Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Hyundai Kona 1.0 T-GDI – Designová iKona?

Tvary hyundaiů se v posledních letech dost uklidnily, o to víc extravagantní kona šokuje. Lidi jednoznačně rozděluje na „líbí“, nebo „nelíbí“. Pokud ano, přichází otázka, jak malý crossover funguje. Odpovíme testem litrového tříválce s předním pohonem.
Zpět na článek
27. 7. 2018 08:23
27. 7. 2018 08:43
27. 7. 2018 09:04
27. 7. 2018 09:28
27. 7. 2018 22:27
27. 7. 2018 09:15
27. 7. 2018 09:24
27. 7. 2018 10:22
27. 7. 2018 10:26
27. 7. 2018 10:55
27. 7. 2018 22:26
27. 7. 2018 10:03
27. 7. 2018 10:35
27. 7. 2018 10:46
27. 7. 2018 12:40
27. 7. 2018 22:20
29. 9. 2018 08:24
27. 7. 2018 13:36
27. 7. 2018 14:26
27. 7. 2018 14:33
27. 7. 2018 22:13
28. 7. 2018 08:56
28. 7. 2018 11:36
28. 7. 2018 19:51
28. 7. 2018 22:11
27. 7. 2018 15:19
27. 7. 2018 17:35
27. 7. 2018 22:15
28. 7. 2018 08:21
28. 7. 2018 12:09
28. 7. 2018 13:27
28. 7. 2018 13:49
28. 7. 2018 14:35
28. 7. 2018 15:15
28. 7. 2018 16:18
27. 7. 2018 23:31
28. 7. 2018 13:27
28. 7. 2018 14:39
29. 7. 2018 11:40
29. 7. 2018 15:02
29. 7. 2018 15:10
4. 8. 2018 15:19
29. 9. 2018 09:19
29. 7. 2018 15:49
29. 7. 2018 17:03
29. 7. 2018 21:51
31. 7. 2018 15:23
31. 7. 2018 19:25
4. 8. 2018 15:23
29. 9. 2018 10:02
28. 7. 2018 23:14
28. 7. 2018 23:20
29. 7. 2018 11:37
1. 8. 2018 05:59
4. 8. 2018 15:01
5. 8. 2018 12:58
28. 7. 2018 23:45
2. 8. 2018 11:02
Avatar - kari.laz
27. 7. 2018 08:23
spotřeba
Sice se zdá celkem v pohodě, ale v předchozím testu Sportsvanu měli po testování s 1,5 TSI o dvě deci méně. Tyhle malé motůrky tak do i10.
Rozbalit vlákno
53
27. 7. 2018 08:43
Re: spotřeba
to je ale HNUS >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - vabis
27. 7. 2018 08:52
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Cloveka uderi do nosu nasladly smrad misici se s nepravidelnymi pistivymi zvuky. Zavan zpocenych zfilcovanych chlupu, jak kdyz se stary chlap vic jak tyden nemyje stale doplnuje skrehotani. Nejde to minout, za nezdravym krovim je samozrejme velka skladka sikmeho H. Racci naletavaji na hromady a snazi se urvat zbytek mastneho papiru. Lepenka nasakla zkazenym tukem mizi kus po kousku v jejich zobacich a dozer s zeleznymi koly nahrnuje dalsi hromadu. Hund day Kun da je tady. Kdo se chce dalsi projet? >:-[] :no: 8-s
27. 7. 2018 09:08
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
>:D tak nějak to bude >:D
Avatar - rokyta.p
28. 7. 2018 22:27
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Zdvořile a vtipně napsané :yes: Vrak je to! Inspirovali se druhou mízou od Juke, jenže vnitřek je zteřelý hnojdé, takže výsledek leda za stálého míchání vylejeme do wc 8-s Ani racek by to nežral >:D
12. 4. 2019 18:19
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
nech se vyšetřit :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 08:51
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
1,5 TSI měl skoro problém porazit 1.0 od Fordu. Rozdíl proti Sportsvanu je 50.000kč = to tak nějak odpovídá. Tady si můžeš koupit 1.6 177 koní 265Nm 1500-4500 ot. = i já pamatuju doby kdy to měly šestiválce

Když odečteš vyšší výbavu = tak těch 177 koní a 4x4 = dostaneš za cenu toho Sporstvanu s nic moc 1,5 TSI
Avatar - kari.laz
27. 7. 2018 09:20
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
to že jsi ÚPLNĚ mino, už asi nikoho nepřekvapí, ale já mám takhle při pátku dobrou náladu, tak to zkusím ještě jednou.

Nikdo neřeší ceny a možnosti výkonnějších motorů, ale to, že malé motory jsou ve větších autech nesmyslné a úsporné jen na papíře a lepší službu se stejnou, nebo možná i lepší spotřebou udělají větší motory.

Jako třeba 3.0 TDI 160 KW v A4, tvů oblíbený motor >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Bazalt
27. 7. 2018 09:50
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Malé motory vs velké... Hodně cestujeme, často si půjčujeme auta. Před necelými deseti jsem ještě často dostával Polo s "HTP", byl rád, že to jede a ve finále jezdil za skoro 8.
Jaké překvapení, když na jiné dovolené měl dvacet let starý camper Toyota Previa s automatem a jezdil za to samé. Ovšem s třílitrovým šestiválcem o 164 kW. V některých zemích je totiž tradice dávat do auta MOTOR :-)
Avatar - Googelit
27. 7. 2018 10:14
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Já si zpívááám jako ptáček, když mě veze Hnůjdajáááček.
Minimum za maximum mááám, když pravý pruh provětrááám.
Předjedu traktor pak i cyklistu, a tak na svém wish listu, další bod odškrtááám.

Vesta s tisíci kapsičkami neboduje mezi samičkami, proto Hnůjdaj mááám.
A tak ve Frýdeckém kině, oslovila mne invalidní důchodkyně.
Pozval jsem ji na Kofolu, pak už jen z kopce dolů, noření vstříc pospíchááám.

Ráno si brýle nasadíím a co to nevidííím. Milovnice Kačka churá jest, nechal jsem se bábou svést. Nevím co tim podělááám, s litrovým Hnůůjdajem útěk uděláám. škyt škyt wroooom. A tak si zase zpívááám jako ptáček, když mě veze Hnůjdajáááček
27. 7. 2018 10:42
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Pecka! Akorát nevim, na jakou melodii si to mám notovat?
Avatar - Ozzman
27. 7. 2018 10:35
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
To Polo muselo mít buď díru v nádrži, nebo řidiče, který fungoval binarně a buď akceleroval, nebo brzdil... Nic mezi... Htp v takovém autě při normální jizdě jezdí kolem 5/6 na sto... Takovou spotřebu sem s htp měl v 4 lidech na dálniční přesunu v průměru 150 km/h v D. Ano Htp si řekne i o 10 na sto, když ho držíš pod krkem, ale věřím, že ten šestiválec nepojede v takovém režimu za méně...
27. 7. 2018 11:31
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Určite nie. Na HTP som najazdil 420 000 km v Bratislavskej premávke a pod 8 som sa dostal len sporadicky. S klímou aj 10.
Avatar - Ozzman
27. 7. 2018 12:21
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Sice sem s HTP najezdil asi jen 40 tisíc (3 auta od starých 47kw po předposlední generaci 51 kw) a za 10 při agresivní městské jízdě ano, ale průměr kombinace všeho, normální jízda, tak 5-6. Spritmonitor u Fabií uvádí průměr 6,5... Takže to tak zlé nebude.
27. 7. 2018 12:41
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Práveže žiadna agresívna jazda. V Bratislave sa viac stojí ako jazdí, preto taká spotreba.
27. 7. 2018 12:56
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Pokiaľ si tie kilometre odbehal len v špičke tak ok. Ale na firemnom roomstri aj keď so za starých čias neotrčil päty celý mesiac mimo mesta, tak som sa k podobnej spotreba ani z ďaleka nepriblížil…
Avatar - Ozzman
27. 7. 2018 13:25
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Ve špičce ano, na dálnici při častých akceleracích (prostě v hustčím provozu s předjížděním kamionů a podobne) ano, ale kombinace normálního řidiče (né profesionála) co s autem jezdí nakoupit, občas na výlet, na chatu, je tak, jak jsem psal, viz spritmonitor :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 13:37
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Nechápu proč se tak nepovedenýho motoru zastáváš = nebo někdo může zastávat [odkaz]
Reálná průměrná naměřená spotřeba na docela proškodováckym ACZ byla svý doby 7,2 = abych citoval "při rozumné jízdě" tj. třeba na dálnici 110-120 km = to je taky citát >:D

Takže to je těch 8 co psal nippon = nebo přes 10 při reálnejch 130km/h = což je zas kolegova zkušenost

Dokud si nad tak nepovedenejma výrobkama všichni neuplivnem [odkaz] no to domyslíš sám :-)
Avatar - Ozzman
27. 7. 2018 13:50
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Já se motoru nezastávám, nebudu tě už 2 roky v kuse pořád žádat, aby si občas četl na co reaguješ a snažil se to pochopit.

Reálná spotřeba ACZ je mi ukradená, já mluvím o své zkušenosti, auto jsme měli doma 5 let, načež po 3 letech jsem ho dostal jako mé první auto, takže z toho asi pochopí i malé dítě, že mluvím o tom, za kolik jsem s tim jezdil já. Že se dá i za 10 (hlavně na dálnici, nebo při agresivní jízdě ve městě) je pravda, a kdyby sis přečetl, co jsem psal, tak to tam taky najdeš. Dále tento motor měly v průběhu let lidi z rodiny, 3 kamarádi a taky jsem měl auto s tímto motorem z půjčovny. Všechna auta jezdila kolem 5,5-6,5 v průměru, nebyla to služební auta, jezdilo se kombinace města, okresních cest i dálnice.

Pokud mi i budeš i nadále tvrdit, že 8 je standart, tak možná pro někoho ano, ale pro mne, ani mé známé ne (a težko mi vyvrátíš něco, co jsem sám za několik desítek tisíc km sám najezdil), ale dokonce i pro stovky uživatelů spritmonitoru. A na statistiku si tady vždy tvrdil, že dáš. Tímto bych tě poprosil, aby si už dál nerozvíjel tvůj boj proti HTP, nebo né v mém vlákně, nezajímá mne to, protože je to úplně mimo téma tohoto vlákna. Díky
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 13:52
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Malé dítě = na tvé úrovni = tě třeba chápe = nevim :-)

Asi si jholt jezdil eště víc rozumně = když při podle vlastních slov hodně vlažný jízdě = to bylo reálnejch 7,2

Viz odkazy + kolegova zkušenost = ten motor je * Spolehlivostí i spotřebou

Citát Vaculíkova hodně podrobný historie motoru: "šlo o motory zastaralé masivně kritizované za vysokou spotřebu a nevalnou kulturu chodu" :-!
27. 7. 2018 14:21
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Ja som so spoľahlivosťou nemal problémy. Teraz to auto má 435 000 (jazdí syn) a motor a výfuk je pôvodný. Samozrejme bežná údržba : 2x rozvody, kopec sviecok, zopár induciek, zopár vstrekov a hektolitre oleja ale jazdí ďalej.
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 14:25
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Záleží z jakejch let si ten motor měl = viz [odkaz] ke konci toho 13ti letýho období nebo jak dlouho se ten * vyráběl ho nakonec dali do použitelnýho stavu

A i ty nejporuchovější věci = většinou neodejde 100% kusů
27. 7. 2018 14:31
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
07-17
Avatar - Ozzman
27. 7. 2018 14:26
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Já taky ne, jediné HTP, které mělo v mém okolí z těch několika kusů, byla Ibiza HTP, kdy odacházela opakovaně spojka po pár tisících km... ale tam byl problém v řidiči, mém strejdovi >:D
27. 7. 2018 15:23
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Strácaš čas, čokoľvek čo napíšeš on prekryje obohraným odkazom. Htp som chvíľu používal vo firemných fabiach 1. aj 2.generácie a najhoršiu spotrebu na jednu nádrž som mal do 8 (rýchla cesta BA-KE,samozrejme vrámci možností htp, a naspäť). Bežný priemer bol do 7 bez ťažkej snahy o šetrenie. Kukám do firemnej štatistiky a posledné dve fabie minulej generácia malú natočené cez štvrť milióna. Je to fakt krám >:-[] >:-[]
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 15:32
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Je to spiknutí Martina Vaculíka a ACZ = proti 1.2 HTP >:-[]

A jedou v tom i další [odkaz] :-)

Blbý je = že tahle hrůza s nizkou spolehlivostí a vysokou spotřebou = je tu doteď sakra rozšířená [odkaz]
27. 7. 2018 17:57
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
HTP nebol vydarený motor. Robili ho neskúsení chalani na základe VW 1,6, ktorému vpodstate len odobrali jeden valec a porobili nutné úpravy - z toho pramenili jeho technické problémy, pre ktoré si motor získal zlú povesť. Pôvodná jednašestka tiež neoplývala výkonom, ale vzhľadom na vek to nebolo nič čudné - a rovnako sa preto netreba diviť nízkym výkonom HTP. Tiež som s ním niečo pojazdil, aby to trochu šlo, bolo treba svižnejšie stláčať plyn, a potom aj spotreba bola vyššia. Vzhľadom na povesť lemry sme vo firme mali aj jazdcov, ktorí tlačili plyn až na podlahu, bez ohľadu na to, že to nemalo žiadny účinok a motor pri polovičnom stlačení plynu ťahal rovnako, pretože fyzika jednoducho nepustila. Ale pokiaľ som stihol odsledovať, pri normálnom vodičovi to jazdilo za 6,5 litra úplne vpohode, aj za menej. Pri plnom obsadení viac, samozrejme. Subjektívne to šlo slabšie ako Felda 1,3, ale v reáli si myslím, že boli jazdné výkony porovnateľné. Inak mali sme vo firme tie HTP dve a boli pomerne spoľahlivé, čo viem, akurát sa častejšie menil olej, pri nešetrnom zaobchádzaní sa zvykol viac zohrievať a rýchlejšie degradoval, ale inak to fungovalo ako každá iná Fabka.
Avatar - Ozzman
27. 7. 2018 20:13
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Však to je to stejné co píši já a i ostatní až na jednu otravnou výjimku, co má rudou před očima, protože Koncern. Ten motor tu nikdo nechvali, ale zas tak špatnej nebyl.. Jsou horsi, ale taky mnohem lepší. Ve srovnání s Feldou je minimálně ta silnější varianta o poznání živější. My z Feldy na toto Htp tenkrát presedali, tak mám srovnání :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 20:16
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Neuvěřitelný = čeho sou lidi schopný [odkaz]

Nebo seš prostě tak neznalej a neobjektivní? :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 21:19
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
To je přesně vono = Ozzy "zas tak špatnej nebyl" a jinde [odkaz] [odkaz]

Ale máš pravdu = že po přesednutí z desítek let starýho motoru co byl v socialistickejch Škodovkách = to byl krok nahoru. I když do Hromady Technických Problémů

Dám spíš na fakta [odkaz] zkus to taky
27. 7. 2018 21:34
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Už len z tvojho odkazu citujem:
Nejlepším agregátem byl počáteční 1.9 SDI (47 kW) – klasický atmosférický diesel bez turbodmychadla nejel ve fabii špatně, ohromoval i nízkou spotřebou až ke čtyřem litrům na 100 km.

Zdroj: [odkaz]

Ten kto napísal túto vetu evidentne nikdy s tým motorm nejazdil. 1,9sdi mohol byť úsporný aj spoľahlivý, resp. nezničiteľný, ale išiel vyslovene mizerne. Bol to obyčajný lenivý *.

Pokiaľ dobre viem, tak samotný Vaculík upozornil, že najväčšie prúsery htp sa týkali najmä tej slabšiej verzie, ale možno ma tu niekto opraví. Tým netvrdím, že ten motor je super. Tých 11 na sto na diaľnici je proste blábol
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 21:45
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Těch 11 na dálnici = je i mě známá realita. Ostatně proto s nim tady na ACZ = při měření spotřeby = jeli jen 110-120 km/h při vyšší rychlosti šla spotřeba strmě nahoru

Při jejich defenzivnim způsobu jízdy = na dálnici i celkově = naměřili 7,2 litru

To asi odpovídá. Že to je Hromada Technických Problémů = je další věc

Když problémy s motorem tak [odkaz] :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 12:58
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Na dálnici i přes 10 = zajímalo by mě kdo ti dal ty :no:

I když to se za pravdu dává :-)
27. 7. 2018 17:57
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Víš co by bylo opravdu fajn? Kdybys napsal, ze nenávidíš koncern, miluješ jiné značky a kdybys přiznal, ze tvé příspěvky nemohou být nikdy zcela objektivní a jsou a budou zabarveny tou urputilou nenávistí.
Abys to hned nerozporoval. Nebavím se zde o konkrétním problému, ale o obecné situaci.
Jinými slovy, kdyby tady náhodou zavítal nový čtenář, aby proste věděl, ze zrovna tvé příspěvky má brát s hoooodně velkou rezervou.
Samozřejmě to platí i o diskuterech na druhé straně břehu.
Nejvíce zajímavé na te situaci je, ze ani ty, ani ti, kteří nekriticky obdivuji třeba prave koncern VAG nemají vlastně žádný vztah k autům. Proste rozdělují autosvet na dobre a špatné značky a jaksi bojují za nějaký hypotetický stav, kdy ostatní jakoby “prozřou” a pochopí, ze si mají kupovat výhradně to, co se líbí tobě a ne jim samotným.
Avatar - Ozzman
27. 7. 2018 20:08
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
:yes:
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 20:15
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
:no:
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 20:14
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Víš co by bylo fajn? Kdyby u takhle extrémně jednoznačný věci = to zase někdo nevwokecával

Přiznám se = že v tom spiknutí proti Hromadě Technických Problémů "..masivně kritizované za vysokou spotřebu.." jedu s Vaculíkem a zkresloval sem kdysi měření tady na ACZ atd. Fakt neskutečný

Když sme u motorů = fakta místo keců [odkaz]
Avatar - Machýrek
27. 7. 2018 20:42
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
:yes:
ale je to skoda casu
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 20:49
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Vokecávat [odkaz] to rozhodně :-!

Šokující = že do takovýho extrému některý lidi dou
Avatar - Machýrek
27. 7. 2018 20:55
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Ma reakce patrila stealthovi a na tvoje odkazy neklikam.
Avatar - _Karel_
27. 7. 2018 21:37
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
:yes:
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 21:42
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Viz já 20:14
Avatar - _Karel_
27. 7. 2018 21:45
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Mě vůbec nezajímá, co ti vyhřezlo z klávesnice ve 20:14.
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 21:46
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Vim že tě nic nezajímá = hlavně fakta :-)

Ale sou hranice = a vwokecávat Hromadu Technických Problémů = to je za tou hranicí :-!
Avatar - Floyd
28. 7. 2018 00:09
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Vyhřezlo >:D >:D >:D
27. 7. 2018 12:09
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Ta spotřeba byla asi kvůli tomu, že HTP nemělo chlazené výfukové svody. 1.0 MPI je mnohem úspornější a 1.0 TSI taky.
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 10:20
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
ÚPLNĚ mimo = tvuj rozhled a chápání? No = asi jo >:-[]

Jestli sis před dávnejma rokama koupil naftovej 3litr s výkonem 160kW a jezdi s nim dodnes = proč ne. Já před 10 lety jezdil s podobnym 177kW = a proč ne :-)

Asi si nepochopil co sem napsal = ty menší motory nejsou až takový absolutní zlo = jak tu jen tak z principu často někdo opakuje. To zmenšování objemu a snižování počtu válců = taková motorová evoluce = tu je odvždy. Proč by se to najednou mělo zastavit?

Konkrétně = do Kony bych za ten příplatek jednoznačně volil 1.6 177 koní = viz teď docela důkladně rozebíranej = a nemyslim Rasťo Chvalou :-) tříválec 1,2 PureTECH = je to vynikající volba i do auta nižší střední

Snad to teď chápeš = mám dobrou náladu = ale eště jednou se mi to vysvětlovat nechce ;-)
Avatar - kari.laz
27. 7. 2018 10:25
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Tak asi jsou tříválce menší zlo, než tvé příspěvky v diskuzi, to uznávám, ono taky těžko hledat větší zlo než tvé rovnítkové nesmysly.

A proč jsem ti nic nenapsal k autům? protože je to v tvém případě úplně jedno, ty stějně vyplodíš nesmysl=NESMYSL=tetička kilie=hammunasakra=největší zlo >:D >:-[]
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 10:50
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Jen pro tebe = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = >:-[]

K autům si nic nenapsal = protože nemáš koule na to říct že Rasťo Chvala autum nerozumí = jak ubohý >:D

Sem na Neználky jako ty zvyklej = řikám to samý co Vaculík nebo Chvala = a lidi jako ty prostě realitou odmítaj = a řešej to jako ty teď = blbejma kecama úplně mimo :-)

Kylie se píše s y = nedodělals ani základku? >:D >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
27. 7. 2018 10:09
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
"já pamatuju doby kdy to měly šestiválce"... tak to budeš Kylie už trochu odkvetlá :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 10:52
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Jo pamatuju = dostkrát sem s ní jel :-)

Dokonce pamatuju eště ten předchozí benzínovej = podle Vaculíka nejlepší francouzkej motor ;-)
Avatar - iudex
27. 7. 2018 11:46
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Presne na to som v diskusii pod Sportvanom poukazoval, že ten 1,5TSI jazdil v teste za menej, ako litrové litrové trojvalce.
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 12:53
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Z nedávný srovnávačky Fiesta vs Ibiza = reálná spotřeba R3 1.0 6,2 (+22%) R4 1.5TSI 6,3 (+29%)

Economy run R3 = 4,7 litru; R4 = 5,0

Nejhorší je R3 v Mini = slušný R4 ve Swišti = reálná spotřeba 6,3 (+13%) a ekonomická 4,7
28. 7. 2018 08:03
Re: Hund day Kun da aneb racci a papiry
Ono se to s nima dá. Rozdíl dělá akcelerace, resp. to platí u všech motorů, jen u těch tříválců 1.0 to vynikne mnohem víc. A když vidím, jak se v ČR řidiči škrábou na těch 130 půl dne, aby ušetřily tu decku na sto, tak tenhle problém odpadává. Vyfasoval jsem s tím Octavii na služebku a v jednom člověku to šlo, jako základ lepší než před lety 1.4 nebo 1.6 mpi. Člověk si aspoň může vybrat, buď za vyšší spotřebu trochu jede, nebo se courá za pár litrů. U starých malých atmosfér to bylo o prdu pořád.
Avatar - KANKUNEN
27. 7. 2018 08:47
No to je nápad, kopírovat citroen
To nevymyslíš
Rozbalit vlákno
0
27. 7. 2018 09:04
Kona 1.0
Největší hmotnost v porovnání s konkurencí + nepříliš povedený motor, který nemá zrovna nízkou spotřebu ani v jiných modelech a nemá nijak zvlášť vysoký točivý moment = nepřesvědčivý jízdní projev za dost peněz.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - JirkaV8
27. 7. 2018 09:28
Re: Kona 1.0
Motor se taky při nastavení dusí a žere. Auto je dětinské a nedůstojné ;-\
Avatar - rohYpnol
27. 7. 2018 22:27
Re: Kona 1.0
Korejské motory nikdy nevynikaly spotřebou. Ani v benzinu, ani v dieseselu :-!
Avatar - Hittman
27. 7. 2018 09:15
Se
všichni z těch trivalcu pokakali... :-(
Rozbalit vlákno
5
Avatar - kari.laz
27. 7. 2018 09:24
Re: Se
Tříválce chápu, ale jen tady >:D

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 10:22
Re: Se
Zvážils verzi = že si ÚPLNĚ mimo? :-)

Nebo myslíš že mimo je [odkaz] ;-)

Docela mě zajímá jak to se vidíš >:D
Avatar - kari.laz
27. 7. 2018 10:26
Re: Se
MIMO=Hammunasakra=kilie=každá další diskuze zbytečná
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 10:55
Re: Se
Asi jo = ty úrovně abych chápal Rasto Chvalu asi nikdy nedojdeš :-)

A to fakt neni vysokej cíl >:-[]
Avatar - rohYpnol
27. 7. 2018 22:26
Re: Se
Ok, klidně buď myšlenkově o 50 let pozadu >:-[] :-!
27. 7. 2018 10:03
.
Kona je meno, malo by sa písať s veľkým K. Že, pán redaktor?!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
27. 7. 2018 10:12
Čím víc světýlek
tím víc Adidas... :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 10:52
Re: Čím víc světýlek
Jj tebe bych na 4proužkový Adidas tipoval >:D
Avatar - Rubb
27. 7. 2018 11:09
Re: Čím víc světýlek
>:D Tenhle hnojdej vypadá už spíš na víc Marihuanas >:D
Avatar - rohYpnol
27. 7. 2018 22:24
Re: Čím víc světýlek
sorry, ale vnější design 9 bodů z deseti :-! :-!
27. 7. 2018 10:35
Korejský hnus
Kona je opravdové designové peklo, výsledek designové bezradnosti a zoufalství. Méně by bylo mnohem více, pánové designéři,takhle to auto vypadá jako výsledek snažení nějakého vesnického tunera! >:D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Verny_2013
27. 7. 2018 10:55
Re: Korejský hnus
Vypadá to jako kdyby Schreyer nechal vnější design na nějakém ambiciózním korejském stážistovi. Ale že to prošlo až do výroby, tak to fakt nechápu. Asi při schvalování museli být všichni sjetí.
Avatar - Hammunasakra
27. 7. 2018 10:59
Re: Korejský hnus
"Je to asi nejvíc promyšlený SUV od Hyundai v oblasti designu a stylingu" [odkaz] :-)
Avatar - rohYpnol
27. 7. 2018 22:23
Re: Korejský hnus
Ne, Kona je designová kontroverze. Buď se ti líbí, nebo ne. Je to čistý východní design. A to je jednoznačně dobře. 1000x lepší než plagiátorství u i30 :-! :-!
Avatar - Jaros71
6. 8. 2018 00:43
Re: Korejský hnus
To auto je prostě škaredé... :no:
Avatar - LuCZiano
27. 7. 2018 10:46
servis
Dokud nevyřeší servisy a prodejní místa, tak o Hyundai nemá cenu vůbec přemýšlet. Na Vysočině termín nejbližšího možného objednání za 2 a půl měsíce... hoši tak to jděte pěkně do ...ele
Rozbalit vlákno
3
27. 7. 2018 12:40
Re: servis
Servis je žiaľ problém aj u značiek čo majú servis na každom rohu. Ak potrebuješ niečo zložitejšia ako výmenu oleja, tak si počkáš pokojne aj mesiac. Čo pri závade ako chybne senzory pre ESP poteší.
Avatar - rohYpnol
27. 7. 2018 22:20
Re: servis
Což u "českého" vozu Hyundai Kona nelze tolerovat, že >:-[] ;-)
29. 9. 2018 08:24
Re: servis
Kona je na rozdíl od "české" i30 a Tucsonu čistokrevný Korejec. Dováží se z Jižní Korei.
27. 7. 2018 10:58
Vraj designová ikona...
To aký diletant mohol vymyslieť niečo také? Dizajn tohto auta je prvoplánový a neskutočne hnusný.Dnešní fabrickí dizajnéri robia svojmu remeslu len ostudu. Česť nemnohým výnimkám.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - _Karel_
27. 7. 2018 21:41
Re: Vraj designová ikona...
Věc pohledu. Já je potkávám, a mě se teda líbí. A marná sláva, řekl bych, že i když to SM asi moc nešlo pod vousy, podle testu je to velice povedený auto.
Avatar - Floyd
28. 7. 2018 00:15
Re: Vraj designová ikona...
Souhlasím :yes:
28. 7. 2018 01:19
Re: Vraj designová ikona...
Mne nie. Dizajn auta je nesúrodý, jednotlivé partie akoby navrhovali rôzni ľudia a pre rôzne autá, a potom to niekto len zlepil dohromady.
Celkovo sa vyznačuje poslednou módou silne vypuklých blatníkov s masívnym oplastovaním a prekombinovanou prednou časťou v snahe čo najviac zaujať.
Spredu je zrejmá inšpirácia Citroenom, ako tu ostatne už niekto spomenul. Štylistických markánt je vpredu priveľa, už osemuholníková maska ponúka na prvý pohľad niečo nové. Minimálne divná hranatá štrbina nad ňou a zbytočné slepé mriežky aj zvislá štrbina pod hlavnými svetlometmi sú na aute naviac a zbytočne kazia jeho vzhľad. Neviem, či biely fliačik utopený v plaste po stranách svetlometov je obrysovka alebo nie, každopádne tiež pôsobí silne rušivo.
Vzadu je to podobné, štíhle svetlá pod oknom pôsobia dynamicky, tie spodné v čiernom plaste sú ako z cigánskeho kolotoča, prekombinované a gýčové. Elegantnú líniu rámu bočných okien ruší a kazí plastová lišta, ktorá pokračuje až k oknu piatych dverí, nechápem, prečo ju natiahli od piatych dverí až k bočnému oknu.
V interiéri je to o niečo lepšie, aj keď to tiež nie je žiadny výkrik dizajnérskeho kumštu. Ale oceňujem aspoň červené prvky, ktoré interiér oživujú, a napríklad aj červené bezpečnostné pásy. Naopak, palec dolu za tmavý strop, ten patrí tak do športiaku a nie do auta na každý deň.
Auto môže byť technicky podarené, ale dizajnom určite nenadchne.
Avatar - Blue Sun
28. 7. 2018 08:19
Re: Vraj designová ikona...
Design je skvělý, rozhodně pak chvályhodnější, než tisící iterace "Audi s šikmýma očima". To auto prostě není nuda, což je v dnešní době super.
28. 7. 2018 09:38
Re: Vraj designová ikona...
Drvivá väčšina áut "nie je nuda", a pritom ich dizajn za veľa nestojí. Byť iba nápadný albo "aby to nebola nuda" je sakra málo.
Avatar - Blue Sun
28. 7. 2018 09:48
Re: Vraj designová ikona...
Tady se neshodneme. Pro mě je naopak většina aut v dnešním provozu nudná, tak jsem rád za zpestření v podobě Kony, Cactusu, C3... Je to veselé, jiné, rozpustilé. Pro děti mého typu naprosto ideální.
28. 7. 2018 14:03
Re: Vraj designová ikona...
Cactus, teda skôr jeho prvú generáciu beriem, to bol v bežnej automobilovej šedi unikát, ktorý sa dá nazvať aj nápaditým, aj pekným. Všetko po ňom je už len odvar. Niečo podobné, ako keď Peugeot prišiel s dizajnom modelov 206 a 307. Tie zaujali, čo prišlo hneď po nich, už zďaleka tak nie.
Dnešné autá sú buď nudné, alebo škaredé, tých druhých je viac, alebo majú obidve vlastnosti zároveň. Našťastie aj pár výnimiek sa nájde, ale Kona medzi ne určite nepatrí.
Avatar - Blue Sun
28. 7. 2018 15:36
Re: Vraj designová ikona...
OK, prostě se ti Kona nelíbí. Mně jo, s tím to můžeme uzavřít.
Škaredá auta... tam řadím asi jen aktuální produkci Mercedesu. Já fakt nemám rád rozteklé nanuky.
28. 7. 2018 19:04
Re: Vraj designová ikona...
Tak u mňa je ten zoznam širší, patrí tam aj veľká časť japonskej produkcie a väčšina dnes najmódnejších crossoverov a SUV. Asi som príliš náročný.
Avatar - Jaros71
6. 8. 2018 00:45
Re: Vraj designová ikona...
Mercedes je proti hjondajům vždy pěkné auto. >:-[]
Tahle korejská kreace se fakt nepovedla.
Avatar - rohYpnol
27. 7. 2018 22:19
Re: Vraj designová ikona...
Ne, design auta je svérázný. Což za mě jednoznačně + :-!
28. 7. 2018 13:54
Re: Vraj designová ikona...
Aj Prius je svojrázny, aj Ssangyongy boli zväčša svojrázne, Renaulty Koleos, Vel Satis a Avantime boli svojrázne, Fiat Multipla, Nissan Leaf alebo Juke takisto. A koľko kritiky zožali. Pritom dizajnom väčšine z vymenovaných nesiaha tento Hyundai ani po členky.
Avatar - gld
28. 7. 2018 23:26
Re: Vraj designová ikona...
Keby sme mali jazdiť len na tom, čo odklepne sídlisková komisia konzervatívnych občanov, tak tu všetci jazdíme na oktáviách. Čo je takmer realita ale našťastie nie úplne.

Kto komu siaha dizajnom kam je čisto tvoj subjektívny názor. Ak niekto chce konzervatívny crossover, môže ísť po stonic, kto chce výlet mimo hlavného prúdu, má tu preňho koncern H/K konu. V rozmanitosti voľby je krása voľného trhu.
29. 7. 2018 12:13
Re: Vraj designová ikona...
Vidíš to príliš jednoducho. Svet nie je čiernobiely a dizajn sa nedelí iba na konzervatívny a ten druhý. Ale môže vzniknúť ten dojem, pretože práve tá rozmanitosť voľby, ktorú spomínaš, v realite chýba.
Avatar - rohYpnol
29. 7. 2018 11:48
Re: Vraj designová ikona...
Ano, a všechny tyhle vozy za design u mě mají + (až na Ssangyong, ale tam je třeba vnímat, pro které trhy je určen). Jinak dnešní Ssangyong u mě taky boduje. Škoda, že se u nás v CZ neprodává.
Avatar - woody-alien
29. 7. 2018 15:27
Re: Vraj designová ikona...
To jako myslíš i Koleos ? Vedle Avantimu.... :-O
Avatar - rohYpnol
29. 7. 2018 17:05
Re: Vraj designová ikona...
Jo, Koleos jsem přehlídl. Koleos je jiná kapitola (=převlečený samsung).
Avatar - Rubb
27. 7. 2018 11:05
Plasťáček vs cena
Ten interiér má šílené plasty. Říkám si "ok v této kategorii jde i o cenu" a pak na mě vybafne cena v rozpětí 400-700k >:D To jako really??? To se mám dívat na ten recyklovanej hnus v interiéru za dejme tomu 600k i víc? To si dělaj pr.del 8-s
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rohYpnol
27. 7. 2018 22:18
Re: Plasťáček vs cena
Přesně tak. Interiér odpovídá možná v cenové úrovni do 300t., tam s tím nemám problém. Ale 700t. za takovýto "papír" ? Se vážně někdo zbláznil 8-s :-!
28. 7. 2018 01:20
Re: Plasťáček vs cena
To samé robí napr. aj Škoda, alebo hoci Mercedes v nižších triedach.
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2018 11:41
Re: Plasťáček vs cena
Ne, naopak. Interiéry těchto značek v základu působí bídně, naopak až s příplatky a v dražších verzích vypadají k světu.

Interiéry korejců vypadají v základu s ohledem na cenu snesitelně, a naopak v s rostoucí cenou začínají působit neadekvátně. Viz Kona. za 300t. asi ok, za 450t. dejme tomu. Ale takovýto interiér za 700t.? To vážně někdo upadl na hlavu >:-[] :-!
29. 7. 2018 10:39
Re: Plasťáček vs cena
Ty to z tých fotiek vieš tak excelentne posúdiť?
Avatar - rohYpnol
29. 7. 2018 11:46
Re: Plasťáček vs cena
Ne, to vím, protože jsem v těch vozech seděl.
Avatar - Ozzman
27. 7. 2018 13:36
1.0TGDI
Mám trochu jinou zkušenost s tímto motorem, i když byl v jiném Hyundai. Jezdil jsem s ním v I30 fastback. Co bych motoru rozhodně nevytýkal by byl zvuk, spíše než nepříjemný bych ho označil za žádný. Auto vyšší třídy, než testovaná Kona je asi lépe odhlučněno a v nízkých otáčkách o motoru není ani slechu i při velmi slabém rádiu, při akceleraci tam kdes vepředu něco vrčí....

Motor pak pocitově moc netáhne ( srovnatelný 1.0EB je rozhodně agresivnější, ostatní srovnání nemám), ale nejede to zle a když bych nevěděl, že je pod kapotou malý tříválec, asi bych s takovým autem zvládl žít, je to průměrná motorizace, která nebude brzdou provozu. Možná má i30 jinak poskládanou převodovku, než testované auto.. nevím.

Co mne ale trochu zděsilo, byla spotřeba, kdy u mnou jezděného kusu svítil průměr 11l >:D Nutno podotknout, že to bylo testovací auto, které každý drtil, co to šlo... i já >:D

Obecně nová generace Hyundai je obrovský krok dopředu a jak mi jejich marketing vadí, tak produkt jako takový mne ta i30 velmi mile překvapila, jak jízdními vlastnostmi, tak interiérem, zpracováním, materiály i grafikou přístrojů.. je to už dospělé auto, plně konkurenceschopné mainstreamu.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - rohYpnol
27. 7. 2018 14:26
Re: 1.0TGDI
No vidíš, a podle mě je současná generace materiály krok špatným směrem a za VW/Škoda, Opel, a Ford výrazně zaostává.

Co mi ale na současných generacích obecně vadí především, je bezcharakternost. Pravda, to zrovna není případ Kony, kde je charakter naopak svým způsobem na obtíž >:D >:-[]

Ne že by Kona nebyla zajímavá, ale směr a styl se úplně rozchází s i30, i20, i10...

No a PR a marketing Hyundaie, to je samostatná liga >:-[] >:-[]
Avatar - Ozzman
27. 7. 2018 14:33
Re: 1.0TGDI
No, nevím, s čím to srovnáváš ty, ale já mainstream docela sleduju, jezdím, zkouším už delší dobu. Zrovna korejcemi jsem občas jezdil od dob prvního Ceedu/i30, přes druhou generaci a nyní i tuto poslední. S každou generací Korejci dobíhají Evropu.

Ať už je to Kia Optima či Sportage, nebo právě ta nová i 30, tak až s touto generací se opravdu nemusí stydět za interiér. Z aktuálních modelů, které jsou plastové je to za mne hlavně Tucson (tedy byl zezačátku výroby, nevím, jestli neprodělal plastiku) a i oproti aktuální Sportage je horší a dále i 20tka, zase proti Riu horší volba.

Bezcharakternost beru, i30 na obyčejných kolech jako kombik vypadá jak šedá myš, Fastback je zajímavý, ale také chce trochu vyšší výbava, naopak i30hatch ve vysoké výbavě není zlý.

PR - to taky nekomentuju :-) Ale díky českému zastoupení nechci auta automaticky pranýřovat i za jejich kvalitu.
Avatar - rohYpnol
27. 7. 2018 22:13
Re: 1.0TGDI
Nejde o to, že by i30 vypadala blbě. Jde o to, že současná i30 vypadá jako klon jiných vozů a vyjma přídě naprosto postrádá vlastní charakter. Kdyby předchozí model byl stejný, nebudu nic moc namítat. Ale předchozí i30 byla jednoznačný Hyundai se vším všudy. Ok, někomu nesedla, ale byla to i30.

Současná i30 je mix Golfu VI (zezadu), P308 (přední sloupky), Cerata (boční profil) a možná i dalších. Kombi pak přidává boční profil MB CLS kombi.
Avatar - Ozzman
28. 7. 2018 08:56
Re: 1.0TGDI
S tímhle se nedá nesouhlasit, vždy mi byla po chutí více Kia, která je dle mne i v interiéru v každé generaci o trochu dál, než Hyundai i přes to, že je to vlastně jeden koncern. O Kie bych i uvažoval při koupi, ale nyní pro mne nemá co nabídnout, Ceed je malý a starý a Optima zatím drahá i jako ojetina a je jich málo, navíc ji chybí dvoulitrový diesel.
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2018 11:36
Re: 1.0TGDI
Nový Ceed ;-) Jinak asi bych to řešil stejně. Proti i30 jako autu nemůžu z pohledu prvomajitele nic moc namítat (až na ten interiér... ale dejme tomu, je snesitelný/ i když je konkurence lepší). Ale koupit i30 s jejich PR? To fakt NE >:-[] ;-)

Jinak ale moji známí mechanici před korejskou rejží varují. Jsou to prostě spotřební krámy dělané na 150t. a pak do šrotu. Šetří se na nich na všem, co není vidět na první pohled 8-s :-!
5. 8. 2018 12:56
Re: 1.0TGDI
Mno většinou ty mechanici vědí velké kulové.Jen něco papouškují....stále dokola. Prostě dělníci.....ano nic není dokonalé, ale takhle to není. Najeď si na Hyundai v bazarech a podívej se na nájezdy aut, třeba ti to docvakne. ;-)

Holt k Hyundai ND dílům, mají mechanici horší přístup, je i mneší druhovýroba, nejde ojebávat, v prodejích a opravách.... Ano, některé věci mají i drahé, ale tak jak jsi to napsal , to fakt není.
28. 7. 2018 19:51
Re: 1.0TGDI
Charakter resp. vlastnosť (tieto motory totiž žiaden charakter nemajú 8-s ) týchto maloobjemových oturbených motorčekov je: do 2000ot/min mrtvo, potom odrazu výbuch všetkého čo v tom motorčeku je, aby následne pri 3500-4000ot.min opäť umrel :yes: :yes:
Pre mňa do mesta s manuálnou prevodovkou sú takéto agregáty maximálne nepohodlné, pretože dávkovanie resp. regulovanie ich krútiaceho momentu je otravné a nepohodlné, naviac mapovanie plynového pedálu je schávalne od výroby nastavené veľmi citlivo v prvej tretine zatlačenia (pre klamlivý wow efekt).. čakať kedy sa to konečne uráči rozbehnúť aby následne v desatine sekundy sa to nafúklo ako zdutá koza a doslova nadvihlo predok auta, mi lezie dosť na nervy. A čo dlhé trate a medzimesto?.. tam to zas nemá celkový výkon a Nm pre bezpečné obiehania s rezervou. K čomu teda vyrábajú takéto mrdky? Osrať to
:-!
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2018 21:00
Re: 1.0TGDI
Tak si jemně připlatíš na střední výbavu a koupíš si silnější motor 177 koní? ;-)
Viz materiál o 1,2 PureTECH = 3 válce nejsou problém. Problém je nepovedenej motor = bez ohledu na počet válců

Shodou okolností sem poslední dobou měl možnost porovnat R3 1,2 PureTECH, R4 1,2T Toyota, R4 1.6 atmo a R4 1.8 atmo + elektromotor 60kW = rád si přečtu co bys místo toho chtěl ty :-)
28. 7. 2018 22:11
Re: 1.0TGDI
Už som si priplatil, novú TypeR >:D
Avatar - rohYpnol
27. 7. 2018 14:18
Hodnotný interiér?
Kam jste dali oči. Jestli někde tihle korejci zaostávají, je to právě a především interiér. A nějaké barevné dekory to nezachrání.

Právě pro interiér se mi Kona i Stonic příčí. Ano, není to tragedie, ale je to slabota. Plasty jsou tenké, "papírové", laciné (lesklé, snadno poškrabatelné) a nevoní (laciné lepidla?)...

Nedávno tu proběhl test Vesty SW Cross a pokud se podívám na interiér Vesty a Kony, tak Vesta je v mnohém o kus dál. Což při cenové propasti je docela zarážející 8-s 8-s :-!
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ozzman
27. 7. 2018 14:23
Re: Hodnotný interiér?
Nechci se zastávat Hyundaie a třeba ještě u takové i20 bych ti dal i za pravdu, ale tohle je plně srovnatelné s mainstreamem... Vesta je o dost horší. Seděl jsem v obou autech.
Avatar - rohYpnol
27. 7. 2018 14:29
Re: Hodnotný interiér?
Ne. Palsty v Koně (i30 taktéž) jsou prostě laciné jak jsem psal. Jestli to nevidíš, tak jsi slepý. Běž a sedni do FL Fiesty, Astry nebo Golfa a oproti i30/Kona si budeš připadat jak Čech na dovolené na Maledivách >:-[] :-!
Avatar - Ozzman
27. 7. 2018 14:35
Re: Hodnotný interiér?
Já v těch autech seděl a v průměrné i30 jsem si připadal úplně stejně jako v průměrném Méganu, Oktávce, nebo Astře či Fokusu... On i Golf v nižší výbavě není zrovna švihák a stříbřenkou nešetří :D. Můžeš těm autum vytýkat hodně, ale interiér se povedl, koneckonců to zaznělo i v mnoha testech a to i tady na ACZ.
Avatar - rohYpnol
27. 7. 2018 22:14
Re: Hodnotný interiér?
Ne, právě interiér je hodný kritiky a právě mainstream mě nejvíc zajímá (a baví). Srovnání mám. Nevím, kam jsi dal oči :-!
Avatar - Ozzman
28. 7. 2018 08:57
Re: Hodnotný interiér?
Tady se asi nedohodneme... zrovna i 30 je hodně solidní, čekám, že nový Ceed bude ještě lepší.
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2018 11:30
Re: Hodnotný interiér?
Ne, nový Ceed opět zklamání. I když působí o něco lépe než nová i30 (více dekoračních lišt). Ale je to jeden z dalších interiérů, co vypadá lépe na fotce než ve skutečnosti.
28. 7. 2018 23:33
Re: Hodnotný interiér?
Nevím, kupoval jsem novou i30 kombi ve výbavě Best of Style a předtím jsem prošel klasickej mainstream (Škoda Octa, Opel Astra ST, Megan Grandtour...) a plasty byly docela podobné, včetně "vůně" nového interiéru. Osobně bych za nejhorší co se týká interiéru považoval Opel Astra ST, kde mi plasty přišly méně kvalitní, hůř slícované a tvary palubky byly jak vlnobití (trochu jak předchozí i30). Renault byl v pohodě až na jednu "drobnost", kdy jsem bojoval s tím, že mě tlačil středový tunel (z tvrdých plastů) do pravého kolene a těžko se mi hledal posez, který by to eliminoval.
Škoda z tohoto pohledu klasika, plasty sice většinou tvrdé, ale bytelné a přesně lícované, bez výhrad. U i30 jsem to vnímal podobně, jen některé plasty jsou spíš takové polotvrdé, tak uvidím jak vydrží. Ale slícování bez problémů, nic nevrže nebo chemicky nesmrdí. "Tablet" sice trčí do prostoru, ale na jeho sledování je v ideální výšce, hodně se umístěním podobá novým Audinám.
Avatar - rohYpnol
29. 7. 2018 11:45
Re: Hodnotný interiér?
Středový tunel v Mégane souhlas.

Jinak Astra má jeden z velmi hodnotných interiérů. Navíc Opel má výborná sedadla.

Podívej se jinam než horní část palubky (obložení sloupků A, B, C, středový tunel... Zde jsou plasty u hundaie tenké, lesklé, snadno poškrabatelné... prostě děs :-! Jinak ano, s lícováním u hundaie problém není.

A hyundai uvnitř opravdu smrdí plastově a vůně mi příjemná není. Podobný pocit jsem měl už jen v Daciích :-!
28. 7. 2018 07:15
Re: Hodnotný interiér?
Ale, ale. Do posledných Passatov napchali toľko imitácie hliníka, že by to bolo na tisíc vagónov za rušňom. ;-)
Avatar - Blue Sun
27. 7. 2018 15:19
Jsem
vždycky rád za každé auto, které jde designově proti stávající šedé nudě, takže za design deset bodů z deseti. Zbytek je ovšem spíš zklamáním.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - pradeda777
27. 7. 2018 17:35
Re: Jsem
Presne! Na zivo je Kona docely skvost. Samozrejme mluvim jen o exteriernim stylingu. Nam se libi. I Toyota C-HR se nam libi, to jen aby bylo jasno "odkud prichazime"......
Avatar - rohYpnol
27. 7. 2018 22:15
Re: Jsem
za vnější design? Ok, to souhlas. S tím nemám problém. Interiér je ale zouflaství laciných plastů a průměrnosti :-!
Avatar - Blue Sun
28. 7. 2018 08:21
Re: Jsem
Designově je interiér hezčí, než spousta jiné současné produkce, včetně německé nudy. Plasty jsou... plastové, překvapivě. Nebude to kůže ani dřevo. Nemám z toho auta pocit, že by byly kdovíjak laciné.
28. 7. 2018 12:09
Re: Jsem
..asi si to v týdnu půjdu prohlédnout,jsu zvědavej jestli mají pravdu ti co v tom nikdy neseděli nebo ne..mě se třeba Kona líbí..a určitě bude mít prodejní úspěch..a protože je to Hyundai,tak by to mělo být i nadprůměrně spolehlivý.
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2018 13:27
Re: Jsem
Nevím, koho myslíš tím "kdo ve voze nikdy neseděli". Každopádně tě můžu ubezpečit, že já v mainstreamu mám velmi slušné srovnání :-!
28. 7. 2018 14:35
Re: Jsem
No já jsem v tomto autě ještě neseděl.Tak jsu zvědavej..
28. 7. 2018 15:15
Re: Jsem
Tak myslím, že väčšina z tu prítomných zatiaľ hodnotí podľa fotiek, nie?
28. 7. 2018 16:18
Re: Jsem
Na mě to dělá víc dojem,že většina zde přítomných s ním má najeto stovky/tisíce kilometrů..
27. 7. 2018 23:31
Kona
Mám Hyundai rád,ale zrovna Kona se mě líbí jen z venší, na vnitřku by měli ještě trošku zapracovat, jinak je to auto pěkné.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2018 13:27
Re: Kona
Jak může mít někdo Hundai rád s ohledem na jejich PR 8-s 8-s ??? Nechápu...
28. 7. 2018 14:39
Re: Kona
Jak může mít někdo rád škodofku s ohledem na jejich PR..teda (srovnávací) testy např zde.Je to podobný..
Avatar - rohYpnol
29. 7. 2018 11:40
Re: Kona
Ne, není. Škoda jako automobilka se neprezentuje špatně. Že srovnávací testy křiví "nezávislí" novináři, je věcí jinou. Automobiloví novináři nejsou zaměstnanci ani nepracují ve společnostech napojených na škoda-auto, a.s. ... To, že svojí nezávislost novinář vymění za deštník či propisky s logem škody, už je jinou věcí.
29. 7. 2018 15:02
Re: Kona
No a to mě zase PR,reklamy nezajímají vůbec..i když reklamy "PředraženáTradice" se mě líbí.Jsou vtipný a pravdivý..a to, že to připomíná reklamu na jistou banku mě je fuk.Mě jako zákazníka zajímá cena+služby+kvalita,spolehlivost.A v tom Hyundai nevychází vůbec špatně.A myslím,že i prodeje to dokazují.Škodofku nepočítám,ta v ČR hraje svou ligu..
Avatar - rohYpnol
29. 7. 2018 15:10
Re: Kona
Ne. Hyundai příliš dobře právě nevychází v ničem. Tedy z dlouhodobějšího pohledu. Znám opravdu hodně lidí, kteří se právě od hyundai vrací zpět ke škoda. Servisní služby hyundai zklamání. Cena ND a servisu ve srovnání se škodou vysoká. Zůstatková hodnota nižší. Spotřeba vyšší. Hyundai vychází lépe jen na první pohled.
4. 8. 2018 15:19
Re: Kona
Hm, přání otcem myšlenky.... no tak já můžu tvrdit opak. Škoda dlouhodobě dobře nevychází v ničem. Znám opravdu hodně lidí, kteří se ke Škodě už nikdy nevrátí, protože vyzkoušeli lepší auto se světovou kvalitou a podporou.
Hyundai vychází lépe po všech stránkách. Jen po stránce imidž ne.
29. 9. 2018 09:19
Re: Kona
Přesně tak! :yes: Jen imidž Hyundai je mi naprosto ukradená.
Zato imidž škodovky ne. Tu si právě kvůli tomu nikdy nekoupím. Nekoupím si ji proto, že ji má skoro každý, je hlavně "služebákem", je jen chudým klonem mainstreamově průměrného Lidového vozu (VW) a díky tomu je nespolehlivá, designem absolutně nudná a "bezpohlavní", k tomu ještě postižená podvodem Dieselgate, atd.. A navíc chci vždy alespoň trochu vyčnívat z davu. Vážím si každého, kdo si koupí auto jakékoliv jiné značky než škodovky. Nesnáším tzv. čecháčky.
Avatar - woody-alien
29. 7. 2018 15:49
Re: Kona
Heh, reklamy tě nezajímají vůbec ale zrovna předražená tradice je jistě pravdivá. Když už odhlédnu od toho, že pravdivá reklama je fakticky oxymoron, tak právě tyhle spoty jen dokazují zoufalost marketingu Hyundai a jeho neschopnost zaujmout jinak než vymezováním se vůči Škodovce, o nějakým vlastním nápadu už ani nemluvím.
Avatar - rohYpnol
29. 7. 2018 17:03
Re: Kona
Nehledě na to, že srovnávací reklama je zakázaná (=nekalá praktika). U Hyundaie je přitom jasné, proti komu míří (i když to není řečeno přímo). Tedy reklama Hyundaie sice není jednoznačně nezákonná, ale minimálně odporující dobrým mravům rozhodně je.

A i když odhlídnu od tohoto, tak trefná by mi tahle reklama přišla možná před deseti, patnácti lety, kdy Škoda byla opravdu v základu holobyt. Ale dnes? Základní výbavy Škoda nejsou nic, co by bylo nezkousnutelné. A k tomu předražená tradice? No, vzhledem k tomu, že mají nějakých 30% trhu, tak asi předražená nebude a ten problém je jinde (=Škoda prostě má takovou cenu na trhu a může být dražší než konkurence, protože zákazníci ji prostě chtějí i za tu cenu).
29. 7. 2018 21:51
Re: Kona
Simte to ti rekl kdo, ze je srovnavaci reklama zakazana? Nez napisu nejakou uplnou ***inu, aspon se treba podivam do guglu, ne.
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2018 15:23
Re: Kona
S ohledem na znění § 2980 odst. 2 obč. zák. je možné obecně konstatovat, že srovnávací reklama je přípustná, pokud není klamavá, srovnává-li zboží a službu určené ke stejnému účelu, stejného označení původu nebo jsou-li srovnávány objektivně relevantní vlastnosti zboží nebo služeb včetně ceny. Dále srovnávací reklama nesmí zlehčovat postavení, činnost či výsledky jiného soutěžitele a nemůže být jejím prostřednictvím nabízeno zboží nebo služba napodobující či reprodukující zboží nebo služby označované ochrannou známkou soutěžitele, popř. jeho názvem.

...

Naopak za srovnávací reklamu je nutné považovat i takové reklamy, které výslovně neodkazují na jiného soutěžitele, nicméně z okolností a sdělení reklamy zákazník dokáže odkaz na konkurenčního soutěžitele rozpoznat a být tak reklamním sdělením ovlivněn. Pro ilustraci může sloužit příklad z nedávné praxe, kdy výrobce automobilů Hyundai ve své reklamě odkazoval na „souseda z Mladé Boleslavi“. V kontextu trhu s osobními automobily lze takové označení jen těžko považovat za náhodné, necílené.
31. 7. 2018 19:25
Re: Kona
Presne tak, je povolena, samozrejme za splneni urcitejch podminek.
4. 8. 2018 15:23
Re: Kona
Je vidět, že máte z kampaně Hyundai dost těžkou hlavu :-) Ona je fakt dobrá. Milovníky předražený tradice nepřesvědčí nikdo a nic, ale ostatní zaujme a nahlodá. O to jde. Vyzkoušet konkurenci v zemi, kde má Škoda statut Národního divadla.
29. 9. 2018 10:02
Re: Kona
:yes: Statut Národního divadla má jen u naprostých hlupáků, kteří ještě nepřišli na to, že škodovka je jen 100% německá automobilka VW působící v ČR, která vyrábí německá auta se znakem Škoda a propocená potem českých a "východních" dělníků. Nic víc.
Navíc pryč jsou doby, kdy německá kvalita byla "něco", dnes už jí válcují i ti Korejci.
28. 7. 2018 23:14
Re: Kona
Jenže já PR nesleduju, ani pozitivní ani negativní. Občas se dozvím něco na netu ve stylu, že Hyundai PR je hnus, ale já věci nekupuju podle toho, jak na mě působí reklama. Prostě jsem z tohoto pohledu špatná cílová skupina ;) Což je pro Hyu asi dobře >:D
28. 7. 2018 23:20
Re: Kona
Ty si kupuješ produkty podľa PR?
Avatar - rohYpnol
29. 7. 2018 11:37
Re: Kona
To není správný popis mého přístupu. Vybírám podle produktu + služeb (servisní zázemí, přístup prodejce, ...). Ale PR pro mě hraje určitou roli. Jestliže přístup automobilky je odporný, jaký asi bude nejspíš přístup prodejce???
Avatar - Ronault.
1. 8. 2018 05:59
Re: Kona
A víš, že bych si Hyundai kvůli jejich PR nekoupil? Prostě ne. Otravuje mě jejich reklama, produkty nemají na tolik lepší nebo levnější než konkurence, aby mi to znechucení vynahradilo.
Normálně bych šel a koupil si Kiu, bez problémů, i když by byla i30 levnější, ale Hyundai z principu fakt ne. Prostě koupí tohodle produktu dávám najevo, že mi to nevadí.
4. 8. 2018 15:01
Re: Kona
To je tvrzení majitele auta, kterej o svý volbě nepochybuje a jinou nezvažuje. Pak už jen nastolí důvod - špatná kampaň ;-)
Já to mám stejně se Škodou. To auto prostě nechci z principu, takže proč....no třeba pro ten název. Kdo by chtěl utrpět škodu, že jo...
5. 8. 2018 12:58
Re: Kona
Rohypnole, přestěhuj se na Slovensko a tam už je Hyundai v cajku.... >:D

Nebo v Německu, v Itálii......a čoeče stejný auta. :-!
28. 7. 2018 23:45
Re: Kona
Já to mám přesně naopak :-) Z venku mi přijde přeplácaná sice není nudná, ale ten výsledek... Zato vevnitř v pohodě, perforovaný volant stejný jako v i30 best of style, a podobné je celá logika palubní desky. Rozdíl tady vidím v kruhových (a barevných) ventilacích na kraji palubovky, bareevným dekorem a jiným stylem "tabletu", který mi přijde trochu horší než v i30. Ale oproti vnitřku minulé generace jde o výrazný posun k lepšímu.
Spíš jsem všeobecně tyhle stylovky nepochopil, za mě jde vzhledem k velikosti a třeba motoru o dost drahá auta, která nenabízejí o moc víc než levnější hatchback dané značky.
28. 7. 2018 07:11
Pán redaktor ...
si neodpustil svoju "kreativitu" a vyfabuloval prídomok iKona.
Sám si potom protirečí, keď píše páči-nepáči! ;-)
Rozbalit vlákno
0
29. 7. 2018 10:27
Designová ikona...
...asi jako nepříliš vzhledná dáma, narvaná do šatiček s krátkýma holinkama ze kterých trčí zimní ponožky a krumpáčem v ruce.
Snaha odlišit se za každou cenu mi přišla vždy otřesná, a Kona na tom určitě nic nezmění. ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Well-being
29. 7. 2018 12:00
Jak se tak dívám po diskuzi,
mám takový pocit, že většina hanlivých příspěvků bude od majitelů olítaných oktávek 1. generace a jim podobných naleštěných pojízdných vraků ... ;-)
Rozbalit vlákno
4
29. 7. 2018 14:52
Re: Jak se tak dívám po diskuzi,
..dobrej postřeh..
Avatar - woody-alien
29. 7. 2018 15:25
Re: Jak se tak dívám po diskuzi,
....tak určitě. Nejvýstižnější pro ten postřeh je rčení "Tonoucí se stébla chytá." :-)
30. 7. 2018 03:54
Re: Jak se tak dívám po diskuzi,
Co je hanlivý příspěvek? To, že auto vypadá jakoby jej někdo dával dohromady z několika vzájemně nesouvisejících neúplných vraků.
To, že OI. vypadá dodnes neporovnatelně líp si ani nemusíme vůbec psát ;-)
30. 7. 2018 20:54
Re: Jak se tak dívám po diskuzi,
Souhlas, Kona je takový pel-mel dílů od Hyundaie. OI Combi po FL vypadá i po dekádě a půl lépe než tahle ošklivá “novinka” >:D
2. 8. 2018 11:02
kona
kona je povedený jak designově, tak motorizací a vyšperkovali to tím, že konečně rozjíždějí čím dál více elektrmobilů, za mě super
Rozbalit vlákno
0
4. 8. 2018 15:06
opravdu cool auto
Mě se teda líbí hodně moc. Jak po SUV, nebo podobně vysoký koze netoužím. S tou 1.6kou T, automatem a 4x4 - chtěl bych takový auto ve svý garáži pro určitý jízdy. Ale ne za 600 litrů. To fakt ne.
Rozbalit vlákno
0