Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi má nový motor 3.0 TFSI: T jako kompresor

Odborný svět nedávno překvapila zpráva o tom, že nový zážehový šestiválec z dílen skupiny Volkswagen nebude přeplňován tak jako dosud turbodmychadly, ale mechanickým kompresorem.
Zpět na článek
15. 7. 2008 12:32
neregistrovaný "astony"
16. 7. 2008 06:55
neregistrovaný "stroncium"
15. 7. 2008 12:57
15. 7. 2008 18:09
15. 7. 2008 19:30
15. 7. 2008 20:03
15. 7. 2008 20:05
15. 7. 2008 23:01
16. 7. 2008 08:32
neregistrovaný "Alpinus"
16. 7. 2008 19:46
neregistrovaný "Pepa Fical"
16. 7. 2008 08:30
neregistrovaný "Alpinus"
15. 7. 2008 20:15
15. 7. 2008 20:19
15. 7. 2008 20:28
15. 7. 2008 20:30
15. 7. 2008 20:35
15. 7. 2008 20:40
15. 7. 2008 20:46
15. 7. 2008 20:52
15. 7. 2008 21:02
15. 7. 2008 21:19
15. 7. 2008 21:24
15. 7. 2008 21:53
17. 7. 2008 08:21
15. 7. 2008 22:17
15. 7. 2008 22:45
neregistrovaný "ropacek"
16. 7. 2008 09:35
16. 7. 2008 13:27
neregistrovaný "mates"
16. 7. 2008 13:57
neregistrovaný "astony"
15. 7. 2008 12:32
lži mají krátký nohy:)
T jako kompresor a ještě aby FSI znamenalo diesel. A měli by sme kompresorem přeplňovaný nafťák. A vlastně proč ne... ten tady ještě nebyl, pokud teda vím... :-)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "stroncium"
16. 7. 2008 06:55
Re: lži mají krátký nohy:)
Nemáš pravdu. Mazda do svojho modelu 626 (r. 1992 -1993)dávala motor 2,0 D komprex. Čo bol dvojlitrový diesel preplňovaný kompresorom. A nebolo to vôbec zlé riešenie (osobná skúsenosť).
16. 7. 2008 23:51
Re: lži mají krátký nohy:)
Papierovo to malo tuším 55 KW, aké to bolo v skutočnosti, nebolo to slabé, lenivé ?
Avatar - iudex
15. 7. 2008 12:57
Sportový image
Rootsov kompresor v zásade nie je technicky zlé riesenie, nie som si vsak istý, ci splní úcel, ktorý sa od neho ocakáva. Proklamovaná sportovost je z princípu konstrukcie kompresora vylúcená, nakolko kompresorové motory v zásade nie sú vysokootáckové. Potvrdzuje to i tento motor s výkonovým maximom pri 4800 ot. Co mi je potom platné, ze max. otácky sú pri 6500 min-1, ak mi výkonová krivka uz nestúpa, resp. klesá? Hrubá sila a zátah od nízkych otácok, to áno, ale sportový feeling spojený s tocením motora nad 6000 ot/min., ten bude chýbat.
Rozbalit vlákno
11
15. 7. 2008 14:14
Re: Sportový image
Presne tak. Neni nad kombinaci kompresor - turbo, napr 35i co dela BMW. :-!
15. 7. 2008 14:26
Re: Sportový image
Co takhle to skusit bez komporesoru, ale s dvojnásobným obsahem? - Ještě větší krouťák, motor by stál míň a za deset litrů by to jelo taky, větší spolehlivost. Akorát by to nebylo tak komerčně zajímavý
15. 7. 2008 14:48
Re: těžko říct
mě se ta kombinace střední kompresor a velký turbo taky líbí, je jasný že kompresor je žrout výkonu, a to turbo tomu chybí, ale zase nemám rád příliš komplikovaný motory. Pokud by ten motor byl do A4,5,6, tak může být fakt příjemný a ten sportovní image se může nechat jiný motorizaci.
15. 7. 2008 14:31
Re: těžko říct
pokiaľ sa nemýlim, tak 35i je twin-turbo, nie kompresor-turbo, nie?
15. 7. 2008 16:23
Re: těžko říct
Nemýlíš :-)
15. 7. 2008 16:16
Re: těžko říct
:yes: Inak neviem, prečo každému vadí turbodiera, práveže to sa mi na turbomotoroch páči, a viem, že keď pritlačím na plyn, tak vtedy začne syčať turbo a auto letí dopredu..Kto s tým vie jazdiť, toho neprekvapí oneskorená odozva..Mechanický kompresor takéto lahôdky neposkytuje, ale uznám, že vidina okamžitého záťahu je veľmi lákavá..Ale výfukové turbodúchadlo je pre mňa naj.
15. 7. 2008 16:29
Re: těžko říct
Ne každému je to po chuti - díky absence turbodíry je například pro mechaniky mnohem snažší naladit automatickou převodovku...
15. 7. 2008 19:51
Re: těžko říct
tak to je dobrý ftip. Turboloch jako lahůdka :-! Asi proto se všichni můžou strhat aby se ho zbavili že?
Avatar - iudex
16. 7. 2008 09:10
Re: těžko říct
Tiez si osobne myslím, ze minimálna turbodiera (teraz nemyslím Saaby spred 15 rokov, ale moderné benzínové turbo resp. biturbo)je v sportovom aute akceptovatelná. Ten pocit, ked zaberie naplno turbodúchadlo a auto vyrazí vpred moze viacerým ludom vyhovovat a linearitu zátahu mozu povazovat za nudnú, bez výraznej výkonovej spicky. Je vsak pravdou, ze s tým treba vediet jazdit.
16. 7. 2008 12:59
Re: těžko říct
Presne tak. Toto som mal na mysli. To nakopnutie je proste paráda..ale každému sa páči niečo iné.
17. 7. 2008 08:08
Re: těžko říct
Záleží na naladění. I ta turbo-díra jde docela omezit. Nižší plnící tlak - viz. třeba 2.0T z GTI nebo RS (i když 200HP žádná sláva) - celkem solidní lineární zátah. A nebo twin-turbo - 1 relativně malé turbo s nižším plnícím tlakem pro nízké a třední ot. a větší pro špičkový výkon ve vysokých ot. Způsobů je hned několik.
15. 7. 2008 18:09
A5
tento motor si viem predstavit v A5...ale na 335i sa nedotiahne :yes:
Rozbalit vlákno
7
15. 7. 2008 19:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - jurajos
15. 7. 2008 20:03
Re: A5
Nechaj ho zit...je to 50=50
15. 7. 2008 23:01
Re: A5
nechaj ma aspon snivat...zato ze ty mas xy roov si lepsi ako ja?... :no:
neregistrovaný "Alpinus"
16. 7. 2008 08:32
Re: A5
Nič si z neho nerob :-) Aby si vedel s kým máš tú česť, pozri si stránky jeho fanklubu www.507.***.
neregistrovaný "Pepa Fical"
16. 7. 2008 19:46
Re: A5
No ty jsou fakt něco. To jsem ještě neviděl >:D >:D Ten cit pro detail, ten celkový vyvážený design. To hned zaujme >:D >:D
neregistrovaný "Alpinus"
16. 7. 2008 08:30
Re: A5
Počúvaj Matelko, ty už máš ten lieskovec, čo nosíš v dutine lebečnej načisto vylízaný!!! Ako sa práve ty opovažuješ napádať niekoho kvôli veku?? A ešte k tomu tvojho rovesníka????
Na rozdiel od teba, je ten chalan slušný od začiatku, spomeň si na tvoje prvotiny pod nickom DanielDesign!!
Doteraz ti ostala, z tohto tvojho slávneho obdobia, nesúvislá myšlienka, čudná dysgrafický štýl písania a nezaujímavé drísty.
Keď si ty už taký veľký "dospelák", ako vysvetlíš, že cez školský rok prispievaš zásadne až od pol tretej popoludní, v piatok si začínal o pol druhej a cez letné prázdniny si tu od rána do večera?! >:-[] :-!
Ty sraľo pripečený >:-[]
15. 7. 2008 20:15
Super :)
Snad to bude tak krasne fungovat, jak krasne se to cte. Je fajn, ze se jeste nekdo pousti do koncepce, od ktere se dnes upousti. Pripomina mi to Mazdu, ktera porad zivi Wankel, i kdyz je to samozrejme uplne jiny pripad. A s tim sportovnim dojmem, pane boze, at s tim jdou uz nekam ... Dnes se kazdy snazi byt jen sportovni. Proc proboha? Proc by takove Audi muselo byt sportovni, kdo to chce? Ja jsem fanousek Audi a vubec mi nevadi, ze neni sportovni znacka jako BMW. Vzdyt Audi si sve zakazniky neziskava nejakou "sportovni image". Blbost! Audi at zustane takove jake je a punc sportovni znacky at necha jinym. Ale jinak jsem moc rad, ze Audi prislo s novym motorem, vypada velice zajimave, preju jim, at se osvedci a ma co nejlepsi hodnoceni. Tak GO GO AUDI! ;-)
Rozbalit vlákno
12
Avatar - jurajos
15. 7. 2008 20:19
Re: Super :)
No nazdar ty AUDI-fil! >:D Kde si trcal?
15. 7. 2008 20:28
Re: Super :)
Cau >:D Na dovolene v Chorvatsku. 3 tydny >:D
Avatar - jurajos
15. 7. 2008 20:30
Re: Super :)
Zismarja...ak si nedrhol palubu na nejakej jachte tak nechapem co sa da v Chorvatsku robit 3 tyzdne? :-| >:D
15. 7. 2008 20:35
Re: Super :)
TAky jsem se to snazil vysvetlilt mym rodicum, bohuzel neuspesne. Ale docela jsem si zaplaval >:D Ale videl jsem nekolikrat A4 i Avant a je moc krasna (kdyz uz mame ten clanek o Audi). Myslim tim novou samozrejme >:D . Ale nejvetsi zazitej bylo setkani s Maserati GranTurismo.
Avatar - jurajos
15. 7. 2008 20:40
Re: Super :)
A4 nam parkuje na ulici...no uznavam vyzera dobre :-! >:D A kombiky im idu, myslim ze dokonca lepsie ako sedany.
A to GT? No je to mazel...ostatne ako kazde Maserati. Tymto si si to u mna polepsil!
>:D
15. 7. 2008 20:46
Re: Super :)
Jsi fanousek Maserati, jo?>:D A taky mrte Cayennu, A6, MB-E jsem videl. Rozhodne tam kolem nas nejezdil spatny vozovy park. Ale doufal jsem, ze uvidim X6, ale to se nepovedlo.
Avatar - jurajos
15. 7. 2008 20:52
Re: Super :)
No tym sa neda nefandit...ale som trochu konzerva...takze hlavne Khamsin, Bora, Indy a tak.
To ti celkom verim. Vozovy park je tam vyberany. Deti majitelov domu ktory sme mali prenajaty jazdili na Boxsteri a A4 Cabrio. Na to X6 som aj ja zvedavy. V TOPGear ho dost strhali tak som zvedavy ako zaposobi na mna.
15. 7. 2008 21:02
Re: Super :)
Jj, to je jak Bentley, Aston Martin a podobni. Tem se neda nefandit >:D Jj, ale my tam jezdime kazdy rok uz od 96 a jeste tak pred 3-4 lety tam mistni jezdili ve strasnych sunkach, starych Alfach, Yuzich(j.c. Yugo >:D ), starych Mercedesech a Audi. Ale ted? Ted jsou to nove Mercedesy a nove Audi. Rozhodne se hodne zlepsili. No ta X6, ja jsem na ni zvedavy, ale rozhodne jsem velky odpurce takovyhle upravenin SUV. SUV se dela kvuli prostoru, proc potom udelaji SUV, ktere je zesikmene, ze se dozadu vejit s hlavou bude problem? Delat z SUV nejake pseudocoupe mi prijde dost divne. Ale mozna kdybych si do toho sedl, tak budu mluvit uplne jinak, ale z tehle stranky jsem skeptik. A z designove stranky taky, aspon podle obrazku, uvidime, jak to bude vypadat v realu.
Avatar - jurajos
15. 7. 2008 21:19
Re: Super :)
No, maju krasne more aj krajinu a hosti si vazia. Niet sa co divit ze sa im dari.
Mimochodom, T613 usporiadal anketu o najkrajsie auta. Mrkni na jeho blog. Nominuj svojho favorita a hlasuj.
15. 7. 2008 21:24
Re: Super :)
Jj, dival jsem se. Hlasoval jsem pro toho Rols Royce, ten se mi libil fakt nejvic. A ten prvni, co vyhral, to co vypada jak raketa, neni to nahodou auto, ktere udelalo prvni rychlostni rekord pres 100km/h? Mam to myslim v encyklopedii. A navrhovat jeste asi moc nemuzu, v takto starych autech se moc neorientuji.
15. 7. 2008 21:53
Re: Super :)
Jj, nasel jsem to v te knize, cituji (preklad ze slovenstiny) - Camille Jenatzy pouzil pri sve odvazne jizde v Belgii roku 1899 auto pohanene elektrinou. Jeho La Jamais Contente dosahl rychlost 105,9km/h a stal se nejrychlejsim automobilem na svete. Jenatzy pouzil karoserii ve tvaru proudnicoveho torpeda, ale ridic ani kola nebyli chraneni pred narazy vetru.

Tak neprekrocil mozna jako prvni 100km/h, ale nejrychlejsi byl.
17. 7. 2008 08:21
Re: Super :)
Audi umí postavit (a staví) velmi schopné sportovní modely (ale to ti řikat nemusim). Ale konkrétně u tohohle motoru máš pravdu. Proč se snaží vše označit nálepkou "sportovní" ? Vždyť je to už jen podle toho výčtu z článku motor zaměřený na co nejlepší průběh výkonu a toč. momentu v nízkých a středních ot. což moc sportovna neevokuje. Vlastně teď když tak nad tím přemýšlím, tak jestli se Audi povede udržet spotřebu pod výbornými 10ti litry, tak tu máme první vážnou benzínovou konkurenci pro silné naftové sedany. Takže ano - Go Audi Go, ale sportovní (naprosto po právu) nazývejte prosím jinou svoji techniku.
Avatar - T613
15. 7. 2008 22:17
OT: APC WILDCAT
Rozbalit vlákno
0
Avatar - positivemind
15. 7. 2008 22:21
A je to tady
Před pár dny jsem to napsal v jedné diskuzi, dostal odpověď a ejhle, už je to i jako novinka. Škoda kompresoru :-( prudce návykový zvuk turba tomu bude chybět.
Nevíte co je vedlo k tomuhle kroku? A neudělali to samé jako VW s jejich 1.4TFSI (kompresor-turbo)?
Každopádně i tak palec nahoru, konečně má Audi nějaký slušný ne-atmosferický motor s objemem > 2 litry.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ropacek"
15. 7. 2008 22:45
audi vs konkurence
Fajn, bmw dela z benzinovych trilitru vykon skoro stejnej i bez preplnovani (zatim). Nicmene kompresor v audi - zajimavy.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
16. 7. 2008 09:05
Re: audi vs konkurence
To je pravda, ale zase preplnované motory nemajú nijak nadstandardný výkon (3,0 R6 atmosféra: 200 kW, 3,0 R6 tvinturbo - 225 kW).
Avatar - Dinar
16. 7. 2008 09:35
Technika
Proč kompresor? Nejdřív je třeba si odpovědět na otázku, proč přeplňování u relat. velkoobjemových šestiválců. Vždyť výkon něco přes 200kW není ani moc vzdálen od výkonu špičkových atmo. třílitrů, takže by mělo stačit udělat 3,5litr a hotovo. Jenže odpověď na otázku, proč BMW (35i) nebo teď Audi, které má navíc i výborný 3,6l motor jdou do přeplňování. Jednak nejde o výkon samotný, ale jeho dostupnost v širším otáčkovém spektru, tj. vyšší a plošší křivku točivého momentu, 420Nm je údaj hodný dýzlu. Tahle potřeba je dána jednak faktem, že 95% aut v kategoriích, kam se tyto typy motorů převážně montují (tedy min. střední a vyšší střední třída) jsou vybaveny automaty, kterým charakter přeplňovaných motorů vyhovuje. No, a pak samozřejmě nižší spotřeba a emise dané možností motoru pracovat více času v nižších otáčkách. A v neposlední řadě také možnost pracovat s více výkonovými variantami jednoho motoru, ke kterým stačí jen změny SW případně pouze mírné změny HW, takže se ušetří třeba na vývoji osmiválce.
Takže jaký typ přeplňování? Snahou u těchto motorů je celkem logické zachování charakteru co nejvíce podobnému velkoobjemovým atmosférám, resp. vyhnutí se nectnostem klasických turbomotorů tedy turbodíře a turboefektu. Pokud se používá turbo, pak tedy nízkotlaké (dobrý příklad je 2,8T od GM) případně kombinace malého a většího (zmíněné 35i od BMW). Kompresory dnes pravidelně a dlouhodobě používá prakticky jen MB, ty mají ale klasickou koncepci, tj. umístění před samotné sání. Pokud si člověk pořádně přečte popis nového Audi motoru, zjistí, že to vypadá z technického hlediska velmi zajímavě. Tedy hlavně umístění kompresoru až v sání za škrtící klapkou, to dává naději na velmi krátkou odezvu na plyn, nebo samostatné chlazení, které zas dává naději na dorou výdrž kompresoru z hlediska jeho namáhání. V kombinaci s přímým vstřikem by tohle mohl být motor se zajímavým charakterem, svou silou, ve vztahu k otáčkám ve kterých ji poskytuje, by se mohl podobat osmiválci (otázka jaký bude mít zvuk), odezvou na plyn točivému šestiválci, stejně tak spotřebou. Rozhodně je to z technického hlediska interesantní počin, uvidíme co dovede, srovnání s 35i bude určitě velmi zajímavé.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "mates"
16. 7. 2008 13:27
Re: Technika
Neopustim si dodatek. Nejen MB pouziva dlouhodobe kompresor, ale take Jaguar ;-) To kdyz uz mluvime o ikonach automobilismu :-)
Avatar - Dinar
16. 7. 2008 13:57
Re: Technika
Pravda, pravda... ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud