Auto.cz

Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroen Xantia
neregistrovaný "LubomirII"
| 14. 2. 2005 22:19
Aké máte skúsenosti s týmto vozidlom?
Citroen Xantia
neregistrovaný "gorge_No1"
| 17. 2. 2005 18:46
mám ty nejlepší zkušenosti, jednu mám. když chceš něco vědět, tak se zeptej..
Citroen Xantia
| 27. 2. 2005 19:49
Jednu mám, pět let v pohodě a pak začaly problémy: hydraulika, regulace výšky zadní nápravy. Jízdní vlastnosti se posunuli do houpavé měkosti a ojnice mi podala ruku ve 160 po ujetí 65 000 km.
Citroen Xantia
neregistrovaný "Mitsi"
| 28. 2. 2005 12:33
Přestože Xantii sám nevlastním, rád bych dodal pár drobností:

- u systému hydraulického pérování dochází po cca 80-100 tis. km k úniku dusíku ze sférických polokoulí, což se projeví tím, že auto místo plavného překonávání nerovností po silnici doslova poskakuje, jakoby mělo závěsy kola "natvrdo přivařené"; pomůže jen výměna oněch polokoulí (min. 4, ale v případě vyspělejších systémů je jich tam ještě víc), což vyjde na dost peněz;

- pokud se jejich včasná výměna zanedbá, rychle odejdou ostatní prvky uložení náprav (čepy, závěsy, silentbloky...);

- pravidelně kontrolovat a měnit je třeba speciální hydraulickou kapalinu v celém systému;

- při koupi ojetiny je naprosto nezbytné v každém případě zkontrolovat, zda auto nemá po natlakování systému pérování postavení zadních kol výrazně do tvaru písmene A (pokud tomu tak je, jsou pryč ložiska v zavěšení ramen zadních kol, což je opět poměrně drahá sranda);

- ve francouzsky hovořících zemích koluje vtip, že "opravit poruchu na Citroenu s hydraulickým pérováním je složitější než opravit helikoptéru";

- pokud vše funguje, jak má, je Xantia naprosto pohodové auto s vynikajícími jízdními vlastnostmi a existuje asi jen málo konkurenčních vozů, které by byly pohodlnější a prostornější, zvláště na zadních sedadlech.
Citroen Xantia
| 28. 2. 2005 12:39
ta vymena tych guli stoji priblizne tolko co kupit 4 nove tlmice. aspon tak som pocul.

inak je pravda ze xantia ma prijemnejsie perovanie ako C5
Bez nadpisu
neregistrovaný "oddie"
| 28. 2. 2005 13:56
Výměna těch koulí vyjde zpravidla o poznání levněji, než je koupě 4 kvalitních tlumičů na jiné srovnatelné auto. Prvky uložení náprav odcházejí tak jako tak, opět podobně jako u srovnatelných vozů, ovšem nejsou nijak drahé. Pravidelná kontrola a výměna LHM je opravdu namístě, opět to však není žádná finanční rána. Ad zadní náprava - jedná se o problém společný většině Peugeotů a Citroenů té doby, ramena uložená na jehlových ložiscích. Jejich stav se pozná 1. propérováním - nesmí zůstat viset, 2. na zvedáku pajcrem do strany - nesmí mít vůli. Pokud jsou kola viditelně do A, je náprava v pr... Repase těch náprav stojí od 4 do 10tis, kdy u těch poctivějších (a dražších) přelisují ty čepy (a použijí kvalitní), kdežto u těch levnějších je jen ovaří a ostruží... K tomu francouzskému vtipu - nikdy jsem jej neslyšel, ale zrovna Xantie mi přijde dost jednoduchá.
Bez nadpisu
| 1. 3. 2005 20:11
Xsantia je můj druhý Citroen po BX. Tam jsem se vyřádil s hydraulikou také ale protože to byla ojetina bral jsem to jako daň. Potom jsem koupil novou Xsantii a pět let to bylo v pohodě. Proto jsem také koupil Xsaru. A pak začal smolný rok mých Citroenů. Měsíc po záruce začala Xsara Hdi nepravidelně vynechávat několik taktů motoru. Naprosto nepravidelně, bez ohledu na způsob jízdy. V autorizovaném servisu v Osadní ulici v Praze mi postupně vyměňovali několik dílů až mi tvrdili, že jde o počítač. Tak jsem zaplatil asi 25000, protože jsem od dovozce dostal slevu. Bohužel závada se opakovala. Nakonec vyměnili nějaký snímač otáček motoru. V té době začala Xsantia 2.0 benzin brát asi 5 litrů oleje na 1000. Po dvou opravách v autorizovaném servisu za asi 15000 byla závada odstraněna. Nakonec mě vybouchl motor na dálnici v Německu při návratu z Francie při 160. Vyhřála se druhá ojnice na klikovce a vyběhla ven. Motor měl cca 65000. V servisu mi řekli, že se to občas stává a vždy jenom na druhém ojničním oku. To mě dost zarazilo, protože se Škodou 120 jsem ve 100 000 také absolvoval cestu do Francie dva roky po sobě na plnej knedlík a dojel.

Chtěl bych upřesnit, závadou hydrauliky není myšlena výměna koulí. Ty jsem absolvoval několikrát. Musel jsem také měnit hlavní regulátor tlaku, protože nedržel tlak po předepsanou dobu. Ten stál asi 6000 Kč. Ale došlo postupně ke změně celkových jízních vlastností, tak, že je ostřejší jízda nejistá. Pravděpodobně celkovou změnou vlastností a vůlí všech uložení a pákových převodů regulačních členů a snímačů polohy náprav. Jejich oprava by pravděpodobně znamenala výměnu všeho. Dále dochází k uváznutí snímače polohy zadní nápravy, je to drobnost ale zlobí.

Oba Citroeny ještě mám, ale už jsem ztratil důvěru.
Jak je to ....
neregistrovaný "PetaC5"
| 13. 6. 2005 11:46
Docela mě problémy s Xantií překvapují, zvláště když byla kupovaná nová. Mám hodně známých vlastnících BX i Xantie.

Moje osobní zkušenost : BX 1,6 1992 dovezené jako 10 let staré z Německa, poškozený př. nárazník, cena 14 tKč, (tady na jiné doklady), servisní kniha, servisované, metalíza, výbava, najeto 125 tkm. Mimo foukání koulí a výměnu hydr. čerpadla (vytrhla se plech,. řemenice, spravily to 2000,- za výměnu staršího) BX sloužilo bez nejmenších problémů a stále vypadalo velmi pěkně zvenku i zevnitř. Do světa šlo s najetým 145 tkm a majitel si moc pochvaloval. Mělo jen maličko větší spotřebuje oleje, což přičítám guferům na ventilech - známé "nemoci" Citroenů.

Xantia dovezená opět z Německa - Break 1,8i 1997, najeto 116 tkm, serviska, plná výbava - klima, ABS, bagy, elektrika, DO ...., metalíza. malý šrám pod zadním světlem, ohnutý závěs, cena 109 tKč. Nyní po 7 tkm dofuk koulí, výměna zadního výškového korektoru (1500,- i s prací za starší), doplnění AC - to snad jen pro jistotu, vyměna LHM. Spodek auta bez jediné známky koroze, vše funkční.

TK, emise bez problémů, jízdní vlastnosti taktéž. Nemůžu si stěžovat, myslím že auto může ještě dost dlouho bez problému sloužit. Možná maličko vyšší spotřeba oleje než by se mi líbilo - ale dle normy Citroen OK (na druhou stranu v motoru je plná syntetika), opět by asi pomohla výměna ventilových gufer.

Jsem na auta dost pedant, myslím že ani při mé péči o nové auto by nevypadalo o moc lépe než vypadá jako z druhé ruky. Buď mám štěstí nebo si zkrátka umím vybírat :-). Je fakt, že jsem rozhodně nekoupil první (a ani možná 10-té) auto, co někdo nabízel nebo stálo na place.

Musel jsem se zkrátka Xantie zastat - tím ale nechci říci, že by s ní nemohly být problémy. Ona ojnice tuším byla problematická u motoru 2,0i 16V, kamarádovi se stalo to samé a také o tom někdo hovořil jako o typické závadě. No a Xsara HDi - tam je to i o palivu a bohužel i větší složitosti motoru. A že by byl problém pouze i Citroenů si nemyslím, oni i různé TdCi, TDi mají problémů hafo. Taky jsem nezanevřel na jinou značku,kterou mám v garáži, kde mi v záruce měnili převodovku a po záruce při najetých 35 tkm turbo (naštěstí na kulanci)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku