Srovnávací testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Dzakobo
Kdo s takovými SUV najezdí většinu km ve městě? Málokdo, většinu vzdálenosti stejně pojedou po dálnici. Pak se nikdo nemůže divit, že se Kodiaqy TDI apod. prodávají jak teplé housky.
Celkem jsem zvědavý na Kiu. Plug-in Niro skutečně dokáže jezdit za málo. (Už duel normálních hybridů Niro vs. CH-R dost vypovídá...). Pokud vyrobí větší SUV s podobnou technikou (hlavně mám na mysli použití dvouspojky), je dost možné, že takové auto by přeskočilo japonské hybridní konkurenty. Zdá se, že Toyota zaspala a nechala se ukolébat spolehlivostí osvědčené technologie. To je dnes málo.
Celkem jsem zvědavý na Kiu. Plug-in Niro skutečně dokáže jezdit za málo. (Už duel normálních hybridů Niro vs. CH-R dost vypovídá...). Pokud vyrobí větší SUV s podobnou technikou (hlavně mám na mysli použití dvouspojky), je dost možné, že takové auto by přeskočilo japonské hybridní konkurenty. Zdá se, že Toyota zaspala a nechala se ukolébat spolehlivostí osvědčené technologie. To je dnes málo.
Většina lidí na týhle planetě = najezdí většinu kilometrů po městech a okolí ;-)
To si nemyslím. Hodně řidičů má pocit, že jezdí hlavně po městě, když se tam pohybuje hodinu a pak třeba "jen" půl hodiny po dálnici - ale už si neuvědomí, že po městě ujeli 30 km a po dálnici 60 km. Potom tvrdí: "Já jezdím hlavně ve městě" - což ovšem není pravda.
Len netreba zabudat, ze Niro je mensie auto, nez CR-V a RAV-4. Ma iba 1.6ku s vykonom 77 kW + elektromotor. Takze logicky jazdi za menej. Zaujimavejsie by bolo sledovat, co by benzin hybrid spravil v Sportage, keby bol v ponuke.
O tom píšu, že použití podobné techniky (dvouspojka + min. 2.0 a silnější elektromotor) jako má Niro, ale v o 40 cm delším autě, by mohlo být zajímavé. ;-)
U velkych SUV bude vzdy na dialnici so spotrebou problem. Horsia aerodynamika skratka nepusti. A Kia sa zatial k takemuto hybridu v dohladnej dobe zrejme nechysta. Budu to riesit svojim 48 V mild hybridom v diesli a na znizenie flotilovych emisii asi ponuknu EV verziu.
Do velkých SUC patří diesel !
Na dálnici je SUV s dieslem cca o 20-30% úspornější než hybrid.
Hybridy mají cpát do Yarise , Aurisu či Civicu.
Na dálnici je SUV s dieslem cca o 20-30% úspornější než hybrid.
Hybridy mají cpát do Yarise , Aurisu či Civicu.
Mi tak rychle přilít :no: že sem nestih editovat >:D
Kodiaq TDI dopad ve srovnání jízdních vlastností hůř než TSI = a ani to ani to cos napsal ty = nebude ten pravej důvod proč se prodává jak housky na krámě :-)
Plug-in je teoreticky skvělej = ale finančně trochu problém s návratností. Zatim nejspíš furt nejlíp vychází klasickej už 20 let existující hybrid = benzín + elektromotor(y)
Kodiaq TDI dopad ve srovnání jízdních vlastností hůř než TSI = a ani to ani to cos napsal ty = nebude ten pravej důvod proč se prodává jak housky na krámě :-)
Plug-in je teoreticky skvělej = ale finančně trochu problém s návratností. Zatim nejspíš furt nejlíp vychází klasickej už 20 let existující hybrid = benzín + elektromotor(y)
Např. právě Kodiaqů se, myslím, v ČR prodává 55% v TDI. Čekal bych ještě větší poměr. Kdo má auto na pár let a jezdí hodně dálnice, prostě bere TDI a takových kupců (popř. firem) je většina.
Napisal som to nizsie, skor ako som sa dostal k tomu. Sam ale vidis, ze firemni zakaznici, ktorych cesty a najazd bude diametralne odlisny od bezneho cloveka maju ine preferencie. Takze tam rozumiem aj tym predajom aj dizlom. Ja poznam minimum ludi, co jazdia velke vzdialenosti so sukromnym autom (reflektujem na tu dlhu dobu vlastnictva, kedze firmy po 3rokoch auto pustia do sveta), vecsina z nich to najazdi blizko doma. A kupovat dizel kvoli 1 ceste k moru rocne je nezmysel.
Povedal by som, ze vecsina to najazdi v meste a blizko mestu. Inak by tvoja poznamka znamenala, ze SUV sa primarne kupuju na dialnicu, co asi nebude celkom pravda ze. Pohnutky ludi su rozne a skor aj tak kupuju to, co sa im paci ako riesit nejake vyhody a nevyhody do detailov. Na margo predajnych cisel kodiaqov TDI sa treba pozriet na ich kupcov, tam mas aj odpoved preo sa ich tolko predava a aj ich vyuzitie.
Len pre tvoje info, Kia/Hyundai hybridy s dvojspojkou maju horsiu spotrebu ako Toyota hybridy, co nie je prekvapenie kedze dvojspojka nuti motor pracovat casto v neefektivnych otackach. Tiez netreba zabudat na zanasanie ventilov a hlavy motora uhlikom pri GDI, toto ziadny Toyota hybrid nepozna a na vyrazne nizsii komfort a spolahlivost DSG oproti planetovej prevodovke Toyoty.
_Teddy_
SUV? No povedzme ze ano... Hybrid? Moze byt...
Ale konkretne tieto dve SUV ako hybrid? No neviem...
Na dake to pobehovanie po meste su tieto SUV-cka predsa len uz trochu velke. To uz sa na to skor hodia mensie HR-V alebo C-HR (ak teda zostanem u Hondy a Toyoty). Takze na okresky a dialnice? Ale naco potom hybrid? Ved za 7 az 10L/100km dokaze jazdit aj SUV rovnakej velkosti s benzinovym motorom (a nemusi so sebou vozit baterky a elektromotory). Keby to bol PHEV ktory dokaze ciste na baterie prejst aspon 30-40km, to by som este bral. Ale takto? Skutocne netusim kam s nim, a kto je cielova skupina...
Ale konkretne tieto dve SUV ako hybrid? No neviem...
Na dake to pobehovanie po meste su tieto SUV-cka predsa len uz trochu velke. To uz sa na to skor hodia mensie HR-V alebo C-HR (ak teda zostanem u Hondy a Toyoty). Takze na okresky a dialnice? Ale naco potom hybrid? Ved za 7 az 10L/100km dokaze jazdit aj SUV rovnakej velkosti s benzinovym motorom (a nemusi so sebou vozit baterky a elektromotory). Keby to bol PHEV ktory dokaze ciste na baterie prejst aspon 30-40km, to by som este bral. Ale takto? Skutocne netusim kam s nim, a kto je cielova skupina...
Tieto auta zacnu davat zmysel az vtedy, ked do centier vacsiny miest nebude moct clovek vobec zajst s naftovym autom, dovtedy je to len technologicke cvicenie na temu, co keby...
Dávaj smysl už dávno = že je nafta sponzorovaná a 2násobně dotovaná = to je nesmysl
Když to zvýhodnění zrušíš = hned to bude se smyslama a nesmyslama hodně jinak :-)
Když to zvýhodnění zrušíš = hned to bude se smyslama a nesmyslama hodně jinak :-)
Nepovedal by som, ze je to clekom pravda, lebo by museli platit dva argumenty.
Prvy je, ze benzin a nafta maju rovnaku spotrebu. Co jednoducho nemaju. Nafta v dlhodobej tazkej zatazi (tazke auto, dialnica) bude vzdy zrat menej, nez benzin. Aj keby stali teda rovnako, matematika nepusti.
Druhy je, ze benzin sa vrati po urcitych kilometroch vdaka udrzbe. Co dnes uz takisto vobec neplati, pretoze zlozitost modernych benzinov a naftakov je prakticky na rovnakej urovni.
Prvy je, ze benzin a nafta maju rovnaku spotrebu. Co jednoducho nemaju. Nafta v dlhodobej tazkej zatazi (tazke auto, dialnica) bude vzdy zrat menej, nez benzin. Aj keby stali teda rovnako, matematika nepusti.
Druhy je, ze benzin sa vrati po urcitych kilometroch vdaka udrzbe. Co dnes uz takisto vobec neplati, pretoze zlozitost modernych benzinov a naftakov je prakticky na rovnakej urovni.
Nezabudaj, ze nafta ma trochu vyssiu energeticku hustotu ako benzin (preratane na hmotnost, aj objem). Ako zdroj energie by teda aj mala stat viac, nez benzin.
A pokial ide o zlozitost, este stale mas atmosfericky plnene benzinove motory, ktore splnaju Euro-6d(temp) aj bez filtra pevnych castic. Na druhej strane, prakticky kazdy naftovy motor ak ma splnat Euro-6d, musi uz mat dpf, aj adblue (a samozrejme turboduchadlo k tomu).
A pokial ide o zlozitost, este stale mas atmosfericky plnene benzinove motory, ktore splnaju Euro-6d(temp) aj bez filtra pevnych castic. Na druhej strane, prakticky kazdy naftovy motor ak ma splnat Euro-6d, musi uz mat dpf, aj adblue (a samozrejme turboduchadlo k tomu).
Energeticka hustota moze byt, ale aj jej vyroba je jednoduchsia a odhliadnuc od vyvoja trhu aj lacnejsia, nez benzinu, takze by sa to eventuelne malo vyvazit. Nechcem obhajovat cenu nafty voci cene benzinu, ale ako uzivatel, ktory najazdi rocne pomerne dost kilometrov, som stale v pluse, aj keby som mal raz za dva roky vymenit diely v hodnote 2 ci 3 tisicky na naftaku, co som jednoznacne usetril proti prevadzke rovnakeho auta na benzin.
Ja som si orientacne spocital, ze na to aby sa mi vratila vstupna investicia do dizla musim najazdit bez poruchy cca 100k km. Nehovorime o jazdenom aute, kde cenu urcuje trh trochu inak a tam by som mozno na kupu dizla pozeral inak. Povedzme, ze km +/-sedia, zvysok je uz len o najazde. Ak spravim 40k rocne, mal dizel zmysel. Ak spravim ale 12-15k rocne ako realne robim, tak som na nule priblizne po siedmych rokoch prevadzky. To je niekde na hranici ekonomickej navratnosti, kedze po takom veku sa moze zacat uz vselico pytat na vymenu, hoci najazdene nema vobec vela a uz by som tiez rozmyslal sa auta zbavit.
A teď to spočítej ve verzi kdy má nafta stejnou daň jako benzín :-)
A pak ve verzi kdy i koncovej prodej probíhá v kg jako velkoobchodní = což odpovídá realitě vyšší hmotnosti nafty
A pak ve verzi kdy i koncovej prodej probíhá v kg jako velkoobchodní = což odpovídá realitě vyšší hmotnosti nafty
Ja niesom zastanca nafty do osobneho auta, ale zmysel samozrejme ma. Ak by som kupoval dnes jazdene auto a rozpocet je napnuty, tiez asi vezmem dizel. Je to v dosledku toho, ze jazdis lacnejsie ak sa nic nedobabre a niektore komponenty sa daju predsa vymontovat, aby si si predlzil zivotnost. Ze je to riesenie na hulvata mi vysvetlovat nemusis, ale kym nebudu mat majitelia takychto vrakov strach z represii ako v AT, kedy si dotycny vola na svoje naklady odtah, pride o papiere a dostane pokutu vo vyske trhovej hodnoty toho auta - v niektorych pripadoch aj nasobok, tak sa to nezmeni. A problem nie je cena paliva, keby statu zalezalo na tom, aby bolo menej dizlov, znizia spotrebne dane na benzin a trh sa s tym vysporiada sam a netreba ziadne dalsie regulacie a netreba zvysovat cenu nafty. Jej zdrazovanie ovplyvni vsetok transport, ktory pocitime zase len vsetci vo vyssich cenach vsetkeho a ked sa bude zdrazovat, tak sa roztoci cely kolotoc.
Zapomínáte na vstupní cenu, která bývá obvykle při podobném výkonu u naftových motorů vyšší.
Nechcu nahodou uz rusit zakazy vjazdu naftovych aut do miest v Nemecku?
Zakazat vjazd pausalne vsetkym autam s naftovymi motormi je blbost. Dva-tri roky stary diesel ktory splna Euro6b urcite produkuje menej emisii, ako dake 20-rocne benzinove plecky co to v svojej dobe vytiahli sotva na Euro3.
Ale eko-sialencom to nevysvetlis. Skratka benzin je green, a nafta je zla, tak vsetky naftaky treba zakazat. Osobne auta, nakladne, autobusy, lokomotivy, lode, zalozne generatory, uplne vsetko. A potom nastane raj na zemi...
Ale eko-sialencom to nevysvetlis. Skratka benzin je green, a nafta je zla, tak vsetky naftaky treba zakazat. Osobne auta, nakladne, autobusy, lokomotivy, lode, zalozne generatory, uplne vsetko. A potom nastane raj na zemi...
radek.m
Podle mě u palubního systému je kritické, že Honda podporuje Andorid Auto a Apple Car Play. Toyota má asi jen (pokud vůbec?) Apple Car. Android auto přijde později. Pro některé může být velmi důležité.
Jinak musím říct, že vybrat mezi těmito dvěma by pro mě bylo super těžké.
:yes:
Jinak musím říct, že vybrat mezi těmito dvěma by pro mě bylo super těžké.
:yes:
V současnosti, kdy nepotřebuji velký kufr, bych z dané dvojky bral (nerad) CR-V díky androidu a lepšímu pohonu.
:yes: Pěkný test!
:yes: Pěkný test!
A naco android auto, ked to ma Honda uz v druhej vybave v cene navigaciu? U Toyoty by som potrebu chapal, tam sa za navigaciu priplaca a nie malo.
Treba proto, ze navigace v mobilu byva vzdy lepsi a aktualnejsi?
Ale zase vybirat auto podle toho, jestli se umi pripojit na mobil....
Ale zase vybirat auto podle toho, jestli se umi pripojit na mobil....
Nebyva vzdy lepsia, mapove podklady su rovnake ako v aute, tak aj na mobile. Pokial tam je spojenie online (ukazuje premavku) a 5 rocna aktualizacia, tak navigaciu v Honde povazujem za dobru. Android auto o 5 rokov, to uz je s otaznikom, ci bude aktualna Honda podporovat bezdrotove android auto.
Idealny by asi bol nejaky klimatizovany drziak pred volantom a kazdy by si tam napojil mobil/tablet, ale to by vyrobcovia nezarobili na navigacii (v Toyote myslim 800€ stoji navigacia a aj to ju velmi nechvalia).
Idealny by asi bol nejaky klimatizovany drziak pred volantom a kazdy by si tam napojil mobil/tablet, ale to by vyrobcovia nezarobili na navigacii (v Toyote myslim 800€ stoji navigacia a aj to ju velmi nechvalia).
Moze, ale nespoliehal by som sa na to, musis mat tiez kompatibilny telefon a aj tak mozu byt problemy. V tomto ohlade by som viac veril vyladenosti apple. Chapem, ze pre niekoho to byt dolezite moze, ale z dlhodobeho hladiska je to skor loteria co iba chvilu funguje.
Mně se systém v Toyotě líbil víc než v Hondě, jak grafikou tak funkčností a rychlostí, materiálově a designem vnitřku bych se taky přiklonil spíš k Toyotě, Honda je zase prostornější, pohon nehodnotím protože jsem jezdil jen s Toyotou, Hondu mám prolezlou jen staticky. Zvenku záleží na barvě a kolech, tady se mi u Toyoty nelíbí ta kombinace bílá + černá střecha, černá kola a to ještě v leskelém provedení.
Suma sumárum za mě o fous lepší Toyota, ale dokud se nesvezu i s Hondou,...
Suma sumárum za mě o fous lepší Toyota, ale dokud se nesvezu i s Hondou,...
Viz já úvodní příspěvek celý diskuze = rozdíl je fiktivních 0,15 bodu = made in David Bureš :-)
Ada je zase tady
asi jen pro blázny :no:
JirkaV8
Hondě věřím, je to u nás nedoceněná značka, ale vzhledově mi úplně nejde. Toyota pak sázka na jistotu.
žlababa
Měl jsem RAV4 o víkendu půjčenou na 3 hodiny. 80km po D11 na tempomatových 140km/h se spotřebou 6,5 litru (a to jsem si vyzkoušel i kickdown s maximálním zrychlením 0->140), po Praze (okruh Černý Most - Hloubětín - Prosek - Holešovice - magistrála až na křížení s jižní spojkou, a po spojce zpět na Černý most) průměr za 5,3 (většina jízdy opět na adaptivní tempomat, nastavený mírně nad povolenou rychlost)
Předběhl jsi mě, chtěl jsem psát něco podobného.
Obecně místní pisálci s hybridy moc jezdit neumí a na výsledcích je to pak vidět.
Obecně místní pisálci s hybridy moc jezdit neumí a na výsledcích je to pak vidět.
Ale já jsem svůj styl nijak dramaticky nepřizpůsoboval hybridu, prostě jsem na dálnici nastavil tempomat na 140 a jel, s průměrem 6,5. Fakt si nedokážu představit, co bych musel vyvádět, aby to žralo uváděných 9,5 litrů.
Normalne, zaprahnes za auto mensi betonovy blok, ne? Jak jinak bys to chtel zaridit? ;-)
Na druhou stranu někteří z vás zase zapřáhnou hybrida za kamion, menší odpor - lepší spotřeba >:-[] Kamarád to úspěšně dělával s naftovou Felicí a jezdil za 3 na sto >:-[]
Ja jsem tohle jeste vylepsil - jednak za tim kamionem couvam a taky nenapadne svuj plugin napichnu ja jeho alternator. To bys neveril, na jaka cisla ve spotrebe se tak muzu dostat. A az to auto budu prodavat (jestli nekdy), tak nebude mit skoro nic najeto! ;-)
Jsi první člověk, který naměřil záporné hodnoty u spotřeby >:-[] >:-[]
To uplne jeste ne, ale dnes rano jsem koukal, ze mi auto hlasi prumernou spotrebu za unor 2,9 L/100km benzinu pri necelych 1500 ujetych km. Asi musim jeste vic couvat ;-)
A k tomu skoro presne 100kWh elektriky, abych na to nezapomnel :-)
A k tomu skoro presne 100kWh elektriky, abych na to nezapomnel :-)
To ti zítra tu spotřebu zkazíme >:-[]
Za 2.9 je fakt extrém, já jsem naměřil s Lagunou DCi s hoooodně lehkou nohou 4,3 na sto... to víš, když jsem byl chudý student a vážil jsem, jestli peníze radši propiju, nebo naliju do nafty, tak volba byla jasná >:D
Za 2.9 je fakt extrém, já jsem naměřil s Lagunou DCi s hoooodně lehkou nohou 4,3 na sto... to víš, když jsem byl chudý student a vážil jsem, jestli peníze radši propiju, nebo naliju do nafty, tak volba byla jasná >:D
100kW elektra je asi aký ekvivalent benzínu (koľko litrov ) ?
Tvoj kamarat je blbec a tak isto kazdy kto to robi, nezatahuj do toho hybridakov. Toto je rozhodnutie hlavy kazdeho vodica, pohonne ustrojenstvo (ako Felda tvojho kamarata potvrdzuje) nema s tymto ***izmom nic spolocne. Praveze hybridaci maju vyrazne lepsiu aerodynamiku a vozenie sa za kamionom ma logicky na ich spotrebu mensi vplyv ako to je u nehybridov ;-)
To vyprávěj těm Teslám brázdící Autobahny za kamiony >:-[]
Ked zistis ze Tesla nie je hybrid tak sa len utvrdis v tom ze jazdenie za kamionom je mentalna vada, nie problem nejakej konkretnej znacky ;)
Hele, ty si nepochopil vtip, vidím, že máš rudo, když někdo napíše něco špatného na hybrid, tak mne neber vážně >:D Já radši naftu ;)
Ale de to = brzda plyn svym způsobem úmyslný nedobíjení nevyužívání plachtění = všechno de
S novým Ravem jsem nejel a v hybridech se obecně nevyznám, přesto si troufnu tvrdit, že na otázku, co dělat, aby hybrid měl spotřebu při 140 km/h 9,5 litru, tedy reálnou spotřebu benzínového 2.5 litru, znám odpověď. Ta zní takto: jet po dálnici déle než 15 minut, resp. do vybití baterek.
Je videt, ze se hybridech nevyznas. Az najdes nejaky, kteremu se na dalnici vybily baterky, dej vedet jo?
No a kolik tedy bude ta spotřeba hybridu na dálnici při tempomatové rychlosti 140km/h?? Opravdu do Brna dojedu s Ravem za 6,5 litru jak píše kdosi výše nebo za mnou odhadovaných 9,5 (tedy já myslím, že ještě více, ale budiž) >:-[]
S mym hybridem je to na zimnich pneu a mirneho deste za 5,8. U RAV4 to bude o neco vic. Viz nize.
U menší CHR je spotřeba ve 140km/h vážně okolo 6 litrů, takže s Ravkou by to tak těch 7l být mohlo. Čísla v testu se mi taky moc nezdají, jezdím s hybridní CHR opravdu těžkou nohou a nějak ji nedokážu rozežrat...ale novou RAV4 nemám zkušenost.
Nic jako vybití baterek neexistuje = neuvěřitelný že to tu tisíckrát někdo vysvětlil = a furt se to vrací :-)
I nepatrný přibrždění nebo mini kopeček = znamená dobíjení = vlastně tankování zadarmo
Baterku bys vybil leda tak při cestě na Mount Everest = musim to někdy zkusit na [odkaz] ;-)
I nepatrný přibrždění nebo mini kopeček = znamená dobíjení = vlastně tankování zadarmo
Baterku bys vybil leda tak při cestě na Mount Everest = musim to někdy zkusit na [odkaz] ;-)
Ja jsem tam byl a Toyot tam jezdi fakt hodne (skoro nic jineho). Ale hybridy to myslim nejsou :-)
[odkaz]
[odkaz]
Poctivá naftička, co? >:-[]
Uprimne receno, nepamatuju si to. Tenkrat jsem koukal spis po horach nez po autech. Vim ze tomu nasemu dosel benzin a kupovali jsme ho tam v posledni vesnici v pivnich lahvich (a byl to benzin), ale to nebyla Toyota :-)
Baterky hybridu jsou na 3-5km, já jel po dálnici 80km
Takže je tvůj závěr opravdu takový, že když teoreticky pojedu po volné dálnici D1 do Brna tempomatových 140 km/h, tak spotřeba Ravu s 2.5 litrovým hybridem bude 6,5 litru???
Je to dva tydny, co jsem jel s hybridem D11 tempomatovych 140 (130 GPS) za 5,8. Pisu to v recenzi u sveho auta.
RAV4 bude urcite za vic (ma vetsi odpor vzduchu), ale tech 9,5 to velmi pravdepodobne nebude.
RAV4 bude urcite za vic (ma vetsi odpor vzduchu), ale tech 9,5 to velmi pravdepodobne nebude.
Tiguan 2.0 TDI 4Motion, což je obdobná váhová kategorie jako RAV4, si na volné dálnici vezme v tempomatových 150km/h klidně i 8 litrů, když jsou tam kopce, což do Brna jsou, tak mě ty údaje o spotřebě hybridů začínajících číslovkou 6 prostě udivují...
Ale samozřejmě všem tu nízkou spotřebu přeju!
Ale samozřejmě všem tu nízkou spotřebu přeju!
TDi má účinnost okolo 35%, tenhle benzínový motor má samotný 41%, s hybridem se dostává k 50
TDI ma tepelnu ucinnost okolo 42%.
BA NE, HYBRID JE DYCINKI LEPŠÍ >:D
Jo v běžnym životě = skoro furt
Pokud nechceš tvrdit že fanda dieslů Vaculík je proti tobě Neználek = tak nafta má smysl jen tak od hmotnosti 2,5 tuny možná i víc. Samozřejmě při extrémně velkejch nájezdech = což se týká zlomečku aut. Takže moderní fakt nízkoemisní nafty viz nedávnej článek a měření ADAC se můžou hodit třeba na taxíky = skvělý nový diesly má Mercedes = naftový Ečko jako taxi proč ne
Ale jinak pro běžný denní ježdění tak jak a kolik km najede na týhle planetě běžnej člověk = sorry jako >:-[]
Pokud nechceš tvrdit že fanda dieslů Vaculík je proti tobě Neználek = tak nafta má smysl jen tak od hmotnosti 2,5 tuny možná i víc. Samozřejmě při extrémně velkejch nájezdech = což se týká zlomečku aut. Takže moderní fakt nízkoemisní nafty viz nedávnej článek a měření ADAC se můžou hodit třeba na taxíky = skvělý nový diesly má Mercedes = naftový Ečko jako taxi proč ne
Ale jinak pro běžný denní ježdění tak jak a kolik km najede na týhle planetě běžnej člověk = sorry jako >:-[]
A kde jsi vzal tuto informaci? Nějaký zdroj nebo cucání? Zatím jsem tepelnou účinnost viděl jen u marketingu toyoty, kde 1,8 HSD má 40% a 2.0HSD a nové 2.5HSD mají 41%.
Mně by to docela zajímalo, jak jsou na tom ve skutečnosti dnešní motory.
Mně by to docela zajímalo, jak jsou na tom ve skutečnosti dnešní motory.
Taky si nemyslím, že by to bylo tak málo. Nebudu daleko od reality, když řeknu, že to bude tak o litr více, tady celkově o 3 litry více, než s normálním vznětovým motorem.
můj závěr je, že D1 je víc kopcovatá, takže to bude možná o něco horší - D11 je prakticky rovina. Odhaduju, že by to mohlo být něco okolo 7.
Tak jsem to změřil, cesta K.Vary -> Praha -> Brno -> Bánovce nad Bebravou ( SK ) a zpět.
Minulá RAV4 HSD, výsledná spotřeba při příjezdu zpět byla 7,3. Dálnice 140 tacho. A dle toho, co jsem mohl zatím vyzkoušet u aktuální RAV4, těch 6,5 mi nereálné tolik nepříjde.
Minulá RAV4 HSD, výsledná spotřeba při příjezdu zpět byla 7,3. Dálnice 140 tacho. A dle toho, co jsem mohl zatím vyzkoušet u aktuální RAV4, těch 6,5 mi nereálné tolik nepříjde.
Dovod je jednoduchy, VW/Skoda silno sponzorujuca ACZ proste vydala prikaz zhovadit sa a uvadzat diametralne odlisnu spotrebu nie len od reality ale aj od ostatnych renomovanych autoportalov. Zamerat sa na najvacsie rozdiely oproti VAG a zosmiesnit najvacsie vyhody. Jednoduche.
Ze zdejšího testu CR-V: "Hybridní pohon v japonském SUV ..... po zhruba osmi desítkách kilometrů ukázal palubní počítač spotřebu 5,5 litru. Najedete-li však na dálnici a jedete konstantně povolenou maximálkou, začne se apetit šplhat přes sedm litrů"
Buď je v tu chvíli zapomněl koncern podplatit, nebo jen tvá ubohá nenávist a ubrečenost neumí vymyslet jiný důvod, proč redaktoři Auto.cz téměř se všemi testovanými auty jezdí standardně za dost vysoké spotřeby, bez ohledu na značku.
Buď je v tu chvíli zapomněl koncern podplatit, nebo jen tvá ubohá nenávist a ubrečenost neumí vymyslet jiný důvod, proč redaktoři Auto.cz téměř se všemi testovanými auty jezdí standardně za dost vysoké spotřeby, bez ohledu na značku.
Kolman namera spotrebu 5,5l a na dialnici cez 7. Bures 6-7 a na dialnici 9,5. Aku ubohu vyhovorku vytiahnes teraz? Dnes si sa rozhodol trollit o tom ze vsetky auta sa na ACZ testuju rovnako ale pri kazdom teste fukna vietor inym smerom a robi rozdiel v spotrebe 2 litre.. >:D Troll ostane trollom.. uz na teba nebudem reagovat, poprosim ta otravuj niekoho ineho..
V tomto případě to bylo u obou vozů testováno na úseku Průhonice-Vestec, rovněž při udržování tachometrových 140 km/h. Hodnoty navíc odpovídají dřívějším zkušenostem z mezinárodních prezentací obou aut.
Sledoval jsem několik zahraničních prezentací na internetu, a prakticky všechny uváděly dálnici v rozmezí 6,5-7
Presne tak. Pan Bures, vas kredibilita je v haji. Sorry. Asi mate talent anti-skill jazdenia na hybride a mali by vam zakazat robit ich testy. Auto Motor und Sport je silne zatazeny na VAG ale nameral diametralne odlisne hodnoty. Tak isto kazdy jeden diskuter ktory sa realne vozil na spominanych autach udava taketo hodnoty.. kde asi bude pravda?
Tak to tak vypadá = že nová generace s vyšší účinností = je horší než minulá :-)
A čet sem i jiný texty už z představení v Barceloně = vaše spotřeba byla nejhorší = ale to asi víte ;-)
A čet sem i jiný texty už z představení v Barceloně = vaše spotřeba byla nejhorší = ale to asi víte ;-)
Davide Buresi, proc na auto motor sport dosahnou kombinovane spotreby (vcetne dalnice) 6.3l?
[odkaz]
To je jako podle acz v prazdnem :-) meste.
[odkaz]
To je jako podle acz v prazdnem :-) meste.
:yes: ;-)
Jak jsem ocekaval, reakce redakce zadna.
Hybridy si lidi kupujou krome komfortu predevsim kvuli spotrebe.
Bohuzel redaktor se krome nekolika cisel vcetne u hybridu na acz oblibene desitky
[odkaz]
nezmuze na vic nez fadni konstatovani, ze hybrid je usporny, ale zalezi na jizdnim stylu >:D
Tomu rikam ubohost. Deset litru dostanu i z Oct 1.0 tsi kdyz na to prijde..
Hybridy si lidi kupujou krome komfortu predevsim kvuli spotrebe.
Bohuzel redaktor se krome nekolika cisel vcetne u hybridu na acz oblibene desitky
[odkaz]
nezmuze na vic nez fadni konstatovani, ze hybrid je usporny, ale zalezi na jizdnim stylu >:D
Tomu rikam ubohost. Deset litru dostanu i z Oct 1.0 tsi kdyz na to prijde..
Máš pravdu a je to smutný shrnutí
Tak jsem si dal dnes predvadeci jizdu s CR-V.
A bezna jizda, mesto, mimo mesto, privadec 110km/h.
A vysledek moji/kolegovo jizdy byl: 6,3 / 6,2 litru na sto.
Nedokazu si predstavit jizdu po okreskach (zminovanou v testu) pres 10.
To musi byt absolutne za veskerymi limity. Rad bych videl video z jizdy a na konci cislo 10.
Spotrebe a hybridum zdar
A bezna jizda, mesto, mimo mesto, privadec 110km/h.
A vysledek moji/kolegovo jizdy byl: 6,3 / 6,2 litru na sto.
Nedokazu si predstavit jizdu po okreskach (zminovanou v testu) pres 10.
To musi byt absolutne za veskerymi limity. Rad bych videl video z jizdy a na konci cislo 10.
Spotrebe a hybridum zdar
Hondě se jejich novej hybrid dle všeho hodně poved = a nejen co se spotřeby týče = lidi prostě kecaj. Nevim proč = ale kecaj až lžou
Ono je to se seriózníma informacema fakt těžký = třeba Machala o Aurusu "působí impozantně.. jedno z nejluxusnějších aut" atp. [odkaz] no a Marek Bednář [odkaz]
Jeden z nich trochu kecá :-)
Ono je to se seriózníma informacema fakt těžký = třeba Machala o Aurusu "působí impozantně.. jedno z nejluxusnějších aut" atp. [odkaz] no a Marek Bednář [odkaz]
Jeden z nich trochu kecá :-)
To jak pusobi auto je jedna vec. To je dost subjektivni.
Ale v tomhle "testu" by bylo lepsi nepsat nic, nez z prstu vycucana cisla.
Ja jsem tim CR-V jel a jizdu po okresce za deset si fakt predstavit nedokazu.
Kdyby radsi doslo k tabulkovemu porovnani normovanych (ktere jsou uz dnes podle WLTP pomerne vypovidajici) spotreb.
To by bylo mnohem objektivnejsi a prinosnejsi.
Takze na zaver bych k "testu" napsal, ze se jednalo opet spise o jizdni dojmy.
PS Na prichod i-MMD, potazmo hybridni CR-V, Hondy jsem se dost tesil, o to vic mi vadi, kdyz se o ni pisou nesmysly.
Ale v tomhle "testu" by bylo lepsi nepsat nic, nez z prstu vycucana cisla.
Ja jsem tim CR-V jel a jizdu po okresce za deset si fakt predstavit nedokazu.
Kdyby radsi doslo k tabulkovemu porovnani normovanych (ktere jsou uz dnes podle WLTP pomerne vypovidajici) spotreb.
To by bylo mnohem objektivnejsi a prinosnejsi.
Takze na zaver bych k "testu" napsal, ze se jednalo opet spise o jizdni dojmy.
PS Na prichod i-MMD, potazmo hybridni CR-V, Hondy jsem se dost tesil, o to vic mi vadi, kdyz se o ni pisou nesmysly.
Pokud hdnoty odpovídají mezinárodním prezentacím, tak je asi něco špatně. Jízdní styl běžného testu je totiž jiný.
Průhonice-Vestec? To jako vážně? Tak to už se nedivím těm spotřebám, to je naprosto nerelevantní úsek pro měření spotřeby. Pro ty co neví - jsou to asi 2 km, takže z toho nic nevyvodíte a spotřeby v tomhle "testu" jsou tak víc "aktuální" z PP než průměrné...
Už sem to psal = otázka je jestli je to neznalost nebo úmysl = ne moc dobrej :-)
Už to tu taky padlo = při tomhle srovnání by se profesionál co věci rozumí měl věnovat právě důkladnýmu srovnání hybridních pohonů a jejich spotřeby
Už to tu taky padlo = při tomhle srovnání by se profesionál co věci rozumí měl věnovat právě důkladnýmu srovnání hybridních pohonů a jejich spotřeby
Třeba tak, že s tím jel jako s autem co má 222 koní? Má auto co má psaný celkem slušný výkon, takže když jedeš na dálnici, dojíždíš auto v rychlosti 130-140 km/h v levém vidíš rychlejší blížící se auto, přidáš, aby jsi se naprosto bezpečně zařadil do levého, předjel a neomezil toho rychleji jedoucího za tebou. Když chci jet, tak jedu...proč? protože auto má přes 200 koní. A myslím, že mu bylo jedno, "že mu na palubovce chcípla jedna kytička"
Nebo jak mám jezdit s autem co má výkon přes 200 koní? Ploužit se za kamionem, akcelerovat na čtvrt plynu s pomalým přidáváním, jezdit do 110 na dálnici? Na co? proč mám pak mít relativně velký motor v autě a celkový výkon 222 koní, když to nesmím využívat.
Já jsem zastáncem klasického pohonu a to přesně z toho důvodu, co jsem popsal. Když chci jet, tak prostě jedu. Na co budu mít hybrid, když budu koukat na to, jestli náhodou moc nešlapu na plyn a čekat "až mě auto pochválí, že jedu úsporně"
Nebo jak mám jezdit s autem co má výkon přes 200 koní? Ploužit se za kamionem, akcelerovat na čtvrt plynu s pomalým přidáváním, jezdit do 110 na dálnici? Na co? proč mám pak mít relativně velký motor v autě a celkový výkon 222 koní, když to nesmím využívat.
Já jsem zastáncem klasického pohonu a to přesně z toho důvodu, co jsem popsal. Když chci jet, tak prostě jedu. Na co budu mít hybrid, když budu koukat na to, jestli náhodou moc nešlapu na plyn a čekat "až mě auto pochválí, že jedu úsporně"
Co to je za nesmysl ta poslední věta? No nejen ta? :-)
Že ty si nikdy žádnym hybridem nejel = že ne? ;-)
Proč bys proboha akceleroval na čtvrt plynu? Hybrid je normální benzínovej 4 nebo 6válec. Proč bys po dálnici jezdil 110 km/h? Jak si na to všechno přišel? :-)
Sou hybridy do města který maj 55kW = v malym autě a sou hybridy co maj 500kW
Že ty si nikdy žádnym hybridem nejel = že ne? ;-)
Proč bys proboha akceleroval na čtvrt plynu? Hybrid je normální benzínovej 4 nebo 6válec. Proč bys po dálnici jezdil 110 km/h? Jak si na to všechno přišel? :-)
Sou hybridy do města který maj 55kW = v malym autě a sou hybridy co maj 500kW
musel jsem si hodit korunou, jestli vůbec na tebe reagovat.
Ale jednou to risknu, i když toho asi budu litovat.
Ano jezdil jsem a ne jen několikakilometrovou testovací jízdu. Konkrétně Auris hybrid a Prius.
A za druhé, protože to tak prostě je. A ten kdo se hádá, že ne, tak to dělá o to víc. Běda jak by přidal a pokřivil si svůj průměr spotřeby tím, že by na to šlapal. Ale v diskuzích se bude bít do prsou, jak na semaforu rozdrtí každé auto, jak mu to akceleruje a přitom má spotřebu 2,87 litru >:D A realita? člověk má chuť si pořídit auto s gumovou radlicí, aby ho popotlačil >:D
(čest výjimkám, kterých se to netýká. Nechci zase paušalizovat, že tak jezdí každý hybridista, ale je jich dost...dost na to se o tom zmínit)
Malá hybridní auta jsou jediná, která chápu jako městská autíčka.
Ale jednou to risknu, i když toho asi budu litovat.
Ano jezdil jsem a ne jen několikakilometrovou testovací jízdu. Konkrétně Auris hybrid a Prius.
A za druhé, protože to tak prostě je. A ten kdo se hádá, že ne, tak to dělá o to víc. Běda jak by přidal a pokřivil si svůj průměr spotřeby tím, že by na to šlapal. Ale v diskuzích se bude bít do prsou, jak na semaforu rozdrtí každé auto, jak mu to akceleruje a přitom má spotřebu 2,87 litru >:D A realita? člověk má chuť si pořídit auto s gumovou radlicí, aby ho popotlačil >:D
(čest výjimkám, kterých se to netýká. Nechci zase paušalizovat, že tak jezdí každý hybridista, ale je jich dost...dost na to se o tom zmínit)
Malá hybridní auta jsou jediná, která chápu jako městská autíčka.
Honda motory sakra umí a aktuální CR-V se povedlo = a tenhle hybrid je asi nejlepší pohon co do něj nabízí
Sem zvědavej na tenhle pohon Toyoty v Camry = tam se o něm píše pozitivnějš. Nevim jestli tim že tam je lepší nebo to zatim nebylo na ACZ ;-)
V Lexu ES je vzhledem k hmotnosti nejpomalejší = to k vašemu porovnávání
Nejlepší je zatim v Camry = spotřeba je super
ACZ hybridy nemusí = tak holt řešme 0,15 rozdíl mezi autama ;-)
Nemůžu si odpustit [odkaz] :-)
Všichni jste vítáni = za 150kč na hlavu >:D >:-[]
Jinak já bych taky volil z těchto dvou Hondu, je mi sympatičtější a tohle CRV je i celkem koukatelné...
Já bych z těch 2 volil = ani jedno je to SUV = takže Camry. Nebo to RC300h = to by nebyla špatná náhrada za Auris hybrid :-)
Tak protože jezdim kde jezdim a tam to je jaký je = tak Aurise hybrid bych nahradil RC300h
Jinak nic proti normálnim autum [odkaz] :-)
I když by to byla těžká volba [odkaz] ;-)
Ve městě parkuju v Palladiu a tak = prostě v parkovištích = hybrid ty patrový automaticky přepíná na EV pohon = emise nula :yes: :-)
Takže jestli jedeš Aurisem nebo RAVkou nebo RC = je víceméně fuk
Když pude dobře práce = tak jednou za dlouho možná místo Aurise RC. Když vyhraju tak fakt nevim jestli Jeremyho normální auto = to mě bere hodně nebo největší bombu roku = je to těžký těžký >:D
Já své vysněné auto mám doma v Garáži, tedy na to běžné jezdění, je to pro mne ideál, nepotřebuji prémii a jako takový sen ? No z dostupnějších asi Mustang GT, to auto se mi prostě líbí a nebo dvojkové Clio Sport >:-[]
Parkování je a bude velkej problém Prahy = čekám kdy zdraží to Palladium a další >:D
Ve Vídni teď budujou nějaký giga podzemní parkoviště pro tisíce aut nebo no = Praha by to potřebovala taky. No ta by pro začátek potřebovala okruh. Vnější i vnitřní = sme furt 50 let pozadu
[odkaz]
Kdyby se stavělo podle J. A. Bati, tak by pražští cajzlové měli o polovinu problémů méně.
[odkaz]
Jo kdyby se stavělo podle Bati nebo prostě podle rozumu... no stavělo se podle komunistů :no:
Že k tý centralizaci dálnic nepostavili okruh ale dodnes se jezdí skrz hlavní město dokonce přes absolutní centrum = na to snad nestačí ani označení totální demence
A dneska [odkaz]
Chvilku se tu v 90. letech stavělo slušně = rychle a docela kvalitně D5 a pak to moravák Šimonovský podělal a od tý doby.. no viz odkaz
Moravák byl i ten blb [odkaz] co zrušil dekret prezidenta Beneše z října 1945 o pokračování výstavby dálnic a celkově to tady v ´48 nasměroval k socialismu = jak asi víš >:-[]
Seznam moraváků ministrů náměstků který negativně ovlivnili a ovlivňujou dnešní stavbu sem ti dával = jen s trochou nadsázky se dá říct: Výstavbu našich dálnic historicky ovlivňovali a ovlivňujou = předevšim moraváci
Včetně současnýho už ve 3tí vládě nejdýl sloužícího ministra dopravy Dana Ťoka ;-)
A co ty porevoluční = od veleškůdců Šimonovskýho po dnešního Ťoka = na koho hodíme tyhle moraváky? ;-)
Apropo, už celých téměř 30 let měli ti noví na to stav změnit - > jo jo, skoro dvě generace ...
Ono se to nyní nenosí, ale je to přes to léty ověřeno - méně je mnohdy více ... :-!
Ještě jsem zajistil Outbacka H6, jako poctivou atmosféru, i když má 180kw, tak do 50tky se mu moc nechce... to bude hodně zajímavé :-)
Já se jen bojím, že to vše vyhraje naftové koncernové TDI a pak asi změním server, jinak se tady na mne polovina lidí sesype >:-[]
Speedfred by mohl couvat.... >:-[] >:D
Úplně poslední info k tématu je :no: pro [odkaz] a protože to nekreje ACZ tak vítěz vítězů [odkaz] :-)
Ne že by Alfa byla vzor spolehlivosti = ale tohle renomé si nezaslouží
Mne to zrezaví po cestě a zpátky pojedu vlakem, Woody a Karel mají koncern, ti by se nevykoupili ani vlastní rituální sebevraždou >:D A ještě, že nikdo nejede Audi, to je něco tak strašného, že o tom ani nebudu psát >:-[]
To přece neni podle mě = nebo nechápeš co je statistika = a že já na ní dávám jen odkaz? >:-[]
Sem tě namích tim odkazem na spolehlivost Mondea? ;-\
Sorry za to já nemůžu = to je prostě realita
A to že se furt mluví jen o Alfě = to je prostě trochu nefér = to je taky realita ;-)
A ten příklad s dvouma Voyagerama je skutečnej = stejně jako že to obecně byl neuvěřitelně nespolehlivej * :-)
Že to tak je = je jasný = argument že by kdyby.. nepopře ani okamžitej záběr elektromotorů a bohužel ani tu realitu s jakou se lidi s manuálem rozjížděj. Nebo aspoň drtivá nebo spíš absolutní většina = pamatuju jak si popisoval sebe >:-[]
Dnes sem třeba před sebou tlačil zaspávající Yaris hybrid... >:D A s o dost slabším autem >:D
Myslim že věrohodnější objektivnější než váš dnešní netest = protože podle mě to moc nasimulovat nejde = je běžnej záznam z kamery v autě. Nebo kdyby sis nějakej ten hybrid na ten novinářskej tejden půjčil = a prostě s nim jezdil ;-)
Já to mám za dva rok to máme dnů krát minimálně 2x denně často víc krát semaforů = to bude už slušný číslo zkušeností >:D
Jo a auto pro tebe = když máš problém s tim parkovánim [odkaz] :-)
Včetně dneska ráno = hybridní nejen auris to natírá na většině semaforů = většině aut. Je to princip. Druhou část důvodu dávno popsal Ozzy = prostě než ty lemplové kouknou znova na semafor jestli je fakt zelená a pak zkusej zařadit a rozjedou se = tak s automatem dávno jedeš a díky tomu principu co ví každej = okamžitýmu záběru elektromotoru naplno od první vteřiny = tě furt a furt většina ostatních jen zdržuje
Jak to zejtra chce Ozzy nasimulovat = sem docela zvědavej :-)
Bez simulace = to vidíš dnes a denně = třeba i ze záznamu kamery :-)
Už víš jestli budete mít Auris 2.0 132kW? Spolu s RC300h by to z cenově dostupnejch aut byly asi ty nejlepší pro tuhle srovnávačku = kterou fakt nevim jak budete dělat. Zatimco to přišlápnutí plynu zvládne každej = řazení evidentně NE ;-)
Co třeba aspoň [odkaz] nebo [odkaz] :-)
Trochu mě mrzí že sme finančně nepřitlačili a nevzali Prius = nová platforma [odkaz] a eště nepatrně účinnější motor = byť s nepatrně nižšim výkonem ale i reálně nižší spotřebou. A po 2 letech praxe = si myslim že i s těma 90kW bych byl většinou nejrychlejší :-! ;-)
S pohonem 2.5 Hybrid je Lexx a Ravka a Ravka má lepší 0-100 než Lex >:D >:D Tedy tabulkově.
Hele, když si tak chytrej, tak si s tím mohl pomoct, psal jsem ti včas ! >:D Nebo si jen připravuješ půdu, až nějaký ten Hybrid prohraje a budeš argumentovat tím, že jsme nevzali relevantní auta... Lepší prostě nejsou a i tak jsem rád, že mi s tim řada diskutérů pomohlo (doufám, že to dopadne), tak nepindej, nebo přijeď >:D
Berme to prostě jako další sraz s lidma, s kterýma se dá bavit o autech. :-)
To že vybrali z možnejch = jen horší varianty = je realita. Cos na tom nepochopil? Proč to zpochybňuješ? :-|
To že těžko napodobíš dennodenní realitu roky = stovky dní ráno a odpoledne = takže tisíce příkladů = cos na tom nepochopil? Proč to zpochybňuješ?
Když se budu snažit maximálně rychle řadit = tak to může zčásti eliminovat. To co víš určitě i ty je prostě známá skutečnost = že ten elektromotor ať v obyčejnym Aurisu kde je to 60kW a 200Nm zabere narozdíl od spalováků od první vteřiny = naplno
A jak to funguje v běžnym provozu = to snad taky víš nebo? Tak cos na tom nepochopil a co zpochybňuješ?
Jo sraz fandů = proč ne. Hloupý kecy = to fakt ne. A fakt škoda že když už = tak je z možností = to nejhorší. Chápeš že to = je fakt?
Po pár tisícich rozjezdech na pražskejch semaforech a okolí zatim spokojenost
Pohon Aurisu je konstrukčního stáří přes 10 let a ten v Yarisu myslim dokonce 16 let = to je spíš info pro Ozzyho ;-)
A připomenu že ta výhoda hybridu neni o tom zrychlení 0-50 km/h = ale jakymkoli městskym zvyšování rychlosti = což je nejčastější co s autem naše civilizace žijící dneska většinově ve velkoměstech a jejich okolí = dělá. A samozřejmě taky brzdíš = ty ošoupáváš destičky a opotřebováváš kotouče a energii měníš v prach a teplo = hybrid tankuje. Tu energie mění na palivo = chytrý :yes: žejo :-)
A při zrychlení z jakýkoli městský a příměstský rychlosti = ti elektromotor pomáhá. Jak ses sám přesvědčil rychle = v tom je z principu lepší než jakejkoli spalovák a taky zadarmo = to je milej bonus zajišťující ty celkový nižší náklady na provoz
Proč >:D >:D že lehčí auta maj lepší zrychlení? Ideál je Camry = nemáte. Doufám že máte jen FWD = taky má o fous horší zrychlení :-)
Chytrej samozřejmě sem = o tom žádná >:-[]
Ale to co máš teď za chytrost = je jen zkušenost = viz první odstavec ;-)