Srovnávací testy

Zpět na článek

TEST Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM 180 vs. Mazda 6 2.5 Sky-G – Volba srdcem

211 komentářů

Avatar - Stejsn
Stejsn
že jste proti sobě postavili dvě auta, která snad ani nemohou být odlišnější a navíc ceník jednoho z nich ještě patří k úplně jinému autu? 8-s
Avatar - iudex
iudex
Až tak dramatické to nie je. Oba sú to športovo orientované sedany strednej triedy, oba s HDM automatom. Rozdiel je pochopiteľne koncepcia (ale pri základnej nafte sa výhoda RWD až tak neprejaví) a motory (ale aspoň sú si výkonovo blízke).
Inak samozrejme súhlasím, keď už prémiová RWD vs. manistreamová FWD, tak aspoň s porovnateľnými motormi, v teste mala byť Alfa s 2,0T 147 kW, to je najbližší ekvivalent.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Tak asi nejobjektivnější by bylo srovnat šestku 2,5 T s Giulií 2,0 T. 186 Kw vs. 206 Kw. Jenomže k těmto kouskům zároveň se asi dost těžko dostává i novinářům.
Avatar - Emel
Emel
2.5T v Evropě není, tak nemá moc smysl to testovat.
_Teddy_
Suhas, akurat krutim hlavou nad tou "premiou". Giulia je krasne auto, o tom niet pochyb. Ale premia to podla mna nie je. Staci porovnat interier: auto s cenou skoro milion styristo tisic by malo mat ten interier trosku lepsi, ak sa chce radit do premie (i ked pravda je, ze ani nemecka premia v zaklade bez paketov niekedy nevyzera lepsie).

To interier testovanej 6tky za 920 tisic sa s premiou kludne moze porovnavat. Palubka, stredna konzola aj dvere obsite svetlou kozou, to sa casto nevidi. Na interieri Mazda pekne zapracovala. Akurat ta farba u testovaneho vozu mi nesedi. Podla mna aj 6-tka vyzera najlepsie ako cervena...

A co sa tyka testu: porovnavali dve auta, ktore v podstate vobec nestoja proti sebe. Spaja ich asi len to, ze su dizajnove podarene. Ale kto si chce niektore z nich kupit (a je jedno ci Guiliu alebo 6tku), pravdepodobne o tom druhom ani nebude uvazovat...
Avatar - iudex
iudex
Ad prémiovosť Alfy: tiež všeobecne zastávam názor, že Alfa je taká polo- alebo wannabe-prémia obdobne ako Volvo, ale pri Giulii konkrétne to bez debaty prémia je. Máš tam plnohodnotne prémiovú techniku, od koncepcie (RWD) až po motory (už základ prekonáva vrchol mnohých mainstreamových konkurentov, viď práve 6ka, no a topmodel GV s 510k prekonáva aj prémiových konkurentov RS4 aj M3) a tiež image modelu i značky (čo napr. Stingeru chýba, hoci techniku by mal). Interiér je tiež slušný, na Audi to nemá (kto má?), ale aktuálnu 3er z môjho pohľadu jednoznačne prekonáva.
Avatar - Avanti
Avanti
Giulia môže mať v pakete koža tiež kožené prešívanie s kombináciou rôzneho pravého dreva. Hoc súhlasím, že ten interiér mohol byť ešte o chlp nadčasovejší resp. viac hodnotnejší po reálnych jazdách a obhliadkach. Za seba som však doma v Alfe - pri pohľade do toho presvetleného japonského interiéru som zmätený a nepriťahuje ma to, čo sa o Alfe nedá povedať. :-)
Avatar - whatever
whatever
Keď si pozrieš podrobné špecifikácie, napr. na automobile-catalog.com, zistíš, že tie motory nie sú úplne porovnateľné. Možno má Mazda o niečo lepšiu spotrebu, no tam jej prednosti končia. Čo sa týka dynamiky, tie motory/autá (keďže aj celková hmotnosť zaváži) hrajú úplne inú ligu.
pirata.della.strada
...by si vzal asi jen magor. Giulia je ve všech ohledech jednoznačně lepší, hezčí, jízdními vlastnostmi nesrovnatelná s takovýma značkama. Alfa udělala neskutečnej krok vpřed co se týče zpracování, spolehlivosti a designu jako vždy. Tak už přestaňte tupě opakovat frázi vašeho otce,strýce,dědy, že italský auta jsou nespolehlivý, protože dnes už nějakou dobou jsou ve srovnání úplně stejně spolehlivý/nespolehlivý jako například koncern VW a všechny ostatní vozy dané třídy. Jen nabízejí excluzivitu, odlišnost a vybočení ze stáda. A to je dobře.Faktem zůstává, že se k nim musíte umět chovat..Vše včas (nebo ještě dříve) servisovat, vyměňovat pouze za kvalitní díly, nepřejíždět oleje o 10 000km jak to děláte běžně u těch vašich "nezničitelných" Ochcávek 1,9TDI 60kW atd.. :yes:
Wolfalack
Proč by si ji vzal jen magor? Ne každý má potřebu vše měnit dřív než je potřeba. Japonská spolehlivost bude vždy před tou italskou. V tomto duelu bych jednoznačně sáhl po Mazdě.
st.paul
Úprimne, ako fanúšik a prevádzkovateľ Alfy by som volil....Mazdu, cenník Giulie je nastavený tak, aby ju zničil, čo sa im vzhľadom k predajom aj darí. Manažment Alfy patrí za mreže a nie do funkcií. O japonskej spoľahlivosti to ale určite nie je. Osobná skúsenosť v rodine: Mazda 6, 2.2 diesel, ročník 2015, najazdených niečo vyše 55 000 km, zadretý motor (samozrejme po záruke a nie vinou majiteľa), cena za servis v originál Mazde 5700 €, no neber to. Japonca len s benzínom, tie majú výborné. Čo sa týka spoľahlivosti AR, je úplne rovnaká, štatisticky aj prakticky ako všetky automobilky vrátane "prémiových" Už model 159 bol výborný, bohužiaľ 90% kusov je dovezených v stave 300 000 km a viac, stočených na 120 000. Po určitých rokoch/km každé auto vyžaduje určitú investíciu.
martin_dr
s tym suhlasim.. Tak ako blba elektronika na 159, blba aj v beznych mainstream modeloch. Motoricky bola paradoxne celkom spolahliva. Ale proste taliani si vlastnou vinou posramotili povest a tak sa na nebude uz vzdy hladiet cez prsty. Pritom taky passat B6-7 tiez nei je ziadny etalon spolahlivosti a problemov mal viac nez dost. A to nielen v diesel motoroch ale este horsie v benzinoch. Ale na VW sa nikdy nebude hladiet cez prsty, lebo VW to proste vie lepsie predat. Manazerom fiat/alfa by trebalo dat okamzitu vypoved a najat nemcov. Aj samotny Musk to pochopil, a tesla je plna nemeckeho manazmentu teraz.
Nicco
Japonska koroze bude taky vzdy pred Italsou, ale rozdil 200tisic pro Mazdu je vyznamny duvod k porizeni.
Certmike_SVK
Tak jeden magor sa práve hlási. :-! Túto dilemu som vyriešil začiatkom tohto mesiaca a Alfa sa nedostala ani do záverečného rozhodovania. A to voči Talianom nič nemám. Ešte ako študent som kupoval nový Fiat Bravo a dodnes dobre slúži otcovi. Bol s ním iba jeden problém, nejako sa zasekávali brzdy. Ale inak auto dobre slúži aj po cca 10 rokoch a najazdených takmer 190 tisíc km.

U mňa bolo finálne rozhodovanie medzi Mazdou 6 2.5i a Oplom Insignia 1.6 turbo. Nakoniec vyhrala Mazda. Predovšetkým kvôli dobrej skúsenosti s touto značkou. Toto bude tretia Mazda, ktorá bude u mňa v garáži. :-!
Avatar - Jenik3
Jenik3
Pro mne jednoznacne mazda. Japoncum verim vice nez Italum ve zpracovani dilu, kvalite komponentu a spolehlivosti motoru.
Avatar - Shr3k
Shr3k
To já jsem do té insignie CT šel (z kombíka M6) a nelituju. Sice 2.0T, navíc odladěno na brzdě a odoperován Start-Stop u EDS, ale pocit z celkové tuhosti auta a to ticho je neporovnatelné.
bubulak
No tak hlavně ta Insignia je kromě koncernu a prémie jediná, kdo nabízí v této třídě kombinaci silný benzín, AT a 4x4, to Mazda bohužel nemá. A navíc to co vím bylo za slušný peníze. Akorát, že tento motor již v nabídce není, čímž ten model trochu ztrácí půvab a Mazda je holt zase jednička třídy. Plus u té Insignie jsem opět o spolehlivosti kusů ze začátku výroby také slyšel dost podivné věci.
Avatar - Shr3k
Shr3k
Jistě, PSA manažerům se to nelíbilo, tak řekli, že se jim to nevyplatí předělávat na filtr. Přitom domluvená výroba Holdenů a Buicků TourX jede dál, včetně motorů LTG. 1.6T dostala levnější 6kvaltový Aisin a amputovali 4x4, takže dnes je IMO jediná použitelná motorizace 8kv Biturbo 4x4 nebo 1.6T předohrab v manuálu.
bubulak
Takže ten motor už nebude vůbec? Já myslel, že to jen potřebují přehomologovat. Jestli je to pravda, tak ten hurónskej smích z Wolfsburgu musí bejt slyšet až sem.
Avatar - Shr3k
Shr3k
Nebude, neodpovídá to strategii PSA - moc velký objem. Motoráři Opelu teď mají na starosti vývoj nové 1.6T pro celý PSA/Opel. Prince (1.6 PSA-BMW) se asi pořád nepodařilo vyladit, co se týče spolehlivosti. Jen blázen by teď kupoval novou 508 s 1.6 ... to radši Talisman 1.8, když už frantíka.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ta 1.6 T má přece vycházet z Puretech od PSA, ne?
bubulak
Ještě by to mohl být tříválec, to by jim bylo podobný. Na PSA mám pifku už delší dobu, jejich strategie současnosti jsou leštěný prdy s mizernou technikou pro frikulíny (viz ta jejich slavná DS) a dost mě mrzí, že teď se chystají tímto způsobem dokur..t další značku.
Avatar - Shr3k
Shr3k
Puretech je jen obchodní označení, je to furt Prince, jen evoluce.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
ACZ tvrdí, že základem bude francouzské THP, tak nevím. [odkaz]
Avatar - Shr3k
Shr3k
THP = Prince [odkaz]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Sorry, spletl jsem si to s Opelem.
Reco
1.6THP mal zlu povest na zaciatku, s poslednymi nejaky problem nebol - aspon som si nevsimol. Co sa tyka novej 1.6Puretech, ktoru ma aj nova 508 a pride aj k dalsim modelom, mam tiez rovnaku info, ze vychadza od PSA postavenej tak ako aktualna 1.2.
Avatar - Shr3k
Shr3k
[odkaz] EP6FADTX = [odkaz] stále ten samý motor, myslíš jako, že by udělali nový. >:D
Reco
Mas pravdu, vyzera to len na evoluciu THP. Kazdopadne ako som vravel, o poslednych 1.6 som nepocul nejake problemy. Ak mas ale nejake podrobnejsie info, ktore hovori nieco ine, uvital by som. Dik
Avatar - iudex
iudex
Tak ono ten dvojliter nezodpovedal úplne svojim papierovým parametrom, čo sa mu aj tu dosť často vytýkalo, plus už aj dosť žral. 1,6T samozrejme nevyzerá tak dobre ako 2,0T, pre normálneho motoristu je to ale lepšia voľba, 200 koní je dosť a napr. na Autoespresse ho celkom chválili a aj vďaka tomuto motoru Insignia porazila šestku.
Avatar - Shr3k
Shr3k
Dvoulitr žere jako každý jiný dvoulitr s podobným výkonem. [odkaz] A papírově neodpovídá (když ho nepoladíš), protože ho krotí ŘJ převodovky.
bubulak
Tady je to obávám se už trochu otázka marketingu. Ve střední třídě je 2.0T dnes zpravidla vrcholem nabídky a konkurence (což je pro Opel zejména VW) ho má. Jistěže většina lidí si nakonec koupí třeba tu úspornější 1.6T a s 200k to jistě bude slušný svezení. Ale každý bude moci pořád poukazovat - podívejte konkurence na vrcholu má dvoulitr a vy umrněnou 1.6ku (a pod tím tříválce, jak je u PSA dobrým zvykem).
Avatar - iudex
iudex
S tým plne súhlasím, z imidžového hľadiska to pohorší oproti Passatu či Superbu. Reálne ale predaje 2,0T asi nie sú nejak zaujímavé a pre typického kupujúceho má väčší význam ten stred ponuky. Osobne som si napr. u Insignie nevedel vybrať motor, 260k dvojliter mi na rodinné auto prišiel zbytočný, kdežto 1,5ka sa mi zase pri skúšobnej jazde zdala slabá, takže pre mňa je tá 1,6T s 200k úplný ideál do takéhoto auta.
Avatar - Emel
Emel
Ty dvě věci (ladění na brzdě a odpojení SS) mě zajímají :-)
Avatar - Shr3k
Shr3k
Viz SZ...
gogan
Tak hlavně, aby u Mazdy bylo za pár let na co díly montovat ...
martin_dr
to ja som si bol mazdu obzriet a zajazdit. Jazda fakt dobra ale ten vyssi hluk je tam stale oproti konkurencii. Interier na pohlad pekny. Ale: infotainment velmi slaby. Zatvaranie dveri aj celkovy pocit z dveri je akoby to bolo z papundeklu. Klucky sa divne hybali, vo vertikalnom smere. V tomto ma nova insignia ci mondeo (s novym SYNC3) proste naviac. Navyse v insignii je tiez vyborny podvozok. Mondeo je zase robustnejsie a podvozkovo tiez vyborne len je tak odhlucnene ze ma clovek pocit ze ide pomalsie ako v ostatnej konkurencii. Zase interier mondea je asi najhorsi z celej konkurencie a zraza to auto na kolena.
jam2015
Certmike_SVK, a s tými zasekávajúcimi brzdami si jazdil 10 rokov? To vážne?!
webpaja
Jen magor napíše něco podobného, porovnej si ceny a zjistíš, že se cílové skupiny neprolínají.
Ostatní věty jsou jen slinty člověka, který snad s auty nejezdí.
comper
Co to tu trepes, evidentne si ani necital test, teda nie ze by si o vela dosiel, ale o nespolahlivosti tam nie je ani slovo. Problem Alfy je inde, na dekadu sa prakticky stiahla zo segmentu vacsich aut, ma prestrelenu cenovku a v oblastiach ako interier a telematika na svojich konkurentov straca, preto su predaje ake su.
bubulak
Jo to "musíte se k tomu umět chovat" to je takový alfí eufemismus. Volně přeloženo: furt v tom ležet, hledat, co už pěje labutí píseň a mít přímou linku na příjímacího technika v servisu a vůbec nejlíp si toho co nejvíc umět opravit sám v rámci starýho dobrýho DoDo. Jako nic proti, když to někoho baví. Když ale chce někdo provozovat auto tak, že dodržuje předepsané servisní intervaly a jinak má jiný věci na práci, než leštit a pečovat o svého plechového miláčka (což je \asi většina uživatelů), tak je pro něj tato značka mimořádně nevhodná.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mě by upřímně zajímalo, co mě má o tom kroku vpřed ve spolehlivosti přesvědčit. Jinak je to taky jen tupě opakovaná fráze.
Avatar - vabis
vabis
Kdyby se na Mazde kazdy podzim pekne u autoklempire striknul podvozek, tak bych vzal radeji ji :yes: Mozna by stacila dokonce "jen" dvoulitrova, protoze to neni spatny motor ... Alfa, prestoze je designove o neco lepsi, je takove Bmw pro chlapce s ksiltem dozadu ;-)
Moik
S tím souhlasím. Sám mám Mazdu CX-5 a ač to Mazda dobře skrývá, je to jen ford z prvního desetiletí 21. století. od rozdělení s Fordem se nikam neposunuli dokonce ani canbus nezměnili a furt je Fordí... Čest motorům a převodovce...Naproti tomu Giulia je úplně jiný auto. Sice jsem s ní jezdil jen jeden den, ale ten bohatě stačil, naprosto mě dostala. :yes: Motor převodovka zpracování...ale jistě ani Sergio si nenamlouval, že by první dobrý pokus vrátil Alfu do hry...to bude chvíli trvat.
přezdívaný alias
Tak určitě ;-) Mám nynější šestku (ne tenhle nejnovější facelift) a před ní jsem měl trojkové Mondeo (r. v. 2012). A rozdíl mezi těmi auty je propastný - ve prospěch Mazdy. Označit Mazdu jako převlečený Ford z minulého desetiletí je pohádka z kategorie "Audi je jen naleštěný VW" apod.
renda4
Dva a půl litr atmosféra ... nádhera , náklady na údržbu benzínu směšné , není co řešit ...
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Mazda super :yes: Alfa dobrý :-)
Avatar - iudex
iudex
Tak nie všetci sú až tak na vetvi z toho motora, napr. na Autoexpresse zastávajú názor, že lepším motorom pre 6ku je paradoxne dvojliter, je točivejší, ľahší a je aj s manuálom. V porovnávačke ten 2,5G porazila Insignia s 1,6T, ktorá mu dynamicky naložila vo všetkých disciplínach, od zrýchlenia cez pružnosť.
Avatar - praptak
praptak
Nejen na Autoexpressu, i v jiných médiích je nejvíce chváleny základní dvoulitrový benzín (107 kW).
Avatar - Emel
Emel
No tak to nevím proč zrovna ten základ. Když už dvoulitr, tak tu 121kW, ne? Spodek je stejný, ale nad 4000 otáček má ta silnější varianta jakouž takouž špičku.
renda4
Naložit mohla , ale je to nuda , když budu chtít nakládat tak si koupím TYPE-R ...
Mr.Murphy
.... jo, čtyřválec o obrovským zdvihem a objemem 2,5 litru.... to je panečku motor.... skoro jako do formule..... :*) Nic proti němu, ale nedělejme z toho nějakou továrnu na zábavu nebo tak něco....
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, niekedy sa tu tá 2,5ka vydáva za pomaly VTEC z Integry type R, je to stále atmosféra, naviac ladená skôr spodovo než ako nejaký charakterný motor s výkonovou špičkou. Takže ak je pre niekoho nuda turbobenzín, tak bude aj 2,5ka.
Avatar - lamal
lamal
by som si pozrel ako by si si ty šmakoval v M6ke s motorom z Integry , to su len blbe kecy vsetko... 2,5G je proste stavka na dlhodobu istotu s vybornou spotrebou a dostacujucim vykonom... vykonovu spicku nema ziadna mala fukacka ani 1.6T v insi tak neviem o com sa tu vedu spory... kto chce auto dlhodobo tak si nekupi insi s malou 1.6
Avatar - iudex
iudex
Aha, takže už nie je 2,5ka charakterná točivá atmosféra, zostáva už len tá spoľahlivosť. Takže toľko k tej "nádhere". ;-)
Avatar - lamal
lamal
charakterna je aj tociva, akurat v tej tocivosti nie je na spicke, stale to neznamena, ze to zmazava vsetky jej vyhody a je to na nič ako sa ty snazis naznacit
Avatar - iudex
iudex
Sorry, ale týmto presvedčíš len hardcore japanofilov. Proste v dobe Euro 6c-temp v normálnom aute typu M 6 neexistuje charakterná štvorvalcová atmosféra, tá doba skončila s VTECmi tak s Euro 4.
S tou výhodou točivosti je to len taký prežívajúci mýtus, keď dnešné atmosféry točia v lepšom prípade o pár stoviek otáčok viac, ako turbomotory.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo = žádnej Brusel = [odkaz] >:-[]

Pocit z jízdy s atmosférou i reakce motoru na plyn = sou logicky furt jinde = to nemá s žádnou normou nic společnýho :-)
Avatar - lamal
lamal
ja neviem o com pises, hardcore si ty na downsize tak by som to definoval ;-) Ked ti to vyhovuje nemam s tym problem, ale to tvoje jednoduche zovseobecnovanie nesedi moc polohe v ktorej sa vidis.. co sa tyka aut a testovania.

Skyactiv su vo svete popularne a velka cast ludi ocenuje prave to, ze to je atmosfera.
Avatar - Emel
Emel
Tak iudex jezdí downsizovaný třílitr a to mu asi vyhovuje ;-)

Ne, takhle... nejde přece o nějaké nesmiřitelné nepřátelství mezi turbo a atmo, já chci prostě dynamiku a je mi celkem jedno kde se vezme. Jsem schopen žít s tím, že se 2.0G 121kW musí točit aby to jelo... ale mrzí mě, že to v součtu stačí tak akorát na základní 1.4TSI u Superbu (českou základní, tj. 110kW / 250Nm).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale fuj :-|

[odkaz] + [odkaz] :yes: :-)
přezdívaný alias
To rád slyším. Mám totiž v šestce 121 kW dvoulitr s manuálem a furt mě mrzelo, že není k manuálu ta 2,5 :-) Tak teď mě to mrzí míň :-)

Jinak ten dvoulitr není točivý nijak extrémně, ale gradaci a rozeznatelnou výkonovou špičku pořád má. Zátah narůstá do 6 000, od 6 000 do cca 6 250 je tam citelné maximum, před červeným polem (a v podstatě zároveň omezovačem) na 6 500 už to však vadne. Označil bych ten motor za rozumný kompromis mezi použitelným zátahem v nižších otáčkách pro komfortní jízdu a výkonem ve vysokých otáčkách pro zábavné svezení. V MX-5 bych chtěl točivější motor, ale v šestce je to charakterem naprosto ok. Bavíme-li se o výkonu dvoulitru v absolutních číslech, je to o charakteru a příjemném ovládání atmosférickém motoru, nikoli o trhání asfaltu. Na to šestka s tímhle motorem nemá a ani jsem to od ní nechtěl a nečekal.
Avatar - lamal
lamal
Autoexpress >:D To je ako by si pri debate o serioznej zurnalistike vytiahol Nový Čas... 2.5G je jasna volba, 1.6T v aute ako Insi je mimo, splatit leasing a radsej to poslat prec niekam
Avatar - iudex
iudex
Dochádzajú Ti argumenty. Pozri môj post z 23:17, v pružnosti natrhla 1,6T tej atmo 2,5ke zadok. A to sú čísla, to neokecáš.
Avatar - lamal
lamal
Mam dojem ze tebe dochadzaju argumenty, ked zrovnavas pruznost atmosfery a turba >:D

Mohol by si uznat, ze nie vsetko je cierne a biele a zatial co ty vyznavas turbo downsize a akceptujes aj jeho rizika tak su aj ludia, kt. naopak skusnu mensiu pruznost atmosfery... nieje kazdy ako ty. Ved tato 6ka sa dokazala pruznostou vyrovnat dieslaku s takmer 2 nasobnym krutiakom, to je uz fakt minimum kompromisov
Krabatt
Aha a v jaké "porovnávačke" konkrétně? Tady máš srovnání Insignia 1,6T a Mazda 6 s motorem 2,5i. To je rozdíl třídy, ale ve prospěch Mazdy. Fakt by mě zajímalo, kde naměřili něco opačného?

[odkaz]

Dále, je naivní si myslet, že lepším motorem pro M6 je dvoulitr. Naprostý nesmysl. Dvou a půl litr je mnohem svižnější s výrazně lepším zvukovým projevem. Oba motory velice dobře znám. Dynamicky je silnější 2,5i výrazně někde jinde. Kdo tvrdí opak, tak s těmi auty nikdy nejel.
Avatar - Emel
Emel
No to je ale minulá Insignia, která vážila asi tak o půl tuny víc než ta současná a měla o 20k méně ;-)

2.5G jede líp než 2.0G, bez diskusí. Ten automat ho ale dost tupí... navíc manuál je skvělý.
Krabatt
Nová Insignia benzín 1,6 nemá. Ta má obsah 1,5 nebo 2,0. A jedině ten silnější dvoulitr pojede svižněji, protože má pomalu o 70 koní víc než Mazda.

Automat u 2,5G jede v pohodě a pokud má někdo dojem, že dynamika je nedostatečná, stačí přepnout do režimu Sport.
Avatar - iudex
iudex
Si trošku zaspal dobu. Insi už dvojliter nemá, ten neprerobili na novú normu, ale dali tam 1,6 Turbo so 147 kW (200k).
Krabatt
Tak to beru. Jen je zajímavé, že jsem si včera stáhl ze stránek českého Opelu ceník Insignie a o tomto motoru tam není ani slovo. Asi je jim zatěžko zaktualizovat oficiální materiály.

Každopádně, na jiných stránkách jsem našel článek ze srpna, kde se o tomto motoru píše jako o novince v nabídce Opelu. Mně osobně se tohle absurdní šroubování výkonu u malých objemů nelíbí, ale pokud si někdo kupuje nové auto na pár let tak proč ne.
Avatar - Emel
Emel
Jsi pozadu... Insignia už nemá dvoulitr, dostala místo něj 200k 1.6 z Astry. Nový ceník platí od 1.7. a na stránkách je
[odkaz]
Avatar - iudex
iudex
V tej poslednej: [odkaz]
O zrýchlení z nuly sa baviť nebudeme, to by lamal tvrdil, že je nepodstatný údaj (samozrejme 1,6T vyhrala). Ale aj v pružnosti to Insi 6ke vcelku natrela, rozdiel boli v nie v desatinách, ale sekundách:
50-70mph na 5ke: Insi 5,9s, M6 11,1s
50-70mph na 6ke: Insi 7,4s. M6 14,7s.
To je rozdiel nie triedy, ale dvoch tried.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kdekdo to svádí na [odkaz] a ty si krásnej příklad proč v Evropě tak snadno vítězí [odkaz] ;-)

[odkaz] :yes: :yes: :-!
Avatar - iudex
iudex
Šetri si google, Tvoje copy paste príspevky nečítam. ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neumíš odpovědět = chápu ;-)
bufes
Rozdiel je to velky, ale v reale, kto by zacal obiehaci manever s atmosferou pri 80km/h na 5ke? Zaujimavejsie by boli vysledky na 3ke a 4ke. 70mph = 112km/h, kolko otacok mala mazda pri tej rychlosti, 2500, 3000? Za tym este stale nasleduje vacsina vykonoveho spektra.
přezdívaný alias
Kdo v reále? Běžný Franta Uživatel, který neumí podřadit a pak je přesvědčený, že motor bez turba nejede. Takových je na silnicích 90%. A tady v diskuzi taky.
Avatar - Emel
Emel
2.5G je u nás bohužel jen s automatem... a šlápnout na plyn snad i Franta umí.
přezdívaný alias
Vím. Narážím na porovnávání pružnosti atmosféry a turba na jeden (dlouhý) převod.
Avatar - Emel
Emel
Na jednu stranu - o tom prostě pružnost je (schopnost zrychlit bez podřazení).

Na druhou stranu - s automatem tohle pojetí ztrácí smysl.

A na třetí stranu - jsem přesvědčený, že by ta šestka s manuálem jezdila líp.
Avatar - iudex
iudex
Ako už Ti písal Emel, to je len teoretizovanie, keďže 2,5G je len s automatom a teda celé to je o zošliapnutí plynu.
A aj keby to bol manuál, tak ten Skyactive je robený na krútiak, teda aby mal plochú krivku krútiaku a pružne zrýchľoval aj v nižšom spektre otáčok. Na vysoké otáčky je ladený benzín v MX-5 (max. výkon pri 7500), tam má zmysel točiť, ale 2,5G je typický stredový motor, takže obrana v štýle "čakať pružnosť od atmosféry je nefér, keby si bol podradil, zrýchľuje to lepšie" tu proste neobstojí. Aj podľa meraní na brzde 2,5G má vrchol krútiaku pri 3000 rpm, výkonu pri 5800 a krivka výkonu po 6000 rpm prudko klesá: [odkaz]
přezdívaný alias
Je to sice motor dělaný na krouťák, ale stále v rámci možností čtyřválcové atmosféry - a tomu odpovídá průběh výkonu. Je jasné, že pokud to má zrychlit z 80 na 120, půjde to rychleji na otáčky od 4000 do 6000 než na otáčky do 2500 do 3750. Rozhodující je totiž křivka výkonu. Kdyby byla rozhodující křivka krouťáku, proháněl bys s 2.0 TDI nejedno Porsche.
Avatar - iudex
iudex
Vyššie som dal časy pružného zrýchlenia z testu Autoexpressu. Aj keď porovnáš zrýchlenie 6ky na 5. stupni vs. Insignia 1,6T na 6ke, aj tak zrýchľuje Insi lepšie. Takže ani vyššie otáčky nepomôžu.
přezdívaný alias
My se lišíme v představě, co jsou to vyšší otáčky. 50-70 mph je 80-112 km/h. Pro tu atmosféru je v podstatě jedno, jestli to pojede na šestku nebo pětku - obojí je totiž furt hrozně dlouhé. Aby takováhle čtyřválcová atmosféra pořádně zrychlila z 80 km/h, musí tam být jednoznačně trojka. Jet devadesátkou na šestku a myslet si, že když podřadím na pětku, můžu začít předjíždět, to u těchhle motorů prostě nefunguje. Není to čtyřlitrový osmiválec, aby to i bez turba táhlo bez ohledu na kvalt.

Taky když srovnáš atmosféry a turbomotory do obyčejných aut, tak turbomotory sice už ve 3000 otáčkách táhnou jako kráva, ale kolem 5000 začínají vadnout. Zatímco atmosféry se teprve ve 4000 začínají výrazněji hýbat a ten pořádný "drajv" mají kolem 6000. Obecně tvrdím, že turbomotor nemá až o tolik lepší pružnost, jen ji má posunutou do otáček bližších běžnému ježdění. Takže tam, kde u turba stačí podřadit o kvalt, u atmosféry musíš podřadit o kvalty dva nebo tři. Já to vnímám jako vlastnost, ty zřejmě jako chybu.
Avatar - Emel
Emel
Čemu říkáš "vadnout"? Vezmu si jako pomocníka graf nové 1.5TSI a starší 2.0TSI... ale mohl by to být skoro jakýkoli moderní turbomotor: [odkaz] [odkaz]

Tohle je "papírová" klasika moderního turba - dosažení maxima krouťáku někde kolem 1500-2000, konstantní hodnota někam k 4000. Maximum výkonu někde kolem 5000... podle toho, jak moc je ta špička "uřízlá", ale typicky až do 6500 je tam výkon blízký maximu, takže žádné velké "vadnutí" tam není, jen tam holt není žádná gradace - výkon nad 5000 neroste, ale ani neklesá (to možná nad 6000).

PS: reálný graf by nebyl tak striktně placatý, krouťák by měl maximum někde kolem 2500-3000...
Avatar - iudex
iudex
Tak iste, pri potrebe prudkého zrýchlenia na 80ke je potrebné podradiť zo 6ky o 2-3 stupne. Ja v zásade popieram tvrdenie priaznivcov atmosfér, že turbo ťahá odspodu a pri 5000 umiera, kdežto atmo to má celé posunuté do vyšších otáčok, ale reálne je rozsah použiteľných otáčok zhodný. Nie je. Ako atmosféry, tak aj turbobenzíny v zásade majú vrchol výkonu v podobných otáčkach, tu žiadny rozdiel v prospech atmosfér nie je. Dnešné atmosféry typicky majú vrchol výkonu pri 5600-6000, odspodu im to moc neťahá, takže použiteľné otáčky sú tak 2500-6500. Turbobenzíny síce zvyknú mať max výkonu skôr, ale často je to maximum v rozmedzí otáčok, viď napr. 1,5TSI od 5000 do 6000, teda použiteľné otáčky tak 1500-6500. Vädnutie pri 5000 rpm je blbosť (logicky to ani nie je možné, keď mám pri 6000 stále maximum výkonu). Teda máme o tisíc použiteľných otáčok viac ako atmosféry s bonusom podstatne pružnejšieho spodku. Teda žiadny deficit vo vyšších otáčkach, naopak bonus použiteľnosti v nižších.
Btw. aj ja pri potrebe prudkého zrýchlenia pri 80ke radím za 3, rozdiel je ale v tom, že ak nechcem, motor sa pozbiera aj na 6ke, čo atmosféra proste nedá.
přezdívaný alias
Dávám za pravdu, že to vadnutí u turba je spíše pocitové - respektive člověk čeká gradaci a ona se nedostavuje. Jinak když o tom tak přemýšlím, tak vlastně nic z toho, co oba píšete, v zásadě nerozporuju. Jen jsem chtěl na začátku říct, že od 2,5 l R4 atmosféry nemůže člověk očekávat, že kolem 3000 otáček roztrhá asfalt - stále je to jen "malá" atmosféra, která se pro rychlou jízdu musí točit. Fakt, že ve zrychlení z 50 na 70 mph na pětku nebo šestku dostane od turba naloženo, se dá očekávat. Já to beru jako vlastnost. Kdo to bere jako vadu, koupí si turbomotor. Howgh :-)
Avatar - Emel
Emel
To jsme v souladu. Jde jen o to vidět to v nějaké realistické perspektivě, která říká, že aby atmosféra dynamicky odpovídala turbu, tak musí mít víc koní, aby kompenzovala méně Nm.

Můj oblíbený příklad je 2.0G 121kW 210Nm proti 1.4TSI 110kW 250Nm... to je "férový" souboj, když budeš atmo držet pod krkem, tak bude turbo stíhat, vyšší výkon kompenzuje nižší krouťák... a pak nemám problém brát točivost atmosféry jako vlastnost a klidně bych si vybral atmo.

PS: i atmo se dá ladit tak, že se ořízne vršek... viz 2.0G 88kW... která bude v pohodě stíhat podobně laděné turbo, třeba 1.0TSI 85kw nebo 1.0eb 92kw.
Avatar - iudex
iudex
jj, treba veci vidieť v širšom kontexte, nielen absolútny výkon. Inak ja nie som nejaký fanúšik downsizingu, z Tebou uvádzaných alternatív 1,0 R3 turbo vs. 2,0 R4 atmosféra by som bez debaty volil atmosféru od Mazdy. Ale o výkonovú triedu vyššie, kde 2,0G alebo 2,5G konkurujú štvorvalcové turbá ako 1,4-1,8T by to už bolo turbo.
Avatar - iudex
iudex
Áno, už si rozumieme. Ja som len chcel vyvážiť niektoré prehnane optimistické názory o točivej a charakternej R4. 2,5G je iste slušný motor s dostatočným výkonom, ale treba mať realistické očakávania a neporovnávať ho s rovnako výkonnými turbomotormi, ktoré majú bonus podstatne vyššieho krútiaku. V podstate mám k tomu motoru v 6ke len 3 výhrady, že je povinne s automatom a že je to vrcholná motorizácia, chcelo by to v 6ke ešte niečo silnejšieho, podvozok by to iste v pohode zvládol.
parafin
Nie je pocitové. Vadnutie je vtedy, keď začne krútiaci moment klesať, lebo vtedy klesá aj akcelerácia. PRIEBEH akcelerácie (na danom prevodovom stupni) kopíruje priebeh krútiaceho momentu.
Avatar - Emel
Emel
Nah, to už počítáš nějaké zrychlení na druhou. To by elektromobil vadl od prvního otočení kol. Když má motor placatou výkonovou křivku, tak ze všeho nejvíc záleží na hodnotě toho výkonu, placka na 200k+ není problém.
Avatar - CountachSV
CountachSV
jsem překvapenej, ale rozumově i designově bych bral Mazdu.
Samozřejmě 2,5 atmo je paráda sama o sobě. Vždy žehnám bohům bavorska za svou 530i, když si pluji krajinou, takže chápu.
To, že bude Mazda použitelnější se celkem asi dalo čekat. Alfa sice chce být jakože prémie, protože historie woe, ale jedno kvadrifoglio ji tam nedostane.
Avatar - iudex
iudex
Neviem, ako by to dopadlo, keby Giulia mala porovnateľný motor, t.j. benzín 2,0T 147 kW. Tam by myslím bol rozdiel v dynamike a agilite väčší než pri testovanej nafte 2,2 132 kW.
Avatar - lamal
lamal
ale aj v spotrebe, mazda 2.5G ma spotrebu blizku dieslu a 2.0T u julky bude mat a aj ma trosku iny apetít...
coubes
Alfa je úplně stejně prémie jako BMW. Tedy někteří nepovažují za prémii ani jednu značku, někteří tam pošlou obě. Například vedle Mercedesu S klasse, sedmička zatím vždycky vypadala směšně, pokud se dělalo srovnání luxusních limuzín, kde zatím bez diskuse Sko prostě diktuje. Vždycky záleží na úhlu pohledu a koho/co s kým/čím srovnávám.
V tomhle případě je to výborná volba - Alfa je v povědomí jako sportovnější značka na emoce a Mazda značka, která je takovou Alfou v mainstreamu.
Jenom jako již mnohokrát, úroveň testu nestojí ani za vystrčení palce z pod peřiny. Dost nevhodně zvolily konfigurace a tím pádem tady diskutují emoce, protože test nestojí za nic. Je to prostě Blesk. Asi se na to dá zvyknout, ale mě by na jejich místě trápilo nedělat věci pořádně.
Avatar - Emel
Emel
BMW je prémie proto, že dlouhodobě (myšleno desítky let) vyrábí prémiová auta, od 3er po 7er jako základ... v poslední době k tomu přiskočily ty X2-3-4-5-6.

Alfa je subprémie, nebo tomu můžeme říkat jakkoli jinak, to je fuk... ano, Giulie i Stelvio jsou auta prémiových kvalit, 4C je parádní třešnička, ale vyšší střední nic, limuzína taky nic, velká SUV taky nic...

BTW, poslední srovnávačku MB-S vs. 7er v AutoBildu vyhrála těsně 7er... a nebyl to jediný test, kde BMW vyhrálo.
Konečne pekné a normálne autá.
Mazdu 6 vídam často, Alfu som videl možno jednu. Ako sa im to predáva?
Inak je zaujímavé, že do dízla, čo by človek pasoval za diaľničný krížnik, dajú tvrdý športový podvozok.
RS
Paradoxem je, že Giulia se prodává v Evropě lépe jak Mazda 6, a to nemá kombík.
Obě auta jsou bohužel co do prodejnosti na hony vzdálena své konfekční konkurenci.
8-s
Mazda 23 tisíc
Alfa 24 tisíc

Mazda sa už predáva nejaký ten rok, takže predaje klesli z cca 30 tisíc. Alfa je novinka.

Predajnosť je adekvátna tomu, že tieto autá si vačšinou zákazníci kupujú za svoje. Konfekčná konkurencia (Ford, Opel, Škoda, VW, ) sa fasuje ako montérky ...
RS
Giulia samozřejmě chtě nechtě míří na prémii, kde sice úspěšně poráží Jaguar, Lexus apod., ale silně nestačí na D3. (prodeje)

To samé je Mazda, aneb o číslo větší střední třída, kde drtivě nestíhá na tebou zmíněné montérky.
st.paul
Mám v okolí ľudí, ktorí poškuľovali po Giulii a to Alfu nikdy nevlastnili. Cenovka ich bohužiaľ pre Alfu zaviedla inam, Taliani Giuliu cenovou politikou zabili, o zrušení verzie kombi ani nehovorím. Vyššia cena verzií Veloce, alebo QV je vzhľadom na to, čo ponúkajú akceptovateľná, ale bežné verzie pre smrteľníkov mali byť výrazne (min. 3 - 4000 € nižšie. Alfa sa to snaží napraviť množstvom zvýhodnených packetov, prípade výraznými zľavami za doplnkové príslušenstvo, ale bum novinky už je dávno preč. Niekde na nete som už dokonca čítal, že pripravovaný facelift bude posledný vstup do predaja a žiadny ďalší sedan už nepríde. Model vyššej strednej triedy je už úplný star trek.
_Teddy_
Podla mna to nie je paradox ak si uvedomis, ze Giulia ma v Europe domaci trh, ktory jej v tych predajnych cislach dost pomoze. Ak by sme vyradili Taliansko, tak by ten pomer bol v prospech 6tky.
RS
Paradox je v kontextu, že SR20 píše jak M6 často potkává, zatímco Giu vůbec.
st.paul
od začiatku predaja sa Giulie predalo v EU 47000 a v USA 17000 ks. Paradoxne sa darí verzii QV, ktorá je cenovo niekde inde. Vrámci predajov "prémiových" sedanov je na tom lepšie ako Jaguar XE, prakticky hneď za trojicou MB, BMW, Audi. Otázka je, či Alfa patrí do prémie. Ak porovnáš predaje s mainstreamom (Passat, Mazda 6, Insognia atď.), predaje sú tragické. Stelvio sa naproti tomu predáva výborne, prakticky v dvojnásobných počtoch ako Giulia.
Avatar - Dinar
Dinar
redakce ACZ tak špatně, že pokud chce dělat srovnávací test, není do něj schopna sehnat adekvátní konkurenty? :-O
Tato auta se obě dělají s porovnatelnými benzinovými i dýzlovými motorizacemi, tento konkrétní test je tak min. z poloviny k ničemu, srovnání motorizací, kdy se autor nutně uchylujě k větám typu, "v tomto x překvapivě nezaostává za y", při porovnávání turbodýzlu s benzinovou atmosférou, je prostě jen legrační.
webpaja
:yes:
Avatar - speedfred
speedfred
...ale na druhej strane o čo je horší test tak potom je šťanatejsia diskusia. :-)
Avatar - praděda7
praděda7
Tak tak...jen do nich ...za Julču....urááááááááá........ ;-)
Avatar - fOE
fOE
Nebyl bych tak prisny. Vidim predokolku se vsemi "ridicskymi nej" (nebo nej klise?), teda az na ten automat, proti zadokolce, kterou by mela jeji konfigurace dokonale srazet (r4 nafta, automat...). Mohlo to cele byt pojato jako boj nejlepsiho z jednoho sveta s nejhorsim ze sveta druheho a zamerit se prave na tyhle rozdily, jak a co kteremu autu prospiva a kteremu jak skodi.
Vyslo z toho ale neco nijake, klasicky napsany test, ktery je jak pises legracni, ale za me ani ne tak tou prvotni myslenkou, ale tim provedenim. Pokud chci netradicni kombinaci napasovat do tradicniho testu jinak to vyznit ani nemohlo.

PS: Pane Kolmane, Stinger radite do premie?
Avatar - Emel
Emel
To neberu. Když chci naftu, tak si koupím naftu i u té Mazdy. Být to holá Giulia s benzínem proti vyšperkované 6 2.5, případně oboje v 2.2d, neřeknu ani popel... ale takhle se to nepotkává.
Avatar - fOE
fOE
Snazis se tam najit prunik, nesedi ti ze to nezere stejne palivo (jakoby nebylo dost lidi co jsou na te pomyslne hrane najezdu, treba 20-25tis km / rok a zvazuji oboje) a tim to pro tebe hasne. Pro mne ne. Vybavu bych pak do toho netahal, za 1) jsou to novinarska auta a novinar veme co mu daji, a za 2) to holt dopadne vzdycky stejne kdyz se porovnava mainstream s premii.
Za me je dostatecnym prunikem to, ze jde o auta stredni tridy, tedy cca stejne velke, pro nekoho kdo chce 4 dvere, kufr... prunik dostatecny na to aby to dobre pojaty test sneslo. Tenhle test tim dobrym testem neni, to uz jsem psal, ale i tak me to neurazi jako kdyby se nekdo dal srovnava VW Up s BMW X7, tedy neco zcela mimo. Tohle zcela mimo neni a potkat se to klidne muze. ;-)
Avatar - Emel
Emel
Podle mě není možné smysluplně zodpovědět tolik otázek najednou. Pokud bych chtěl řešit dilema benzín / nafta, tak to chce test Giulia 2.2d vs. Giulia 2.0T, případně totéž u Mazdy. Pokud chci řešit prémiovost Alfy a její přidanou hodnotu proti Mazdě, tak nejlépe benzín vs. benzín nebo nafta vs. nafta.

Oboje najednou... za mě už je to moc velký guláš než aby z toho mohly vzniknout nějaké rozumné závěry.

Osobně to vidím tak, že jim prostě tohle půjčili a nic jiného zrovna nebylo ;-) ... ale tak fajn, pokud se někomu test líbí, tak nic proti :-)
Avatar - fOE
fOE
No, me se prave test taky nelibi :-) , a taky mi je jasne, ze jde o redakcni z nouze cnost, jinak by test pojali uplne jinak. Gulas to pro nekoho byt klidne muze, klidne i pro vetsinu, ja s tim problem nemam. Typicky zakaznik nejspis bude vedet co chce jeste nez zacne zuzova (tridu, palivo, karoserii...), ale bez prehaneni se priznam, ze ja pri svem poslednim vyberu projel jak hondu civic s 1.6d tak jaguar XE. Zkousel jsem jak nizsi stredni nafta/benzin tak stredni nafta/benzin a nazor si proste utvarel az postupne. A to bych rekl ze je jeste vetsi ulet nez zdejsi test. >:D
Ale i tak muze vypadat vyber auta, proste clovek co zati nema rodinu, snese auto mensi i vetsi, ma najezd na hrane kdy se to lame, anebo treba taky ne a je jen ochotny pro zazitek navic i platit navic, clovek co neni nejak fixovan na nejakou znacku, neboji se neceho noveho... to najednou zjistis ze vybiras z 40 aut co by nikdo netipl ze se muze v jednom vyberu objevit. ;-)
Avatar - Emel
Emel
A to jo, samozřejmě, já měl ve finále Cupru ST proti Insignii... a v širším výběru kde co. A do toho ti vstupují individuální nabídky na cenu, rozměry tvé garáže, jaký servis máš zrovna za rohem a jestli tam byli milí nebo ne.

Já ale čekám od srovnávacího testu nějaké obecnější závěry. Třeba že Mazda a Giulia jakožto sportovní sedany k sobě mají překvapivě blízko... nebo naopak že zadní náhon z Alfy dělá úplně jinou ligu.
Avatar - fOE
fOE
Heh, tak aspon ze nejsem sam >:D
Avatar - Emel
Emel
Podle mě je to znak otevřené mysli :-) . Vytipuju si pár favoritů... ale když mám čas, tak dám šanci i pár dalším... a ještě je mi líto, že jsem některé škrtnul jen na základě testů a tabulek. Už dvakrát jsem například chtěl projet Megane GT a nedostal se k tomu...
Avatar - iudex
iudex
Prikláňam sa tiež k názoru fOEho (bože, jak sa to vlastne skloňuje, nemôže si dať normálnu prezývku? >:-[] ), sú to proste oba sedany strednej triedy s väčším dôrazom na športovosť a jazdné vlastnosti a i keď ideál by bol porovnávať rovnaké palivo, ten samotný fakt že ho nemajú z toho ešte nerobí úplne od veci test. Ja by som tiež v rámci triedy pozeral liftbacky od Mondea cez Arteon až po 4GC, typ karosérie je u mňa prvoradý a až potom by som riešil ostatné. Ja síce mám v palive jasno, mnohým je to ale jedno, resp. má pre nich význam ako benzín, tak nafta, závisí na nájazde, cene a pod.
Avatar - Emel
Emel
Nevadí mi test nafta vs. benzín a nevadí mi test mainstream vs. prémie. Smíchat to dohromady znamená, že tam máš protichůdné vlivy, které nedokážeš vyhodnotit.

I to úvodní rádoby vysvětlení jsou kecy... fakt máme smutnit po tom, že v prémii ubývají auta s čtyřválcovou naftou?

Pak se dostaneš do srovnání pružnosti u turbonafty s osmikvaltem vs. atmobenzín s šestikvaltem... možná je dobře, že to v testu moc nepitvají (např. v jakém režimu to zajeli, na jakou rychlost atd.).
Avatar - Dinar
Dinar
:yes: ;-)
webpaja
...Ma6 je ve střední třídě jedním z nejlepších vozů, to bez diskuze. Jenže pouze v rámci běžné produkce. Giulia si nemusí na prémii hrát. Ona jí jednoznačně je, což dokazuje svým konstrukčním řešením platformy i použitých motorů. Zcela jiná koncepční liga i vesmír.

Překvapila mě poznámka o menším komfortu Giulie. QV je totiž na 19" kolech naprosto úchvatná v kombinaci komfort/jistota. Neumím si vysvětlit, proč by na tom levnější verze měla být hůř než relativně ultimativní top model.
Avatar - Shr3k
Shr3k
Menší komfort tam bude, protože julča má proti mazdě menší kolečka (co se obvodu týče), takže si nemůže třeba při 19" dovolit 45% profil na šířce 225. Ale kdybych si měl vybrat mezi sedanem a neřešil přepravní kapacitu ani místo za sebou, beru Giulii (jako mazdař).
webpaja
To bych všechno bral, ale Quadrifoglio Verde funguje naprosto geniálně i na 19".
Avatar - Shr3k
Shr3k
Jistě, je to perfektně odladěné auto. Mimochodem z obyčejné 200k Giulie Super lze pouze programem z Veloce udělat 320k (žádná Veloce nemá jen 280k), ve spojení se zadním Q2 diferenciálem a Veloce brzdami (obojí lze i do Super) tam musí být docela fun factor.
webpaja
Bylo to mega překvapení, čekal jsem silný motor a tvrdý podvozek. Místo toho je to brutální motor, když tlačíš, perfektní podvozek, fantastické řízení, překrásné řazení s chirurgicky přesnými drahami.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takže si narozdil od redaktorů acz zvládl sepnout i druhou polohu plynu? >:D
webpaja
I s respektem k za mě jedoucímu majiteli tak trochu ano ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
>:-[] :yes: :yes:
Avatar - Emel
Emel
Hmm... docela mi ty plameny z výfuku chybí :-)
Avatar - praděda7
praděda7
ARG benziny už jen s převodovkou pro buzíky........ ;-)
webpaja
V tom případě jsou to v zásadě všichni závodníci v aktuáních autech a formulích. S tím naprosto nesouhlasím.
Avatar - praděda7
praděda7
Ale no tak...přemýšlej trochu....v závodničkách dnes už nemají na vybranou. Honí se poslední desetinky sekundy a k tomu je automat lepší. To je jasný. Tam to beru.
Neplatí to ale pro sportovní cesťáky. Tam přece žádné desetinky sekundy nehrají roli.
Největší chyba se stala, když FIA povolila poloautomaty/automaty v F-1, což pak nastartovalo přechod z manuálů k automatům u sportovních vozů. Protože se použil argument, že když je to ok pro F-1, tak je to ok i pro sporťáky. Chyba! Velká chyba! Tím se z F-1 odstranil další element, který v kokpitu odstraňoval zrno od plev a činil závody zajímavějšími.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tvoje žblechty začínají být na mentální úrovni Ády.
Avatar - praděda7
praděda7
Ty se stydíš za to, že jsi buzík Kájo? Ale to je přece dnes trendy..... >:D
Avatar - speedfred
speedfred
Síce som obyč Julču nejazdil ,ale ako píšeš QV nemá podvozok vôbec tvrdý (možno tuhý) a je na počudovanie celkom príjemný na cestovanie. Nemyslím že by mala táto testovaná Julča byť tvrdá.
webpaja
Tvrdý jsou chlapi co ji zvládnou po/uřídít :-! >:D
Avatar - speedfred
speedfred
to moc nezvládam,kúpil som si radšej niečo pracovné a Julča bude ako uloženka. >:-[]
Avatar - iudex
iudex
A čože si kúpil ako otloukánka na denné jazdenie?
Avatar - speedfred
speedfred
SZ
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak a je to venku komu jsem prodal manželčinu Fabii HTP 8-s >:D
Avatar - speedfred
speedfred
>:D >:D >:D neprezrádzaj také veci.
Avatar - praděda7
praděda7
....tuhý k tvrdému je už jen malinkatý krůček.... ;-) A bacha! Pro někoho tuhý může být kurrevvsky tvrdý......... >:D
Avatar - Stejsn
Stejsn
Mohl bys definovat slovo "prémie"?
webpaja
Myslím, že je to jasně patrné i zde. Mazda má levnější systém pohonu i konstrukce, tedy běžný střední proud. AR pak nechybí nic z toho, co nabízí její reálná konkurence BMW/M-B/Audi/Jaguar a za to si nechá náležitě zaplatit.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No, že zrovna Audi těch zadokolek má...
webpaja
Ve většině modelů dostaneš Quattro a motorovou paletu, která v mainstreamu nemá obdoby. O zařazení Audi do prémie se diskutuje jen v pindacích diskuzích na některých českých webech, odborníci, zákazníci nebo novináři o tom nediskutují vůbec.
_Teddy_
No ked vezmeme do uvahy ze Mazda ako prakticky jedina mainstreamova automobilka sa drzi vacsich motorov, a k tomu pridame technologiu skyactive (som zvedavy na ten "benzinovy vznetovy" motor!), ani by som nepovedal ze jej pohon/konkstrukcia je vylozene low-costova.

A pokial ide o AR, na nemecku premiu jej chyba kvalitnejsi interier. Na tu cenu je interier testovanej Giulie sklamanim. O takmer pol miliona lacnejsia 6tka v tomto smere Giuliu doslova deklasuje. A nic na tom nemeni skutocnost, ze za vnutorny dizajn dostali obe rovnako 9 bodov...
webpaja
Teddy, seděl jsem ve vrcholné verzi a nepřipadal jsem si nijak ošizeně. pěkně sestavené, pevné, krásné materiály, pár lacinějších detailů...ale třeba XE jich má víc a o jagu nikdo nepochybuje. Na porovnání bude stačit pár metrů a dvě zatáčky, abys pocítil, co z těch dvou je lepší auto v aspektech, které auto dělají.
Avatar - whatever
whatever
Bez urážky, ale to o tom dizajne interiéru môže povedať len niekto, kto tie interiéry len videl, nie zažil.
Avatar - Emel
Emel
Ne lowcostová, ale mainstreamová. Motor vpředu napříč, pohon primárně předních kol s 4x4 pro vybrané verze (u Mazdy pouze v naftě), čtyřválce, McPherson vpředu a víceprvek vzadu... to je klasická konfigurace auta střední třídy u Peugeotu, Volkswagenu, Fordu...

Větší motory, hm... 2.5 bez turba s 260Nm jako benzínový top je i v mainstreamu dost slabota, natož v prémii. Za standardní vrchol v mainstreamu beru něco kolem 200kW/400Nm.
Avatar - Shr3k
Shr3k
proč do testu nebyla místo dieselové verze Giulie vzata podladěná 200k benzínová motorizace s automatem.
bubulak
Měl jsem tu čest s obojím a určitě bych si za své peníze koupil Mazdu. Ona ta Julie nejede špatně, to vůbec ne, opravdu do zatáček (na pořádný silnici) se vrhá velmi ochotně, v tom jí Mazda nemůže konkurovat. Mazda ale nabízí mnohem vyrovnanější výkon ve všech způsobech jízdy a mnohem lepší kultivovanost benzínového pohonu. Pak takové klasické alfí drobnosti, že není pomalu ani kam uložit ani půllitrovou láhev s pitím a samozřejmě pochybnosti o dlouhodobé spolehlivosti, které jsou již u této značky evergreenem a jak tak prosakují různé zprávy a zkušenosti s tímto typem tak ani teď se to jejich slavné "a teď už jsme to opravdu udělali pořádně" zase nějak nevyplnilo.
Mr.Murphy
to samé jako o spolehlivosti Alfy si můžeme psát o korozi Mazdy, že.... mimochodem, něco ke spolehlivosti Alfy tady: [odkaz]

a o jaké lepší kultivovanosti benzínového pohonu píšeš? Mazda benzín vs. Giulia benzín? nebo Mazda v benzínu proti Giulii v naftě? (tam je to jasné... že....)
coubes
Sice neznám nikoho, kdo by měl Giulii osobně, ale znám pár lidí, kteří mají Passat, nebo Superb - většinou jako služebák a až nechutně často jezdí "náhradním autem". Většinou za to může KO motoru už v prvních 5000Km. A pokud jsou tato auta ve spolehlivosti až za Giulií, přes adoraci jejich "držáctví", tak na tom Giulia asi nebude zle.
parafin
Akej korózii?! To fakt chcete riešit problém, ktorý má mazda vyriešený od roku 2005?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tu je to podla mna uz fakt len o osobnych sympatiach pretoze obe auta su urcite super ... mne sa viac paci mazda.... ale ak by som si mohol vybrat taketo nieco polopremiove naslapane tak este skor asi arteon s 2.0tsi [odkaz] alebo P508 GT [odkaz] ( aj ked na test pezotiku si este musime pockat ci je skutocne nakoniec tak dobry ako vyzera ) :yes:
Mr.Murphy
Jako nezlobte se na mě, ale ten test je naprosto mimo....

Zaprvé teda řeknu že italům hodně fandím (kdyby to ještě náhodou někdo nevěděl ;-) ) a Giulii považuju za skvělé auto, ale zároveň se mi i hodně líbí Mazda 6 a vůbec nic proti ní nemám, spíš naopak.....

Ale to srovnání je naprosto scestné....

- nejde moc srovnávat auto které si hraje na prémii a mainstream..... každá tahle skupina je dělaná s jinými prioritami a zákazníci od ní čekají něco jiného.... je jasné, že když čekám od auta praktičnost, mainstream nabídne za míň peněz víc hodnoty.... stejně by tahle Mazda pak musela porazit BMW3 nebo jakoukoliv jinou prémiovku.... je prostě levnější a větší....

- nafta vs. benzín....to jsou prostě dva rozdílné světy, to porovnávat vůbec nelze.... nafta je z principu pro šetřílky a naháněče vysokých rychlostí a nájezdů na dálnici, beznín je buď pro menší nájezdy nebo pro požitkáře..... není "nic mezi" - prostě chceš naftu, nebo benzín.... s naftovou i benzínovou Giulií jsem jezdil a benzín je prostě úplně jinde.... právě ten teprv nechá to auto vyniknout, zvukem, kulturou, lehkostí, dynamikou - tedy tím, co od Alfy chcete.... a když už to srovnáváte, tak mě prostě baví jak furt podsouváte že Alfa by měla být rychlejší, přitom má o 11kW míň.... 8-s

- lahůdkou je srovnání pružného zrychlení, kdy to oběma autům měříte na stejný kvalt, přitom Alfa má osmistupňovou převodovku a Mazda jen šestikvalt.... to přece vůbec nedává smysl.... spíš by bylo zajímavé změřit co se stane, když v 80kmh dupnete na plyn a chcete tam 130.... co udělá automat a co motor....

- považoval bych za podstatné v testu zmínit, že motor Mazdy je i přes velký objem pouze čtyřválec.... objem 2.5L evokuje spíš šestivál, ale bohužel....

- chybí tabulka s technickými údaji, každopádně Mazda váží nějakých 1550kg, Giulia je o 100kg lehčí! Navíc má lepší vyvážení (logicky).... Jaký rozdíl to udělá by mělo být myslím celkem zjevné.... jak při jízdě, tak při brždění....

- podívejte se na crashtesty obou vozů, tam patrné že Giulia je prostě novější auto....

Suma sumárum je pro mě ten test zajímavý, ale irelevantní..... když už, měli jste tam dát Giulii se základním dvoulitrem benzínem 200PS, povozili byste se fakt jinak....

Sám budu teď podobné auto kupovat a ač bych Giulii chtěl, skončím u něčeho jako je ta Mazda právě kvůli praktičnosti..... ale to neznamená, že bych si jen náznakem myslel že to je lepší auto než ta Alfa.....
Avatar - Shr3k
Shr3k
...moje řeč.
Ernesto01
Obecně souhlasím. Jenom si nemyslím, že nafta je pro naháněče vysokých dálničních rychlostí. Leda spotřebou.
Krabatt
"- podívejte se na crashtesty obou vozů, tam patrné že Giulia je prostě novější auto...."

IIHS, oba modely 2017, obě auta hodnocení Top Safety Pick +. Crashtesty zcela srovnatelné.

Mazda 6:
[odkaz]

Alfa Romeo Giulia:
[odkaz]
lakes
Nemá ta alfa záruku 5 let? 2+3 roky /100 000km - viz ceník
zlysoused
mi přijde psaný tak, aby mohla vyhrát Mazda. Viz třeba záruky, nebo pružné zrychlení. To opomíjím nesmyslnost srovnání těch konfigurací. :no:
Mr.Murphy
....příště postaví Stelvio proti Kodiaku a vyhraje Škodovka protože je pro 7.... :-O
webpaja
A jak jinak? Do Stelvia 6 smradů neusadíš, to je jasné ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Škodovka může vyhrát i třeba jen proto, protože má hezčí logo, nebo se líp vyslovuje jeho jméno.... to neřeš...
Avatar - _Karel_
_Karel_
>:D >:D >:D
Takže atmosféra s 258Nm vs. turbo s 450Nm a "souboj" pružnosti je stavěný nefér vůči Giulii?
zlysoused
Nefér vyhodnocený. Giulia byla v pružnosti lepší a dostala stejně bodů. ;-) Kromě toho, jak píše Mr. Murphy, je sporné hodnotit pružnost na jeden stupeň u tak rozdílných automatů.
Nonsens
ja som sa vždy prihováral za krostesty a aj tento je ok. Stále častejšie ľudia názory menia a ten, čo stískal klacek, si pochvaľuje automat a ten, čo bral len dízel, zrazu hovorí, že benzíny žerú jak dízle. Väčšina testov je rovný s rovným. Myslím, že mazda a alfa majú cieľovku, ktorá sa sčasti prelína a človek, ktorý slintal nad alfou, si nakoniec vezme mazdu a naopak, mazďák siahne hlbšie do vrecka a urobí radosť alfou.
webpaja
Rozdíl nějakých tří čtvrtin navíc je dost.
Avatar - Emel
Emel
Cross testy fajn, já jsem pro, klidně Mazda proti Giulii. Pak ale bez diskusí benzín vs. benzín nebo nafta vs. nafta (kde je to asi lépe srovnatelné, 2.2 u obou).
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak tak... super testik... :yes:

mne nejak giulia neladi neviem.. pritom stelvio sa mi paci.. ale rovnaky problem mam aj v pripade renaultu kde novy koleos je vazne kus a nazivo uz jeden vidim .. ale uz na megane/talismane mi ta vizaz pekna fakt nepride... ;-\ ....

aspon pre mna je z tejto dvojice M6 zaujimavejsia a lakavejsia volba ale uznavam ze giulia je tu v podstate "dokonaly konkurent" .. takze fakt naslapany test :yes:

PS: este moze byt zaujimave porovnat arteon s novym P508 kde to tiez bude ( minimalne kasnou ) taky ten zaujimavy cross test... ved casom sa hadam dockame :yes:
webpaja
Dokonalý konkurent s jiným motorem, koncepcí i cenou. Arteon a P508 zcela jasně, tohle je jako souboj Superbu s E-Klasse.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tentokrat nesuhlasim... obe auta maju k sebe za mna hodne blizko :yes: teda ak na ne pozeras srdcom a citis aj to ich vyzarovanie tak je jasne ze z pohladu polopremie su to krasne podobne dva kusky ktore su ako plus a minus na magnete ... oba sice navonok rozdielne ale napriek tomu neskutocne sa k sebe pritahuju a su oba svojim sposobom velmi podobne :yes:

takze za mna je to skor nieco ako ked porovnavas 500X s vitarou... obe ine a pritom obe tak krasne podobne ;-)
webpaja
Jedno je levná předokolka končící na výkonu, kde AR benzínově začíná, druhé je primárně RWD sedan s výkonem až 510koní.

Oba jsou to sedany, tím však podobnost končí.

500X a Vitara k sobě mají neporovnatelně blíž.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mam taky citak ze kazdy tu porovnavame nieco ine a inak vnimame dane dojmy a pocity pripadne "hodnoty" takze kazdy mame svoj nazor ... ale to je ok :yes:

je jasne ze ak zacneme porovnavat ciste papierovo a pozrieme sa na top model alfy tak je to uz nieco ine vykonovo ako top model od mazdy 6 .. ale aj juke nismo je inde vykonom ako mokka X pritom sa podla mna juke s mokkou porovnat v pohode da aj papierovo ked vezmes vykonom podobne motorizacie a vybavy ;-) ... a v praxi velakrat rozhoduje prave aj dizajn a ine okonosti ( vnimatelne sympatie, pohodlie ... pocit po nasadnuti ) nielen papier a nahananie konikov ... ja tvoj pohlad ako cloveka ktory uz jazdil s mnoztvom super aut uplne chapem ... ale nadalej tvrdim ze mazda 6 sa s giulou krasne da porovnat .. len to musis skusit inym pohladom... :yes:
webpaja
Znovu, Ma6 končí tam, kde AR začíná.
Avatar - praděda7
praděda7
Jo, u Julče mě taky vadí ten výkonový (a cenový) skok v benzinech mezi 2.0l a 3.6l. Škoda, že Julču/Stelvio nenabízí s V6 naladěnou tak na 320-350k.....s cenovkou pod 2mil.....taková věc by mě oslovila.
Avatar - Shr3k
Shr3k
320k má sériová Veloce...
webpaja
Ale ne V6 v civilní verzi.
Avatar - praděda7
praděda7
????????????
Avatar - praděda7
praděda7
Jaká Veloce? Max 280k..... :-!
Avatar - Shr3k
Shr3k
Sériová 280k Veloce má na brzdě hodně přes 300, zcela běžně 310-320.
Avatar - praděda7
praděda7
Máš dyno read-out?
Avatar - Shr3k
Shr3k
Ne, nemám alfu, mají ho třeba u Squadra Tuning... viz třeba tady [odkaz]
Avatar - praděda7
praděda7