Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
18. 12. 2005 11:09
neregistrovaný "steeler"
18. 12. 2005 11:59
neregistrovaný "ladisus"
18. 12. 2005 19:37
neregistrovaný "sterys"
19. 12. 2005 17:18
neregistrovaný "T.E.CH"
19. 12. 2005 18:07
neregistrovaný "sterys"
19. 12. 2005 17:44
neregistrovaný "shi"
19. 12. 2005 23:56
neregistrovaný "T.E.CH"
19. 12. 2005 18:31
neregistrovaný "shi"
19. 12. 2005 18:46
neregistrovaný "sterys"
19. 12. 2005 19:12
neregistrovaný "shi"
19. 12. 2005 22:43
neregistrovaný "užovka"
20. 12. 2005 00:04
neregistrovaný "steeler"
20. 12. 2005 10:51
neregistrovaný "T.E.CH"
20. 12. 2005 01:17
neregistrovaný "ladisus"
20. 12. 2005 09:12
neregistrovaný "DIM1"
20. 12. 2005 16:08
neregistrovaný "NiceOne"
20. 12. 2005 09:34
neregistrovaný "sterys"
20. 12. 2005 10:06
neregistrovaný "sterys"
20. 12. 2005 11:13
neregistrovaný "universal"
20. 12. 2005 11:38
neregistrovaný "sterys"
20. 12. 2005 17:09
neregistrovaný "užovka"
20. 12. 2005 17:31
neregistrovaný "shi"
20. 12. 2005 17:51
neregistrovaný "NiceOne"
20. 12. 2005 18:05
neregistrovaný "blesk999"
20. 12. 2005 18:33
neregistrovaný "mariov8"
neregistrovaný "steeler"
18. 12. 2005 11:09
Znalci Fabií poradte!
Zdar motomaniaci >:D

chcel by som poradiť, čo si treba všímať pri kúpe staršej fabie /2000-2001/ 1,4 MPi. A či sa vobec oplatí čo sa týka začínajúcich nákladov na prevádzku ak má najazdené 80tis. km.

Podotýkam, chcem to len na cestu do a z práce, príležitostne na kratšie rodinné výlety.

BTW: Ako je na tom MPi fabia pri štartoch v -15/-20st C?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "ladisus"
18. 12. 2005 11:59
Re: Znalci Fabií poradte!
Stabilizátor - jednak tyčky/kosti (měli dříve menší klouby a málo vydržely) a jednak i plastová pouzdra na uchycení stabilizátoru k nápravě - nové fabky to mají už vyřešeno jinak. Také byly u některých sériích problémy s těsněním pod hlavu.

Hlavně ale záleží kdo a jak s tím jezdil a jak to bylo servisované. Auto se kterým se slušně zachází a dopřává se mu to co se má, vydrží hodně dlouho... :-! Pokud ovšem člověk netrefí na zmetek už z výroby... 8-s

Startování v zimě - nikdy žádný problém...
neregistrovaný "sterys"
18. 12. 2005 19:37
EMBÉČKOVSKÝ MOTOR BYCH UŽ NECHTĚL
No nevím, mněl jsem fabii 1.4 50 kw, r.v. 01, největší problém u toho auta je spotřeba toho motoru, doslova žrala cca 8-9 l, a to je u tak malého auta dost, to ti bude vadit i když pojedeš jen do práce, nebo ne? pokud ten motor bude mít jen 44 kw, tak to moc nepojede, nevím, zvolil bych německou 1.4 55 kw- je to prý velký rozdíl a to i v prěvodovce, ale když už jsi rozhodnutý, tak dávej pozor na celou přední nápravu a pokud nejsi od fochu nekupuj sám, zásadně !!! ;-)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "T.E.CH"
19. 12. 2005 17:18
Re: EMBÉČKOVSKÝ MOTOR BYCH UŽ NECHTĚL
No ta 44kW vyšla v testu lépe než ta 50 kw...zrychlení na 100 nic moc ale pocitově jezdí slušně.Krýtké trasy ve městě spotřeba nic moc, ale není to zase tak špatný jak se tvrdí.Záleží na řidiči...dálky se daj jezdit za 6 L/ 100km klidnou jízdou.Starty v zimě žádný problém, olej nežere.Problémy- vrzání palubovky- někdy, níže psané stabilizátory...ale ty už budou vyměněny.Nebál bych se toho...Jakou máš cenovku?
neregistrovaný "sterys"
19. 12. 2005 18:07
Re: EMBÉČKOVSKÝ MOTOR BYCH UŽ NECHTĚL
No nevím co říkali v testu, ale já tu 50 KW měl 2 roky, a je možne , že 44 kw je trichu jinak zpřevodovaná, takže se do města hodí víc, ale hned za cedulí konec města musí zvadnout jak poupě v lednu >:D co se týka spotřeby- máš pravdu , dalo se jezdit i za 6 l , ale na tacho. přesně 90, a to na dálnici není nejpříjemnější, při 120-130 to byla zcela jiná čísla, a ve městě kanystr sebou, prostě fabka je těžká a ten motor se hodil jakž takž ještě do felicie, ale do fabky je zcela nevhodný ;-) p.s. nejhorší byl nápad montovat 44 kw do octavie- jel jsem v ní - tragédie
neregistrovaný "shi"
19. 12. 2005 17:44
Bez nadpisu
S 1.4 44 kW jsem jel jednou - až do dosažení 90 km/h jsem měl pocit, že to jede celkem skvěle. Pak to najednou přestalo zrychlovat a bylo po srandě. Na dálnici se s tím vjet snad ani nedá - naložená Š. Forman se svými 45 kW jela o poznání lépe.

Zato ten 16V 1.4 55 kW je skutečně úplně jiný kafe.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "T.E.CH"
19. 12. 2005 23:56
Re: Re:
2Shi: no mám tě tu celkem za odborníka ...ale napsat že s 1,4 nejde vjet na dálnici , sorry ale uletěls a to hodně.Tohle auto jsem vlastnil a po dálnici něco najezdil. 160 to jede v pohodě a pořád...( tachometrově) nejvíc ( několikrát) jsem ho mazal i 185, ale to jde jen po skopečku. >:D Jinak když to sešlápneš, tak to jede 170 pořád...jasně spotřeba je tragedie, ale netvrď mi že s tím na dálnici nejde vjet...to je hovadina.Nechci bránit škodovku- naopak má much jak máku, ale svezení s Fábkou není vůbec špatné a ta 1,4 je v pohodě. :D
neregistrovaný "shi"
19. 12. 2005 18:31
Bez nadpisu
V té Fabii to bylo při pokusu najet na rychlostní silnici hodně zoufalé. Řídit Oktávku s tímto superhyperpseudomotorem muselo být k pláči. Koncernová politika VW je místy hodně zoufalá.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "sterys"
19. 12. 2005 18:46
Re: Re:
Přesně tak ,páni od škody si mysleli, že češí budou jezdit ve všem, hlavně, že to bude mít emblém šípu, proto navrhli do fabky vychytávku v podobě 1.0 37 kw, s níž jsem naštěstí neměl tu čest, ale nejsme úplně slepí, tak to nemělo dlouhého trvání, v zadu chyběl jen blesk s nápisem -životu nebezpečno ;-)
neregistrovaný "shi"
19. 12. 2005 19:12
Bez nadpisu
Když jsem se kdysi bavil s vývojáři od škodovky, tak na většinu mých dotazů na technickou příčinu některých dle mého (velmi laického názoru)pochybných řešení odpovídali "koncernová politika".

Takže v MB by možná rádi, ale západoněmčtí soudruzi to nedovolí ...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "užovka"
19. 12. 2005 22:43
Bez nadpisu
Mám Fabii 1,4l 50 Kw, najeto 63000 Km. Můžu potvrdit to co píší kolegové níže. To znamená problém u kostí, stabiláku, případně spínače brzdových světel. Odešel mi už podruhý. Cena spínače 280 Kč a to není žádná tragédie. Jeho výměna je však poněkud náročnější. Dělal sem si to sám, poněvadž co si člověk sám neudělá, nemá... Jet se dá i za 6l (dálka), jinak 7-9 maximálně. Co se týče motorů tak asi tolik. Kdyby bejvala Škodovka dala fabce benzína 1,6l, byl by to pro ní ideální motor. Asi právě proto to neudělala... Jedna čtyřky 16V se musej HODNĚ točit, přičemž řvou a žerou jako PRASE. Takže to není žádná výhra. Traktora jsem nechtěl, krom toho 1,9TDi bylo a je děsně drahý... Myslím, že 1,4l 50Kw není zas taková "hrůza", jak se snaží napovídat někteří "zasvěcení" ve snaze přesvědčit lidi o tom, jak je ten tříválec oproti 50Kw super a hlavně "kultivovanej" motor... :-) Notabene ta padesátka z Felicie má zesílený ojniční ložiska a tím pádem je řekl bych věčná... NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE ALE OHLÍDAT SVAZEK KABELŮ VEDOUCÍ K ŘÍDÍCÍ JEDNOTCE. Tam byl problém s vlhkostí, která tento svazek nahlodává tak dlouho, až se kabely rozpadnou na prach!!! Novej svazek stojí asi 18 000Kč. Řešilo se to dodatečným zaizolováním tohoto svazku. Škodovka prý měla dokonce hromadně svolávat auta do servisů k tomuto úkonu, ale skutek utek... Já měl štěstí, upozornil mě na to a udělal mi to známej v Drupolu-Nymburk. Asi poslední je plechařina a lak. Nikde žádná koroze (auto stojí 5 let venku), lak celkem v pohodě... Jo a hodně štěstí při výběru a bacha na zmetky... :!:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "steeler"
20. 12. 2005 00:04
Bez nadpisu
Dík za odpovede ;-)

snad este jedna otazka: Pri odskusavani motorov na fabkach velmi casto pocut divne zvuky z okolia alternatora. Pripomina mi to vadne loziska na alternatore alebo vytahanu rozvodovu retaz. Je vymena rozvodov draha zalezitost?

re: uzovka: mas svatu pravdu dnes som videl 3 fabie a u kazdej mi ten zvazok zaizolovany systemom 15rocnej pracky tatramat udrel do oci.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "T.E.CH"
20. 12. 2005 10:51
Re: Re:
Jo , tak ten divný zvuk od alternátoru jsem měl taky...., ptal jsem se v servisu a řekli mě že to dělá vodní čerpadlo.Zezačátku jsem to řešil, ale pak jsem se na to** ....auto jezdilo, tak co.
neregistrovaný "ladisus"
20. 12. 2005 01:17
Izolace svazku kabelů...
Izolace svazku kabelů k ŘJ - čím a jak se to izoluje? Nezaslal by mi někdo případně foto? Slyším o tom poprvé.... též 5 leté MPIčko(44kW), nerad bych vyhodil 18kKc do luftu, sice chci FABKU už vyměnit, ale s největší pravděpodobností zůstane i nadále v rodině...

Jinak souhlas s užovkou. Za sebe můžu říct, že vcelku spokojenost - spotřeba kolem 7l, jízdní vlastnosti mně přijdou docela dobré, v jednom nebo dvou lidech se s tím jezdit nechá velmi slušně....

Poruchy: Já měl ještě v prvním roce po skončení záruky problém se spojkou - odešel spojkový válec, je mimochodem z umělé hmoty :x . A také odešlo čidlo snímače teploty a ještě ty kosti (po 20kkm). Pak jsem přestal jezdit do autorizovaného servisu a začal jezdit ke známému "garážníkovi" (v dobrém slova smyslu) a od té doby tam v podstatě jenom liju benzín a měním olej.... Myslím, že v některých i autorizovaných servisech si čas od času "připraví půdu", aby k nim zase zákazník přijel.. :-(

Jinak ještě čas od času se mi stane, že najednou na volnoběh začnou oscilovat otáčky motoru, skoro chcípne, pak o vyletí a zase skoro chcípne... Stačí vypnout motor a zase nastartovat...a zase je to OK.. :-) Že by to řídily nějaké Windows či co..? 8)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "DIM1"
20. 12. 2005 09:12
Re: Izolace svazku kabelů...
1,4 44 KW je naprosto v pohodě. Po městě jen tak ševelí, dynamika je taková, jaká se od 44 KW dá čekat, ale kdo řekl že Forman jel líp, tak taho zdravím. Dálnice není žádná tragédie.......Já si to od manželky rád občas půjčím. A to jezdím normálně se 114 KW. Mimochodem je to OHV , taže ventily jsou poháněny bez rozvodového řemene, takže to může člověk v zimě i roztlačit :-))
neregistrovaný "NiceOne"
20. 12. 2005 16:08
Re: Izolace svazku kabelů...
Izolace svazku kabelů k ŘJ - čím a jak se to izoluje?

Ono se to neizoluje, ale naopak odizolovava. Jak je na kabelovem svazku takova ta omotavka, tak ta se proste oddela aby se tam nedrzela vlhkost. To je vsechno. Pokud jsi jezdil na garancni prohlidky tak ti to udelali ani o tom nevis.
neregistrovaný "sterys"
20. 12. 2005 09:34
1.4, mpi do fábie neměl jít!!
ladis- s těma otáčkama- máš špatné čidlo otáčak, vcelku častý problém u mpi, jinak je fajn, že na jedno auto 1.4 mpi, máme všichni rozdílný názor a to je dobře protože o čem bychom pak debatovali, k té moji 1.4 50 kw- ten motor je do města nevhodný, než se na křižovetce rozjedu to to trvá, jak už jsem měl určitou rychlost tak tak to šlo, byl dobře odhlučněný, dobrý zvuk oproti htp, ale to je tak všechno, na zvuk třívalce i na větší vibrace si za měsíc zvyknu, ale proč bych měl platit průměr.8l benzinu v tak malém autě když můžu jezdit za 5.5-6 v htp ?to je má priorita, a ve městě je svezení 1.2 47 kw úplně jiné kafe- pro mně, takže tvrdím, že motor 1.4 mpi měl skončit spolu s felicií ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "sterys"
20. 12. 2005 10:06
Re: 1.4, mpi do fábie neměl jít!!
Jo a ještě srovnání motor forman-fabia, před fabkou jsem měl formana 1.3 50 kw,r. v.94, a akcelerace po městě se s mrtvou fabií 50 kw nedal srovnat, samo na úkor bezpečnosti, hlučnosti atd. holt 260 kg navíc je dost, akorát, že shnil, což se u fabie naštěstí nekoná >:D shi srovnával živost motoru po městě a v tom měl pravdu
neregistrovaný "universal"
20. 12. 2005 11:13
zkusenosti fabia
mam ji patym rokem a vyzral jsem si snad vsechny poruchy : tesneni pod hlavou, kosti v predni naprave, posilovac rizeni tez odesel, cidlo vcetne vodni pumpy tez meneno, spotreba pres leto tesne pod sedm litru, ted v zime tesne pod osmicku, na divny "plechovy" zvuky v oblasti alternatoru jsem si zvykl (ja myslel, ze je to rozvodak) , vrze mi palubka, ale po TESLA uderu to prestane a tez zadni sedacky (combi) obcas vrzou, mam nalitani cca 100tis a priste bych radeji koupil neco jineho...,ale neni to spatne auto, akorat jsem ho koupil moc brzo, novejsi fabky uz maji tyto problemy za sebou.

PS : nestraste mi s tou izolaci !!!! pokud mozno poradte co stim !!! dekuji
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "sterys"
20. 12. 2005 11:38
Re: zkusenosti fabia
To jsi měl fakt smůlu, já měl r.v.12-01, a všechny tyhle problémy se mi vyhly,jen víčko od nádrže nešlo dovřít- v záruce výměna a v pohodě a pak ta spotřeba- jediný důvod prodeje, fabka je dobré auto, podvozek nejlepší ve své třídě, tchán si koupil 1.2 47 htp, combi a je spokojen, a dokonce i tchýně :D
neregistrovaný "užovka"
20. 12. 2005 17:09
Izolace...
No já nevím co se z toho sundavá, mně na ty kabely namotal nějakou bílou izolačku. Jinak byl to známej (servisák), kterej mě na to upozornil. Jinak bych o tom vůbec nevěděl. Pochybuju, že v "autorizovaném" servise by to udělali sami od sebe, tomu nevěřím. Tam si tak leda naúčtujou dvacet litrů za novej...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "shi"
20. 12. 2005 17:31
Bez nadpisu
TECH: Netvrdím, že s každou 1.4 nejde vjet na dálnici. Ale s osmiventilovou 1.4 o výkonu 44 kW jsem na rychlostní silnici měl opravdu problém, prtoože to do mírného kopečka prostě odmítalo zrychlovat.

Subjektivně HTP1.2 47 kW jede na dálnici líp, než 1.4 44kW.

I ten Forman do tohoto kopečka zrychloval, ikdyž žádný zázrak to nebyl. Holt Fabie je díky bezpečnostním výztužím celkem těžká a se slabým motorem je to poznat.

DIM má možná jiný dojem, ale já byl 8V 1.4 44 kW na dálnici hodně zklamán, zatímco ten 12V HTP motor mě svým výkonem na dálnici příjemně překvapil. Pravdou je, že se motor vytočit nebojím. Spotřeba vytočeného 16V motoru tak tragická není :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "NiceOne"
20. 12. 2005 17:51
Bez nadpisu
to užovka: V autorizovanem servisu to delaji tak jak jsem rikal. Odmotaji tu izolaci ktera tam je a nechaji kabely volne aby to vetralo, pripadne je umisti jinak aby se tam nedrzela voda. O tom ze by to nekdo jeste vic zaizoloval slysim poprve.

...a budes se divit ale tohle poradne servisy delaly automaticky ...asi jsi jezdil do spatneho :-) Skodovka se totiz svyma problemama nerada chlubi a radsi to opravi pri pravidlene prohlidce a nesvolava.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "blesk999"
20. 12. 2005 18:05
Bez nadpisu
ako ekeonomicku volbu by som do mesta volil bud 1,4MPI 44kW, alebo z novsich 1,2HTP 47kW. Mne sa osobne 1,4 MPI 44kw velmy pozdava. do mesta pre jedneho dvoch uplne pohoda. taha uplne odspodu. reakcia na plyn skoro okamzita. subjektivne pri toceni do 3500ot/min lepsia akceleracia. Motor ma navyse dobry zvuk. 50kW je podla mna taky mackopes a ma otrsany zvuk. motor hrkoce a startuje ako stare zname felicie:-(.

Do Octavky sa montovali bud 1,6 MPI 55kW (to iste co do Felicii) alebo do novsich sa montuju 1,4 16V 55kW. Subjektivne je uz lepsia ta stara 1,6MPI-taha ako tak aspon odspodu. Je to vsak uz moooc tazke auto na ten motor
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mariov8"
20. 12. 2005 18:33
Fabie
U predchoziho zamestnavatele jsem jezdil...

4 roky:

1,4 OHV 44kW kombi: Vubez to nejelo a bezna spotreba kolem 9L.

1,4 OHV 50kW kombi: Jenom to nejelo a bezne spotreba taky kolem 9L.

2 roky:

1,9 SDi 47kW hatch: Lenochod ale jezdil mimo/Praha za 5L! Po nastartovani rachot jak Praga V3S, v zatackach to v zime jezdi rovne, tezky predek, bacha!

1,2 HTP 40kW hatch: Prazdne po meste fajn, nevyjizdet ven z mesta! 7L Strasne smesny zvuk, da se zvyknout a u 12V uz to jde, v otackach ma prijemne sportovni nadech.

12V 47kW je pry vykonove srovnatelny s MPi. Nemel jsem tu cest, koupi noveho auta jsem si rozmyslel ve prospech vetsi ojetiny.

Usadil mne kamarad s 1,4 16V, verze 55kW. On jezdi svizne ( a taky to auto konecne slusne jede ) a ma spotrebu kolem 7,5L! Oproti OHV je to jako srovnavat sici stroj a sum listi v lese... nadaval jsem na Fabii a dotkl se pysneho majitele. Skoncilo to navstevou garaze a predvadeci jizdou 1,4 16V 55kW hatch. OHV melo skoncit s Felicii, taky jsem to mel, cest pamatce!
Rozbalit vlákno
0