Pěkný auto.
Nemyslím, že je dobrý nápad nahradit 1,7CRDi, o které všude píší jak nejede, menším objemem. Přitom mají naftu 2,2l?!
Nic moc konfigurovatelnost, ale zase bohatá výbava. Vzhledem k pěkné výbavě mi ceny přijdou vcelku adekvátní.
Vůbec bych se nezlobil potkávat je častěji, ale to asi neklapne.
Objem nemusí byť smerodajný, reálne môže byť aj menší motor lepší, nie? Ale máš pravdu, z laického pohľadu to veľa dôvery nevzbudzuje. Uvidíme, keď bude nejaký test.
Ja som posledne pozeral na posledný diesel od Renaultu, ten šiel s objemom z 1,5 ,a 1,75 litra, ale v našich končinách som ešte žiadny test auta s touto jednotkou nenašiel, tiež by som bol zvedavý ako ide.
Môže byť, dopodrobna som sa o to nezaujímal. Faktom je, že napríklad pre Scenic iný dieslový motor ako 1,7 neponúka, a to tvorili jedna-päťky väčšinu ponuky.
Jako nezní to špatně, ale dvě stovky koníků, a dynamika na úrovni 1,6CRDi. Není lepší projet toho půl milionu korun (!!!!) o které je hybrid dražší, v naftě? ;-)
Znie to až tak dobre, že tomu údaju neverím. Reál bude, myslím si, niekde na úrovni 4 litrov, ak nie viac, pod dva litre leda dolu kopcom s vetrom v chrbte...
Je to plug-in hybrid a u toho se už z principu fungování nedá stanovit papírová spotřeba, která by dávala smysl. Realita totiž závisí na tom, jak dlouhé trasy jezdíš a jak často nabíjíš. Pokud se ti daří jezdit krátké trasy, které se vejdou do elektrického dojezdu, tedy vždy jen auto nabiješ a vše zvládneš na elektřinu, můžeš jezdit v praxi za nulu a mít elektromobil. Pokud naopak jezdíš stovky kilometrů a nikoli kratší trasy, bude podíl nabité elektřiny na celkovém provozu mizivý a klidně to bude brát třeba kolem sedmi. U plug-inů je to prostě nic neříkající číslo, ale ono ani nic říci nemůže a není to dokonce ani chyba výrobce. Pro někoho tak 1,4 může být nereálné a klidně může jezdit za méně.
by mi uplne stacil... za mna pre taketo auto uplny ideal :yes: .. predsa len tych 2 litrov GT verzii sa moc nepreda a tak je fajn ze konecne na to v kii prisli ( aj ked ja som to vedel uz davno ze kde je problem ale tak klasika vzdy na moje slova dojde :-) ) a ponukli aj prave tu mensiu 1,6tku v turbe ... to bol sikovny tah... ale na druhej strane aj nevyhnutny ak benzin v optime nechcu uplne zazdit.. a to urcite nechcu ak zvazime ze dizle su uz na ustupe...
takze za mna cerveny sedan 1,6tgdi na 17tkach ... tesim sa aj na porovnanie s P508 :yes:
S Optimou som najazdil v USA asi 5000 km, musím povedať, že super auto, ozaj neviem, prečo sa ich nepredá u nás viac. Jazdil som s atmosférickým 2.4 GDI a bol som z toho motora očarený. Krásny lineárny záťah v širokom spektre, nehlučný chod a aj automat bol vynikajúci. V režime normal jazdil tak, že ma nijak nerušil a keď som občas potreboval rychle predbehnúť, režim Sport bol výborný.
To auto ma tak nadchlo, že po návrate do Európy som sa hneď pozeral na stránky KIA, no bohužiaľ hneď prišlo sklamanie, keď som zbadal ponuku motorov...
A neverili by ste, ale s tým 2.4 GDI som mal priemernú spotrebu okolo 6l/100, na dlhých trasách 5,8. Ale je pravda, že v USA sa jazdí inak, u nás by to bolo asi viac.