Jó Škodovka to bylo auto, ale když se nechalo koupit nové (Š100-130) a tak na 3 roky do sněho ideál, ale co teď s tím, Favotit - rezne, Felicie - bacha není to pozink, jen jaksi zlepšená antikorozní ochrana v exponovaných místech k smíchu a tak jsme viděl rez u půl roku staré Felicie na STŘEŠE !!!!! Pravda, někdo to trochu odřel.... Za ty peníze co novou Felicii máte 5 dveřový pozink FIAT Punto s lepšíma dynamickýma vlastnostnma, stejně velkým kufrem a hlavně mnohem menší spotřebou tak o 1 - 1,5 litru a kdo mi říka že s Feldou jezsí za 6 litrů tak je blázen.
No nechci se prit, ale jednak nevim kde si prisel na rozdelovani aut do poloviny trid :-), za druhe nevim jak moc s tema feliciema jsezdite v zime, ale asi moc ne kdyz mluvite o tech „exponovanych mistech“, mam mnoho znamych, kteri maji felicii a pouzivaji ji to znamena ze najedou tak kolem 30.000 rocne a vic a rezne a rezne. Nejlepsim dukazem kvality Punta a dynamickych vlastnosti je muj souse, ktery se se mnou vozi do zamestnani, koupil si pred rokem Felicii s novu tvari 50kW, zelena metal. za bratru 280.000, no a kdyz si parkrat sjel s Puntem (1.1 55 koni ne kW), tak sam uznal ze se stim autem oproti Felicii predjizni jen to svisti, ted koupe docela lituje a rika ze snad to 4 roky vydrzi a pak koupi samozrejme Punto II. Hezke skakani se smirglikem na neexponovanych mistech :-)
Ja mam auto vyladeny, moje znacka je skoda a uz nazvem auditoria a prvnim prispevkem pekne rejpes ty do me oblibene znacky, cimz ovsem netvrdim ze jsou vozidla od ni dokonala.
Ale to byl ucel, nic ve zlem, ale jenom tak se neco clovek dozvi, chapu ze se z Felicie a udelat auto jako temer z kazdeho. Taky jsem byl fanda do skodovek S136 Rapid bylo posledni auto ktere mne zaujalo, pak s nastupem favorita to pro mne nejak ztratilo vlnu a navic mam rad auto ke sve povaze, rad jezdim italsky... :-)
V Itálii sem teď byl na dovolený s autem - řídil otec.Jestli chceš jezdit Italsky,tak s nějakym 40 kW Puntem nemáš nárok.Italové jezděj jako prasata.Pravda,že ani ne tak rychle,ale brzdu nebo blinkry asi při potřebě sakra dlouho hledaj.To Punto musíš srovnávat s autem,který se vyrábělo ve stejný době - ne se Š120.V době Škodovek vyráběl Fiat hromadu RZI, která neměla ani pořádněj motor.
Jo a jen tak mimochodem asi jsi v Puntu nikdy nejel pokud se divas na 40kW, ale mrkni kolik to auto vazi a jak je zprevodovany, v Italii jsem byl a musim Te ujistit ze neridil otec (ten ma sice taky Punto 60 SX ale je mu 70).
Spotreba> bezne to ide v pohode za 6,2, ked si das pozor tak aj pod 6 a rekord mam 4,45. Nieto o com hovorit. A to mam Combi. BTW: pozri sa dakedy aj na vysledky sutaze Economy Run (tam to niekto dokazal tusim aj za 3,1), pozri si rebricek najekologickejsich aut sveta a pripadne sa do Felicie aj posad a az potom pis taketo hluposti.
Korozia: Felicia je nahodou celkom skusne osetrena proti korozii. Namahane diely su pozinkovane a VSETKY dutiny su vystriekane polotekutym voskom, takze aj ked robis daco v dverach a vrstvu porusis, tak sa sama zaceli. A podvozok ma tiez velmi dobru ochranu. Foter ma 4 rocnu Feliciu a nedavno som mu menil tlmic vyfuku, takze viem o com pisem.
Dnes som nabehol 156 km a priemerna spotreba 5,21 l/100 km s priemernou rychlostou 71 km/h. Podotykam, ze som meral z mesta do mesta, teda nie len od tabule, ale od nasadnutia az do vystupenia.
Moje osobní zkušenost s antikorozní ochranou Felicie je následující. Otec koupil 4 roky starou Felicii (50000 km) a tak jsme ji celou důkladně prohlédli. Ten vosk v dutinách opravdu je, jen není nanešen na 100% plochy dutin. Jestli je Felicie částečně zinkovaná, tak to tedy nevím. Korozi jsme objevili ne lemech blatníků, na prazích (kde byla barva poškozena od kamínků), na spodních ramenech a na tlumičích (v pokročilém stavu). Celkově si myslím, že antikorozní ochrana Felicie by mohla být lepší.
Nic proti nikomu a ničemu. 2,0T v Cromě neznám, ale jel jsem s Cromou v dieselu a pomáhej pánbůh. Kravál, čmoud... Podvozek nestál taky za nic. A navíc proti designu Cromy má snad hranatější tvary už jenom OT 64.
Jasně ta Croma už taky něco pamatuje. V dieslu to byl asi dobrej rachot, ale ten dvoulitr benzin turbo se tam dával. Mám pocit, že měl kolem 150 kobylek. A co se týče hranatosti, tak pak už snad jen opravdu to OT. ;-) Jenom sem reagoval na ten příspěvek o perfektních škodovkách a hnijících italech s blbejma motorama.
hmm nam reznou obe sluzebni felicie na lemech zadnich blatniku, bourany nebyly a zadny viditelny stopy po narazu nebo oderu tam nejsou. Jenom jsou bily takze to je driv videt.
Zdravím. Chcel by som sa spýtať širokej obce uživateľov aut Škoda Felicia na životnosť tohto výrobku. Koľko kilometrov to zvládne do prvej generalky pri šetrnom zaobchádzaní? Mam ponuku na Feliciu s ubehnutými 80 000 km a neviem momentalne posudiť, či je to veľa na Škodu alebo málo. Ďakujem.
Je to pozink a po celem povrchu, jenze pokud to omlati a nikdo to neosetri lakem tak to rezne, zkus si do pozinkovaneho okapu nalit vodu se sli (na nenatreny okap) a uvidis.
Aha takze nevidim poradneho rozdilu mezi pozinkem a normalnich plechem, ten taky pokud nema povrchovou upravu tak rezne, rozdil je zrejmne jen v rychlosti ...