Myslim, ze to su dve neporovnatelne auta. Ked uz ale porovnavas a chces nieco super, pozri sa na Ford Mondeo Combi 2,0 TDCi (130 k). Cena je totozna s Lagunou a Mondeo je proste spicka!
Co to je za kravinu porovnávat Octaviu s Lagunou ? Octavia je o třídu níž, a je to vidět hlavně na prostoru v kabině. Ovšem cenou se na střední třídu docela úspěšně dotahuje :-(
neni to blbost, rovnako ako pytat sa ci zobrat matiza alebo leganzu, pokial do toho zakomponujes co za to das; ale je fakt ze pri porovnatelnej cene tu nie je o com rozmyslat ... ale podvozok matiza a leganzy by som teda fakt neporovnaval ... :-) ... inak je dost srandovne ako skoda tlaci ceny dole. zoberie podvozok o triedy nizsieho nemeckeho auta, namlati na to tonu zeleza odpredu - odzadu a snazi sa to predavat ako "ekonomicky vyhodne" auto v o triedu vyssom segmente; pritom vo vlastnej triede je to cenovy prepadak ak si k tomu clovek zoberie nejaku lepsiu vybavu, no a tvrdit o tom novom skodovackom passate ze je to "konecne luxusna trieda" ... :-( ... nehovorim ze by som nebral, ale urcite nie v "luxusnej" triede za "luxusne" ceny
no podle nekterych organizaci jsou ve stejne tride. Podle techto organizaci je treba Seat Toledo ve nizsi stredni a Octavie ve stredni s Passatem,A4, Lagunou a Mondeem.
presne o tom hovorim, Oktavia je postavena na tom samom zaklade ako A3 a golf, akurat ma dlhsi zadok, to je ako by ford predaval HB fokusa v nizsej strednej ale kombi a kufrak by uz bol vo vyssej - chore nie? Ono zalezi na vyrobcovi kam dane auto uplaciruje, toto je proste politika skodovky - oni to vidia ako znizenie ceny, ja ako osieranie (kedze som spotrebitel) ... :-)
Co hovoríte na túto kombináciu ??? Myslím, že Mondeo Combi 2,0 TDCi (130k) je ešte lepšie ako Laguna. Nemá síce zapaľovanie na kartu, ale jazdné vlastnosti a napokon aj dizajn! sú omnoho lepšie ...
No neviem zrovna lagunu zostrelovat za jazdne vlastnosti ... na dizajn najdes tiez na fore tiez dobrych protihracov ... ale porovnaj si nejake dobre ale rovnake vybavy a myslim ze cena to jednoznacne vyriesi ... v prospech renoltu ... :-) ... ale ja by som dal skorej na ten velky kufor u mondea (bavime sa o kombi ze?)
No, pozrite sa na najnovší test nemeckého Auto motor und sport na adrese: [odkaz]%2FAU%2FDE%2F… ..... je tam porovnanie: Ford Mondeo 2.0 TDCi - Opel Vectra 2.2 DTI 16V - VW Passat 1.9 TDI - Renault Laguna 1.9 dCi.
..Nejde mi sem vložiť celá adres, lebo je príliš dlhá - tak sa tam preklikajte z [odkaz] -> test und technik. PS: ešte k tej cene: Laguna sa da kupiť za rovnakú cenu ako Mondeo
h_ST: Ked chcu naftaka, tak preco nie: Co takto zobrat do uvahy aj takto nieco: Mazda 626 v diesli (pripadne chvilu pockat a zobrat rovno Mazdu 6), Toyota Avensis D4D, novy Nissan Primera 2.2Di? Neviem, ako su cenovo, ale parametrami su porovnatelne s vasimi kandidatmi a vysoko vysoko ich prevysuju spolahlivostou ;))
dabel: Než jsem koupil, uvažoval jsem i o dieselu, ale při těch asi 12 tisíc km ročně co najedu se diesel nevyplatí. Jinak Mazdu jsem vybral, protože z těch mála aut, která vyhověla vnitřním prostorem (vpředu i vzadu chlap přes 190cm) a výbavou byla nejlevnější, neuráží vzhledem, má výborné crashtesty a výbornou spolehlivost dle TUV. Vyzkoušel jsem si i ten diesel, ale při zastavení na křižovatce jsem měl pocit, že sedím v traktoru - rachot a vibrace. Zato u benzíňáku už se mi několikrát stalo, že jsem chtěl startovat už nastartovaný motor, při volnoběhu není slyšet.
h_ST: Ja tiez mozem jedine benzina, aj ked za rok vychadzam ku 60tkm ;)) A 626 benzin schvalujem: sam som jednu mal a zo vsetkych aut spomenutych v tejto rubrike by som zvolil tu ;))) all: nemecke poradie clovek nemoze brat vazne, treba si precitat test a spravit si hodnotenie sam. Ja by som napriklad dal urcite prednost komfortu pred tvrdym podvozkom: "kapustne hlavy" uznavaju iba a jedine tvrde podvozky -> komfortne auto dostane ovela menej bodov :(((
dabel>nemecke kapustne hlavy nikdy nevideli macacie hlavy, v tom to je> ked jadis po vyzehlenej dialninici v priemere 180 a pride zakruta, mas problemy ak pride starsi doniceny usek dialnice v kvalite nasej funglovky, mas na nej limit 120, preto preferuju tvrde podvozky - pre nich to nie je tvrdy/mekky ale sedi/nesedi proste nas sa to prilis netyka; to uz radsej www.whatcar.com
>Laguna sa da kupiť za rovnakú cenu ako Mondeo< no ked som sa snazil zostavit si nejaku porovnatelnu konfiguraciu, tak som jednak u Forda nenasie vsetko co ponukala Laguna ale hlavne u lepsich a vybavenejsich zostav mi vychadzal dost velky rozdiel, moc si to uz nepametam, alebolo to aspon nejakych 100 000. Bolo to tak pred pol rokom, ale moc mi nejde do hlavy ze by sa nejako situacia zmenila ... co za zostavu si porovnaval ?
Ten test musis brat s rezervou. Nemci vzdy uplaciruju svoje auta pred vsetko ostatne. V tom teste chvalia Passata, ze o co ma na 6-tku lepsi tah ako Laguna, ale potom napisu, ze Laguna ma 6-tku brutalne do rychla. Samoska, ze toto nezohladnia, ale zoberu Lagune body za slabu elasticitu.
Hmmm, skoda ze nerozumiem nemecky. Ad testy - cital som porovnavaci test Laguna, Passat, Mondeo a C5 v anglickom casopise, na spicu postavili Mondeo a Lagunu, podla ceny nakoniec zvolili za vitaza Lagunu, o Passate prehlasili, ze potrebuje novy model, aby ich dohnal. Ten isty test som cital aj v nejakom ceskom casaku, vyslovene preklad toho anglickeho a na zaver bola veta typu ze Passat je jednoznacne vitaz aj ked je najstarsej konstrukcie :-)
Na tomto teste ma prekvapila brzdna draha tych nebrzdiacich Renoltov - ma najlepsie brzdy z testovanych aut! A tiez Laguna je najuspornejsia. A pokial sa nebavime o kombi, Lagunu by som volil aj preto, ze je hatchback, aj ked ma najmensi kufor.
mracek - citas malo testov. Renaulti podla nasich odbornych novinarov proste slabo brzdia, pritom Megane Coupe ma najlepsie brzdy v triede, Scenic ako tvrdis ty tiez, Laguna v tomto teste mala najlepsie testy a cital som aj porovnavacku Clio vs. Fabia a brzdne drahy boli uplne rovnake...
Onehdy jsem cetl v nejmenovanem nemeckem casopisu srovnavaci test tri aut, pricemz jedno z nich bylo nemecke vyroby. Nejzajimavejsim (a velmi vymluvnym) momentem byla vysvetlivka k hodnotam v tabulce zaverecneho bodoveho ohodnoceni, kde byl nejvyssi pocet bodu prideleny za vybavu prave nemeckemu vozu oduvodnen nejdelsim seznamem doplnkovych vybav, ktere si lze objednat. Jen pro poradek podotykam, ze testovana verze byla v porovnani s konkurenty nejchudsi co do vybavy a vuz byl v kategorii MPV, tedy zadna "exkluzivita", ktera se obvykle stavi na miru! Poucne, ze?
ono sa staci niekedy pozriet na testy skodoviek v nasich casopisoch ... :-) typu: no odpalo nam to ale, dalo sa to privarit nazat, takze vyborne auticko :-)
J aby som zavolil za fokusa kombi, ale pokial by slo o hecbegy, sportaciky (tak som tu otazku pochopil) asi by to bola honda s takym tym motorcekom co sa nezadycha do 7000
na porovnanie som mal na mysli 5d = hatchback, 1,6
Ja mám Fokusa a som s ním nanajvýš spokojný. Dnes som bol u známeho, ktorý má Leona ( 1,6 Signo ) a prekvapilo ma, že má horšie brzdy než ja, dokonca aj keď má vzadu koúče.!
PS: neviete náhodou, ako ( a či vôbec ) sa dá zohnať lakťová opierka pre spolujazdca na Ford Focus. ??????
blanik> to je pekne ale max. vykon ma pri tusim 6000, ta honda tusim pri 7000 to je rozdiel nie? BTW okolo toho co sa vcera dialo na >tocivom momente< a toho srandovneho vztahu na vypocet pruznosti motora, vcera vecer som tym prehnal secky motory co som od nich mal udaje a hadal ktory benzinak vysiel najlepsie: prave tento ford 1.6 s pruznostou 23% to je viac ako napriklad dizel co sa montuje do meganov s porovnatelnym 75KW motorom alebo lagun 74KW tam to vychadza na iba 12%. Dokonca ten motor ma v strede otacok rovnaky vykon ako verzia s 1.8. Tak co sa tyka benzinov na normalne jazdenie, focus s 1.6 je moj favorit - len keby donho mamlasi montovali tempomat. Na tych 7000 s hondou by som si ju len pozical :-)
yyyy - tie cifry, co si pocital na tocivom momente su nic nehovoriace, asi ta musim sklamat. Take jednoduche to nie je. Aby si vypocital zrychlenie, potrebujes vediet rozdiel energie spotrebovanej roznymi jazdnymi odpormi a max. energie dodanej motorom pri danych otackach. A ked tento rozdiel dosadis do vzorca pre vypocet kinetickej energie, dopracujes sa k pruznosti auta.
skl> ak mas cas chod do fora o tocivom momente - ta cela vec sa toci prave okolo toho ze vyrobca udava maximalny moment a maximalny vykon motora a otacky pri ktorych to je. Otazka bola ci sa z toho da urobit nejaka predstava. Cize bez znalosti celeho priebehu. Vyplaval z toho v celku jednoduchy vztah ktory urobi interpolaciu - cize odhad aky vykon respektive moment resp. pruznost sa da od takeho motora cakat pri otackach rovnych polovici max. otacok, teda niekde kde auto casto jazdi za normalnych podmienok - a teda co od neho mozem cakat ak nepreradim ale iba pridam na plny kotol. BTW, mam pocit ze priebehy vsetkych renoltov su na www.renault.sk. Niekde sa to tam da vuhrabat u jednotlivych modelov - teda aspon u laguny som to videl - ak to este nevyhodili.
skl> bol som na www.renault.sk a zrovna ta 2.0 IDE neni je takze sorry, ale takto sa da ODAHDNUT vykon v polovici: M*Ov/19098 kde M je max. tocivy moment, Ov su otacky pri max. vykone a vysledok je vykon v KW pri polovici otacok Ov. Ako dobre to funguje si urob obrazok s kriviek vykonov ostatnych motorov co na tej stranke su - cim klukatejsia/hrbatejsia krivka, tym horsi vysledok.
yyyy - neni to tak jednoduche, daj sem mail, poslem ti jednu utilitku, kde si mozes nasimulovat dynamicke vlastnosti auta a pocita to za teba dost vela veci.
luf> fcera v noci mi to nedalo spat a urobil som to. Vecer som sa zviezol a so stopkami v rukach som usudil ze pri asi 100km rychlosti je mechanicka a aerodynamicke trenie priblizne 1:1 a z toho sa potom uz da odhadnut koeficient aerodynamickeho a mechanickeho trenia. Toto ked vies ostatne uz vypocitas z udajov vyrobcu. Mam to v XLSi daj sem na teba nejaky mail poslem ti to. Daj si tam svoje auto, a skus ci to aspon trochu sedi. Malo by +/- volaco, ale vobec si nie som isty co to spravi s dizlami, vie tu niekto nejake zrychlenia na petku nejakeho dizla?
..alebo porovnaj Hufovu F. s Cliom 1.6 (za polovicnu cenu, 0-100 za 9.6s). Ten rozdiel asi polovicny nebude ... :-) Polovicny bude mozno tak hluk motora (ale u Clia) :)
to skl: Zapomínáš, že u Hufa je nákupčím Ježíšek nebo maminka a jde mu jenom o spotřebu. Divím se, že si nevybral A8 3.3 TDI V8. Potom všechno chápu. Pro normálnějšího člověka je lepší koupit auto za polovinu a jezdit za dva litry navíc na sto, ale ne tady.
to yyyyy: Já bych to taky chtěl, Excel je moje oblíbená hračka a už jsem našel i porovnávání disků a gum při pořizování nových kol s originálními. Je to taky fajn a přitom tak 1duchý... Poslat prosím na rbdisk[ZAVINAC]seznam.cz
Ten hnusnej [ZAVINAC] je tam proto, že vždycky když někde zanechám svoji adresu, přijde mi tam 400 virů s něčí žádostí o reklamaci podprsenky, tak to řeším takhle. Díky.
luf> funguje to prave som to skusil a tiez tam chodia haldy reklam, ale mozno je tam nejaky limit, tak skus toto: yyyyy.yyyyy@post.sk tam je 15 MB limit
rbaron> nechaj hufa na pokoji, nahodou sa mi zda ze je to nejaky prachac, aspon teda v kazdej banke ho maju vyveseneho na tabuli kde su kurzy cudzich mien, dokonca aj tu v nemecku ... :-) ... raz som sa dokonca po nom v jednej banke pytal, ale moc im tu nemcinu nerozumien len sa mi zda ze mleli nieco o nejakom madarkom forinte alebo co, no mamlasi, kto im ma rozumiet ... :-)
Zase meleš o věcech o kterých víš prd. Zkus se z těchto vlastních chyb poučit a začni ukládat data do paměti. Až snížíš úroveň entropie na minimum, vyvoď závěry. Do té toby mě však klidně můžeš oblažovat svými výplody ;o) Jsou zábavné. Pokračuj tedy :o)
ty vies velky prd o tom co viem ja, tak sa k tomu laskavo nevyjadruj. Zase si k teme povedal velky prd, ktoreho vyznam asi chapes len sam ty, zrejme mas uz ten prd usadeny v hlave, prdy vypustas den co den tu, prdy vypustas z vyfuku svojho (ocinkovho) auta. Ako iste davno vies, ja prdim na tvoje prdy, prde. Jedine snad ak by si mal nieco vecneho k teme...
Že se s tim imbecilem Hufem bavitě, je to * na entú. Zakysnuty puberťak co si polepi ten svuj levny kram obtiskama a idě závodit na železnični přechody!!! * jeden!
luf> rozmyslam co si tu pisal, ale myslim ze sa to neda. Dalo by sa predpokladat se auto je sprevodovane tak, aby dosiahlo max. rychlost niekde pri max. vykone alebo trochu pod - povedzme 5-10% aj to ale nie je pravda vzdy - ten ford ma napriklad dlhu prevodovku. Potom by sa dal vypocitat celkovy odpor auta pri tej rychlosti. Ten ale nijako nerozdelis na aerodynamicky a valivy - cize zlozku ktora rastie s rychlostou linearne a zlozku ktora rastie kvadraticky. Na to by bolo treba mat este jeden bod, ale nic take ziadny vyrobca neudava. To by slo napriklad keby udal spoterbu pri ustalenej 90 a ustalenej 120 - aj to je ale prilis blizko na dostatocnu presnost, pretoze ucinnost motora sa moze zmenit ovela viac. Takze podla mna je to z toho co vieme nerealne. ... uslo mi nieco?
Octavku skutecne nelze s Lagunou II porovnavat.Mam octavku TDi dva roky a vim o cem mluvim.Staci jedna delsi predvadecka s obema vozy a vis na cem,ze jsi.Pominu-li rozdilne tridy NS a S.V kvalite,materialech a zpracovani je to skok asi jako felicia-fabia.Octavka je zprvu dobra, ale neni prilis trvanliva.Je vsak pravdou, ze ty VW TDI maji ,,pocitove,, lepsi zatah mezi 2000-4500 ot./min.Ovsem ve skutecnosti, pri mereni tomu tak neni.Jsou vsak daleko hlucnejsi.Takze urcite Lagunu.Jinak v tom druhem srovnani bych volil Focus(pouze s TdCi), hlavne kvuli tomu podvozku.
Tak jsem si včera koupil Autotip - byl tam článek o nové Mazdě 6 - a tam jsem se mimochodem dočetl, že Svaz dovozců automobilů schválil novou metodiku zařazování automobilů do tříd, a to podle přání výrobce !!! Takže, pánové, kdybyste náhodou nevěděli, tak Octavia je od letoška vůz střední třídy. Je to ale bordel ! To už by tam mohli zařadit taky Golfa, Boru, Toledo a Leona, prostě střední třída "jak vyšitá". A dost se divím, že odborné časopisy, které by měly být objektivní, takhle dovozcům žerou z ruky.