WRX ma daleko k STi, ale naklady su asi 2x vyssie. Ak mozes ber auto s vacsou roztecou, cize novsie rocniky. Oni spravili sice pevnu kasnu, ale s takou vahou, ako keby si vozil na GT 4 ludi a to sa odraza na loziskach a zadnych tlmicoch starsich rocnikov.
Náklady nejsou zase až tak odlišné, servisky stojí stejn? a spot?ební materiál je holt spot?ební materiál (stejn? si asi dáš na WRX lepší brzdy atd.). WRX se klidn? hodí jako jediné auto, není tak tvrdá a není rozhodn? nijak extrémní...má p?kný výkon a jezdí dob?e (dneska m? mimochodem vezl jeden klu?ina ve WRX 04...a musím ?íct - paráda). STI je ale už trošku "ná?iní". Spot?ebu po?ítej u WRX okolo 10-11l , u STI (ve tvém p?ípad? asi STi) se pod 12 asi nedostaneš (resp. neuhlídáš se).
Ak chces upravovat verziu pre dochodcov na STi like, prosim. Podla mna je to blbost.
Na WRX brzdy drzia tak 30 000km a ide dole predok zadok v pomere 2:1 az 3:1. Predok ta bude stat okolo 14 000Sk.
STi ma pri poriadnej jazde pomer cca 1:1,5 a predne kotuce nedoziju 25 000km. Cize pri cene 90 000za komplet predok a zadok je to zaujimava suma.
Nove je 2,5l cize ina zakonna a od ceny sa odvija aj havarijka, pokial si fakt neveris a nepoistis.
Nepoznam nikoho, kto v meste jazdi na WRX 10l, proste nemam znamych nad 60r ;-) a STi startuje pri ludovych 14, primerne okolo 18 a max bola pri seriovych vstrekovacoch 36. Nie 95 ale min 98oct benzinu.
Ak si spocitas naklady na rocnu prevadzku, bude to sakra rozdiel.
Pokial ale ide len o to vlastnit boxera s turbom, je WRX dobra volba. Na predok Quaife difak (alternativne aj za zadok), dat nejake rozumne oblozenie ako Pagid 4.2 blue a Zimerman, ci ine kvalitne kotuce pre grp.N a na zvysok sa vykaslat. Bude to tiche a nenapadne auto, ktore na okrskach dokaze velmi ponahanat STi.
555: spot?eba samoz?ejm? není ve m?st? (já to tam n?kde píšu?). A ano, pakliže plánuješ autu dávat hodn? do t?la, pak je STI o hodn? dražší než WRX na údržbu...Když s tím ale jezdíš "normáln?" tak to zase tak hrozné není (?erstvý poznatek od majitele).
Mám 2,5l WRX a má průměrná spotřeba je 13-13,5l N95, když se hlídám tak 12l. Na výrobcem udávaných 10,3l, sem se ani jednou nedostal, a to ani v záběhu, když sem motor jen lechtal.
555:
Jak se změní vlastosti WRX s Quaife diferákem na předku? Bude méně nedotáčivé?
No podle me kdyz si nekdo kupuje STI tak si ho uziva, a bohuzel v tom pripade je STI mnohem financne narocnejsi nez wrx. Osobne bych to videl pokud chces mit v doma jedno auto tak jdi do wrx, svezes se vyborne, pokud mas doma aut vice a STI budes mit jen pro radost jdi do STI, ovsem nalezite si ten provoz zaplatis..-
V prvom rade sa naucis drzat volant pevne. Najhorsie, co sa moze stat je nabehnut v zime na suchom asfalte pod plnym plynom jednym kolom na lad. V tom mometne ta to posunie smerom za gripom, ako keby si chcel odbocit.
Okrem toho sa uplne zasadne chovanie nezmeni v limitacii to bude stale nedotacavy voz vdaka 50:50. So zadkom to bude lepsie.
Co sa vyrazne zmeni k lepsiemu je schopnost dotiahnut zatocenie. Ak si voz rozkyves a posles do zakruty tak, ze v okamihu pridania plynu bude mat dostatocnu rotaciu, alebo ako mam nazvat chut zatocit, po pridani sa dif zakusne a potiahne ti auto kam chces. S trocho cviku vies napr urobit to, ze ked sa otacas do protismeru, anpr prechadzas cez koleje tramveji a na I. ci II prevod. stupni si to tam posles a akonahle zacne zatacat pridas, tak dokuzis 180°otocku, ako keby si zatiahol rucnu. Citis, ako sa zamkne a taha do blba.
Naopak ak sa niekam vrutis a statne pridas na zaciatku, mozes ho zamknut a pojdes ovela nedotacavejsie, ako pri serii.
Na snehu je to este vacsia sranda. Bezne Impreza nezahne, lebo ti vysumi vykon cez pretacajuci sa predok ( to jedno kolo) a quaife to vie dost slusne eliminovat. Nie ako lamelak, no podstatne lepsie, ako obycajny torsen. A je bezudrzbovy.
Cize zivot s nim vyzaduje trochu cviku, ale potom je to parada.
A zabudol som na 2,5 otackove riadenie. Tiez velmi zaujimava vec, viem dodat za asi najlepsiu cenu u nas :)
Bylo by efektivní dát ten Quaife místo na předek na zadek? Jakou má vůbec svornost? Myslíš si, že ten zadní samosvor s velmi omezenou svorností co je v sérii má nějaký vliv na jízdní vlastnosti?
Spíše než o driftování, mi jde o rychlé průjezdy zatáčkami čistou stopou. WRX se mi zdá pod plynem v zatáčce poměrně dost nedotáčivé. Jeví se ti taky tak? Jde tato vlastnost nějak potlačit? Nebo je to holt daň 50:50? Ona ta nedotáčivost WRX pod plynem se nejvíc projeví ve srovnání s mým druhým autem Civic Type R, u kterého se tento neduh neprojevuje tak výrazně, alespoň za sucha. I když je pravda, že neumím posoudit, zda shodnou zatáčku dokážu projet s oběma auty stejnou rychlostí.
Q ciste na zadok som nevidel. Prve Sti mali tiez otvoreny predok a zadok mali kolikovy difak, ktory poznal on/off stavy. Sudiac podla toho ano, bude viac pretacave-drift car. Ale riesil by som ten predok.
Q vie vraj 97% co je dost.
Principialne nikdy neporazis konstrukciu 50:50 ale s tymto setupom budes mat istotu, ze sa to bude chovat predvidatelne.
Flavio: nechci tě nějak napadat nebo z tebe dělat hlupáka, ale v případě, že máš pocit, že s Hondou Civic Type-R projedeš zatáčku lépe než s WRX, tak bude problém čistě ve stylu jízdy.
Je to klidně možné, WRX mám necelé 4 měsíce a je to má první čtyřkolka. Psal sem o subjektivním dojmu, který ovšem může být reálné rychlosti hodně vzdálen. Navíc, Civic Type R je vozem, který skutečnou rychlost hodně zkresluje.
ricco: kdybys mi poradil, jak převést videa z foťákového formátu MOV na něco normálního, tak ti ukážu pěkné řádění na sněhu (a nepotřebuješ k tomu ani wrx ;-) )
Něco na to doma mám a funguje to (Nikon Coolpix 4100, mov do avi), myslím, že ten uvedený program to není. Matně si vybavuju, že jde právě o to, že ty foťákové .mov nejsou vlastně QuickTime formát. Snad neříkám nějakou blbost. Podívám se, ale až večer/zítra.
impaler: "Matně si vybavuju, že jde právě o to, že ty foťákové .mov nejsou vlastně QuickTime formát."
Obraz je normalny, ale zvuk je v AMR:
The specification of this format can be found in RFC 3267 "Real-Time Transport Protocol(RTP) Payload Format and File Storage Format for the Adaptive Multi-Rate (AMR) and Adaptive Multi-Rate Wideband (AMR-WB) Audio Codecs", sections 5.1 and 5.3.
Ja na transformaciu pouzivam mencoder s podporou AMR.
Mám WRX MY2002 US specifikace a musím říct, že to opravdu stačí, pokud člověk nemá za sebou pár desítek tisíc km v obdobném voze, alespoň já jsem občas pěkně vyplašenej >:-[]
Moje WRXo má komplet sportovní výfuk bez katů a sání, 18´´ OZ Prodrive kola, D2 Racing tlumiče, Sti křídlo a připadám si jak ve WRCu hehe... Je to tvrdý, výkon cca 250PS (227PS v sérii pro USA) a na hodně dlouho se mám co učit... Dal jsem tam komplet set Brembo brzd ze Z350 včetně kotouču a polozávodní Feroda a Brzdí to jak prase. Pravda je to nedotáčivý, ale donuty na sněhu fungujou hehe...
Spotřeba tak 12l/100km a to tomu občas naložím, ale záleží na náladě ani náhodou to pořád nehoním...
Akorát ty fungl nový D2 Racing tlumiče (pravej tlumič) vpředu hrozně lupou v unibalu, asi gumička v misce či co to může bejt? Jak dotáhnu matku nahoře tak to křupe a pružina se netočí za tlumičem, křupe to, protože za ním poskakuje a to dělá ty hrozný zvuky :-(... Čim to může být?
Medzi hornym ulozenim a miskou, ktora drzi pruzinu je medzikus. Normalne je konicky a stranou s mensim priemerom dosada na lozisko horneho ulozenia. Ak nie potom sa pruzina neotaca spolu s vrchom a uvolni sa len ked je pnutie dost velke.
Jukni sem [odkaz] mechanik který mi na to koukal říkal že ten mezikus je u sériových tlumičů, ale tyto prý mají trošku jinou konstrukci a problém bude možná někde jinde... Ach jo, kua!!! :(