Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Opel Vivaro Tourer 1.6 CDTI BiTurbo – Když je MPV málo

27 komentářů

topten
proti dyzlu v dodavce nic nemam kdyz funguje jak ma, ale v objemu 1.6 do auta s pohotovostni hmotnostni pres 2 tuny a celkovou 3 tuny mi prijde hodne malo.

zasadni vec, o ktere se nepise, je, jestli jedovate NOx zneskodnuje pomoci mocoviny, nebo jen pomoci LNT, ktery ale moc nefunguje snad nikde (vzpomenme na biturbo 1.6dci 118kW u espace a jeho 10 nasobne prekracovani NOx v realu), ale protoze se o tom moc nepise, vypada to LNT, a tak diky hmotnosti auta a tedy vysokemu zatizeni motoru to vypada na typicky naftovy jedomet.

a co me zarazi, to je pri vykonu 107kW a hmotnosti pres 2 tuny zrychleni 10.9, to mi prijde hodne optimisticky
Joab
No a kdyby to byl dvoulitr se stejnejma parametrama, je to myslíš velkej rozdíl?
topten
samozrejme, protoze by nebyl tak vysponovanej
jestlize 1.6 ma objem jednoho valce 0.4litru, tak na ten dvoulitr jako bys jeden valec pridal
rozdil bude nejspis v nizkejch otackach, kdy ten malej objem bude znat nejvic
videt to je v porovnani zrychleni motoru treba 1.6 a 2.0 se stejnyma vykonama, kdyz se 1.6 na 2.0 nechyta

vivaro ma, zda se, mocovinu, tedy jestli to neojebavaj, i ty jedy NOx by mely byt relativne vporadku
Joab
Já tomuhle upřímně řečeno asi úplně nerozumim. Takže nejlepší by byl dvanáctilitr třeba, nebo kde je ta hranice? Čim je daný to, že moderní 1.6 je horší, než ten dvoulitr? Nebo máš nějaký konkrétní čísla, statistiky? Je dost možný, že za deset let budem psát "zlatá jednašestka, poctivej motor", ne?
topten
podle me lepsi standardni priskrcenej dvoulitr jednoturbo, nez nahonenej 1.6 dvouturbo se stejnym vykonem
downsizing zatim skoncil, dalsi prijde az s rozsirovanim hybridu s delsim dojezdem na baterky
Joab
Jo, jednoturbo vs dvouturbo, to je jasný. Asi:)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je zajímavé, že VW užitkové vozy nedává v naftě nic menšího než dvoulitr ani do Caddyho. Myslím, že z nostalgie asi ne.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Protože menší motor vyrobit neumí. Taky by byli rádi, kdyby mohli ušetřit na emisích a nákladech, ale nemají na to.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A 1.6 TDI nebo do letošního roku 1.4 TDI je co? Spodní spektrum výkonů 2.0 TDI by bez problémů pokryly oba.
Avatar - wakantanka
wakantanka
A do Caddyho sa nedava, resp. nedaval 1,6 TDI?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nevím, jestli někdy dával, ale už nějakou dobu je v něm (kromě benzínů) výhradně 2.0 TDI podladěný až na 55 kw.

EDIT: [odkaz]
Avatar - wakantanka
wakantanka
Len tak zbežne som zbehol net a vyskočila na mňa toto [odkaz] známy vo firme má úžitkovú verziu tiež s 1,6 TDI, takže nejaké 3-4 roky dozadu tam ten 1,6 TDI bol. Nič to samozrejme nemení na tom, že už nie je >:D
Avatar - mariov8
mariov8
Je to jednoduché, aktuální emisní limity a jejich měření přejí spíše větším zdvihovým objemům s větší mírou vnitřní recirkulace výfukových plynů, než teoreticky účinnějším maloobjemovým jednotkám. Ty nabízejí lepší účinnost a lepší složení výfukových plynů jen při mírném zatížení, což nejde dohromady se stále těžknoucíma dodávkama a SUV s dodávkovou čelní plochou nebo dokonce nějakou variantou pohonu 4x4.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Co? Inu, nepovedené polomotory.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
autu vyhnul. Malý motor v dodávce je koledování o průser a ten průser ještě znásobuje chybějící močovina. Pokud v budoucnu dojde k povinným úpravám SW , tak u Fordu se zvýší spotřeba močoviny, ale u Renaultu to odskáče EGR každých 30 t. Ta renaultí 1,6ka je v reálu NOx přeborník 2000% a jak je to jízdně stačí porovnání Laguna x MZD6. Renault ve všem horší i když má o deset koní více. I ve spotřebě
kyklop
"Pokud v budoucnu dojde k povinným úpravám SW "- zjavne je to len labutia pieseň, takže o životnosť egr by som sa nebál. K tomu prúseru len toľko, že jazdí ich dosť a zásadné problémy so spoľahlivosťou majú primárne len diskutéri na fórach ;-)

K porovnaniu Magdy 6 a rendlíka rybník len toľko, že prúserom boli nie krátku dobu práve dízlové magdy, zatiaľ čo tie rendlíky jazdili
Ragnotti
Laguna3 nemala nikdy 1.6dci ale 1.5dci.

Tu mate realne skusenosti s Traficom, Fordom Transit a MB Vito. Motor menili 2x v Transitoch (2.2L) a nie v Traficoch.

[odkaz]

Moje skusenosti s 1.6dci su pozitivne aj ked uznam ze Megane 3 je s tym motorom trochu premotorizovany, kludne by mi stacila 1.5ka. 243 tis km, bez zavad, FAP ok a spotreba oleja minimalna. Pazravy a tazky 2.0dci by som do toho auta rozhodne nechcel! Hlavne ked si predstavim na dvojlitri vymenu 7,5l oleja!

Inak mal som pred rokom na stahovanie pozicany uzitkovy plechovy Trafic s 90k 1.6dci. To auto je tak sprevodovane ze aj slaby motor mal prekvapujuco silny zatah, s nalozenym autom a tromi osobami v kabine to bolo trochu horsie ale stale velmi slusne.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Pozri si najnovsi blog tohto pana. Ani Traffic nie je nepriestrelny aj ked uznavam ze 480 tis.km za rok nespravi hockto. Zatial co sa motora tyka drzia len Mercedesy u neho.
Ragnotti
Zdravim dik za info. Roztrhnuta rozvodova retaz pri 378.000km, myslim si ze slusny vykon a vyrobca mu to uznal ako reklamaciu! Pytal som sa v Renaulte ako je to s vymenou retaze u 1.6dci, odpoved bola ze retaz sa pocuva ci nie je hlucna pri 250 a pri 300tis km, pokial nie tak sa nechava! Jej predlzovanie pri dlhom najazde nie je problem lebo napinac retaze je u Renaultu spolahlivy, ale teraz viem ze ju urcite pri 300.000km vymenim.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mňa hlavne v tom jeho blogu zarazil spôsob riešenia problému a komunikácia so zákazníkom ako taká. Vedľa sused má na firme rovno 2xVivaro s 1,6 a obe mu šlapú k spokojnosti, to o tom potom. :-) Očividne veľa záleží na tom, na aký servis a ľudí v ňom narazíš.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Souhlas. Je to nesmysl. Kolik ten motorek asi vydrží v takovém voze...
kyklop
Tento motorek je v dodávkach a osobákoch už dosť dlho a nikde sa nekvíka na (ne)soľahlivosť alebo mizernú životnosť. Tradične tu vyplakávaš len ty :-! >:-[]
_Teddy_
Ono zalezi na tom, akym sposobom sa to auto bude vyuzivat. Ak na prepravu vacsieho poctu osob a dakej tej batoziny, ok. Ale ak v nom bude daky zasobovac lietat po dialniciach s tonou nakladu (ak to nepretazi a nenaladuje tam rovno dve tony), tak ten motor dostane poriadne zabrat, a zivotnost sa skrati...

Ono ani ten vykon ~100kW nie je vela na taketo velke auto, ak pojde plne nalozene.
hanz_1
Náš Trafic s tímto motorem má SCR katalyzátor a zatím funguje bezvadně (50tis. km). Adblue se doplňuje normálně pod víčkem nádrže.
Avatar - lordlord
lordlord
Motor je od renaultu nebo opelu?
Avatar - Uhlik
Uhlik
Tipol by som, ze od Renaultu, ale istotu nemam.
jednouanaposled
100000 a stale jezdí bez problemu, jak jste vy na tom?