Zaleží jaké auto resp.třídu si představuješ??Nejspíš asi malé automobily,nebo nižší střední,ne??Určítě nerezaví Fiat Punto,Fiat Bravo/Brava,Opel Astra F pozink asi nemá,to nevim jistě.Astra G určitě má,Golf III též si nejsem jist,Mondea,Escorty,Fiesty,Felicie určitě.Z japonců nevím,asi jak který,Megany nehnijou,Peugeotu bych se asi taky nebál 206,306(ty novější),406.Polo/Ibiza nevím...
Jak která. Záleží na tom kde se vyrobila. Polská není určitě pozink. Těm je lepší se vyhnout obloukem(převážně tzv. Astra F classic). Po přečtení informací z opelastra.cz to vypadá, že ta co je vyrobená v Antwerpách je určitě pozink(sám jsem ověřil na svém autě). Každopádně astra f se vyráběla cca v 18 výrobních závodech, takže určit která je a která není ...
Pokud chceš třídveřové auto pro ženu,asi bych šel do Opela Corsy,néjakýho pěknýho kolem roku 2000 i mladšího seženeš v pohodě.Do Fiata bych jen kvůli dobré karosérii určitě nešel,je třeba zvážit i jiné alternativy.Třeba i taková Fiesta 1,3 garážovaná kolem roku 00-01.To už záleží na manželce,co se jí bude nejvíce líbit.
Astra F nema pozinkovanú karosériu a Felda tiež nie, skús nejakú 206-ku, sú to spoľahlivé autá, poprípade aj G-čková Astra je slušné auto a Megany sú hrdzavé skoro všetky, do roku 98 drvivá väščina
Třeba motory, u novějších modelů bezpečnost, snad u všech poměr cena/užitná hodnota - třeba punta II jsou lépe vybavená při cenách srovnatelných nebo nižších s fabiemi, při stejné bezpečnosti. Srovnávat tady punto II s fabií nemá smysl, tady toho bylo napsáno už nesčetně, ale za tyto peníze je to dobré auto, a to nejen nekorodující karosérií. ;-)
mno pokud bychom tady fšichni prezentovali svoje pozinkované kastle tak......nicméně si myslím že jako druhé auto do rodiny se zrovna sedmičkové BMW v Česku nekupuje..... ;-)
na astry G pozor,jsou celkem spolehlivé ale hodně reznou,já měl r.v.99 a ta mi začla reznout na lemech blatníků.jinak co jsem se koukal, tak to je to u těchto aster známej problém stejně jako koroze dveří u focusů.
Aj ked ma auto pozinkovanu karoseriu a je po buracke, kde sa nepouzili originalne nahradne diely, je viac nez jasne, ze to zhnije tak isto ako kazde auto, ktore nieje pozinkovane. Moze to kludne byt len nejaky suchanec blatnika, kde ho bolo potrebne vymenit....
Ja osobne som mal audi 100 a ta bola celopozink uz v 1986... Aj audi 80 su pozink.
Nemá smysl u staršího auta řešit pozinkovanou karoserii, pokud nemáš 100% jistotu, že auto nikdy nebylo ani trochu odřený nebo dokonce bouraný.
A protože 85 % aut v ČR, která jsou na prodej, jsou po nějaké té opravě, vůbec bych otázku pozinkovaný kastle neřešil a dovezl bych auto z Itálie, protože tam se nesolí, mají tam nesrovnatelně lepší silnice a pokud už se auto naboří, tak to ze zákona zaplatí pojišťovna, takže se na opravě nešetří jako u nás nebo v Německu.
I blbě udělaný nebo místy odřený pozink je vždycky lepší než žádný pozink.....nebo snad,pokud nemáte doma zrovna Miss World odmítáte souložit úplně? ;-)
Spíše asi záleží na tom kde a jak bylo auto "skladováno" a kde a kdy se jezdilo. Já mám Corollu z roku 1993 minimálně po 2 autonehodách a nerezne, brácha měl tu samou z roku 1997 a rezli jí lemy blatníků a otec má nebouranou Almeru z 12/1998 a ta rezne taky.
To nejhorší co může auto zažít je denní ježdění po českých silnicích v zimě a přes noc ho nechat parkovat v teplé garáži.
aky je problem s parkovanim v teplej garazi? Kamosova Mazda 323 z 1996 este nemala zavadu, celu zimu jazdi po "slovenskych" cestach a parkuje v garazi 18C + a ani kvietok. Praveze vo vyhriatej garazi to skor vyschne a bez vody sol nie je taka agresivna. Comu nerozumiem? :)
irongear: no prave je otazkou jestli je lepsi nechat auto oschnout a urychlovat korozi zvysenou teplotou nebo nechat auto mokre ale teba zmrzle. koroze za nizkych teplot postupuje vyrane pomaleji. Pokud treba jezdim kazdy den a auto hned "nasolim", tak v garazi sice nebudou hnit velke plochy ale ve svarech a mistech kde spatne auto schne bude sezrane dost brzo (dutiny, spoje..). Pokud ale jezdim jednou za 14dni je garaz jasnou volbou. U meho predchoziho auta byla napriklad hodne vyhnila cela prava strana (dvere, prahy, dutiny...) a leva strana byla "dobra". Predchozi majitel totiz parkoval ve vytapene garazi s radiatorem na prave strane.
Ja jezdim "kazdy den" a asi nejlepsi je pristresek. No musim uznat ze mit auto na max 5let tak to neresim.
PP: to je právě ten zásadní nesmysl - pevnost řetězu je dána jeho nejslabším článkem. Stejně je tomu u auta. Tam, kde je koroze, ztácí karoserie pevnost a tuhost a je úplně jedno, jestli zbylých 90 % je v pořádku. Rozpadne se to přesně tam, kde je ta koroze. Strom taky může být jak chce pevný a spadne jen proto, že jsi mu podřezal 0,00005 objemu...
No bohužel jsem už zažil že pěkný auta z Itálie pak doslova hnili před očima,ale bylo to v dobách kdy se Italové hromadně začali zbavovat nafťáků takže už je tomu nějaký ten pátek a antikorozní úpravy dost pokročili ;-)
Asi máš na mysli hlavně Fiaty. Problém nikdy nebyl v antikorozní úpravě - ta byla u Fiatu vždycky vynikající a byli jedni z prvních, kdo začal používat kataroforézu (v době, kdy my jsme namáčeli kastle do barvy).
Problém byl v tom, že v rámci bártru za výstavbu fabriky v Togliatti (VAZ) byl tento splácen ruskou stranou dodávkami hlubokotažného plechu. Jenže ten trpěl už z výroby velkou mezikrystalickou korozí a tak při sebemenším setkání se solným prostředím okamžitě reznul - ale ne jen v běžných místech kolem svárů podlahy, ale klidně začala hnít střecha uprostřed, atd. U modelů představených po r. 1990 už ten problém nebyl, u starších přetrvával do ukončení výroby.
Auto si na sůl nikdy "nezvykne" - to je absolutní nesmysl, čím kratší dobu života se pohybuje v solném prostředí, tím líp nejen z hlediska koroze karoserie, ale hlavně z hlediska rozežírání silentbloků, hliníkových komponentů, zarezávání šroubů, oxidace a tím zvyšování přechodových odporů u elektrických spojů, atd. Proto je dobré auto v zimě velmi často mýt, hlavně zespoda, i když je hned špinavý a vypadá to jako nesmyslné počínání. Důvodem není krása, ale vyplavení soli.
irongear: sůl je samo o sobě korozujícím činitelem, tzn. jedná se o chemickou korozi, ale také narušuje strukturu, a tím napomáhá učínkům koroze elektrochemické. Tnz. méně ušlechtilý materiál, svár, drážka nebo vada a už to jede. Katoda, anoda, elektrolit a nestačíš se divit... V té garáži je určitě mnohem menší vzdušná vlhkost než kdekoli jinde...Ikdyž, jak známo, ocel koroduje i na poušti, nicméně absence agresivních srážek atd atd dělá své.
Další otázka je, kolik chemické soli se vypaří při vysychání...Mohl by to být také podstatný činitel..
No ja to vidim takto: pri behani autom nasolenou cestou a jeho naslednom odparkovani do nevyhriatej garaze, zostava podvozok auta mokry, pripadne zamrzne, cim sa vlastne obmedzuje prisun dalsej solik na postihnute miesta. Kdezto ked sa kusy ladu, snehu roztopia, je mozne, ze cast uschnutej soli zostava na podvozku, teda dalsou jazdou na postihnute miesta sol bud pribuda, alebo staci uschnutu sol znova namocit a moze posobit opat na vacsej ploche.
Moj znamy mal favorita a ten po kazdej jazde v zime pravidelne umyval auto cistou vodou, pred tym, nez ho zaparkoval do vyhriatej garaze. Samozrejme, ze mu zhnil ako reseto, presne tak, ako kazdy iny favorit. Ale favority tu asi nebudeme riesit...