Zdravím.
Autům příliš nerozumím a chystám se koupit nějakou ojetinu s max. výdajem tak 80tis. Kč. Půjde o typicky "rodinný vůz", očekávám, že ročně najedu tak 10-15 tis.km. Nemám žádné speciální požadavky na jízdní vlastnosti ani komfort. Podle všeho to bude asi FABIA. Měl bych však jeden dotaz. Už v řadě článků jsem narazil na názor, že pro podobný typ ježdění je vhodnější benzinová verze. Proč??? Spotřeba je u nafty o cca 2l/100km nižší, to při najetých 10tis.km dává roční úsporu cca 5-6tis.Kč na pohoných hmotách. V čem je tedy výhodnější benzinová verze, pominu-li, že za stejně starý vůz (rok výroby cca 2003) zaplatím v bazaru o několik tisíc Kč. víc?????
Mimochodem, kde najdu nějak přehledně uvedenou spotřebu jednotlivých motorů fabií a jaký motor by jste tedy doporučily.
Díky
kolmar
0
Kratke trasy, napr. mesto je casto zohrievanie motora a stop, zohrievanie a stop! To diesel zabija, dlhsie za horieva na prevadzkovu teplotu a musi sa k nemu spravat obzvlast opatrne. Ak to tocis, olej este nenei riedky, turbo neni dostatocne mazane a prehrieva sa (cez 800 stupnov) a deformuje. To iste po jazde - treba ho schladit a nenechat horuce. No verim, ze ako Loeb by si s tym nejazdil, ale na kratke trasy je to tak trochu nicenie agregatu. Bendzin je na dlhe trasy a vtedy funuje perfektne.
Diesel ma drahsiu bateriu, je tazsi - na tlmice a pruziny, v zime viac problemovy a hlucnejsi a tak dalej, nebudem tu rozpisovat kazdu malu somarinku a potom sa tu na mna niekto vrhne.
Bendzin je lacnejsi pri nakupe, je kultivovanejsi, menej poruchovy a podobne. Pozri u dieselu mas drahe sucasti ako turbo, vysokotlakove vstreky, cerpadla a tak, co sa casom vzdy kazia. Samozrejme zalezi na stave, km, zaobchadzani... No ked kupujes jazdenku tak ten risk by som nepodstupil nikdy!
Ty hladaj Benzin a do Faby jedine 1.4 16V robil sa 55kW alebo 74 kW. Ja mam ten silnejsi. Jazdim svizne, tocim sem-tam aj 6500 ot/hod. Spotreba svizna jazda 7,5, normalna 6,5 a da sa aj za 5,6 - ale to je otras. Jediny problem u tychto agregatov je ze papkaju olej - na vine su "len" kruzky ktore su maksie, staci ich vymenit a hotovo. Ja mam 130 tis. a papa ho minimalne. S cim bol problem s tym bol, no s motorm zatial nie. Dokonca mi presluhuju rozvody uz takmer 10 000 km a slape ako hodinky.
1.2 HTP mam skusenost, nebudem rozpisovat. je to vhodne len na kratucke trasy, nie na normalne pouzivanie - sa neoplati!
0
Kroužky jsou na vině opravdu minimálně. 90% motorů 1.4 16V žeroucích olej vyléčí upravené víčko od dolévacího otvoru - má totiž pozměněné odvzdušňovací kanály.
WinDiesel
1
BENDZIN??? Tak so to opravdu píše po Slovensky? Vím že rádi píšete diesl místo diesel a teď ještě bendzin? Zní to fakt divně.
stevosk
1
Po slovensky je správne benzín a nafta (dízel je len hovorové).
Klaudius
0
Aké hovorové, diesel je označenie druhu motora po jeho tvorcovi Rudolfovi Dieslovi, nafta je názov paliva.
Klaudius
0
Nie si trochu paranoidný? Jeden preklep, a už z toho robíš vedu. Mimochodom, Slováci nepíšu diesl, skracovanie koncov slov je českou špecialitou a špecifikom českého jazyka. 😉
Ada je zase tady
0
Samozrejme kup vyhradne diesel. O benzinovem motoru neni vubec zapotrebi uvazovat, je to jako kupovat jeste dnes cernobilou TV. Jde v pripade motoru 1,4 ve Fabii o beznadejne zastaralou konstrukci. Motory OHV ve Fabii I. jsou jen konstrukcni mutaci stareho skodovackeho motoru, vyvinuteho ve 30 letech minuleho stoleti pro vuz Skoda Popular. Nevyhodou benzinoveho motoru 1,4 ve Fabii je predevsim naprosto nepouzitelny prubeh krouticiho momentu, jinak receno, pokud se motor netoci jak zubni vrtacka, potom prakticky vubec netahne. Asi nejhorsi je to u motoru 1,4 74kW, ktery je zcela nekultivovany. Spotreba benzinoveho motoru je pri jizdach po meste u Fabie zhruba dvojnasobna a jeho doba zivota nepresahuje 200 tis km. Diesel ma vyrovnany, mekky a kultivovany zatah, bez propadu vykonu, cukani a obecne se jeho vykon vetsine ridicu lepe reguluje. Diesel se lepe startuje, staci, pokud starter otoci motor jednou do kola, naproti tomu benzin se musi tocit jak kafemlejnek, nez nastartuje a jeho spotreba je v takovem okamziku zavratna. M.j. prave proto je benzinovy motor do mesta zcela nevhodny. Skodovka pouziva vyspele diesely VW, jejichz prumerna zivotnost je nad 400 tis km a z toho duvodu se neni treba bat, ze v ramci rocniho najezdu do 20 tis km by jsi mohl nekdy narazit na otazku zivotnosti motoru. Diesel VW ma delsi servisni intervaly, nez benzin. V tvem pripade pujde jen o to, abys jednou rocne nechal vymenit olej. V pripade koupe starsiho vozu bych doporucoval jen zkontrolovat, zda byl opravdu vymenen rozvodovy remen v motoru - meni se po 90 tis km - a v pripade, ze by se nevymenil, potom hrozi vazne poskozeni motoru. Pro Fabii bych doporucil poohlednout se po motoru 1,9SDI, jeho chod je sametovy a prumerna spotreba pri jizde po meste je do 5 litru na 100km. Ve stejnych provoznich podminkach bere benzinovy 1,4 74 kW pres 9 litru. Snad jedinou vyhodou benzinoveho motoru je to, ze auto se v zime rychleji ohreje, coz je ovsem zaroven dan za velmi spatnou energetickou ucinnost benzinoveho agregatu.
Slavek-TDM
0
>😁
kolmar
0
ja viem, ze skoda reci, no nechcem aby sa tymto niekto riadil tak preto som to trosku rozpisal.
kolmar
0
Panenka skakava, nech sa tymto niekto riadi tak mu Pan Boh pomahaj!!!! Tolko lzi a polopravd na jednom mieste, to je fakt exot roka 2010.
Mam ten 1.4 16V 74 kW, a hoci chodim svizne a tocim (tam kde dieselu ani nesniva) nezoberie cez 7,5, ked ides NORMALNE tak pod 6,5 neni absolutny problem. Ak chces aby to zralo cez 9, tak to musis byt drbnuty ty alebo ten motor...inac to nejde.
Dalej spolahlivost dieselov je ok, co sa tyka agregatov. Horsie su jeho sucasti, cerpadla, turba, vstreky...toto bendzin nema a hromada investicii odpada.
Dalej benzin meni rozvody po 120 tis. km, preco si to len nespomenul? lebo by to nahralo benzinu dobry bod?
1.4 TDI je hrozne nekultivovany motor, hlucny a pre vibracie trasuce celym autom tak "makko" ulozeny, ze pri razantom prejazde zatackou citis ako sa motor zakyva a negativne to ovplyvnuje jazdne vlastnosti - to su skusenosti ludi co na tom najazdili peknych par km.
Kupit diesel, za ktory zaplatim viac, bude viac poruchovy, viac hlucy, menej kultivovany a spotrbu bude mat len o cca 1,5-2 litra mensiu je podla mna blbost. Ak by to jazdilo dlhe trate a velky rocny nabeh, tak tam by sa o tom dalo uvazovat, no do 40 tis. nonsens.
PS: skus sa previest na 16V a tocit, a potom povedz co je nekultivovane!
WinDiesel
0
Ježišmarja už zase ten BENDZIN....... 😢
1 - "Bendzin je na dlhe trasy a vtedy..."
2 - "Bendzin je lacnejsi pri nakupe..."
3 - "toto bendzin nema a hromada investicii..."
Člověče Ty jsi můžeš s Ádou podat ruce, jsi stejně umanutý jako on. Jedna-čtyřka není zdaleka tak dobrá a bezporblémová, jak tady vykládáš a jedna-čtyřka-diesel vůbec není špatný motor, jen je hlučný.
superkutil
0
kolmar: Něco k té spotřebě 1.4 74kW. Vzorek 53 aut, průměrná spotřeba 6,9 a rozsah 6-8litru. Spotřeba 1.4TDI 55kW je v průměru 4,9 a rozsah 3,8-6,8litru. Takže diesel dražší při pořízení a nižší náklady na palivo. Náklady na servis u nového srovnatelné, u staršího můžou být s TDI problémy způsobené stylem jízdy a také tím, že TDI bude mít zřejmě stočený tachometr a díky tomu více najeto. Je to hodně o tom, s čím se komu jak jezdí a jak kdo jezdí. Někdo má rád vytáčení motoru a plné využívání otáček, jiný to netočí a jede spíše pohodovou jízdu. Samozřejmě pokud někdo točí motor mezi 2000-3000ot, tak mu bude víc vyhovovat TDI. U benzínu je možné pro větší zrychlení podřadit, u TDI z toho víc nedostane.
WinDiesel
0
Myslel jsi u bendzínu? 😄
Klaudius
0
ty si vážne exot
WinDiesel
0
Já? Jsi "si tým ozaj istý"??? 😄
kolmar
0
Ano, ved prakticky toto tvrdim aj ja!
Pozri, pisal som rozdiel v spotrebe 1,5-2 litre, co si mi potvrdil, ale ver tomu, ze sa da aj za menej. Dnes po dojazde domov som mal 5,6!!! ale uznavam, ze to uz dlhsie umna nebolo :-! to uz nechajme tak...
Presne tak! tu sa jedna o kupe jazdenky! preto hovorim o drahych a poruchovych sucastiach motora, dokonca o jazdenky do 80 tis. kč! cize nie rocne auta! na to apelujem!
To ze niekto rad radi, niekto nie a podobne to tiez beriem, no pre moj priklad sa tu dost vsetko upelo na 74 kW verziu, je tu este (tusim viac rozsirena-neviem presne) verzia 55 kW s ktorou mas aj ty bohate skusenosti a vies, ze tiahne nizsie ako 74 kW, nevyprodukuje taky max. vykon, no na bezne pouzivanie kde sa to netoci je vhodnejsia.
kolmar
0
Neprirovnavaj ma s Adou ok? ja ta neprirovnavam s GTIm!!!!!!
>😁 no mam tam aj "lebo by to nahralo benZinu dobry bod" 😉
Viem o staznosti na HTP, viem o staznosti na MPI, viem o chytani sa za hlavu pri trojvalci! TDI, no pri 16V som vela staznosti nepocul, ak vies o chybach, kludne napis, rad sa poucim, nenahovaram nikoho na nieco co vyhovuje mne - ani nahodou. No ide tu o kupu jazdenky do 80 tis!!!! s rocnym nabehom 10 tis.!!!! tak sa zobudte! Zohnat v poriadnom stave auto po r. 2002 (optimal by bolo po 2004) je problem, a to chcete aj drahsi diesel mat za taku cenu? tak ten bude ale v kondicii... sorry, nechcem malovat certa na stenu, ale vies ako kazdy ossiera s jazdenkami... a v CZ a SR s dieselmi dvojnasob!
Ada je zase tady
0
Bohuzel jsem s 1,4 16V 74 kW jednou musel ujet nekolik stovek km po Praze. Celkovy dojem? ABSOLUTNE OTRESNY! Ten motor v porovnani s dieselem VUBEC, ALE VUBEC NETAHNE! Trochu zacina zabirat pri otackach az nad 5000 RPM, ale pod zatezi (napriklad dlouhy stoupak na Barrandov) rychle zvadne. A pod 9 litru/ 100km jsem se proste nedostal ani jednou. Stejnou trasu s Fabii SDI jsem bezne jezdil za 4,8l/100km. Na spotrebu pod 6 litru se u benDZInoveho motoru dostanes snad jen na ceste ze Strbskeho plesa do Popradu >😁
TDI 1,4 nicmene nepokladam do Fabie za optimalni dieselovou motorizaci. (Viz vyse). Objem totiz nicim nenahradis. Nicmene i tak nepochybne bude mnohem lepsi, nez jakykoli benDZInovy motor!
Diesel je v praxi samozrejme mnohem mene poruchovy, nez benDZIn, uz z duvodu absence zapalovani.
Doporucil bych dotycnemu napriklad tohle😒br />
[odkaz]%26priceFrom%… />
nebo jeste lepe tohle😒br />
[odkaz]%26priceFrom%… />
BTW: Fabia s 1,9 SDI muze jezdit na bionaftu.
0
To smějí Fábie TDIPD taky (pokud nejsou nastaveny na longlife).
Nutno ovšem podotknout, že povolené to má akorát tak od výrobce motoru. Bosch jakožto výrobce vstřikování to nikdy nedovolil, a to ani pro 1.9 SDI 😉
WinDiesel
0
A ty krásný konce, s bionaftou, zeptej se v dieselservisech, toto povolení je pro ně manou z nebes... 😐
Ada je zase tady
0
Ve firme jsme na SDI najizdeli pres 200 tis km na bionaftu a u zadneho auta nikdy problem nebyl. U TDI to bylo mozne jen u stare Octavie 66kW = take bez problemu. A to ti adolescenti tyhle auta rozhodne nesetrili...
Pouzivat bionaftu u TDI PD ovsem mozne neni, To vi kazdy.
kolmar
0
Neviem ako si jazdil ty, no on zabera od cca 3800, ked zaokruhlis nahor tak 4000. To neni motor na jazdenie po meste, tam je lepsia volba 55 kW, to vie kazdy, s tym silnejsim je vacsia zabava na okreskach, kde ziadny z tebou menovanych nebude stihat.
Je zname ze ten 74 kW treba tocit, a stazovat a nadavat na to je rovnake, akoby niekto nadaval, ze TDI sa nechce ochotne vytacat nad 3000 rpm, to je proste fakt, skoda to tu riesit, zalezi na tom kto aky motor chce, ako jazdi.
Ty par stovak, ja par tesattisic...cize par prikladov😒br />
Strbske poprad je supa trasa, potiahni to az do presova a mas 4.7!!!! osobne asi 3x sa mi to podarilo - dobry profil cesty!
Košice - Krosno a spat - moj oco - 5.6
Prešov - Nitra (do 120 km/h) 5.6
Prešov - Nitra (do 140 km/h) 6.3
Prešov - Krosno (včera) 5.6
Prešov - Martin (prives 550 kg, do 100 km/h) 6.5
Prešov - Martin (prazdny, dialnice cez 160 km/h) tusim to bolo okolo 7.6 (nepamatam desatinku uz presne)
Svidnik - Branisko, plne nalozeny, casto 140 a vytacanie, za takchto podmienok sa neoplati ponahlat,uz to pekne zerie, no bolo okolo 8 litrov!
Ale ty mas urcite s tymto motorom vias skusenosti vsak?
Mozem ti napist, hromadu veci co mi na motore aj aute vadi, naopak co je OK a co je super. No jazdil som hromadu vsetkych moznych motorov, a do Fabie I na maly rocny nabeh neni lepsia volba ako 16V, to je len moje odporucanie! Ten 1.9 TDI co si dal je uz uplne o inom agregat ako trojvalec, no zase tam je uz brutalna cena, bavime sa o aute do 80 tis. Nemam rad PD diesely, pre vela dovodov, no ten starsi je na tom podstatne lepsi ako 2.0, kazdeho pred nim varujem, niekto posluchne a niekto nie, susedovi nedokazal ani stodvacat tis. spravit a praskla hlava, myslis ze teraz kupi zase VW TDI PD? auto bolo pol roka po zaruke!
PS: ale mi ten benDZin zavidite,chceli by ste vediet kde sa to tankuje ze? >😁
Ada je zase tady
0
Ja jsem ovsem mluvil o Fabii a jezdeni po Praze. Tam ten tvuj bendzinovy motorcek bere 9 a jizda s nim je hole utrpeni. Aby bylo jasne, jak hrozne to je, tak rozhodne lepsi pozitek z jizdy je v pripade zazehoveho agregatu ve Fabii 1,2 HTP 55kW, protoze v beznych provoznich otackach (do 2800RPM) mnohem lepe tahne. Do osobniho auta nicmene vzdy patri PRIORITNE VZNETOVY MOTOR! Zazehovy agregat potom snad jen v pripade Ferrari, Lamborghini a Porsche. V beznem silnicnim provozu JE DIESEL BEZ VYJIMKY MNOHEM LEPSI motorizaci. A to dokonce i v pripade trochu nepovedeneho 1,4 TDI PD. Ovsem neni diesel jako diesel, mel jsem ted trochu moznost porovnavat 2.0 TDI CR v Yeti (103kW) a 2.0 JTD CR ve Fiatu Sedici (100kW) a konstatuji, ze ten motor VW JE subjektivne MNOHEM LEPSI a i v pripade tezsiho Yeti je jeho spotreba prumerne o 1,5 litru/100km nizsi, nez u lehciho Fiatu. Holt kdo umi, ten umi!
PS: nedokazu si predstavit, co musi ridic udelat s motorem 2.0 TDI PD, aby mu praskla hlava 8-s . Alespon v jedne veci se shodneme, a to, ze 1,9 TDI PD 96kW byl lepsi motor, nez 2.0 TDI PD 103kW, jen se asi neshodneme na duvodech. U mne je to proto, ze ten druhy motor již nema takovou velice vyraznou a mimoradne prijemnou spicku krouticiho momentu. A take proto, ze ma z duvodu nizsiho kompresniho pomeru horsi energetickou ucinnost a tedy vyssi mernou spotrebu.
Ma007
0
To je už nonsens čo tu píšeš za blbosti!
Do mesta (na krátke vzdialenosti) je jednoznačne vhodnejší benzín. Veľmi dobre to tu [odkaz] popísal kolman. Riadiť sa tvojimi radami skončí chudák chlap na mizine.
Na motor sa nedá pozerať len z pohľadu absolútnych čísel, ale hlavne z priebehu momentovej krivky. Darmo budem mať 320 Nm v rozsahu 750 otáčok to bude nepoužiteľné a človek bude radiť ako o život. Radšej budem mať 140Nm v rozsahu cca 4-5000 otáčok. Zámerne do toho nepletiem sprevodovanie.
K tým praskajúcim hlavám: chlap mohol normálne jazdiť (ako ty doporučuješ) po meste 10 tkm ročne. Pri týchto motoroch sú praskajúce hlavy samozrejmosťou (hlavne 125kW verzie)
Ada je zase tady
0
Ale jdi ty brepto >😁
superkutil
0
Znám dost lidí s firemními Oktávkami a Feliciemi a Fabiemi s motory 1.9TDI a 1.9SDI. A tyto motory v pohodě najely kolem 250tis.km bez větších problémů. V každém případě vypadá, že je lepší 1.9SDI než 1.4TDI.
Pokud jde o volbu motoru, tak většina řidičů nechce motor točit a jezdí 1500-3000ot a v tomto rozsahu se opravdu jeví lepší diesel. Ale zase z pohledu ježdění po městě se jeví lepší benzín, kvůli jednoduššímu startu, nižší spotřebě na volnoběh, nižší hluk a vibrace na volnoběh a pro rychlé starty větší rozsah otáček.
Dieselu dělají lépe dlouhé trasy s přibližně stejnou rychlostí, nejlépe dálnice, kde si diesel sedne a má nízkou spotřebu. Každá změna režimu u diesela přináší výrazné zvýšení spotřeby a nutnost často řadit. Navíc u TDI je velmi malý rozsah použitelných otáček.
Ale diesel má zase vyšší pořizovací náklady, je složitější a tak mohou být problémy s turbem, vstřiky, čerpadlem, či hlavou. Také ojeté diesely mají větší nájezd a většinou stočené tachometry.
Ada je zase tady
0
To, ze je pro Fabii do mesta lepsi 1,9SDI nez 1,4 TDI pisu vyse. Nesouhlasim s tim, ze benzin je lepsi do mesta. To je pouze hloupa povera a pokud by tomu tak bylo, vsechny zasobovaci vozy az do velikosti Tranzitu by po meste jazdily na benzin. Jak vsichni vi, je tomu naopak. V ramci toho, co najezdi bezny ridic (i kdyz je to jen cca 10 - 20 tis km rocne) je samozrejme vzdy lepsi motorizaci diesel. Teoreticke problemy s turbem, vstriky, cerpadlem se u modernich dieselu VW objevuji az okolo 200 tis km a to uz bezny ridic vetsinou ze spolecenskych duvodu kupuje novy vuz. A povera, ze kazda zmena rezimu u dieselu pry prinasi vyrazne zvyseni spotreby je ve srovnani s tim, jakou spotrebu ma v meste benzinova 1,4ka, s odpustenim opravdu hloupost.
Stocene tachometry - ano, to je mozne. Pokud ale nekupujes ojety vuz v AAA, ale u autorizovaneho prodejce, ktery jej vzal jako protihodnotu pri prodeji noveho vozu a je k dispozici servisni knizka, ze ktere lze vycist postupne servisovani vozu u ruznych autorizovanych prodejcu a postupny nabeh kilometru, neni nakup takoveho vozu vetsim rizikem. Osobne bych se nebal pro kazdodenni dojizdeni do prace a pro rodinne pouziti koupit Fabii I. 1,9 SDI pokud nebyla bourana a na motoru je okolo 100 tis km. Takovy vuz koupis za 70 az 90 tisic korun a bude spolehlive slouzit dalsich 100 tisic km bez potreby nejakych vetsich investic -> a za palivo das v porovnanis benzinovou 1,4 jen cca 60%. O lepsim svezeni ani nemluve 😄
Slavek-TDM
0
>😁
superkutil
0
Jo ta 1.9SDI je úžasný držák. Používám Fordy a tam jsou problémy se vstřiky a čerpadlem už ve 100tis.km. Kamarádovi u Touranu odešlo turbo v 50tis.km a podruhé v 70tis. Asi to poprvé blbě udělali.
Jezdím s Mondeem 2.2TDCI a každé zastavení na semaforech, každý rozjezd, to je vír v nádrži. No a pak jízda nad 130km/h, to už taky žere. Spotřeba mezi 5,5-9,5litry podle stylu jízdy. :-! To u benzínu jsem byl pořád mezi 8-9,5 litry.
0
Jestli nebude chyba v tom tvym kamarádovi... Takových znám víc - "Mě odešlo turbo...," a když vidím ten jízdní styl, tak se divím, že odešlo až tak pozdě.
SDI nemá ani váhu vzduchu, ale ty současné stejně potíže vesměs nedělají.
WinDiesel
0
Kutil rád vypráví pohádky... >😁
kolmar
0
Ja poznam cloveka co v A4 2.0 TDI odfajcil turbo po 15 tis. km - od kupy noveho!!! tamto je uz mazec!
Slavek-TDM
0
Prosim o link, kde se da koupit 1.9SDI se 100km najetyma, v CZ koupena, od dealera ne z bazaru za 70.000,-Kc, nejlepe kombi...
superkutil
0
13.03.2000 12:45 - S Fabií 1.9 SDi lze jezdit za méně, než pět litrů na sto kilometrů. (převzatý článek)
Autor: MAFA -Martin Pinkas
Škoda Fabia 1.9 SDI nepatří mezi silniční rychlíky,ale i tak vykazuje lepší zrychlení než její sestra se základním benzinovým motorem 1.4. K tomu má nízkou spotřebu nafty a řidič ocení také komfort jízdy díky velkému záběru motoru v nízkých otáčkách. Ve srovnání s benzinovým pohonem 1.4 (50 kilowattů) je ovšem diesel o 60 tisíc korun dražší a další necelé dvě tisícovky ročně navíc vydá majitel za povinné ručení.
Motory fabie zatím budí rozpaky. Benzinová čtrnáctistovka neporazí konkurenty pružností ani spotřebou. A to ji má následovat ještě slabší agregát 1.0. Mnohem lepší dojem zanechala v redakčním testu naftová fabia s koncernovým motorem 1.9 SDI. Ten - stejně jako nepřeplňované konkurenční diesely - nedělá zázraky a podle výsledků měření nezávislé zkušebny pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) fabii zrychluje z klidu na sto kilometrů v hodině za necelých osmnáct vteřin, ovšem velký točivý moment, který je cítit po mírném sešlápnutí pedálu již v nejnižších otáčkách, jízdu zpříjemňuje. V praxi to znamená, že řidič nemusí podřazovat tak často jako u benzinových verzí. Naftový motor rovněž žádá méně levnějšího paliva než benzinový. Na zkušebním okruhu polykala Škoda Fabia 1.9 SDI v průměru 4,7 litrů nafty na sto kilometrů, což je zhruba o dva litry méně než na stejné trase spořádala benzinová Fabia 1.4. Nejvíce nafty spotřeboval testovaný automobil při jízdách po městě, ovšem ani v těchto podmínkách nepřekonal hranici sedmi litrů na sto kilometrů. Porovnání výsledků měření v ÚSMD ukazuje, že Fabia 1.9 SDI zrychluje z klidu na sto kilometrů v hodině o vteřinu rychleji než benzinová čtrnáctistovka s výkonem padesát kilowattů, u které automobilka díky nižší ceně očekává největší zájem zákazníků. Z porovnání pružnosti obou vozů při akceleraci ve vyšších rychlostech na čtvrtý a pátý stupeň vychází o něco lépe Fabia 1.4. Velký konkurent naftové fabie na domácím trhu, Fiat Punto 1.9 D, dosáhl při měření zrychlení a pružnosti ve zkušebně ÚSMD podobných výsledků jako benzinová Fabia 1.4. Sečteno a podtrženo: ani naftový motor 1.9 SDI, ani obyčejná benzinová čtrnáctistovka nezaručují Škodě Fabii takovou pružnost, která by posádku zatlačila do sedadel
kolmar
0
No, pekne a jasne nepisane. Spotrebou je to king - o tom niet pochyb, opak som nikdy netvrdil! Hovoril som cca 1,5-2 litre, ty si z viacerych zdrojov potvrdil tie 2 - OK.
Len ja som porovnaval s tou najsilnejsou, nie 50 kW (to tiez nevadi a je ok).
Co podla mna neni ok, je ze auto co zrychluje na sto za 18 s je podla tu panov diskuterov ovela sviznejsie ako auto, co to ma na tachu za 11,5 (74 kW) a 55 kW verzia presne neviem, okolo 13 by mala mat.
superkutil
0
WinDiesel: To není ode mne, to je nahoře uvedené, je to od MAFA -Martin Pinkas
A nechtěj mě vytočit. Vše co jsem kdy uvedl mohu doložit. 😄
0
Taková neni 😉
kolmar
0
Nie kolman ale kolmar... 😉 ale to je jedno. Pisal som to narychlo a je tam vela chyb, dokonca som v poslednej vete napisal benzin funguje na dlhe trasy perfektne - rec bola samozrejme o dieseli!
Je to technicke zdvovodnenie co sa v tom agregate deje a preco diesel do mesta neni vhodny, tie nove 2x! lebo v kazdom servise ti potvrdia ze to viac zanasa DPF a dlhe trasy a vysoke teploty vo vyfuku nie. Bohuzial niekto tu len nema relevantne argumenty len vysmievanie a vypisovanie chyb v textoch.
Mimo ine, ten pan jazdi kazdy den do prace 40 km a spat, a potom este vedlajsie trasy, cize ten sup nejazdil len po meste, aj tak to chudak nerozchodil. 1.9 TDI mal vela much, no bol podstatne spolahlivejsi ako 2.0, co uz, ja pevne dufam a verim, ze nove CR budu ovela lepsie, no to uvidime az casom.
PS: Ada, ja jetiho 103kW tiez jazdil, bol som vcelku spokojny, len dost skoro ten motor zdochynal, uz pri cca 2800 bol K.O, pricom HDI, boxer diesel ci i-dtec od hondy sa vytacaju podstatne viac!
Ma007
0
Prepáč za skomolenie nicku 😉
Som rád, že niektorí ľudia uvažujú ako a kde budú auto používať a podľa toho podriaďujú výber motorizácie. Zhrniem to😒br />
- krátke trasy, časté štartovanie, nízky ročný nájazd = benzínový agregát - pozitíva oproti dieslu:
rýchlejšie sa zohreje na prevádzkovú teplotu, nižšie emisie (všetky nielen CO2), jednoduchší a lacnejší servis, nižšia hmotnosť nad nápravou,...
- negatíva: vyžšia spotreba paliva o cca 20% oproti dieslu vo všetkých režimoch.
- dlhé trasy, veľký ročný nájazd (nad 30000km) = diesel
kolmar
0
Presne tak!! z cisto rozumnych dovodov.
Potom tu su ine argumenty, ktore viac suvisia napr. s citom a zvykom, napr. obluba vysokootackovych bendzinov, kultivovanost a tichost chodu, odpor voci pomalemu zahrievaniu a tak... resp. aj pri kratsich trasach caste tahanie tazkych privesov alebo jazdy v terene kde je potreba viac N.m (to nahrava dieselu). Treba vzdy zvazit kto co potrebuje, a ak na to ma, tak potom aj kto co chce a dat to dohromady (poznas to, ak niekomu staci 20d, no ak na to ma a chce sem tam vyjst na okruh, ci zvonivy zvuk a tocenie tak zvoli aj 30i).
Ada je zase tady
0
Takze jsem rad, ze jsme se shodli na tom, ze beNDZinovy motor do normalniho auta nepatri. Ani do mesta. Dukazem jsou desetitisice dodavkovych vozidel, jezdicich ve mestech na naftu, protoze je to lepsi, levnejsi a kultivovanejsi.
PS: motor v Yeti 2.0TDI CR "zdochyna" pri 700RPM, ne pri 2800.
Ma007
0
Nesúhlasím! V podstate sme sa zhodli (s Kolmarom) na tom, že je to celé o osobných preferenciách. Čo rozumieš pod podjmom kutivovanosť? Vibrácie, rezonancie ti nič nehovoria? 1,4 TDi pri volnobehu trasie celým autom, tomu hovoríš kultivovanosť? Však by to auto mohli ženy používať namiesto rob.er.tka.
>😒]
kolmar
0
Asi tomu my dvaja fakt nerozumieme...ale profesor PD ano.
Je ina doba... vies...vsetko je uz inak, nic nie je ako sa zda...nic sa nezda ako je... to trasenie (hlavne spojkovym pedalom) je pravdepodobne specialna priplatkova masazna vybava, co nedokaze ponuknut ani BMW ci MB, treba uznat, VW je spicka starostlivosti o chodidla!
>😁
Ma007
0
veru, cez chodidla ti premasíruje aj kríže a krčnú chrbticu 😄
S tebou sa nikto nezhodol, je to nejak nemozne - preco tak asi?!
Tie dodavky maju diesel preto, ze nechodia len po meste, ale ze maju obrovsky nabeh km rocne, a tam uz to pocitanie s prevadzkou (spotrebou) je hlavny argument, a druhy je tah motoru a N.m - ked vozia tazke naklady.
Preco tu zase prekrucas a klames? viem, ze nesi analfabet do aut (hoci to tu priznam sa casto tak vyzera), urcite si jazdil boxer diesel a vytocil ho napr. na 3500 rpm, a to iste si (dufam) skusal aj s Yetim - potom vies o com hovorim, skoda dalsich slov a casu tu vypisovat 3x nieco, argumentovat a ty stale melies dookola to co ti najviac vyhovuje.
Ada je zase tady
0
Proc bych mel diesel proboha vytacet na 3500RPM? Na vyssi rychlost radim typicky pri 2300 RPM, coz vyssi rychlosti umoznuje, aby byl k dispozici plny kroutici moment. Pokud podle tohoto parametru hodnotis motor, tak mi te je lito.
Zatah motoru je velice dulezity - nejen pro prevoz nakladu, ale zejmena pri predjizdeni.
Dodavky jezdi typicky POUZE po meste. A proto maji diesel.
Nehodnotim kulturu chodu 1,4TDI. To neni povedena motorizace pro fabii. Ale i tak nepochybne mnohem lepsi, nez 1,4 16V bendzin.
Zda se mi, ze jsi ve svem zivote najezdil prvnich 10 tis km v aute s tim nepovedenym motorem a poradne auto jsi jeste nikdy nekociroval. :-!
kolmar
0
Si vyprosim aby si tu nadaval a vysmieval sa z ludi, pricom sam nevies napisat rozumny argument, len napadat a smiat sa ako...
Mam prejazdene od 3 valcom az po V8, na rozdiel od inych nie len B, ale aj C a T - ano, ano....mas pravdu, tam je najlepsi diesel >😁
Bendzin atmosfera? alebo s trubinou? diesel? s turbinou? PD? CR? starsie predkomorky? vo vsetkom som sedel, od Getza az po Liazku, tak ma nesser, no neznizim sa tak aby som ti tu nadaval, niekto musi byt aj inteligentny a rozumny...
Naco by si ho tocil? hovori ti nieco pasmo vyuzitelnych otacok? ak predbiehas konsky povoz tak ti to je na gutu, ak 2 trucky v stupani tak potom uz nie. Sam viem ako sa jazdi, strejda svoje exmondeo pri predbiehani tocil na 4 tis. Pozanm ludi co sa neponahlaju, radia pod 2500 a nikdy im to nechyba, no druhym A N O a to by si uz konecne mohol pochopit!
Slavek-TDM
0
>😁 Bavis me cim dal vic. Co prispevek, to velka legrace, jen tak dal :yes:
kolmar
0
Pozri si ten vyssie 😉
Ma007
0
Ďaľšia pamatná veta, ktorá ašpiruje na GTIho zlatý ventilek:
"V beznem silnicnim provozu JE DIESEL BEZ VYJIMKY MNOHEM LEPSI motorizaci. A to dokonce i v pripade trochu nepovedeneho 1,4 TDI PD" >😒]
kolmar
0
Neboj, z toho vyjde casom publikacia a budu sa o tom ucit nase deti, ak pojdu studovat automobilovu vyrobu, ci hnacie agregaty a podobne...
Ma007
0
:yes: >😒]
Ada je zase tady
0
Presne.
A 1,4TDI je lepsi motorizace nez 1,4 16V bendzin.
Ma007
0
Dnes ti ide, daj ešte jeden na pobavenie 😄
V čom je lepšia? Jedine vo vibráciach!
Ronault.
0
1,4 55 kW je nejlepší motor do Fabie I, který může být. Výkon je dostupný v celém spektru otáček, po městě to žere pár litrů, má to kultivovaný chod, nemá to poruchové turbo, je to konstrukčně jednoduché, má to nízkou spotřebu, nízkou hmotnost, která daleko méně zatěžuje a tím prodlužuje životnost přední nápravy, v zimě rychleji vytopí auto, je to lépe ovladatelné díky již zmiňovanému lehkému předku, samozřejmě i gumy tím pádem vydrží více...
Jaké je pozitivum 1,4 TDI? O půr litru nižší spotřeba? 1,9 TDI už nemá ani to, nemluvě o vyšší pojistce a větší oblibě zlodějů.
Cpát do malého auta naftu je jako koukat na černobílou televizi v době, kdy frčí LCD, plazmy a už i diody, snad jsi to Ádélo pochopila
kolmar
0
Presne tak ta 55kW je najrozumnejsia, ak niekto rad chodi sportovo az potom 74kW, bezny clovek to nevyuzije ale to som uz pisal.
No na svoj rozumny prispevok, kde si poskytol nielen domienky, ale aj inf. ktore maju zmysel a vysvetlenie necakaj reakciu od Adu, na taketo nevie reagovat, len na benDZin a podobne...
Brandon Walsh
0
benzinovy motor nepatri do normalneho auta tak s takou chutou som sa dlho nenasial >😁 >😁 a kto si pre boha kupuje do mesta dodavku ? tie sa pouzivaju trochu na ine ucely
Ada je zase tady
0
Tak nasavej dal. Ano, fakt, ze ve mestech prakticky zadna dodavka nejezdi na benzin, jen dokazuje, ze profesionalove preferuji diesel. A benzinove motory nechavaji chlapeckum, kteri jeste nevi, ze 1+1=2
Ronault.
0
Ádo, ale dodávka je stavěná buď do 3,5 tuny nebo pro vysokou zátěž. To je to samé, jako já bych ti řekl, že je nejlepší elektroauto, protože všechny tramvaje a trolejbusy jezdí taky na elektřinu.
Ma007
0
ono to je spôsobené tým, že tie dodávky po mestách ročne nalietajú 40 až 80 tkm. To sa bavíme o ekonomike prevádzky. Pri nájazde 10 tkm ročne a štyroch studených štartoch denne sa diesel nerentuje a trpí.
Ada je zase tady
0
Jo, jeho zivotnost se snizi z 450tis km na 350tis... >😒]
Ronault.
0
To bude ten benzín teprve ve třetině své životnosti, když ta 1,4 TDI KO
Ada je zase tady
0
Pokud bude kolman tocit ten svuj bendzin na 6 tis RPM tak mu poda ojnice ruku po 80 tis km.
Ma007
0
to je to isté ako keď točíš diesel na 5OOO, ale ver mi, že oprava toho diesla bude drahšia.
Ronault.
0
Dzurko: Vím, že alternátor odejde i u benzínu, ale spíše jsem mu chtěl předhodit ty jeho "spolehlivé" VW. On ten výčet byl delší 😉
Ma007
0
Ja som pochopil, len neviem či aj Ada
kolmar
0
Dnesny stav 129 tis. rozvody mali byt menene pri 120 a niesu, a si predstav ze ojnice mi ruku nepodali, olej zerie len minimalne, no raz som na lane takmer 300 km tahal Alfu 147, vtedy si spapkal asi najviac, takto pretazeny nebol nikdy, no spotreba aj tak nepresiahla 8 litrov, pod ktorych si sa ty nedostal ani s prazdnym autom...
PS: toci sa k 5-6tis. len ked to je potrebne - napr. pri predbiehani, co je tak cca 2x za cca 70 km jazdy, a vzdy len s teplym motorom!
Ma007
0
doplň "bloku motora" ten prežije ako jediný, turbína ti kľudne odíde do 50000 km a to nehovorím o ďaľších drahých súčiastkách. Keď plácneš 1500€ za turbínu budeš sa inak pozerať na tie "perpetum mobile TDi"
Ada je zase tady
0
Turbo po 50 tis km odejde tak jedine u dieselu od rendliku. Ve firme u 36 vozidel s motorem VW TDI odesla turbina jedina u Octavie po 210 tis km. :-! Jeji repase stala 9 tis Kc.
Ronault.
0
210 000 km? To si pleteš s něčím jiným. Nemluvě o tom, že firemní Octavie jezdé dlouhé trasy, kde se stačí turbo zahřát a pak schladit, to není Fabie do města. Kolega Octavii TDI měl a teď má druhou. Na 150 000 km potřeboval turba tři. Nemluvě třeba o alternátoru a další spoustě dílů.
Ma007
0
alternátor bol zlý príklad, ten môže odísť aj pri benzíne. Lepšie príklady sú: dvojhmot. zotrvačník, čerpadlo, vstreky, už spomenuté turbo, ďalej je náchylnejšia spojka, nápravy, problémy s kvalitou paliva,... a spústa ďaľších faktorov, ktoré môžu neúmerne predražiť prevádzku auta.
kyklop
0
Ado, neviem odkial beries tvoje zarucene informacie o rozpadavani rendlik motorov. Vo firme ich mame niekolko plus nejake fiaty a ZIADEN z tychto vozov nemal problemy s turbom, toboz nie pri kilometroch o ktorych stale vypisujes zarucene informacie. Mnohe z tychto vozidiil behaju po meste na kratkych trasach a nikto ich nesetri, resp. sa tymto vozidlam nevenuje ziadna extra starostlivost.
Jeden kus mal problem so vzduchovahou.
PS: faktom je to, ze rendliky mali okolo 120k km problemy s prednou napravoum, aj ked silenbloky a tlmice za extra problem nepovazujem. Horsie boli zodrane kluce, takze si mohol medzi vozmi zamienat kluce az na to, ze si nebol schopny nastartovat
Ma007
0
som nevedel, že oktávky TDi sa vyrábajú už 21 rokov 😄
Stále sa bavíme o ročnom nájazde okolo 10tkm.
Ada je zase tady
0
Nezkuseni chlapci setrvavaji v nespravnych bludech. Zivot je nauci. :-!
BTW: stale trvam na tom, ze optimalni motorizace pro Fabii je 1,9 SDI.
kolmar
0
Neskuseny chlapci a bludy to sa k tebe hodi! to je pravda! no mal si tam pridat aj klamstva.
Mas outlandera, neviem kde si pisal cim vsetkym si zvysoval vykon (aby to islo aspon ako to hdi od psa) a chvalil si sa aky je to rozdiel ked to taha v sirsom rozsahu otacok - TO SI PISAL TY OSOBNE! a dnes, par prispevkov vyssie mi pises, ze radis pri 2300 ot, a iba hlupak toci a podobne, tak aky mas ten rozsireny rozsah? od 1500 - 2300? to je vazne delo! Prestan prosim pekne oblbovat ludi a vysmievat sa ak nemas relevantny argument, ja som pisal aj o technicke ako to v praxi funguje a zdovodnil preco diesel nie do mesta, ty si nic relevantne nevyprodukoval.
Ada je zase tady
0
Kdo neumi cist a o prectenem textu premyslet, tomu neni pomoci. Argumenty jsou totiz zjevne a jasne. Samozrejme, ze diesel je pro bezny osobni vuz VZDY LEPSI ALTERNATIVOU, nez jakykoli benzinovy motor - a to i do mesta.
Stejne tak Outlander s motorem TDI PD je samozrejme lepsi, nez motor HDI. Upravy na SW meho motoru nespocivaly v nicem jinem, nez nahrani originalniho SW od VW, ktere plne vyuziva parametru motoru. Protoze ten puvodni SW umyslne omezoval kroutici moment v oblasti 1700 - 2200 RPM, aby se v tom voze lepe prodavaly motory HDI. Ale to je tema, ktere sem nepatri. Nicmene je jasne, ze hodnotit diesel podle toho, jak se chova v oblasti 3 - 4 tisice RPM jen prozrazuje, jak hodne jsi mimo misu a vubec nevis, o cem se tu diskutovalo. Tvoje volba vubec nejhorsiho bendzinoveho motoru do Fabie to jen potvrzuje.
Ma007
0
Ďalej tu už nemá zmysel diskutovať. 😒
Ada je zase tady
0
Ano, diesel je nejlepší možnou motorizací pro jakýkoli běžný osobní vůz. Pokračování v diskusi by bylo jen mlácením prázdné slámy.
Klaudius
0
To je samozrejme blbosť.
Ma007
0
Súhlasím jedine s poslednou vetou. Zvyšok sú blásty, ktoré si nechceš nechať objektívne vysvetliť. HOWG.
superkutil
0
No a co teprve srovnávat TSI a TDI. >😁
Ma007
0
Rob si srandu 😉 Pre Adu nič iné ako ropák neexistuje.
kolmar
0
Nema zmysel diskutovat, tiez koncim, ako sa vravi mudrejsi ustupy...ja uz tie blbosti dookola nemozem citat.
Diesel nehodnotim medzi 3-4 tis. rpm, to som nikdy netvrdil a ani nebudem - zase len klames a prekrucas. Hovorim napr. o tom , ze zacne tahat naplno pri cca 1900 a zdochne pri 2900 a honda ci boxer diesel napr. od 1800 (alebo 1900 to je jedno) az do 3500 tahaju - cize v pripade potreby mas sirsie pasmo vyuzitelnych otacok - v tom su motory na jazdu lepsie.
PS: pre teba najhorsi, pre mna najlepsi, uz nema zmysel dalej to tu pisat, len mi prosim este napis (aby sa potvrdilo co si napisal) v com vsetkom je motor 1.4 MPI 44kW lepsi od 16V!! je pomalsi, zastaralejsi a ma vyssiu spotrebu...
Ada je zase tady
0
Hodnotit zazehove motory nema smysl. To jiz je zcela prekonana technika. Do auta patri diesel!
kolmar
0
otec hovori synkovi😒br />
O:vidis? toto je more!
S:heeej?kde?
O:no priamo pred tebou!
S:heeej kde?
O:Vidis tie krasne vlny!
S:heeej kde?
Otec chytil synovy hlavu a strcil ju pod hladinu...naraz vytiahol a vylakany syn hovori😒br />
S😲ci!! to co bolo!!
O:more synku!
S:heeej? kde?
Si ako ten synak...mam dalsie argumenta, no nema zmysel pisat!
Ada je zase tady
0
Precti si smudlo tohle😒br />
[odkaz]
:-!
kolmar
0
GTI-ho necitam!!! az takto zle na tom nie som. Preferujem mesto rozpravok skor pribehy zalozene na skutocnej udalosti😒br />
Odporucam hlavne odsek spolahlivost a poslednu aktualizovanu poznamku😒br />
[odkaz]
Ada je zase tady
0
OK, takze alespon vsichni vi, do ktere kategorie te zaradit >😁
A pamatuj si - nejlepsi motorizace osobniho automobilu je diesel! >😒]
Slavek-TDM
0
Na svete jsou tri zakladni paradigmata😒br />
- Zeme je placata
- Slunce je studeny
- A Ada ma pravdu
Proto je prosim nezpochybnujte.
Autům příliš nerozumím a chystám se koupit nějakou ojetinu s max. výdajem tak 80tis. Kč. Půjde o typicky "rodinný vůz", očekávám, že ročně najedu tak 10-15 tis.km. Nemám žádné speciální požadavky na jízdní vlastnosti ani komfort. Podle všeho to bude asi FABIA. Měl bych však jeden dotaz. Už v řadě článků jsem narazil na názor, že pro podobný typ ježdění je vhodnější benzinová verze. Proč??? Spotřeba je u nafty o cca 2l/100km nižší, to při najetých 10tis.km dává roční úsporu cca 5-6tis.Kč na pohoných hmotách. V čem je tedy výhodnější benzinová verze, pominu-li, že za stejně starý vůz (rok výroby cca 2003) zaplatím v bazaru o několik tisíc Kč. víc?????
Mimochodem, kde najdu nějak přehledně uvedenou spotřebu jednotlivých motorů fabií a jaký motor by jste tedy doporučily.
Díky
Diesel ma drahsiu bateriu, je tazsi - na tlmice a pruziny, v zime viac problemovy a hlucnejsi a tak dalej, nebudem tu rozpisovat kazdu malu somarinku a potom sa tu na mna niekto vrhne.
Bendzin je lacnejsi pri nakupe, je kultivovanejsi, menej poruchovy a podobne. Pozri u dieselu mas drahe sucasti ako turbo, vysokotlakove vstreky, cerpadla a tak, co sa casom vzdy kazia. Samozrejme zalezi na stave, km, zaobchadzani... No ked kupujes jazdenku tak ten risk by som nepodstupil nikdy!
Ty hladaj Benzin a do Faby jedine 1.4 16V robil sa 55kW alebo 74 kW. Ja mam ten silnejsi. Jazdim svizne, tocim sem-tam aj 6500 ot/hod. Spotreba svizna jazda 7,5, normalna 6,5 a da sa aj za 5,6 - ale to je otras. Jediny problem u tychto agregatov je ze papkaju olej - na vine su "len" kruzky ktore su maksie, staci ich vymenit a hotovo. Ja mam 130 tis. a papa ho minimalne. S cim bol problem s tym bol, no s motorm zatial nie. Dokonca mi presluhuju rozvody uz takmer 10 000 km a slape ako hodinky.
1.2 HTP mam skusenost, nebudem rozpisovat. je to vhodne len na kratucke trasy, nie na normalne pouzivanie - sa neoplati!
Mam ten 1.4 16V 74 kW, a hoci chodim svizne a tocim (tam kde dieselu ani nesniva) nezoberie cez 7,5, ked ides NORMALNE tak pod 6,5 neni absolutny problem. Ak chces aby to zralo cez 9, tak to musis byt drbnuty ty alebo ten motor...inac to nejde.
Dalej spolahlivost dieselov je ok, co sa tyka agregatov. Horsie su jeho sucasti, cerpadla, turba, vstreky...toto bendzin nema a hromada investicii odpada.
Dalej benzin meni rozvody po 120 tis. km, preco si to len nespomenul? lebo by to nahralo benzinu dobry bod?
1.4 TDI je hrozne nekultivovany motor, hlucny a pre vibracie trasuce celym autom tak "makko" ulozeny, ze pri razantom prejazde zatackou citis ako sa motor zakyva a negativne to ovplyvnuje jazdne vlastnosti - to su skusenosti ludi co na tom najazdili peknych par km.
Kupit diesel, za ktory zaplatim viac, bude viac poruchovy, viac hlucy, menej kultivovany a spotrbu bude mat len o cca 1,5-2 litra mensiu je podla mna blbost. Ak by to jazdilo dlhe trate a velky rocny nabeh, tak tam by sa o tom dalo uvazovat, no do 40 tis. nonsens.
PS: skus sa previest na 16V a tocit, a potom povedz co je nekultivovane!
1 - "Bendzin je na dlhe trasy a vtedy..."
2 - "Bendzin je lacnejsi pri nakupe..."
3 - "toto bendzin nema a hromada investicii..."
Člověče Ty jsi můžeš s Ádou podat ruce, jsi stejně umanutý jako on. Jedna-čtyřka není zdaleka tak dobrá a bezporblémová, jak tady vykládáš a jedna-čtyřka-diesel vůbec není špatný motor, jen je hlučný.
Pozri, pisal som rozdiel v spotrebe 1,5-2 litre, co si mi potvrdil, ale ver tomu, ze sa da aj za menej. Dnes po dojazde domov som mal 5,6!!! ale uznavam, ze to uz dlhsie umna nebolo :-! to uz nechajme tak...
Presne tak! tu sa jedna o kupe jazdenky! preto hovorim o drahych a poruchovych sucastiach motora, dokonca o jazdenky do 80 tis. kč! cize nie rocne auta! na to apelujem!
To ze niekto rad radi, niekto nie a podobne to tiez beriem, no pre moj priklad sa tu dost vsetko upelo na 74 kW verziu, je tu este (tusim viac rozsirena-neviem presne) verzia 55 kW s ktorou mas aj ty bohate skusenosti a vies, ze tiahne nizsie ako 74 kW, nevyprodukuje taky max. vykon, no na bezne pouzivanie kde sa to netoci je vhodnejsia.
>😁 no mam tam aj "lebo by to nahralo benZinu dobry bod" 😉
Viem o staznosti na HTP, viem o staznosti na MPI, viem o chytani sa za hlavu pri trojvalci! TDI, no pri 16V som vela staznosti nepocul, ak vies o chybach, kludne napis, rad sa poucim, nenahovaram nikoho na nieco co vyhovuje mne - ani nahodou. No ide tu o kupu jazdenky do 80 tis!!!! s rocnym nabehom 10 tis.!!!! tak sa zobudte! Zohnat v poriadnom stave auto po r. 2002 (optimal by bolo po 2004) je problem, a to chcete aj drahsi diesel mat za taku cenu? tak ten bude ale v kondicii... sorry, nechcem malovat certa na stenu, ale vies ako kazdy ossiera s jazdenkami... a v CZ a SR s dieselmi dvojnasob!
TDI 1,4 nicmene nepokladam do Fabie za optimalni dieselovou motorizaci. (Viz vyse). Objem totiz nicim nenahradis. Nicmene i tak nepochybne bude mnohem lepsi, nez jakykoli benDZInovy motor!
Diesel je v praxi samozrejme mnohem mene poruchovy, nez benDZIn, uz z duvodu absence zapalovani.
Doporucil bych dotycnemu napriklad tohle😒br />
[odkaz]%26priceFrom%… />
nebo jeste lepe tohle😒br />
[odkaz]%26priceFrom%… />
BTW: Fabia s 1,9 SDI muze jezdit na bionaftu.
Nutno ovšem podotknout, že povolené to má akorát tak od výrobce motoru. Bosch jakožto výrobce vstřikování to nikdy nedovolil, a to ani pro 1.9 SDI 😉
Pouzivat bionaftu u TDI PD ovsem mozne neni, To vi kazdy.
Je zname ze ten 74 kW treba tocit, a stazovat a nadavat na to je rovnake, akoby niekto nadaval, ze TDI sa nechce ochotne vytacat nad 3000 rpm, to je proste fakt, skoda to tu riesit, zalezi na tom kto aky motor chce, ako jazdi.
Ty par stovak, ja par tesattisic...cize par prikladov😒br />
Strbske poprad je supa trasa, potiahni to az do presova a mas 4.7!!!! osobne asi 3x sa mi to podarilo - dobry profil cesty!
Košice - Krosno a spat - moj oco - 5.6
Prešov - Nitra (do 120 km/h) 5.6
Prešov - Nitra (do 140 km/h) 6.3
Prešov - Krosno (včera) 5.6
Prešov - Martin (prives 550 kg, do 100 km/h) 6.5
Prešov - Martin (prazdny, dialnice cez 160 km/h) tusim to bolo okolo 7.6 (nepamatam desatinku uz presne)
Svidnik - Branisko, plne nalozeny, casto 140 a vytacanie, za takchto podmienok sa neoplati ponahlat,uz to pekne zerie, no bolo okolo 8 litrov!
Ale ty mas urcite s tymto motorom vias skusenosti vsak?
Mozem ti napist, hromadu veci co mi na motore aj aute vadi, naopak co je OK a co je super. No jazdil som hromadu vsetkych moznych motorov, a do Fabie I na maly rocny nabeh neni lepsia volba ako 16V, to je len moje odporucanie! Ten 1.9 TDI co si dal je uz uplne o inom agregat ako trojvalec, no zase tam je uz brutalna cena, bavime sa o aute do 80 tis. Nemam rad PD diesely, pre vela dovodov, no ten starsi je na tom podstatne lepsi ako 2.0, kazdeho pred nim varujem, niekto posluchne a niekto nie, susedovi nedokazal ani stodvacat tis. spravit a praskla hlava, myslis ze teraz kupi zase VW TDI PD? auto bolo pol roka po zaruke!
PS: ale mi ten benDZin zavidite,chceli by ste vediet kde sa to tankuje ze? >😁
PS: nedokazu si predstavit, co musi ridic udelat s motorem 2.0 TDI PD, aby mu praskla hlava 8-s . Alespon v jedne veci se shodneme, a to, ze 1,9 TDI PD 96kW byl lepsi motor, nez 2.0 TDI PD 103kW, jen se asi neshodneme na duvodech. U mne je to proto, ze ten druhy motor již nema takovou velice vyraznou a mimoradne prijemnou spicku krouticiho momentu. A take proto, ze ma z duvodu nizsiho kompresniho pomeru horsi energetickou ucinnost a tedy vyssi mernou spotrebu.
Do mesta (na krátke vzdialenosti) je jednoznačne vhodnejší benzín. Veľmi dobre to tu [odkaz] popísal kolman. Riadiť sa tvojimi radami skončí chudák chlap na mizine.
Na motor sa nedá pozerať len z pohľadu absolútnych čísel, ale hlavne z priebehu momentovej krivky. Darmo budem mať 320 Nm v rozsahu 750 otáčok to bude nepoužiteľné a človek bude radiť ako o život. Radšej budem mať 140Nm v rozsahu cca 4-5000 otáčok. Zámerne do toho nepletiem sprevodovanie.
K tým praskajúcim hlavám: chlap mohol normálne jazdiť (ako ty doporučuješ) po meste 10 tkm ročne. Pri týchto motoroch sú praskajúce hlavy samozrejmosťou (hlavne 125kW verzie)
Pokud jde o volbu motoru, tak většina řidičů nechce motor točit a jezdí 1500-3000ot a v tomto rozsahu se opravdu jeví lepší diesel. Ale zase z pohledu ježdění po městě se jeví lepší benzín, kvůli jednoduššímu startu, nižší spotřebě na volnoběh, nižší hluk a vibrace na volnoběh a pro rychlé starty větší rozsah otáček.
Dieselu dělají lépe dlouhé trasy s přibližně stejnou rychlostí, nejlépe dálnice, kde si diesel sedne a má nízkou spotřebu. Každá změna režimu u diesela přináší výrazné zvýšení spotřeby a nutnost často řadit. Navíc u TDI je velmi malý rozsah použitelných otáček.
Ale diesel má zase vyšší pořizovací náklady, je složitější a tak mohou být problémy s turbem, vstřiky, čerpadlem, či hlavou. Také ojeté diesely mají větší nájezd a většinou stočené tachometry.
Stocene tachometry - ano, to je mozne. Pokud ale nekupujes ojety vuz v AAA, ale u autorizovaneho prodejce, ktery jej vzal jako protihodnotu pri prodeji noveho vozu a je k dispozici servisni knizka, ze ktere lze vycist postupne servisovani vozu u ruznych autorizovanych prodejcu a postupny nabeh kilometru, neni nakup takoveho vozu vetsim rizikem. Osobne bych se nebal pro kazdodenni dojizdeni do prace a pro rodinne pouziti koupit Fabii I. 1,9 SDI pokud nebyla bourana a na motoru je okolo 100 tis km. Takovy vuz koupis za 70 az 90 tisic korun a bude spolehlive slouzit dalsich 100 tisic km bez potreby nejakych vetsich investic -> a za palivo das v porovnanis benzinovou 1,4 jen cca 60%. O lepsim svezeni ani nemluve 😄
Jezdím s Mondeem 2.2TDCI a každé zastavení na semaforech, každý rozjezd, to je vír v nádrži. No a pak jízda nad 130km/h, to už taky žere. Spotřeba mezi 5,5-9,5litry podle stylu jízdy. :-! To u benzínu jsem byl pořád mezi 8-9,5 litry.
SDI nemá ani váhu vzduchu, ale ty současné stejně potíže vesměs nedělají.
Autor: MAFA -Martin Pinkas
Škoda Fabia 1.9 SDI nepatří mezi silniční rychlíky,ale i tak vykazuje lepší zrychlení než její sestra se základním benzinovým motorem 1.4. K tomu má nízkou spotřebu nafty a řidič ocení také komfort jízdy díky velkému záběru motoru v nízkých otáčkách. Ve srovnání s benzinovým pohonem 1.4 (50 kilowattů) je ovšem diesel o 60 tisíc korun dražší a další necelé dvě tisícovky ročně navíc vydá majitel za povinné ručení.
Motory fabie zatím budí rozpaky. Benzinová čtrnáctistovka neporazí konkurenty pružností ani spotřebou. A to ji má následovat ještě slabší agregát 1.0. Mnohem lepší dojem zanechala v redakčním testu naftová fabia s koncernovým motorem 1.9 SDI. Ten - stejně jako nepřeplňované konkurenční diesely - nedělá zázraky a podle výsledků měření nezávislé zkušebny pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) fabii zrychluje z klidu na sto kilometrů v hodině za necelých osmnáct vteřin, ovšem velký točivý moment, který je cítit po mírném sešlápnutí pedálu již v nejnižších otáčkách, jízdu zpříjemňuje. V praxi to znamená, že řidič nemusí podřazovat tak často jako u benzinových verzí. Naftový motor rovněž žádá méně levnějšího paliva než benzinový. Na zkušebním okruhu polykala Škoda Fabia 1.9 SDI v průměru 4,7 litrů nafty na sto kilometrů, což je zhruba o dva litry méně než na stejné trase spořádala benzinová Fabia 1.4. Nejvíce nafty spotřeboval testovaný automobil při jízdách po městě, ovšem ani v těchto podmínkách nepřekonal hranici sedmi litrů na sto kilometrů. Porovnání výsledků měření v ÚSMD ukazuje, že Fabia 1.9 SDI zrychluje z klidu na sto kilometrů v hodině o vteřinu rychleji než benzinová čtrnáctistovka s výkonem padesát kilowattů, u které automobilka díky nižší ceně očekává největší zájem zákazníků. Z porovnání pružnosti obou vozů při akceleraci ve vyšších rychlostech na čtvrtý a pátý stupeň vychází o něco lépe Fabia 1.4. Velký konkurent naftové fabie na domácím trhu, Fiat Punto 1.9 D, dosáhl při měření zrychlení a pružnosti ve zkušebně ÚSMD podobných výsledků jako benzinová Fabia 1.4. Sečteno a podtrženo: ani naftový motor 1.9 SDI, ani obyčejná benzinová čtrnáctistovka nezaručují Škodě Fabii takovou pružnost, která by posádku zatlačila do sedadel
Len ja som porovnaval s tou najsilnejsou, nie 50 kW (to tiez nevadi a je ok).
Co podla mna neni ok, je ze auto co zrychluje na sto za 18 s je podla tu panov diskuterov ovela sviznejsie ako auto, co to ma na tachu za 11,5 (74 kW) a 55 kW verzia presne neviem, okolo 13 by mala mat.
A nechtěj mě vytočit. Vše co jsem kdy uvedl mohu doložit. 😄
Je to technicke zdvovodnenie co sa v tom agregate deje a preco diesel do mesta neni vhodny, tie nove 2x! lebo v kazdom servise ti potvrdia ze to viac zanasa DPF a dlhe trasy a vysoke teploty vo vyfuku nie. Bohuzial niekto tu len nema relevantne argumenty len vysmievanie a vypisovanie chyb v textoch.
Mimo ine, ten pan jazdi kazdy den do prace 40 km a spat, a potom este vedlajsie trasy, cize ten sup nejazdil len po meste, aj tak to chudak nerozchodil. 1.9 TDI mal vela much, no bol podstatne spolahlivejsi ako 2.0, co uz, ja pevne dufam a verim, ze nove CR budu ovela lepsie, no to uvidime az casom.
PS: Ada, ja jetiho 103kW tiez jazdil, bol som vcelku spokojny, len dost skoro ten motor zdochynal, uz pri cca 2800 bol K.O, pricom HDI, boxer diesel ci i-dtec od hondy sa vytacaju podstatne viac!
Som rád, že niektorí ľudia uvažujú ako a kde budú auto používať a podľa toho podriaďujú výber motorizácie. Zhrniem to😒br />
- krátke trasy, časté štartovanie, nízky ročný nájazd = benzínový agregát - pozitíva oproti dieslu:
rýchlejšie sa zohreje na prevádzkovú teplotu, nižšie emisie (všetky nielen CO2), jednoduchší a lacnejší servis, nižšia hmotnosť nad nápravou,...
- negatíva: vyžšia spotreba paliva o cca 20% oproti dieslu vo všetkých režimoch.
- dlhé trasy, veľký ročný nájazd (nad 30000km) = diesel
Potom tu su ine argumenty, ktore viac suvisia napr. s citom a zvykom, napr. obluba vysokootackovych bendzinov, kultivovanost a tichost chodu, odpor voci pomalemu zahrievaniu a tak... resp. aj pri kratsich trasach caste tahanie tazkych privesov alebo jazdy v terene kde je potreba viac N.m (to nahrava dieselu). Treba vzdy zvazit kto co potrebuje, a ak na to ma, tak potom aj kto co chce a dat to dohromady (poznas to, ak niekomu staci 20d, no ak na to ma a chce sem tam vyjst na okruh, ci zvonivy zvuk a tocenie tak zvoli aj 30i).
PS: motor v Yeti 2.0TDI CR "zdochyna" pri 700RPM, ne pri 2800.
>😒]
Je ina doba... vies...vsetko je uz inak, nic nie je ako sa zda...nic sa nezda ako je... to trasenie (hlavne spojkovym pedalom) je pravdepodobne specialna priplatkova masazna vybava, co nedokaze ponuknut ani BMW ci MB, treba uznat, VW je spicka starostlivosti o chodidla!
>😁
Tie dodavky maju diesel preto, ze nechodia len po meste, ale ze maju obrovsky nabeh km rocne, a tam uz to pocitanie s prevadzkou (spotrebou) je hlavny argument, a druhy je tah motoru a N.m - ked vozia tazke naklady.
Preco tu zase prekrucas a klames? viem, ze nesi analfabet do aut (hoci to tu priznam sa casto tak vyzera), urcite si jazdil boxer diesel a vytocil ho napr. na 3500 rpm, a to iste si (dufam) skusal aj s Yetim - potom vies o com hovorim, skoda dalsich slov a casu tu vypisovat 3x nieco, argumentovat a ty stale melies dookola to co ti najviac vyhovuje.
Zatah motoru je velice dulezity - nejen pro prevoz nakladu, ale zejmena pri predjizdeni.
Dodavky jezdi typicky POUZE po meste. A proto maji diesel.
Nehodnotim kulturu chodu 1,4TDI. To neni povedena motorizace pro fabii. Ale i tak nepochybne mnohem lepsi, nez 1,4 16V bendzin.
Zda se mi, ze jsi ve svem zivote najezdil prvnich 10 tis km v aute s tim nepovedenym motorem a poradne auto jsi jeste nikdy nekociroval. :-!
Mam prejazdene od 3 valcom az po V8, na rozdiel od inych nie len B, ale aj C a T - ano, ano....mas pravdu, tam je najlepsi diesel >😁
Bendzin atmosfera? alebo s trubinou? diesel? s turbinou? PD? CR? starsie predkomorky? vo vsetkom som sedel, od Getza az po Liazku, tak ma nesser, no neznizim sa tak aby som ti tu nadaval, niekto musi byt aj inteligentny a rozumny...
Naco by si ho tocil? hovori ti nieco pasmo vyuzitelnych otacok? ak predbiehas konsky povoz tak ti to je na gutu, ak 2 trucky v stupani tak potom uz nie. Sam viem ako sa jazdi, strejda svoje exmondeo pri predbiehani tocil na 4 tis. Pozanm ludi co sa neponahlaju, radia pod 2500 a nikdy im to nechyba, no druhym A N O a to by si uz konecne mohol pochopit!
"V beznem silnicnim provozu JE DIESEL BEZ VYJIMKY MNOHEM LEPSI motorizaci. A to dokonce i v pripade trochu nepovedeneho 1,4 TDI PD" >😒]
A 1,4TDI je lepsi motorizace nez 1,4 16V bendzin.
V čom je lepšia? Jedine vo vibráciach!
Jaké je pozitivum 1,4 TDI? O půr litru nižší spotřeba? 1,9 TDI už nemá ani to, nemluvě o vyšší pojistce a větší oblibě zlodějů.
Cpát do malého auta naftu je jako koukat na černobílou televizi v době, kdy frčí LCD, plazmy a už i diody, snad jsi to Ádélo pochopila
No na svoj rozumny prispevok, kde si poskytol nielen domienky, ale aj inf. ktore maju zmysel a vysvetlenie necakaj reakciu od Adu, na taketo nevie reagovat, len na benDZin a podobne...
PS: toci sa k 5-6tis. len ked to je potrebne - napr. pri predbiehani, co je tak cca 2x za cca 70 km jazdy, a vzdy len s teplym motorom!
Jeden kus mal problem so vzduchovahou.
PS: faktom je to, ze rendliky mali okolo 120k km problemy s prednou napravoum, aj ked silenbloky a tlmice za extra problem nepovazujem. Horsie boli zodrane kluce, takze si mohol medzi vozmi zamienat kluce az na to, ze si nebol schopny nastartovat
Stále sa bavíme o ročnom nájazde okolo 10tkm.
BTW: stale trvam na tom, ze optimalni motorizace pro Fabii je 1,9 SDI.
Mas outlandera, neviem kde si pisal cim vsetkym si zvysoval vykon (aby to islo aspon ako to hdi od psa) a chvalil si sa aky je to rozdiel ked to taha v sirsom rozsahu otacok - TO SI PISAL TY OSOBNE! a dnes, par prispevkov vyssie mi pises, ze radis pri 2300 ot, a iba hlupak toci a podobne, tak aky mas ten rozsireny rozsah? od 1500 - 2300? to je vazne delo! Prestan prosim pekne oblbovat ludi a vysmievat sa ak nemas relevantny argument, ja som pisal aj o technicke ako to v praxi funguje a zdovodnil preco diesel nie do mesta, ty si nic relevantne nevyprodukoval.
Stejne tak Outlander s motorem TDI PD je samozrejme lepsi, nez motor HDI. Upravy na SW meho motoru nespocivaly v nicem jinem, nez nahrani originalniho SW od VW, ktere plne vyuziva parametru motoru. Protoze ten puvodni SW umyslne omezoval kroutici moment v oblasti 1700 - 2200 RPM, aby se v tom voze lepe prodavaly motory HDI. Ale to je tema, ktere sem nepatri. Nicmene je jasne, ze hodnotit diesel podle toho, jak se chova v oblasti 3 - 4 tisice RPM jen prozrazuje, jak hodne jsi mimo misu a vubec nevis, o cem se tu diskutovalo. Tvoje volba vubec nejhorsiho bendzinoveho motoru do Fabie to jen potvrzuje.
Diesel nehodnotim medzi 3-4 tis. rpm, to som nikdy netvrdil a ani nebudem - zase len klames a prekrucas. Hovorim napr. o tom , ze zacne tahat naplno pri cca 1900 a zdochne pri 2900 a honda ci boxer diesel napr. od 1800 (alebo 1900 to je jedno) az do 3500 tahaju - cize v pripade potreby mas sirsie pasmo vyuzitelnych otacok - v tom su motory na jazdu lepsie.
PS: pre teba najhorsi, pre mna najlepsi, uz nema zmysel dalej to tu pisat, len mi prosim este napis (aby sa potvrdilo co si napisal) v com vsetkom je motor 1.4 MPI 44kW lepsi od 16V!! je pomalsi, zastaralejsi a ma vyssiu spotrebu...
S:heeej?kde?
O:no priamo pred tebou!
S:heeej kde?
O:Vidis tie krasne vlny!
S:heeej kde?
Otec chytil synovy hlavu a strcil ju pod hladinu...naraz vytiahol a vylakany syn hovori😒br /> S😲ci!! to co bolo!!
O:more synku!
S:heeej? kde?
Si ako ten synak...mam dalsie argumenta, no nema zmysel pisat!
:-!
Odporucam hlavne odsek spolahlivost a poslednu aktualizovanu poznamku😒br /> [odkaz]
A pamatuj si - nejlepsi motorizace osobniho automobilu je diesel! >😒]