..........a sice ve fabii (combi) a to 1,4 TDI nebo 1,9SDI?? Mě se zamlouvá ten 1,4, ale mímu známýmu na 50 000km odešel( oprava drahá, něco se vstřikivači či co), SDI je prý zas držák a nezradí, že? a taky asi i líp pojede (myslím...) Máte někdo něco k tomuto?? :)
Z vlastní zkušenosti můžu doporučit 1.4 TDI. Dříve se dělal 55kW, nyní ve dvou verzích 51 a 59kW. Zátah má na svůj objem vynikající a spotřeba super. Běžně do 5l/100km, rychle po dálnici do 6/100km.
SDI mu v dynamice nešahá ani po paty.
Zátah 1.4 TDI (59kW) vyloženě vybízí k dynamické jízdě. >:D
Ak sa nemylim, rozdiel medzi SDI a TDI (ale 4-valcovym) je hlavne v tom, ze TDI ma turbo. Ostatok zeleza by mal byt totozny alebo velmi podobny. Takze az na to turbo Ti moze na SDI odist presne to iste, ako na TDI.
O 3-valcovom TDI vsak Skoda hlasala, ze je to povodny 4-valec ochudobneny o jeden valec, ale naviac ma (asi) vyvazovaciu hriadel. Takze v zaklade by to mohlo byt takisto podobne. Neviem vsak detaily, nikdy som sa tymto motorom nezaoberal.
V kazdom pripade, kazdy diesel ma dost vela mechaniky, elektroniky a drahych casti, ktore mozu odist. Ak sa toho obavas, kukni sa po benzine.
Těch rozdílů je víc. 1,4 TDI PD je systém čerpadlo-tryska (pro každý válec), kdežto 1,9SDI má klasické čerpadlo. Znamená to, že v případě poruchy je u TDI PD oprava podstatně dražší.