Nejmenší audi je agresivnější, modernější i dospělejší. To společně s poměry, z nichž pochází, šroubuje jeho cenu pořádně vysoko. Co nabízí za nemalou investici?
Jo, to je možný. Protože v tomhle segmentu už to dneska není prémie, byť je na kapotě ta stejná značka. Prodává se image, ne kvalita. Ti co ta auta řídí to stejně nepoznají.
Například toto už lidi co to skutečně jezdili ví už dlouho: [odkaz]
Prémium je na tom opravdu jenom cenovka. A válcuje ji právě proto, že je tam "premium" image. Za 1,2 mega je možné mít BMW 3, nebo Superba. A protože se lidé čím dál častěji zaměřují na styl, kupují tu trojku, i když stojí zaprd.
To celkem dává smysl... akorát realita je úplně jiná. Prémie už vyštípala mainstream z vyšší střední a pomalu ho válcuje ve střední, krom toho roste díky SUV. Když se podíváš na evropské prodeje, tak prémie nikdy nebyla tak silná.
Je ten, ze mainstreamove automobilky se naucily za poslednich 10-15 let delat auta tak dobre a prejimaji "spickove" technologie tak rychle, ze tahle mensi "premiova" auta v relativni holote zpusobi, ze si koupite realne horsi auto (na pohled, dynamika, VSECHNO), nez nabidne nejaka slusne vybavena bezna znacka v nizsi stredni.
Premie ma dnes smysl, pokud si kupujete vyssi (nebo top) modely a hlavne s peknou priplatkovou vybavou.
Zaklad je takovy chudak, ze ho dorovna(trumfne) leccos za pulku, ale ta premiova cena tak nejak zustava :-)
Jo, vtipná představa, že by si pár s dítětem pořídil jako jediný auto za mega A1. Ale zas musí bejt (hypotetická) sranda očumovat tu mamku, jak se tam snaží narvat velkej kočárek.. bych si tipnul, že pan Kolman a Simča dohromady zas tak úplně moc dětí nemaj:)
No, asi tak. Základ je navíc opravdu holobyt, či spíše takový prapodivný pelmel. Má to 15" plecháče, manuální klimu, halogenová světla, nelakované černé "dekorativní elementy", dálkový základní centrál, ale digitální kokpit. Jenže ani vyšší výbavy nic moc nepřinášejí, snad jen jiná kola a nějaké optické činčurády. Vše ostatní se musí dokupovat pěkně v paketech nebo úplně extra.
No, a a pak z toho vyleze taková cena.
Popravdě dát 550 (s manuálem) za tříválcového prcka na plecháčích, to bych asi musel být opravdu přítulná blondýna. Ale i ta jen lehce obarvená by si řekla aspoň o pěkná kola, automatickou klimu...
Mimochodem cena Pola GTI je nějakých 575, jenže to má dvěstěkoňový dvoulitr, DSG a plný pytel výbavy. S tím by si chlap užil daleko víc. A i ta blondýna.
Proc pod kazdym jedn clankem, proc i pod tim kazdym clankem dokonce opakovane...
Pochopte uz ze ne kazdy kupuje auta stylem: koupit co nejvetsi krabici za ty penize co jde. To by vsichni jezdili v VW Caddy, tranzitech atd. Ne, vazne si A1 nekonkuruje se sorentem, vazne si A1 nekonkuruje se superbem. Prima konkurence A1 je mini, neprima pak zespod stejne velky mainstream (polo, fiesta...) nebo neprima shora je zase o tridu vyssi premie (A Klasse, A3 atd.), tedy auta trochu jinde image (a cenou) anebo trochu jinde vlastnostma...
... s durazem na to trochu.
Platilo mozna v pozdejsi casti zivotniho cyklu minule A1, kdyz to auto ale bylo jeste relativne nove tak rozumna (cti nekrici do sveta za co vsechno si majitel nepriplatil) vybava byla za 800 papiru a i po debatach a emailech s prodejcem cenovka furt zacinala sedmickou. Tedy zadna lace, coz by u premie prekvapit nemelo, ale vzhledem k velikosti auta a furt jen "rozumne vybave" to i tak nepotesilo.
Paradoxne mi cenovy odskok mainstream / premie prisel o tridu nebo i o 2 tridy vys proporcne mensi nez u minule generace teto nejmensi z audi.
Taky máš potřebu jako Ernesto se navážet do lidí a dělat závěry na základě výběru auta? Nikde napíšu, že můj názor je ten pravý,píšu, že podobné úsudky jsou pouze pro slabomyslné. Kam se sám řadíš, je tvá věc.
Třeba JLR nebo personifikační programy. Nedělal bych z toho takovou vědu, Audi místy převyšuje konkurenci, stejně jako konkurence ji jinde. Je to prémie a tím bych to uzavřel. Ernesto jen trollí a neví.
Dá a stejně to nikdo nechce...protože novinářská konfigurace a realita je něco zcela jiného. Ten, kdo běžně kupuje u čtyř kroužků a potřebuje auto do města, tak odjíždí solidně vybaveným šmudlou za dvoutřetinovou cenu.
Už jsi se vydávil ty bolševiku? Běž do prčic se svými měřítky, s určováním co si kdo má nebo nemá koupit.
To co jsi napsal je projevem mentální žebroty.
Hanba omezencům, co má neustále potřebu se navážet do jiných a zřejmě z hlediska výdělku (nevím, proč brát peníze jako měřítko všude) úspěšnějších.
Vzchop se a nakopej sám do zadku, než to udělá někdo jiný...
Tady je to jak u blbejch. Nechápu proč tu kdekdo píše ze za milion lze koupit jiný auta. To je snad logicky, mega je dost peněz. I u audi muže člověk mít člověk lecos, třeba za 770 a1 z 200 k dvoulitrem. Tahle testovací spěchá je proste Kurna vybavena. Ale stylovejch solidních malejch aut na trhu moc není, a tento konkurent miniho jej podle mne ve stylovosti poráží svou moderností. Přináší svěží vítr. :yes:
Cena mini autíčka je zcela mimo realitu...
Design karoserie je velmi pěkný , interier v digi verzích nežeru.
Pěkné auto za nesmyslnou cenu.
Prodeje budou v ČR minimální , němci si to asi koupí.
Audi JE prémie. Technika, technologie, motory, pohony, podvozky, hliníkové karoserie, individualizace, luxusní materiály a dekorace, servis a prodejní síť (na západ od nás).
Skoro prémie nabízí motory r3 až W12? Která z premiovych značek má atmosférický desetiválec nebo vyspělý naftový osmiválec? Která z těch značek ti nabídne takovou míru individualizace (dekorace z pravých hodnotných materiálů, laky (710 odstínů), kola, volitelné barvy nití, volitelné potahy a barvy)?
Obavám se, ze je to jen tvá neznalost věci. To je celé.
dnes uz to nie je moc o technike v tomto ... vid napriklad aj taky juke alebo soul... ci povedzme maly F500.. mini ... a pod ... skor tu uz ide o stylovejsi dizajn.. pripadne exkluzivnejsiu vybavu ...
Ta brzda je daná platformou, všechna koncernová auta na A0 (nebo jak se to jmenuje) včetně Skály a Kamýka mají "jen" mechanickou brzdu. Ona je to ve finále opravdu spíše výhoda. Akorát nevím, co cílová klientela...
Tak že je to auto absurdně cenově přestřelené, o tom není nejmenších pochyb. Stejně jako to, že použití výhradně tvrdých plastů na palubce a výplních dveří je u takto drahé prémiovky prostě ostuda. Ovšem jedna megavýhodu by tu přece jen byla - mechanická P brzda! :-):yes: Jinak vnější design je docela povedený, až přehnaně hranaté tvary palubky už méně.
Audi proste umi, to je bez debat, i kdyz si za to necha taky jaksepatri zaplatit - tady je to zase samozrejme umocneny nesmyslama typu navi za 50 a tak.
Neobavam se, ze by o A1 v zapadnich zemich nebyl zajem - muzes mit treba 100 milionu volnejch penez, ale pokud potrebujes casto jezdit a parkovat ve velkomeste (nebo ses proste uspesna zenska, ktera zadnou velkou obludu nepotrebuje, protoze uz doma jednu A6 v allroadu mate), tak si proste pujdes pro nabusenou A1 a nebudes ani v nejmensim uvazovat, ze za ty prachy muzes mit nejakou lod typu Schade Superb.
predok mi proipomina kusok aj stonic.. aspomn teda ta vrchna cast... ono to chce proste chromovanu masku .. tieto cierne radoby sportove pakety su pekne mozno na kasni alebo v kabine ale zasahovat do masky by uz nemuseli ako v tomto pripade ... skoda ... mne pride ze za melon mame uz predsa paradne vacsie A3 ... tak preco mensie A1 v rovnakej cene... jedine ak niekto chce vyslovene kompaktne rozmery... ale tak to radsej dve F500-vky za mna za melon :*)
A1 je na plosine pola.. ide o male auto... kdezto bmw 1 je auto velkosti golfu ... marketing sice tu a tam dokaze divy ale kto vie kolko je dva a dva a nie je uplne priblbly tomu musi byt jasne ze bmw 1 je o level dalej ako nejaka A1 snad vo vsetkom nielen rozmerovo
za milion ma clovek uz 4kolkoveho outbacka... alebo sorento... to je pravda... pripadne fakt naslapaneho superba suhlas....
ale tento audi-kauf nie je o co najvacsom aute za co najlepsie prachy... A1 je proste stylovka akurat ze tentokrat to asi fakt uz kusok prepiskli... testovana kombinacia je sice na papieri krasna ale v reale docela nekupitelna... :*) .. auto pritom iste paradne... ja som mal moznost jazdit v novej vacsej A3 pred necelym rokom v nemecku a za melon si viem predsatvit uz aspon nieco ako A3-ku ked uz teda audinu za melon .. alebo za melon je uz aj slusna Q2-ka .. ale za A1 je aj 600 litrov moc nie to este melon...
ale v tejto cene defakto sukromnikom nekupitelne :*) .. rovnako ked uz audi tak to chce aj nejaky poriadny motor a nie takuto kosacku.... ta modra kombinacia s ciernou tu aj pasuje ( malemu autu toto nevadi ) aj ked klasicka chromovana maska je za mna vzdy krajsia ... ;-):yes:
Pravda, to jsem se trochu ukvapil. Ale marketing dokáže zázraky, takže přesvědčit kupce, že Audi A1 je v podstatě konkurent BMW 1 (oboje má v označení jedničku) by už neměl být takový problém. A ve finále bude A1 i o něco levnější ;)
Tak mini cooper s. Jede to, styl to ma jak pro singles ale i pro mladou rodinu co nejezdi na chatu a nemusi mit kufr, co kdybych potreboval prevezt lednicku. Nevim noo
No milion ceskych dukatov za vybavene A1? ja by som radsej dal milion za Superba ked sme uz v takych cenovych hladinach. MB A je krajsie auto a mozno aj cenovo? Co uz...
No, taky mi najednou nepřipadá být Lexus ES 300h tak drahý. Ale Audi jasně míří na BMW 1, které má pravda taky tříválec 118, ale má alespoň objem 1500 a výkon 100 kW. No nic, nejzábavnější mi připadá to označení 3.0 (nebo 30?), doufám, že to bude na kufru nějakým extra velkým písmem.
.... za hodně vybavený, kvalitní auto s maximálkou přes 200 a zrychlením na sto pod deset? to mi nepřijde předražený. Jediný co že je to malý auto, a takový polo bude asi za půlku. Je ale evidentní že toto má v sobě zbytečnou výbavu - např. navigace za pade? No way.
Ale když se budu bavit o tom jestli tohle nebo mini, tak na rozdíl od minulých generací tady vyhrává audi. MIni je strašně vykulený, tohle má říz.
První co bije do očí je novinářská konfigurace, která je dle mého maximálně neatraktivní. Už jen když se podívám na fotku, tak mi přijde, že sleduji nějakou Kiu Rio za 300 8-s
[odkaz]
A celý test vlastně stejně zabíjí úvodní odstavec. Milion za supermini? To se opravdu v Ingolstadtu zbláznili a je jedno jaká je kupní síla potencionálních zájemců.
Klíček pod volantem, chybějící kamera..., to už ani nepotřebuje komentář...
nevim jestli audi nabizi holobyt neco jako onehda fabia junior, dost me ale prekvapuje rozdil v cene mezi 70kW a 85kW 80tis pri stejne vybave, tak je otazka jestli advanced je zaklad a jestli neopsali spatne
cilovka je simca, to ze my bychom neco takovyho nekoupili neznamena, ze to nekoupi nikdo.
navic co to ma pod kapotou spoustu lidi vubec nezajima a to nejen holky
zkus se na to podivat pohledem zapadniho prijmu. jestlize ty prineses treba 30tis mesicne a za rok si sotva poridis fabii, na zapade by sis na takhle nakonfigurovany auto vydelas taky za ten rok.
zaklad je za pul mega, to ze to je za mega znamena jen to, co vsechno tam je mozny nacpat.
mozna kdyz porovnas zakladni ctyrkrouzkovou konfiguraci s podobne nakonfigurovanou konkurenci, tak to zas takovej ulet nebude, jako tohle autosalonni auto ..
"...jestli by sis vybrala radši takhle vybavenou A1-ku, anebo třeba míň (!) vybavené suv?..."
Ak zostaneme u Audi, tak za ten melon by mohla mat aj Q3 35 TFSI "advanced" s lepsim motorom (1.5tsi/110kW/DSG). A este by jej par Kc zostalo aj na tu navigaciu za 50 litrov (962900,-Kc). Postavte tie auta vedla seba, a potom sa jej spytajte co by si vybrala!
Ak by sme porovnavali s suv "ne-premiovej" znacky (ale rovnakej ceny ~milion Kc), tak to by bolo asi lepsie vybavene, nez testovana A1-ka.
Mladí, krásní a bohatí lidé - přesně tihle lidé definují cílovku Audi A1.
Za prvé: pokud si koupíte auto za 3/4 míče nebo za milion, opravdu nejste bohatí.
Za druhé: Nikdo, kdo si ten milion vydělal vlastním úsilím, by si tohle auto nekoupil z milionu a jednoho důvodu. Jedním z nich může být i to, že má v hlavě mozek a ne nasráno. Dávat za techniku v ceně max 400 tisíc 3/4 milionu opravdu může jenom ten, kdo ty peníze dostal a tak v nich nevidí žádnou větší hodnotu.
I kdyby to auto bylo za 3/4 milionu bez výbavy. Dosažena nová meta. Za 3/4 milionu si opravdu někdo koupí 1.0 TSI a říká tomu prémie ? Tomu už fakt nemůžu uvěřit. Ani tak nejde o to, že je motor tříválec, ale o výkon a jízdní projev. A velikost automobilu.
Ok, vše se zdražuje. Ochota vysolit takové peníze rozhodně nemůže být racionálně podložena. Skoro se mi to chce říct lidověji: "Za ty peníze to auto nestojí a může si ho koupit jenom naprosto duševně slabý jedinec". Cílovka pro taková auta jsou asi takovíto "kupci": [odkaz]
Na tomhle autě není skoro vůbec nic extra, rozhodně ne cokoliv, co by ospravedlňovalo tu cenu. Toto opradu není "prémie" či auto pro bohaté, ale auto pro blbé. Jednak to není auto pro opravdu bohaté a druhak v něm není protihodnota v podobě luxusu(což byly za mých mladých časů vždycky poznávací znaky prémie). Kde je tady nějaký luxus ? Vždyť ten interiér je totální recyklát z černých plastů. Luxusní dojem u někoho může vytvářet maximálně znak Audi. Dosaďte si na volant logo levné značky a rázem budete celý interiér hodnotit jinou optikou.
Čtyři hvězdičky za tu cenu ? Opravdu ne. Dvouhvězdičkové auto. Navíc dělá opravdu hodně kompromisů, viz tento test. Podvozek: rány na čemkoliv kromě náplastí na asfaltu. Tvrdé plasty ... brr
vysolit vyse 1 mega za 1.0 trojvalec, dostat tvrde plasty v interieri a este sa nazyvat premiovou znackou? Nieco mi tu nesedi. Hlavne ak sa na ovela lacnejsich autach obcas vytyka absencia makcenych plastov.