Zdravím.
Autům příliš nerozumím a chystám se koupit nějakou ojetinu s max. výdajem tak 80tis. Kč. Půjde o typicky "rodinný vůz", očekávám, že ročně najedu tak 10-15 tis.km. Nemám žádné speciální požadavky na jízdní vlastnosti ani komfort. Podle všeho to bude asi FABIA. Měl bych však jeden dotaz. Už v řadě článků jsem narazil na názor, že pro podobný typ ježdění je vhodnější benzinová verze. Proč??? Spotřeba je u nafty o cca 2l/100km nižší, to při najetých 10tis.km dává roční úsporu cca 5-6tis.Kč na pohoných hmotách. V čem je tedy výhodnější benzinová verze, pominu-li, že za stejně starý vůz (rok výroby cca 2003) zaplatím v bazaru o několik tisíc Kč. víc?????
Mimochodem, kde najdu nějak přehledně uvedenou spotřebu jednotlivých motorů fabií a jaký motor by jste tedy doporučily.
Díky
Roční nájezd je relativně nezajímavý. Důležitý je spíš profil tras. Na krátké tratě se diesel nehodí, protože nedosáhne provozní teploty a mít celý kilometrický proběh se studeným motorem znamená jeho rychlou smrt.
Motor 1.9 SDI je úsporný a nenáročný, tříválce 1.4 TDI nesednou každému a 1.9 TDI už jsou vyloženě výkonné a dynamické.
Z benzínových jednotek bych doporučil 1.4 16V 55 kW. Silnější 74 kW varianta má křivku momentu posunutou do zbytečně vysokých otáček.
To je prave ono:
"V čem je tedy výhodnější benzinová verze, pominu-li, že za stejně starý vůz (rok výroby cca 2003) zaplatím v bazaru o několik tisíc Kč. víc?????"
Spocitaj si, kolko by si usetril na nafte a kolko by si musel priplatit pri kupe, ci sa ti to oplati za obdobie, co budes prevadzkovat Fabiu. Plus k nafte pripocitaj vacsie servisne naklady. Ak mas kupit nove turbo za 20tKc tak to by sa ti vratilo az za 4 roky. Niektory uvadzaju diesel az nad 50tkm/rocne. Dalej tvrda spojka do mesta nie je celkom prijemna. A vacsina dieselovych Fabii su vytahane vozidla distributerov kludne s 300tkm, lebo Fabiu ako novu si ludia kupuju vacsinou v benzine. Myslim ze 2l/100km tam az nebude rozdiel. To skor u vacsich aut.
Tak to jeste nemusi nutne znamenat, ze je mekkoucka (znam to treba z motorky - XJRo melo hydraulickou spojku, ale packa byla tvrdsi nez melo XJecko s mechanickou). Obecne ma Skoda vsechny pedaly strasne mekky, coz mi priznam se moc nevyhovuje. ;-\
Vsak to ja nezpochybnuju. Jen rikam, ze hydraulicka spojka se nemusi rovnat mekota. Mam radeji trochu odporu nez primou povolnost. Jako u zensky, tam to cloveka taky netesi, kdyz hned povoli >:D
Já bych na tvém místě volil motorizaci 1,4 16v 55 nebo 74 Kw. a to z několika důvodů.1) servisní náklady dieselu jsou vyšší 2) to co ušetříš na PHM tak nacpeš do povinného ručení 3)záleží kde jezdíš, diesel je totiž naprosto nevhodný na krátké trasy, ale i kdyby si jezdil delší trasy tak dle mého názoru při ročním proběhu 10.000km nemá diesel smysl 4) pokud si koupíš benzín tak nemusíš řešit že ti v zimě zamrzne nafta