Ekonomika
Nuž, toto auto je prijímané v US kladne a negatívne súčasne. Na jednej strane vyzdvihujú nové možnosti usporiadania, moderné pohodlné sedadlá, ďalšie nápadité odkladacie priestory, možnosť otváranie okien! v druhej rade 😉, na strane druhej plasty označujú ako recyklované zo zubných kartáčikov a kritizujú, že neboli zmodernizované motory. Ja osobne mám k tomuto typu áut blízko a poviem vám, nieje nič krajšie, ako vystúpiť z firmeného sedanu, do takejto superobludy nahádzať všetky ti enepotrebné veci na každú príležitosť a vyraziť s rodinou na dovolenku. Pohodlne, s obrovským priestorom, videom pre deti v opierkach. A kto neskúsil cestovať tak, že stredný rad sedadiel vyhodí (v tomto prípade skryje do podlahy) a sedí v tretej rade, nepochopí mániu cestovať obvíkend do iného kúta Európy. Autom. Full-size VANom. Ani ďalšie vaše indi-vindi aktivity, ako napr. wind-surfing nebude dôvodom, aby ste pracne liezli na strechu. Skrátka toto auto vs. tvrdý športový európsky (sub)prémiový sedan je ako keď prídete z práce a prezlečiete si pojhodlné domáce oblečenie. Nie, tepláky som naozaj na mysli nemal.
Cena - dlhé roky plačem nad nepochopiteľným rozdielom medzi starým a novým kontinentom a pravdou je, že ak kúpite Limited v US, rozdiel vám zaplatí benzín na mnoho mnoho kilometrov. A v ostatnom čase by som vážne popremýšlaľ aj nad tým, či vôbec zvoliť Chrysler...
Cena - dlhé roky plačem nad nepochopiteľným rozdielom medzi starým a novým kontinentom a pravdou je, že ak kúpite Limited v US, rozdiel vám zaplatí benzín na mnoho mnoho kilometrov. A v ostatnom čase by som vážne popremýšlaľ aj nad tým, či vôbec zvoliť Chrysler...
Přepočítat cenu auta z dolaru na český "neplatidlo" a říct, že je EU prodejce zloděj, nebo neumí něco prodávat, může jen naprostý ***. Přitom 90% podobných neumí koupit ani pneumatiku v ČR, natož něco idividualně přitáhnout z US.
Milý chytrý anonyme a vy ostatní. Znovu si přečtěte co jsem napsal. K té ceně v dolarech (za kterou se to skutečně v USA prodává, takže na tom výrobce už svůj kalkulovaný díl zisku má) krát kurs přijde transport, dph, clo, klidně si k tomu připočtěte dalších sto tisíc na marketing, servis, překlady příruček a podobné výdaje. A pořád Vás to auto vyjde o zhruba dvěstě tisíc levněji než v oficiálním ceníku. To je to čemu se divím a to je prostor, kde by mohli importéři nijak zvlášť oblíbené ameriky v Evropě zatraktivnit. Bohužel importér vypočítává cenu podle podobných cen srovnatelných aut, takže velký van nebo střední SUV zhruba milion. Obdobně postupují importéři evropských aut do USA, kde naopak ceny snižují, aby se přizpůsobili situaci na trhu. A PS: anonyme a matesi co jste si už dovezli vy?
Jo importéři zloději jsou, protože za ty ceny, co si účtujou by si člověk mohl koupit kolikrát i auto o třídu výš. Tak třeba Dodge Caliber. Auto nic moc, plasty v interieru tvrdý jako měsíc starej chleba a zpracováním se nevyrovná už ani korejskejm kárám a za tohle chtěj půl mega. To je dost. Protože ta cena přepočtená na koruny (tedy asi 300 tis kč)by kvalitám Calibru asi tak odpovídala. Dle mého názoru homologaci platí výrobce a vybavení servisu je taky za stejný ceny jako u evropských výrobců.
Ach, ach ty motory. Nazval bych je žravými šneky. Z V6 tohohle objemu se dá vykřesat něco ke 200 kW i bez turba. Diesel s tímto výkonem (120 kW) by mohl mít klidně 2 litry 😄
dneska jsem se s ním svezl ... musím říct že jsem byl mile překvapen ... jede to příjemně není to žádný závodník resp. je na něm již vidět že je dost velkej ... motor hezky utlumen převodovka řadí příjemně, nikde nic nevrzalo neskřípalo .. jediné co je trochu horší je aerodynamiký hluk v cca 130 + km tacho ... ten jsem čekal trochu menší ... zadní sedačky by mohly být výše od podlahy .... ale to překvapení není nic oproti novému cherokee kterej mě dost dostal ... jede velice slušně na silnici a přímo neskutečně v terénu ... oba se povedli :yes:
Jeste bych zminil, ze chlapci zapracovali a novy Town and Country dostal od NHTSA 5* za celni i bocni naraz, coz je pro Chrysler vyborna zprava, obavam ce, ze v teto kategorii cennejsi, nez zrychleni 0-300.
Něco jako Ford u nás. Snižíli ceny a hned je největší dovozce. Tím že se dostalo víc aut do ulic se stane známý, známost znamená důvěru a důvěra znamená ochotu udělat obchod! Tudíž zase víc prodaných aut! Ze stejého principu žije doteď u nás Škodovka a světově Nokia.
Kde máte náklady na úpravy pro EU, homologaci, marketing. A pak ještě jeden fakt: těch aut se neprodá tolik jako fábek - tudíž jaksi marže na jednotlivý kus musí být větší aby dealer přežil.