Testy
tak toto je uz slusne male delo .. ked si predstavim zeby som mal v malom aute 110kw... sila ... to mne ( som skromny ) uz aj tych mojich 90 koni v turbe pride az az ... ale k veci.... nova ibiza mi nepride krajsia ako predosla... ale voci novemu polu je rozhodne krajsia a tu v tomto uz akoby stracala menej ako tomu bolo v minulosti .... aj ked v podstate je to uz skor taky ( ja to nazyvam ze ) baby leon... ta podoba s leonom je fakt coraz vacsia a aj rozmerovo to fakt uz nie je az tak neporovnatelne ako by sa mohlo zdat ... len tie budiky novej ibizy su des... auto fajn .. ok.. siroke rozplacnute natiahnute svalnate ... tak to chodi dnes uz ... ale preboha preco su tam taketo namalovane budiky akoby z felicie ... aj ten font pisma posobi hodne lacno ... to aj ta dacia to uz hadam ma krajsie... a aj niektore dalsie detaily v kabine ibizy su na fotkach doslova sklamanie .. bud sa tam uz v interieri setrilo alebo ... lebo ja fakt narocny nie som ( netreba mi A6 ani S kladu ) ale na bezne detaily si kusok uz v mojom veku potrpim a niektore su teda fakt hrozne... ale ako celok nemam pochyb ze tato ibiza majitela rozhodne nesklame ( mne sa paci viac ako leon ) ... a s tymto konkretnym motorom to bude pekny rodinny warmhatch alebo mozno kusok aj taky sleeper na kazdy den ... asi nepoviem nic nezvycajne ak poviem ze u novej ibizy je uspech uz vopred jasny a opat posuva meno ibiza v ramci triedy medzi tych ozaj najlepsich :yes:
Zase jsem to přelouskal, heč 😄
Budíky se ti nelíbí? To mě se teda líbí moc, včetně toho fontu, vlastně nemám co bych tomu vytknul
[odkaz] moderní, přehledné, se sportovním nádechem.
Znám mnohem obyčejnější budíky v autech o dvě třídy výš... včetně prémie. [odkaz] [odkaz]
PS: někomu by mohlo vadit relativně horší identifikace 90 a 130km/h... ale... >😒]
Budíky se ti nelíbí? To mě se teda líbí moc, včetně toho fontu, vlastně nemám co bych tomu vytknul
[odkaz] moderní, přehledné, se sportovním nádechem.
Znám mnohem obyčejnější budíky v autech o dvě třídy výš... včetně prémie. [odkaz] [odkaz]
PS: někomu by mohlo vadit relativně horší identifikace 90 a 130km/h... ale... >😒]
Proboha ctete si to po sobe! Paket schranky, podle vas za nesmyslnych 23500,- stoji 3000,-. Coz by vas melo vzhledem k smesnym cenam ostatnich priplatku trknout. 8-s
Dobrý den, paket Schránky byl u tohoto vozu součástí akčního paketu Technology FR, který byl dodáván skutečně za oněch 23.500,-. Aktuálně už je ten paket postaven trochu jinak, s jinou cenou a jinou výbavou.
Vedle už maj ceník jednoho očekávaného auta "pro retardy". 😉
[odkaz]
[odkaz]
To vůbec nejsou špatné ceny. 760 za cup se samosvorem - to je podobné, jako i30N (za 740... i výkonově je to podobné). v základu LED světla, HD kamera (že už to někoho nenapadlo dávno) + HUD za 15... to je hodně hodně dobrý.
Ako nevyhnutnosť vidím ten výrazný lak, oranžový Tonic alebo žltý Sirius, oba za mastných 40t. Kč. R.S. v šedej nie je to pravé orechové.
Třeba tam bude nějaká běžná modrá nebo červená metla jako střední cesta...
Nie je, už som konfiguroval na francúzskych stránkach a MRS nevyhnutne potrebuje žltú či oranžovú, v ostatných farbách sa dosť stráca. Resp. jediná výraznejšia je tam červená metla, ostatné sú šedé odtiene. A i v tej červenej to nie je ono, dojem je ako z GT verzie.
Rovnako to chce príplatkové disky, tie základné sú také nevýrazné, chce čo príplatkové 19ky. Skús sa pohrať: [odkaz]
Rovnako to chce príplatkové disky, tie základné sú také nevýrazné, chce čo príplatkové 19ky. Skús sa pohrať: [odkaz]
Auto je pěkné, dokonce moc pěkné, obrovský posun od dvou příšerných předchůdců. Zezadu na mě dokonce působí jako 2.gen. A3 3D před faceliftem, tedy té subjektivně nejzdařilejší. Bohužel vnitřek je tragédie, všechno od mainstreamu VW group působí v současnosti příliš levně, příliš skládačkoidně. To bohužel platí i o těch fake koncovkách výfuku, to je humus, to se koncernem šíří mainstream nemainstream. Kdyby to alespoň tak nekřičelo do světa svými patvary. Hergot, když to umí Suzuki u Swiftu Sport, Mazda u prcka jako je CX 3, proč to nejde tady?
Ja skutocne neviem ako tunajsi redaktori (ale vlasten nielen tunajsi) jazdia. 😉 S T-Rocom som jazdil za 5 litrov a to som ho fakt nesetril! A tu napisu, ze 9 v meste??? V meste mam na T-Rocu o 3 litre menej! Opakujem - nejazdim na spotrebu. Robim niekde chybu?
Tak jestli jezdíš s T-Rocem ve městě za 6, úplně normální to určitě nebude.
A hlavně - ono je město a město. Je něco jinýho jet hodinu přes ucpanou Prahu a něco jinýho projet o půlnoci Brnem. Těch 9l asi bude blíž tomu prvnímu, a těch 6 asi tomu druhýmu.
A "jezdil jsem za 5 a nijak jsem ho nešetřil" to beru spíš jako vtip. 😉
A hlavně - ono je město a město. Je něco jinýho jet hodinu přes ucpanou Prahu a něco jinýho projet o půlnoci Brnem. Těch 9l asi bude blíž tomu prvnímu, a těch 6 asi tomu druhýmu.
A "jezdil jsem za 5 a nijak jsem ho nešetřil" to beru spíš jako vtip. 😉
Tak on nepise jak ho "nesetril, ono to "nesetreni" muze mit vic vyznamu. Jezdit se startstopem, radit podle toho jak radi elektronika (1500ot a sup tam s dalsim kvaltem)... to toho T-Roca vazne "nesetri", checked, a spotreba 5L bude jiste taky mozna, checked. 😄
U fiesty mate v tabulce chybu v cene...
... bud to, anebo se u fordu nekdo zblaznil. 8-s
... bud to, anebo se u fordu nekdo zblaznil. 8-s
Pre koho je tento výmysel koncernu pripravený? Jasné, budú sa objednávať na sklady 1.0 tsi, aby to bolo predajné. A 4 hviezdičky za ten verdikt, niekto je totálne strelený. Väčší bakeliťák som ešte nevidel, aj obstarožný yaris už vyzerá v interiéry schopne oproti tomuto ,,delu,,. Seat opäť doplatí na koncernovú politiku. poddimenzovaná technika, skladačka komponentov, slabo zabezpečený servis, nepredajná jazdenka. :-!
To všechno umíš z fotek? Hezky!!! Proč vlastně čekáme na result testů? Stačí počkat na tebe 😉 :yes:
Ibiza je celkově drahá, ale v této specifikaci dává smysl. Kdybych chtěl utratit 400 za auto, byla by mezi hlavními kandidáty.
PS: nepredajná jazdenka?
PS: nepredajná jazdenka?
Rovnako aj mne dáva Ibiza zmysel vo vyšších verziách, motorických i výbavových. Až FR dá exteriéru ten správny dravší výraz a rovnako silnejší motor sa k tomu vyslovene pýta. Akurát ak sa vo všetkých testoch unisono uvádza, že ani 1,5ka nie je žiaden warmhatch (čo by supermini so 150k a 250 Nm mohl👋malo byť), tak by som skutočne zvažoval aj ten 115k liter. Alebo potom ísť rovno do hotheču v podobe PGTI (prípadne budúcej Cupry, ak niekedy príde).
A v ktere generaci bylo Polo GTI hot hatch... to "I" na konci je tam docela navic. Snad ne podle vykonu to by takovy swift sport vlastně ani skutečnym HH nebyl.
V minulé to jezdí moc pěkně (1.8TSI s manuálem).
Pěkně umi jezdit kde co, ale jestli ma nebo měl koncern v B segmentu nějaky HH tak to je/byla akorat cupra, ale určitě ne Polo GT(I).
To je otázka názoru. Kdybych si měl vybrat třeba před rokem nebo dvěma béčkový HH, asi by to skončilo u Pola... a nebo trošku alternativní přístup v podobě SSS, značka méně výkonu - více hravosti. Ale ten výkon u HH je zásadní.
Mě jsou sympaticke auta, ktere jsou pravě takovymi GTčky a realně jsou mi bliže než HH takže Polo GTI vnimam jako velmi fajn alternativu oproti běžnym verzim. Ale jen znak na zadi z něj prostě neděla HH. Mě třeba zarazilo už jen to, že VW dokaže součastne Polo GTI obout na běžne Michelin Primacy 3, prostě takova pneu dieselgate, ktera by u neběžnych verzi neměla co dělat. A nevim jestli se někdo ve vedeni praštil do hlavy nebo jen prostě šetřil na takovem mistě. Ale zřejmě to prostě podtrhuje charakter Pola GTI. A třeba redaktor, ktery odpovidal na otazku po jizdě s novou Fiestou ST proč ve vztahu k ni nezminil oproti jinym třeba i Polo GTI tak jednoduše odpověděl...protože je přiliš nudne.
To je zase otázka definice... pro mě je HH ze své podstaty kompromis, takže já tam ultimativní okruhové náčiní nečekám.
Pneu nevím jak to přesně je... v anglickém testu se psalo, že základ jsou 17" a za příplatek jsou 18", které obouvají PilotSporty. Nicméně na fotkách co jsem viděl jsou SportMaxx [odkaz]
Já vím že máš teď na prvním místě Fiestu... počkáme až si koupíš nové auto a pak to proberem 😉
Pneu nevím jak to přesně je... v anglickém testu se psalo, že základ jsou 17" a za příplatek jsou 18", které obouvají PilotSporty. Nicméně na fotkách co jsem viděl jsou SportMaxx [odkaz]
Já vím že máš teď na prvním místě Fiestu... počkáme až si koupíš nové auto a pak to proberem 😉
Ja nevim kdo by čekal ultimativni okruhovou zaležitost u HH, ale jiste charakter sportovnosti/zabavy by měl HH splňovat a tohle prostě neni zaležitost Pola GTI. Jinak ja nevim jak je to globalně, ale u nas jsou to prostě u 17" ty Primacy 3 a tohle fakt nechapu.
A na fiestu ST a pod se rad podivam a něco si o ni přečtu u ni o to vic, protože mě zajima jeji třivalcova 1.5EB. Ale rozhodně, tim však netvrdim, že to tak někdy nedopadne, netihnu k nějakych ostřejšim modelum. Jen mam rad a vyhovuji mi auta, ktere maji kvalitni jizdni projev spiš se zaměřenim na tu jizdu.
A na fiestu ST a pod se rad podivam a něco si o ni přečtu u ni o to vic, protože mě zajima jeji třivalcova 1.5EB. Ale rozhodně, tim však netvrdim, že to tak někdy nedopadne, netihnu k nějakych ostřejšim modelum. Jen mam rad a vyhovuji mi auta, ktere maji kvalitni jizdni projev spiš se zaměřenim na tu jizdu.
PS: mrknul jsem co obouvá tahle Ibiza... a jsou to zimáky od Bridge. A někdo se nepáral s výměnou...
[odkaz]
[odkaz]
Ja jel se civicem ze salonu v ostravě na konci dubna a ten byl stale na zimnich pneu. Ale třeba tahle ibiza kdyby stala na Primacy 3 tak se nad tim ani nepozastavim, prostě běžna pneu ktera se dava na kde co. Jen prostě nějaky vyčleněnějši model by měl chodit na něčem jinem. Asi by si taky koukal kdyby si viděl na salonu nějakou dačii obutou na sportcontactech.
Že se nepáral s výměnou byla narážka na ten promáčknutý práh...
Jo tak, no jestli je to dusledek vyměny kol/pneu tak je to smutne. Ale tak jsou připady kdy ti pneuservis při přezouvani poškodi disk nebo TPMS senzor, ale tohle by byl ještě vyšši level.
No ja som napr. našiel fotku, kde GTI obúva Pilot Sport 4, čo sú naopak špičkové UHP gumy, ktoré porovnávajú s končiacimi legendárnymi Super Sportami.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Vzpoměl jsem si, že tu nedavno byla na mojeauto recenze na nove Polo GTI tak jsem kouknul a přijde mi, že ho majitel taky dostal na Primacy 3 na Pilot sport 4 to nevypada.
Odpoveď je jasná: v každej. Skôr Ty skús odpovedať na otázku, prečo Polo GTI nie je hothečom? Výkonovo vždy bolo v rámci štandardov triedy (objemom motora v posledných 2 generáciách dokonca top), jazdne sa orientovalo skôr na univerzálnosť, ako na jednostrannosť á la minulá FieSTa, čo je ostatne typický prístup VW k stavbe hothečov. Len pripomínam, že hotheč nie je a nemá byť závoďák v civilnom odeve, ale univerzálne auto, ktoré skĺbi rýchlosť a dynamiku s primeranou praktickosťou a dennodennou použiteľnosťou (v tom napr. minulá generácia FieSTy pokrivkávala).
A k Swiftu: máš pravdu, SSS hothečom nikdy nebol, vzhľadom na výkonový odstup jednej až dvoch tried to bol warm-hatch. Najnovšia generácia to len potvrdzuje, keď jej nielenže chýba výkon ako predchodcom, ale aktuálne aj stratila podľa testov tú ospevovanú agilnosť a zábavnosť predchodcov.
A k Swiftu: máš pravdu, SSS hothečom nikdy nebol, vzhľadom na výkonový odstup jednej až dvoch tried to bol warm-hatch. Najnovšia generácia to len potvrdzuje, keď jej nielenže chýba výkon ako predchodcom, ale aktuálne aj stratila podľa testov tú ospevovanú agilnosť a zábavnosť predchodcov.
Jenom bych chtěl vidět tu "občasnou ránu" od těch 18palcových loukoťových kol. 😄 V tomhle musí člověk znát každou spáru po cestě do práce.
Na spáru je lepší narazit po práci, před je málo času >😁
Takhle, 1.5 nepovažuji vedle 1.4, bavíme se tu o 150k verzích za vůbec povedenej motor. Možná modernější, možná úspornější a tišší. Ale absolutně bez šťávy a výbušnosti, když vezmete dobře zajetou 1.4 TSi "pod krkem", umí být velmi zábavná a výbušná. Nefandím téhleté pseudoekologii.....
No z 0-100 to dát s výkonem 110kw na 7,9s, to tedy nevím, nevím. Hádám, že 8,9s je reál. Za 7,6s to dává GTV se 148kw a hmotností 1450kg, 156 se stejnou hmotností a výkonem 129kw to dává dokonce "až" za 8,6s. Je lehká, to jo, ale tyhle hodnoty jsou fakt mimo. Tady nám koncern servíruje fantastické hodnoty nebo má převodovku poskládanou tak, že se musí řadit až těsně za dosažením 100km/hod.
Na autocentrum.pl zatím tahle verze není, nicméně Polo 1.0TSI je tam s 9.4s [odkaz] Golf s 1.4TSI 110kW za 8.4s [odkaz] vzhledem k tomu mi hodnota pod 8s nepřijde nereálná.
Jenže zminujes auta s výkonovou špičkou, tady ten motor má vršek plochy. A navíc má k tomu silný střed. Takze reálne pojede líp než papírově silnější (v Pmax) atmosféra s bodovou špičkou a slabším středem. Už 20 lety dávala OI 1.8T, která měla střed výrazně slabší (210Nm) a byla o metrák těžší, sprint za 8,4.
Máš pravdu 7.9 sekundy nie je real. Mám to autíčko doma už štyri mesiace a po zábehu som to meral telemetriou a po 5-tich meraniach bol priemer 7.4 sekundy a najlepší čas 7.1 sekundy 😄 dokonca aj najhorší čas bol 7,7 sekundy.
Sakra. Ale tohle bude o pružném než 0-100km/hod.
Tak vlastní zkušenost - Octavia3 1.8TSI 132 kw - byl jsem rychlejší se 156 2.4JTDm 129kw, série, a to v kombajnu. Ujížděl jsem, no jen krapet. Byla to policejní, s klukem jsem se domluvil, ať vypne zařízení a dali jsme si přetahovanou do 130 km/hod. Alfa udělala čtvrt auta a to celé jsme jeli do kopečka.
S Hondou Accord 2.4 jsme byli na stejno. 147kw, ale na atmosféru velice slušný výsledek.
No a s Golfem TSI - to ale nevím s jakou výkonovou variantou jsem měl tu čest - emlémy TSI měl červené, objem jsem nevyčetl - držel se ovšem statečně. 140km/hod jsem byl o auto vpředu, roztáhli jsme to od 80 km/hod na stejné úrovni.
S GTV (2.0 V6 Turbo 148kw tam mám jen Ragazzon. V reálu by měla mít +4-5 koníků nad sérií.) jsem se poměřil s Fiatem Coupé Turbo 164kw, byl o krapet rychlejší, ze začátku mi dole ujížděl dost, nad 4000 otáček jsem ho krapet stahoval, ale nestáhl. BMW 325i E46 141kw jsem lehce poodjížděl, AR 156 2,5 V6 141kw jediný progres mi to udělalo mezi 3500-4000 otáčkami. Jinak na stejno.
I když Fabia RS 1 měla "jen" 96kw, taky jí někde naměřili nejrychlejší zrychlení lehce nad 7 sekund.
Mnoho tomu ovšem nevěřím, že by to takhle jelo. Chtělo by to vyzkoušet v reálu 😄 ono koncern tady servíruje hodnoty k neuvěření a pak...vypustit silnější na slabšího :no:
Tak vlastní zkušenost - Octavia3 1.8TSI 132 kw - byl jsem rychlejší se 156 2.4JTDm 129kw, série, a to v kombajnu. Ujížděl jsem, no jen krapet. Byla to policejní, s klukem jsem se domluvil, ať vypne zařízení a dali jsme si přetahovanou do 130 km/hod. Alfa udělala čtvrt auta a to celé jsme jeli do kopečka.
S Hondou Accord 2.4 jsme byli na stejno. 147kw, ale na atmosféru velice slušný výsledek.
No a s Golfem TSI - to ale nevím s jakou výkonovou variantou jsem měl tu čest - emlémy TSI měl červené, objem jsem nevyčetl - držel se ovšem statečně. 140km/hod jsem byl o auto vpředu, roztáhli jsme to od 80 km/hod na stejné úrovni.
S GTV (2.0 V6 Turbo 148kw tam mám jen Ragazzon. V reálu by měla mít +4-5 koníků nad sérií.) jsem se poměřil s Fiatem Coupé Turbo 164kw, byl o krapet rychlejší, ze začátku mi dole ujížděl dost, nad 4000 otáček jsem ho krapet stahoval, ale nestáhl. BMW 325i E46 141kw jsem lehce poodjížděl, AR 156 2,5 V6 141kw jediný progres mi to udělalo mezi 3500-4000 otáčkami. Jinak na stejno.
I když Fabia RS 1 měla "jen" 96kw, taky jí někde naměřili nejrychlejší zrychlení lehce nad 7 sekund.
Mnoho tomu ovšem nevěřím, že by to takhle jelo. Chtělo by to vyzkoušet v reálu 😄 ono koncern tady servíruje hodnoty k neuvěření a pak...vypustit silnější na slabšího :no:
S viacerými veciami v tomto teste sa moc nestotožňujem. Túto Ibizu FR s 1.5kou mám od Februára a kupoval som si ju ako kompromis daily jazdenia a občasného povozenia sa na okreskách. Mám ju rovnako na 18" kolesách a to auto je perfektné! Jazdil som hocijaké iné autá podobného zamerania, dokonca ako partia sa chodievame voziť rôzne autá, no Ibiza je na okreskách jedna z tých rýchlejších áut a to hovorím aj o rozbitých cestách. Podvozok je tuhý ale dokáže veľmi dobre filtrovať nerovnosti a ani raz sa mi nestalo že by fakt buchol a to som jazdil už rôznu kvalitu ciest. Čo sa týka fun-factoru, tak rovnako mám namietku. To auto na požiadanie vkuse dokáže ísť bokom. Stačí si ju trošku naštelovať na brzdách, prípadne škandinávskym flikom odlahčiť zadok a dokáže ísť krásnym šmykom pod kontrolou. Presné, strmé a zároveň tuhé riadenie, presvedčivá kulisa radenia ale aj charakter motoru je naozaj športový. Na aute som už spravil 5000 km, z toho ostrých asi 1500 km. Bežné hot-hatche ako je povezdme Clio RS alebo Fiesta ST nie sú moc použiteľné v meste, kvôli fakt tvrdému podvozku, s týmto je jazda v meste radosť. A spotreba v meste?! ja jazdím za 6.4 pán redaktor 😄 a to ráno zápcha a poobede zápcha a to mi ajtak ukazuje ecotrainer že by som sa mohol trošku viac snažiť. Stačí si pozriet spritmonitor.de a tam majú majitelia tohto auta spotrebu okolo 5.8. Čo sa zrýchlenia týka, tak reálna hodnota je 7,4 sekundy čo je odmerané na telemetrii. Jediné mínus pri zrýchlení je následne len dynamické zrýchlenie. Nad 160 už auto až tak ochotne neťahá, ale to je daň za 150 koní a relatívne dlhé rýchlosti. Toto zároveň hovorím ako človek, čo je redaktorom automobilového magazínu na SK a mnoho, mnoho áut mám už najazdených. pokiaľ má niekto otázku ohľadom auta, rád pomôžem a poskytnem relevantné informácie.
Souhlas, tohle autíčko je právě typickým představitelem subtřídy "warm hatch". Přitvrzený podvozek, sportovní výbava (kola, sedačky atd.), velmi slušné jízdní vlastnosti v zatáčkách, zrychlení z 0-100 km/h pod 8 sec. Co víc si přát v dnešní době "ekoterorismu" ? Z vlastní zkušenosti (mám velmi podobné auto - Seat Leon FR 1.8 TSi) si troufám napsat, že to bude pěkný mix denní použitelnosti se sportovními prvky.
BTW: ta 1.8 TSi v Leonovi má podobné zrychlení z 0-100 km/h, jen nahoře je podstatně živější a táhne skoro jako atmosféra, páč krouťák se drží kolem 250 Nm mezi 1250-5000 ot./min.
BTW: ta 1.8 TSi v Leonovi má podobné zrychlení z 0-100 km/h, jen nahoře je podstatně živější a táhne skoro jako atmosféra, páč krouťák se drží kolem 250 Nm mezi 1250-5000 ot./min.
Já měl Leona s 1.4 TSI ACT 110 kW, myslím, že je to předchůdce tohoto 1,5. Parametry má prakticky úplně stejné. Jezdil výtečně a dalo se s ním jezdit opravdu rychle, lineární nárůst výkonu je pro tyhle motory typický. Kolega s Octavií 2.0 TDI 110 kW nebyl schopen takové dynamiky i přes podstatně vyšší krouťák (320 Nm). Tu 1.8 TSI jsem zažil v automatu v Octavii a byl jsem velmi překvapen, jak krásně a plynule zrychluje - až na tu spotřebu bezva, možná nejlepší motor v koncernových vozech. Dokonce i 2.0 TDI o výkonu 135 kW a 380 Nm mi subjektivně nepřišlo tak pružné. Myslím, že dobře provedený chip by z toho udělal opravdu sportovní vůz na podvozu FR 😄 Ten krouťák je údajně stažený jen kvůli DSG převodovkám.
Downsizing rozhodně neokradl VW o žádné kilowaty, protože žádný 2.5l v Ibize nikdy nebyl, naopak, díky downsizingu se do menších aut dostávají výkonnější motory.
A točit motor na hraně spínání turba není nic proti ničemu, protože i když jedeš při vyšších otáčkách, tak to automaticky neznamená, že se turbo točí. Ve valné většině času se totiž netočí a netlačí. Pokud např. jedeš plynule a na pohodu, tak motoru obvykle stačí "atmosférický" výkon a turbo vůbec nepřifoukává. A je jedno, jestli jedeš 1.700 nebo 2.500 ot. A stejně tak pak v případě potřeby výkonu turbo obdobně sepne.
....ale úplne najlepšie na tom je keď “sepne turbo” >😒]
Za prvé, udávaný točivý moment u Hondy je o 10Nm nižší. Zdá se, že to nedělá tolik... ale 240Nm při 5000 je 125kW a 250Nm při 5000 je 130kW, při malém sklonu té momentové křivky to přece jen nějaký rozdíl dělá.
Za druhé, Honda má ten motor jako vrchol běžné nabídky v kompaktu, VW má ještě 2.0TSI 140kW 320Nm (otázka je, kde půjde koupit). Možná i proto je výkon 1.5TSI konzervativních 110kW, aby tam zůstal nějaký odstup. 110kW při 250Nm = 4200 otáček, tj. motor se 110kW a 250Nm nemůže mít maximální krouťák nad 4200.
Kdybychom mrkli na reálné grafy z brzdy, tak tam žádná vodorovná čára nebude ani u jednoho, ale bude tam nějaká křivka, která mezi 1900 a 5000 neklesá pod 240Nm a někde uprostřed má vrchol. Honda by klidně mohla říct, že je krouťák 250Nm, pak by ale byl asi ve výrazně užším spektru... tj. je to trošku taková hra s čísly.
[odkaz]
a tady😒br />
[odkaz]
Ten první je zajímavější a odpovídá tomu, co bych čekal. Je vidět, že při 1900 otáčkách máš cca. 140lbft, což je 190Nm... a ne 240Nm, jak udává Honda, což může být dané tím, že se na brzdě motor roztáčí odspoda.
Vrchol je jak říkám spíš bod než plocha, v tomhle případě 192lbft = 260Nm@3000.
240Nm = 177lbft naopak ten motor dle grafu udrží až někam za 5500 otáček, kde je také vrchol výkonu cca. 190k oproti 180k udávaným.
Kdybys chtěl, klidně můžeš udávat krouťák 250Nm... pak ale jen v rozmezí cca. 2300-4600. To je ta hra s čísly... pro účely katalogu předstíráš, že je ta křivka úplně placatá, ale ona není.
Tady jsem dohledal ještě "jen" tohle😒br />
[odkaz]
250 Nm v rozmezí 1250-5000 otáček a 180 k v 5100-6200 otáčkách.
Uhlazený graf výrobce: [odkaz]
Graf na brzdě: [odkaz]
Možná je to trošku nefér, srovnávat s takhle oříznutým motorem, ale já jsem z něj prostě nadšený. 😄