Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

52 komentářů

V Mexiku sa jazdi na alkohol. Pozna niekto sposob, ako upravit auto na toto palivo? Nalejem nevydarenu slivovicu a jedem. Ma niekto poznatky z tejto oblasti? Alebo stranky, kde mozno najst podrobnosti?
Jo, taky o tom přemýšlím. Alkohol má oktanové číslo kolem 200, ale má jiný směsný poměr. Teoreticky je potřeba 1:8 místo 1:15 jak u benzínu. Z toho plyne jednou tak velká spotřeba.

PTD
A krom toho by ho byla skoda (toho alkoholu samozrejme, ne benzinu...😃)
Alkohol sa da pomaly vyrabat aj doma, na chalupe. V panelaku susedia bonzuju - destilacia sa neda utajit, ale pre vlastnu potrebu ... Kto ma konkretne navrhy ...
Na podporu tohoto výzkumu sídliště Chánov v Mostě věnuje 5 litrů tuzemského rumu. V jednání je i spolupráce se Sherwoodem u Hlavního nádraží , i jistá hospoda vedle zavřených ostravských oceláren.
technicky benzin (male oktanove cislo a levnejsi )++++technicky lih (vysoke okt.cislo a taky levny )

...ale umet ho sehnat ..do novejsich vozu neriskovat ...kdyz date malo lihu bude celk.okt. cisl. male a pak muzete diky samozapalum odkraglovat ventily a vstrikovani ...😃ale jinak tomu teda vubec nerozumim ..

😄
No tak nikto nevie ako spojaznit auto na metanol? Aspon zaujimave odkazy...
Podívej se na americký TOP FUEL dragstery. Ty jezdí na mix alcoholu...
V CR byl vladou v minulosti schvalen projekt na vyrobu lihobenzinu (smesi 95% benzinu + 5% kvasneho etanolu s cistotou 92-98😖. Letos jedna firma obdrzela certifikat na jeho vyrobu. Zakladni problem v lihobenzinove smesi je ten, ze pri teplote pod 10 st.C dochazi k vylucovani lihu ze smesi a ten pak na sebe intenzivne vaze vodu, takze v nadrzi mate pak na dne usazenou vodu. Pro udrzeni smesi proto potrebujete stabilizator. Bishop prave takovy stabilizator vyvinul pro tuto ceskou firmu a s nim pak bylo palivo certifikovano (2002032/ÚPM a 2050155213 -Zkušební ústav c.246). Jinak pro vasi informaci smes benzinu Ba 95 s 5% lihu ma oktanove cislo 96,8. V soucasne dobe se v USA vyrizuje e😜ortni licence pro dodavku stabilizatoru do CR. To znamena, ze vyroba lihobenzinu je u nas pripravena k zahajeni.

Bez stabilizatoru to jaksi nebude mozne.
Nějak mi uniká smysl toho celého. Nebo je to nová zábava pro vidláky místo bionafty?
Vždyť syntetickej líh je přece levnější než kvasnej. Ale proč zase přidávat ten syntetickej, když už by bylo lepší vyrobit rovnou benzin. Ekonomicky je to stejnej nesmysl jako bionafta.
Co je to "synteticky" ? je to rovnaka blbost ako "umela hmota" to "synteticky" je antonymom "pozivatelny". No a je lahsie ho vyrobit ako "synteticky" benzin - kto by vyrabal synteticky benzin z uhlia hydrogenaciou, krakovanim ... uz sa nepametam ... ked ho staci destilovat z ropy. BTW, metylalkohol je este lacnejsi - robi sa z dreveneho odpadu. Problem liehovych paliv je v tom ze ich suroviny nie su akumulovane tak ako ropa za nejakych tych x mil. rokov. Teda ich produkcia je limitovana a zvysenie spotreby zvysi aj ich cenu. Zatial co cena ropnych produktov spotrebou klesa a je umelo udrzovana iba kartelovymi dohodami (OPEC) a zdanenim (hlavne ekologickym).
Člověče nějak se ti to plete........
Nehovor, co presne?
To s tím syntetickým lihem - proč by to měla být blbost a proč by neměl být poživatelný? Třeba falešnej rum se na černo vyrábí ze syntetickýho lihu a je normálně poživatelnej.
Ahoj kluci, jak se máte? Jistěže je syntetický líh poživatelný, ale asi jako houby - jde jen o čas, kdy tělo řekne dost. Hele čističi, jak dlouho ho už cucáš? 😃
Hele já to nikdy nepil - ale je asi dost lidí, který to kupujou na tržištích a chlastaj to a zatím se z toho nikdo neotrávil. On ten syntetický líh je prý dokonce čistější než přírodní......
Asi fakt záleží na tom, kolik a v jakém čase to do sebe dostaneš. Tím nemyslím jeden večer - nezaměňovat s opicí. Při vyšší koncentraci v organismu se z toho dá oslepnout. Nejsem chemik, ale myslím že součástí je i methylalkohol a ten je jedovatej.
Já sice taky nejsem chemik, ale jelikož rozumím prakticky všemu, objasním ti to. Když si v chemičce koupíš syntetický ethanol, tak tam prostě žádná methanol (methylalkohol) být nemůže.......
Já se zblázním, zas mě dostal. Šmarjájozef,tolik naakumulovaný inteligence v jedné osobě, to je snad až plýtvání. My chcem taky...
I mě se to kolikrát zdá až neuvěřitelný...... (hlavně po ránu a potom ještě tak kolem páté hodiny odpolední)
“synteticky lieh” je obchodny nazov liehu nazyvaneho “denaturovany lieh” co je tiez blbost - on "naturalny" nikdy nebol. Etylalkohol sa vyraba kvasenim. Podla toho co kvasis a ako, dostanes vysledok. Ak kvasis takmer cisty cukor uslachtilymi kvasinkami, dostanes takmer cisty Etylalkohol – konzumny lieh. Ak kvasis vecsi podiel napriklad skrobu (napriklad zo zemiakov) dostavas viac primesi vyssich alkoholov. Ak kvasis celulozu, dostanes vecsi podiel nizsich alkoholov (metyl). Tie sracky okrem cukru sa po skvaseni destilaciou separuju, ale nejde to uplne, takze frakcia “etylakohol, obsahujuca asi 10% inych alkoholov a to je ten “denaturovany” lieh (oj ne nepitny uz z vyroby) aby sa to nepoplietlo davaju sa do toho aromaticke latky alebo benzin a nazyva sa to “denaturacia”. Existuje aj skutocny synteticky lieh, ten sa robi z karbidu vapenateho, cez acetylen a hydrataciou vznika etylalkohol, ale kto by energeticky narocne vyrabal lieh ked ti suroviny rastu vsade dookola (na 100l liehu potrebujes 200kg uhlia, 220k vapenca a 650KWh)? Neviem o tom ze by sa niekde u nas skutocny synteticky lieh vyrabal, rovna ako synteticky benzin. To uz mas ozaj lacnejsie vyrabat vodik. Ten musis sice komprimovat, ale aj lieh musis destilovat, tak ze je to 1:1.
Cleaner: a máš to...ten nám to dal...

yyyyy: díky
tak to není.
yyyyy: je mi líto, ale asi si něco řek špatně, cleaner tvrdí, že je to jinak a on to přece ví líp..... sakra, nebo néé????
zkvasim to, spalim to, schladim to, piju to, chuti to ... no a cisticovi chuti aj to s tym karbidom ... 😄 ... alebo len kvapka?
Syntetický líh se vyrábí hydratací ethylenu. A nebo si snad myslíš , že ho v Chemopetrolu pálí z jablek???
Cleaner> no pekne, acetylen alebo etylen, vsetko jedno, to ale nie je to metanol ale etanol, aj tak ale vidim ze tam mas kontakty - kolko to potom stoji, to musi byt drahe, to sa nemoze oplatit, to je na chemicke pouzitie???
Drahé to bude - určitě se to jako palivo do auta nevyplatí... To by se ale nevyplatil ani líh kvasný ani bionafta atd........
Vyroba kvasenim sama o sebe nie je draha, problem je so surovinou. Este v osemdesiatych rokoch ked sa piliny a odreveny odpad nepouzivali ako surovina (to bol cas kukuricoveho nabytku) bola vyrobna cena litra 96% metylu 70 halierov. Teraz by som to sacoval na 5 korun ak by sa z toho nezacal vyrabat nabytok 😒
5 korun? - to zas není tak moc. To je na úrovni benzinu z rafinerie.... Ale obávám se že to bude víc než 5 Korun a že by byla vyšší spotřeba, nižší výkona a sposta dalších nevýhod......
to je len odhad z brucha a to len keby bolo suroviny ako odpad ... spousta dalsich nevyhod tu je, preto sa to len primiesava do benzinu, a aj spotreba je vyssia, ale o vykone nepochybuj, ten je vyssi - o poznanie.
cleaner: ty už roupama nevíš, co bys do toho svýho džunióra lil, aby líp jezdil. Zůstaň u benzínu, on je zvyklej.
Jen fak že to zvýší oktanový číslo, takže to asi jo - výkon by byl vyšší...............Jsem se pomýlil........
>Jen fak že to zvýší oktanový číslo, takže to asi jo - výkon by byl vyšší...............Jsem se pomýlil........< na to by si musel este zdvihnut kompresny pomer alebo aspon predzapal ak sa to este da, ale for vecsieho vykonu je vo vyssej objemovej ucinnosti - funguje to tak, ze pri nasati sa palivo odpari - vysledok je pohltenie tepla zo smesi - no a kedze liehu je vdaka nizsej vyhrevnosti viac a aj odparne teplo je ovela vyssie, tak vysledna teplota je nizsia a teda aj mnozstvo zmesi ktore je limitovane objemom nasateho vzduchu je vecsie - to je to zvysenie objemovej ucinnosti - proste na jeden zdvih spalis viac. Funguje to ako chladic vzduchu v turbo motoroch. BTW zavodi sa na metyl ... aspon na plochej drahe ... teda kym bol dostupny ... alebo este furt ??? 😄
Moderní motory si poradí s vyšším i nižší okt. číslem (v rozumných mezí) Takže není hned potřeba měnit kompresní poměr.
otzka je len ci riadiaca jednotka vstrekovania zvladne iny stechiometricky pomer. Mozno lambda sonda taku vec zvladne, len neviem ci sa to nedostane niekde mimo "tabuliek" ... mozno ATX by vedel ... BTW skusal si to? alebo volakto nalial lieh do prazdnej nadrze???
Zkusím nalít do Juniora Shell 99oktanů a pak ti řeknu, jaká nastala změna.........
no ja som myslel skorej ten alkohol ... 😒
zalezi na tom, jestli maji aktivni nebo pasivni senzor klepani... pokud je pasivni{takovy ma treba rover}, tak akorat dokaze snizit predstih aby potlacil klepani pokud natankujete nejakej humus... pokud je aktivni, tak dokaze i zvysovat predstih, pokud natankujete nejakej dobrej benzin...
Boriginal, s tou vodou si to poondil, odjakziva sa do benzinu v zime pridaval lieh aby TAM TA VODA NEBOLA. Ale len tak medzi nami dievcatami, keby neboli ti liehovarnici srackari a boli schopni dodat 96% lieh, tak s oddelovanim nie je problem, na liehobenzin sa jazdilo davno predtym ako niekto na nejake stabilizatory pomyslel. BTW advan, mas nejaky zdroj lacneho alkoholu - metyl, etyl, vsetko jedno, ak ano sem s nim, idem prerabat auto ... na com jazdis?
Vidim, ze debata je vazna ... Myslel som nahradu benzinu alkoholom /metanol, etylal.../ a podobne niecim inym ako benzin. V Mexiku sa jazdi na nejaku zmes, ale neviem co to je. Ked to ide tam, tak preco nie tu. Doma sa da spracovat vselico, hlavne, ze to bude niekolkokrat menej nez za benzin. Kaslem na zakony, rozhoduje to ,ze to bude jazdit a lacno. Ak sa da vyrobit nieco z dreva, ci dreveneho uhlia, tak iden do toho.
Myslim ze je to nerealne, aktualne ceny etyl a metyl alkoholu su prilis vysoke v porovnani s benzinom. Asi kvoli neexistujucej distribucnej sieti. Neviem ci sa mi len mari, ale myslim ze vyrobna cena litra metylu je okolo 5SK. Neviem si predstavit ze by som doma kvasil a destiloval a aby to bolo rentabilne. Treba si uvedomit ze to nie je ako palit doma chlast. Musis to predestilovat na nejakych 95%.
Konecne poriadne napady a fantazia. Motor treba upravit na vacsie davky paliva, aj predstih... ide len o lacnu dostupnost paliva. Na leto chlastave auto, v zime benzin. Na startovanie musi byt aj tak asi benzin. V zime alkohol nechyti, jedine v diesel autach by to slo. Kedysi som skusal do jednej masiny davat traf😲lej, islo to, opotrebovany olej po smazeni z kuchyne... islo to, zalezi len na nastaveni cerpadla a davkovania. Diesel potrebuje na zmes aspon 10 % objemu nafty, inac jede na vsetko
za totaca manici vlastniaci Volgy miesali benzin s naftou na kurenie 1:1 a boli spokojni ... 😄
Jasně. Raději zachlastat než cpát prachy pumpám.
Alkohol obecně (ethylalkohol)má nižší směšovací poměr se vzduchem. Tedy musíš ho tam nacpat víc, a to velmi zhruba asi jednou tolik než benzínu. To umí bezproblému zařídit jiná tryska v karburátoru. U EFi, SEFi a pod je to otázka použitých paramertů v ovládacím SW a adaptibility vstřikovacího zařízení. Nicméně se dá obecně říct, že spotřeba bude jednou tak vyšší při zvýšení výkonu, který jednou tak vyšší nebude, při absenci razantních úprav motoru. Obecně se dá říct, že pokud koupíš litr čistého alkoholu za půlku jak benzín, tak Ti to vyjde o trochu líp. PTD
A už tu máme vysoke ceny benzínu, je čas na alternativu. Alkohol si možete vypalit aj doma. Ford už začal predávať auta na zmes až do 85% alkoholu. Existuje firma, čo dokáže upraviť SW na el motora, aby fungoval aj na alkohol, alebo lepšie povedané na zmes benzínu a alkoholu?
Saab
Saab taky vyrábí auto na směs etanolu a benzínu E85 (85% etanol, 15% Natural95). Ve Švédsku jich prodal už několik set (vyrábí ho přes půl roku, Saab 9-5 BioPower). Díky etanolu má palivo oktanové číslo 105 a díky tomu má ten Saab místo 150k na N95 o 30k víc, tedy 180k na E85 😄

Zatím asi žádná dostupná firma na úpravu SW na etanol není, ale možná se to časem zlepší.
dcgsd
problem jezdeni na alkohol je mimo jine v tom, ze do sebe vaze vodu a zpusobuje korozi nejenom palivoveho systemu ale snad i spalovaciho a vyfukoveho. Druhou otazkou zustava jestli je jeho dostatecna produkce (moznosti).
Toto palivo je nezavisle od tych ciernych negrov, lebo sa da vyrobit z domacich surovin. Zo zasadeneho 1ha sa da vyrobit asi 5000 litrov alkoholu bez naroku na pocasie. V Brazilii vyrobia asi 7500 litrov (maju lepsie pocasie). Druzstevnici maju aspon co robit.
Ahoj lidi, může mi někdo popsat výrobu metanolu???