1. To je typické porovnávání hrušek a jablek. BMW V12 v McL F1 s 680 hp byl atmosféricky plněný motor, už tehdy by nebyl problém dostat z něj přeplňováním daleko větší výkon.
2. Důvod proč automobilky ustupují od více válcových motorů v žádném případě není růst výkonů čtyř nebo šestiválců. Kdyby to bylo na automobilkách, tak dvanáctiválce dál nabízí, protože jde také o prestiž, kulturu chodu, točivost, reakci na plyn, podání výkonu a konec konců i o ten absolutní výkon, z atmosférického dvanáctiválce dnes není problém dostat 800 koní a z přeplňovaného hodně přes 1000. Důvodem proč je automobilky možná budou muset opustit (a to nejspíše jenom v EU) je jenom a pouze nesmyslná regulace CO2 a pokuty za překročení jejich limitů. To, že má dnes čtyřválec 400 hp a šestiválec 700 hp není absolutně žádný důvod pro rušení dvanáctiválců, tím důvodem jsou limity CO2.
To zrušení editací to je mimo další ZHORŠENÍ ZNEPŘEHLEDNĚNÍ VŠEHO fakt DĚS BĚS
Proč Jag už nedělá V12? Je mi to líto = ale prostě s tim nic nenaděláme
V Rollsech určitě eště nějakou delší dobu bude = a díky tomu snad asi v BMW
Ale kecama o trolení = což je jen nepochopení = se to co sem napsal nezmění = furt to prostě bude fakt :-)
BMW z toho tehdejšího motoru V12 6,1 vyrazilo v nejsilnější verzi 680 koní = pro McLaren F1. McLaren dneska používá čtyřlitr V8 = s vyššíma výkonama = nejvyšší je myslim zrovna těch 800 koní co si zmínil ;-)
Nojo dneska má holt V6 v Giulii daleko větší výkon = mě to přijde logický a normální. Otázka proč tobě ne ;-)
Mám netetu co měli Ferrari V12 a byl sem z toho auta celej vedle. Dneska má vyšší výkon V6 od stejnýho výrobce = v sedanu střední třídy Giulia :-)
A ty R4 už i v Hyundai maj prostě výkon toho nedávnýho ve svý době asi skvělýho V12. A ta podstata kterou se zdá se nikdo nepochopil je = že vlastně proto KONČEJ ;-\
Tak dnes jsi to opět rozbalil. Nesmyslně vytahuješ R4 oproti výkonům V12 před 30-ti lety. BMW by nemělo problém poslat výkon k 800 koním.
To, že ti nic neříkají dvanáctiválce mě u kluka, který se sice baví trolením, ale auta by měl mít rád, docela překvapuje.
Řekni tetičce, třeba ti ke svátku věnuje jízdu s nějakým V12.
No smysl to samozřejmě má = to je trend a PROTO přestávaj mít V12 trochu smysl. Ono totiž nemá smysl dál zvyšovat výkony = už dávno překonaly limity daný silnicema
Viz odkaz výkon HH dál roste a teď sme se doslali na 400 koní = výkony V12 už spíš moc neporostou = V12 Mercedesu i koncernový W12 končej. Pro BMW Rolls Royce V12 nějakej dramatickej nárůst výkonu už nepřijde = jeho polovina nový R6 má 510 koní = V12 s 1020 koňma se už nedočkáme
V konfekčních autech mívají nejvyšší výkon ve čtyřválcích většinou HH, ve dvanáctiválcích lux lima nebo lux kupé/gt. To platilo na začátku 90. let (doba tebou uvedené 850i) a platí to i dnes. Stejně platí i proporce výkonového rozdílu mezi jejich motory, slušný HH zač 90. let měl kolem 150k, V12 v kupé/ lux limu kolem 300k. Dnes má HH kolem 300k, kupé/lux limo kolem 600k. Pořád je to dvojnásobek.
Jakkoliv argumentovat srovnáváním výkonu 30 let staré v12 s dnešním r4 je nesmysl.
Zapomínáš, že vývojem prošli i ty v12, přes 580k žádný čtyřválec neumí. Tak 450k a to je něco spec, jako saleen, v konfekci, kterou je i 760i, jdou čtyřválce max kolem 300 koní, takže pro v12 furt slušnej náskok.
Pokud jde o bmw, tak pro mně je pro zachování charakteru značky důležitějši přežití R6. Ale v12 je/bude samozřejmě škoda, pro 7er, 8er je to prostě fajnšmekrovská volba, z motorářského hlediska neoddiskutovatelný vrchol.
V8 bude taky = ale nejspíš hlavně v supersportech a obecně autech cenově mimo dav. Doby kdy si normální člověk moh koupit R6 nebo V8 = tu vládli komunisti :-!
Když přivedli státy kde násilim vládli do bankrotu = moc lidí na pořádný motory nemělo. No a dneska = na výkon toho BMW 850i V12 = stačí už i ten 4válec :-|
Vím že se tu bude asi brečet, ale V12 sice každý chce ale nikdo si ho nekoupí. Daleko důležitější mi přijde úroveň a přežití standardních motorů jako V8.