Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Ford Focus kombi 1.5 EcoBlue Trend Edition Plus – Radost z jízdy i po 20 letech

51 komentářů

Avatar - lamal
lamal
Fajn test, akurat nechapem preco su v + dlhe prevody, ked zabijaju dynamiku...

Dizajnovo je to trochu podivne, predok mi moc nesedi a zadok je opat prilis usadly... nehovoriac o vyzore Fiata Tipo podla stylu svetiel.

Som zvedavy na test 1.5 Ecoboost, snad bude aj v kombiku... Trochu mi chyba popis prace tej lepsej zadnej napravy a ake su zasahy stabilizacie..
Avatar - Rubb
Rubb
To asi ne s tím příšerným designem. Vypadá to jak nějaký extra nepovedený hnojdaj. Diesel bez SCR je dnes slušný přešlap, chtěl bych vidět tu životnost motoru a celého systému při té časté recirkulaci spalin, ufff. Nechápu tohle řešení/šetření. Akorát je pak motor mdlý a spotřeba nafty vyšší. Dlouhé převody pak už tomu všemu pouze nasadily korunu. Zajímalo by mě opravdu nějaké pádné odůvodnění, proč bych si měl koupit tohohle Focuse oproti konkurenci a měl se tedy stát autem roku 2019 8-s
Nonsens
ak by ťa zaujímalo pádne odôvodnenie, prečítaj si test, zrejme si rovno z galérie skočil do diskusie
Avatar - Ozzman
Ozzman
>:-[]
Avatar - Rubb
Rubb
Právě že jsem ten test četl, ale nic z řečeného by mě k nákupu nepřimělo... :-! :no:
Avatar - miromen
miromen
Když vidim jak onanuješ nad škodovkou tak je mi tě vlastně lito.
multicar
V tom článku toho mnoho není. A s tím autem je víc věcí v nepořádku. Namátkově : šířka uvnitř vepředu a vzadu:

Megane Grandtour 148/140
Peugeot 308 SW 148/145
Opel Astra 151/144
Octavia Combi 147/147
VW Golf Variant 148/145

Tento Ford Focus: 143/138 .... WTH!?

8-s
Avatar - woody-alien
woody-alien
Tak tohle vysvětlení torzka vs. multilink by se docela hodilo na můj oblíbený hlavolamový server. >:D

"Pouze pětidveřová verze s motory 1.0 EcoBoost, 1.5 EcoBoost a 1.5 EcoBlue s výjimkou Vignale a připravované Active (optická terénní verze) používá vzadu nápravu s torzní příčkou. Diesely a dále Vignale a Active s motory 1.5 EcoBoost a 2.0 EcoBlue mají víceprvkové zavěšení."

Nevím, školy nemám >:-[] ale 1.5 EcoBlue a 2.0 EcoBlue jsou snad diesely, takže logika tady malinko hapruje.
Nonsens
tiež som moc nepochopil
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ecoblue je hybrid >:-[] Naoko se tváří, že jede na baterky, ale má v kufru jen pytel cementu, proto tak skvělé jízdní vlastnosti >:-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Předně chci říct, že zezačátku jsem byl z Fokusu IV trochu rozpačitý, je hezký? Není hezký ? Dnes už vím, že se mi líbí, ale mám to takto s každým Fordem, i s těmi, které máme/měli jsme doma. Potřebuje trochu doladit, hlavně barevně (Červená mu sekne ! Viď Sakro :D) ,ale kola Ford má v nabídce i o dost hezčí.

Co mne na autě velmi zaujalo, je posun v prostornosti oproti MK3, příjemný interiér (mne u Fl MK3 přišel také dobrý, ale tohle je jiná káva) a hlavně prostornost kufru ! Smekám, protože větší Mondeo se vedle krčí hanbou. Fokus ho přerůstá a to o nemalých 100 litrů... :/.

Motor - Jezdil jsem s tímto motorem v MK3 po Fl s Powershiftem a auto mi přišlo na poměr třídy naprosto dostačující, jen má spotřeba se pohybovala kolem 7/100, za což jezdí i větší a silnější Fordi.

Chtěl bych se optat na pár detailů, jelikož jsem kombík ještě naživo nezkoušel:

Automatická parkovací brzda: Nevíte jak funguje s automatem ? Tam je to také manuální, nebo se zapne při poloze P? Mondeo má také manuální ovládání, přičemž by mi vyhovovalo spíše řešení PSA.

Kufr: Je nakládací hrana v rovině s podlahou standartní ? Nebo je k dispozici dvojitá podlaha ? Hodnoty objemu kufru jsou při podlaze srovnané s nakládací hranou?

Je ovládání tempomatu zase jiné, než u předchozího modelu, jako je to u Fordu zvykem, že pořád mění ovládací prvky volantu? Je v pravo, nebo v levo ? Detail volantu bohužel na foto chybí.

Jinak za mne je aktuálně v nižší střední Fokus TOP, já jsem na kombi zatížený, takže porovnávám optikou těchto modelů (Mazda 3 mi vypadává, stejně jako Civic) a v této motorizaci dostatečné ideální rodinné auto, v lepším případě s 2.0 TDci ;). Bravo Ford
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Názor celkem OK, ale, Ozzi, kruci... vpravo a vlevo se píše vždy a pouze dohromady!!!
Avatar - Ozzman
Ozzman
oops... :-|
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jo, přesně. Udělals to zas. >:D
[odkaz]
Avatar - woody-alien
woody-alien
No a to ještě nezačal s "podlazeným" motorem. ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Už sem ti vysvětloval, že mi kytary lazí technik >:D
ericn
Ty jo Ozzy, FoFo IV. je ošklivé auto ze všech stran, z každé připomíná něco jiného než Ford. Kde je ten jedinečný a svébytný design 1G? V prachu dějin. 3hrnek se dá tolerovat u litrového motoru, ale rozhodně ne výše. Za mě je nový Focus "fail". Ani jedna generace v prodejích nedohonila tu první a tahle to nedá určitě ;-\
Avatar - Ozzman
Ozzman
Promiň, ale já to prostě vidím jinak a z 1. generace jsem nikterak odvázaný nebyl, až pozdeji mne chytl 3dv ST170, jinak maximálně kombi a interiér jsem taky nedával, málem jsem ho měl, ale nakonec jsem šel do Laguny II. Vím, že jezdil a jezdí perfektně, hlavně v kontextu doby a konkurence, ale více se mi líbila II. generace, potažmo II po Fl.

A tímhle:

[odkaz]

tím bych klidně jezdil :-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já bych tím jezdil taky, a rád. Ale ten design... Proporčně dobrý, ale kde je trocha konzistence, smyslu pro detail...zadní světla wtf? Hatch na foto se přežít dá, kombík je horší.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na živo mi to příjde o dost lepší a souhlasím, že to není láska na první pohled, jako je třeba Mazda 3, která ve správné kombinaci vypadá úžasně z každého úhlu, Fokus je jiný, má své přednosti a své slabší stránky. Asi bych těžko v jakékoliv automobilové třídě hledal auto, které bude ve všech verzích krásné ze všech úhlů a zároveň i dobré, jako auto :-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jak říkám, určitě bych se Focusu nebránil, v rozumné konfiguraci. Ale design mě k němu tedy netáhne. I když je pravda, že naživo jsem ho viděl jen zběžně u showroomu.
Avatar - miromen
miromen
Jako by si popisoval nejmenovany koncern. Zřejmě maš vlči mlhu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ach jo, bál jsem se, že diskuse opět sklouzne ke koncernu. >:D Udělám ti tedy radost a napíšu, že konkrétně facelift Octavie považuji za designový omyl roku.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mě se zase začíná docela líbit, pokud má vyšší výbavu >:D
Arese
Nevím, s tímto autem jsem se zatím nesvezl, ale jízdně asi bude hodně dobré. Co mi ale vůbec nesedí, je jeho design - je takový podivný, naprosto "nefocusovský" či jak to říct. Třeba to zužování boční zasklenné plochy směrem dozadu je fakt extrémní a předek se mi vysloveně nelíbí. Co se mi líbí naopak moc, je interiér - jak prostornost, tak i ovládací prvky, tady je mezigenerační zlepšení opravdu obrovské. Jenom nechápu, proč si nemůžu zvolit mechanickou ručku i k vyšším stupňům výbavy! :'-( :-( 8-s :no: . Co je ovšem naprosto tragické a neodpustitelné je předělání i benzinové patnáctistovky na tříválec. U základního litru lze tříválec možná i tolerovat, ale u patnáctistovky ani omylem! Tím se toto jinak jistě výborné auto pro mě bohužel stalo naprosto nekoupitelné... :-O :'-( :-( :no:
Tymkoo
Na co mechanickou ručku?
Avatar - Ozzman
Ozzman
K čemu je u takového vlastně rodinného auta mechanická ručka ?
Arese
Mám tento klasický ovládací prvek prostě rád (můžu si u něj sám dávkovat rychlost a míru zatažení), a proto bych velice ocenil, pokud by mi dal výrobce na výběr. Zejména, když Ford s Focusem údajně cílí na řidiče-labužníky. Ještě nějaké otázky? :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Radši ne >:D Já tedy při jízdě ruční brzdu nepoužívám, a už vůbec si to neumím představit u předokolky >:D
sachs800
Tak snad právě u předokolky....
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kombi, FWD, naftové... typické auto s kterým driftuješ při dojíždění do práce.. :-!
mrazik
Pred pouzitim rucky musis vypnout ESP, pokud to jde. Jinak to absolutne nema smysl a zazitek trva tak vterinu, pak promluvi ESP a je po srande.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Jízdní vlastnosti souhra komfortu agilty a ovladatelnosti - to byla vždy silná stránka Focusu. S interiérem to bylo naopak špatné již od počátku. U nové generace to vypadá na velký pokrok a to včetně sedadel, které patřily k podprůměru již od 1 gen. Z designu nejsem sice nadšen, předek je zbytečně brutální a zadek jak korejec. Silueta se mi ale naopak líbí. Nicméně to že benzínovou 1,5, která by přicházela v úvahu, zprznili tříválcem, udělali z Focusu pro mě nekoupitelné auto.
ericn
To zhodnocení sedí přesně :yes:
multicar
V mnoha testech chybí vytyčení požadavků na danou kategorii vozů a následná konfrontace s testovaným autem. Zde tu máme typického představitele rodinného auta.

Co třeba zahrnout do hodnocení výbavu , bezpečnost?
Hodnocení chytrých asistentů (jak dobře fungují).
Infotainment - použití v praxi.
Jaký je komfort vozu (mimo akustického, ten popsán je).
Prostorové poměry (posádka, zavazadlový prostor - detailněji)

To jsou atributy rodinného auta.

Naproti tomu zde jsou testy prováděny optikou "chci si zařádit za volantem" a váha stojí na multilinku, chování podvozku a manuálních ovládacích prvcích...

Focus je velmi dobré auto , ale design nic moc, motor - relativně slabý, řekl bych že se autor nechal příliš unést jízdními schopnostmi a la hot-hatch.
mrazik
U Focusu na ty jizdni vlastnosti vsichni cekaji, zda je dokazali jeste zlepsi.
multicar
Jak to bylo u Felicie nevím, ale výrazné posilování řízení ve stoje a při pomalé jízdě mi přijde logické - proč vynakládat zbytečně sílu, kdy parkuji, stojím, či jedu pomalu/ a potřebuji volant vytočit i o několik otáček ? Naopak při rychlé jízdě je posilování slabší, přece nedrbnu jen malíčkem do volantu a nevyjedu z dálnice.
Jde i o bezpečnost. Tady nesouhlasím s autorem...
Arese
Přesně tak, to vyjádření autora k řízení Focusu mi příjde naprosto absurdní. Posilovač má přece nejvíc pracovat při stojícím vozu a při jeho pomalém manévrování, naopak s rostoucí rychlostí má jeho účinek rychle klesat a třeba v dálničních rychlostech by měl být v podstatě nulový. Pokud to takto u nového Focusu funguje, je vše v nejlepším pořádku! :-)
Avatar - miromen
miromen
Nejen HB, ale i kombik se vzhledově velmi povedl a je to vlastně prvni generace, kde to neni jen "krabice", to se fordu povedlo. S interierem, už je to vzhledově slabši a bohužel snaha ani ne tak o prostornost, ale spiš o pocit vzdušnosti se na interieru projevilo i negativně. Minimalně ztrata utulnosti nebo prvni generace v řadě focusu, kde vzadu už je jen pruměrny posaz. Předni sedadla označit za sportovni je docela mimo, stejně tak označena jsou i u 3G, ale ty oproti těm ve 4G se opravdu jako sportovnějši označit daji. Ve 4G jsou sedadla celkově dost poddajna a to bohužel včetně bočnic takže ty podrži jen pruměrně, naštěsti nebyla použita nějaka kluzka latka. Diky te vyšši poddajnosti jsem moc nevěřil komforu při delšim posazu, ale to se mi v praxi nepotvrdilo takže, alespoň na delši štreky by to mohlo byt OK. U 3G se sedaky opravdu povedly což je velky rozdil oproti předchozim 2 generacim, kde to byla slabota a v praxi se ukazaly jako povedene jak na kratke štreky tak na ty dlouhe. Každopadně novy focus by si zasloužil opravdu sportovnějši sedačky, protože minimalně zde je to oproti předchudci ustupek. Nejsem kombikovej, ale plocha kufru mi přišla velka až až, ale suběktivně je kufr dost mělky.Vyška kufru po plato je 44cm a bez podlažky je to 57cm.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Sedačky - Základní v 3. generaci byly nic moc.... neříkám, že se v nich nedá sedět, ale dá se to zvládnout i lépe. Sportovní sedačky jsou o trochu lepší, na oko vypadají líp, než jaké jsou a nejlepší ( průměrné ) jsou ty u verzí Titanium, které jsou velmi podobné (možná shodné) s těmi v Mondeu Titanium. I tak to Ford uměl v minulých generací lépe (třeba v 4kovém Mondeu). Naopak sedačky testovaného vozu jsem zkoušel a přišly my naprosto v pořádku. Já tak nějak u tebe cítím tu snahu obhájit si vlastní garáž... vždy a všude.. >:-[]

Kufr jsem viděl jen na fotkách, ale výrazný úbytek prostoru na výšku je i v Mondeu 5 oproti 4. generaci, což by údajně měl nový Fokus zase dohonit. Stal se tak největším kombi (objemem kufru), který má Ford v Evropě v nabídce, odpovídá tomu i rozdíl 75-100 litrů (dle varianty). Nutno podotknout, že takové hodnoty mělo opět Mondeo MK4 kombi, takže Fokus kombíkově dorostl.
Avatar - miromen
miromen
Určitě neřešim zakladni sedačky, ktere možna až na par vyjimek nebudou za moc stat nikde. A podobnost neni nebo nemusi znamenat shodu. Jen jedno je jiste, že teprve až 3G přišla s opravdu povedenymi sedaky ať už st line nebo titanium to, že někdo napiše, že tomu tak neni tak je to o tom, že akorat placa viz Verny. V ostatnich ohledech ani nemluvě, ale to je mistni kolorit takoveho Arese, nevi, ale ma v tom jasno.
Komlet předni sedaky jsou u 3G rozměrna a navic maji velice dobrou oporu zad a k tomu akoratni tuhost vyplni takže na delši štreky jsou hodně přijemne. Navic bočni vedeni podrži, určitě vic než u 4G kde je celkově vyplň až moc poddajna. A nejsem rozhodně prvni, kdo tohle zaznamenal a to ani nezna sedaky z 3G. Ano sedi se v nich přijemně a na delši štreky se mi jevili, že budou svou funkci plnit minimalně dobře. Jenže při ostřejši jizdě je ubytek opory bočnic to je vic než jiste. Takže minimalně ST Line by si zasloužil ty sedaky opravdu sportovni ty součastne by měli označovat jako komfortni, když už. A souhlasim s jednim testerem, ktery o sedačkach 3G prohlasil, že tohle jsou konečně pořadne sedaky ve fordu, ktery je nikdy moc povedena neměl.
Co se kufru tyče tak jak pišu, nejsem kombikovej, ale když už jsem ho měl tak jsem ty miry změřil a ty jsou takove jak vyše uvadim. Prostě na pohled je ten kufr plytky. Ale vubec nechapu tu snahu o nahaněni nějakych litru a cm, tohle je ford a tohle ma byt jako jeho parketa ? S tim ať šermuje nezajimava škodovka.
Jinak dalši věc co je u noveho focusu tak to je ubytek poctivosti, ktera je u 3G evidentně v řadě focusu a nejen u něj na vrcholu. Sice jsem počital s tim, že k tomu dojde, ale naštěsti to neni až tak hrozne. Takove odstraněni zakrytych ramu dveři bych ještě bral tohle v nižši středni je nebo zřejmě bylo vyjimkou. Ale možnost zapnout zadni osvětleni pro pasažery pouze z předni časti společně s těmi přednimi je hloupe šetřeni nebo pouze jedna parkovačka,to opravdu nechapu. Vždyť to neni jen přinosne, ale tak trochu i o bezpečnosti.
Avatar - Ozzman
Ozzman
[odkaz]

Tyhle jsou z Titania, že ? To jsou skoro ty totožné, jako v MK 5 Titanium (nevím, jestli se liší, ale větší asi nebudou) a MK 4 Titanium měla sedačky větší. Vím o čem mluvím, neznám to jen z fotek.

A kufr: Já třeba kufr využívám, takže pro mne ten úbytek litrů u Mondea znát je, o to víc chválím Fokus. Já kombik MK4 ještě naživo neprolézal, tak se nemohu vyjádřit, ale doufám, že je to opravu Mondeu krok vpřed.
Avatar - miromen
miromen
Tohle je předFL takže nevim, ale sedadla snad nejsou jen o rozměrech ne. Ja ti mužu řict akorat delku sedaku v FL Titanium a tam je sedak dlouhy 52cm. Ale prostě bočni opora je prostě pruměrna zde lepe poslouži sedaky pravě z 3G. A tohle je ford a ten by měl myslet na bočni oporu. To jim nestačila ta žalostnost sedaku z 1G ?
Avatar - Ozzman
Ozzman
[odkaz]

Tohle je titanium co máš? Tyhle sedačky máme v Kuze, byly ve výbavě jako příplatek za sportovní sedačky. Nepříjdou mi zrovna výborné, nejsou zlé. Pak se dávaly ty, co jsem postnul poprvé

Mondeo má hodně podobné

[odkaz] a viděl jsem je i u nějakých hodně vybavených Fokusů, především v kůži [odkaz]

A nejen já, ale i jiní si stěžují, že jsou malé. Dnes už mi to taky tak nepříjde, ale když si přesedl z MK4, byl to rozdíl.
Avatar - miromen
miromen
Ano tohle jsou ony a male opravdu nejsou tedy rozhodně ne ve fokalu. Takže bych rad viděl toho kdo si na ně stěžuje pro jejich jak řikaš malost. Ty v Mk4 minalně nejsou větši max stejne spiš menši. Ale tohle jak znova opakuji neni jejich problem, ale prostě bočni opora, ktera sice neni vyloženě špatna, ale prostě pruměrna. A pak ta jak piši mirna gaučovitost vyplně, ale to samozřejmě nemusi byt problem. Prostě podobnost nebo shoda v nějakych latkach ještě nic nemusi zaručovat. Nehledě na ruzna ukotveni sedaku v rozdilnych autech, ktere muže hrat dost vyznamnou roli.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nezlob se na mne, Mondeo MK4 jsem měl 7 let, Titanium sedačky, přesedal jsem 4 roky soustavně do Kugy s těmito sedáky (tam označované jako sportovní sedačky), které máš ve Fokusu MK3 (Klidně mrkni ke mne do recenze, že jsou totožné) a nyní jsem 2 měsíce z MK4 přesedal do MK5 (než šlo do světa). Mondeo MK 4 mělo větší a pohodlnější sedačky ze všech aut o kterých píšeme. Píšou to i testeři, není to jen můj pocit. Sedačky v MK4 Fokusu jsou v běžné verzi lepší, než v MK3 a mají lepší boční vedení.
Avatar - miromen
miromen
Ty si važně pěkně mimo. Pravě, že testeři z těch sedaček jsou spiš rozpačiti, stejně tak jak uživatele, kteři maji srovnani a hlavně se poukazuje na to pruměrne bočni vedeni o kterem se zmiňuji, že by mohle byt lepši. Takovy němci v testu měli několik aut a MK4 focus měl celkově sedačky nejmenši tušim ST Line a řeči čisel menši než ma MK3, ale neni to jen o těch rozměrech. Takže pro Titanium ještě OK, ale ST Line by určitě zasloužil tu bočni oporu lepši. Max co muže byt tak se da u MK4 připlatit sedak, ktery se da prodloužit, ale bohužel tyto sedačky koliduji s jinou vybavou takže je nelze mit za všech okolnosti a u všech vybav. Tušim se daji připlatit pouze do Titanium.
Takže jsem to našel a němci maji změřeno ST Line, delka sedaku 510mm u sveho auta jedina mira kterou znam ta je 520mm no a u opěradla udavaji 610mm to u sveho auta nevim. Každopadně nepodstatne.

Jinak z jineho soudku. Tohle je ST zachycene v tovarně...

[odkaz]
Avatar - iudex
iudex
Vlastná garáž, je to márne... ;-)
Avatar - miromen
miromen
Marne je to co tu piše Ozzman, ja piši fakta a zkušenosti a navic rozdilnosti, už potvrzuji i jini majitele MK3 vuči MK4. A poddajnějši vyplně včetně zhoršene bočni opory je jedna z nich. Jo a ještě jeden udaj a to je delka opěraku u MK3, ktera je 640mm a u MK4 610mm. Takže už jen tyhle realne čisla jasně o něčem hovoři. A znova zopakuji, ale o nějakych čislech to neni, řekl bych, že podměrečne sedaky by byly o jinych čislech. Takovy němci maji plno věci změřeno sakum prask.
Revolte
Ozzman má pravdu. Jezdil jsem všechno krom nové verze Focuse a MK4 má ze všech nejprostornější a nejpohodlnější sedačky (Alcantra/kůže to myslím byla) MK3 má sedačky lepší jak MK4 hlavně v šírce, ale nic z čeho by byl člověk unešený. MK4 FoFo neutším, ale pokud Ozzyman má možnost porovnat tak bych mu věřil. Nejlepší pocit jsem měl teď v Recarech v ST >:D
Avatar - CHerokee
CHerokee
Pěkný, pečlivý text. Auto v reálu v lepších výbavách vypadá lépe než na fotkách. Největší změnu člověk ale vidí v interiéru. Jen mi osobně k modrému autu opravdu nepasuje červené prošívání (ST-Line), jak to u předváděček bývá. Na hodnocení podvozku jsem ujel málo, auto ale působí velmi suverénně. Co mě mrzí jsou motorizace. Diesely jsou před klinickou smrtí a přiškrcené, navíc se do města nehodí. A v benzínu jen tříválce, které se od této třídy nehodí. A už vůbec ne k potenciálnímu králi třídy. Leda tak pro ženské, které tomu nerozumí. Navíc silnější provedení s 1,5 jsou předražená. Zajímal by mě, jak funguje/nefunguje adaptivní podvozek, který údajně využívá technologie z podstatně dražších aut (snímání vozovky).

Takže s napětím očekávám, jaký bude nový Focus ST. Pokud to dotáhnou, může jít o mistrovský kousek.