nastastie cely problem bol v cidle az 400 korun, ktore pri urcitej teplote presmeruje olej cez olejovy chladic, ktory je v motore standartny. cidlo bolo zaseknute, vyskusal som a teplota sa drzala aj v zapche na 85 stupnoch...
rozhodně tím nic nezkazíš. Já jezdím jen na V-power, takže nemám srovnání s obyč. Nicméně V-Power je na udržení palivové soustavy v dobré kondici a ne aby se zvýšil výkon. Zvýšení nebo spíše obnova výkonu přijde jen pokud máš motor *** a V-power to postupně odbourá... Jinak Honza má 5litr V8(Chevrolet Camaro) a říkal že mu to jelo o poznání lépe, ale zase to prý mělo mírně neklidné volnoběžné otáčky.
Ty bys tomu dal. Hustší oil je OK, ale v zimě ti ztuhne a tlak roztrhá olejové chladiče. U 603 byla provozní teplota 95 - 105. Pokud se zahřála více, prostě zastavila a nešla nehodit, než zchádla. (nehovořím o starém známém problému s ac pumpou). U 613 může být vyšší, ale pokud má ten motor už něco za sebou tak se hřeje, je zakarbonovaný a je to vzducháč. Ale v tomhle příšerným počasí se hřejou všechny auta. Držím palcre všem Tatrovákům, protože Tatry jsou jediný důstojný auta, který se u nás po válce vyrobily. Požirače plastů a rez všem Škůdkám!!!!!
no já nemyslel maximální, ale maximální cestovní. Tedy rychlost kterou se dá jezdit nerušeně a bez negativních efektů na samotný automobil. Maximálka byla tuším 240.
jo já vím, že 700 má motor 4.9 a maximální ustálenou rychlost 190 km/h což je docela fine bych řekl. To si pamatuju od tý doby jsem jí viděl na jedný výstavě x years ago... jo ještě si pamatuju, že měla žlutou kůži, ledničku a byla šíleně drahá, v té době snad ještě více jak tehdejší modely od Jaguara... :-) víc nevím, více nepovím.
neviete mi presne povedat, ake su rozdiely medzi t613 rocniky 95 a t700 r.v.96 a vyssie, a t700 a t700gt. zaujimaju ma uplne vsetky informacie, ako sa tieto auta lisia - myslim technicke zmeny
hmm a pro jistotu tam naistalovat přídavný chladič... tedy nevím jak je to u Tatry řešený, jenom přeci jedná se o nestandardní konstrukční řešení, nicméně přídavný chladič je poměrně standardní záležitostí. No a zatím bych tam dával hustější olej, aby se motor v týhle teplotě dobře mazal. Teda za předpokladu, že tam liješ teď v létě, něco lehkoběžnějšího.. Nevím, neznám. Snad jen u nás v garáži parkují dvě Tatry vedle sebe a docela vymazlené v IA stavu, takže zjevně fanoušek co si je tam šetří.
mam tatru 613 LONG, 3.5l striekacka, r.v.1995. zaujimalo by ma, na akej teplote by sa mal drzat olej v lete?
pri nedavnej dlhsej jazde ma dost vystrasilo, ze teplota oleja nechcela klesnut pod 115 st.celzia - samo o sebe to nieje hrozostrasna teplota, ale nepaci sa mi, ze teplomer oleja ma max hodnotu 120 stupnov...
Jak tak čtu, nelze než říci, komu se líbí nechť jezdí, komu se nelíbí ať nešpiní.
Měl jsem 613- 3, měla svoje mouchy jako každé auto, včetně jízdních vlastností, ale dokázala potěšit. Rád na ní vzpomínám.
A auta takového kalibru mohou potěšit jen toho, kdo k nim má vztah. Kdo nemá vztah k autům a cit v zadku, ten by patrně měl vyhledat gumy poněkud komerčnějšího ražení.
Kdesi jsem četl, že Tatra je auto pro profesionály. V tom asi bude poramenit většina výhrad.
Zdar Tatře, i když nevím, zda odolá opakovanému nájezdu odborníků z USA.
je tam vidět opravdový kus práce, těší mě, že v současné "hektické" době se najde člověk, který věnuje tolik volného času a prostředků věci, ze které nezbohatne.
milý ujo, mám pocit ,že ten kdo neseděl v tatře 613 jsi spíše ty. Jsem starý tatrovák a nedám na tatru dopustit,ale pravda je pravda.J9zdní vlasnosti jsou nic moc.Je pravda ,že něco Tatra umí:např.velmi rychlý průjezd prudkou zatáčkou,předek sice neelegantně odskakuje,ale vždy se chytí.Když byli na hradě souběžně Tatry i BMW v CHotkáčích jsme to bavorákům nandali. Jinak Tatra se musí již někde od 160 opravdu řídit,dnešní auta jsou už neutrální ale Tatra byla nervózní.Nevím odkud máš to ideální rozložení hmotnosti,lehký předek je snad nejvýraznějším problémem. A setrvačné síly těžkého agregátu vzadu dokázali zvláště za kluzka,taky leckoho dostat ze silnice.Převodovka je před motorem,ne pod ním.A vedle motoru je rozvodovka,respektive diferák je s motorem v jednom bloku.Brdy ač kotoučové a čtyřpístové, taky za moc nestály,kotouče byli věčně pokroucené a pístky se zadíraly.O funkčnosti ruční brzdy ani nehovořím.brzdové obložení jsem dokázal odpařit na tři prudká brždění.(a to originál,necpal jsem tam škodovku.)Pohodlí je relativní věc,co do prostoru je Tatra nepřekonatelná,zvláště pak Special,4-Long nebo 700.Pro řidiče to žádné velké pohodlí není,velké ovládcí síly,absence serva,věčný problém s klikami a stahovačkami oken,věčná zima - nespolehlivé bufíky,špatně řešená ventilace atd. Takže Tatru jistě chválit,ale asi v něčem jiném.
Chcem osadit motor 613 (700) do S130RS a zaujimali by ma nejake technicke udaje. Ake su vykony seriovych motorov jednotlivych modelovych rad, ci sa daju zohnat ostre vecky, ci to jazdi aj na bezolovnaty benzin, na co si pri kupe treba davat pozor (zaujima ma naprava, prevodovka a motor),...
Pro zenskou by byl lepsi kabriolet, ty se delaly s automatickymi prevodovkami.
Vykon ti muzu rict "papirovej", cca 123 kW, kroutak pisou 270 Nm. Sice to neni moc, s ohledem na ten objem, ale zato je to tam skoro uz od volnobehu.
Tim, ze je to cele posazene takhle dolu, tak je tu velky prostor pro nejake ty upravy. Podle informaci z jednoho zdroje, rek bych docela duveryhodneho, staci vymenit vacky a preosadit karburatory a je tam o 100 kW vice. Ja to ale zatim delat nebudu...
To věřím. Já furt vidím tu reklamu na povinný ručení, jak tam ta paní řadí u 603 jak u automatu bez spojky... Brrrrr. Kolik máš v současnosti tak zhruba výkon a krouťák ?
No, ono Tatre nezbyva v zasade nic jineho, nez je bublat. Na nejake protoceni motoru neni moc prostor.
Nekdy si to zkus - vytoc si ten osmivalec k 6000 otackam a kochej se tim, co slysis. Zvuk je to nadherny. Jenze clovek musi koukat dost na cestu, protoze pri tehle tockach je to na dvojku 120, na trojku 175 atakdale...
Říkal jsem si, že bych se už taky někdy stavil na exkurzi tvýho papalášfára. Včera jsem potkal u Bezdězu nádherně udělanou T603. Nádhera !!! Řídila to nějaká pěkná holka a vedle ní její druh a podle upjatého nervózního výrazu zřejmě majitel a restaurátor toho skvostu. Já teda manželku miluju, ale tohle bych jí asi nesvěřil...
To sa vie.Osemvalec s takym objemom to je delo.Ja si vam to tak frcim hore Furcov /sidlisko v Kosiciach,inac dobry kopec/ Skodovka vytocena 85 na trojke striham Seaty, Felce a tak a tu si vam okolo s jemne bublajucim motorom preplachti T613.Tak to cloveku berie dych to vam teda poviem.
Možná je nás míň hlavně kvůli cenám benzínu a pojistkám :-((( Mám T613 a stojií chudinka v garáži a nejspíš se z ní v nejbližší době nedostane :-((( Škodovky sou taky docela dobrý (uvažuju o 110R), ale Tatra je Tatra.
Troch zo zvedavosti som sem zasurfoval a pani musim vam povedat....kto chodi na skodovacke temy vie...ze bohuzial vymierate. Je to fakt sice skoda ale je to tak. Na cestach je tych vasich kriznikov furt menej a menej. Nechcel by som zazit dobu, ked ich budem vydat len v muzeu. Nemam k nim sice nejaky silnejsi vztah, ale viem si zivo predstavit co pre vas asi znamenaju ved som skodovak. Ta moja krasavica ma sice 4,5krat mensi motor ale nedal by som ju za nic na svete. Tak vam drzim palce...
P.S.:Na poistke a benzine vas to asi pride dost draho, nie?
Rad bych se zeptal chytrych hlav, jestli nekdo neco nevi. Kolem roku 85 (+- rok), tedy v dobe, kdy AZNP delalo Favorita, pry Koprivnice pripravovala nove auto, ktere se melo delat paralelne s 613. Melo jit, alespon co jsem se doslechl, o stredni tridu auta. Jenze do toho prisel rok 89 - a dal uz to vsichni zname.
Hodim do te prirucky taky oko.Na ty zadni brzdy jsu svedavej.Jinak Ti davam za pravdu - ze za urcity veci patri ti z Koprivnice povesil za koule do pruvanu.Hlavne jak ty Tatry midlili dohromady a ze nakonec zrusily vyrobu osobaku.
Bohuzel, tyhle stare rocniky automobilu nemam, ale kdyz se podivam do dilenske prirucky, tak jeste na T613-4 !!! jim sem tam "ujela" nejaka fotecka a na jedne z nich jsou na zadni naprave dvoupisty jak vysite . . .
Za urcity veci bych je (ty v Koprivnici) povesil za koule do pruvanu.
Cau; dik za informace o tom Cupe; tu sadu tesneni co mas bude na T603 a ne na T613, mam doma casopis "Automobil" z roku 1974 kde predstavuji 613ku a uz ma ctirpistove trmeny a dute brzdove kotouce.
O to tesneni bych mel zajem, protoze je 100% z 603, kdyztak napis Email: imp.vbajf@memo.volvo.se ; dik a zatim cau.
No, mozna se pletu . . . Ctyrpisty mely vsechny Tatry od druhe modifikace (T613-2). "Jednicky" by mely mit jen dvoupisty, licence Girling a taky jine kotouce . . . Jenze to se uz dneska nevidi, ono se to prakticky vsechno predelavalo v ramci GO na ctyrpisty. Mimochodem - jestli to nekdo vlastni, muzu mu venovat kompletni Repair-set (prachovky, tesneni apod.) prave na ty dvoupisty od Girlingu.
To bude asi na dlouhe patrani. Neco delala Eccora, cestovni T 700 zkracena na 2980 mm mela tusim 4500 ccm, 302 kW/8000 ot, 490 Nm/6800 ot, 0-100 km za 5 a 0-200 km za 18 sekund. Maximalka pres 310 km/h. Nicmene nebylo to coupe. Protoze ale tenhle motor uz meli, je mozne, ze ho vrzli i sem.
nemate nekdo nahodou doma literaturu k Tatre 613? Cokoli - katalog dilu, dilenskou prirucku, navod a podobne. Jestli mi to prodate, budu vam velice vdecny, kdyz byste nekdo byl tak hodnej a pujcil mi to k ofoceni (nemusi to bejt zadarmo) tak to taky uvitam, nebo nevite kde se ty knizky daji sehnat? Prosim ozvete se na tatra@atlas.cz. Diky moc.
Tezko srovnavat Tatru s nejmodernejsimi vozy nejdrazsich svetovych znacek.Ale kriterii na vuz je mnoho, nehlede na to ze: O POROVNAVANI TENHLE AUDIT NENI.
Na druhou stranu ma ale Tatra tradici a svuj osobity nenapodobytelny image.Zkratka kdo tyhle auta pozna bliz oblibi si je.A to kazde auto nedokaze.Panove klid. Kdo k temto vozum nema vztah tezko pochopi...Mejte tedy s temi hochy trpelivost oni za to nemuzou. Mejte se:-)
Ja teda myslim, ze to ma jeden brzdovy okruh na vsechna ctyri kola a jeden jenom na predni, aspon ty starsi to tak mely. A ty jizdni vlastnosti jsou opravdu spickovy, motor sedi presne nad zadni napravou a prevodovka je pred nim, takze je to skoro jako kdyby to melo motor uprostred. Nemate nekdo nakou takovou krasavici na prodej?
Tatry 613 je blbec a nevie jazdit alebo v tom v zivote nesedel. T 613 ma dokonale rozlozenie hmotnosti na napravy 50/50, cize je idealne neutralna (nema motor ZA zadnou napravou, ale NAD zadnou napravou, pod nim je prevodovka). T 613 a dalej je podla mojich vedomosti jedine auto na svete, ktore ma brzdovy system do dvojiteho H, cize kazdy okruh brzdi vsetky kolesa, na vsetkych su stvorpiestikove prasiatka. S tou vybavou to je horsie, ale u 700 to uz zacinalo naberat smer k lepsiemu. A pohodlim sa tomu nevyrovna ani S-kovy medved.
A ze treba tak skvely a originalni nemecky vozy jako VW Brouk nebo Porsche 911 jsou drze okopirovany Tatry, to ti neni znamo? Jizdni vlastnosti T613tek jsou dokonaly diky ulozeni motoru, a kdyz uvazis, ze je to koncepcne auto skoro tricet let stare...
Tezko muzes clovece srovnavat Tatru s Mercedesem. Tatry ale maji odjakziva neco co nemecky auta nemaji. Tyhle auta maji svuj osobity image a dusi, oproti tomu jsou nemecka auta studena jako psi cumak.Nemam nic proti nemeckym vozum ba naopak .Kazde auto ma svoje a nelze ho jen tak jednoduse odsoudit a uz vubec ne auto,s takovym rodokmenem jako ma Tatra.Ja osobne mam T603 a vzdycky je svezeni s ni pro me velika radost.Clovek musi byt asi trochu i romantik aby treba dokazal vnimat nadhernej zvuk a i vzhled motoru Tatry. Jeste neco. Co mas proti Velorexu? Byl jsi nekdy na jejich srazu? Svezl jsi se s tim? To je zkrátka zazitek:-) Zkus si veci nejdríve vyzkouset svezt se a az potom odsuzovat.