Sorry, ke konci jsem měl samozřejmě na mysli rozdíl hmotnosti 4S vs 4GTS + 5kg, nikoli "4S vs GTS", vypadla mi tam ta čtverka a editace je pořád v pr.deli.
Tohle vyznělo trochu jinak:
"Rozdíl mezi srovnatelnými verzemi což je zatím jenom S a 4S je 20kg.
Ale to je problém, že tady chybí tlačítko s odkazem na příspěvek na který bylo reagováno.
Pokud si to mysle tak, jak teď píšeš, tak je to ovšem také nesmysl.
Leergewicht DIN (příp. vyšší hodnota EU) se dá u 992 S/4S s PDK najít přímo na stránkách Porsche, stejně jako se tam dá dohledat 991.2 GTS/4GTS (s man. i PDK). Ale 991.2 S/4S už tam nenajdeš, protože byly nahrazeny novou generací. Kdes tedy vzal ten podivný údaj o hmotnosti 991.2 S/4S (mimo jiné nepleteš to s 991.1)? A mělo by také jít o údaj v normě DIN se kterým to srovnáváš u současné generace?
S/4S/992 máš správně (hodnota v DIN), S/4S/991.2! nikoli.
Obě tvá špatná čísla totiž mají až podezřele stejně blízko (v obou případech rozdíl jen 5kg) k hodnotám 991.1 v normě EU, viz např. wiki.de.
Správné hodnoty v DIN! jsou u 991.2 S/4S (obě s PDK) - 1460kg/1510kg.
Pro kontrolu se můžeš podívat na stránky porsche, kde ještě najdeš hodnoty 991.2 u GTS/4GTS a Téčka. U 991.2 byl rozdíl hmotnosti 4S vs GTS + 5kg u S vs GTS +10 kg (rozdíl navíc o dalších + 5kg k vůli odlišnému rozchodu/šířky vzadu) a rozdíl hmotností odlehčené verze T vs GTS +25kg.
Já nemluvím o rozdílu S vs 4S v této generaci, ale o rozdílu S (991) vs S (992), který je 20 kg, (1495 vs 1515 kg). U 4S je to také 20 kg, 991 1545 kg, 992 1565kg. Takže předpokládám, že až uvedou GTS a další stupně, tak plus mínus těch 20kg mezi starou a novou generací tady pořád bude.
To neni nesmysl = ale jen různý zdroje = jak sem NAPSAL
Takže nesmysl = byla možná tvoje reakce
Docela nesmyslně působí i tvejch +75 kg v 13:00 a 50 kg v 13:36
Já od začátku píšu o víc zdrojích který se lišej = a že čísla který vycházej sou fakt divný = a že to maximum 150-200 kg = je fakt absurdních a že se tomu nechce věřit
Podle aktuálních stránek Porsche je ten rozdíl 50kg. S/4S 1515kg/1565kg (Leergewicht DIN).
Což by měl být stejný rozdíl jako u předchozí g. (rozšíření/nerozšíření).
Vzhledem k tomu, že zde stále nefunguje editace, musím touto formou opravit předchozí tři příspěvky ohledně rozdílu hmotnosti.
Není to 75kg, ale 55kg, zapomněl jsem, že současná S/4S má zatím pouze PDK, proto se zatím udává hmotnost pouze s PDK, což je +20kg.
Takže i rozdíl hmotnosti předchozí 4S a 4GTS nebyl +25kg, ale jen +5kg.
150 až 200 kg je samozřejmě nesmyl, je to polovina ze tvého prvního/menšího nesmyslu.
Není to drama, ale není to ani zanedbatelné, vzhledem k okolnostem o kterých jsem psal.
Píšeš o srovnání srovnatelného přitom srovnáváš 4S se 4GTS, která bývá už v základu více/lépe vybavená, než 4S, taky proto měla 4GTS/991.2 o 25 kg víc, než 4S/991.2
Takže mezigenerační rozdíl je u verzí 4S celých 75kg (je to zanedbatelné?), a to přes použití větší míry hliníku, na úkor vysokopevnostní oceli (o cca jednu třetinu), což celkový rozdíl eliminuje ve prospěch 992, bez toho by to dopadlo ještě hůř. Mimochodem slovo drama jsem tu v této souvislosti nepoužil.
A jinak, jediná změna, ke které bylo (nejen) Porsche opravdu donuceno, byla aplikace OPF , jinak ale Porsche nikdo nenutil ke sjednocení rozchodu zadních kol u všech verzí (doposud od GTS nahoru + modely 4), nebo k větší zadním kolům (jako u GT2/GT3).
Pro Porsche je to logistické zjednodušení a zaplatí to zákazník v ceně vozu, ale není to důvod ke všeobecné radosti, Slabší/lehčí zadokolkové užší verze měly logiku a své přednosti.
4S by snad srovnat šlo, ale Ska srovnávat nemůžeš. Nejen že 991 S byla užší, ale taky měla užší kola a pneumatiky. Takže zadokolky jdou srovnávat 991 GTS vs. 992 S.
Myslím, že by se mělo srovnávat srovnatelné. Čili spíše rozšířená 991 GTS s nově rozšířenou 992 S.
991 GTS: 1470 kg DIN
992 S: 1515 kg DIN
Ještě srovnání čtyřkolek:
991 4 GTS: 1515 kg DIN
992 4S: 1565 kg DIN
GTS ale možná ušetří pár kilo menšími zadními brzdami (350/330 vs. 350/350 u 992) a sportovním výfukem. Ale stejně bych ten nárůst váhy neviděl jako nějaké drama. Něco taky určitě udělají větší zadní kola u 992.
Celkové rozměry jsou +- stejné a budou způsobené spíše sportovními nárazníky a podvozkem u GTS:
991 GTS: 4528/1852/1284
992 S: 4519/1852/1300
Carrera S má v současné generaci (992) curb weight (DIN) uváděnou 1515 kg, minulá (991) měla 1495 kg. Ne že by to bylo na chválu, ale 20 kg až takové drama není.
Přechozí g. měla zhruba dvě třetiny vysokopevnostní oceli a jednu třetinu hliníku.
Dnes je to naopak a přesto šla mezigeneračně hmotnost znatelně nahoru. To není zrovna na moc velkou chválu, přesto, že to kompenzují navýšením výkonu (+30PS).
Je třeba srovnávat srovnatelné, např. musí jít v obou případech o příplatkový sport. výfuk, ale celkově zvuk s OPF/GPF určitě lepší není. Celkově se všemi (a není jich vůbec málo) změnami v souvislosti se dvěma filtry pevných částic přišla 911ka o charakteristickou směs mechanických zvuků a zvuk výfuku je tím pádem logicky více dominantní, protože místo původního "orchestru" zůstalo hlavně jeho sólo.
Jelikož jsem z IT oboru, tak taky věřím, že alespoň nějak to dají dohromady. A také bohužel věřím, že to bude trvat týdny, nejspíše i měsíce.
Rozhodně je chyba zadavatele, že před nasazením to nevyzkoušel
Zvuk výfuku lepší? A to i s GPF? Divné. Všude jinde si stěžují, že s přidáním částicového filtru šel zvuk do kopru...což by dávalo smysl, protože je to další resonátor.
Veľmi zaujímavé auto. Jazdil som s ním tento týždeň po nie moc kvalitných cestách u nás na Orave a bol som prekvapený podvozkom. Motor má úžasný záber a myslím, že aj zvuk výfuku je podstatne lepší ako bol v predchádzajúcej generácie.
Diskuzní platforma tu bejvala špičková = takový Porsche 911
Teď je.. kdo vymyslí lepší příklad? ;-)
A zřejmě po těžký bouračce = protože oprava ne do původního 911 ale do stavu kdy tahle starej bez výbavy Favorit aspoň pojede = prej potrvá (nespecifikované) týdny