Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nanočástice v motorovém oleji: Vyzkoušeli jsme tekutou generálku! Funguje?

Myšlenka něco do motoru nalít a opravit či vylepšit jej tím bez rozebírání a servisních nákladů je jedna z nejlákavějších v celém motorismu. Po ruském nerostu jsme vyzkoušeli izraelské nanočástice.
Zpět na článek
6. 10. 2018 08:25
6. 10. 2018 12:06
6. 10. 2018 13:55
6. 10. 2018 16:39
6. 10. 2018 19:38
7. 10. 2018 08:15
7. 10. 2018 10:37
6. 10. 2018 20:08
6. 10. 2018 20:38
6. 10. 2018 20:50
7. 10. 2018 23:15
8. 10. 2018 10:15
6. 10. 2018 20:39
7. 10. 2018 23:24
7. 10. 2018 23:05
7. 10. 2018 23:42
8. 10. 2018 13:13
10. 10. 2018 18:48
Avatar - Đawson
6. 10. 2018 07:29
pěkná škůdka
Ale pochybuju o nějakém kouzelném zvýšení výkonu vodičkou.
U starý škůdky stačí dát čerství benzín, nový olej, 50 km jí pořádně protáhnout a hned je kw či dva nahoře a auto citelně ožije :-) takže jestli od vás dostala nový benzín a ještě pořádný výlet 300 km, dostala i trochu chut do života.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rokyta.p
6. 10. 2018 08:30
Re: pěkná škůdka
Hezké klasické retro auto :yes: Ale přípravek, rádoby aditivum částice mi připomínají leda tak tento vtip:

Mladý námořník přijde za kapitánem a ptá se: „Pane kapitáne, jak to, že i když všichni kouříme ten samý tabák, tak ten váš je stejně nejlepší?“„Víš, synku, to si do něj musíš přimíchat pár chlupů z lůna mladé dívky, až potom je to ono.“

Za pár dní přijde námořník opět za kapitánem: „Pane kapitáne, vyzkoušel jsem to, ale pořád ještě to není ono.“ Podá kapitánovi dýmku. On si ji vezme do úst, potáhne a říká: „Trháš moc blízko pr.de.le
7. 10. 2018 23:34
Re: pěkná škůdka
Vymést pavouky (karbon) je věc jedna, obnovit vyčochtané povrchy na původní vůle je věc druhá. Tohle ty povrchy ale vystele tím, co se dříve či později od povrchu třecích dvojic opět oddělí a zaseká to olejový filtr, rychle a spolehlivě, takže konec mazání.
Avatar - _Karel_
6. 10. 2018 08:25
Super test
Takže - víme opět houno. Jak autor říká, výraznější účinek se má projevit u dieselů. Testování "nalili jsme - změřili jsme výkon" - je k ničemu. Možná ta zázračná přísada motor po 10tkm úplně zničí?
Rozbalit vlákno
0
6. 10. 2018 12:06
V roku 1979
mala 120 LS výkon 42 kW. K zníženiu na 40 došlo až v 83 alebo 84, kvôli emisiám. 120 L mala pôvodne 38, po úprave 36 a bolo to cítiť.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - FMowner
6. 10. 2018 13:55
super efekt
tak zanedbatelný efekt, že to jsou téměř vyhozené peníze oknem... svoje auto mam dost rád na to, abych tam lil tyhle sra***
Rozbalit vlákno
1
7. 10. 2018 08:13
Re: super efekt
Asi tak vyhodené peniaze ako za rôzne "ladené" výfuky. Dobrá správa je však to, že pred sebou hneď vidím s kým mám na ceste tú "česť". ;-)
6. 10. 2018 16:39
blbost
oleje popisanym sposobom nefunguju - v ziadnom olejom alebo vazelinou mazanom ustrojenstve.

Nikto nespominal filtre pevnych casti a ine "drobnosti" v clanku.

Zazraky vo flaske su v rozpravkach. (alebo mercedes generalkuje motor v One po 30000km uplne zbytocne)
Rozbalit vlákno
0
6. 10. 2018 19:38
Grafy
Proč grafy ze zkušebny začínají až při 2700 ot./min ?
Rozbalit vlákno
2
7. 10. 2018 08:15
Re: Grafy
Lebo pri 2600 motor na tej hajtre už vynecháva ;-)
Avatar - cascadia2
7. 10. 2018 10:37
Re: Grafy
Protože do 2700 rpm Martin palí spojku, viz test Rapida >:D ;-)
6. 10. 2018 20:08
Nevěřím tomu
Něják se mi nechce věřit že jaká si vodička by dokázala zvednout výkon na to mám své auto až moc rád abych mu ubližoval
Rozbalit vlákno
0
6. 10. 2018 20:38
Nesmysl
Po plyšákovi se zde objevila spousta zázračných přípravků, které měly dělat z obyčejných aut závoďáky a ze šrotu nové motory. Nefungovalo z toho nic, jen se ničily motory, Jediný přípravek, který měl pozitivní účinek na činnost motoru a také má oficiální motorové zkoušky, je Bishop´s Original (stačí vygůglit). Jenže tento přípravek neudělá žádnou generálku, ani nijak významně nezvýší výkon motoru, ale zajišťuje jen kvalitní mazání bez trhání olejového filmu na třecích plochách. Pokud je motor už provozně opotřebený, nijak jeho stav nezlepší. To umí jen a pouze mechanická SO nebo GO motoru.

Ohledně všech přípravků s nějakými nanočásticemi a hlavně kovovými nebo keramickými částicemi. Do motoru nepatří, protože jen zhorší stav. Žádný kov ani karbid žádné drápance ve válci nebo kdekoli jinde nezalepí, protože je styčná plocha mastná. Opakuji ještě jednou - MASTNÁ. Např. PTFE, neboli teflon, potřebuje k jeho nanesení na kovový povrch teplotu cca 350°C a absolutně suchý povrch, navíc se toto děje za technického vakua. Při takových podmínkách by olej v motoru vybuchl. Navíc víme, jak se teflon chová na pánvi - velmi rychle se kovovým nástrojem sedře. Tzv. účinnost PTFE přípravků (ztišení motoru) je subjektivně dána tichým chodem motoru na volnoběh, objektivně jde o to, že se teflon nacpe do oblasti pístních kroužků, dotěsní píst a pak se zdá, že je motor ošetřený (zvýší se tlaky, takže dojde ke krátkodobému zvýšení výkonu - viz ta škodule v článku). Po nějakých 1500 - 2000 km se PTFE vyplaví, obalí se karbonem v oleji a zachytí se ve filtru, který ucpe. Motor je pak mazán obtokem přes pojistný ventil filtru prakticky nefiltrován. Takže horší stav, než když je tam jen olej bez ničeho. Přípravky s kovovými částicemi jsou na tom stejně s tím, že kovy jsou tvrdé a těžké kovy jsou sledované jako zdraví poškozující látky a v oleji nemají co dělat. V moderních motorech mohou způsobit a většinou způsobí poškození katalyzátoru. A opět - jde o mastný povrch, na který nic nepřilne. To, co je v tom přípravku, se zachová jako teflon, tedy jen na chvíli dotěsní písty.
Opotřebený motor není jen o škrbancích na válcích, které tam prakticky nejsou, jde o celkové vydření válců v oblasti I. pístního kroužku v HÚ (0,1 mm na průměru se považuje za opotřebení pro GO) a také opotřebení pístních kroužků, které nějakými nanočásticemi nikdo nikdy neopravil a neopraví. Kromě toho kovy jsou těžší, než olej, tedy nezůstanou ve vznosu, když se motor zastaví, klesnou ke dnu olejové vany, kde ztuhnou a zůstanou tam až do její demontáže a vyčištění. Takto se napálili v jakémsi ČSAD na Ostravsku, kde si nakoupili oleje Fuchs s molybdensulfidem, kde jim MoS2 jednak zničil motory a hlavně jim zůstal na dně sudů s olejem, který pak nešel nijak rozmíchat. Angličané používaly MoS2 za války u leteckých motorů pro možnost krátkodobé funkce motoru při prostřelení vany, aby se éro dokázalo vrátit zpět na letiště. Ovšem berme to tak, že letadla byla pod neustálou kontrolou a oleje se měnily a dolévaly velmi často, navíc žádné éro nebylo plánované na dvacet let životnosti...

Co tvrdím po skoro 40 letech praxe u aut - žádné přípravky motor nepotřebuje, stačí jen dodržovat předpis výrobce co se týká kvalitativní třídy oleje a jeho kilometrového náběhu. Olej se má měnit podle předepsaných kilometrů nebo nejpozději po roce, pokud nejde o long-life oleje (nepoužitelné u starých typů motorů), který vydrží až dva roky. V městském provozu, kde se olej moc nezahřeje (teplota vody je jiná, než teplota oleje), se má zkrátit výměnný interval o třetinu. Olej totiž cucá vzdušnou vlhkost a pokud se dlouhodobě nezahřeje nad 80°C, voda se neodpaří a olej tak znehodnocuje. Znám motory, které žádné přísady do olejů nikdy neobsahovaly a mají na svém kontě hodně přes 500 000 km.

Platí, že čím víc je přípravek vychvalovaný, tím víc stojí za houby. A vyhýbejte se Militecu a všeho, co obsahuje chlór. Chlór rozežere i nerez.
Rozbalit vlákno
3
6. 10. 2018 20:50
Re: Nesmysl
Obsáhlý a poučný příspěvěk :yes:
7. 10. 2018 23:15
Re: Nesmysl
No, Jiříku, což takto experimentovat? Ty vyběhané motory s půl milionem km prokazují, že kdyby docházelo díky kvalitním RVS či Atomiem k doplnění a udržování pevné a hladké třecí plochy, tak by vydržely minimálně o polovinu více. Problém tření a obrusu materiálu je největší na povrchu třecí dvojice. Ta když se příslušně nanotechnologicky molekulárně vytvrdí a vyhladí, je obrus téměř vyloučen, při pravidelné údržbě je pak snadno eliminován opět renovovaným povrchem. Viz např. řádně experimentující doc. Krejbich, ČVUT Praha (RVS-Tech).
Ještě doplním, že jakýkoli teflonový přípravek je dočasná výplň, která je trvale unášena olejem a k zacpanému filtru je pouze krůček - viz různé Slicky či Ecolube. Sloučeniny síry (Pro-Long) tolik škody nenapáchají, protože se sirovodík téměř neprodukuje a teplota zapálené směsi spolehlivě eliminuje "korozi v důsledku síry". Inu což, hlupáků běhá po světě i s tituly dost a dost.
8. 10. 2018 10:15
Re: Nesmysl
Dik za prispevek.
Do oleje jsem nikdy nic nelil a nevidim duvod.

A jeste drobnost - pouzivejte kvalitni benzin / naftu.
To je pro zivotnost motoru asi ta nejjednodussi a nejefektivnejsi vec, co muzete udelat.
6. 10. 2018 20:39
Nesmysl 2
Kdyby ty přípravky byly tak dobré, tak je budou používat výrobci olejů. Žádný je nepoužívá.
Rozbalit vlákno
1
7. 10. 2018 23:24
Re: Nesmysl 2
Nepoužívá a šíří bludy o tom, že všechna aditiva jsou šmejd a ještě si platí tribology za to, aby to potvrzovali. Prolong mi korozí motory nesežral, běhají vesele dále, již pár let ošetřované RVS-Tecem a nyní Atomiem. O palivech je spousta bludů.
Avatar - AntMan
6. 10. 2018 20:46
tekutá generálka motoru - krach servisů?! :D
Taky bych si to do svýho auta nenalil. Určitě to bude mít víc negativních efektů než těch pozitivních.
Rozbalit vlákno
0
6. 10. 2018 21:23
Přísady = nesmysl.
Jakákoliv přísada do mot.oleje třeba zlepší jednu vlastnost, ale zase zhorší jiné vlastnosti. Takže než vyhazovat prachy oknem (kupovat tyto přípravky) tak radši měnit mot.olej pravidelně a dřívě, než předepisuje výrobce motoru. Nic lepšího se pro motor v tomto případě nedá udělat.
Rozbalit vlákno
2
7. 10. 2018 23:06
Re: Přísady = nesmysl.
Správná přezdívka, diletantský názor.
8. 10. 2018 20:08
Re: Přísady = nesmysl.
A nemyslíš, že pokud by ty přípravky byly tak "zázračné" tak už jsou dávno nedílnou součástí mot.olejů z výroby? Proč je asi žádné motorové oleje nemají v sobě? Zkus se alespoň trošku zamyslet ;-)
7. 10. 2018 09:48
Další srovnání
Zajímalo by mne porovnání i s, myslím, dosti rozšířeným americkým přípravkem Bishop's.
Rozbalit vlákno
1
7. 10. 2018 23:28
Re: Další srovnání
Vcelku mimořádně stálá účinnost díky částečně minerální bázi a modifikaci povrchových vrstev třecích dvojic, na půl cesty k RVS-Tec či Atomiu. Jenže není snadné se dostart k Bishop's originálu, nelegální napodobeniny jsou šmejdy do jedné.
7. 10. 2018 23:05
nic dočasného
RVS a Atomium jsou nejlepší, reálně natotechnologická technologie. Tribologové by se měli naučit, že olej je nosné médium pro s olejem nereagující chemické sloučeniny či pro nanočástice minerálů. Též by se měli naučit experimentovat.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - vabis
7. 10. 2018 23:42
demon pikacu
Za tolik penez co stoji to aditivum je olej ve Skodovce vymeneny pomalu 2x ! Nebyla by to lepsi investice? Kdyby se radeji motor nechal seridit, daly nove svicky, vicko rozdelovace atd. tak by to tomu prospelo vic. Ono mazat podvozek zemedelskeho stroje a davat neco do motoru neni jedno a to same. Jeste kulickama velkyma skoro jako tloustka filmu. NASA to pouziva k cemu a s jakymy vysledky? Mazani rudliku na kterem brigadnik vozi v administrative ke kopirce papir? Lidi mejte rozum, zkratte si interval, mejte motor v poradku a nekupujte pikacoviny.
Rozbalit vlákno
0
8. 10. 2018 13:13
My lidi
ti dekujeme, otevrels nam oci :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - chetoos
10. 10. 2018 18:48
Aditiva
Předně, mám Škodu 120. Stačí vyměnit olej, svíčky a seřídit ventily a škodovka ožije a není potřeba aditiva. U svého Logana co měl při koupi 105 tis km, jsem jej použil a nějaké výsledky jsem nezpozoroval. Větší smysl mi přináší aditivovaný olej. Já používám Valvoline Maxlife 10w40 pro motory co mají nad 100 tis Km. A tam je to znát. Motor je tišší, úspornější, méně v zimě kouří a jde lépe za plynem, ale že by vyřešil nějaké problémy na autě s mrtvým motorem asi ne..
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud