Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 308 SW GT 1.6 PureTech – Rodinný praktik ve sportovním

Také Peugeot reaguje na zpřísňující se emisní normy. Přeplňovaná benzinová šestnáctistovka posílila a má filtr pevných částic. Vyzkoušeli jsme ji ve sportovně střiženém kombíku 308 SW GT.
Zpět na článek
26. 9. 2018 13:22
26. 9. 2018 13:59
26. 9. 2018 14:05
26. 9. 2018 14:19
26. 9. 2018 14:23
26. 9. 2018 14:05
26. 9. 2018 14:07
26. 9. 2018 14:19
26. 9. 2018 14:25
26. 9. 2018 14:29
26. 9. 2018 14:35
26. 9. 2018 17:22
26. 9. 2018 19:47
27. 9. 2018 05:40
27. 9. 2018 09:23
27. 9. 2018 10:37
27. 9. 2018 12:41
27. 9. 2018 13:57
27. 9. 2018 16:31
26. 9. 2018 19:55
27. 9. 2018 10:45
27. 9. 2018 12:41
27. 9. 2018 13:18
27. 9. 2018 13:45
27. 9. 2018 14:39
26. 9. 2018 14:52
26. 9. 2018 13:32
26. 9. 2018 14:28
26. 9. 2018 14:36
26. 9. 2018 16:15
26. 9. 2018 15:24
26. 9. 2018 19:51
27. 9. 2018 04:37
27. 9. 2018 05:45
27. 9. 2018 09:00
26. 9. 2018 16:04
27. 9. 2018 07:15
27. 9. 2018 07:31
27. 9. 2018 08:46
27. 9. 2018 09:00
27. 9. 2018 09:04
27. 9. 2018 09:07
27. 9. 2018 09:09
27. 9. 2018 09:11
27. 9. 2018 09:51
27. 9. 2018 09:52
27. 9. 2018 10:06
27. 9. 2018 10:10
27. 9. 2018 10:25
27. 9. 2018 10:27
27. 9. 2018 10:32
27. 9. 2018 10:50
27. 9. 2018 11:01
27. 9. 2018 12:34
27. 9. 2018 09:28
27. 9. 2018 09:53
27. 9. 2018 10:27
27. 9. 2018 12:40
3. 10. 2018 16:59
27. 9. 2018 12:54
27. 9. 2018 13:03
27. 9. 2018 18:01
27. 9. 2018 10:22
27. 9. 2018 10:45
27. 9. 2018 10:55
27. 9. 2018 11:10
27. 9. 2018 13:04
27. 9. 2018 13:19
27. 9. 2018 14:00
27. 9. 2018 09:07
27. 9. 2018 09:12
27. 9. 2018 09:30
27. 9. 2018 09:54
27. 9. 2018 10:28
27. 9. 2018 10:31
27. 9. 2018 10:34
27. 9. 2018 10:48
27. 9. 2018 10:53
27. 9. 2018 13:05
27. 9. 2018 14:07
27. 9. 2018 18:05
27. 9. 2018 14:03
27. 9. 2018 10:24
27. 9. 2018 10:51
27. 9. 2018 10:59
27. 9. 2018 12:35
27. 9. 2018 12:55
27. 9. 2018 17:18
Avatar - Ozzman
26. 9. 2018 13:22
Pro a proti
Osobně pořád neumím přijít 308 na chuť, nebo né tak, abych o něm uvažoval. V této konfiguraci mu to sluší, obrovský rozdíl mezi obyč. variantou a GT, jaký je snad největší v mainstreamu. Motoricky super, cenově už tak ne.

Jelikož jsem před nedávnem měnil auto a nakukoval jsem i do nižší střední, tak jsem se s 308 opět setkal a i cockpit je pro mne v této podobě nezkousnutelný, v novém 508 mi to přišlo trochu dotaženější. Jsem rád, že Peugeot něco jako GT kombi v této třídě nabízí, pro mne vhodnější je ale HDi GT verze, která je, nebo do nedávna byla, ještě v nabídce.

Může mi prosím někdo vysvětlit, jak funguje volič automatu? Příjde mi velmi... nevzhledný >:D evokuje mi povislý pen..s >:D
Rozbalit vlákno
32
26. 9. 2018 13:59
Re: Pro a proti
Ako by mal volic fungovat? Ja mam este ten klasicky s nepravidelnou drahou, toto mi pride lepsie aj elegantnejsie.
Avatar - Ozzman
26. 9. 2018 14:05
Re: Pro a proti
No, nepoznám, jestli se to celé hýbe, nebo je tam jen nějaké tlačítko, kde zmáčknu P,R,D....
26. 9. 2018 14:19
Re: Pro a proti
Volič se normálně pohybuje. Pro mně jedna z nejhezčích "řadiček" ;-)
Avatar - Ozzman
26. 9. 2018 14:23
Re: Pro a proti
Ok, až budu mít možnost, tak to vyzkouším, mne to přišlo jako nějaký ovladač z kosmické lodi :-)
Avatar - twistedTSD
26. 9. 2018 14:50
Re: Pro a proti
Normálně se voličem "překlikáváš" mezi režimy.
26. 9. 2018 14:05
Re: Pro a proti
Cena je podla mna v poriadku, auto dostanes v plnej vybave, a kto uz si len kupi top motor a k tomu social paket? Praveze motor mi pride onicom upraveny - pribudlo sice 20 koni, ale dynamika sa nezmenila. Vyzera to, ze ide o take "papierove" kone, na brzde sice budu, ale krivka vykonu je taka, ze ho realne nepribudlo.
Avatar - Ozzman
26. 9. 2018 14:07
Re: Pro a proti
Pořád lepší, než kdyby motor zmenšili >:D Cena je pro mne vysoká....ještě jinak, takové auto by mne a asi i dost dalších, dle prodejů v ČR, nalákalo spíše cenou, protože některá konkurence bude podobná a zároveň bude mít konvenční interiér... :-) Třeba Mégane..

edit:

Mégane dle konfigurátoru aktuálně už odpověď nemá >:D Sypu si popel na hlavu.
26. 9. 2018 14:19
Re: Pro a proti
No megane ani predtym nebol o moc lacnejsi, jednoducho kompakt v plnej vybave a vyse 200 konmi nebude stat 20 tisic eur...
Avatar - Ozzman
26. 9. 2018 14:25
Re: Pro a proti
Já ale mluvím o tom, že Megane (nebo jiní konkurenti) mi za stejnou cenu (podobnou) nabídne pro mne zkousnutelný interiér, takže Peugeot by musel být levnější, abych po něm skočil.

Jinak proti 308 nic, líbí se mi opravdu hodně, jak Peugeot šel do sebe s kvalitou materiálů..
Avatar - janodespota
26. 9. 2018 14:20
Re: Pro a proti
Treba ja. Top motor a socka vybava - na dnesni pomery. Do auta mi staci klimatizace - klidne manualni, posilovac rizeni, obycejne radio a elektricka okna. Nic vic navic nepotrebuji. Jeno malo automobilek tohle umozni. Nepotrebuji v aute *, co nevyuziju. Navigace je nejlepsi externa, internet mam v mobilu a gejpod nevlastnim. Motor chci vzdy top kvuli aktivni bezpecnosti. :yes:
Avatar - Ozzman
26. 9. 2018 14:29
Re: Pro a proti
Vesměs přemýšlím podobně, radši za své peníze motor a výbavu oželím, jenže dnes to s sebou nese i jiné omezení, které se vážou na výbavu a to je i vzhled - nebo u některých značek i technika, odhlučnění...

Nižší výbavy jsou poznat jak z exteriéru (doplňky, jiné nárazníky, kola - ty se dají dokoupit, pravda, lakované díly karoserie, nebo naopak chromované lišty), popřípadě v interiéru jsou to sedačky, výplně dveří, nebo ta tebou zmíněná navigace, auto dnes bez infotainmentu prostě vypadá jak chudý příbuzný.. U svého auta jsem taky říkal, že jí nechci, ale bez ní je interiér s pouhým rádiem naprosto nedůstojný.. atd... :-)

Jo, pokud by šla totální individualizace, motor + zvenku optický paket, ale bez nutných asistentů a blbostí... ideál, který neexistuje :-)
26. 9. 2018 14:35
Re: Pro a proti
No mne to teda tiez vadi najma kvoli vzhladu - niektore elektronicke asistenty nechybaju, ale ked ma auto mensie kolesa, manualnu klimu, horsie calunenie, sedacky a nebodaj halogeny ci okna na kluku, tak je to doslova odpudzujuce.
Avatar - twistedTSD
26. 9. 2018 15:17
Re: Pro a proti
Hlavně už považuji za must have Android Auto. To by jeden brečel, když ho třeba Ceed má jen v topu. Jinak na lišty, kola, světla ani polofunkční asistenty si nepotrpím.
Avatar - Ozzman
26. 9. 2018 17:22
Re: Pro a proti
Android auto ? To jde už asi mimo mne >:D Já jsem šťastnej, když si auto načte MP3 z telefonu , potažmo má handsfree >:D
Avatar - xxc
26. 9. 2018 19:47
Re: Pro a proti
Ja zase android auto vypinam, navigaciu ma auto vstavanu a cez bluetooth si vie streamovat lubovolne pesnicky. Android auto sa snad hodi len pre hole auta bez navigacie a radia, tam by stacil len velky displej a vsetko by nahradil mobil.
Avatar - twistedTSD
26. 9. 2018 23:11
Re: Pro a proti
Než platit za vestavěnou navi i vysoké desetitisíce a k tomu tisíce za online služby, to mi přijde lepší připojit mobil a ty peníze dát do něčeho užitečnějšího. Sice jsem v tomhle trochu farizej, protože jedno z aut v rodině jsme teď pořídili s navi bez AA co by nejdražším příplatkem, ale výhodná skladovka je výhodná skladovka.
Avatar - xxc
27. 9. 2018 05:40
Re: Pro a proti
Ti uz je otazka priorit, ja by som tiez nepriplacal za navigaciu, u mna boli v oboch autach v zaklade. Je to pohdlnejsie, ako cez mobil. Skor som myslel, ze ked tam je normalne online navigacia, naco android auto :-)
27. 9. 2018 09:23
Re: Pro a proti
Ono je to ešte aj o "hustote" používania. Pri poslednom aute som zaškrtol položku navigácia a použil som ju spolu tak 5x (za niečo vyše rok používania). V kontexte s tým to boli vyhodené peniaze, za ktoré som si asi mal zobrať niečo iné, alebo ich neminúť >:D
Avatar - iudex
27. 9. 2018 10:37
Re: Pro a proti
Najhoršie je, keď Ti ani tá vstavaná ultradrahá navi nenájde cestu, naposledy keď som šoféroval auto so vstavanou navi (išlo o auto r.v. 2018), tak na neraz posielala na cestu, ktorá očividne neexistovala a naopak, išiel som po ceste, ktorú navi neregistrovala. To mi fakt príde rozumnejšie mať navi v mobile, ktorá je buď zdarma, alebo za symbolické peniaze. Ja mám Sygic s doživotnou aktualizáciou za 14,99 € a aj keď aj tej sa občas stane, že ma pošle dokelu, človek si povie, že to stálo 15 eur a nie 1500.
Avatar - Hammunasakra
27. 9. 2018 10:56
Re: Pro a proti
Nojo nejde o cenu navi ale aktualizaci map = to mi připomnělo že až pudu přezout = musim si nechat aktualizovat :-)
Avatar - Ozzman
27. 9. 2018 12:41
Re: Pro a proti
Já jsem hledal předloni (2016) v Polsku dálnici s navigací v tu dobu 3 roky neaktuální. Po půl hodině jezdění mezi dvěma vesnicemi jsem si všiml cedule, zde bude stát v roce 2013 dálnice >:-[] >:D
27. 9. 2018 13:57
Re: Pro a proti
To sa mi zatiaľ našťastie nestalo :-)
27. 9. 2018 16:31
Re: Pro a proti
Ešte poznámka k tomu sygic-u. Môžeš ho mať nainštalovaný súbežne na troch zariadeniach (licencia pre android) . Tiež ma zatiaľ vždy doviedol bez problémov do ciela, používam ho vyše dekády
Avatar - xxc
26. 9. 2018 19:55
Re: Pro a proti
To skor take auto sa hodi na okruh, a aj to len cez den :-) Neviem co je bezpecne na silnom motore, ked to v noci nesvieti (halogeny v socka vybave).
Avatar - iudex
27. 9. 2018 10:45
Re: Pro a proti
Tak zase netreba si robiť ilúzie, že tento motor bude trhať asfalt, bude to skôr taký príjemne výkonný motor, aby človek nikdy nepociťoval deficit na bežných cestách (čo sa pri 1,2T asi stane).
Inak čo sa týka svetiel, myslím, že sa to dosť preceňuje, aj tak 90% času človek jazdí za svetla a jednak ten rozdiel medzi halogénmi a LED nie je nejak dramatický. Mal som adaptívne natáčacie bixenóny a teraz mám full LED, ale nejak extra prínos necítim. To už tvrdím, že väčší zmysel má priplatiť si za lepšie svetlá z estetického hľadiska, keď autá so základnými svetlami vyzerajú o triedu horšie, ako s príplatkovými, ktoré dnes vo veľkej miere dotvárajú výzor auta (najlepší príklad Leon: s full LED vyzerá o parník lepšie, ako s halogénmi).
Avatar - xxc
27. 9. 2018 12:41
Re: Pro a proti
V zime sa bezne jazdi za tmy rano, aj poobede. Aspon ja z prace. Ja celkom vidim rozdiel, tiez som mal kadeco, ale najlepsie boli adaptivne bixenony. Full led v Renaulte su tiez celkom dobre. A halogeny v Citroene otras. Aj v Peugeote 407 su slabe. Kvoli vzhladu nikdy auto nekupujem, ale uznavam, ze kazdy ma ine priority. Len mi to nedalo z hladiska bezpecnosti, podla mna urcite nie je bezpecne auto so silnym motorom a bez vybavy.
27. 9. 2018 13:18
Re: Pro a proti
Tak ono nie su svetla ako svetla.
Ak svetla nemaju pokrocile funkcie - teda nie su adaptivne tak za vela nestoja. Tam je skoro jedno, ci to bude halogen alebo LED / xenon. LEDky zvyknu svietit viac do stran, a halogeny su vacsinou zle prevedene v modernych autach, ale rozdiel je vcelku maly.

Ak vsak porovnas matrix led resp. aspon adaptivne led (vedia napr. nechat svietit krajny svetlomet pri oproti iducom aute) s neadaptivnymi svetlami je to obrovsky rozdiel.

Mne prave vadi, ze v dnesnej hustej premavke skoro nikdy nezapnem dialkove a klasicke stretavacky dosvietia velmi blizko pred auto. To je potom viac menej loteria ist v noci po okreske 120 ;-\
Avatar - iudex
27. 9. 2018 13:45
Re: Pro a proti
Súhlasím s tými stretávačkami, nepomôžu ti xenóny ani LEDky, keď sú nastavené na krátku vzdialenosť a kvôli premávke nemôžeš zapnúť dlhé, tak Ti je naprd, že vidíš super 20 metrov pred auto, keď potom je čierna tma (a práve o čo lepšie svietia, o to väčšia tma je vpredu). Skrátka statické xenóny či LED citeľný prínos k viditeľnosti neprinášajú. To riešia tie najmodernejšie Matrix a podobné svetlá, ktoré sa prispôsobujú premávke, pracujú v segmentoch a fakticky nahradia aj diaľkové a takéto svetlá už naozaj znamenajú veľký prínos.
27. 9. 2018 14:39
Re: Pro a proti
Mam staticke LEDky a je to o 2 triedy horsie ked sadnem do auta, ktore ma halogeny. Pri porovnani bixenon vs priemerny LED rozdiel velky nie je - avsak dnes ti nikto v novom aute neponuka xenony a LEDky by museli byt vyslovene odflaknute aby boli porovnatelne ako halogeny.
Avatar - twistedTSD
27. 9. 2018 16:22
Re: Pro a proti
Já mám poslední rok akorát srovnání low bixenonů a H4, a že bych byl přesvědčen o nezbytnosti statických xenonů/LED, to se říct nedá. Matrix bych zase nebral tehdy, kdybych si chtěl nechat auto i po záruce. :-)
Avatar - twistedTSD
26. 9. 2018 14:49
Re: Pro a proti
308 trpí tím, že i-kokpit v novějších sourozencích je už prostě jinde. Naopak volič automatu podle mě funguje úplně v pohodě, prostě takový joystick (ale po přečtení tvého komentáře už ho nikdy nebudu vidět jako dřív...díky >:D ).

Celkově mi GT v kombíku přijde jako dobře jezdící a přitom praktické auto, které bych si před domem uměl představit. Ale taky si říkám, že už by 308 zasloužila generační obměnu, která napraví chyby současné verze.
Avatar - Ozzman
26. 9. 2018 14:52
Re: Pro a proti
>:-[] >:-[]

Já jsem na to zíral, ale bál jsem se dotknout... >:-[] >:D
Avatar - Allo
26. 9. 2018 13:32
Super až...
na to, že nemá odvětrávané sedačky...
Rozbalit vlákno
6
26. 9. 2018 14:28
Re: Super až...
Kolko aut nizsej strednej ma odvetravane sedacky? A kolko aut ma odvetravanu alcantaru?
Avatar - Allo
26. 9. 2018 14:36
Re: Super až...
První co mě napadá tak Hyundai i30 :-)
26. 9. 2018 16:15
Re: Super až...
Asi som slepy ale v konfiguratore o tom ziadna informacia nie je.
27. 9. 2018 08:43
Re: Super až...
i40 je ma, ale asi ne s alcantarou.
To snad nema ani BMW.
27. 9. 2018 08:50
Re: Super až...
V zasade iba Astra. i30 a asi aj Ceed ich vie, ale nie v kombinacii so silnymi motormi, takze to vlastne nie je alternativa tohto auta :-)

Alcantaru + odvetravanie nerobi nikto.
27. 9. 2018 10:03
Re: Super až...
Nevím jak nová, ale minulá i30 měl odvětrávané sedačky. Problém byl v tom, že vzduch "nevysával", ale foukal studený na záda. Což určitě ocení zejména někdo, kdo má jakýkoliv problém se zády, ledvinami apod.... Tento systém mě hodně překvapil (asi je holt levnější).
26. 9. 2018 15:16
Objem nádrže (l): 530
Technické údaje: Objem nádrže (l): 530 ... to je jako u náklaďáku :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - bystron
26. 9. 2018 15:37
Re: Objem nádrže (l): 530
to by bylo 600 ;-)
Avatar - Jenik3
26. 9. 2018 22:50
Re: Objem nádrže (l): 530
53 litru je v teto kategorii akceptovatelna velikost. Ovsem 60 litru by bylo vybornych.
26. 9. 2018 15:24
308
i-cocpit mne nevadi, ale:
- klima cez digital
- nepouzitelne zadne operky hlavy vzadu (u dealera pamatna veta: kupite si nejaky z aftermarketu)
- celkovo stiesnenie priestor v interieru
su neprekusnutelne designove faily, skoda...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - xxc
26. 9. 2018 19:51
Re: 308
Treba kupit 3008, alebo 5008. Toto su nizke a stiesnene auta pre odporcov suv, ktori chcu v aute lezat :-) A digitalna klima vobec nevadi. Tiez som sa bal, ale to sa nastavuje 2x rocne a nie je dovod do toho zasahovat. A keby aj, nie je to problem.
27. 9. 2018 04:37
Re: 308
V normálním autě se leží? I v kupé se normálně sedí. Nastavovat klimu přes menu je samosebou horší než mít na ní panel.
Avatar - xxc
27. 9. 2018 05:45
Re: 308
Stazoval sa na stiesneny priestor, co trosku aj chapem, lebo ked sa normalne posadi kolmo, tak moze sa to zdat stiesnene. Iste, to nastavovanie par krat rocne cez menu je asi horsie, zato potom cistenie displeja je lepsie, ako cistit zaprasene ovladace. Este manualnu klimu by som chapal, ale do automatickej nie je dovod zasahovat.
27. 9. 2018 09:00
Re: 308
Ironicky ako som nadaval na iCockpit, tak nakoniec moje vyberove konanie na nove auto vyhrala prave 308 GT SW. Ponukla najlepsiu kompromis medzi kufrom, vykonom, spotrebou, faktom, ze auto musi byt pouzitelne aj zenou a designom. Samozrejme svoje urobil aj cenovy jemnocit dealera / importera. Nie je to moj prvy Peugeot.
Jedine, ze by ma este tak ohurila 508, ze ugradujem. Chcem si ju este vyskusat kym urobim objednavku...

iCockpit v tejto verzii je vsak stale hlavne minus tohto auta. Vdaka vyske je jedno ako nastavim volant, stale vidim na budiky, ale fakt, ze pre zmenu nastaveni klimy musim ist do menu je otravny. Otocny ovladac je proste to spravne pre nastavenie hmatom.
Tiez sport rezim je dost stupidny tym umelym zvukom.

Naopak velke plus je slusna prevodovka - to bol jeden z rozhodujucich faktorov. Este tak zistit, ci by k nej slo casom implantovat Torsen z Gti. Mozno tiez tuhsie silentbloky a ramena. >:-[]
26. 9. 2018 16:02
Cena je přestřelená
Peugeot nasadil teda hodně sebevědomou cenu. Přímá konkurence je o hodně levnější. Např. Opel Astra ST 1.6T AT v nejvyšší výbavě je za 598.000. Leon ST 2.0 TSI DSG 628.000. A to mám tak nějak asi vsugerováno, že zrovna peugeot by měl být levnější než konkurence, aby ho někdo koupil. S touhle cenou se pohybuje ve vodách Octavie RS a Golfu GTI, což jsou už auta někde jinde.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - _Karel_
26. 9. 2018 16:10
Re: Cena je přestřelená
Netvrdím, že je to málo, ale třeba ten Leon má chudší výbavu. Bez zadních parkovacích senzorů, navigace, kola 17"..... Doplň výbavu a jsi tam taky.
26. 9. 2018 16:38
Re: Cena je přestřelená
Priama konkurencia Leon FR 2.0 TSI DSG s doplatkami na dorovnanie vybavy 859 401,- Kč
Astra ST Innovation 805 500,- Kč, Pri Astre mi nefungoval konfigurator, pozeral som to podla cennika. Takze zrovnatelna konkurencia lacnejsia vobec nie je.
26. 9. 2018 16:52
Re: Cena je přestřelená
Pravda do podrobností jsem nešel, takže je to možný, nicméně třeba mě by u Seatu výbava FR stačila, stejně tak Innovation u Opelu, u Peugeotu nemám na výběr. Třeba Mazda se poučila a u novou šestku 2.5 nabízí tuším už od druhý výbavy.
26. 9. 2018 18:11
Re: Cena je přestřelená
Ano, pokial chces konkretny motor, tak casto musis zobrat vybavu, ktoru mozno nechces a zbytocne ju priplacas. To je uz politika automobilky a vsetci to maju +/- rovnako. Ja mam zase opacny problem. Chcem niektore prvky vybavy, cez ktore vlak nejde a tie su zvycajne vo vybave najvyssej resp casto ako doplatok ale mozny len s najvyssou vybavou. Kazdopadne ak porovnavame porovnatelne tak konkurencia je viacmenej vyrovnana a rozhoduju uz len detaily a osobne preferencie ku vlastnostiam, ktore ma kazdy vyrobca spickove inde.
Avatar - _Karel_
26. 9. 2018 16:04
308
Motor bych klidně bral. Pěkný výkon, jakž-takž parametry, vynikající spotřeba :yes: Nevidím důvod pro naftu.
Ze zbytku auta bych si nevybral nic.
Rozbalit vlákno
52
Avatar - Hammunasakra
27. 9. 2018 07:15
Re: 308
Převodovku = ve třídě a ceně neni lepší
Avatar - Ozzman
27. 9. 2018 07:31
Re: 308
To je variátor ? Ten má třeba Fokus 4 ...
27. 9. 2018 08:46
Re: 308
Necetl jsem test, ale mel by tam byt Aisin 8kvalt.
Avatar - Ozzman
27. 9. 2018 09:00
Re: 308
No a Aisin je co? Vzhledem k tomu, že to chválí Hamunna, tak to dvouspojka nebude... >:-[] Já se v automatech moc neorientuji, proto se radši ptám.. matou mne tam ty stupně..
27. 9. 2018 09:04
Re: 308
Aisin je hydromenic ala ZF v BMW. Len tento je pre priecnu zastavbu a nedosahuje kvalit ZF.
Pouzivaju ho ale okrem PSA prave BMW a Volvo, co je same o sebe slusna referencia. Vramci automatov pre priecne ulozenie motora je to najlepsie co sa da aktualne kupit. Samozrejme zalezi na zladeni s konkretnym motorom.
Pre ostre HH bude samozrejme dvojspojka lepsia volba :-)
Avatar - Ozzman
27. 9. 2018 09:07
Re: 308
S dvouspojkou se nedá moc plynule popojíždět >:D Ale díky za osvětu, a v niží středním mainstreamu má hydroměnič více aut, ne ? Vím hlavně o novém Fokusu, kde mění za dvouspojky, ale jestli je lepší-horší, to nevím, dle Sakry bude vždy PSA lepší, protože PSA, tetička,Citroen.. takže to neberu jako relevantní informaci, proto se ptám :-)
27. 9. 2018 09:09
Re: 308
S dvojspojkou se da plynuloe popojizdet celkem v pohode, ale jak s kterou. Jsem si celkem jisty, ze kdybych vzal par zdejsich odborniku na prevodovky a provezl je v posledni generaci DSG a ZF8HP, nepoznali by, ktera je ktera ;-)
Avatar - Ozzman
27. 9. 2018 09:11
Re: 308
No, ja mam občas problém nepoposkočit v garáži do stěny >:D Ale nejsem odborník, jako někteří, jinak řadí absolutně plynule a i odezva je super. Měnič znám... jen z motorky >:D A dvouspojka reaguje o dost rychleji >:D
27. 9. 2018 09:51
Re: 308
Menic znas z motorky?
Ktera motorka ma menic?
Avatar - Ozzman
27. 9. 2018 09:52
Re: 308
No skútr, ale třeba taky Honda CBX 750 :-)
27. 9. 2018 10:06
Re: 308
Menic?
Cos vcer pil, Ozzmane? >:D
Prevodovka je bud primo razena (manual v aute, nebo nohou na motorce), nebo automaticka, kde za tebe radi nejaky system, rizeny vetsinou elektronicky (dvojspojky, roboty, planetovky s hydromenicem ktery nahrazuje spojku i setrvacnik), nebo je to jednoduchy variator, kde se plynule memi prevodovy pomer (levne skutry), nebo elektronicky rizeny variator (drazsi skutry treba Burgman 650, z aut napriklad Subaru CVT)... Nevim o zadne motorce, ktera by od vyroby byla vybavena prevodovkou s menicem. Honda pouziva dvojspojky, levnejsi skutry maji variatory...
Vyspi se a vrat se do diskuse pozdeji ;-) >:D
Avatar - Ozzman
27. 9. 2018 10:10
Re: 308
Sorry je to variátor... >:D Ten sem měl celou dobu na mysli, jen sem mu říkal jinak >:D .. Trochu sem to popletl, trochu víc... >:D
Avatar - Hammunasakra
27. 9. 2018 10:25
Re: 308
Myslim že mariachi to vystih = nechlastej tolik! >:-[]
Avatar - Ozzman
27. 9. 2018 10:27
Re: 308
Já narozdil od tebe uznat chybu umím...
Avatar - Hammunasakra
27. 9. 2018 10:32
Re: 308
Jo to je chvályhodný = to že některý fakta co napíšu = fakt nepochopíš a považuješ zřejmě trvale jak vidno za chybu = už míň :-)

No prostě slušnej motor i převodovka ;-)
Avatar - Ozzman
27. 9. 2018 10:50
Re: 308
Tvá fakta jsou víceméně hodně tendencni a proto neduveryhodna :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 9. 2018 11:01
Re: 308
Jj to bejvá = to správně psal Frei nebo Vaculík v poslednim speciálu = a budu parafrázovat hodně volně = hospodský představy sou většinou přesně naopak, kdyby si lidi házeli korunou, trefili by to spíš :-)

Nevim čim to je = ale blábol často zní hodně věrohodně, zatimco pravda.. >:D
27. 9. 2018 12:34
Re: 308
No tvoje blaboly obvykle moc verohodne nezni.
Mozna bys mel prihodit par rovnitek >:D
27. 9. 2018 09:28
Re: 308
Poskakovanie v kolóne bez "poskakovania" zvláda bez problémov napriklad aj 7st edc od rendlíku :D. Ale až na tomto webe som sa dozvedel pravdu, t.j. dvojspojka MUSÍ byť uskákaná >:D >:D .
Avatar - Ozzman
27. 9. 2018 09:53
Re: 308
V koloně problém taky nemám, mám powershift, což není zrovna nic extra, ale řadí solidně :-) Spis v té garáží občas..
Avatar - Hammunasakra
27. 9. 2018 10:27
Re: 308
To je princip = levný 2spojky prostě nefungujou = proto po týhle převodovce sáhlo i BMW

I když nejnovější pokusy v levnějších modelech MB a BMW kam z důvodu spotřeby a asi i ceny dávaj zase 2spojky = prej docela dou

Má s nima někdo vlastní zkušenost? Ale seriozně = ne místní kolorit že DSG je superplynulý :-)
27. 9. 2018 12:40
Re: 308
Ja pisu - na rozdil od tebe - vzdy sve vlastni zkusenosti, a DSG 7 v posledni generaci je stejne plynule jako ZF8.
Mimochodem BMW pouziva dvojspojku od zacatku vyroby 2AT/GT, nejen Aisin, jestli neveris, zeptej se Vaculika.
Avatar - mariov8
3. 10. 2018 16:59
Re: 308
Mám zkušenosti z NGCC auty mercedesu s 7G-DCT, je to půl levelu jinde než malé DSG koncernu VW/Škoda, ale pořád je to o půl levelu horší než klasický planétový měničový automat. U těch malých bobíků je možná část podílu na té katastrofě ten tříválec, ten potřebuje totiž vyšší otáčky aby běžel plynule a navíc má malý zdvihový objem = než zatlačí turbo nemá co tahat klouzající spojku. A cit zkušeného řidiče nebo měnič momentu to z principu nikdy nebude.
Avatar - xxc
27. 9. 2018 12:54
Re: 308
Edc a poweshift su tie iste prevodovky od Getragu, a ta 7 stupnova edc je fakt dobra.
27. 9. 2018 13:03
Re: 308
Asi som zdeformovaný, alebo zvyknutý, ale ani parkovanie nie je problém. Dokonca som nemal problém parkovať ani s robotom od psa, až tu webe som sa dozvedel, že redaktor mal s tým mal problém (vrátane strááášne drahého nastavenia spojky) >:D . Napríklad trafiť sa presne guľou pod spojovačku prívesu prakticky na jeden cm nie je prblé ani s jedným z nich, horší bol 6 st aisin.
A teraz to schytám :-! :-!
Avatar - wikinko
27. 9. 2018 18:01
Re: 308
mariachi co tym myslis posledna generacia dsg? kedze pre rozne motorizacie sa stale pouzivaju rozne verzie dsg, neviem ktoru myslis tou poslednou. v mojej octavii3 s 2,0tdi pracuje dsg 6st uplne katastrofalne, ale ked som mal nahradnu na tyzden 1,6tdi s dsg7st tak pracovala perfektne, takmer ako klasicky automat.
Avatar - Hammunasakra
27. 9. 2018 10:22
Re: 308
Boha = ty máš v hlavě slušnej guláš >:-[]

Je hezký jak napíšeš "o automatech naprosto nic netušim" = ale závěr = ten si udělat umim :yes: >:D
Avatar - Ozzman
27. 9. 2018 10:45
Re: 308
Ani, na základě toho co jsem zkusil si umím udělat názor, co se mi líbí a nelíbí.. Neříkám že je to to nej. Ty musíš znát veškeré detaily, aby sis udělal názor má věc, kterou používáš, jestli ti vyhovuje? Pochybuji, že sám bys věděl jak je zapojené audio o kterém píšeš a uměl by si to vše připočítat... A taky řekneš co se ti líbí a co ne..
Avatar - Hammunasakra
27. 9. 2018 10:55
Re: 308
Pobavim tě = oba sme [odkaz] ekonomové >:-[]

Líbí se mi pěkný holky, dobrý jídlo a hodně hudby = poslouchám skoro furt = od klasiky přes popík po jazz
Avatar - Ozzman
27. 9. 2018 11:10
Re: 308
No vidíš... A názor si udělat na hudbu umíš aniž by si znal noty... Ber to tak, že já to mám stejně u automatů..
27. 9. 2018 13:04
Re: 308
S tým čo mu vyhovuje si nechá poradiť od odborníkov :-!
Avatar - Ozzman
27. 9. 2018 13:19
Re: 308
Jo >:D Asi jako.... " Dusil říkal, že mi má chutnat kuře, tak mi chutná kuře" >:D >:D
27. 9. 2018 14:00
Re: 308
Jj, kúpil si popelnicu podľa zoznamu spoľahlivých jazdeniek od nemenovaného autora. Cez to nič neprelezie >:D
27. 9. 2018 09:07
Re: 308
Variator mas na skutru, Aisin je planetova prevodovka s HDM a premostovaci spojkou.
Avatar - Ozzman
27. 9. 2018 09:12
Re: 308
Ok a něco podobného tedy v mainstreamu neseženu ? Já jen, že Sakrovy komentáře silně ovlivnujě jeho fanouškovství, tak se radši ptám :-)
27. 9. 2018 09:30
Re: 308
Zoženiež, ale sú v menšine. Predpkladám že je to pre výrobné náklady a emisie. Okrem toho naša tetička neakceptuje fakt, že aj mizerne odladených aplikácií jeho aisinu (staršie 6 kvalty) sa nájde za v mainstreame kopa. Ale čo už, on povedal (a) a bodka
27. 9. 2018 09:54
Re: 308
Aisin 6kvlat byl...jak jen to slusne napsat...ne moc povedeny.
Osmikvalt je jina liga a pokud se dobre odladi (treba v BMW2), tak je to prava spicka automatu pro pricnou zastavbu.
Dnesni nejnovejsi verze DSG 7 mu ale zdarne slape na paty.
Avatar - iudex
27. 9. 2018 10:31
Re: 308
Ja Ti nevím, je mi jasné, že mokrá 7°DSG pre silnejšie motory (do 500 Nm?) nie je suchá 7°DSG pre motory s krútiakom tuším do 250 Nm (čo je úplný des), ale ani tá najnovšia DSG ma (v Arteone) úplne nenadchla. Radí super rýchlo, ale tá hladkosť tam nie je ako pri HDM, plus ten jej eko softvér mi lezie na nervy, inak ako v športe sa s tým pomaly nedá jazdiť, v Déčku to strašne podtáča a dusí motor. Nový 8st Aisin pre priečnu zástavbu je fajn, hladký ako maslo, ale zase nie tak rýchly, ako ZF pre pozdĺžnu zástavbu. To je z môjho pohľadu jediný automat, ktorý by som akceptoval: rýchly ako dvojspojka, zamatový ako HDM má byť.
Avatar - Hammunasakra
27. 9. 2018 10:34
Re: 308
A co 10st. Aisin = je rychlejší než ZF8HP :-)
Avatar - iudex
27. 9. 2018 10:48
Re: 308
Neskúšal som, neviem. Len takto od stola mi príde, že tých stupňov už je tam priveľa a prevodovka musí stále radiť hore-dolu. Osobne aj 8st považujem za zbytočných, z môjho pohľadu sa dosiahol potrebný počet pri 7 stupňoch, žiaľ 7st HDM robil tuším len Mercedes a to nebola úplne najvydarenejšia prevodovka, 8°ZF je o level lepšia.
Avatar - Hammunasakra
27. 9. 2018 10:53
Re: 308
Pro slabší motory to asi nemá smysl = pro velkej V8 určitě. A krom počtu stupňů který uměj i slušnou spotřebu = je to v tuhle chvíli nejrychlejší HDM automat

7st. Mercedes byl nic moc = to svý doby porovnávali neteta s nestrejdou = Citroen za milion V6 s tuctovmy 6st. Aisinem a AMG převodovka v SL. Obří atmo motor AMG skvělej, ale převodovka nebyla lepší = což byla asi docela dost ostuda

Dnešní převodovky MB sou naopak skvělý

ZF8HP se neskutečně poved = ale už je to nějakej rok = a novější bejvá prostě zase o kousek dál
Avatar - Ozzman
27. 9. 2018 13:05
Re: 308
Chci se jen zeptat, kolik těch MB převodovek jsi jel, že si troufneš říct to, co píšeš ? Jen abych věděl tu relevantnost..
27. 9. 2018 14:07
Re: 308
Vážne čakáš odpoveď?
Avatar - wikinko
27. 9. 2018 18:05
Re: 308
iudex suhlas, jazdim s dsg vyhradne v sport rezime, v Dcku to tak podtaca ze mam problem drzat volant ktory tak vibruje ze to citim aj v lakti a ramene.
27. 9. 2018 14:03
Re: 308
Bol, nebol, veľa urobí aj odladenie v konkrétnom vozidle. V merive, ktorú som chvíľu používal dokázal brutálnym spôsobom meniť palivo na hluk a zo sto koní snáď 20 popravil >:D
Avatar - Hammunasakra
27. 9. 2018 10:24
Re: 308
Vidět že máš znalosti a přehled >:-[]
Avatar - Ozzman
27. 9. 2018 10:51
Re: 308
Rozlišujíi dvouspojky a pak to ostatní >:D Proto jsem tu, abych se přiučil..
Avatar - Hammunasakra
27. 9. 2018 10:59
Re: 308
:yes: :-)

Dlouho platilo že 2 spojky jen a pouze v ultradrahejch sportovních modelech. Absolutní převahu HDM potvrdil ZF8HP do dražších a tenhle 8st. Aisin do levnějších aut

Teď poslední dobou se zase 2spojky objevujou a jedno jestli MB, nebo třeba Alpine = ne Alpina = frantíci = který docela fungujou

Na svý vlastní 2spojce pro Opel, Citroen a Pažouty = dělá PSA. Sem fakt zvědavej jestli se vyrovná týhle povedený HDM pro předokolky
Avatar - xxc
27. 9. 2018 12:35
Re: 308
7 stupnova EDC v Renaulte je celkom dobra, mne sa zda lepsia, ako 6 stupnovy Aisin v Citroene. Aspon prejav ma dobry, uvidime, kolko vydrzi :-)
27. 9. 2018 12:55
Re: 308
Vzhledem k faktu, ze existenci DSG ignorujes, tak pripominam, ze DSG dvojspojka byla uvedena v Golfu, a i kdyz to byl model IV R32, tak se o ultradrahy model nejednalo. Kratce pote sla do TT 3,2, a pak do Beetlu i s TDI, a pak do dalsich verzi Golfu, vcetne GTi. Nic z toho neni ultradrahy sportovni model.
Avatar - Hammunasakra
27. 9. 2018 17:18
Re: 308
Neignoruju = jen na ní mám furt stejnej neměnící se názor. Nejaktuálnější = závěr německýho testu na 100 t. km Golf 1,4 DSG: "Start-stop system a DSG sou tristní kombinace. Rozjezdy připomínají první lekci v autoškole"

2 spojka má smysl = tak jak byla vymyšlená. Pro sportovní auta. A v drahejch autech funguje bez problémů = no v novym Bentley W12 taky ne = ale to je výjímka. Jedno jestli Ferrari nebo McLaren nebo Porsche = funguje :yes:

V levnějších = víceméně všude problém. Dělí se spíš na menší a větší = než na zcela absolutně bez problémů = plně konkurenceschopná = třeba tomuhle 8st. Aisinu

Dřívější argument rychlost řazení = je už taky pitomost. Už od doby kdy bylo nový ZF8HP = sou HDM stejně rychlý = ale v komplexu komfortnější

Viz příspěvek na kterej reaguješ = zajímavý jaká bude náhrada tohohle Aisinu 2spojkou vlastní konstrukce. Laťku maj docela vysoko
27. 9. 2018 16:42
Auto plné nedostatků
Na současné 308 SW mi zásadně vadí hned několik věcí:
1) Nepovedené jezevčíkovité proporce (zadní dveře vůbec nezasahují nad zadní podběh)
2) Navzdory gigantickému rozvoru (který citelně zvětšuje poloměr otáčení a tedy i obratnost) je vzadu velmi málo místa pro nohy (ve srovnání s některými přímými konkurenty s kratším rozvorem)
3) Benzinový čtyřválec 1,6 l je k dispozici pouze s automatem, pod ním jsou jen tříválce. Benzinový čtyřválec s manuálem tedy vůbec není v nabídce!
4) Nešťastně řešené pracoviště řidiče (maličký volant příliš dole, omezený výhled na budíky (s nesmyslně protiběžnými ručkami rychloměru a otáčkoměru), příliš široké spektrum funkcí ovládané dotykovými ovladači.
Sorry, ale to jsou tak zásadní lapsy, že jsem toto auto nemohl zařadit ani do finálového výběru, když jsem si kupoval svůj vůz této kategorie. :-O :'-( 8-s Dřívější Peugeoty z 90. let prostě byly nejen hezčí, ale i celkově povedenější auta... :-O (206, 306/306 SW, 405 a 406, ze starších pak 205 a 505...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
27. 9. 2018 17:36
Re: Auto plné nedostatků
Tolik chyb a přitom se pořád prodává a pořád prodává a je o něj zájem...
Avatar - Hammunasakra
27. 9. 2018 17:57
Re: Auto plné nedostatků
Nová generace už se pomalu blíží tak = příští rok touhle dobou = bude nejspíš definitivně představená
Avatar - Blue Sun
27. 9. 2018 18:58
Re: Auto plné nedostatků
Už? Trochu brzy, zdá se mi. Je na trhu něco přes čtyři roky...
Zatím si spíš obměnu zaslouží 208, 2008 a 301. I když design 208 mi bude chybět.
28. 9. 2018 21:56
Re: Auto plné nedostatků
1) to je subjektivní pocit.
2) Poloměr má 11,2 m, například 5 dveřový Golf cca 10,9. Čili žádný problém mohu potvrdit.
3) Tříválec 1,2 130 k je brán jako velmi povedený motor, v této kategorii vzhledem k hmotnosti auta dostatečný.
4) pro někoho nešťastné řešení, pro druhé velmi podařené. Po přesednutí z 308 do čehokoliv jiného je naopak každý jiný volant lodní kormidlo.
2. 10. 2018 11:42
Re: Auto plné nedostatků
1) Nikoliv, lze to exaktně změřit, stačí porovnat na kombi přehnanou délku rozvoru vůči celkové délce karoserie, 2) I těch 30 cm rozdílu je při manévrování ve městě nebo v garážích sakra znát a možná je to i víc (nechce se mi to dohledávat) 4) Netvrdím, že je 1.2 Pur Tech nepovedený motor, ale čtyřválec s manuálem prostě chybí v nabídce, a to je špatně, 4) Souhlas, pro mě to ale povedené rozhodně není :-(

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku