy na sněhu žádný problém nemám. Jen na to nemůžeš šlápnout jak na rýč. Některé převodovky mají i režim na sníh. Drtivá většina toho, co jsi napsal, rozhodně neplatí pro všechny převodovky. Jen ta trojka, ta bude platit, pokud nemá auto implementovanou "volnoběžku", protože manuálně řadit neutrál bys neměl.
.Rambousek.
"Pokud se na GSi budete dívat jen jako designový paket s lepšími sedadly, budete si její koupi muset dobře obhájit kvůli její ceně."
Autore, na Insignii GSi je vhodné se dívat jako na auto, které má kompletně přepracovaný podvozek, včetně řízení, tlumičů, brzd. Insignia GSi s 260 koňmi je na okruhu zásadně rychlejší než předchozí Insignia OPC s 325 koňmi.
Autore, na Insignii GSi je vhodné se dívat jako na auto, které má kompletně přepracovaný podvozek, včetně řízení, tlumičů, brzd. Insignia GSi s 260 koňmi je na okruhu zásadně rychlejší než předchozí Insignia OPC s 325 koňmi.
Takto. Je síce pravda, že GSi nie je len lepšia výbava, ale sú tu aj brzdy, tlmiče, podvozok... Ale stále dynamika je hlavne o motore a prevodovke a to zostáva nezmenené. Plus celkovo auto veľkosti Insignie atakujúce 5 metrov asi nebude majiteľ preháňať na okruhu, takže mi skutočne príde rozumnejšie kúpiť si tento motor v nejakej skromnejšej výbave, napr. Dynamic (plus pár nevyhnutných príplatkov), kde tá podstatne nižšia cena robí z Insi super kauf a ospravedlní aj fakt, že 2,0t výrazne zaostáva za konkurentami s 280k TSI. Proste keď je Insi s dvojlitrom za cenu Superbu 1,8 alebo Arteonu 1,5, tak nie je o čom. Ak ale stojí rovnako ako Superb s 280k, ktorý je podstatne rýchlejší, tak už je to na zváženie.
Hlavně měli přepracovat naladění automatu, nebo dát možnost manuálu.
kvoli emisiam uz nie je moc vo zvyku preladovat motor ani vyfuk bohuzial, no aby malo GSi uplne rovnaky vykon aj zvuk ako bezna verzia je tiez blbe...
automat ma kratsie prevody oproti klasickej verzii, aspon podla J. Rejleka
automat ma kratsie prevody oproti klasickej verzii, aspon podla J. Rejleka
Kubo Rejlek je síce fajn, ale nie je známy zrovna presnými vedomosťami o technike, autá hodnotí skôr pocitovo. Nikde inde som nečítal, žeby GSi malo upravené prevody proti iným výbavovým stupňom. Aj samotná stránka Oplu pri odlišnostiach spomína pri prevodovke len páčky pod volantom.
to mas tak isto ako H. Koubek, vypovedna hodnota ich testov je prakticky to co potrebujes ak nieco nezabudnu spomenut, ale ako tech geeks ich brat nemozes... tiez mi prislo divne, ze by menili prevody hlavne pri automate co je ovela vacsi problem ako keby mali vlastny manual...
prevodove pomery ale vieš zmeniť aj inak nie? Prevodovka tá istá, iná rozvodovka s diferenciálom a vieš dosť následne iný výsledný pomer. Toto by nemuselo byť až také nákladné. Alebo sa pletiem?
Jak se teda liší brzdy v GSi od brzd u normálního dejme tomu Dynamic s tím 2.0T?
Připojuji se k dotazu. Od pohledu, ale i z ofic. PR, to nevypadá na takové odlišení jako v případě OPC. Čímž GSi nekritizuji, Insignie OPC, jakžto hardcore koráb střední třídy, mě osobně smysl moc nedávala.
Přidávám otázku na zdroj informace, že je GSi na okruhu zásadně rychlejší?
Přidávám otázku na zdroj informace, že je GSi na okruhu zásadně rychlejší?