Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

72 komentářů

Prosím o Vaše názory a zkušenosti s těmito vozidly. Ctěl bych si jedno z těchto koupit, r.v. cca 1999-2001, asi pětidvířko Hatchback. Nejde mi o rychlost, ale spíše o výbavu, spolehlivost a spotřebu paliva. Děkuji všem předem za názory a rady.
Rozhodně nekupuj jakekolliv DTi.Opel je dieslove konkurenceschopny az s nastupem CDTi.Vesekere DTi jsou naprosto nespolehlive a konkretne 1.7 a 2.0 vedou.Radsi bych sel do zde zminovane 1.4 16V,pokud chces Opla.Nebo se zkus jeste mrknout na Ford Focus 1.6 74kW Jednak je to vynikajici a naprosto spolehlivy motor a druhak i celkova kvalita Focus/Astra je nebe a dudy.Ve statitstikach spolehlivosti(tusim 3letych vozu)se umistil Focus 1.6 na prvnim miste,cimz deklasoval i japonske drzaky.Jinak preji hodne stesti pri vyberu
Dělej jak myslíš, ale 1.7 DTI 16V 55kW není od Opla ale od Isuzu, stejně jako CDTíčka. Ty Opel vůbec nevyrábí - jsou opět od Isuzu (1.7) nebo Fiatu (1.3 a 1.9).
viados: nuz ona je otazka, ci zrovna "made by isuzu" na dieslovom motore je prave to prave orechove... Mam na mysli ich paskvil 3.0TiD, ktory len zriedka prezije 100tkm bez vymeny turba ci celeho motoru... 😢

Inak znamy ma v Astre kombi 1.7DTI a zatial som ho nepocul nadavat.
To se sice umistil, ale v dobe vydani statistiky byl ve vyrobe chvili. Ted uz je Fokus tam kde mam byt, resp. z Fordu je na tom historicky nejlepe. Nicmene je na tom porad lepe jak Astra
Já znovu a upřímně varuji před jakýmkoliv Oplem! A už mě nějak nebaví snášet na hromadu stále tytéž argumenty, které se nezmění, dokud mne Opel nepřesvědčí, že začal vyrábět auta alespoň srovnatelná s konkurencí.
Mitzi, co byste tedy doporučil (do cca 140tis. Kč, motor do 1,8 benzín, 5 dveří, spíše 4 hvězdičky v crash testu) co se týče spolehlivosti a jízdních vlastností? Díky
Petr Kroutil: Jsem asi divnej, ale počet hvězdiček mne vůbec nezajímá, jízdní vlastnosti si hodnotím sám na základě vlastních kritérií (vozy Opel považuji za "nebezpečné, i když stojí"...) a auta už hodně dlouho kupuji pouze japonských značek a výhradně "made in Japan". Ale kdybych z nějakého důvodu nemohl mít "čistokrevného" Japonce, rozhodně bych se dnes poohlédl po něčem italském.

Pro pořádek podotýkám, že jsem po pádu železné opony, tehdy ještě jako nedostatečně neinformovaný, tj. zblázněný do německých vozů, začínal právě s nimi a přes odbočku k Francouzům jsem rychle přesedlal na Japonce, jimž zůstávám věrný dodnes, byť jejich technologický náskok už není takový, jakým býval např. v 1. pol. 90. let. Kromě toho jsem donedávna měl díky svému zaměstnání příležistost si zařídit téměř všechno, co má 4 kola a patří do kategorie "automobilová konfekce", takže rozhodně mám možnost srovnání.

Jenže vkusy se mohou různit: mně neříká nic pojem "lifestyle", jelikož dám především na techniku a osobní pocity z komunikace s autem, které právě řídím (Opel ke mně vysílá výhradně samé rušivé signály...); jiní však kupují hlavně to, co mají ostatní (v bláhové představě, že "to přece musí být dobré, když je to tak rozšířené"), nebo jdou vyloženě po značce.

Je to rada nebo ne...?
4 roky (pres 120.000km) jsem jezdil G1 Astrou 1.6 16V, a jak tady ctu, asi jsem narazil na hodne slusny kousek. Za celou dobu provozu jsem mel pouze jeden zasadni problem - po cca 800km zazlobil EGR ventil, takze "letel" (reklamace) a byl nahrazen novym. Az na tuto vyjimku pohodove auto, pravidelne navstevovalo po 15 tis. servis a stacilo. Olej byl naprosto v pohode, nepamatuji, ze bych ho mezi servisnimi invervaly dolival (a nebylo to tim, ze bych se na nej nedival...), spotreba mezi 6,5-7 l (zalezi hlavne na noze).

Mozna je to opravdu kus o kusu, v mem konkretnim pripade si ale nemuzu stezovat.
RRAAFF1
Asi bych vzal 1,7DTI.1,6 16v pojede mnohem lépe,ale většina těchto motorů je dost problémová-žerou dost oleje.Než 1,6,to radši 1,4 16V,která není vůbec špatná a pojede ještě lépe než to DTI(pružnost zřejmě ne).
n já právě četl na diskusích taky něco o tom, že ty 1.6 16V papají moc oleje, ale proč to a jestli je to skutečné......hmm to je zklamání, už sem pro ní skoro rozhodnutý, teď spíše převažuje ta verze 1.7 DTi 16V. Nepotřebuji žádné dělo, ale třeba oproti otci, který má Opel Corsa B 1.0 to snad živější bude ne >😁 . Na tý Corce mne dost prudilo, že to bylo hrozně líný, byl to tříválec a když sem se chtěl na křižovatce apod. rychleji rozjet, tak to auto chvíli přemýšlelo co má vlastně dělat...obrazně řečeno. Jde mi spíše o spotřebu a poruchovost, jsem v plném invalidním důchodu, takže potřebuju pohodové auto.
RRAAFF1
Snad se tady nebudou zlobit,ale zkus www.opelclubrenbau.cz a vyhledej 1,6 16V a vyjede ti toho spousty.Ty motory převážně trpěly ve větších Vectrách,ale v Astrách se většina špatných také najde.Ono,můžeš narazit i na dobrý kus,který ti toho najede mnoho bez poruch,ale u tohoto motoru platí mnohem více,že je to o štěstí.Osobně bych do Astry šel do motorů-1,8 16V,1,4 16V,2,2DTI,2,0DTI.Ta 1,7 nemusí být špatná,neznám ji ani moc z doslechu.

Jinak u těch 1,6 je prý několik druhů pístů,tak se občas stane,že tam daly menší průměr a pak to žralo.Jsou i extrémy-třeba 1l na 1000Km
Rozhodně kup 1.7 DTI 16V 55kW, nikoliv 1.6 16V 74kW. Ten diesel (je jap., od Isuzu) žere fakt málo, okolo 5 lt.
tenis
Mam 1 rok Astru Classic 1.4 5dvHB. Ak nie si dusou pretekar, vykonom to uplne staci, aj pri nalozenom aute v kopcoch (bol som teraz v Alpach s plne obsadenym autom aj kufrom). Spotreba po useku cca 1100 km (60% dialnice, 40% lokalky, bez klimy) mi vysla 6.4 l/100km, co ma prijemne prekvapilo. Spolahlivost zatial ok, mam ABS, posilovac riadenia, 4xairbag, aut. klima, alarm, central, el. pr. okna+zrkadla. Za prvy rok a 21000 km som nemal ziaden problem, akurat obcas pocujem pri pohynani a brzdeni v meste lahke pazvuky z miesta, kde je uchyteny pas spolujazdca, asi tie plasty su trochu volnejsie ako treba, ale zatial som sa s tym prilis nezaoberal.

O nafte 1.7 55kW sam neviem nic, ale ta 1.4 16V sa mi velmi paci. Mal som predtym 1.6 55kW v Astre 1, ale tento 1.4 16V sa mi zda lepsi.

Keby som bral mensiu naftu, nesiel by som do 1.7 55kW, ale do 1.3 CDTi 66kW v novej Astre.
Mám Astru 1.4. 16V 5dv. šestým rokem, najeto skoro 110 tis. km. Za tu dobu, krom předepsaných servisních úkonů, jsem měl pouze dva problémy. Ucpaný AGR ventil, což spravilo vyčištění a pak jeden větší - těsnění pod hlavou, museli ho vyměnit a zároveň přelíznout hlavu.

Pro toho, kdo nevyznává agresivní jízdu je i výkon 66 kW dostačující a to auto není ani naložené nijak líné. Je poměrně pohodlné i prostorné. Spotřebu eviduji přesně po celou dobu, co auto vlastním a je to 6,49 l/ 100 km, při všestranném využití.

Žádné pazvuky z přístrojovky nepozoruji, ale vrže sedadlo řidiče, což ale přičítám své vyšší váze. Jízdní vlastnosti jsou na velice služné úrovni.

S naftou od Opela zkušenosti nemám, ale 1.4 16V mohu doporučit jak například dvoučlenné rodině, tak i rodině s jedním dítětem. Pro rodinu s dvěma dětmi už by asi byl lepší kombík.
RRAAFF1
Pokud se někdo diví,proč mitsimu tak Oply vadí,ať si najede do diskuze Vectra x Laguna,kde svůj postoj vysvětlil 😁
tenis
Mitsi, to su take vseobecne kecy, co tu pises. No skusaj ma este chvilu presvedcit, ze cely Opel je *, ked mam uz druhy (v rodine je este treti) a spolu za 9 rokov (spolu 160 000 km) sme boli 2x v servise s drobnou zavadou na novom aute.

Poznam cloveka, co zufaly dal po 3 rokoch prec BMW za viac ako 2 melony, kazdy 2. tyzden bol v servise. Tych zufalych majitelov BMW poznam viac, ale aj tak si nemyslim, ze BMW je nanic.

Nezamienaj svoje sympatie a nesympatie za vseobecne platny stav.
Pokud někdo nechce vyslyšet varování před koupí vozu značky opel ať si ho koupí - jsou to jen jeho peníze.
Pouze jsem považoval za férové upozornit invalidního důchodce, že jeho pravděpodobně omezené finanční prostředky se dají vynaložit i lépe. A zvláště pak jeho, poněvadž jako invalida asi nemá možnost šťourat se v autech, jako někdo...

Ale na druhou stranu: Když potřebuje jen plechovku, která má 4 kola a tam, kam potřebuje, ho stejně nějak dopraví, tak proč ne... Nenašlo by se pak ovšem něco lacinějšího plnícího stejný účel?

Pro pořádek znovu zdůrazňuji: Opely se mi už dlouho líbí! Ale bohužel ještě déle mne tato firma stále přesvědčuje, že kromě líbivého (alespoň z hlediska mého vkusu) vnějšího designu se jinak nic moc nezměnilo...

S tezí o tom, že každý si kupuje to, co se mu líbí a co mu vyhovuje, absolutně souhlasím. Jediné, co mi tom vadí, je, že naprostou většinu kupujících ani nenapadne jít si vyzkoušet i něco jiného - třeba by zjistili, že to "jiné" jim vyhovuje mnohem víc a mají z toho předem strach... A tohle se samozřejmě netýká jen kupců vozů zn. Opel, ale kupců tzv. německých značek obecně!
Souhlasím, nekupovat Opla!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jezdil jsem Omegou, Astrou i Vectrou, novými i hodně jetými a vždy jsem byl spokojený. Dobrá spolehlivá auta za dobré peníze, bezproblémový servis i v neznačkových servisech. Já bych se Opla nebál.

Z diskuse tady spíš plyne, že kvalita je asi dost nevyrovnaná, někdo hrozně nadává a někdo chválí.
RRAAFF1
Megac,přesně tak,je to fuk.Buhužel dost lidí se někdy až zbytečně stará o kup toho druhého 8-s

Já Opla mám a jsem velmi spokojen a Vy si jezděte taky čím chcete >😒]
krakatit
Nejvice problemu dnes s novymi vozy maji znacky Renault a Opel
S tím naprosto souhlasím ani jednu značku bych nechtěl - a to obě nabízejí tak úžasné (nebo úžasňácké) ceny >😁 Zkrátka kdo si nedá poradit - dobře mu tak a ať si tím pekáčem (oplem) jezdí jako já, možná bude míň nasranej.

Souhlasím s Mitsim - myslím že málokterý zákazník opla, opravdu porovná jinou značku a pak mu opel připadá super. Ale pokud někdo opravdu zkusí projet něco jiného myslím že se k oplu nevrátí.
2 Megac: Nehaň Opla. Právě jsem prodal Astru Caravan G 1,6 16V, vybíral jsem náhradu mezi Accordem, Mondeem, Avensisem, Passatem. Všechny jsem vyzkoušel. Ta stará Astra vůbec nevychází jako nějaké auto na zahození. Spolehlivé (co mne štvalo, byla jen potřeba měnit tuším po 60 000 rozvodový řemen, jinak jsem o ní nevěděl). Skvělé jízdní vlastnosti. Velký vnitřní prostor, když vezmu, jak je to vlastně zvenku malé auto. Motor úplně stačí i na nějaké to závodění. Moc si nebrala, po Praze jsem se vešel do 7,7. Budu na ni rád vzpomínat a vřele ji doporučím. Dobré auto.
Jenyk: (cit.) "Skvělé jízdní vlastnosti."

- Kdo tohle napíše o Opelu Astra, tak je buď zcela nenáročný spotřebitel, nebo nikdy nejel žádným pořádným autem!
Mitsi: Nebo někdy tím Opelem jel, porovnává s auty stejné kategorie, není fanatik a necítí potřebu v téhle diskusi pokračovat, protože svoje doporučení dal.

Je pravda, že olej ta 1,6 16V brala, tak 1 litr na 15 000. Měl jsem to mezi 30 000 a 100 000 najetými kilometry, spotřeba oleje byla pořád stejná. Moc mne to nebralo.
Zdravim vsetkych Oplakov. Suhlasim s nazorom, ze kazdy si kupuje to, na co je zatazeny a co je jeho srdcovou zalezitostou a po inom sa nerad pozrie. A dodam este, ze niektore nemecke automobilky sa snazia zit viac zo znacky "Made in Germany" ako z tej svojej vlastnej.

Mne osobne sa Ople vyslovene nepacia, mam k nim averziu a zase oblubujem auta z juznejsej krajiny s dvoma sipkami na kapote.

Ale aby som bol konkretny o co ide. Mam prave v rukach nefunkcnu riadiacu elektroniku toho Isuzu diesla 1.7Dti. Kedze sa do elektriky trochu vyznam, jednotku som otvoril, rozobral (robota pre kona), skreslil schemu (tri dni roboty) a meral. Jedna vec bola zrejma na prvy pohlad, odpaleny elektrolyticky kondenzator. Ostatne veci sa ukazali po premerani - stabilizator napatia, nejake tie spinacie tranzistory. Nakoniec som to nechal tak, dalej som uz ani nepokracoval, nema vyznam vymenit polovicu suciastok na doske a potom zistit, ze je snad odpaleny aj nejaky ten IO. Moj zaver je, ze jednotka bola odpalena prepatim od nabojovej pumpy chybou navrhu zapojenia (neosetrenie citlivej casti aspon transilom) a "spravnou" kombinaciou nahod. Skor ci neskor sa to stane kazdej tejto jednotke.

Nova jednotka od delaera vraj 60 tisic. :shock: Na internete som vsak nasiel zopar stranok, ktore ponukaju repasovane elektronicke diely a tam ta jednotka defilovala v spolocnosti notoricky znamych dielov ako posilnovac riadenia noveho Meganu a elektrohydraulicka pumpa posilnovaca riadenia Fabie...

Zaver si urobte sami.
Nejvice problemu dnes s novymi vozy maji znacky Renault a Opel

Otazka bola na ojazdene auta.

Podla mna aj ostatne znacky maju problemy, niektore vacsie, niektore mensie, akurat ich majitelia tu o tom nekrakaju alebo krakaju niekde inde alebo nevedia o co ide a iba platia a krakaju si sami pre seba.

Neviem ako Opel, ale ti, co na tomto fore krakaju ohladom Renaultu maju evidentny problem ani nie tak s autom, ako so servisom (servismi).
Opela Astru 1.7dti ma moje sestra jako vysadkove vozidlo do mesta. 😄 Ten motor je jeden z nejuspornejsich dieselu vubec (jeste uspornejsi nez 1.9TDI 81kW od VW), spotreba pod pet litru zadny problem. Problem ovsem je, ze akcelerace je pro tento motor neznamy pojem. Realna maximalka je neco malo pres 150km/hod, zrychleni 0 - 100 je lepsi nepocitat ale bude urcite pres patnact sekund, mozna ke dvaceti.

Takze pokud chces jezdit hodne levne a jsi rozvazny clovek ochotny akceptovat nic moc dynamiku tak ten motor neni nejhorsi volba. Kupodivu spolehlivost neni (na Opel) az tak spatna.
Ahoj, mam v Merive motor 1,6 16v. Najeto 27000km, bez jedineho problemu. Oleje jsem nedoleval ani deci. Kamos co ma Octavii II s 1,9 77kw byl prekvapenej tichosti motoru 😃 . Jinak pokud ses uspornej jezdec a jezdis casto po dalnici ber diesel, pokud jezdis spis okresky a casto predjizdis ber benzin.

Ty hlasky jak 1,6 16V berou hodne oleje uz jsou ponekud historicke (dle meho osobniho nazoru jde o to jak se s autem jezdi - je fakt ze benziny oplu jsou asi vic nachylne na extremni zachazeni jak benziny od VW, ale pokud s autem budes jezdit slusne, nebudes mit dle meho nazoru problem). Jde taky o to kolik najezdis - treba v 1,7 se pri serv. prohlidkach meni 6l oleje, u 1,6 pak 3,5l.
RRAAFF1
alfip:No,ty 1,6 16V(X16XEL) na spotřebu oleje trpěly hodně a většina.

Ty máš Z16XEL a tam už je pravděpodobnost tohoto problému minimální a platí to,jak říkáš-záleží na zacházení.
Dík za obsažnou informaci. Jen se mi zdá, že jste tak trochu fanatik (viz. Vaše poznámka, že Opely jsou nebezpečné, i když stojí) :shock:
To jsem nevymyslel já, ale už v 70. letech se takto pejorativně hovořilo o vozech Žiguli/Lada, a to zejména "díky" uskakující zadní nápravě: člověk skončil v příkopu vypochodováním zadku auta ven ze zatáčky na povrchu zvaném "roleta", aniž věděl jak a aniž s tím byl schopen cokoli udělat...

Roli zmíněných vozů - alespoň v mých očích a rukách - následně převzaly vozy zn. Opel a ani dnes nemám důvod na tom cokoli měnit. Pokud mne však Opel něčím příjemně překvapí, přesvědčit o opaku se klidně nechám, jelikož (jak jsem zde už opakovaně napsal) se mi esteticky velmi libí, a to zejména současné modely.

PS: "Masovým míněním" se rozhodně ovlivňovat nenechávám, věřím jenom tomu, o čem jsem se sám přesvědčil, a zůstávám "svůj". Co je na tom fanatického?
A může Mitsi říct v jaké rychlosti se to oněm žigulíkům, tedy i italským fiatům stávalo?

Myslím že první dotaz byl na motory do 100 koní v celkem velkém autě a budoucí majitel je zajisté nebu pouzívat na přespolní rallye jako mnozí s vozy typu H civik.

Jinak opel astra G je svými jízdními vlastnostmi v dnešní době stále ve hře zvané silniční provoz.

A vzal byh 1.4 16V, ta 1.6 mývala dost závažnou konstrukční vadu motoru, 2 známí ji krmí neustále olejem, možná že novějčí ročníky jsou již bez této slabiny.

Ta 1.4 je příjemná, kultivovaná a o něco silnější než ten dízláček.
Karlíku, Karlíku, je vidět, že jsi příliš mladý na to, abys pamatoval řidičské zkušenosti z oné doby: ani tehdy totiž rozhodně neplatilo "oněm žigulíkům, tedy i italským fiatům stávalo", neboť konstrukční řešení zavěšení zadní nápravy (byť v obou případech tuhé) bylo poněkud odlišné. A nestávalo se ani Fiatům Polski 125P, neboť i ony měly jiné vedení zadní tuhé nápravy!

A pokud Tě to zajímá, tak např. zrovna zavěšení zadní nápravy u Opelů Astra až po, tuším, řadu II zvanou Classic (Astra G to už snad měla řešeno alespoň trochu jinak) sahá až k Opelu Kadett někdy z počátku 70. let!!! Na to by samo o sobě nebylo nic špatného, kdyby to za něco stálo...
Mitsi napsal:" Karlíku, Karlíku, je vidět, že jsi příliš mladý na to, abys pamatoval řidičské zkušenosti z oné doby: ani tehdy totiž rozhodně neplatilo "oněm žigulíkům, tedy....."

No mladý relativně jsem, ovšem tahle stará auta jsou zde s námi a i já občas ještě proženu >😁 fiat 127 a 500 z naší flotily 😄 žigula jsme prodali v 93.

Jinak z Mitsi reakce vyplývá, že s Žiguli je zcela jiné svezení než s Polski Fiat 125 a Italem, ale je to srovnatelné s Opel Astra či Kadett, no nevím, nevím.

Jinak 1. dotaz diskuse asi byl na Opel Astra typ G dnes Astra ClassicII, tak jsem to chápal.

Jinak gut.
Karlík: "Jinak z Mitsi reakce vyplývá, že s Žiguli je zcela jiné svezení než s Polski Fiat 125 a Italem, ale je to srovnatelné s Opel Astra či Kadett, no nevím, nevím."

Tak přesně tohle jsem nikdy takto nenapsal!

Aby to bylo úplně jasné😒br />
1/ Srovnání úrovně jízdních vlastností Žiguli/Lada a F125P, nemluvě o "skutečných" Fiatech, vyznívá jednoznačně ve prospěch "těch druhých".

2/ Srovnání úrovně jízdních vlastností Opelů a jejich konkurence v kterékoli době vyznívá jednoznačně ve prospěch té konkurence.

3/ Žiguli a Opela jsem nikdy přímo mezi sebou nesrovnával. Jen jsem si dovolil použít analogie "z různé doby", ale se stejným výsledkem, tedy srovnání Žiguli s konkurencí na straně jedné a srovnání Opela s konkurencí na straně druhé.

Jedná se o můj osobní názor opírající se o vlastní zkušenosti. Můžete ho klidně nebrat v potaz, ale důrazně žádám, aby moje výroky nebyly účelově překrucovány!
Něco jednoznačného a obzvlášť v tak subjektivních pocitech jako jsou jízdní vlastnosti vozu se mi oravdu příčí.

viz Mitsi: " 2/ Srovnání úrovně jízdních vlastností Opelů a jejich konkurence v kterékoli době vyznívá jednoznačně ve prospěch té konkurence."

Opravdu nějakému závodníkovi se jízdní vlastnosti některých typů vozů nemusejí líbit, ale pro běžné ježdění je zajisté druhý využije. A obzvlášť jizdní vlastnosti astry G. Její maxima jsou sice o něco níže třeba oproti Ford Focus, ale dostačují,třeba na ochcáfky a jiné "konkurenty". Možná že japončík je gut, taky o něm uvažuji, ale nedělá kompromisy. Zkrátka u Opela jsem si schopný vybrat auto, u japonce bych vybíral z celé japonské produkce (tahle značka nemá kombi ve nižší stř. třídě, tahle neděla malé auto......)

Jinak s Ital. vozy souhlas, dobrá auta. Dnes bych si je opět uměl představit v garáži.
Těžko srovnávat jízdní vlastnosti Astry G (nyní Classic II) třeba s Hondou Civic nebo Alfou Romeo, ale jinak nebyly ve své době ničím podprůměrné.

Určitě lepší než u Škody Octavia I, kterýžto pocit jsem neměl jen já, majitel Astry G, ale i kamarád - majitel té Octávie. Rozhodně měla Astra čitelnější řízení i brzdy. V zimě na serpentinách (např. I/11 přes hory doly), si člověk po přesednutí do Octavie musel dát bacha.

Nakonec, stačí se podívat zvenku: Astra G má o 10 cm delší rozvor a v součtu o 30 cm menší převisy než Octavia I/Golf IV.
Hezký večer. Může sem napsat nějaký majitel 74kw Astry, který má cca 6 let staré auto, najede alespoň 15t km ročně a je první majitel- své objektivní dojmy z tohoto vozu? Díky.
Objektivní dojmy se asi o čtenářů tady nedozvíš, každý z nás je ovlivněn svými vlastními subjektivními zkušenostmi nebo i předsudky. Když si přečtes tohle fórum, dozvíš se zkušenosti dobré (třeba moje) i špatné. Rozhodnout se musíš sám. A pomoci ti může i tohle: [odkaz]
Mne pobavila především vazba v dikci záhlaví: "objektivní dojmy"! Já měl vždy za to, že výraz "dojmy" se pojí pouze se slovem subjektivní...
pred cca dvomi dnami kamarat bol odtiahnut niekoho z rodiny s Astrou 1,6 74kW r.v. 1998 najazdene 160tis km po tom ako ho auto nechalo na ceste medzi BA a Prahou. V servise mu zistili ze sa mu rotrhol rozvodovy remen a oprava bude v cene od 20 po cca 85tis Sk. Podla toho co vsetko sa "pomlelo" Auto bolo pravidelne servisovane. Rozvody menene zatial raz pri 90tisk km.

Nemchcel som tym povedat ze nebrat Astru, ale rozhodne ak nieco jazdene kupit a nemas 100% zaruku poctu najazdenych km a potvrdene servisne prehliadky. Rozvody by som rovno menil. Neplati to pre auta s retazovymi rozvodmi co je napr Almera model N15 (predposledna) tam sa rozvody nemenia pocas celej zivotnosti.
tenis
Ja mam v nariadeny interval vymeny rozv. remene po 60000 km/4roky (astra classic II, 1.416V, r.v.2004).

Neviem, aky interval mal kolega, predpokladam, ze pre oba motory (1.4, 1.6) by to malo byt rovnake, tak potom interval a aj remen "pretiahol".
Poznámka pod čarou, Mitsi😒br />
1,7 DI, 1,7DTI a 1,7CDTI jsou motory Isuzu a vstřikování DENSO, takže tenhle Opel je po motorové stránce spíš Japonec!!!!! 😜 >😁 😜 >😁 😜
Japonec, ale blby, vid moj prispevok z 10.11. o par riadkov nizsie...
To TV: v tomto ohledu máš částečně pravdu ALE právě jednotka ECU a jednotka EDU (tu jsi asi řešil) nejsou právě japonského původu ale je to AC DELCO.

A jestli jsi takový šikula, dám ti k dispozici EDU jednotku od spol. DENSO (nezničitelná) a ty můžeš zkusit použít a propojit tuto jednotku namísto jednotky DELCO.

Problém je pouze v tom, že DELCO má asi 20 vývodový konektor a DENSO pouze 6. Pokud by se to povedlo, znamenalo by to konec problémů, protože mne ta jednotka DENSO stojí 5 tisíc. Co ty na to? Já sám jsem DELCO kupoval za 27 tisíc (ne pro servis ale právě k porovnávacím pokusům). Vysvětlím později, proč mám jistotu, že se DENSO dá použít, ale v zásadě proto, že vstřikovací čerpadlo je od Densa též a např. u Mazdy DITD je použita shodná jednotka EDU, nikdy jsem neslyšel o problémech s ní...

ECU = Electronic Control Unit

EDU = Electronic Driving Unit - vytváří vysoké napětí pro ovládání ventilu řízení vstřikování SPV = Spill Valve Control
Petr T.: Auto ale přece netvoří pouze motor!
Petr T.: oni tie jednotky od oboch vyrobcov asi budu to elektricky iste, ale s inym konektorom. Delco ma sice 26 vyvodovy konektor, ale pouzitych je tusim 6 pinov, z toho dva su napajanie +12V a jeden zem, takze zvysne 3 su vstup, nejaky vystup a nakoniec vystup na ten ventil, ktory ma spinane napatie bud cca 12V alebo potom vyssie (neviem ake, jednotka nefunguje) cez nabojovu pumpu.

Rad by som sa do toho zavrtal, ak by si mi tu jednotku pozicial, ale😒br />
1. uz som s tou pokazenou stravil viac ako dost casu, cely vikend a dva nasledne vecery skreslovanim schemy a testovanim,

2. jednotka nie je pre moje auto, majitel si za 10 tis. zohnal druhu z buraneho auta

3. nejdem sa specializovat na opravy Oplov 😊

Nic to vsak nemeni na fakte, ze ta Delco jednotka skor ci neskor odide a v Opli nad tym krutia hlavou ako keby o tom v zivote nepoculi a ponuknu novu za nejakych 60 papierov... Na internete sa da zohnat repasovana za $250. Ak to Denso sa da zohnat za 5tis., je to dobra alternativa, ak som ochotny sa pustit do upravy konektora. V kazdom pripade, byt nadejnym kupcom Opla Dti a nevyznat sa do aut vobec, asi by som si to dvakrat rozmyslel. Mohlo by sa stat, ze by som nakoniec investoval tych 60 + praca v autorizovanom servise, lebo by som nemal inu moznost...
Máme na to stejný náhled, TV.

Máš ZCELA pravdu, dříve či později jednotky DELCO odkráčí...

Pomoz mojí osobě, pomoz sobě a pomůžeš všem, co mají Oply.

Jsou tu dvě alternativy😒br />
buď budeš pro mne upravovat jednotky (jsem dealerem zn. DENSO), nebo mi budeš vyrábět kabel-adaptér 6/26, nebo si něco navrhni sám...

Mám k dispozici obě NOVÉ jednotky a schéma vozů Astra, Corsa, Combo a Meriva.

P.S. Zaznamenal jsem jediný problém s jednotkou DENSO - Mazdy nestartovaly, EDU byla špatně ukostřená - po překostření vše OK. Typuji že právě špatné ukostření likviduje jednotky DELCO, nebo nejsou dostatečně dimenzované.

... A pak že je internet k ničemu...
To Mitsi: >😁 >😁 😁
Jenže i Opel s dobrým fiaťáckým turbodieselem zůstává bohužel jen Oplem...
To Mitsi: Sakra ty máš na ty Oply pifku (faktem je, že jsem v žádném nejel...)

Já jen bezpečně vím, že mají skvělou spotřebu, ty 1,7 DI a 1,7 DTI, Comba má DHL a ti k nám jezdí každý den a docela si je chválí...

P.S. Technika systému vstřikování je velmi vyspělá, dvoustupňové vstřikovače a vysokotlaké čerpadlo s pilotním předvstřikem. Díky tomu tichý chod a nízká spotřeba. Common Rail na stejném motoru nemá celkem vůbec lepší spotřebu, akorát Euro 4 oproti Euro 3.
Petr T.: Autu jsem ochoten mnohé odpustit, když mne něčím jiným nadchne a ničím zásadně nese.. . Chce to tedy jakous takous rovnováhu: nic přece není ideální! Ale kde nic není, ani smrt nebere. 😜
Petr T.: to info o zlom/cudnom ukostreni je celkom dobra informacia, mozno je to prave ten dovod, preco to casom odide.

V kazdom pripade, za pokus to stoji. Kontaktujem Ta SS.
To TV😒br />
piš na zuzce zavináč tiscali . cz

Mne úplně vytáčí přístup nákupčích některých automobilek, keří si ze zákazníků dělají rukojmí a říkají si😒br />
proč Denso (jako příklad) - je příliš drahé a příliš kvalitní !!!! V aftermarketu z toho nebudeme mít nic!!! >😒] :!: >😒]
Uz som medzitym napisal SS, je tam aj moj mail.
mam ponuku na astru clasic 2005 hatcbak, 1,7 cdti /59 kw/ central, mech.klima, 7 tis . km za 350 tis Sk

bez el.okien a zrkadiel

co na to poviete ?
tenis
To vyzera velmi dobre, az prilis. Prever, ci nebolo havarovane, ak nie, tak je to vyborna ponuka. El. okna a zrkadla su dobra vec, ale pri tejto ponuke by ma neodradilo, ze tam nie su. V zaklade tam su 2xairbag, ABS, pos. riadenia. Klimu a central ma, to je ok.
mimochodom ako preverim ze nebolo buchnute ? povedal ze nie, a jeden moj znami kupil nedavno ojazdene auto, je automechanik a az po mesiaci ked tam nieco opravovall zistil ze bolo vzadu opravovane,

predavajuci mu potom vratil cast penazi.
nebude to s 59 kw motorom lenive ? predsa zaklad benzin 1,4 ma 66 kw.

nechcem to na pretekanie, norm. rod. jazdenie ale aby som bez problemov predbehol kamion 😄

teraz mam S 105 L 😃)))
to tinomato: najjednoduchsie ako zitit ci nebolo buchnute je vizualna kontrola. Ak je to dobre urobene zvonku to tazko poznas ak nie poznat to mierne inym odtienom lakovanej casti, inym povrchovym leskom, vacsia krupickovitost... Ak nevidno ani to pri striekani sa zvacsa aspon trosku "podari" zastreknut tesniace gumy okolo dveri (pozriet zvnutra a zospodu dveri kde si to doteraz nemusel nikto vsimnut) Ak su uplne ciste aj gumene tesnenia stale mohla byt cast lakovana samostatne, alebo bolo vsetko perfektne oblepene (co sa podari malokedy na 100😖 potom zostava pozerat na druhu stranu plechov ci nemaju inu farbu (dvere az po odkrytovani tapecaku, blatniky bud pohladom s baterkou okolo panov pri otvorenych prednych dverach alebo za pomoci zrkadielka okolo kolesa (nad nim po odkrytovani ci odchuleni vnutornuch plastovych blatnikov). Videl som to kontrolovat meranim hrubky laku metrologickou sondou (ultrazvukova ci podobna). Ak nejaka cast auta vykazuje inu hrubku laku (zvacsa mensiu ako zostatok auta lebo novsie auta sa lakuju aj 6 vrstvami laku). U starsich aut je to lahsie rozoznatelne u takto noveho je to tazssie (na starsom aute to proste svieti novolakovanou castou, ked nie zvonku pri zachovalom tak napr blatniky pohladom do motoroveho priestoru urcite)
tenis
Myslim, ze to bude stacit. Ja mam tych 66kW (1.4 16V), z mojho pohladu to zrychluje dobre, keby bol aj o kusok mensi vykon, stacilo by mi to. Pred tym som mal astru s 55 kW a bohate stacilo aj to na rozumne jazdenie (a predbiehanie).

Blesk999 ti to pekne vysvetlil, dalsia moznost je najst odbornika, ktoremu doverujes a tomu to nechat pozret.
a co kurenie ? ak je -10 za ako dlho zacne fukat teply vzduch ? mame fo fy 10 rocnu corolu aj 6 rocne suzuky a par km /tak 5 / im to trva
tenis
To asi na kazdom aute je priblizne rovnake, proste treba zahriat motor. Ak to mam vycislit v km, tak nejake 3 treba prejst, aby to zacalo hriat (pri teplotach okolo 0 st.).
este rozmyslam chcel by som nieco lacnjesie ajj ked ta astra je skoro nova ale 350 tis Sk je na mna dost vela a ja az tak vela nejazdim tak 10 tis. rocne. Nasiel som aj nieco ako citroen xsaru II za 270 tis. Sk, r. 2001, 70 tis km, 1,4i benzin, central, airbag, okna, radio.

nema abs je starsie , malo by byt ok, bude trochu vysia spotreba, ratam tak asi o 1,5 litra viac ako na tej astre 1,7cdti?

co na to poviete ?
Xsara je pomerne spolahliva, ma solidne velky kufor (tusim az 440l v prevedeni 4D). 270 tis za toto auto vsak nie je nejaka vynimocne dobra cena, navyse ako uvadzas nema skoro ziadnu vybavu. Dokonca v AAA auto som pred casom pozeral vynimocne peknu Mareu Weekend r.v. 2001 mala 65 tis. km s motorom 1,8, plna vybava. Perletova metaliza, bez jedineho skrabanca-cena bola 230tis. Auto sa predalo behom dvoch dni od dovezenia.
ano ale tatao xara je kupovana na slovensku, servisovana v citroene. pravidelne prehliadyky so serv. knizkov.

tiez som nasiel rozne inzeraty, focusy tdi atd, za 280 tis, ale vsetko dovezene, trochu tuknute - vraj, ale uz opravene,

a je na hlinikovych diskoch + ocelove disky so zimnymi gumami.

to je plus oproti vselijakym dovozom aspon myslym, nie ?

tak neviem
RRAAFF1
DR😜roč?Máš osobní zkušenosti?

Dočetl jsem se,že máš O2,fajn auto.Ale zajímalo by mě,v čem je třeba O2 lepší než z Opel(samozřejmě nový).
a co si myslite o tejto ponuke ?

Fiat STILO 1,6i 16V r.v. 2002/december,najazdené 98000 km,výbava: elektr.okná,servo ,centrál,radio,ABS,el.disky-leto,zim.pne… modrá metalíza.

295 000 SK
Už si vyber. To musíš sám. Moje rada je podívej se na www.tipcars.com a tam si prolez nabídky obdobných aut. Tím poznáš, jestli je ta tvoje zajímavá a možná přijdeš i na další. K posouzení auta si přizvi odborníka, ber kde ber, bez něj velmi riskuješ. Pak se rozhodni a buď spokojený.