proti dyzlu v dodavce nic nemam kdyz funguje jak ma, ale v objemu 1.6 do auta s pohotovostni hmotnostni pres 2 tuny a celkovou 3 tuny mi prijde hodne malo.
zasadni vec, o ktere se nepise, je, jestli jedovate NOx zneskodnuje pomoci mocoviny, nebo jen pomoci LNT, ktery ale moc nefunguje snad nikde (vzpomenme na biturbo 1.6dci 118kW u espace a jeho 10 nasobne prekracovani NOx v realu), ale protoze se o tom moc nepise, vypada to LNT, a tak diky hmotnosti auta a tedy vysokemu zatizeni motoru to vypada na typicky naftovy jedomet.
a co me zarazi, to je pri vykonu 107kW a hmotnosti pres 2 tuny zrychleni 10.9, to mi prijde hodne optimisticky
samozrejme, protoze by nebyl tak vysponovanej
jestlize 1.6 ma objem jednoho valce 0.4litru, tak na ten dvoulitr jako bys jeden valec pridal
rozdil bude nejspis v nizkejch otackach, kdy ten malej objem bude znat nejvic
videt to je v porovnani zrychleni motoru treba 1.6 a 2.0 se stejnyma vykonama, kdyz se 1.6 na 2.0 nechyta
vivaro ma, zda se, mocovinu, tedy jestli to neojebavaj, i ty jedy NOx by mely byt relativne vporadku
Já tomuhle upřímně řečeno asi úplně nerozumim. Takže nejlepší by byl dvanáctilitr třeba, nebo kde je ta hranice? Čim je daný to, že moderní 1.6 je horší, než ten dvoulitr? Nebo máš nějaký konkrétní čísla, statistiky? Je dost možný, že za deset let budem psát "zlatá jednašestka, poctivej motor", ne?
podle me lepsi standardni priskrcenej dvoulitr jednoturbo, nez nahonenej 1.6 dvouturbo se stejnym vykonem
downsizing zatim skoncil, dalsi prijde az s rozsirovanim hybridu s delsim dojezdem na baterky
Len tak zbežne som zbehol net a vyskočila na mňa toto [odkaz] známy vo firme má úžitkovú verziu tiež s 1,6 TDI, takže nejaké 3-4 roky dozadu tam ten 1,6 TDI bol. Nič to samozrejme nemení na tom, že už nie je >:D
Je to jednoduché, aktuální emisní limity a jejich měření přejí spíše větším zdvihovým objemům s větší mírou vnitřní recirkulace výfukových plynů, než teoreticky účinnějším maloobjemovým jednotkám. Ty nabízejí lepší účinnost a lepší složení výfukových plynů jen při mírném zatížení, což nejde dohromady se stále těžknoucíma dodávkama a SUV s dodávkovou čelní plochou nebo dokonce nějakou variantou pohonu 4x4.
autu vyhnul. Malý motor v dodávce je koledování o průser a ten průser ještě znásobuje chybějící močovina. Pokud v budoucnu dojde k povinným úpravám SW , tak u Fordu se zvýší spotřeba močoviny, ale u Renaultu to odskáče EGR každých 30 t. Ta renaultí 1,6ka je v reálu NOx přeborník 2000% a jak je to jízdně stačí porovnání Laguna x MZD6. Renault ve všem horší i když má o deset koní více. I ve spotřebě
"Pokud v budoucnu dojde k povinným úpravám SW "- zjavne je to len labutia pieseň, takže o životnosť egr by som sa nebál. K tomu prúseru len toľko, že jazdí ich dosť a zásadné problémy so spoľahlivosťou majú primárne len diskutéri na fórach ;-)
K porovnaniu Magdy 6 a rendlíka rybník len toľko, že prúserom boli nie krátku dobu práve dízlové magdy, zatiaľ čo tie rendlíky jazdili
Tu mate realne skusenosti s Traficom, Fordom Transit a MB Vito. Motor menili 2x v Transitoch (2.2L) a nie v Traficoch.
[odkaz]
Moje skusenosti s 1.6dci su pozitivne aj ked uznam ze Megane 3 je s tym motorom trochu premotorizovany, kludne by mi stacila 1.5ka. 243 tis km, bez zavad, FAP ok a spotreba oleja minimalna. Pazravy a tazky 2.0dci by som do toho auta rozhodne nechcel! Hlavne ked si predstavim na dvojlitri vymenu 7,5l oleja!
Inak mal som pred rokom na stahovanie pozicany uzitkovy plechovy Trafic s 90k 1.6dci. To auto je tak sprevodovane ze aj slaby motor mal prekvapujuco silny zatah, s nalozenym autom a tromi osobami v kabine to bolo trochu horsie ale stale velmi slusne.
Pozri si najnovsi blog tohto pana. Ani Traffic nie je nepriestrelny aj ked uznavam ze 480 tis.km za rok nespravi hockto. Zatial co sa motora tyka drzia len Mercedesy u neho.
Zdravim dik za info. Roztrhnuta rozvodova retaz pri 378.000km, myslim si ze slusny vykon a vyrobca mu to uznal ako reklamaciu! Pytal som sa v Renaulte ako je to s vymenou retaze u 1.6dci, odpoved bola ze retaz sa pocuva ci nie je hlucna pri 250 a pri 300tis km, pokial nie tak sa nechava! Jej predlzovanie pri dlhom najazde nie je problem lebo napinac retaze je u Renaultu spolahlivy, ale teraz viem ze ju urcite pri 300.000km vymenim.
Mňa hlavne v tom jeho blogu zarazil spôsob riešenia problému a komunikácia so zákazníkom ako taká. Vedľa sused má na firme rovno 2xVivaro s 1,6 a obe mu šlapú k spokojnosti, to o tom potom. :-) Očividne veľa záleží na tom, na aký servis a ľudí v ňom narazíš.
Tento motorek je v dodávkach a osobákoch už dosť dlho a nikde sa nekvíka na (ne)soľahlivosť alebo mizernú životnosť. Tradične tu vyplakávaš len ty :-! >:-[]
Ono zalezi na tom, akym sposobom sa to auto bude vyuzivat. Ak na prepravu vacsieho poctu osob a dakej tej batoziny, ok. Ale ak v nom bude daky zasobovac lietat po dialniciach s tonou nakladu (ak to nepretazi a nenaladuje tam rovno dve tony), tak ten motor dostane poriadne zabrat, a zivotnost sa skrati...
Ono ani ten vykon ~100kW nie je vela na taketo velke auto, ak pojde plne nalozene.
zasadni vec, o ktere se nepise, je, jestli jedovate NOx zneskodnuje pomoci mocoviny, nebo jen pomoci LNT, ktery ale moc nefunguje snad nikde (vzpomenme na biturbo 1.6dci 118kW u espace a jeho 10 nasobne prekracovani NOx v realu), ale protoze se o tom moc nepise, vypada to LNT, a tak diky hmotnosti auta a tedy vysokemu zatizeni motoru to vypada na typicky naftovy jedomet.
a co me zarazi, to je pri vykonu 107kW a hmotnosti pres 2 tuny zrychleni 10.9, to mi prijde hodne optimisticky
jestlize 1.6 ma objem jednoho valce 0.4litru, tak na ten dvoulitr jako bys jeden valec pridal
rozdil bude nejspis v nizkejch otackach, kdy ten malej objem bude znat nejvic
videt to je v porovnani zrychleni motoru treba 1.6 a 2.0 se stejnyma vykonama, kdyz se 1.6 na 2.0 nechyta
vivaro ma, zda se, mocovinu, tedy jestli to neojebavaj, i ty jedy NOx by mely byt relativne vporadku
downsizing zatim skoncil, dalsi prijde az s rozsirovanim hybridu s delsim dojezdem na baterky
EDIT: [odkaz]
K porovnaniu Magdy 6 a rendlíka rybník len toľko, že prúserom boli nie krátku dobu práve dízlové magdy, zatiaľ čo tie rendlíky jazdili
Tu mate realne skusenosti s Traficom, Fordom Transit a MB Vito. Motor menili 2x v Transitoch (2.2L) a nie v Traficoch.
[odkaz]
Moje skusenosti s 1.6dci su pozitivne aj ked uznam ze Megane 3 je s tym motorom trochu premotorizovany, kludne by mi stacila 1.5ka. 243 tis km, bez zavad, FAP ok a spotreba oleja minimalna. Pazravy a tazky 2.0dci by som do toho auta rozhodne nechcel! Hlavne ked si predstavim na dvojlitri vymenu 7,5l oleja!
Inak mal som pred rokom na stahovanie pozicany uzitkovy plechovy Trafic s 90k 1.6dci. To auto je tak sprevodovane ze aj slaby motor mal prekvapujuco silny zatah, s nalozenym autom a tromi osobami v kabine to bolo trochu horsie ale stale velmi slusne.
Ono ani ten vykon ~100kW nie je vela na taketo velke auto, ak pojde plne nalozene.