Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
4. 4. 2004 22:35
neregistrovaný "m@rtin"
5. 4. 2004 13:08
neregistrovaný "STAVROS11"
5. 4. 2004 14:37
neregistrovaný "RedBaron1"
6. 4. 2004 11:18
neregistrovaný "Turbo11"
6. 4. 2004 18:08
neregistrovaný "marlin"
5. 4. 2004 11:28
neregistrovaný "signori"
5. 4. 2004 21:59
neregistrovaný "m@rtin"
6. 4. 2004 07:38
neregistrovaný "STAVROS11"
6. 4. 2004 08:28
neregistrovaný "luf"
6. 4. 2004 11:03
neregistrovaný "Dinar1"
6. 4. 2004 20:00
neregistrovaný "m@rtin"
6. 4. 2004 22:08
6. 4. 2004 22:34
neregistrovaný "RedBaron1"
7. 4. 2004 07:56
7. 4. 2004 14:09
neregistrovaný "RedBaron1"
13. 4. 2004 09:46
7. 4. 2004 12:04
neregistrovaný "Turbo11"
19. 4. 2004 15:07
neregistrovaný "Colin Chapman"
neregistrovaný "m@rtin"
4. 4. 2004 22:35
BMW 3 v. Volvo S40
Potřeboval bych poradit od někoho, kdo danému tématu rozumí. Je mi 21 let a jsem sportovně založený. V září loňského roku mě a mámě koupil táta dohromady nové BMW 320d. Ačkoliv jsem mladý mám odježděno několik tisíc kilometrů, projel jsem např. křížem krážem celé Spojené státy. Zkrátka miluju značku BMW a po převzetí nové "trojky" jsem se do tohoto automobilu zamiloval. Před tím jsme měli Opla Astru 99. Takže uznáte, že pro mě jízda s "bavkou" bylo něco jiného. Auto mi po všech ohledech naprosto vyhovuje, ale.....

Mamča je ženská a je pravda, že BMW má neuvěřitelně těžkou spojku a jezdit v zácpě s tím není žádný med, ani pro mě. A nastal další problém, dost často jezdíme na hory, bohžel u BMW s náhonem na "*" nevyjedete skoro nikam. Stačí v Praze, když napdanou 2cm sněhu a nevěřili byste co to s autem dokáže udělat. Nějaký protiprokluz DSC vám je na dvě věci. Jediné co pomůže jsou dva pytle cementu do kufru. No zkrátka mamča s BMW není spokojena a uvažujeme o odprodeji, dokud se dá prodat za solidní cenu a koupi Volva S40. Já bych nejradši BMW nedal z ruky, ale.... měl bych na někoho z vás pár otázek a to?

-Proč BMW a Mercedes (2 nejprestižnější automobilky na světě) dělají náhon na zadek? Není to opravdu už překonané? Tradice?

-Kdy se může očekávat nástup nové "trojky"?

-Co byste brali vy?

Mé dojmy a srovnání obou značek. (Testovací jízdu Volvem mám za sebou)

BMW:

+naprosto perfektní jízdní vlastnosti - krouťák 330

+perfektní podvozek - přes retardéry jedině zrychlit

+tichý diesel

+dokonalý prostor pro řidiče, vše na svém místě

+brzdy

+natočený střední panel k řidiči

+"17" na 225

+kombinace čaloun / kůže

+velká nádrž

+vak "chobot" v díře mezi zadním sedadly, což se možná zdá jako maličkost, ae je to něco fakt dokonalýho. Až když s tím jezdím to oceňuji.

+je to prostě Bavorák

-náhon na zadek

-těžká spojka

-nemá bi-xenony

-málo místa vzadu na nohy

-tahle trojka je u konce, za rok je tu nová

-na*** palubní počítač (zlatá Astra)

-vzadu kličky - trochu "fó pá BMW, nemyslíte?

Volvo

+je teď úplně nové, takže mám jisto, že dalších 7 let nepříde nová S40

+krásný design

+náhon na předek

+pohodlnější sedačky

+větší výbava v ceně (bi-xenony, plná elektrika, více airbagů........)

+vyšší bezpečnost

+více místa všude

+praktičtější kufr

+kupujeme ho teď, tudíž si můžeme dokoupit něco co nám v BMW chybí

-nemá zkrátka takovou prestiž jako BMW

-jel jsem benzínem 2,4, takže nemohu soudit, ale přesto se tohou dvoulitru u Volva bojím - 100kW (BMW 110kW)

-velice mě zkamali brzdy

-nemá sportovní střih

-"17" na 205

-buď jen kůže nebo jenom čaloun. Což u BMW v kombinaci je velice praktické, tam , kde se to nejvíce špiní je omyvatelná kůže a tam, kde se potíte nebo kde to chladí je čaloun

-zbytečně velký volant

-loketní opěrka u řidiče je příliš krátká, u BMW si položíte loket na opěrku a zápěstím řadíte.

-je teď nové a bojím se "dětských nemocí", které se vychytají postupnou několiakletou výrobou.

Díky moc za radu, spíše bych byl rád, kdybyste do toho nemchali pocity k lásne k jedné či druhé značce a racionálně se zamysleli nad nedostaty či přednostmi. Také nad tím, že s tím jezdí padesátiletá mamča. A jestli třeba těch 10kW na výkonu bude tolik znát? Na prodejce se spoléhat nemohu, ty vám vždycky budou nutit jenom jejich značku a nadávat na tu druhou. ALe hlavně mi někdo vysvětlete v čem je lepší náhon na zadek a proč se ho BMW tak skálopevně drží?

Díky moc, moc mi (nám) tim pomůžete.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "STAVROS11"
5. 4. 2004 13:08
Re: BMW 3 v. Volvo S40
ja bych jeste pockal, az se vychytaji ty detske nemoci. Ma je kazde auto, od Mercedesu po Skodovku. Takze ja bych bud pockal nebo koupil neco sikovnejsiho -napr. Subaru atd. atd.
neregistrovaný "RedBaron1"
5. 4. 2004 14:37
Re: BMW 3 v. Volvo S40
Náhon na zadek je jednoznačný plus a důvod, proč jiný auto než bavora nechci. V zimě je to nejlíp ovladatelná kombinace za předpokladu, že to máš natrénovaný, problémy s trakcí jsou nesmyslem, který při použití kvalitních zimních pneumatik u svých aut vůbec neznám. 540i si letos vůbec nevšimla, že nějaká zima byla, šestka si toho všimla, ale o to větší měla radost :D
neregistrovaný "Turbo11"
6. 4. 2004 11:18
Re: BMW 3 v. Volvo S40
Od urcite sily je nahon na zadek nutnost (nebo 4x4). Proto "silnejsi" automobilky pouzivaji zadek. Dle tveho hodnoceni mam pocit, ze si jezdil na snehu na letnich. :roll: Ale treba se pletu. Nahon na zadek je spis +, ale asi ne pro mamu. ;-)

BC, okna v el. a bixenony sis mel priplatit. Ale co furt mate s tema klikama a malo mista vzadu? Koho tam vozis a jak casto? 8-s

Presednout z 110kW diesel na 100kW benzin, navic jeste nezajety, bude trosku utrpeni. Ten zatah v nizsich otackach ti bude chybet. Jak pronesl muj znamy po presednuti z dieselu do V40 s 100kW - "Je to jako kdyz slapes do *!" :shock:

Navic cena BMW uz moc klesat nebude. Ta klesne nejvic tesne po nakupu noveho. Ted uz je to jedno. Abys nechtel prodavat za rok to Volvo. To prodelas kalhoty. Proste nech si BMW a mamce do kolon kup Yarise s automatem. 8)
neregistrovaný "marlin"
6. 4. 2004 18:08
Re: BMW 3 v. Volvo S40
tak si kup BMW 3 4x4 s manualem a padlama pod volantem a mas to (teda jestli se to dela) :roll: :*) v tady v ty kombinaci
neregistrovaný "signori"
5. 4. 2004 11:28
Bez nadpisu
To novy volvo vypada fakt pekne,nebal bych se toho. Co se tyce 10kW na vykonu,tezko rict,chce to v obou autech se projet a uvidis. A k tomu nahonu na zadek. je fakt ze na snehu je to pekne na***,zazil sem to v zigulu a dokaze to nastvat. Ale zas az zazijes pretacivej smyk a naucis se ho zvladnout,tak to pochopis. to je vec kterou s neutralnim, maximalne nedotacivim Volvem nezazijes. Dost zkusenejch ridicu ma radsi pretacivy auta nez nedotacivy,pretacivej smyk se da zvladnout elegantne volantem a az se to naucis,budes mit tendenci takhle projizdet zatacky. To je podle me mimo tradice hlavni duvod proc se BMW,nebo MB porad drzej zadniho pohonu...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m@rtin"
5. 4. 2004 21:59
Bez nadpisu
signori:

díky, ikdyž nevím, když ukážu tvůj příspěvek mamče jestli jí přesvědčím? Pláču, když vidim co v tom vozí - kytky apod.

ALe každopádně díky za výklad. Takže náhon na zadek svůj smysl má.

STAVROS:

Hm, Subaru je hezký, ale doma neprosaditelný. Tak možná A4, ale ta se mi zase moc nelíbí.

RedBaron: Ty máš šestku? To je snad nejhečí kupaso, který znám.

ALe každopádně díky. Mě bylo divný, proč by se dvě neprestižnější značky držely něčeho co je out.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "STAVROS11"
6. 4. 2004 07:38
Re: Re:
jasne, kazdej vybira auto jinak. Nekdo ma rad prestiz - zrejme se jedna o nemecke trio- a jiny zase neco jineho.
neregistrovaný "luf"
6. 4. 2004 08:28
Re: Re:
Samozrejme, ze ma. Napriklad uz len preto, aby Alfa mohla ukazat, aki su tam machri a postavit lepsie ovladatelne vozy s prednym nahonom >:-[]
neregistrovaný "Dinar1"
6. 4. 2004 11:03
Bez nadpisu
S rodinou na hory jedu taky radeji s prednim nahonem, dava vetsi jistotu v tom nekam vyjet, naopak pro uziti si zabavy na snehu je lepsi zadni nahon. Ten je taky lepsi po dalsich 300 dni v roce, kdy neni snih, zvlaste u silnejsich aut prenese vykon na silnici lepe, tzn. vyrobci, ktery delaji programove silna auta se tohoto pohonu drzi.

Nevim jaky je rozdil v kroutaku u 320d a 2,0d volva, 10kw rozdilu u dieselu by pri srovnatelnych Nm nemelo byt moc poznat, ale rozhodne bych pred koupi volvo s tim motorem vyzkousel.

A co MB cecko, o tom jste neuvazovali? Aktualni cena dieselu pod 900tis.,

dobra vybava, designem dle meho S40 predci. Spojku bude mit urcite lehci nez BMW, ale k MB patri automat.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m@rtin"
6. 4. 2004 20:00
Bez nadpisu
Dinar:

Krouťák Volva je 320, BMW má 330. MB "C" má náhon na *, takže je to prašť jak uhoď. A hlavně Mercedesa nechceme, ne proto, že by se nelíbily nebo, že by byly špatný to naopak. Ale sousedi jsou dost dobrý hovada a bavka je už objetá klíčem skoro všude. Ten Mercedes bije do očí ještě víc. Automat nechci v životě, jsem zastáncem manuálu. Co tam chceš, to tam máš.

Turbo:

Ne máme tam zimáky. Je pravda, že ten náhon na zadek je na sněhu neěikovnej. To je prostě fyzika - těžkej předek s motorem a lehkej zadek s náhonem. V kopci je to pěkná baletka. Hm ty bi-xenony mě s... taky. Elek. okna vpředu samozřejmě jsou. I mě jsou vzadu ty kličky fuka, ale u BMW bych to nečekal. A toho místa vzadu je tam málo, jsme dost vysoká rodina, tatík má S80 a to je rozdíl.

Ne já psal o Volvu 340 2.0d ne o benzinu. Je teda pravda, že ta 2,4i byla líná jako prase. Hm "mamče kup Yarise" Já bych rád, ale studuju :shock:

marlin:

Tahle bavka žere 5,5 v kombinaci, tedy když s tim jezdí máma :-) 4X4 bude dost žrát ne?
Rozbalit vlákno
5
6. 4. 2004 22:08
Re: Re:
ak je to otazka len financii, tak je urcite lacnejsie nechat si BMW a kupit yarisa, nez bmw predat a kupit nove auto-navyse, nic sa tym nevyriesi, obaja nebudete spokojni nikdy ak budete mat spolocne auto.
neregistrovaný "RedBaron1"
6. 4. 2004 22:34
Re: Re:
m@rtin: Už jsem to říkal několikrát, ale díky tobě se budu znovu opakovat, lehkej zadek je žigulíková legenda a nesmysl. Moje BMW 540iA z roku 93 má 51% váhy na zadku a tvoje na tom určitě nebude hůř. Z čeho vlastně vychází ta tvoje obava ze zadního náhonu? Já když nechám zapnutý DSC a praštím s plynem na ledu o podlahu, tak motor dělá móoooo a poooommaaaliiiičkkku se rozjíždí jako bych ho držel jen milimetr. V čem je teda problém?

Pak už zbývá jen se zeptat: Máš tam nějaký slušný zimáky?
Avatar - petous
7. 4. 2004 07:56
Re: Re:
Tvoje BMW má možná 51% na zadku, ale v podstatě každej předohrab má 62-63% na předku, uhláky maj v předu ještě větší procento, což je cca o půlku víc než má nehnaná náprava a v tom je ten rozdíl. Takže na sněhu rozdíl bude, i kdyby se RedBaron s DSC na hlavu postavil, tak nemůže mít srovnatelnou trakci.

add těžká spojka: není levnější nechat auto přepákovat? Stačí prodloužit páku, případně posunout střed pedálů směrem dolů, např. přídavnými hliníkovými pseudo tuning doplňky, určitě to lze zvládnout za míň peněz, než budeš tratit na prodeji BMW. Já měl kdysi u Hondy podobnej problém, a prodloužení pedálů celkem pomohlo. Páka je údajně první nástroj, který člověk objevil, tak bych ten pravěký systém aplikoval.
neregistrovaný "RedBaron1"
7. 4. 2004 14:09
Re: Re:
petous: To, že má předohrab 63% na předku, je jeden z důvodů, proč bych do toho nešel. Tam tě předek bezpečně vytáhne ze zatáčky ven - do strouhy :-)

Ale asi to vidím jinýma očima. Mě připadá v zimě smyk celkem přirozená věc a když někde neprojedu, tak mám řetězy.
Avatar - petous
13. 4. 2004 09:46
Re: Re:
asi to fakt vidíš z jiného úhlu, chce se to více koukat do struh kolem cesty.
neregistrovaný "Turbo11"
7. 4. 2004 12:04
Bez nadpisu
Marlin: Manual s padlama pod volantem? To mel naposled Wartburg a to padlo bylo jenom jedno. :D

M@rtin: Nevim, jak jsem prisel na ten benzin. Asi me zmatla ta 2,4. :*) Tema manal-automat bych nerozebiral, to je vec preferenci. Ale zbavil by si se te tezke spojky. :-) 4x4 v nafte je jenom 330xD, tam ta cena leze nahoru a spotreba bude tak 8-9l(u mamy). Pretacivy je to trochu taky(38% predek/62% zadek). BMW tak proste funguje. :-! Jo a ta blba jizda na snehu obecne, to je dan za velky a nizko polozeny kroutak u nafty. A to ma BMW super naftu. S benzinem se to da lepe davkovat. :idea:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Colin Chapman"
19. 4. 2004 15:07
Red Baron
dost dobre si prezbrojil Red Barone, ved si mal predtym 635 CSI,

ale 540 je tiez dost delo len ten automat je zahada, uz som ta davno nevidel na ziadnom fore,na ispeed som nebol ani napametam,

k teme: podla mna je 3 BMW o dost lepšie čo sa týka imidžu, podvozku , lepšie motory, lepšie spracovanie,prívetivejší dizajn, tak neviem o čom polemizovať,3 nedostala tolko ocenení a nevyhrala tolko testov len tak prenic zanic,ale tym nehovorim ze S40 je zla, len tvrdim ze vysledok je pre vacsinu ludi jasny,
Rozbalit vlákno
0