Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
16. 4. 2000 10:59
neregistrovaný "elektromobil"
16. 4. 2000 21:31
neregistrovaný "Berkut"
17. 4. 2000 00:00
neregistrovaný "Hort"
18. 4. 2000 00:00
neregistrovaný "Berkut"
19. 4. 2000 01:07
neregistrovaný "Hort"
20. 4. 2000 00:00
neregistrovaný "Berkut"
20. 4. 2000 22:48
neregistrovaný "Berkut"
23. 4. 2000 00:00
neregistrovaný "Hort"
24. 4. 2000 23:41
neregistrovaný "Berkut"
24. 4. 2000 19:35
neregistrovaný "elektromobil"
24. 4. 2000 23:47
neregistrovaný "Berkut"
25. 4. 2000 02:00
neregistrovaný "Hort"
27. 4. 2000 01:15
neregistrovaný "Berkut"
27. 4. 2000 02:40
neregistrovaný "Hort"
27. 4. 2000 18:54
neregistrovaný "mikel"
28. 4. 2000 00:00
neregistrovaný "Berkut"
27. 4. 2000 01:20
neregistrovaný "Berkut"
27. 4. 2000 01:29
neregistrovaný "Berkut"
28. 4. 2000 00:00
neregistrovaný "Berkut"
28. 4. 2000 01:29
neregistrovaný "Berkut"
28. 4. 2000 01:32
neregistrovaný "Hort"
28. 4. 2000 01:43
neregistrovaný "Hort"
2. 5. 2000 22:32
neregistrovaný "Berkut"
3. 5. 2000 00:00
neregistrovaný "Hortt"
3. 5. 2000 23:37
neregistrovaný "Berkut"
4. 5. 2000 00:00
neregistrovaný "Hortt"
4. 5. 2000 18:12
neregistrovaný "Vladimir1"
4. 5. 2000 21:28
neregistrovaný "Berkut"
6. 5. 2000 19:39
neregistrovaný "mikel"
7. 5. 2000 23:34
neregistrovaný "Berkut"
7. 5. 2000 23:38
neregistrovaný "Berkut"
17. 5. 2000 00:00
neregistrovaný "Hortt"
18. 5. 2000 00:00
neregistrovaný "Berkut"
18. 5. 2000 05:02
neregistrovaný "Hortt"
16. 5. 2000 21:40
neregistrovaný "Berkut"
23. 5. 2000 18:18
neregistrovaný "TomaszPlzne"
24. 5. 2000 00:00
neregistrovaný "Hortt"
25. 5. 2000 23:55
neregistrovaný "Berkut"
26. 5. 2000 00:00
neregistrovaný "Hortt"
4. 6. 2000 21:14
neregistrovaný "Berkut"
5. 6. 2000 00:00
neregistrovaný "Hortt"
6. 6. 2000 23:38
neregistrovaný "Berkut"
7. 6. 2000 01:15
neregistrovaný "Hortt"
9. 6. 2000 15:14
neregistrovaný "Berkut"
9. 6. 2000 22:33
neregistrovaný "Hortt"
9. 6. 2000 23:54
neregistrovaný "Hortt"
10. 6. 2000 00:00
neregistrovaný "Hortt"
26. 6. 2000 11:59
neregistrovaný "TomaszPlzne"
23. 6. 2000 23:41
neregistrovaný "Berkut"
25. 6. 2000 01:32
neregistrovaný "Hortt"
26. 6. 2000 00:00
neregistrovaný "Hortt"
3. 7. 2000 18:52
neregistrovaný "mikel"
8. 7. 2000 13:55
neregistrovaný "mikel"
9. 7. 2000 00:00
neregistrovaný "Hortt"
12. 7. 2000 23:28
neregistrovaný "mikel"
22. 7. 2000 11:54
neregistrovaný "mikel"
23. 7. 2000 00:00
neregistrovaný "Hortt"
17. 8. 2000 18:27
neregistrovaný "Phoenix1"
29. 7. 2000 19:05
neregistrovaný "mikel"
1. 8. 2000 02:51
neregistrovaný "Hortt"
1. 8. 2000 07:21
neregistrovaný "TomaszPlzne"
1. 8. 2000 07:23
neregistrovaný "TomaszPlzne"
2. 8. 2000 01:44
neregistrovaný "Hortt"
4. 8. 2000 09:42
neregistrovaný "Berkut"
4. 8. 2000 19:16
neregistrovaný "mikel"
5. 8. 2000 01:31
neregistrovaný "Hortt"
12. 8. 2000 09:52
neregistrovaný "mikel"
14. 8. 2000 00:00
neregistrovaný "TomaszPlzne"
14. 8. 2000 19:03
neregistrovaný "mikel"
15. 8. 2000 02:00
neregistrovaný "Hortt"
15. 8. 2000 02:05
neregistrovaný "Hortt"
17. 8. 2000 11:27
neregistrovaný "TomaszPlzne"
17. 8. 2000 11:30
neregistrovaný "TomaszPlzne"
20. 8. 2000 12:57
neregistrovaný "Berkut"
17. 8. 2000 18:23
neregistrovaný "Phoenix1"
19. 8. 2000 07:16
neregistrovaný "mikel"
20. 8. 2000 12:59
neregistrovaný "Berkut"
21. 8. 2000 12:32
neregistrovaný "Phoenix1"
24. 8. 2000 12:29
neregistrovaný "Berkut"
21. 8. 2000 23:00
neregistrovaný "mikel"
22. 8. 2000 09:10
neregistrovaný "Danula"
22. 8. 2000 20:09
neregistrovaný "Phoenix1"
23. 8. 2000 02:53
neregistrovaný "Hortt"
24. 8. 2000 17:18
neregistrovaný "login"
25. 8. 2000 11:51
neregistrovaný "Phoenix1"
26. 8. 2000 06:41
neregistrovaný "Berkut"
24. 8. 2000 12:25
neregistrovaný "Berkut"
8. 9. 2000 12:50
neregistrovaný "mikel"
21. 9. 2000 10:21
neregistrovaný "Berkut"
21. 9. 2000 10:35
neregistrovaný "maxipes"
21. 9. 2000 11:21
neregistrovaný "Phoenix1"
22. 9. 2000 12:52
neregistrovaný "Berkut"
22. 9. 2000 15:13
neregistrovaný "Phoenix1"
22. 9. 2000 16:25
neregistrovaný "maxipes"
25. 9. 2000 00:00
neregistrovaný "Hortt"
25. 9. 2000 11:33
neregistrovaný "maxipes"
26. 9. 2000 02:19
neregistrovaný "Hortt"
26. 9. 2000 02:24
neregistrovaný "Hortt"
16. 10. 2000 23:15
neregistrovaný "Berkut"
16. 10. 2000 23:08
neregistrovaný "Berkut"
6. 10. 2000 16:41
neregistrovaný "Porsche911"
6. 10. 2000 19:12
neregistrovaný "mikel"
16. 10. 2000 23:26
neregistrovaný "Berkut"
18. 10. 2000 00:00
neregistrovaný "Berkut"
18. 10. 2000 00:00
neregistrovaný "Berkut"
10. 12. 2000 15:23
neregistrovaný "mikel"
13. 12. 2000 00:00
neregistrovaný "Hortt"
13. 12. 2000 07:31
neregistrovaný "PROF"
14. 12. 2000 22:48
neregistrovaný "Hortt"
15. 12. 2000 06:46
neregistrovaný "PROF"
16. 12. 2000 01:14
neregistrovaný "Hortt"
16. 12. 2000 01:18
neregistrovaný "Hortt"
16. 12. 2000 06:45
neregistrovaný "PROF"
17. 12. 2000 01:56
neregistrovaný "Hortt"
27. 12. 2000 17:06
neregistrovaný "mikel"
8. 2. 2001 12:27
neregistrovaný "Berkut"
13. 3. 2001 20:59
neregistrovaný "mikel"
20. 3. 2001 18:44
neregistrovaný "koloběžka"
21. 3. 2001 08:33
neregistrovaný "PROF"
28. 7. 2001 14:38
neregistrovaný "agent_006_1/2"
14. 10. 2001 20:56
neregistrovaný "ekolo"
11. 7. 2001 20:23
neregistrovaný "ekolo"
12. 7. 2001 06:51
neregistrovaný "PROF"
4. 8. 2001 13:35
neregistrovaný "ekolo"
6. 8. 2001 12:39
neregistrovaný "hranostaj"
6. 8. 2001 12:46
neregistrovaný "hranostaj"
3. 9. 2001 21:40
neregistrovaný "ekolo"
14. 10. 2001 20:54
neregistrovaný "ekolo"
22. 10. 2001 12:18
neregistrovaný "hranostaj"
7. 11. 2001 22:56
neregistrovaný "PROF"
8. 11. 2001 08:36
neregistrovaný "RomanL"
9. 11. 2001 10:52
neregistrovaný "hranostaj"
11. 11. 2001 06:06
neregistrovaný "PROF"
5. 6. 2002 21:04
neregistrovaný "ekolo"
4. 2. 2002 21:27
neregistrovaný "ekolo"
5. 2. 2002 19:22
neregistrovaný "ekolo"
18. 6. 2002 22:46
neregistrovaný "JOSEFUO"
19. 6. 2002 06:53
neregistrovaný "PROF"
19. 6. 2002 09:45
neregistrovaný "JOSEFUO"
19. 6. 2002 13:02
neregistrovaný "PROF"
14. 7. 2002 22:25
neregistrovaný "ekolo"
30. 7. 2002 17:45
neregistrovaný "PROF"
18. 8. 2002 15:37
neregistrovaný "a"
4. 9. 2002 18:31
neregistrovaný "mikel"
4. 9. 2002 18:43
neregistrovaný "mikel"
24. 11. 2002 23:10
neregistrovaný "a"
23. 5. 2003 23:45
neregistrovaný "a"
8. 6. 2003 17:26
neregistrovaný "ekolo"
8. 6. 2003 17:19
neregistrovaný "ekolo"
30. 7. 2003 20:58
neregistrovaný "mikel"
13. 8. 2003 14:30
neregistrovaný "a"
13. 8. 2003 14:37
neregistrovaný "oddie"
14. 8. 2003 23:37
neregistrovaný "a"
14. 8. 2003 23:38
neregistrovaný "a"
19. 8. 2003 21:48
neregistrovaný "a"
27. 8. 2003 19:58
neregistrovaný "a"
7. 9. 2003 21:36
neregistrovaný "a"
7. 9. 2003 21:36
neregistrovaný "a"
17. 9. 2003 15:43
neregistrovaný "a"
17. 9. 2003 15:44
neregistrovaný "a"
21. 9. 2003 22:55
neregistrovaný "a"
26. 9. 2003 22:31
neregistrovaný "a"
22. 9. 2005 00:19
neregistrovaný "ekolo"
26. 9. 2005 21:59
neregistrovaný "staniceli"
neregistrovaný "elektromobil"
16. 4. 2000 10:59
Peugeot 106 electrique
Zajimate se o elektromobily?

Podivejte se na www.avere.org
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Berkut"
16. 4. 2000 21:31
To elektromobil
Ahoj, jsem velkým příznivcem elektromobilů. Je naprosto jasný, že konvenční pístový motor bude za několik málo let v autech nahrazen elektromotorem, bohužel použitelná baterka se vyvíjí už sto let. Osobně si myslím, že cestou ze slepé uličky by mohl být palivový článek. Víš něco nového o projektu Daimleru "NECAR"? S pozdravem, Berkut

P.S. Stránka www.avere je opravdu super.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Hort"
17. 4. 2000 00:00
Re: To elektromobil
Čau. Taky si myslím, že palivovej článek to před baterií vyhraje. Cena těch lepších baterií je opravdu příliš vysoká. A co říkáte na jiný alternativní pohony jako metanol, etanol, zemní plyn ap.
neregistrovaný "Berkut"
18. 4. 2000 00:00
Re: To elektromobil
Well, ale to není cesta ze slepé energetické uličky (metanol, zemní plyn...). Je třeba použít takové palivo, které se dá vytvořit elektrolýzou. Např. 2H2O na 2H2 + O2 a navázat to na pevnou látku, aby to nebylo výbušné.________ Časem se bude elektřina vyrábět termojadernou fúzí (slučováním lehkých jader), pak ať si šejkové a ekologičtí fanatici políbí....._______ Palivový článek má dvě obrovké výhody oproti baterkám: 1) Je lehký. 2) Čerpání paliva do nádrže je rychlé._______ Siemens vyvíjí paliv. článek na benzín. Ne do elektromobilů, ale místo autobaterie.________

Až se problém zdroje podaří vyřešit, je vyhráno. Tak např. Asynchr. elektromotor nemá jedinou třecí plochu. Pomocí střídače se dá použít v širokém spektru otáček. Je přetížitelný (hodinový, minutový proud) atd. Dotaz: Výrobce el. aut v ČR?? (Beta Car v Ejpovicích u Plzně se už nevyrábí)
neregistrovaný "Hort"
19. 4. 2000 01:07
Re: paliva
Takže to vidíš na využití vodíku z elektrolýzy vody a na elektromobily nabíjené elektřinou z termojaderné fůze. Ten palivovej článek od Siemense bude teda jenom čistě místo baterie jo?
neregistrovaný "Berkut"
20. 4. 2000 00:00
Re: paliva
Jo, místo autobaterie. Díval jses na stránku avere? Píšou tam, že náklady na 100 km EV jsou cca 1 Euro, tj. 36,- Kč. Má to ale jednu chybičku. Životnost baterek je 3 - 5 let. A když jsou Ni-Cd, anebo Ni-Mh...:-))? Ach jo, opět ty baterie...
neregistrovaný "Berkut"
20. 4. 2000 22:48
To everyone: Elektromobil snů...
Jak si představujete elektromobil vašich snů?! Myslím, jaký byste tam dali elektromotor, baterie, převodovku, funkce jako indukční dobíjení, atd.? Jak si představujete tankování paliva, případně rychlonabíjení? A na závěr: Jaký by měl mít Váš vůz parametry (zryhlení, max. rychlost, cena/1km)??!
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Hort"
23. 4. 2000 00:00
Re: To everyone: Elektromobil snů...
V tý technice se moc nevyznám. Ale stačilo by mě to , co je už k dispozici dneska. Akcelerace a zrychlení jako GM EV1, baterii Li-ion nebo Ni-Mh, dobití tak za 15 minut. Ovšem ještě ten dojezd aspoň 400 km. Ale lahůdkou by byl nějaký elektro-dragster.
neregistrovaný "Berkut"
24. 4. 2000 23:41
Re: To everyone: Elektromobil snů...
Souhlasím, GM je dnes asi špička ve výrobě EV.
neregistrovaný "elektromobil"
24. 4. 2000 19:35
Flexibilni tenkostene solarni panely
Tankovani paliva pro elektromobily?

Teoreticky snadna vec.Elektricky generator napeti,

baterka by stacila na nastartovani tohoto generatoru ,jez by se uvedl do chodu a vyrabel

potrebne napeti a proud.

Misto sestavovani tohoto narocneho generatoru

bych doporucil neco snadnejsiho a dostupnejsiho

v nasich podminkach. V Praze existuje firma

prodavajici kvalitni clanky(FK technics,Zizkov)

Flexibilni tenkostene solarni clanky,napeti pri

zatizeni 16,5 V ,proud pri zatizeni 1,94 A .

Rozmery 1366x383x35mm .

Coz jich pospajet trochu vic?
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Berkut"
24. 4. 2000 23:47
Re: Flexibilni tenkostene solarni panely
Nechápu. Jak jsi to myslel s tím generátorem? Podle tvého popisu mně to přijde jako perpetum-mobile... Co se týká těch solárních panelů: 16V*2A=32W_____ S tím nerozsvítíš ani pitomou žárovku. Solární panely se dají využít někde v Austrálii, anebo na kalifornských plážích, ale v české kotlině je to luxus...
neregistrovaný "Hort"
25. 4. 2000 02:00
Re: Flexibilni tenkostene solarni panely
Ten generátor jsem taky nepochopil. Využití solárních panelů u normálního osobního auta vidím maximálně jako zdroj energie pro některé elektrické systémy. Jinak zůstane u využívání v závodních autech.
neregistrovaný "Berkut"
27. 4. 2000 01:15
Re: Flexibilni tenkostene solarni panely
Jestli si z nás Elektromobil nerobí prču?! Potom , co tady předvedl ten blbec chaos, bych se ani nedivil.
neregistrovaný "Hort"
27. 4. 2000 02:40
Re: Flexibilni tenkostene solarni panely
Jestli on Elektromobil nemyslel setrvačník. Jinak kromě ČD je tady ještě pár tramvají a trolejbusů.
neregistrovaný "mikel"
27. 4. 2000 18:54
Re: Flexibilni tenkostene solarni panely
Generator

Na elektromotor se pripoji generator napeti.

Ze vzrustajicimi otackami elektromotoru

se zvysuje napeti na generatoru.
neregistrovaný "Berkut"
28. 4. 2000 00:00
Re: Flexibilni tenkostene solarni panely
Sakra, přestaňte už s tím generátorem!!! Elektromobil pro svoji činnost potřebuje jen zdroj energie (baterka), měnič napětí (z nízkého na vyšší) a elektromotor. Rekuperace se děje tak, že elektromotor pracuje ve funkci generátoru. Střídavé napětí se usměrní a dobíjí se baterka. Stejně jako všude jinde, i tady platí zákon zachování energie. Takže tolik k tomu vašemu generátoru. A neserte mě už s těmi nesmysly!!! Měli bysme vést seriózní diskuzi!
neregistrovaný "Berkut"
27. 4. 2000 01:20
Elektromobil
Tak jsem teď jel o velikonocích k babičce vlakem na Moravu, a jak tak stojím na nástupišti, uvědomil jsem si jednu věc: ČD jsou největším provozovatelem elektromobilů v ČR. Znáte přece oranžové ještěrky?!__________ Pak mi ještě napadá pouťovej autodrom. :-))
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Berkut"
27. 4. 2000 01:29
Elektromobil mých snů
Chci se s vámi podělit o moji vizi EV: 1. koncepce - Rodinný vůz: zrychlení z nuly na sto za 15 s, max. rychlost 140 km/hod, dojezd 400 km, rychlonabíjení za 2 hod, brždění rekuperací, *životnost baterek min. 10 let.______2.koncepce - Sportovní vůz - kupé: zrychlení na sto za 8 sec, max rychlost 200 km/hod, zbytek viz bod 1.____*Pozn. Raději bych tam dal ten "svůj" palivovej článek, ale není to ještě v sériové výrobě :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Berkut"
28. 4. 2000 00:00
to Hort: Upozornění
Vypadá to Horte, že Chaos se registruje pod tvým jménem. Na F1 s Emmelem je tvoje pochybné vyznání.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Berkut"
28. 4. 2000 01:29
Ještě k palivům
to Hort: To nebyl špatný nápad, s tím metanolem. Myslím, že bych měl slevit ze svých požadavků (termojaderná fůze).

Pro masové rozšíření elektromobilů by stačilo udělat schopný palivový článek a vybudovat síť čerpacích stanic (jako LPG). Kdyby se účinnost článku blížila k 90-ti procentům, jezdilo by se za "pár kapek" paliva (a za málo peněz). Exhalace a škody na životním prostředí by byly minimální, a o to tady přece jde!

P.S. Objevil jsem zajímavé stránky: www.methanol.org/fuelcell a www.fuelcells.org
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Hort"
28. 4. 2000 01:32
Re: Ještě k palivům
Dík za upozornění. Ten Chaos je ale vtipálek.
neregistrovaný "Hort"
28. 4. 2000 01:43
Re: Ještě k palivům
Při tak vysoký účinnosti by to bylo opravdu levný. A metanol můžeš vyrobit z metanu vzniklýho ze skládky odpadu.
neregistrovaný "Berkut"
2. 5. 2000 22:32
Chaos
Chaosovi si asi podařilo vymazat všechny příspěvky. Tak už to chodí, vítězí hrubost a blbost nad slušností... Tak se tady s váma loučím, Ahoj Berkut
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Hortt"
3. 5. 2000 00:00
Chaos
Čau Berkute. Snad se tady ještě ukážeš ne ?
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Berkut"
3. 5. 2000 23:37
Re: Chaos
To víš, že jo!! :-)) Trochu jsem zpanikařil.______Teď sháním nějaký informace o té ještěrce ČD. Je to vlastně jedinej masově rozšířenej elektromobil na baterky v ČR. A kdybys viděl, jak s ním ti nádražáci jezdí... A pořád to funguje :-))
neregistrovaný "Hortt"
4. 5. 2000 00:00
Re: Chaos
Tak dej vědět co zjistíš. Sundáme to z kolejí a proženem po silnici.
neregistrovaný "Vladimir1"
4. 5. 2000 18:12
Re: Chaos
Ahoj ! Nevis nahodou, kde by se ta jesterka dala koupit ? Na jezdeni po vesnici po kramech by to uplne stacilo ! Vladimir.
neregistrovaný "Berkut"
4. 5. 2000 21:28
Re: Chaos
Zkus se zeptat v nějaké uzlové železniční stanici (Plzeň, Praha, Brno,...). A ozvi se, jak jsi dopadl.
neregistrovaný "mikel"
6. 5. 2000 19:39
Klub pratel elektromobilu
Co si zalozit Klub pratel elektromobilu?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Berkut"
7. 5. 2000 23:34
Re: Klub pratel elektromobilu
A náplň práce toho klubu? Shromažďování informací o EV?
neregistrovaný "Berkut"
7. 5. 2000 23:38
F1 jako elektromobil
Dnes dopadla F1 pro moje barvy dost nešťastně, tak tady sedím a vymýšlím blbosti. Dovedete si představit formuli 1 jako elektromobil? Spolehlivost motorů by byla 100%, ale mě by chyběl ten zvuk...:-)
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Hortt"
17. 5. 2000 00:00
Re: F1 jako elektromobil
Vzhledem k tomu stavu u meho oblibence Jordanu by ten elektromotor ve formuli nebyl marnej. Spolehlivost a hlavne zrychleni je taky spickovy. S tim zvukem mas ovsem pravdu. Zvuk motoru Honda je nejhezci ze vsech a vymenit ho za neznatelnej svist....
neregistrovaný "Berkut"
18. 5. 2000 00:00
Re: F1 jako elektromobil
Jo, Hortte. Chci Ti poradit, kde se dají stáhnout wavy - zvuky motorů F1. Mrkni se www.dailyf1.com

Zdravím, Berkut
neregistrovaný "Hortt"
18. 5. 2000 05:02
Re: F1 jako elektromobil
Ahoj a dík. Taky už nějaký mám, ale mrknu na to.VVVVVRRRMMM.....
neregistrovaný "Berkut"
16. 5. 2000 21:40
Udržovací příspěvek
No tak, pište něco. Elektromobil, ty jsi tohle fórum založil a zatím jsi toho moc nenapsal!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TomaszPlzne"
23. 5. 2000 18:18
Elios Plzeň
Teď jsem viděl Corsu s velikým nápisem Elios Plzeň - elektromobil. Že by předělávali přibližovadla na elektropohon ?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Hortt"
24. 5. 2000 00:00
Re: Elios Plzeň
Třeba jo. A nemohl by jsi zjistit podrobnosti ? Podle loginu jseš od tam tať ne ? Dík.
neregistrovaný "Berkut"
25. 5. 2000 23:55
Re: Elios Plzeň
Já jsem taky z oblasti Plzně. (Ne ze z Plzně! :-))
neregistrovaný "Hortt"
26. 5. 2000 00:00
Re: Elios Plzeň
Tak máš taky za úkol to zjistit :-))
neregistrovaný "Berkut"
4. 6. 2000 21:14
Do pěti let...
Podle zpráv autonews.cz by se v Evropě mělo do pěti let jezdit na vodík z palivových článků. Cena auta by měla být nanejvýš o 20% vyšší než u aut se zážehovým motorem.
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Hortt"
5. 6. 2000 00:00
Re: Do pěti let...
Do těch pěti let budou možná sériový auta k dispozici, ale je to podle mě krátká doba na nějaký masovější rozšíření. Co říkáte na Hondu Insight ? To je auto, který bych si dneska koupil, mít ty penízky.
neregistrovaný "Berkut"
6. 6. 2000 23:38
Re: Do pěti let...
Prosím Tě, napiš mi webovou adresu ohledně té Hondy. Dík.
neregistrovaný "Hortt"
7. 6. 2000 01:15
Re: Do pěti let...
Jukni na www.honda.com.au/…le/mag/mag20/mag… />
a na

www.honda.co.uk/promotions/insight/front…
neregistrovaný "Berkut"
9. 6. 2000 15:14
Re: Do pěti let...
Celkem slušný. Nevíš, jaká je cena a spotreba na 100km?
neregistrovaný "Hortt"
9. 6. 2000 22:33
Re: Do pěti let...
Spotřeba v průměru 3,5 a maximální 5,7 litru. Cenu jsem někde četl kolem 1,2 - 1,5 mil.kč.
neregistrovaný "Hortt"
9. 6. 2000 23:54
Re: Do pěti let...
Ještě k tý spotřebě. Na jeden litr japončíci ujeli 41,7 km. Měl by to bejt snad nějakej rekord hybridních aut.
neregistrovaný "Hortt"
10. 6. 2000 00:00
Re: Elios = Elis ?
Tak jsem taky hledal a něco našel. Nemohlo na tý corse bejt Elis ? Je to taky firma z Plzně a dělaj mimo jiné také elektroniku do elektromobilů. www.elis.cz - pouze zmínka v úvodu
neregistrovaný "TomaszPlzne"
26. 6. 2000 11:59
Re: Elios = Elis ?
No jasně, že tam asi bylo Elis, jen mě zblblo, že Elios existuje taky.
neregistrovaný "Berkut"
23. 6. 2000 23:41
Udrzovaci prispevek
Neslysel jste nekdo o elektro-motocyklu?
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Hortt"
25. 6. 2000 01:32
Re: Udrzovaci prispevek
Jo o elektroskůtru. Velkou mašinu jenom elektrodragster.
neregistrovaný "Hortt"
26. 6. 2000 00:00
Re: Udrzovaci prispevek
Ten skůtr je Kymco City Bike MK 1. Na jedno 7hodinový nabytí dojezd 45 - 65 km, akumulátory to má 2 po 12V/80Ah. Cena 46700 kč. Ta CBR 600F bude ale určitě lepší :-))
neregistrovaný "mikel"
3. 7. 2000 18:52
General Motors EV1
Americký elektromobil GM EV1 s maximální rychlostí

130km/h na www.gmev.com
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mikel"
8. 7. 2000 13:55
Auta ve švýcarsku
Ve švýcarsku si mohou spotřebitelé vybrat

ze šesti druhů aut.Linka www.infovel.ch .
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Hortt"
9. 7. 2000 00:00
Re: Auta ve švýcarsku
Pěkný, hlavně moje oblíbená Honda EV+. Dodávky by nebyly špatný pro nějakou městskou rozvážku zboží a na kratší vzdálenosti. Ale pořád jsme u tý ceny.
neregistrovaný "mikel"
12. 7. 2000 23:28
Podpora ekologických vozidel
Majitelé ekologických vozidel budou platit

nižší silniční daň a vozidla elektrický pohon

budou od silniční daně osvobozena trvale.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mikel"
22. 7. 2000 11:54
Citroen Berlingo
Lehký,užitkový vůz Citroen Berlingo, který existuje i v osobním provedení , se ve Francii začne během několika týdnů prodávat i s elektrickým pohonem.Model, který se bude vyrábet v závodě Vigo ve Španělsku,si zachová všechny výhody klasického vozidla včetně zavazadlového prostoru o objemu tří metrů krychlových.

Elektromotor o výkonu 28 kilowattů pracuje s nejvyšším točivým momentem 180 Nm.

Maximální rychlost je 95km/h dojezd podle způsobu jízdy až 120 km .Zrychlení z 0 na 50 km/h za 8.4s.

Akumulátory jsou po devíti hodinách zcela nabité.

Od prosince 1994 podporuje francouská vláda prodej elektromobilů svou dotací .
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Hortt"
23. 7. 2000 00:00
Re: Citroen Berlingo
Hned bych nejakej koupil. Ale v mem pripade by vyse dotace od vlady musela byt aspon 90% :-)(
neregistrovaný "Phoenix1"
17. 8. 2000 18:27
Re: Citroen Berlingo
Až na těch 9hod nabíjení to může být fajn vozítko. 120km za 9+cca 1,5 hod, to je skoro jako rychlou chůzí, ne? ;-)))
neregistrovaný "mikel"
29. 7. 2000 19:05
Auta podporovaná státem
Osobní a užitková vozidla.Schází už jenom ceny.Link www.avere.asso.fr
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Hortt"
1. 8. 2000 02:51
Re: Auta podporovaná státem
A co si takhle postavit vlastní EV ? Koupis baterie a ostatni, ve svete to normalne prodavaj jako konverzni kity do normalnich aut, namonujes a frcis.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
1. 8. 2000 07:21
Re: Auta podporovaná státem
... a výzkumný ústav v Praze bude 5 let bádat, zda Ti to povolit nebo ne :-)
neregistrovaný "TomaszPlzne"
1. 8. 2000 07:23
Re: Auta podporovaná státem
To je jako když nejdražší věcí na individuální přestavbě na LPG je to razítko - ukázka, jak stát podporuje ekologičtější pohon. :-(
neregistrovaný "Hortt"
2. 8. 2000 01:44
Re: Auta podporovaná státem
Jasně. S byrokracií u nás máš absolutní pravdu. Mělo to znít ... a frčíš, ale tak maximálně po dvoře. Stálo by to určitě fůru peněz a času, ale snad bys ten boj nakonec doved do úspěšnýho konce.
neregistrovaný "Berkut"
4. 8. 2000 09:42
Re: Auta podporovaná státem
Ahoj vsichni! Postavit si vlastni EV, to vubec neni spatny napad. Cesky clovek zvladne snad cokoli, urcite bychom se dockali zajimavych reseni...
neregistrovaný "mikel"
4. 8. 2000 19:16
Automobiles Peugeot at Hanover Expo 2000
Francouský stánek na Expu 2000 reprezentují také elektromobily a elektrické motorky.

Nebylo by marné podívat se na Expo 2000 ?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Hortt"
5. 8. 2000 01:31
Re: Automobiles Peugeot at Hanover Expo 2000
Warum nicht ? Ale jenom kvůli těm elektromobilům snad ne. Co se týče jich, tak to radši na nějakou motoristickou výstavu. Existuje vůbec tady v Evropě nějakej takovej specializovanej autosalón ???

Tak co Berkute, pustíme se do toho :-)
neregistrovaný "mikel"
12. 8. 2000 09:52
Elektromobily u nás
Výskyt eletromobilů na našich silnicích je častější a bude se zvětšovat.

Přecházel jsem na přechodu a opodál projel menší vůz s typickým zvukem elektromotoru.Vůz byl tichý,

ale motor běžel na plné obrátky.

Celkem to není nic složitého předělat si benzínový motor na elektromotor.Vlastně ušetřime za drahý spalovací motor.
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "TomaszPlzne"
14. 8. 2000 00:00
Re: Elektromobily u nás
Jaká tak může být cena a životnost akumulátorových baterií ?
neregistrovaný "mikel"
14. 8. 2000 19:03
Re: Elektromobily u nás
Cena baterií NiCd SAFT 12V/7Ah kolem 4000 Kč,

Ges elektronics.
neregistrovaný "Hortt"
15. 8. 2000 02:00
Re: Elektromobily u nás
Kolik bys jich tak potřeboval do bateriovýho balíčku ? Jinak životnost Ni-Cd baterií je kolem 1000 nabytí.
neregistrovaný "Hortt"
15. 8. 2000 02:05
Re: Elektromobily u nás
V současné době je vyvinut robot, který získává elektrickou energii z rostlin, pomocí mikroorganismů. To by bylo autíčko, nasekat plnej kufr trávy a jet na výlet :-))
neregistrovaný "TomaszPlzne"
17. 8. 2000 11:27
Re: Elektromobily u nás
No, to by ty zbytky přírody dopadly, kdyby se na ně jezdilo ....
neregistrovaný "TomaszPlzne"
17. 8. 2000 11:30
Re: Elektromobily u nás
Ale zase by to byla zajímavá debata: "Na jitrocel to jede na *, já jsem včera natrhal nůši kopretin a na dálnici to jelo přes 200. Jen musíš mít v každý nádrži aspoň jeden čtyřlístek, aby se neničil motor."
neregistrovaný "Berkut"
20. 8. 2000 12:57
Re: Elektromobily u nás
S vama se clovek nasmeje... :-))
neregistrovaný "Phoenix1"
17. 8. 2000 18:23
Re: Elektromobily u nás
Ještě dlouho ne. Někdy možná ve městě. Dnes to vypadá tak na 1h jízdy a 5h dobíjení. Príma, zvláště na dlouhé trasy, ne? Ale po městě by se to mohlo uchytit, kdyby byly spec. parkoviště s dobíječkou. Dnes je to (elektromobil) zatím těžké a drahé. V ukládání el. energie jsme zatím nikam moc nepokročili (za poslední desítky let). Spíše bych se ubíral směrem k hybridním automobilům.
neregistrovaný "mikel"
19. 8. 2000 07:16
Re: Elektromobily u nás
Co si navrhnout a postavit elektromobil vlastní konstrukce ? Prodlužování dojezdu s přibívajícími těžkými bateriemi nikam nevede.
neregistrovaný "Berkut"
20. 8. 2000 12:59
Re: Elektromobily u nás
Jeste jednou musim pripomenout: PALIVOVE CLANKY, THAT`S A FUTURE!!!
neregistrovaný "Phoenix1"
21. 8. 2000 12:32
Re: Elektromobily u nás
Tak nám sem napiš jejich parametry. Tj. kapacitu, hmotnost, a max. odebíraný výkon vzhledem ke hmotnosti. Mně se to tak fantastické nezdálo. Stále to vídím spíše na hybridní vozidla.
neregistrovaný "Berkut"
24. 8. 2000 12:29
Re: Elektromobily u nás
Palivove clanky maji tu obrovksou vyhodu, ze nemusis cekat tri hodiny u cerpaci stanice, nez mas "plnou". Pomer vykon/hmotnost je rozhodne lepsi, nez u normalnich baterii, a jejich zivotnost je kolem dvaceti, triceti let. Otazkou zustava jejich cena, ale ta se muze jit velice rychle dolu, to mas jako s pocitacema...
neregistrovaný "mikel"
21. 8. 2000 23:00
Upravy elektromobilu
Co přidat alternánory ? Spřevodovat čím vyšší rychlost tím vyšší výkon alternátoru.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Danula"
22. 8. 2000 09:10
Re: Upravy elektromobilu
jak si to myslel? že by tam byl Elektromotr, kterej by byl napájenej z alternátoru, kterej by poháněl ten elektromotr.

Hele máš tuhle myšlenku chráněnou? mohl by ti ji někdo šlohnout a dějiny by tě vynechaly.
neregistrovaný "Phoenix1"
22. 8. 2000 20:09
Re: Upravy elektromobilu
Zajímavé, máš na mysli přestavbu elektromobilu ma pojízdnou elektrárnu? No jo, ale kdo bude tlačit?

Což takhle přidělat šlapačky - bezkonkurenční ekologické vozítko.
neregistrovaný "Hortt"
23. 8. 2000 02:53
Re: Upravy elektromobilu
Šlapací autíčko - to je ono. V dětství moje nejoblíbenější hračka. Už v tý době jsem holt přemejšlel o ekologických vozítkách :-))

Jinak hybridní vozidla jsou fakt na prvním místě co do možnosti masového rozšíření. Já jsem si už vybral - Honda Insight.
neregistrovaný "login"
24. 8. 2000 17:18
Re: Upravy elektromobilu
A co takhle rovnou udelat trolejmobily? Prijelo by se jenom k nejblizsi troleji na beterii a uz by se jelo. Jste si jenom jisty, ze je to tak ekologicky? Nas vzdycky ucili, ze: V miste provozu...
neregistrovaný "Phoenix1"
25. 8. 2000 11:51
Re: Upravy elektromobilu
No v miste provozu na 100%, ale i celkove. Rozhodne vyjde levneji kvalitne odsmradit par velkych elektraren, nez nescetnou radu aut. Jeste lepsi je pouzit energii jadernou, tedy alespon z hlediska smradu.
neregistrovaný "Berkut"
26. 8. 2000 06:41
Re: Upravy elektromobilu
Tak, a je to tady. EV s jadernym reaktorem. Dal neni co resit... :-))
neregistrovaný "Berkut"
24. 8. 2000 12:25
Re: Upravy elektromobilu
Co to tady zase kecas za hovadiny!! Jaky alternatory?! Co treba tam dat jaderny reaktor? A je po problemu... :-))
neregistrovaný "mikel"
8. 9. 2000 12:50
Autosalon Olomouc
14.9.-17.9.2000 snad budou prezentovat i nějaké elektromobily(výstaviště Flora Olomouc).
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Berkut"
21. 9. 2000 10:21
Postavte si EV
Hello everybody!

Uz toho kecani bylo dost. Jakmile budu mit dost penez, upravim si nejakeho favorita na EV. Dam tam moje oblibene palivove clanky, silny elektromotor, kvalitni ridici elektroniku, a pak uvidime! Vim, ze palivove clanky jsou stale prilis drahe, ale je to jen otazka casu, kdy se stanou rentabilni.

Palivo? Mozna vodik a kyslik, mozna metanol - nevim.

Vsechny Vas zdravim,

Berkut
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "maxipes"
21. 9. 2000 10:35
Re: Postavte si EV
teď vážně :-). Palivový články jsou fajn, ale kde do nich brát ten vodík resp. jak ho vyrábět. Je už tohle vyřešený???
neregistrovaný "Phoenix1"
21. 9. 2000 11:21
Re: Postavte si EV
Mne by stejne furt zajimaly parametry tech palivovych clanku. Zejmena enerige/kg a max. vykon/kg. Napise to sem nekdo?
neregistrovaný "Berkut"
22. 9. 2000 12:52
Re: Postavte si EV
Vsechny informace o palivovych clancich najdete na webu: www.fuelcells.com

, anebo tak nejak. Nekde v predeslych stranach tohoto fora to nekdo psal.
neregistrovaný "Phoenix1"
22. 9. 2000 15:13
Re: Postavte si EV
Tak jsem to tam rychle proletl, vcetene nekolika odkazu a zjistil jsem, ze clanky typu "Proton Exchange Membrane Fuel cell" vyznacujici se nejvyssim pomerem vykon/hmotnost maji cca 5kW/30dm^3 tj. na 50kW cca 300 litru prostoru. No, kolik to by asi tak vazilo? O energeticke hustote tam bohuzel nic nepsali. Az bude vic casu prolezu to dukladneji.
neregistrovaný "maxipes"
22. 9. 2000 16:25
Re: Postavte si EV
Ne že bych do toho nějak moc viděl, ale u palivovejch článků podle me žádná energetická hustota neni - neni to přece baterka. To jak daleko dojedeš bude záležet na velikosti vodíkový bomby (to zní dobře :-). Mimochodem včera byl na MAX1 (nebo Discovery - teď nevim) pořad o alternativních zdrojí energie. Bylo to i o těch článcích a chválili to jak osmej div světa. Nějaký tam i ukazovali a ten co by prej mohl pohánět auto byl velkej asi jak píšeš ty tj. 300 dm3 (no možná míň, ale oni asi uvažovali slabší motor) o hmotnosti neřikali nic. A k tý výrobě vodíku - prej se dá vyrábět ze spousty věcí - předvšim z methanolu. O energetický náročnosti nebo o emisích z takový výroby neřikali nic. Jo a první auta prej budou na trhu do r 2004.
neregistrovaný "Hortt"
25. 9. 2000 00:00
Re: Postavte si EV
Vodík se průmyslově vyrábí především rozkladem metanu z ropy a zemního plynu. Největší zásoby vodíku na Zemi jsou ovšem ve vodě, proto je další možností výroby elektrolýza vody. Na rozbití vazby vodíku ve vodě je ovšem potřeba hodně energie. Pro to lze použít energetické přebytky, solární energii a v budoucnu rozklad pomocí mikroorganismů.

Jako palivo v palivovém článku lze ovšem použít nejenom přímo vodík, ale i methanol, ethanol, zemní plyn, benzín. Z nich se poté vodík získá přímo ve vozidle.

Uváděný membránový článek PEM je pro použití v automobilech nejvhodnější. Dodává velký výkon a rychle reaguje na jeho potřebu při startech, operuje při teplotě 90°C, elektrolyt je pevnej polymerní, čímž nehrozí nebezpečí potřísnění kyselinou a koroze.

To Berkut: taky už jsem na to myslel, až doslouží civic. Tyhle auta se na to hoděj, jsou celkem lehký. Lotus 340R EV by byl samozřejmě lepší :-)) Za mořem prodávaj celý kity na přeměnu klasickýho auta na EV (bateriový). Palivový články asi zatím ne. Vyjde to na 100-250 tisíc a přestavbu zvládneš sám. S klasickým vozem zůstane shodných 70% komponentů.
neregistrovaný "maxipes"
25. 9. 2000 11:33
Re: Postavte si EV
K tý výrobě vodíku - Sem někde četl, že o výrobě přímo v autě se prej už neuvažuje - představuje to menší chemickou továrnu, která zabere půl auta. Takže asi se to bude dělat nějak průmyslově a do aut čerpat u benzínek (vodíkáren) - mimimochodem taková benzínka už prej v Německu jedna je a čerpá to tam nějakej robot (praktickej význam to sice nemá, ale asi jde o prestiž kdo byl první). K výrobě jako takový - Elektrolýza vody nevim nevim - nejřív z uhlí (ještě dlouho ho budeme dělat z uhlí) vyrobíme proud, kterým rozložíme vodu na vodík, kterej pak zase spálíme (za studena) na proud - no nezdá se mi to zrovna moc ekologický. Ale třeba jo - nevim totiž jaký jsou ztráty (ve srovnání s bateriema) při elektrolýze a v tom článku. A při výrobě z methanu přece musí něco zbejt - uhlík + něco (asi nějakej smrad :-) - nebo ne??? A k tý výrobě elektromobilu - za 100000 až 250000 bych to viděl na olověný beterky a motor jak z vysavače :-) - vem si kolik stojí maličká lithiumintová baterka do mobilu nebo třeba Nisan Hyperminni (1600000 Kč). Ale třeba se mýlim a ty komponenty nejsou tak drahý a když si to někdo postaví sám ...
neregistrovaný "Hortt"
26. 9. 2000 02:19
Re: Postavte si EV
Za tu cenu se dá opravdu postavit. Samozřejmě to nebude nejnovější druh baterie, ale normální Ni-Cd jo. S tím mobilem bych řekl, že čím menší tím dražší. Ten Nissan je nějak moc drahej. EV1 od GM stojí asi 1250000 a to je hodně vymakanej. A nejlevnější malý auta stojej 350000. Na tu elektrolýzu se spotřebuje opravdu hodně energie. Solární je čistá, ty mikroorganismy hudba budoucnosti. Z normální by se na to vyplatily jen přebytky mimo špičku. Lepší než energii vyvážet pod cenou.
neregistrovaný "Hortt"
26. 9. 2000 02:24
Re: Postavte si EV
Na vodík jezdí v Německu autobus na letišti, myslím že v Mnichově, BMW taky má nějakou pumpu. Myslím že hodně automobilek testuje tento druh pohonu a má i odpovídající vybavení jako pumpu, jenom se o tom moc nedozvíš.
neregistrovaný "Berkut"
16. 10. 2000 23:15
Re: Postavte si EV
Já jsem pro výrobu vodíku elektrolýzou vody proudem z jaderných elektráren. To zní ale šroubovaně, co?! :-))

Ať žije Temelín !!
neregistrovaný "Berkut"
16. 10. 2000 23:08
Re: Postavte si EV
to Hortt: Hortte, ty máš doma Hondu Civic? Napiš mi o tom, prosím tě, něco víc. Poruchovost, spotřeba, výkon, jízdní vlastnosti... Můj e-mail: berkut@volny.cz
neregistrovaný "Porsche911"
6. 10. 2000 16:41
Budoucnost
Ja si myslim, ze za deset dvacet let uz tady nebude jezdit nic jinyho nez Honda Insight ! A kdyz to auto vyhralo cenu Motor roku 2000 tak to asi neco znamena. Za par let lidi prijdou na to ze se ty hnusny kraksny na benzin nevyplatej (a na co budou jezdit kdyz nebudeme mit ropu) no a budeme jezdit elektromobilama... docela dobrej napad byl u Mercedesu, ten jejich Necar4, to je udelany z Acka a je to na palivovy clanky, a ten vodik se nemusi tankovat primo, muze se tankovat methanol coz je mnohem jednodussi nez vodik, a ten methanol muzeme vyrabet ze dreva, no a hned nam muze bejt nejaka podelana ropa u otvoru ritniho.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mikel"
6. 10. 2000 19:12
Autoshow Praha
19.10-22.10. 7.ročník mezinárodní výstavy automobilů,... Mohly by vystavovat aspoň BETU EL.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Berkut"
16. 10. 2000 23:26
Držme se při zemi...
Chlapi, já bych si EV s palivovým článkem koupil hned, ale je to ještě pořád ve stadiu vývoje a zkoušek.

Co vám chci říct: Pořídit si elektromobil na baterie se vyplatí tomu, kdo jezdí často pouze na krátké a střední vzdálenosti. Uvědomme si, že průměrná životnost autobaterie je 5 let. Tzn., že musíte jezdit tak, aby se vám to rentovalo.

Slibuju vám, že si dám tu práci, a v nejbližší době vám představím "virtuální" EV (na baterky) :-))
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Berkut"
18. 10. 2000 00:00
Beta EV
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Berkut"
18. 10. 2000 00:00
Beta EV
Kouknete se na: www.elcar.cz/elcar_cz.htm
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mikel"
10. 12. 2000 15:23
Nissan HYPERMINI
Reálná alternativa pro 21. století.

Žádné emise.Neskutečně tichý provoz.Minimální spotřeba energie.Schopný zvládnout celodení ježdění na jedno nabití akumulátorů.

Maximální rychlost 100km/h.

Sériovou výrobou by byl přístupnější většímu okruhu zájemců(nebylo by jich málo).
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Hortt"
13. 12. 2000 00:00
Re: Nissan HYPERMINI
Snad budou v budoucnu ve městech jezdit jenom takovýhle malý elektromobílky. Dojezd 115 km je dostatečnej a výbava super(4x kotouče, ABS, posilovač, 2x airbag,el.okna, klima, no co víc si přát. Samozřejmě nižší cenu.
neregistrovaný "PROF"
13. 12. 2000 07:31
Přihlášení EV
Nevíte někdo, jak je to, když si přivezu ze zahraničí ojetej EV. Neplatěj v ČR náhodou nějaký přiblblý předpisy, kvůli kterejm si z něj můžu udělat tak akorát králikárnu?
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Hortt"
14. 12. 2000 22:48
Re: Přihlášení EV
Při dovozu by to mělo bejt stejný jako u klasickýho auta. Schvalování technický způsobilosti se řídí vyhláškou 102/1995 Sb. kde je i upřesnění technických podmínek pro elektromobily (§94,95). Obecně musí splňovat podmínky, které stanoví tato vyhláška pro příslušnou kategorii vozidel s výjimkou ustanovení, která nejsou slučitelná s elektrickým pohonem. Takže podle mě by dovoz neměl bejt velikej problém. Ale známe to... Zajímavý to musí být s emisní kontrolou, kterou budou určitě taky vyžadovat.
neregistrovaný "PROF"
15. 12. 2000 06:46
Re: Přihlášení EV
No, musím se na to někam podívat, jelikož u normálních aut je všeobecně problém, pokud zde nemají oficiálního dovozce, kterej potvrzuje že dovezený vůz všechny homologace splňuje. Těch oficiálních dovozců elektromobilů tady asi moc nebude...
neregistrovaný "Hortt"
16. 12. 2000 01:14
Re: Přihlášení EV
To jo ale venku jsou vtšinou homologovaný, tak~e by to nemlo snad bejt tak hrozný, proto~e tady budou uznávat mezinárodní homologa

ní pYedpisy.
neregistrovaný "Hortt"
16. 12. 2000 01:18
Re: Přihlášení EV
Dovozce ti samozYejm nepotvrdí shodnost, to by ti ml podle 102 potvrdit výrobce. Jinak tohle vozidlo podléhá samozYejm individuálnímu schválení technické zposobilosti.
neregistrovaný "PROF"
16. 12. 2000 06:45
Re: Přihlášení EV
No právě. Čecháčkům odjakživa nestačilo, když bylo něco homologovaný někde jinde. Muselo to jít do výzkumáku a tam se to zkoumalo a zkoumalo. Hlavně že měli pomazaný hlavy co dělat. Vynalézat už vynalezený, to je to, co nám jde. A pokud možno to vylepšit tak, že to přestane fungovat. Mě stačí jen ta buzerace kvůli tomu, že nemáš na oknech napsaný to, co tam naše předpisy vyžadují. A nejsou to jen okna. Je úplně jedno, že se jedná v mnoha případech jen o ten nápis, ale pokud tam není, tak to nevyhoví. Jó, byrokracie, to je náš národní zvyk.
neregistrovaný "Hortt"
17. 12. 2000 01:56
Re: Přihlášení EV
Naprostý souhlas.
neregistrovaný "mikel"
27. 12. 2000 17:06
Dovoz elektromobilu
Od začátku roku jsou nulová cla na auta z EU.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Berkut"
8. 2. 2001 12:27
Pb baterie
Olověné baterie na Beta-caru stojí kolem 100 000,- Kč, ľivotnost mají 1000 nabíjecích cyklů. Na jeden cyklus se dá ujet 100km. Tzn., ľe 1 km jízdy s EV vás vyjde na nějakých 1,50 Kč (ľivotnost baterie + elektřina + daląí výdaje).

To by se uľ mohlo rentovat...

P.S. Nevíte, jaký se platí povinný ručení na EV?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mikel"
13. 3. 2001 20:59
Ford a jeho ekologické vozy
Fordova ˝zelená flotila ˝se rozrůstá.

Ford Fokus - palivové články, TH!NK city ,

TH!NK bike a elektrické Káčko .

Povinné ručení na EV ,myslím je osvobozeno od placení.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "koloběžka"
20. 3. 2001 18:44
Elektropohon
Chtel bych vyrobit pomocný elektropohon ke kolu či koloběžce. Odhaduji výkon okolo 200-300W. Jaký motor regulaci a baterii doporučujete, máte již někdo zkušenosti s podobnou konstrukcí.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "PROF"
21. 3. 2001 08:33
Re: Elektropohon
Zavolej na tel: 0608 200 000 nebo 0606 846 717, nebo mail: ekolo@post.cz Udělalo to na mě docela dojem. Chtěj něco vědět o Elektrickém kole. Materiály ti asi pošlou, nebo se domluv.
neregistrovaný "agent_006_1/2"
28. 7. 2001 14:38
Re: Elektropohon
Kamos ma elektrokolo postaveny z normalni skladacky ... Na prednim kole ma pridelanej elektromotor, na zadnim nosici autobaterku. Ovladani rychlosti bosakem na riditkach ( asi dve polohy ) Jezdi to asi 15 km/h, dojezd cca 20km .. Presnejsi detaily neznam, odbornik na elektroniku nejsem, ale muzu se vyptat. a podivejte se na elektromobil.kgb.cz
neregistrovaný "ekolo"
14. 10. 2001 20:56
Re: Elektropohon
Zabýváme se tímto a mohu začít spolupracovat na pohonu koloběžky a kola. e-mail: ekolo@post.cz
neregistrovaný "ekolo"
11. 7. 2001 20:23
povídka ze živita elektromobilisty
Dámy a pánové, (předpokládám, že pod pseudomymy jsou i muži) se zájmem jsem si přečetl všech 120 příspěvků Vaší kavárny,a to hlavně díky deštivému počasí :-(

Rozhodl jsem se proto, že také něčím přispěji.

Nejdříve něco o sobě: právě v neděli jsem oslavil kulaté narozeniny, jsem ženatý a má manželka mi umožňuje

věnovat se mé práci, která spočívá ve vývoji a propagaci elektromobilů. Každoročně vystavuji na autosalonu v Olomouci a od roku 1994 na Autoshow-Praha mimo jiné akce např. Hoby Č.Budějovice a výstavy regionálního významu. V osmdesátých letech jsem měřil své schopnostii se světem ve švýcarském Emmenu, kde se mi podařilo konečně zvítězit v roce 1989. V současné době mám několik elektromobilů a materiálu, který již asi ani nestačím zpracovat. Bude-li zájem zveřejním seznam.

Protože Vaše příspěvky jsou většinou v zábavném stylu, přidávám jednu povídku ze života:

„ Zase jednou musel tatínek odjet a aby to nebylo malému, tříletému Kájovi líto, nechal ho i s jeho tříkolkou, která byla samozřejmě na motor, svému osudu. Kája se nenudil, rozoral mamince zahrádku, zajel se pochlubit do školy starším kamarádům, navštívil i babičku.Po vejprasku od maminky,která se vrátila z nákupu a viděla tu spoušť se pustil do slalomu mezi stromky na zahradě.

Když se taťka večer vrátil,byly slzičky už opět ty tam a Kája musel tatínkovi ukázat, že i když sám nalejval naftu přesně tak,jak to tatínek dělává, tříkolka nejede. Taťko ploč?? Tatínek zprvu zvážněl, když začal přemýšlet, kde honem vymyslí nějakou jinou použitelnou baterii pro Kájovu tříkolku, ale když si představil jak Kája otevírá víčka nádrže a trychtýřkem a hrníčkem nalévá novou energii do akumulátoru, byl hrozně rád, že to dopadlo alespoň takto…“
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "PROF"
12. 7. 2001 06:51
Re: povídka ze živita elektromobilisty
Řekl bych, že to jste vy, na koho předávám kontakt n přísp. č. 120. Zájem samozřejmě je, alespoň z mojí strany určitě.
neregistrovaný "ekolo"
4. 8. 2001 13:35
nabídka materiálu
hezké léto.

jak jsem slíbil ,plním. Nabízím:

motorky 12-24 V 60-120W

motory 12000W stg 7ks

ležatá kola, jako nosiče pohonu el.kola-třístopá

regulátory 12-36,ev.48 volt100-400A

motor Lynch zabudovaný v kole 3,5x8

Permmotor NSR

nábový motor,bezkartáčkový i s regulátorem-různé výkony i otáčky

tříkolky Miniel, City-el.

Zvu nás na potlach na autosalonOlomouc, chci tam jet po ose.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "hranostaj"
6. 8. 2001 12:39
Re: nabídka materiálu
Protože se ještě v téhle oblasti neorientuju, tak jsem těm technickým zkratkám moc nerozuměl. Pro ty z vás, kteří jsou na tom stejně, uvádím pár odkazů:

www.perm-motor.de - Perm Motor GmbH


www.lynchmotor.com - Lynch Motor


[odkaz] - odkazy na výrobce elektromobilů

Ty URL nejdou udělat jako odkaz, neb je to zakázané, takže sorry. Metoda Cut&Paste to jistí ...
neregistrovaný "hranostaj"
6. 8. 2001 12:46
... a ještě něco (drobnosti)
Lynch prodává svůj motorek za 780GBP (bez DPH a dopravy), což je cca 42.000 Kč.

Lynch i Perm Motor dělají ploché elekromotory (do nábojů kol ??)

Autosalón Olomouc by měl být podle kalendáře výstav 20.-23.9. na Výstavišti Flora.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ekolo"
3. 9. 2001 21:40
autosalon Olomouc
Jak jsem slíbil, tak se snažím plnit. Přípravy na Olomouc jsou v plném proudu a asi to vyjde. Pokud někdo bude něco chtít, napište a nebo lépe zavolejte na 0606846717.Pravděpodobně vyjedu ve středu nebo ve čtvrtek ráno, pojedu po okreskách a dojet chci večer. Je to 300 km. Pokud to nevyjde, dotáhnu to tam na vozejku.

Zdraví Vás všechny EKOLO jako el.kolo či ekologické co chceš.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ekolo"
14. 10. 2001 20:54
Autoshow 20001 Praha
Vážení příznivci elektromobilů. Děkuji za Váš zájem na Autosalonu Olomouc 01. Nepřišel z Vás nikdo. Nic, je to přeci jen dálka. Možná to bude lepší v Praze tento veekend, kde budu již tradičně účasten také. Protože jsem dostal zákaz od Policie, nemohu jet po ose, ale po výstavišti budu jezdit. Výstava začíná ve čtvrtek.

Co se týče motoru Lynch a Perm, tak je možná vezmu ssebou, ale není to motor do náboje kola přímo určený, ale ten tam vezmu také, byl tam již loni. To je asi vše, telefonní spojení na mne máte z minulého příspěvku. Zdraví Vás E K O L O

Přivezli jsme Pinquin 4, bohužel nemůžu sehnat dokumentaci - schema el. zapojení. Třeba někdo někoho, kdo to servizuje v zahraničí vyšťourá.

Děkuji předem E K O L O
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "hranostaj"
22. 10. 2001 12:18
elektromotor v náboji vs. diferenciál
Pro EKOLO: Bavili jsme se spolu na AutoShow v Praze ohledně aut s elektromotory v nábojích. O víkendu se mě příbuzný na návštěvě ptal na dvě věci, na které jsem nedokázal odpovědět:

Jak je řešena problematika, kterou řeší diferenciál, tedy nestejnou dráhu při odvalování v zatáčkách?

Už někdo ve světě vyrábí takováto auta (tedy s motory v nábojích)?

Pro ostatní:

EKOLO plánuje takováto auta vyrábět (časový horizont pro prototyp možná rok)

Jeden motor stojí okolo 20.000Kč, výrazné množstevní ceny možné.

Kdo nebyl na AutoShow 2001, tak podle mě ani o moc nepřišel.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "PROF"
7. 11. 2001 22:56
Re: elektromotor v náboji vs. diferenciál
Hranostaj: On se EKOLO asi nějak zasek. Problém diferáku v případě zapojení motorů do série neexistuje, jelikož si to ty motory mezi sebe rozdělej sami. Vtip je v rozdílným vnitřním odporu dvou stejných motorů s rozdílným zatížením a otáčkami. Mám takový autíčko a maká to jak čert. Fór je taky v tom, že to lze udělat i tak, že v případě rozdílný adheze kol nebude jedno stát a druhý se prokluzovat. Elektromobil má v tomhle neskutečný možnosti a zvlášť teď, kdy to lze všechno řídit počítačem. Motory v kolech jsou určitě variantou, která je známá i hojně aplikovaná. Jestli někdo něco vyrábí, tak to by věděl opravdu asi líp EKOLO. Stejně je bomba, když ke kolu místo poloosy vedou jen dráty, ne? Sorry, ale nechtěl jsem, aby to spadlo do archivu.
neregistrovaný "RomanL"
8. 11. 2001 08:36
Re: elektromotor v náboji vs. diferenciál
V nábojích? A co hmotnost neodpružených hmot? Ale je fakt, že u nějakého městského vozíku je to asi jedno...
neregistrovaný "hranostaj"
9. 11. 2001 10:52
Re: elektromotor v náboji vs. diferenciál
Áááá, tak ony jsou ty kola zapojený sériově. Tím se mi to částečně vyjasňuje. V krizi jsem už začal laborovat s pojmy "skluz kotvy" apod. Elektromotory jsem nikdy pořádně nepochopil :-( Zato elektronické řízení elmotorů by mě bavilo :-) Jenom nějak nechápu, jak můžu ovlivnit ten popisovaný prokluz, když jsou zapojený za sebou. Asi mi to fakt uniká ... :-(
neregistrovaný "PROF"
11. 11. 2001 06:06
Re: elektromotor v náboji vs. diferenciál
hranostaj: Když jsou na mým autíčku statory buzený "na tvrdo", tak to jede na jeden motor i když je u druhýho prasklej poháněcí řetízek a motor se jen volně točí. Tohle autíčko vzniklo zhruba před 30 lety. V tý době se o elektronice vědělo leda z tranzistoráku. V denšní době si myslím, že ty motorky už ani sériově bejt zapojený nemusí, pokud je bude hlídat počítač, kterej bude přesně vědět, kdy jim má co dovolit a co ne.
neregistrovaný "ekolo"
5. 6. 2002 21:04
Re: elektromotor v náboji vs. diferenciál
zdraví ekolo, jedu do K.Varů 12.6. z Prahy nonstop
neregistrovaný "ekolo"
4. 2. 2002 21:27
Motor v náboji
Lze řešit povolením rozdílných otáček v jPokud by měl někdo o něco konkrétního zájem napište na e-mMomentálně řeším dvoukvadrantový regulátorail " ekolo@post.cz
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ekolo"
5. 2. 2002 19:22
Bez nadpisu
Ahoj. pokud by měl někdo něco na mne, napište na ekolo@post.cz Daj se posílat i fotky

I pro mne je praktičtější přes majl a outlok
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "JOSEFUO"
18. 6. 2002 22:46
kapacitor
Ahojda konecne jsem nasel zpriznene duse zabivajicise pohonem blizke budoucnosti. Nadhodim tema kapacitory (kondenzatory pro mene znale). Pokud mate nekdo zkusenosti s timto zdrojem energie byl bych moc rad za jakekoli informace?? Pro upresneni delam ve firme, ktera se zacina velmi zajimat o moznost ele. pohonu autobusu. Samozrejme nejsme prni ani posledni, ale zkusenosti by se dali vyuzit take k pohonu osobnich aut, kol a dalsich priblizovadel.Vyviji se i planetova prevodovka pro pohon kazdeho kola vzlast. Zatim jsme tahali informace a zkusenosti ze zahranici a tam nas moc do sveho zeli nechteji pustit. Diky za jakekoli informace. :-))) Kdyztak me muzete kontaktovat na franc.josef@quick.cz
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "PROF"
19. 6. 2002 06:53
Re: kapacitor
Francjosef: nevím, co na to řekne Ekolo, ale podle mého bych se s planetovými převodovkami nezabýval. Příliš moc převodů=příliš moc ztrát. Nechť je náboj kola rovnou rotujícím statorem. S kapacitou zkušenosti nemám. Preferuji obyčejnou akumulaci s menším stacionárním dobíjecím zdrojem, poháněným některým z klasických paliv (LPG,CNG), jenž může pracovat trvale v optimálním režimu s téměř nulovými exhalacemi.
neregistrovaný "JOSEFUO"
19. 6. 2002 09:45
Re: kapacitor
prof: planetovy prevod nebyl muj napad, ale vzhledem k moznostem motoru je vyhodnejsi mit u tak teskejch aut preci jenom alespon dva kvalty. Ty planetove prevody se mi taky nezdaji jako idealni reseni. Jednim z moznych reseni je generátor s plynovou turbinou. Vyhoda vyvoje tohoto auta by byla dotace, ktera se snad rysuje. Jaky typ akumulatoru preferujete?? Popripade jake zkusenosti mate?? Vzledem k tomu, ze jsem i modelar a mel jsem tu cest vlastnit modely jak aut, lodi tak letadel na ele. pohon. Ze zkusenosti modelare vidim pouze na aku LiOn. Dal moje zkusenosti konci. V modelarine se jedna ovsen o jine proudy a jine regulatory atd. Budu rad za kazdou zkusenost radu. Diky diky diky.
neregistrovaný "PROF"
19. 6. 2002 13:02
Re: kapacitor
Josef: Tak to jsou všechno otázky pro EKOLO, kterej toho ví zcela určitě nejvíc a má s tím i praktický dlouholetý zkušenosti.
neregistrovaný "ekolo"
14. 7. 2002 22:25
kapacitor
Ahoj Franto. Nemám zkušenosti, já hlavně jezdím a to na to co je dostupné.A to nejsou ani palivové články.

Jezdím na baterie OPTIMA.

Převodovku jsem pohřbil, když jsem si vyrobil první EC motor, kde na ráfku běhají magnety kolem statoru..Má to dostatečný moment a ani půl kvaltu není potřeba.

ekolo@seznam.cz
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "PROF"
30. 7. 2002 17:45
Re: kapacitor
ekolo: Co stojí jedna trakční OPTIMA?
neregistrovaný "a"
18. 8. 2002 15:37
Aku kolo
Nebo akukoloběžka má někdo zkušenosti je někde návod?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mikel"
4. 9. 2002 18:31
Trochu historie
Elektromobil z roku 1976 na adrese

//maineseite.i-one.at/das.elektrofahrzeu…
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "mikel"
4. 9. 2002 18:43
Re: Trochu historie
oprava na //meineseite.i-one.at/das.elektrofahrzeu…
neregistrovaný "a"
24. 11. 2002 23:10
Elektrické topení v autě
Máte někdo zkušenost s jeho konstrukcí, kolik watů jaké dráty atd...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "a"
23. 5. 2003 23:45
Jaký elektrický pohon ke kolu???
Jenom jako pomocný.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "ekolo"
8. 6. 2003 17:26
Re: Jaký elektrický pohon ke kolu???
jde o to, co s tím chceš sledovat. Pokud jen pomocný, dá se s tím strávit spoustu času.

Nabízím celého skútra za čtvrtinu celkových nákladů, tzn. bylo vyrobeno 200 ks a celá sranda stála 20 000 000 Kč.

Materiálové vstupy na kus jsou 45 000 Kč. Já nabízím nový ,hotový s doklady za 25 000 Kč. Možno vyzkoušet a to nezávazně.

Můžete navštívit mé www.sweb.cz/ekolo

tam uvidíte dosti, ale ne vše.

Mám naprodej i el. favorita s doklady apod.

Zdraví EKOLO@seznam.cz
neregistrovaný "ekolo"
8. 6. 2003 17:19
jen tak co si pamatuji, že někdo chce vědět..
El. kolobežku vlastním, nejezdím na ní i bych ji asi výhodně přenechal.Možná ji uvidíte na mých WWW.sweb.cz/ekolo

Nevyplatí se dělat něco, co je hotovo.

Francjosefovi: nejsi z ČAS ZNOJMO?

AKU Existují akumulátory, které jsou 4x lehčí než dosavadní a provoz je srovnatelný s olovem.o rozměrech ani nemluvě, je to opět čtvrtina olova.

Asi to způsobí revoluci v provozu elektromobilů.

Sháním někoho, kdo do toho půjde.

Byl jsem opět v k.vARECH A SÁM PAN MINISTR aMBROZEK VYZKOUŠEL EL. SKÚTR.

Kapacitory jsou zatím dost draké, ovšem já chápu kapacitor jako elektronický kondenzátor, ,který nemá vlastní kapacitu, která je fiktivní pro HiFi v autě. Bylo myšleno tzv. velkokapacitní kondy pro zálohu v počítačích?

Příští týden vystavuji v Písku a pak asi až na Živitelce, kde představím nový skládací skútra aMINIMOBIL-

Mějte se

elektromobil@tiscali.cz EKOLO
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mikel"
30. 7. 2003 20:58
Prodám elektromobil
Škoda 151 L PICK-UP,r.v.92,najeto 30000 km,5-rychlostí,prodloužený dojezd ,spolehlivý.Cena 49000 Kč.Mobil:605758565
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "a"
13. 8. 2003 14:30
SS motorek cca 100 W ale spíše až 200W
Kde sehnat?

Poradí někdo
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "oddie"
13. 8. 2003 14:37
Re: SS motorek cca 100 W ale spíše až 200W
Měl bych el. motory ze sahary chladiče, z rozebraného auta. Kolik mají, nevím, ale ke 100W by klidně i mít mohly?
neregistrovaný "a"
14. 8. 2003 23:37
Ä co stěračový motorek
Z náklaďáku?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "a"
14. 8. 2003 23:38
K tomu modelářská regulace
A převod řemenicí.

Jaký je asi tak potřeba krouťák na kolech?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "a"
19. 8. 2003 21:48
Ideální
Pro pohon kola je elektrický posilovač rízení do Fabie!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "a"
27. 8. 2003 19:58
Aby řeč
nestála
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "a"
7. 9. 2003 21:36
Koloběžka - trojkolka
Za 6-7000 Kč je na trhu jako E-Sccoter!

To je dobrá cena!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "a"
7. 9. 2003 21:36
A kolo s přídavným El. motorkem
Za 5000 Kč ale to jsem ještě neviděl!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "a"
17. 9. 2003 15:43
Výkon elektromotoru
Stěračový motor má otáčky 75 za min a moment 4 Nm není to málo? Na kolo?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "a"
17. 9. 2003 15:44
Kolik asi jezdí elektrické kolo
S 200W motorkem?

Na normální se dá tak Do 50 km/h a tím motorkem 80 Km/h. Máte zkušenosti?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "a"
21. 9. 2003 22:55
Přídavné motorky se dělají
Montují se buď do výpletu kola a nebo mají třecí přenos síly na kolo.

Ideální by ovšem bylo zapojit je přímo k šlapkám před měniče převodů!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "a"
26. 9. 2003 22:31
Volnoběžky
Potom by se musela použít i volnoběžka Jednak kyž kolo pojede více než točí motorek a jednak když pedály točí méně než žene motorek.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ekolo"
22. 9. 2005 00:19
současný stav elektromobilů u nás (v Čechách)
Přátelé elektromobilů.Nejlepší bude, když zajdete opět na Autoschow 2005, kde budu jako vždy vystavovat v levém foyeru hlavního pavilonu. Qidění bude P106, americký komunální vozík a asi jeden skútr.

Minulý týden jsem byl na konferenci v K.Varech a odtud jsem přejížděl do Olomouce na autosalon.(440km) Nabíjel jsem 2x a ujel rekord, 180 km na jedno nabití.(P106) Nyní mám 4x P106 a jednou SAXO, něco bych prodal, než bude fronta po dalším uragánu v USA. Mám i 2 Partnery a nyní jsem přivezl jednoho Pandu ,který je bez aku, ale v perfektním stavu.

Váš EKOLO- elektromobil@tiscali

www.elektromobil.wz.cz tel.: 608400000
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "staniceli"
26. 9. 2005 21:59
Bez nadpisu
mrkněte na [odkaz] jsou tam auta za super ceny
Rozbalit vlákno
0